AM 5.2. Beta testy rozpoczęte

  • 492 Odpowiedzi
  • 92714 Wyświetleń

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #240 dnia: Październik 14, 2008, 21:12:23 »
Cytat: Puniek
Wygląda na to, że mechanizm liczenia tras jest bardziej zaawansowany niż przypuszczamy. Dzisiaj dostałem odpowiedź:
"Tak byc powinno i jest to kwestia wyposrodkowania dokladnosci vs szybkosc wyznaczania dluzszych tras." ...

No przecież Ci tłumaczyłem  B) i w tym wątku, i jakieś pół roku temu w innym wątku, który również czytałeś.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #241 dnia: Październik 14, 2008, 21:43:40 »
Cytat: Puniek
Wygląda na to, że mechanizm liczenia tras jest bardziej zaawansowany niż przypuszczamy. Dzisiaj dostałem odpowiedź:
"Tak byc powinno i jest to kwestia wyposrodkowania dokladnosci vs szybkosc wyznaczania dluzszych tras." ...

No przecież Ci tłumaczyłem  B) i w tym wątku, i jakieś pół roku temu w innym wątku, który również czytałeś.
Ej... tamto nie było do mnie... poza tym ja nie czytam wszystkich wątków bo nie mam na to czasu...
No dobra.. ale najważniejsze, że choć to jest ok'

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2008, 22:00:20 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #242 dnia: Październik 14, 2008, 22:22:13 »
Moim zdaniem w becie jest chyba ogólnie błąd polegający na tym, że program nie prowadzi na wiadukty, tylko każe jechać dołem, co zwykle wydłuża i utrudnia jazdę. Wczoraj zgłosiłem do AM błąd, a mianowicie jadąc w wawie ulicą Sikorskiego chcę jechać na Gdańsk, czyli powinienem skręcić w lewo w Czerniakowską. Poprzednia AM prawidłowo kieruje na wiadukt, który łukiem skręca w lewo i kończy się właśnie na Czerniakowskiej, natomiast beta AM każe mi jechać pod wiaduktem i tam na skrzyżowaniu skręcać w lewo. Zobaczcie, czy u Was też nie ma problemu z wiaduktami (trasa szybka).

*

Offline Qbik

  • *****
  • 1495
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.wikaro.pl
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #243 dnia: Październik 14, 2008, 22:36:44 »
co do pikietażu jak dla mnie jest lepiej tak jak jest i nie ma co pchać kolejnej rzeczy do pilota, ale to moja opinia
axim x51v LennySh_Football WM6.1 L10 & iPhone 3G 16GB z 2.2.1 na pokładzie + BT-359 + 4gb SDHC & CF + AM 5.xx EU
http://www.pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6656

*

Offline chola

  • ***
  • 253
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #244 dnia: Październik 15, 2008, 02:06:05 »
Jest asystent pasa?

Asystent pasa niestety dopiero od wersji 9.0 :)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #245 dnia: Październik 15, 2008, 07:18:11 »
Moim zdaniem w becie jest chyba ogólnie błąd polegający na tym, że program nie prowadzi na wiadukty, tylko każe jechać dołem...
Nawet szybka...?
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2008, 07:35:54 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #246 dnia: Październik 15, 2008, 07:35:08 »
ja jeżdże tylko na opcji szybka i niestety jest jakiś problem z wiaduktem, gdy pod nim jest skrzyżowanie. Załaczam taki przykład, wersja 5.1 prowadzi tą czerwoną nitką, a beta nie.


*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #247 dnia: Październik 15, 2008, 07:37:13 »
Wiem, wiem... zgłoś to
ISTQB Certified Tester

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #248 dnia: Październik 15, 2008, 07:48:38 »
Wiem, wiem... zgłoś to

zgłosiłem. Przy okazji zobacz, że on pokazuje, że najbliższy manewr to rondo. Trochę to dziwne, bo to chyba nie jest rondo.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2008, 07:50:37 wysłana przez Treker »

*

Offline voyager

  • **
  • 120
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hey! It compiles! Ship it!
  • Sprzęt: MIO P560 +AM 6.11e  PL ; TF101; i8260 + AM 1.4.2
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #249 dnia: Październik 15, 2008, 08:58:54 »
Ja mam inne pytanie do szanownych beta-testerów. AM od długiego czasu walczy z formatem POI.

Jak jest tym razem? Czy nadal pozostał format z 5.1.x czy poszli po rozum do głowy i poczytali nt. baz danych
lub użyli ktoregoś z silników bazodanowych?
Bo jak na razie, to nadal format powiela tą samą informacje, nie wspominając już o dziwnym rozmiarze offsetu
do pewnych elementów (format nie publikowany, to też nie publikuje info co i do czego), co bynajmniej nie
przekłada się na szybkość operowania danymi. Nie wspomnę o rozmiarze pliku.

Pytanie kolejne to kierunkowość dróg:
a/ Dzierżoniów ul. Mickiewicza od Mierniczej w kierunku Świdnickiej
b/ Sobótka ul. Rynek  w kierunku Świdnickiej
(to mi utkwiło jak byłem w tamtym rejonie)

Jak słyszę, coś działają w kierunku poprawy routingu - czy występuje uporczywe zawracanie?

Bez aplikacji sam parę innych rzeczy nie jestem w stanie sprawdzić, to pewnie was jeszcze pomęczę.

*

Offline plesniak

  • ***
  • 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: smart Media-System TomTom
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #250 dnia: Październik 15, 2008, 09:08:50 »
Moim zdaniem w becie jest chyba ogólnie błąd polegający na tym, że program nie prowadzi na wiadukty, tylko każe jechać dołem, co zwykle wydłuża i utrudnia jazdę.

Tak samo jest na kilku innych wiaduktach (Żwirki i Wigury/Marynarska). Podobnie było w wersji 4.2.z tego co pamiętam.

Fajny kwiatek jest też na Puławska/Pileckiego/Poleczki. Ustawcie jazdę z centrum na Poleczki. Żeby skręcić w prawo to wg AM trezba skręcić w lewo zrobić obrót o 270 st. i dopiero wjechać w Poleczki, a normalnie to wystarcz po prostu skręcić w prawo - bład wynika moim zdaniem ze źle umieszczonego znacznika zakazu skrętu w prawo (w AM po prostu jest za wcześnie o 50 metrów)
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2008, 09:13:04 wysłana przez plesniak »
Paweł

*

Offline dluba

  • **
  • 157
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Redmi 4 Pro, TT 5100
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #251 dnia: Październik 15, 2008, 09:09:44 »

Pytanie kolejne to kierunkowość dróg:
a/ Dzierżoniów ul. Mickiewicza od Mierniczej w kierunku Świdnickiej

nie poprawione

Cytuj
b/ Sobótka ul. Rynek  w kierunku Świdnickiej

rynek jest jednokierunkowy od świdnickiej (jeśli chodzi ci o ulicę prostopadłą do świdnickiej)
Pozdrawiam
Daniel

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #252 dnia: Październik 15, 2008, 09:14:24 »
Jak słyszę, coś działają w kierunku poprawy routingu - czy występuje uporczywe zawracanie?
Raczej nie... teraz prowadzi prosto możliwie daleko.....
ISTQB Certified Tester

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #253 dnia: Październik 15, 2008, 10:56:17 »
Wiem, wiem... zgłoś to

zgłosiłem. Przy okazji zobacz, że on pokazuje, że najbliższy manewr to rondo. Trochę to dziwne, bo to chyba nie jest rondo.
Tu tego nie widać ale w realu tam jest rondo pod wiaduktami
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #254 dnia: Październik 15, 2008, 12:59:11 »
Natomiast wyświetlanie kolejnego manewru na stałe chyba niepotrzebne tylko zajmuje cenne miejsce na ekranie. Owszem, czasami taka informacja się przydaje, ale nie jest to taki częsty przypadek, wystarczyłoby, że przed pierwszym manewrem usłyszałbym, że kolejny manewr jest za tyle i tyle metrów i informacja o jego kierunku (czyli krótko mówiąc złożone komunikaty głosowe). Jeżeli kolejne manewry są jeden za drugim, to wystarczy rzut oka na mapę i wszystko jest jasne. Przy gęstych manewrach, to mnie osobiście bardziej przeszkadza niezbyt dobra precyzja wskazań położenia, czasami nie mam pewności, czy skręcać już tu, czy na następnym skrzyżowaniu, które jest 50 m dalej. Z resztą o wiele bardziej przydatny byłby na początek asystent pasa ruchu - co z tego, że wiem o dwóch następnych manewrach, jak nie zawsze mam pewność, który pas mam zająć.

Na szczęście "okienka" pilota są konfigurowalne, także niech i pikietaż, i następny manewr będą jako jedno z możliwych pól pilota do wyboru.

Dodatkowo opcja do włączenia / wyłączenia słupków na trasie i mamy ideał :)
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline rymi

  • ****
  • 636
  • Sprzęt: HTC Touch Diamond 2 [WM6.1 Polish]
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #255 dnia: Październik 15, 2008, 16:45:32 »
Moim zdaniem w becie jest chyba ogólnie błąd polegający na tym, że program nie prowadzi na wiadukty, tylko każe jechać dołem

Nie do konca. Dzis na trasie torunskiej dwa razy kazala mi jechac dolem, ale dalej ta trasa pozniej raz bylo prawidlowo gora.
HTC Touch Diamond 2 - WM6.1 Polish [ehh znowu tyle gram :/ - 120g] MicroSDHC 16GB SanDisk + Compaq iPAQ H3970 MMC 512MB Transcend

*

Offline Treker

  • ****
  • 756
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #256 dnia: Październik 15, 2008, 17:42:52 »
Moim zdaniem w becie jest chyba ogólnie błąd polegający na tym, że program nie prowadzi na wiadukty, tylko każe jechać dołem

Nie do konca. Dzis na trasie torunskiej dwa razy kazala mi jechac dolem, ale dalej ta trasa pozniej raz bylo prawidlowo gora.

NIe obraź się, ale nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #257 dnia: Październik 15, 2008, 18:40:13 »
... ale co z tymi, którzy jeżdżą w trybie śledzenia a nie nawigacji? Często używam AM tylko do ostrzegania o fotoradarach, bo akurat dobrze znam trasę. Teraz doszedłby pikietaż, ale pilota nie ma, więc gdzie? Może obok wskaźnika prędkości?

Wtedy mamy panel 'minipilota' tylko z prędkością, więc na drugiej połowie belki mógłby być pikietaż  :ok:

Ale znalazłem jeszcze jeden drobny problem w tej propozycji - w tych miejscach,
gdzie kilka dróg z odrębnym kilometrażem będzie prowadzić tym samym odcinkiem drogi.
Można by go rozwiązać w ten sposób, że wyświetlany byłby pikietaż tej samej drogi, co przed 'spotkaniem się'
różnych pikietaży, a w przypadku rozpoczęcia nawigacji na wspólnym odcinku byłby to pikietaż drogi o wyższej kategorii,
a przy równorzędnych kategoriach tej o niższym numerze.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #258 dnia: Październik 16, 2008, 00:21:34 »
Witam!
Dzisiaj zaobserwowałem problem z zoomem w tej wersji (i tylko tej jak dotąd). Chodzi o to, że co jakiś czas staje się tak, że po manewrze zoom nie wraca do standardowej skali pośredniej (865m), ale AM jedzie na pełnym zbliżeniu (190m).
Problem objawia się na 2 sposoby:
1. Gdy dokonuję manewru zgodnie z wytyczoną trasą - skala się nie oddala i po prostu jadę dalej na zoomie

2. Gdy np jadę prosto zamiast skręcić - gdy AM stwierdzi, że przejechałem miejsce manewru następuje oddalenie (do 865m), ale zaraz po wytyczeniu trasy następuje pełen zoom (190m), choć do następnego miejsca manewru mam 700, 800 czy 900m i pomimo tego, że mam włączoną skalę pośrednią

Jednym sposobem powrotu do normalnej pracy jest przełączenie na skalę poglądową, miejska i znowu na pośrednią.

Problem ten n ie występuje za każdym razem... np jadąc dzisiaj z Bemowa na Służewiec zjawisko to pojawiło się w rejonie ul. Batorego i towarzyszyło mi już do końca.

Ten problem wystaepuje już od dawna i zgłasam go na bieżąco...
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #259 dnia: Październik 16, 2008, 07:07:54 »
... ale co z tymi, którzy jeżdżą w trybie śledzenia a nie nawigacji? Często używam AM tylko do ostrzegania o fotoradarach, bo akurat dobrze znam trasę. Teraz doszedłby pikietaż, ale pilota nie ma, więc gdzie? Może obok wskaźnika prędkości?

Wtedy mamy panel 'minipilota' tylko z prędkością, więc na drugiej połowie belki mógłby być pikietaż  :ok:

Ale znalazłem jeszcze jeden drobny problem w tej propozycji - w tych miejscach,
gdzie kilka dróg z odrębnym kilometrażem będzie prowadzić tym samym odcinkiem drogi.
Można by go rozwiązać w ten sposób, że wyświetlany byłby pikietaż tej samej drogi, co przed 'spotkaniem się'
różnych pikietaży, a w przypadku rozpoczęcia nawigacji na wspólnym odcinku byłby to pikietaż drogi o wyższej kategorii,
a przy równorzędnych kategoriach tej o niższym numerze.
A co jeśli ktoś chce widzieć i słupki i odległość do celu, godzine dojazdu i szybkość...?
Komu przeszkadza to jak zrobili, na cholerę mieszacie?
Przecież zrobili te  słupki i numerki wyjątkowo estetycznie i funkcjonalnie!!!!
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2008, 07:10:17 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline kocureq

  • *****
  • 1216
  • Płeć: Mężczyzna
    • Yet Another Tech Blog
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Note, Galaxy S4
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #260 dnia: Październik 16, 2008, 07:26:17 »
No to mamy sytuację: jedziemy sobie i słyszymy "suszą na piętnastym", chcesz sprawdzić na którym jesteś i... musisz jechać i patrzeć w ekran, żeby doczekać się słupka. A tak mógłbyś spojrzeć i od razu widzieć.
Palm m505 -> Treo 650 -> Eten M700 -> HTC Touch Pro -> HTC HD2 -> Samsung Galaxy Note -> Samsung Galaxy S4

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #261 dnia: Październik 16, 2008, 07:32:08 »
No to mamy sytuację: jedziemy sobie i słyszymy "suszą na piętnastym", chcesz sprawdzić na którym jesteś i... musisz jechać i patrzeć w ekran, żeby doczekać się słupka. A tak mógłbyś spojrzeć i od razu widzieć.
U mnie na skali pośredniej z ustawieniami standardowymi w każdej chwili widać przynajmniej 2 słupki.
Nie rozumiem by program nawigacyjny był optymalizowany pod piratów drogowych... słupki mają znaczenie przede wszystkim dla bezpieczeństwa  gdy coś się wydarzy czy zepsuje się auto. W obu przypadkach zatrzymuje się i sprawdzenie pozycji to moment... a nie by piraci wiedzieli czy mają ująć nogę z gazu czy ma całą drogę jechać 160 a hamować wystarczy tylko przed zakrętem za którym stoi Policja.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2008, 07:37:10 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline Arkadiusz Mizerski

  • 18
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Auro S6
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #262 dnia: Październik 16, 2008, 08:53:20 »
A sprawdziliście, Koledzy, czy w tej wersji beta poprawili w Gdańsku ul. Marynarki Polskiej na odcinku Śnieżna - Wyzwolenia? Bo też tam był kwiatek w postaci jednakowego kierunku na dwóch pasmach (oba miały kierunek na południe).
Pozdrawiam
Arkadiusz Mizerski

*

Offline MietasM

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Sony Xperia P, Ipaq 316, Phantom NaviBox HD
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #263 dnia: Październik 16, 2008, 09:01:46 »
Komu przeszkadza to jak zrobili, na cholerę mieszacie?

Na przykład mnie przeszkadza.
Załóżmy, że w danym momencie potrzebujesz wiedzieć na którym kilometrze jesteś. Poprzedniego słupka już nie widać, więc musisz czekać aż się pojawi następny. Jeżeli nie śledziłeś ich wcześniej, to nie wiesz czy wartości km idą w górę czy w dół, czyli musisz czekać na kolejny słupek, żeby się o tym przekonać. I tak po prawie 2 km wiesz gdzie byłeś wtedy, gdy Ci to było potrzebne. Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem.
Przeniesienie wartości do okienka np. pilota poza korzyścią opisaną powyżej powoduje dodatkowo, że masz pełną informację zarówno w trybie 2D jak i 3D, a poza tym zmniejsza się obciążenie procesora związane z wyrysowywaniem słupków.

*

Dżeju

Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #264 dnia: Październik 16, 2008, 09:09:23 »
Komu przeszkadza to jak zrobili, na cholerę mieszacie?
Na przykład mnie przeszkadza...
...Przeniesienie wartości do okienka np. pilota poza korzyścią opisaną powyżej powoduje dodatkowo, że masz pełną informację zarówno w trybie 2D jak i 3D, a poza tym zmniejsza się obciążenie procesora związane z wyrysowywaniem słupków.

Tu może być problem z powodów, o których pisał NocnyMarek:

… w tych miejscach, gdzie kilka dróg z odrębnym kilometrażem będzie prowadzić tym samym odcinkiem drogi. Można by go rozwiązać w ten sposób, że wyświetlany byłby pikietaż tej samej drogi, co przed 'spotkaniem się' różnych pikietaży, a w przypadku rozpoczęcia nawigacji na wspólnym odcinku byłby to pikietaż drogi o wyższej kategorii, a przy równorzędnych kategoriach tej o niższym numerze.

Na pewno powinna to być opcja do zaznaczenia, nie ważne czy będzie on w pilocie czy na mapie.

Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #265 dnia: Październik 16, 2008, 09:13:25 »
Beta testy AM 5.2, AM 5.1 in sale, and AM5.07 demo http://www.automapa.pl/?PEI=53169&lng=PL&cid=53173  :O?

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #266 dnia: Październik 16, 2008, 09:23:09 »
Na przykład mnie przeszkadza.
Załóżmy, że w danym momencie potrzebujesz wiedzieć na którym kilometrze jesteś. Poprzedniego słupka już nie widać, więc musisz czekać aż się pojawi następny.
A jaki to problem przejechać 200 m dalej...?

I tak po prawie 2 km wiesz gdzie byłeś wtedy, gdy Ci to było potrzebne.
To absurd... przecież na ekranach QVGA na skali pośredniej widać na 1300m naprzód więc można zobaczyć nawet 2 słupki a na VGA wicać 2,8kn (na tej samej skali).... no bo chyba nie jeździsz na skali miejskiej poza miastem..  :O :O :O :O :O :O

Przeniesienie wartości do okienka np. pilota poza korzyścią opisaną powyżej powoduje dodatkowo, że masz pełną informację zarówno w trybie 2D jak i 3D
Dla przeważającej większości ludzi ważniejsza jest informacja ile drogi pozostało, o któórej się dojedzie i szybkość i nie wiedzę powodu by program był robiony pod garstkę piratów drogowych, którzy chcą oszukać Policję unikając zasłużonej kary.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2008, 09:25:51 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline СП4УБВ

  • *****
  • 1106
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Atrix
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #267 dnia: Październik 16, 2008, 09:38:59 »
Puniek, a właśnie, ze można jeździć na skali miejskiej poza miastem i więcej - jest to bardzo wygodne :P

Poza tym na VGA zobaczysz tyle samo naprzód co na QVGA - nie ma to znaczenia. Chyba, że masz mega wielki LCD i włączysz tryb Real VGA - wtedy zgadzam się z rozszerzeniem widoku.

Dodatkowo niekoniecznie trzeba być piratem drogowym aby był potrzebny słupek natychmiast, a nie powiedzmy za 700m. Mnie wkurzają te słupki, bo są ale właśnie nie wiadomo kiedy jaki i trzeba patrzeć na wyświetlacz aby się zorientować. Podczas jazdy nie ma czasu na ciągłe obserwacje LCDka, słupek powinien być bez przerwy wyświetlony i zerkając przy okazji na wyświetlacz - powinieneś widzieć od razu na jakim jesteś kilometrze.

W obecnej wersji słupki nie przydają się wcale.

I wracajac jeszcze do "piratów", nie tylko ostrzegasz o suszarkach ale tez o wielu innych zdarzeniach na drodze. Samo ostrzeganie wymaga widoku słupka aby wiedzieć na którym się jest kilometrze i już. Czy to bedzie leżące drzewo, czy dziura, czy zwężenie jezdni, czy pijany rowerzysta czy cokiolwiek - słupki są potrzebne natychmiast aby ostrzec innych użytkowników drogi, a nie za jakiś czas i z bezustannym patrzeniem na wyświetlacz aby nie przegapić słupka.

Jeżdzę dość dużo (ok. 70tyś rocznie), używam AM, używam CB i takie są moje spostrzeżenia dotyczące pikietażu. A co do prędkości 160km/h - nie trzeba tyle jechać, spróbuj jechać 120km/h i obserwować słupki na wyświetlaczu w skali miejskiej albo większej i jedź bezpiecznie jednocześnie. :)


*

Offline noose

  • **
  • 189
  • Płeć: Mężczyzna
    • Tanio, szybko, dobrze - wybierz 2
  • Sprzęt: Samsung Omnia + AM5EU
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #268 dnia: Październik 16, 2008, 09:45:05 »
Dla przeważającej większości ludzi ważniejsza jest informacja ile drogi pozostało, o któórej się dojedzie i szybkość i nie wiedzę powodu by program był robiony pod garstkę piratów drogowych, którzy chcą oszukać Policję unikając zasłużonej kary.
Przecież pilot jest konfigurowalny :| Jak Ci to będzie przeszkadzało, to sobie przełączysz na godzinę przyjazdu czy aktualną prędkość.... Wszyscy już zrozumieli, że wg Ciebie jest to zbędna funkcjonalność, ale dla ludzi jadących z CB nie jest (ja nie mam póki co, ale wiem, że możliwość wyświetlanie piketażu na stałe, a nie w postaci słupków, by się przydało).

Chciałbym zobaczyć jak pokonujesz trasę Trójmiasto - Kraków jadąc przepisowo całą drogę;-) Każdy z nas trochę mocniej na trasie ciśnie, więc mógłbyś nie nazywać ludzi piratami drogowymi.
Było: Asus A696 WM6 + iGO 2006plus + AM5PL, Nokia 500 (na sprzedaż jak ktoś chce - tanio:P)
Jest: Samsung Omnia WM6.1 + AM5EU

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 5.2. Beta testy rozpoczęte
« Odpowiedź #269 dnia: Październik 16, 2008, 11:01:05 »
Puniek, a właśnie, ze można jeździć na skali miejskiej poza miastem i więcej - jest to bardzo wygodne :P
Fajnie... czyli jeli lubisz przy 130 widzieć w AM 300 m przed sobą... to może za mało.. napisz do AM by zrobili większe powiększenie... wtedy będzie widać 30m przed maką... sorki za zgryźliwośc ale chyba inaczej nie dało się pokazać, że to absurd  :O :O :O
Napisane: Październik 16, 2008, 09:45:05
Chciałbym zobaczyć jak pokonujesz trasę Trójmiasto - Kraków jadąc przepisowo całą drogę;-) Każdy z nas trochę mocniej na trasie ciśnie, więc mógłbyś nie nazywać ludzi piratami drogowymi.
no dobrze, odpowiedam:
Nie każdy ciśnie ile daje fabryka. Na trasie jadę 100 czasami może 105 bo na naszych drogach   jazda z wyższymi szybkościami (gdzie co chwila jest wyjazd z gospodarstwa, bocznej drogi...etc) nie jest po prostu bezpieczna.....natomiast w terenie zabudowanym nie przekraczam 60. .... a więc tak aby nie "wpaść w oko policji".
Kategorię radarów używam jako ostrzeżenie by samemu dodatkowo się dyscyplinować.
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2008, 11:10:09 wysłana przez Puniek »
ISTQB Certified Tester