Jeśli więc wasz iPAQ po włączeniu nie podświetla ekranu, przytrzymanie przycisku POWER też nie uruchamia tej funkcji, lecz po resecie lub po ręcznym ustawieniu w panelu sterowania właściwości backlight rozjaśnia się, to prawdopodobnie należycie do pechowej grupy posiadaczy wadliwych modeli.
Jak upewnić się co do słuszności naszej diagnozy?
Oto numery seryjne, które jeśli znajdują się z tyłu na waszych palmtopach mogą oznaczać iż są one wadliwe:
- dla iPAQów H3835 i H3850 numer 4G22DW33Fxxx lub wcześniejszy
- dla iPAQów H3870 i H3875 numer 4G22DW34Fxxx lub wcześniejszy
Dodatkowo można to sprawdzić wstukując nasz numer seryjny w odpowiednim okienku na tej stronie Compaqa.
Pechowi posiadacze uszkodzonych iPAQów muszą oddać swoje maszynki do serwisu, gdyż jest to jedyny sposób na korektę tej usterki.

Najnowsze palmtopy Compaqa nie mogą się poszczycić brakiem wad. Tym razem producent rozwiązał problem z nieprawidłowo funkcjonującym podświetlaniem ekranu w PDA serii H3800. Niestety nie jest to rozwiązanie programowe – nie będzie SoftPAQa. 
