Xamarin 2.0, czyli programowanie dla iOS w Visual Studio
Niedawno pisaliśmy o oprogramowaniu pozwalającym na pisanie aplikacji dla Androida w pakiecie Visual Studio. Teraz przyszła pora na podobne rozwiązania dla mobilnego systemu Apple'a. Już od jakiegoś czasu można było tworzyć aplikacje dla iOS pod Windowsem dzięki MonoTouch, ale nie z wykorzystaniem Visual Studio. Teraz, jak donosi portal Ars Technica, ma się to zmienić wraz z nadejściem oprogramowania o nazwie Xamarin 2.0. Pozwala ono na pisanie aplikacji w języku C# wewnątrz Visual Studio, debugowanie z jego poziomu, itd. Narzędzie to ma tylko jedną wadę - do skompilowania aplikacji i tak wymaga komputera z systemem OS X. Dlaczego? Ponieważ kompilacja tworzonych przez nas programów odbywa się zdalnie z wykorzystaniem narzędzi Apple'a. Dlatego Xamarin nie nadaje się dla osób, które chcą pisać pod Windowsem w celu uniknięcia zakupu komputera Mac. Jest skierowany bardziej do programistów znających dobrze C# oraz .NET, którzy nie mają czasu bądź po prostu nie chcą uczyć się języka Objective-C, obsługi Xcode, itd. Jeśli jesteście zainteresowani Xamarinem, to zapraszam na stronę projektu.


