Jest to usługa działająca we współpracy z operatorem telefonii komórkowej, która pozwala wykupić dostęp do Internetu z telefonu na określony czas – np. godzina korzystania. Dodatkowo, można nawet sprecyzować, z czego użytkownik będzie wtedy korzystał – do czego da mu się dostęp i odpowiednio wszystko wycenić. Przykładowo godzina korzystania z Twittera czy jakiegoś komunikatora będzie tańsza od godziny pełnego Internetu, z uwagi na ilość wykorzystanych do komunikacji danych. Oto demo tego rozwiązania:

W tym roku motywem przewodnim MWC wydaje się być temat rynków wschodzących – tam gdzie penetracja telefonów komórkowych jest jeszcze niewielka, użytkowników nie stać na drogie smartfony, a nawet jeśli je mają, nie zawsze stać ich na swobodne korzystanie z ich uroków, takich jak np. dostęp do Internetu. To właśnie z myślą o takich użytkownikach Opera przygotowała usługę WebPass… 
