Powrót Fortnite na iOS jest wynikiem orzeczenia sądu w sprawie Epic Games przeciwko Apple, które zakazało Apple pobierania opłat od zakupów dokonanych poza ekosystemem Apple. Po tej decyzji sądu, Tim Sweeney (dyrektor generalny Epic) zapowiedział przywrócenie gry i złożył propozycję Apple, sugerując zakończenie sporów prawnych w zamian za rozszerzenie nowego modelu na cały świat.
9 maja Epic złożyło aplikację do Apple, korzystając z konta deweloperskiego w Szwecji, aby przesłać grę do amerykańskiego App Store. Wkrótce potem Apple zablokowało powrót Fortnite do sklepu, argumentując, że wersja zgłoszona przez Epic Sweden zawierała odniesienia do amerykańskiego rynku, co mogło wpłynąć na dostępność gry w innych regionach. W odpowiedzi Epic zwróciło się do sądu, prosząc o nakaz zobowiązujący Apple do rozpatrzenia zgłoszenia. Sędzia uznał, że Apple jest w stanie samodzielnie rozwiązać ten problem bez dodatkowych rozpraw, ale jeśli rozwiązanie nie zostanie osiągnięte, osoba odpowiedzialna za zgodność w Apple miałaby się stawić na przesłuchaniu. Ostatecznie jednak obie firmy osiągnęły porozumienie, co pozwoliło Fortnite na powrót do amerykańskiego App Store.
Nowa wersja gry na iOS umożliwia wybór systemu płatności Epic, który oferuje 20 procent zwrotu w ramach Epic Rewards, dostępnych do wykorzystania w Fortnite, Rocket League, Fall Guys lub Epic Games Store. Wersja mobilna wymaga początkowego pobrania aplikacji, po czym następuje dodatkowe pobranie pełnej zawartości gry, które wynosi około 12,95 GB. Powrót Fortnite na iOS zbiega się w czasie z nowym sezonem inspirowanym Gwiezdnymi Wojnami, który został uruchomiony 2 maja.
Źródło: The Verge