Po wprowadzeniu blokady użytkownicy nie będą mogli zalogować się do aplikacji ani korzystać z mobilnej autoryzacji transakcji. Bank zaleca osobom, które nie zamierzają zmieniać telefonu na urządzenie z systemem Android lub iOS, wcześniejsze odłączenie aplikacji od konta i rozważenie alternatywnego sposobu uwierzytelniania operacji, na przykład poprzez kody SMS.
Co ciekawe, mBank był pierwszą instytucją finansową w Polsce, która już w 2020 roku wprowadziła swoją aplikację do sklepu AppGallery, dedykowanego urządzeniom Huawei. Wówczas szacowano, że około 20 procent klientów banku korzysta z telefonów tej marki.
Dzisiejsza decyzja zdaje się jednak świadczyć o malejącej popularności Huawei, której spadek rozpoczął się po wpisaniu firmy na czarną listę przez rząd Stanów Zjednoczonych w 2019 roku. Wtedy telefony Huawei straciły dostęp do usług Google, w tym sklepu Google Play, co ograniczyło ich funkcjonalność i dostępność aplikacji bazujących na Androidzie (już sklep Amazonu pokazał, że większość programistów nawet jeśli doda swoje aplikacje do alternatywnego katalogu, to dość szybko o nim zapomina i aktualizuje swoje programy raz od wielkiego dzwonu).
Źródło: Cashless