PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => HTC => Pocket PC z telefonem - ogólnie (WM Professional/WP6.x) => Rhodium => Wątek zaczęty przez: BelHeI w Styczeń 07, 2010, 20:48:24

Tytuł: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Styczeń 07, 2010, 20:48:24
Witam,

od paru dni coraz bardziej powiększa mi się obszar, na który wg. moich domysłów odkleja się ekranu digilizer...
Proszę zobaczyć na to zdjęcie:
(http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0110/min_img_7818f6a3.jpg) (http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0110/img_7818f6a3.jpg)
Widać na powyższym zdjęciu, że są widoczne pewne artefakty... Co z tym fantem powinienem zrobić? Oddać na gwarę?

Ps.
Oczywiście, po włączeniu ekranu to kolory są w jak najlepszym stanie.


Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dantemg w Styczeń 07, 2010, 21:06:04
Samo z siebie tak się zrobiło? Ja bym oddał na gwarancje...
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Styczeń 07, 2010, 21:08:52
Raczej tak, staram się bardzo uważać na fona...

A na gwarze dają jakiś zastępczy tel?
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dantemg w Styczeń 07, 2010, 21:18:25
A folie ochronną masz naklejoną? Może pod nią coś się zrobiło?
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Styczeń 07, 2010, 21:24:00
Nie, zdjęcie jest bez folii...


Regenersis jest jedynym autoryzowanym serwisem w PL?
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dantemg w Styczeń 07, 2010, 21:27:17
Regenersis jest jedynym autoryzowanym serwisem w PL?
Tak. To jest właśnie najgorsze, jak się o nich czyta to strach potem wysyłać. W dziale HD2 jest wątek jak koleś wysłał swojego z wadą wyświetlacza i choć wyświetlacz zrobili to mu przyciski przestały działać.
-------------------------------------------------------------EDIT------------------------------------------------------------------------------------
Poniżej masz wątek z podobnym problemem.
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=114829.0 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=114829.0)
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Styczeń 08, 2010, 00:59:09
Zaobserwowałem dość dziwną reakcję tego wyświetlacza na światło stałe[zwykłe żarówki] i przerywane[energooszczędne żarówki]...Przy stałym świetle tego defektu na wyświetlaczu nie ma w ogóle, a przy przerywanym jest owy defekt o.O.

Przy monitorze LCD, gdy mamy odświeżanie to także jest defekt na moim wyświetlaczu...

Ps.
Po zdjęciu folii spryskałem ją preparatem do czyszczenia matryc LCD, mam nadzieję, że przez to nie mam teraz takich problemów...
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: ksmm w Styczeń 08, 2010, 11:04:49
Po zdjęciu folii spryskałem ją preparatem do czyszczenia matryc LCD, mam nadzieję, że przez to nie mam teraz takich problemów...
No to masz odpowiedz - taki plyn wysmienicie penetruje wszystkie dziury; tutaj wniknal (sadzac z opisywanych efektow) pomiedzy szklo LCD i polaryzator.
Zreszta niewazne czy pomiedzy LCD i polaryzator czy polaryzator i folie rezystywna - taka usterka nie podlega gwarancji; przerabialem juz to - mialem przyjemnosc zalatwic kiedys w ten sam sposob laptopa. Jezeli to wariant drugi (tj LCD i folia rezystywna to naprawa jest banalna - wystarczy rozebrac telefon i umyc; jezeli to pierwsze to albo musisz nauczyc sie z tym zyc albo placisz za wymiane wyswietlacza.
Tak na marginesie - spryskujemy sciereczke a nie ekran ;-)
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: wirher w Styczeń 08, 2010, 15:27:57
Czasem wystarczy przeczytać tylko instrukcję  :mrgreen:
• Czyszczenie
Przed czyszczeniem odłączyć produkt od gniazda zasilania. Nie stosować środków czyszczących w płynie lub aerozolu. Czyścić wilgotną ściereczką, ale NIGDY nie czyścić ekranu LCD wodą.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: Proorook w Styczeń 09, 2010, 12:14:57
Ja mam identycznym problem z wyświetlaczem. Pewnego dnia wstałem, wziąłem mojego HTC i niby było wszystko ok, ale w innym świetle było widać identyczne przebarwienie.
Nie czyściłem wyświetlacza, folie miałem ciągle.

A defekt zauważyłem jak pewnego dnia obudziłem się z telefonem. Spadł z oparcia i zaplątał się w pościel. Nie jestem do końca pewien czy to wtedy, ale raczej tak. W prawdzie defekt nie zmienia wielkości, raz jak przejechałem silniej kciukiem to widać było normalny ekran, ale szybko zrobił się piękny tęczowy prostokącik.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: wirher w Styczeń 09, 2010, 16:08:23
Może klej na folii zawierał jakiś nieodpowiedni dla tego typu ekranów składnik.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: radekrpr w Styczeń 09, 2010, 17:26:37
plama, która powstała na panelu dotykowym to tzw. pierścienie Newtona  http://pl.wikipedia.org/wiki/Pier%C5%9Bcienie_Newtona (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pier%C5%9Bcienie_Newtona) Sytuacja będzie się stale pogarszała aż do momentu braku reakcji na dotyk.
Regenersis usuwa tą usterkę gwarancyjnie.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: ELMUNIO w Styczeń 09, 2010, 18:29:25
będzie się stale pogarszała aż do momentu braku reakcji na dotyk.

Niekoniecznie, kiedyś w MDA II miałem identyczną plamę wielkości monety 2 zł. Była widoczna tylko pod określonym kątem i tylko w niektórych warunkach oświetleniowych i w dodatku nie zawsze. MDA używałem z tą plamą ok. 4 lata. Nigdy nie pojawił się problem braku reakcji na dotyk.

Plama powstała samoistnie po ok. 2 tygodniach od zakupu, nie używałem żadnych płynów, telefon nie upadł, nie został zalany, był noszony w pokrowcu.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: lukzlo22 w Styczeń 10, 2010, 16:09:36
U mnie dokładnie też taka plamka jest, tyle tylko że nie wielka(wielkości nie większej niż 1 cm na 2 mm) dokładnie na samym środku. Puki co na razie nie powiększa się i dotyk jest taki sam jak w innych miejscach.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dlugilong w Styczeń 10, 2010, 20:44:49
U mnie dokładnie też taka plamka jest, tyle tylko że nie wielka(wielkości nie większej niż 1 cm na 2 mm) dokładnie na samym środku. Puki co na razie nie powiększa się i dotyk jest taki sam jak w innych miejscach.
Mam identyczną w swoim TP2 i też działa prawidłowo. Ale nie wiem czy się obawiać usterki, bo miałem wcześniej Touch Pro I (Raphael) i wyświetlacz też samoistnie "dostał" taką plamę, ale o wiele większą w prostokącie zajmującą ok.80% wyświetlacza. Niestety wówczas przestał reagować na dotyk. Wysłałem do Regenersis.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Styczeń 11, 2010, 00:15:55
@dlugilong: po jakim czasie wymienili wyświetlacz i przysłali z powrotem?
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dlugilong w Styczeń 11, 2010, 08:03:20
@dlugilong: po jakim czasie wymienili wyświetlacz i przysłali z powrotem?
Sęk w tym, że wysłałem 23 grudnia 2009 r. i do dziś widnieje status "w trakcie obsługi serwisowej". Co chwilę zmienia się tylko data tejże obsługi...
Z tego co wyczytałem na Forum PDAclub, takie naprawy potrafią trwać nawet miesiąc. Według ustawy, serwis gwarancyjny musi poinformować Klienta o czymkolwiek, w ciągu 2 tygodni.
Minęły już 2 tygodnie.... Ale to Regenersis, firma bez profesjonalizmu niestety.
Poczekam i dam znać na forum jak długo trwało i czy wrócił cały i działający.

EDIT-----------
Dziś zadzwoniłem, niestety wycenili mi naprawę PŁYTY GŁÓWNEJ! na 900 zł netto. Przez to straciłem gwarancję. Upierają się, że to przez zmianę ROM uszkodził się wyświetlacz...
Sprawę kieruję do UOKiK.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: krzys139 w Styczeń 11, 2010, 10:02:22
EDIT-----------
Dziś zadzwoniłem, niestety wycenili mi naprawę PŁYTY GŁÓWNEJ! na 900 zł netto. Przez to straciłem gwarancję. Upierają się, że to przez zmianę ROM uszkodził się wyświetlacz...
Sprawę kieruję do UOKiK.
[/quote]

A jaki rom miales wgrany? Bo jezeli nie firmowy, to tracisz gwarancje i po sprawie.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dlugilong w Styczeń 11, 2010, 17:30:56
EDIT-----------
Dziś zadzwoniłem, niestety wycenili mi naprawę PŁYTY GŁÓWNEJ! na 900 zł netto. Przez to straciłem gwarancję. Upierają się, że to przez zmianę ROM uszkodził się wyświetlacz...
Sprawę kieruję do UOKiK.

A jaki rom miales wgrany? Bo jezeli nie firmowy, to tracisz gwarancje i po sprawie.
[/quote]

ROM Firmowy angielski oryginalny ze strony HTC.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Styczeń 11, 2010, 17:44:47
Jak Regenersis takie cyrki odstawia, to wolę zostawić sobie fona. Potrzebuję go na ferie...wolałbym nie ryzykować :/

A miałeś wgrany oryginalny SPL?
I "radiowy SPL" też oryginalny wgrany miałeś?
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: lipalipski w Styczeń 11, 2010, 17:50:56
A może mi ktoś powiedzieć, na której stronie gwarancji dołączonej do Rhodium jest napisane, że zmiana oprogramowania (ROMu albo jakiegokolwiek) jest podstawą do utraty gwarancji? Bo w punkcie 6, gdzie wymienione są przyczyny usterek nieobjętych gwarancją nie ma o tym słowa.

Przecież to jakaś paranoja. To tak, jakby mi nie uznali gwarancji bo sobie w laptopie zainstalowałem Windows 7 zamiast Visty, z którą go kupiłem.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: karlos w Styczeń 11, 2010, 18:33:34
Mam nadzieję że serwis nie stwierdzi mechanicznej usterki
np. zgniecenie wyświetlacza. Wtedy pożegnasz się z gwarancją.
Do REGENERSIS wysyłasz DHLem na ich koszt
najpierw dzwonisz podadzą Ci numer zgłoszenia i git
http://www.regenersis.pl/Base.aspx?ID=11 (http://www.regenersis.pl/Base.aspx?ID=11)


Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: ELMUNIO w Styczeń 11, 2010, 20:53:21
A może mi ktoś powiedzieć, na której stronie gwarancji dołączonej do Rhodium jest napisane, że zmiana oprogramowania (ROMu albo jakiegokolwiek) jest podstawą do utraty gwarancji? Bo w punkcie 6, gdzie wymienione są przyczyny usterek nieobjętych gwarancją nie ma o tym słowa.

Przecież to jakaś paranoja. To tak, jakby mi nie uznali gwarancji bo sobie w laptopie zainstalowałem Windows 7 zamiast Visty, z którą go kupiłem.

Nie wiem jakie są dokładnie warunki gwarancji Rhodium, ponieważ go nie posiadam ale zgadzam się z Tobą w 100%.

Jeśli ktoś śledzi od dawna tematykę pda to pamięta przypadek pradziadka Rhodium, czyli HTC Wizarda. Z boku schodziła farba z obudowy i jak ktoś, np. zdjął simlocka to teoretycznie tracił gwarancję. Wówczas nie było jeszcze oświadczenia UOKiK o simlockach.

Jako przykład może posłużyć także samochód. Na różne elementy udzielana zostaje inna gwarancja, np. silnik, perforacja nadwozia, system audio, powłoka lakiernicza, itd. Jeżeli ktoś przykręci sobie spojler do klapy to traci gwarancję na powłokę lakierniczą i perforację na ten element, a nie na silnik czy skrzynię biegów. Podobna kwestia została poruszona w dzisiejszym numerze Auto Świat na str. 39 "Co ma szyba do gwarancji na silnik" (podaję te informacje tylko w celach informacyjnych). Cytat z komentarza redakcji: "...Wymiana szyby poza ASO może oznaczać utratę gwarancji na ten element, lecz nie na cały samochód. Unijne przepisy GVO dopuszczają montaż części nieoryginalnych w autach objętych gwarancją."

Z tego co kojarzę to wyświetlacz i bateria mają inne okresy gwarancyjne niż cały telefon (jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Wydaje mi się, podobnie jak z samochodami powinno być z telefonami, pda, itd. Co ma piernik do wiatraka - zmiana romu do mechanicznej wady wyświetlacza, do pekającej obudowy, przycisków źle reagujących na nacisk czy zdjęcie simlocka do schodzącej farby z obudowy. UOKiK powinien zawrzeć głos w tej sprawie. Tak jak napisał lipalipski kupując komputer z Vistą możemy wgrać Windows 7 czy nawet Linuxa, wymieniając szybę poza ASO nie tracimy gwarancji na cały samochód.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: krzys139 w Styczeń 11, 2010, 20:56:52
A może mi ktoś powiedzieć, na której stronie gwarancji dołączonej do Rhodium jest napisane, że zmiana oprogramowania (ROMu albo jakiegokolwiek) jest podstawą do utraty gwarancji? Bo w punkcie 6, gdzie wymienione są przyczyny usterek nieobjętych gwarancją nie ma o tym słowa.

Przecież to jakaś paranoja. To tak, jakby mi nie uznali gwarancji bo sobie w laptopie zainstalowałem Windows 7 zamiast Visty, z którą go kupiłem.

Nie wiem jakie są dokładnie warunki gwarancji Rhodium, ponieważ go nie posiadam ale zgadzam się z Tobą w 100%.

Jeśli ktoś śledzi od dawna tematykę pda to pamięta przypadek pradziadka Rhodium, czyli HTC Wizarda. Z boku schodziła farba z obudowy i jak ktoś, np. zdjął simlocka to teoretycznie tracił gwarancję. Wówczas nie było jeszcze oświadczenia UOKiK o simlockach.

Jako przykład może posłużyć także samochód. Na różne elementy udzielana zostaje inna gwarancja, np. silnik, perforacja nadwozia, system audio, powłoka lakiernicza, itd. Jeżeli ktoś przykręci sobie spojler do klapy to traci gwarancję na powłokę lakierniczą i perforację na ten element, a nie na silnik czy skrzynię biegów. Podobna kwestia została poruszona w dzisiejszym numerze Auto Świat na str. 39 "Co ma szyba do gwarancji na silnik" (podaję te informacje tylko w celach informacyjnych). Cytat z komentarza redakcji: "...Wymiana szyby poza ASO może oznaczać utratę gwarancji na ten element, lecz nie na cały samochód. Unijne przepisy GVO dopuszczają montaż części nieoryginalnych w autach objętych gwarancją."

Z tego co kojarzę to wyświetlacz i bateria mają inne okresy gwarancyjne niż cały telefon (jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Wydaje mi się, podobnie jak z samochodami powinno być z telefonami, pda, itd. Co ma piernik do wiatraka - zmiana romu do mechanicznej wady wyświetlacza, do pekającej obudowy, przycisków źle reagujących na nacisk czy zdjęcie simlocka do schodzącej farby z obudowy. UOKiK powinien zawrzeć głos w tej sprawie. Tak jak napisał lipalipski kupując komputer z Vistą możemy wgrać Windows 7 czy nawet Linuxa, wymieniając szybę poza ASO nie tracimy gwarancji na cały samochód.


Tak powinno byc, ale roznie bywa i mozesz kopac sie z koniem ile chcesz. A porownujac do auta mozesz wierzyc lub nie, ale montaz radia do auta poza ASO poskutkowala tez utrata gwarancji. Kopanie o to trwalo kolo roku.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Styczeń 12, 2010, 00:15:34
@krzys139:

Miałeś wgrany oryginalny SPL?
I "radiowy SPL" też oryginalny wgrany miałeś?
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: krzys139 w Styczeń 12, 2010, 07:05:08
@krzys139:

Miałeś wgrany oryginalny SPL?
I "radiowy SPL" też oryginalny wgrany miałeś?

Kolega Dlugilong ma problem z serwisem Rhodium, ja naszczescie narazie nie musze miec z nim do czynienia. Ale czytajac opinie o nim w razie awarii bede mial pore obawy.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dlugilong w Styczeń 12, 2010, 07:37:33
@krzys139:

Miałeś wgrany oryginalny SPL?
I "radiowy SPL" też oryginalny wgrany miałeś?
Miałem wgrany Olinex Hard SPL, najprawdopodobniej to jest przyczyną odmowy naprawy i wystawienia kosztorysu. Ale dobrze piszecie, co ma to wspólnego z wyświetlaczem?
Nagle przestał reagować na dotyk, bo dostał przebarwienia wyświetlacza. Po prostu najprawdopodobniej pod wpływem wilgoci lub "starości" odkleił się digitizer.
Telefon wcześniej działał i dzwonił, więc po co wymieniać płytę główną? Nie mogę tego zrozumieć. Szkoda, że nie znam dobrego prawnika...

Tu macie wątek dotyczący Regenersis. Jeżeli macie oddać swój PDA do naprawy gwarancyjnej, lepiej naprawcie to za kasę w jakimś dobrym serwisie...
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=82588.0 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=82588.0)

Kolega Dlugilong ma problem z serwisem Rhodium, ja naszczescie narazie nie musze miec z nim do czynienia. Ale czytajac opinie o nim w razie awarii bede mial pore obawy.
Mam problem z serwisem Regenersis i z telefonem Raphael - tak dla ścisłości :)
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: Xanth w Styczeń 12, 2010, 09:02:12
Coz, w Deklaracji Ograniczonej Gwarancji stoi jak byk (pkt. 6) "Gwarancja nie ma zastosowania jesli usterka jest skutkiem... c) nieuprawnionego modyfikowania." Jednym slowem, uszkodzenie wyswietlacza nie jest skutkiem modyfikacji oprogramowania. Walcz o swoje.

X.

PS. Dodam, ze nie ma slowa o modyfikacji oprogramowania, tylko o modyfikacji ogolnie.

PS2. Taka gwarancje dostalem z moim TP2:

(http://www.xanth.eu.org/rozne/gw-htc-1.jpg) (http://www.xanth.eu.org/rozne/gw-htc-2.jpg)
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dlugilong w Styczeń 12, 2010, 10:29:24
Coz, w Deklaracji Ograniczonej Gwarancji stoi jak byk (pkt. 6) "Gwarancja nie ma zastosowania jesli usterka jest skutkiem... c) nieuprawnionego modyfikowania." Jednym slowem, uszkodzenie wyswietlacza nie jest skutkiem modyfikacji oprogramowania. Walcz o swoje.

X.

PS. Dodam, ze nie ma slowa o modyfikacji oprogramowania, tylko o modyfikacji ogolnie.

PS2. Taka gwarancje dostalem z moim TP2:

(http://www.xanth.eu.org/rozne/gw-htc-1.jpg) (http://www.xanth.eu.org/rozne/gw-htc-2.jpg)

spójrz na punkt f i g....
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: ELMUNIO w Styczeń 12, 2010, 11:18:06
Jeśli chodzi o punkt c to wg mnie nie ma słowa o modyfikowanym oprogramowaniu. Z sensu zdania wynika, że chodzi o modyfikacje mechaniczne. Punkt g - urządzenia pomocnicze, czyli ładowarki, stacje dokujące, itd. Za takie urządzenie nie można uznać komputera przez, który wgrywa się nowy rom. Najwięcej wątpliwości budzi punkt f. Może ktoś się wypowie?

Wydaje mi się, że w gwarnacji powinno być jasno napisane, że "niniejsza gwarancja nie ma zastosowania, jeśli usterka jest skutkiem dowolnej z poniższych przyczyn: modyfikacja OPROGRAMOWANIA". I byłoby wszystko jasne. Warunki gwarancji powinny być czytelne i przejrzyste.

Tak w ogóle to jeśli podłącze urządzenia pomocnicze, np. nieoryginalną ładowarkę do telefonu, który ma miesiąc i w dodatku ma popękaną obudowę, z której schodzi farba i wówczas spali się płyta główna to dlaczego mam nie żądać wymiany obudowy (zareklamuję tylko tą obudowę), którą później mogę komuś odsprzedać.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: Xanth w Styczeń 12, 2010, 11:29:30
Punkt f dotyczy sytuacji, gdy do poprawnej pracy urzadzenia z siecia komorkowa musisz wgrac dodatkowe oprogramowanie i z tego powodu urzadzenie ulegnie uszkodzeniu. Wtedy HTC nie ponosi za to odpowiedzialnosci.

X.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: Proorook w Styczeń 13, 2010, 14:45:13
Dziś kontaktowałem się ze znajomym z Vobisu, tam kupowałem TP2. Niedawno jeden z jego klientów przyszedł z takim samym problemem. Teraz chce abym mu dostarczył Rhodiuma i wyśle to jedną paczką do serwisu. Ten drugi przypadek miał wszystko oryginalne. Zobaczymy co z tego wyjdzie, w piątek ma być wysłane. Jak będę wiedział coś więcej to się pochwalę.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dlugilong w Styczeń 22, 2010, 07:25:47
Witajcie.
Jakiś tydzień temu otrzymałem kosztorys, ale nie wyraziłem zgody na "wymianę płyty głównej" za 900 zł netto bo ją chcieli wymienić(?) i zażądałem wymiany wyświetlacza, tak jak przed wysyłką i przedstawiłem argumenty, że wyświetlacz nie ma nic wspólnego z płytą główną. Miałem sporo oporów, telefon ciągle trafiał w inne miejsca, ale  w końcu wymienili wyświetlacz. Wczoraj odebrałem od Kuriera wyglądający jak nowiutki,z folią na wyświetlaczu i z wgranym najnowszym softem HTC po polsku! :)
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: beju w Styczeń 22, 2010, 07:38:24
plama, która powstała na panelu dotykowym to tzw. pierścienie Newtona  http://pl.wikipedia.org/wiki/Pier%C5%9Bcienie_Newtona (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pier%C5%9Bcienie_Newtona) Sytuacja będzie się stale pogarszała aż do momentu braku reakcji na dotyk.
Regenersis usuwa tą usterkę gwarancyjnie.

To ja juz wiem co sie stalo z moim diamondem I dlaczego przestal dzialac dotyk :| :|

Te same objawy - najpierw pojawily sie krazki a potem zdechl dotyk...
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Styczeń 22, 2010, 16:27:22
Po jakim czasie "zdechł" dotyk?
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: beju w Styczeń 22, 2010, 17:58:38
Kupiłem już z krążkami interferencyjnymi. 1,5 cm x 0,5 cm.

Najpierw następowała dekalibracja ekranu, a potem już całkowicie zaniemógł.
 :(


Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: Proorook w Luty 07, 2010, 09:46:09
Serwis usterkę naprawił. Wymiana wyświetlacza naprawiła problem. Zaznaczyłem również usterkę którą tu opisywałem przy oryginalnym romie 6.5 i IW do niego. Nie mogłem zainstalować IW i po resecie Rhodium się wieszał na amen. Wymienili płytę główną, wszystko w ramach gwarancji. Teraz mam nowy system z IW i działa cacy.

Natomiast sam serwis...
Telefon był wysłany razem z innym TP2, ten drugi wrócił do Vobisu w SCC, a mojego nie było. Jakież było moje zdziwienia gdy po małym śledztwie, kolega z Vobisu dowiedział się że mój TP2 jest w Bielsku zamiast Katowic. Z bielska odesłali go z powrotem do serwisu. Na szczęście wszystko się skończyło dobrze.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: kubusik w Luty 09, 2010, 08:39:14
Mam to samo w moim tp2, na samym środku ekranu mała "łezka" 2mm x 5mm.  :-|
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: grabarzg w Luty 14, 2010, 17:40:20
u mnie chyba jest coś podobnego:

- wszystko mam oryginalne, zero modyfikacji
- folii brak
- nigdy nie spadł, nie był mokry

aż tu nagle "tęczowy" prostokąt rozchodzący się od centrum ekranu. Obecnie zajmuje ok 80%.

Na dotyk reaguje wciąż dobrze, zero zmian. Jednakże kalibracja jest problemem. Trzymam tel pionowo i biorę w poziom nie rozsuwając go - nie reaguje. Dopiero po rozsunięciu schodzi do widoku poziomego.

Np. na obecną chwilę (wieczór, lampa świeci) nie widać tego. Jednakże na powietrzu to widać, bądź przy mocnym sztucznym świetle.

Najchętniej bym go wysłał na gwarancję, bo widzę, że jednak się da, lecz ile konkretnie to może im zająć?

Ustawowo mają miesiąc jak rozumiem, a w praktyce?

Szczerze to ryzykowalibyście z tą firmą?

Widzę, że ten problem ma wiele użytkowników HTC i chyba to po prostu ostra wada fabryczna...
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: dantemg w Luty 14, 2010, 19:34:28
u mnie chyba jest coś podobnego:

- wszystko mam oryginalne, zero modyfikacji
- folii brak
- nigdy nie spadł, nie był mokry

aż tu nagle "tęczowy" prostokąt rozchodzący się od centrum ekranu. Obecnie zajmuje ok 80%.

Na dotyk reaguje wciąż dobrze, zero zmian. Jednakże kalibracja jest problemem. Trzymam tel pionowo i biorę w poziom nie rozsuwając go - nie reaguje. Dopiero po rozsunięciu schodzi do widoku poziomego.

Np. na obecną chwilę (wieczór, lampa świeci) nie widać tego. Jednakże na powietrzu to widać, bądź przy mocnym sztucznym świetle.

Najchętniej bym go wysłał na gwarancję, bo widzę, że jednak się da, lecz ile konkretnie to może im zająć?

Ustawowo mają miesiąc jak rozumiem, a w praktyce?

Szczerze to ryzykowalibyście z tą firmą?

Widzę, że ten problem ma wiele użytkowników HTC i chyba to po prostu ostra wada fabryczna...
Ja bym wysyłał bez zastanowienia, w końcu 80% ekranu to nie jest mała łezka. Na naprawę mają ustawowo 14 dni ale to się może przedłużyć jak nie będą mieli części. Co do regenesis to wszyscy wiemy jacy oni są, mimo wszystko po coś ta gwarancja musi być.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Luty 14, 2010, 23:07:34
A mam takie pytanie, jak mamy tą plombę gwarancyjną[oznaczoną nazwą VOID] po zdjęciu obudowy i zostanie naruszona, to gwarancja jest ważna?
Chciałbym się upewnić, bo nie mam zamiaru zaliczyć zonka, gdy regenesis by odrzuciło gwarę z tak błachego powodu ;p
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: WujekK w Luty 15, 2010, 08:42:47
Miałem z Regenersis przepychanki w tym roku już z dwoma telefonami i za każdym razem sami usuwali naklejkę 'Void' i nie naklejali nowej. Teoretycznie jest to plomba fabryczna ale może się uda bez niej i uznają Ci gwarancję. Tak czy siak wszelkie manipulacje zawsze są widoczne bo śrubokręt zostawia ślady, plastik obudowy lekko deformuje podczas rozbierania, itp.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: BelHeI w Luty 15, 2010, 13:11:15
Tylko chodzi o to, że ktoś patykiem naruszył tą plombę. Jest lekko przebita, nikt tej śróbki nie odkręcał[poza fabryką ;p] ;)
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: solidnieeu w Luty 25, 2010, 00:18:09
U mnie podobna historia najpierw prążki na 1/2 ekranu na środku prostokąt - mniej czuły ekran. Wczoraj sypną się całkiem i brak reakcji na dotyk.
Kupiłem digitalizer http://www.allegro.pl/item906895766_ekran_dotykowy_digitizer_htc_pro_2_ii_t7373_rhod.html (http://www.allegro.pl/item906895766_ekran_dotykowy_digitizer_htc_pro_2_ii_t7373_rhod.html) dam znać jak wymiana jak dotrze szybka.
Gwarancja w angielskiej Voodafone a bez telefonu i outlooka ciężko się obyć wiec stawiam na szybką płatną naprawę.
PS: telefon u mnie niema lekko więc możliwa usterka mechaniczna (noszony bez kabury, lekko porysowany).
Mimo wszystko jakoś łatwo poszło :) (się popsuło)
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: Proorook w Marzec 16, 2010, 09:11:52
Już wcześniej opisywałem moją historię. Niestety jeszcze się nie zakończyła.
15.01 telefon został wysłany do serwisu z uszkodzonym wyświetlaczem. Jako że nie mogłem zainstalować nowego oprogramowania tez o tym wspomniałem. Po około trzech tygodniach telefon wrócił do salonu Vobis i przyjechałem go odebrać. Nowe oprogramowanie zainstalowane, wymieniona płyta główna. Ale o dziwo ekran dalej taki sam, wielka plama. Więc jeszcze raz został odesłany do szacownego serwisu, tffu, rzekomo na zgłoszeniu nie było wpisane o awarii wyświetlacza. Ręce mi opadły. Kolega z Vobisu już mnie unikał i stwierdził że mi już nic nie sprzeda. I teraz cios w serce, 28.02 po półtora miesiąca odebrałem w końcu telefon. Wm 6.5 śmigał, wyświetlacz ładny nowiutki. Juz sie ucieszyłem, ale co za niespodzianka mnie spotkała gdy po odebraniu pierwszego telefonu nic nie słyszałem. Zglasnialem wszystko co mogłem, pytałem, czytałem i nic. Nie słyszałem rozmówcy, a na głośniku wszystko ok. Szlak mnie trafił i telefon wrócił do serwisu. Juz nie wytrzymałem, napisałem do Vobisi pismo w tej sprawie, do czwartku maja mi dać znać. Prawdopodobnie wymienia mi telefon na nowy egzemplarz.
Pozdrawiam Regenersis i niech was wszystkich szlak trafi po dwakroć.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: solidnieeu w Marzec 17, 2010, 09:12:43
Nie wiem czy gdzieś o tym pisałem ale przy wyjmowaniu taśmy od wyświetlacza trzeba wyjąć głośnik (jest na taśmie) zapewne zapomnieli i ci go oderwali.
Można naprawić ale jak telefon na gwarancji to szkoda samemu (zajęło by może z 1h) . Właśnie zostałem uświadomiony że dobrze zrobiłem nie naprawiając telefonu w serwisie na gwarancji a płacąc lokalnie za naprawę.
Dla znudzonych serwisem polecam wątek http://pdaclub.pl/forum/rhodium/budowa-rhodium-rozbieranie-na-czesci/ (http://pdaclub.pl/forum/rhodium/budowa-rhodium-rozbieranie-na-czesci/)
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: Proorook w Marzec 21, 2010, 11:52:26
Dalej nie mam telefonu. Juz ponad dwa miesiące. Vobis stwierdził że w pierwszej kolejności zostanie naprawiona usterka. Już nie mam słów.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: adszew w Wrzesień 20, 2010, 18:59:18
Odgrzeję kotleta ;)
Słynna plamka pojawila sie i w moim Leo. Zadbany, noszony tylko w kieszeni marynarki. Obchodzięłm sie z nim jak z jajkiem. Jednak olamka pojawiła się. Wysłałem 06.09 do Regeneris. W piątek 17.09 już był. Wymieniony wyświetlacz hasis i wgrany najnowszy soft. Jest super.
Tytuł: Odp: Usterka wyświetlacza - podlega gwarancji?
Wiadomość wysłana przez: Shack w Październik 13, 2010, 13:07:29
u mnie także szybka i sprawna wymiana wyświetlacza. Zareklamowałem również starta srebrną farbę z rogów obudowy klawiatury (od rozsuwania slidera) - również wymienione !!