Remote Lock powstało z myślą o sytuacjach, w których użytkownik traci dostęp do swojego urządzenia, a nie ma możliwości zalogowania się na inne, by skorzystać z narzędzi zabezpieczających w Find Hub. W takich przypadkach wystarczyło wejść na stronę android.com/lock i podać numer telefonu, by zdalnie zablokować urządzenie. Choć rozwiązanie było skuteczne, jego prostota stanowiła jednocześnie lukę bezpieczeństwa. Google od dawna zdawało sobie sprawę z tego problemu i już od początku roku pracowało nad dodaniem dodatkowego zabezpieczenia w postaci pytania kontrolnego.
Nowa funkcja nie jest obowiązkowa — użytkownik może nadal korzystać z Remote Lock wyłącznie na podstawie numeru telefonu. Jeśli jednak zdecyduje się na dodatkowe zabezpieczenie, musi wybrać jedno z predefiniowanych pytań (własnych ustawiać się póki co nie da) Google i samodzielnie ustawić odpowiedź na nie. Choć nie jest to tak solidne jak pełne logowanie do konta, dodanie pytania zabezpieczającego znacząco utrudnia dostęp osobom postronnym i powinno skutecznie zniechęcić potencjalnych sprawców nadużyć.
Nowa opcja pojawia się u osób z wersją 25.38.60 pakietu Google Play Services.
Źródło: Android Authority