Proces wprowadzania VRChat na urządzenia mobilne był stopniowy. Początkowo, niemal dwa lata temu, uruchomiono zamkniętą alfę na Androidzie, dostępną wyłącznie dla subskrybentów VRChat Plus. Następnie, w ubiegłym roku, aplikacja trafiła do zamkniętej bety na iPhone’ach za pośrednictwem systemu TestFlight. Kilka miesięcy temu rozpoczęto otwartą betę na Androidzie, a teraz nadszedł czas na premierę stabilnego wydania.
VRChat od dawna dostępny był na PC VR oraz w wersji płaskoekranowej na Windowsie przez platformę Steam. Użytkownicy gogli Meta Quest, Pico 4 i HTC Vive również mogli korzystać z aplikacji w wersji mobilnej VR. Co istotne, VRChat był jednym z tytułów startowych na oryginalnego Oculusa Questa, co zapoczątkowało jego obecność na urządzeniach mobilnych.
Aby uruchomić VRChat na smartfonie lub tablecie, wymagane jest co najmniej 6 GB pamięci RAM. W przypadku iPhone’ów oznacza to konieczność posiadania modeli od 12 Pro wzwyż, natomiast użytkownicy iPadów muszą dysponować co najmniej iPadem Pro czwartej generacji, iPadem Air piątej generacji lub iPadem Mini siódmej generacji. W przypadku urządzeń z Androidem brak wymaganej ilości pamięci uniemożliwia instalację aplikacji. Na starszych iPhone’ach aplikacja uruchomi się jedynie w trybie „Companion”, który ogranicza funkcjonalność do listy znajomych, powiadomień i podstawowych funkcji społecznościowych.
Źródło: UploadVR


