Mój Asus był w ciągu ostatniego czasu trzy razy w naprawie (peknięcie obudowy w tym samym miejscu)
Napisałem w związku z tym do Rzecznika Praw Konsumenta ponieważ Asus odpowiedział mi że w chwili obecnej usterka została usunięta ( faktycznie od miesiąca nic mu nie jest) i oni nie wymienia mi na nowy ani też nie oddadzą pieniądzy ponieważ nigdzie w umowie tego nie ma :
oto odpowiedż od rzecznika praw konsumenta:
Niestety żaden przepis nie daje Panu prawa do żądania wymiany telefonu
na nowy. (chodzi o firmę Asus)
W przypadku gdy telefon po raz kolejny się popsuł może Pan wybrać jedną
z następujących możliwości:
1) zgodzić się na kolejną naprawę (sprzedawca może zdecydować, że
telefon zostanie wymieniony na nowy wolny od wad - jednak zależy to od
woli sprzedawcy, który równie dobrze może zdecydować, że wystarczająca
jest naprawa),
2) zażądać obniżenia ceny ( w tym wypadku nie wydaje się to korzystne,
bo Panu zależy na sprawnie działającym telefonie)
3) Odstąpić od umowy, wówczas sprzedawca będzie zobowiązany do zwrotu
pobranych od Pani świadczeń, a Pan będzie mogł kupić sobie nowy telefon.
W przypadku gdy telefon już raz był w naprawie Pana prawo do odstąpienia
nie jest w żaden sposób ograniczone. Należy złożyć sprzedawcy
oświadczenie o odstąpieniu (najlepiej w formie pisemnej) i zwrócić
nabyty u niego telefon a on powinien wrócić cenę.skontaktowałem się ze sklepem gdzie kupiłem Asusa i oto odpowiedź od nich:
Witam serdecznie,
proszę o zerkniecie na poniższy artykuł, jest on bardziej rozwinięty w stosunku do tego co otrzymał
Pan od rzecznika praw konsumenta, szczególnie punkt o "odstąpieniu od umowy":
4.Odstąpienie od umowy, żądając zwrotu pieniędzy w zamian za zwrot rzeczy.
Sprzedawcy przysługuje w tym wypadku kontruprawnienie w postaci wymiany rzeczy oznaczonej co do gatunku na wolną od wad lub naprawy rzeczy oznaczonej co do tożsamości.
Owe kontruprawnienie będzie o tyle skuteczne o ile dokona go niezwłocznie.....
szczegóły:
http://www.konsument.net4.pl/abck.htmNiestety nigdzie nie jest napisane co w sytuacji gdy towar był 3 razy naprawiany w przeciągu miesiąca czasu, tego będę próbował sie dowiedzieć
w urzędzie ochrony konsumenta lub w federacji konsumenta, jednak nadal nie mogę sie tam dodzwonić.
Oczywiście w żaden sposób nie będziemy ograniczać Pana praw jednak jeśli to możliwe będziemy starać sie nie ponosić kosztów które nie wynikły z naszego zaniedbania,
i co dalej..... odpowiedzi ze sklepu jeszcze nie ma
Wprawdzie Asus w w chwili obecnej chodzi bez zastzeżeń ale nerwy można stracić.....