Pierwotna koncepcja zakładała, że IKO Lajt będzie dostępna dla osób niepowiązanych z PKO BP, oferując im możliwość korzystania z wybranych usług finansowych i pozabankowych, takich jak zakup biletów komunikacji miejskiej, doładowania telefonów czy proste ubezpieczenia. Co istotne, płatności miały być realizowane kartą dowolnego banku, co pozwoliłoby nawiązać pierwszą relację z potencjalnym klientem i dopiero później zachęcić go do założenia konta w PKO BP.
Z czasem założenia projektu uległy zmianie. Prezes PKO BP, Szymon Midera, podczas konferencji prasowej podkreślił, że aplikacja przeszła kilka etapów rozwoju typowych dla projektów startupowych. Niestety, szczegóły funkcji nie zostały ujawnione, więc nie wiadomo jakie dokładnie były to zmiany. Prezes ograniczył się tylko to stwierdzenia, że będzie to aplikacja “niebankowa”.
Testy aplikacji rozpoczną się jeszcze w listopadzie i obejmą szeroką grupę pracowników banku oraz spółek z jego grupy kapitałowej. Choć nie podano jeszcze daty oficjalnej premiery, wszystko wskazuje na to, że pierwsza faza testów zakończy się przed końcem 2025 roku, a publiczna wersja aplikacji może zadebiutować już na początku 2026 roku.
Źródło: Cashless.pl


