Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?

  • 48 Odpowiedzi
  • 20326 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline BelHeI

  • **
  • 171
Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« dnia: Styczeń 07, 2010, 20:48:24 »
Witam,

od paru dni coraz bardziej powiększa mi się obszar, na który wg. moich domysłów odkleja się ekranu digilizer...
Proszę zobaczyć na to zdjęcie:

Widać na powyższym zdjęciu, że są widoczne pewne artefakty... Co z tym fantem powinienem zrobić? Oddać na gwarę?

Ps.
Oczywiście, po włączeniu ekranu to kolory są w jak najlepszym stanie.


Pozdrawiam.

*

Offline dantemg

  • ****
  • 935
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia E65 -> HTC Touch Pro 2 -> HTC Sensation XE
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:06:04 »
Samo z siebie tak się zrobiło? Ja bym oddał na gwarancje...
ROM:  Jackos EVO ManilaRUSH 1.4.0 PLK / Rhodium
ROM:  Oficjalny / Sensation

*

Offline BelHeI

  • **
  • 171
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:08:52 »
Raczej tak, staram się bardzo uważać na fona...

A na gwarze dają jakiś zastępczy tel?

*

Offline dantemg

  • ****
  • 935
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia E65 -> HTC Touch Pro 2 -> HTC Sensation XE
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:18:25 »
A folie ochronną masz naklejoną? Może pod nią coś się zrobiło?
ROM:  Jackos EVO ManilaRUSH 1.4.0 PLK / Rhodium
ROM:  Oficjalny / Sensation

*

Offline BelHeI

  • **
  • 171
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:24:00 »
Nie, zdjęcie jest bez folii...


Regenersis jest jedynym autoryzowanym serwisem w PL?

*

Offline dantemg

  • ****
  • 935
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Nokia E65 -> HTC Touch Pro 2 -> HTC Sensation XE
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2010, 21:27:17 »
Regenersis jest jedynym autoryzowanym serwisem w PL?
Tak. To jest właśnie najgorsze, jak się o nich czyta to strach potem wysyłać. W dziale HD2 jest wątek jak koleś wysłał swojego z wadą wyświetlacza i choć wyświetlacz zrobili to mu przyciski przestały działać.
-------------------------------------------------------------EDIT------------------------------------------------------------------------------------
Poniżej masz wątek z podobnym problemem.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=114829.0
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2010, 21:29:53 wysłana przez dantemg »
ROM:  Jackos EVO ManilaRUSH 1.4.0 PLK / Rhodium
ROM:  Oficjalny / Sensation

*

Offline BelHeI

  • **
  • 171
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2010, 00:59:09 »
Zaobserwowałem dość dziwną reakcję tego wyświetlacza na światło stałe[zwykłe żarówki] i przerywane[energooszczędne żarówki]...Przy stałym świetle tego defektu na wyświetlaczu nie ma w ogóle, a przy przerywanym jest owy defekt o.O.

Przy monitorze LCD, gdy mamy odświeżanie to także jest defekt na moim wyświetlaczu...

Ps.
Po zdjęciu folii spryskałem ją preparatem do czyszczenia matryc LCD, mam nadzieję, że przez to nie mam teraz takich problemów...

*

Offline ksmm

  • *
  • 62
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: E51, TP2
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2010, 11:04:49 »
Po zdjęciu folii spryskałem ją preparatem do czyszczenia matryc LCD, mam nadzieję, że przez to nie mam teraz takich problemów...
No to masz odpowiedz - taki plyn wysmienicie penetruje wszystkie dziury; tutaj wniknal (sadzac z opisywanych efektow) pomiedzy szklo LCD i polaryzator.
Zreszta niewazne czy pomiedzy LCD i polaryzator czy polaryzator i folie rezystywna - taka usterka nie podlega gwarancji; przerabialem juz to - mialem przyjemnosc zalatwic kiedys w ten sam sposob laptopa. Jezeli to wariant drugi (tj LCD i folia rezystywna to naprawa jest banalna - wystarczy rozebrac telefon i umyc; jezeli to pierwsze to albo musisz nauczyc sie z tym zyc albo placisz za wymiane wyswietlacza.
Tak na marginesie - spryskujemy sciereczke a nie ekran ;-)

*

Offline wirher

  • *
  • 97
  • Sprzęt: Touch Pro 2, Samsung Galaxy S2
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2010, 15:27:57 »
Czasem wystarczy przeczytać tylko instrukcję  :mrgreen:
• Czyszczenie
Przed czyszczeniem odłączyć produkt od gniazda zasilania. Nie stosować środków czyszczących w płynie lub aerozolu. Czyścić wilgotną ściereczką, ale NIGDY nie czyścić ekranu LCD wodą.

Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 09, 2010, 12:14:57 »
Ja mam identycznym problem z wyświetlaczem. Pewnego dnia wstałem, wziąłem mojego HTC i niby było wszystko ok, ale w innym świetle było widać identyczne przebarwienie.
Nie czyściłem wyświetlacza, folie miałem ciągle.

A defekt zauważyłem jak pewnego dnia obudziłem się z telefonem. Spadł z oparcia i zaplątał się w pościel. Nie jestem do końca pewien czy to wtedy, ale raczej tak. W prawdzie defekt nie zmienia wielkości, raz jak przejechałem silniej kciukiem to widać było normalny ekran, ale szybko zrobił się piękny tęczowy prostokącik.

*

Offline wirher

  • *
  • 97
  • Sprzęt: Touch Pro 2, Samsung Galaxy S2
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 09, 2010, 16:08:23 »
Może klej na folii zawierał jakiś nieodpowiedni dla tego typu ekranów składnik.

*

Offline radekrpr

  • *
  • 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Desire > Sensation
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 09, 2010, 17:26:37 »
plama, która powstała na panelu dotykowym to tzw. pierścienie Newtona  http://pl.wikipedia.org/wiki/Pier%C5%9Bcienie_Newtona Sytuacja będzie się stale pogarszała aż do momentu braku reakcji na dotyk.
Regenersis usuwa tą usterkę gwarancyjnie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2010, 17:30:37 wysłana przez radekrpr »

*

Offline ELMUNIO

  • **
  • 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC KAISER
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 09, 2010, 18:29:25 »
będzie się stale pogarszała aż do momentu braku reakcji na dotyk.

Niekoniecznie, kiedyś w MDA II miałem identyczną plamę wielkości monety 2 zł. Była widoczna tylko pod określonym kątem i tylko w niektórych warunkach oświetleniowych i w dodatku nie zawsze. MDA używałem z tą plamą ok. 4 lata. Nigdy nie pojawił się problem braku reakcji na dotyk.

Plama powstała samoistnie po ok. 2 tygodniach od zakupu, nie używałem żadnych płynów, telefon nie upadł, nie został zalany, był noszony w pokrowcu.
ROM: Plemnik v1.0 - 6.5.5 bulid 23563

Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 10, 2010, 16:09:36 »
U mnie dokładnie też taka plamka jest, tyle tylko że nie wielka(wielkości nie większej niż 1 cm na 2 mm) dokładnie na samym środku. Puki co na razie nie powiększa się i dotyk jest taki sam jak w innych miejscach.

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 10, 2010, 20:44:49 »
U mnie dokładnie też taka plamka jest, tyle tylko że nie wielka(wielkości nie większej niż 1 cm na 2 mm) dokładnie na samym środku. Puki co na razie nie powiększa się i dotyk jest taki sam jak w innych miejscach.
Mam identyczną w swoim TP2 i też działa prawidłowo. Ale nie wiem czy się obawiać usterki, bo miałem wcześniej Touch Pro I (Raphael) i wyświetlacz też samoistnie "dostał" taką plamę, ale o wiele większą w prostokącie zajmującą ok.80% wyświetlacza. Niestety wówczas przestał reagować na dotyk. Wysłałem do Regenersis.
ROM   : Black Side

*

Offline BelHeI

  • **
  • 171
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2010, 00:15:55 »
@dlugilong: po jakim czasie wymienili wyświetlacz i przysłali z powrotem?

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 11, 2010, 08:03:20 »
@dlugilong: po jakim czasie wymienili wyświetlacz i przysłali z powrotem?
Sęk w tym, że wysłałem 23 grudnia 2009 r. i do dziś widnieje status "w trakcie obsługi serwisowej". Co chwilę zmienia się tylko data tejże obsługi...
Z tego co wyczytałem na Forum PDAclub, takie naprawy potrafią trwać nawet miesiąc. Według ustawy, serwis gwarancyjny musi poinformować Klienta o czymkolwiek, w ciągu 2 tygodni.
Minęły już 2 tygodnie.... Ale to Regenersis, firma bez profesjonalizmu niestety.
Poczekam i dam znać na forum jak długo trwało i czy wrócił cały i działający.

EDIT-----------
Dziś zadzwoniłem, niestety wycenili mi naprawę PŁYTY GŁÓWNEJ! na 900 zł netto. Przez to straciłem gwarancję. Upierają się, że to przez zmianę ROM uszkodził się wyświetlacz...
Sprawę kieruję do UOKiK.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2010, 09:02:56 wysłana przez dlugilong »
ROM   : Black Side

Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 11, 2010, 10:02:22 »
EDIT-----------
Dziś zadzwoniłem, niestety wycenili mi naprawę PŁYTY GŁÓWNEJ! na 900 zł netto. Przez to straciłem gwarancję. Upierają się, że to przez zmianę ROM uszkodził się wyświetlacz...
Sprawę kieruję do UOKiK.
[/quote]

A jaki rom miales wgrany? Bo jezeli nie firmowy, to tracisz gwarancje i po sprawie.

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 11, 2010, 17:30:56 »
EDIT-----------
Dziś zadzwoniłem, niestety wycenili mi naprawę PŁYTY GŁÓWNEJ! na 900 zł netto. Przez to straciłem gwarancję. Upierają się, że to przez zmianę ROM uszkodził się wyświetlacz...
Sprawę kieruję do UOKiK.

A jaki rom miales wgrany? Bo jezeli nie firmowy, to tracisz gwarancje i po sprawie.
[/quote]

ROM Firmowy angielski oryginalny ze strony HTC.
ROM   : Black Side

*

Offline BelHeI

  • **
  • 171
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 11, 2010, 17:44:47 »
Jak Regenersis takie cyrki odstawia, to wolę zostawić sobie fona. Potrzebuję go na ferie...wolałbym nie ryzykować :/

A miałeś wgrany oryginalny SPL?
I "radiowy SPL" też oryginalny wgrany miałeś?

*

lipalipski

Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 11, 2010, 17:50:56 »
A może mi ktoś powiedzieć, na której stronie gwarancji dołączonej do Rhodium jest napisane, że zmiana oprogramowania (ROMu albo jakiegokolwiek) jest podstawą do utraty gwarancji? Bo w punkcie 6, gdzie wymienione są przyczyny usterek nieobjętych gwarancją nie ma o tym słowa.

Przecież to jakaś paranoja. To tak, jakby mi nie uznali gwarancji bo sobie w laptopie zainstalowałem Windows 7 zamiast Visty, z którą go kupiłem.

*

Offline karlos

  • *
  • 64
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC TyTn II HTC Diamond 2, HTC Touch HD HTC Touch Pro 2
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 11, 2010, 18:33:34 »
Mam nadzieję że serwis nie stwierdzi mechanicznej usterki
np. zgniecenie wyświetlacza. Wtedy pożegnasz się z gwarancją.
Do REGENERSIS wysyłasz DHLem na ich koszt
najpierw dzwonisz podadzą Ci numer zgłoszenia i git
http://www.regenersis.pl/Base.aspx?ID=11



*

Offline ELMUNIO

  • **
  • 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC KAISER
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 11, 2010, 20:53:21 »
A może mi ktoś powiedzieć, na której stronie gwarancji dołączonej do Rhodium jest napisane, że zmiana oprogramowania (ROMu albo jakiegokolwiek) jest podstawą do utraty gwarancji? Bo w punkcie 6, gdzie wymienione są przyczyny usterek nieobjętych gwarancją nie ma o tym słowa.

Przecież to jakaś paranoja. To tak, jakby mi nie uznali gwarancji bo sobie w laptopie zainstalowałem Windows 7 zamiast Visty, z którą go kupiłem.

Nie wiem jakie są dokładnie warunki gwarancji Rhodium, ponieważ go nie posiadam ale zgadzam się z Tobą w 100%.

Jeśli ktoś śledzi od dawna tematykę pda to pamięta przypadek pradziadka Rhodium, czyli HTC Wizarda. Z boku schodziła farba z obudowy i jak ktoś, np. zdjął simlocka to teoretycznie tracił gwarancję. Wówczas nie było jeszcze oświadczenia UOKiK o simlockach.

Jako przykład może posłużyć także samochód. Na różne elementy udzielana zostaje inna gwarancja, np. silnik, perforacja nadwozia, system audio, powłoka lakiernicza, itd. Jeżeli ktoś przykręci sobie spojler do klapy to traci gwarancję na powłokę lakierniczą i perforację na ten element, a nie na silnik czy skrzynię biegów. Podobna kwestia została poruszona w dzisiejszym numerze Auto Świat na str. 39 "Co ma szyba do gwarancji na silnik" (podaję te informacje tylko w celach informacyjnych). Cytat z komentarza redakcji: "...Wymiana szyby poza ASO może oznaczać utratę gwarancji na ten element, lecz nie na cały samochód. Unijne przepisy GVO dopuszczają montaż części nieoryginalnych w autach objętych gwarancją."

Z tego co kojarzę to wyświetlacz i bateria mają inne okresy gwarancyjne niż cały telefon (jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Wydaje mi się, podobnie jak z samochodami powinno być z telefonami, pda, itd. Co ma piernik do wiatraka - zmiana romu do mechanicznej wady wyświetlacza, do pekającej obudowy, przycisków źle reagujących na nacisk czy zdjęcie simlocka do schodzącej farby z obudowy. UOKiK powinien zawrzeć głos w tej sprawie. Tak jak napisał lipalipski kupując komputer z Vistą możemy wgrać Windows 7 czy nawet Linuxa, wymieniając szybę poza ASO nie tracimy gwarancji na cały samochód.
ROM: Plemnik v1.0 - 6.5.5 bulid 23563

Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 11, 2010, 20:56:52 »
A może mi ktoś powiedzieć, na której stronie gwarancji dołączonej do Rhodium jest napisane, że zmiana oprogramowania (ROMu albo jakiegokolwiek) jest podstawą do utraty gwarancji? Bo w punkcie 6, gdzie wymienione są przyczyny usterek nieobjętych gwarancją nie ma o tym słowa.

Przecież to jakaś paranoja. To tak, jakby mi nie uznali gwarancji bo sobie w laptopie zainstalowałem Windows 7 zamiast Visty, z którą go kupiłem.

Nie wiem jakie są dokładnie warunki gwarancji Rhodium, ponieważ go nie posiadam ale zgadzam się z Tobą w 100%.

Jeśli ktoś śledzi od dawna tematykę pda to pamięta przypadek pradziadka Rhodium, czyli HTC Wizarda. Z boku schodziła farba z obudowy i jak ktoś, np. zdjął simlocka to teoretycznie tracił gwarancję. Wówczas nie było jeszcze oświadczenia UOKiK o simlockach.

Jako przykład może posłużyć także samochód. Na różne elementy udzielana zostaje inna gwarancja, np. silnik, perforacja nadwozia, system audio, powłoka lakiernicza, itd. Jeżeli ktoś przykręci sobie spojler do klapy to traci gwarancję na powłokę lakierniczą i perforację na ten element, a nie na silnik czy skrzynię biegów. Podobna kwestia została poruszona w dzisiejszym numerze Auto Świat na str. 39 "Co ma szyba do gwarancji na silnik" (podaję te informacje tylko w celach informacyjnych). Cytat z komentarza redakcji: "...Wymiana szyby poza ASO może oznaczać utratę gwarancji na ten element, lecz nie na cały samochód. Unijne przepisy GVO dopuszczają montaż części nieoryginalnych w autach objętych gwarancją."

Z tego co kojarzę to wyświetlacz i bateria mają inne okresy gwarancyjne niż cały telefon (jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Wydaje mi się, podobnie jak z samochodami powinno być z telefonami, pda, itd. Co ma piernik do wiatraka - zmiana romu do mechanicznej wady wyświetlacza, do pekającej obudowy, przycisków źle reagujących na nacisk czy zdjęcie simlocka do schodzącej farby z obudowy. UOKiK powinien zawrzeć głos w tej sprawie. Tak jak napisał lipalipski kupując komputer z Vistą możemy wgrać Windows 7 czy nawet Linuxa, wymieniając szybę poza ASO nie tracimy gwarancji na cały samochód.


Tak powinno byc, ale roznie bywa i mozesz kopac sie z koniem ile chcesz. A porownujac do auta mozesz wierzyc lub nie, ale montaz radia do auta poza ASO poskutkowala tez utrata gwarancji. Kopanie o to trwalo kolo roku.

*

Offline BelHeI

  • **
  • 171
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 12, 2010, 00:15:34 »
@krzys139:

Miałeś wgrany oryginalny SPL?
I "radiowy SPL" też oryginalny wgrany miałeś?

Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 12, 2010, 07:05:08 »
@krzys139:

Miałeś wgrany oryginalny SPL?
I "radiowy SPL" też oryginalny wgrany miałeś?

Kolega Dlugilong ma problem z serwisem Rhodium, ja naszczescie narazie nie musze miec z nim do czynienia. Ale czytajac opinie o nim w razie awarii bede mial pore obawy.

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 12, 2010, 07:37:33 »
@krzys139:

Miałeś wgrany oryginalny SPL?
I "radiowy SPL" też oryginalny wgrany miałeś?
Miałem wgrany Olinex Hard SPL, najprawdopodobniej to jest przyczyną odmowy naprawy i wystawienia kosztorysu. Ale dobrze piszecie, co ma to wspólnego z wyświetlaczem?
Nagle przestał reagować na dotyk, bo dostał przebarwienia wyświetlacza. Po prostu najprawdopodobniej pod wpływem wilgoci lub "starości" odkleił się digitizer.
Telefon wcześniej działał i dzwonił, więc po co wymieniać płytę główną? Nie mogę tego zrozumieć. Szkoda, że nie znam dobrego prawnika...

Tu macie wątek dotyczący Regenersis. Jeżeli macie oddać swój PDA do naprawy gwarancyjnej, lepiej naprawcie to za kasę w jakimś dobrym serwisie...
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=82588.0

Kolega Dlugilong ma problem z serwisem Rhodium, ja naszczescie narazie nie musze miec z nim do czynienia. Ale czytajac opinie o nim w razie awarii bede mial pore obawy.
Mam problem z serwisem Regenersis i z telefonem Raphael - tak dla ścisłości :)
ROM   : Black Side

*

Offline Xanth

  • **
  • 159
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy Tab
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 12, 2010, 09:02:12 »
Coz, w Deklaracji Ograniczonej Gwarancji stoi jak byk (pkt. 6) "Gwarancja nie ma zastosowania jesli usterka jest skutkiem... c) nieuprawnionego modyfikowania." Jednym slowem, uszkodzenie wyswietlacza nie jest skutkiem modyfikacji oprogramowania. Walcz o swoje.

X.

PS. Dodam, ze nie ma slowa o modyfikacji oprogramowania, tylko o modyfikacji ogolnie.

PS2. Taka gwarancje dostalem z moim TP2:

« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2010, 09:16:39 wysłana przez Xanth »

*

Offline dlugilong

  • *
  • 65
    • DAOB
  • Sprzęt: HTC Raphael, HTC Leo
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 12, 2010, 10:29:24 »
Coz, w Deklaracji Ograniczonej Gwarancji stoi jak byk (pkt. 6) "Gwarancja nie ma zastosowania jesli usterka jest skutkiem... c) nieuprawnionego modyfikowania." Jednym slowem, uszkodzenie wyswietlacza nie jest skutkiem modyfikacji oprogramowania. Walcz o swoje.

X.

PS. Dodam, ze nie ma slowa o modyfikacji oprogramowania, tylko o modyfikacji ogolnie.

PS2. Taka gwarancje dostalem z moim TP2:



spójrz na punkt f i g....
ROM   : Black Side

*

Offline ELMUNIO

  • **
  • 130
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC KAISER
Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 12, 2010, 11:18:06 »
Jeśli chodzi o punkt c to wg mnie nie ma słowa o modyfikowanym oprogramowaniu. Z sensu zdania wynika, że chodzi o modyfikacje mechaniczne. Punkt g - urządzenia pomocnicze, czyli ładowarki, stacje dokujące, itd. Za takie urządzenie nie można uznać komputera przez, który wgrywa się nowy rom. Najwięcej wątpliwości budzi punkt f. Może ktoś się wypowie?

Wydaje mi się, że w gwarnacji powinno być jasno napisane, że "niniejsza gwarancja nie ma zastosowania, jeśli usterka jest skutkiem dowolnej z poniższych przyczyn: modyfikacja OPROGRAMOWANIA". I byłoby wszystko jasne. Warunki gwarancji powinny być czytelne i przejrzyste.

Tak w ogóle to jeśli podłącze urządzenia pomocnicze, np. nieoryginalną ładowarkę do telefonu, który ma miesiąc i w dodatku ma popękaną obudowę, z której schodzi farba i wówczas spali się płyta główna to dlaczego mam nie żądać wymiany obudowy (zareklamuję tylko tą obudowę), którą później mogę komuś odsprzedać.
ROM: Plemnik v1.0 - 6.5.5 bulid 23563