Wydrukuj tę stronę

Qualcomm udostępnia własny upscaler

30 kwiecień 2023
Autor :  
Od kilku lat na komputerach karierę w grach robią zaawansowane technologie upscalingu, czyli powiększania rozdzielczości obrazu z możliwie najmniejszą utratą jakości. Zaczęło się od DLSS od NVIDII, potem dołączyło AMD ze swoim FSR, a niedawno również Intel z XeSS.

W zeszłym roku do tej trójki dołączyło Apple z MetalFX, które działa nie tylko na komputerach Mac, ale również telefonach i tabletach z iOS czy iPadOS w wersji 16.0 i nowszych.

Jak widać, do kompletu brakowało już tylko Androida (choć FSR ma otwarty kod źródłowy i działa z Vulkanem, więc teoretycznie można było to rozwiązanie wykorzystywać na Androidzie).

Ten brak postanowił uzupełnić Qualcomm, który kilka dni temu udostępnił technologię Game Super Resolution. Niestety, jednym z wymagań jest układ Qualcomma (wprost nie podano jaki najstarszy jest wspierany, ale na materiałach prasowych mówiono jedynie o Snapdragonach 6/7/8 Gen 1 (i Gen 2 w wypadku 8).

Wiadomo też, że obsługiwany jest Snapdragon XR2 z gogli Quest 2, bowiem wsparcie dla GSR zyskała już aplikacja Virtual Desktop do streamingu gier z pecetów.

Źródło: Droid Life

Tag :


Artykuły powiązane

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję