Nowa seria TT już w sprzedaży ........................

  • 71 Odpowiedzi
  • 9048 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 18, 2008, 22:42:10 »
730 ma EPT. Pilota można dokupić.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 18, 2008, 23:10:16 »
Wiadomo, że można dokupić pilota ( koszt jakieś 210 zł ), pytałeś czym się różnią...
Co do EPT to sorki, to Go 720 nie posiada tej funkcji.

*

Offline komarkutno

  • 22
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HX4700 WM6 CF2GB+SD2GB AM 5.3 pl , TT GO 930, HONDA GOLDWING NAVIGATION SYSTEM (garmin) , IPHONE 3G
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 18, 2008, 23:51:22 »
Wiadomo, że można dokupić pilota ( koszt jakieś 210 zł ), pytałeś czym się różnią...
Co do EPT to sorki, to Go 720 nie posiada tej funkcji.

720 nie posiada EPT ale 730 posiada, tak podają na wszystkich stronach TT.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 18, 2008, 23:57:15 »
Tu jest pilot za 60 PLN:
http://www.allegro.pl/item345708909_pilot_do_nawigacji_tomtom_go500_go700_go710_g0910.html
Nie ma większych problemów, żeby trafić po ok. 80-120 PLN.

BTW - powinni x30, jako topowe modele, sprzedawać z takimi np. uchwytami:
http://www.carcomm.nl/carcomm/news/index.cfm?ModDtmNewsId=3D8930D1-5056-8659-084D9A563A0791C9

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 19, 2008, 00:01:54 »
Cytat: Moi
Tu jest pilot za 60 PLN ...

Coś mi się kojarzy, że ten nie pasuje, jesteś pewnien że stare piloty działają via BT?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 19, 2008, 00:06:34 »
Masz rację.  :ok:
Te na BT (x20 up) są dwukrotnie droższe.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2008, 00:08:36 wysłana przez Moi »

*

Offline adam1976

  • *
  • 52
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MDA Copmact III (HTC Artemis), SE P910i, SE P900, NOKIA 6310i, TomTom Go 720 T, Acer N50 Premium, iPhone 3GS 16 GB
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 19, 2008, 00:31:54 »
Masz rację.  :ok:
Te na BT (x20 up) są dwukrotnie droższe.

na 100% piloty od x10 nie pasują do x20 oraz x30
TomTom GO 720 T
Lenovo Y530
iPhone 3GS 16 GB White

*

Offline dariusz-s

  • ***
  • 433
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG-E900 (WP7) > TomTom Go 940 Live > TomTom Go 720
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 19, 2008, 08:38:47 »
Wiadomo, że można dokupić pilota ( koszt jakieś 210 zł ), pytałeś czym się różnią...
Co do EPT to sorki, to Go 720 nie posiada tej funkcji.

720 nie posiada EPT ale 730 posiada, tak podają na wszystkich stronach TT.
TT GO 730 również nie posiada EPT, funkcję EPT posiadają tylko modele GO 920 oraz GO 930, prawdopodobnie błąd na stronie TomToma. Jeszcze przed dwoma dniami na stronie TomToma pisało, że GO 730 posiada mapy Europy i Ameryki oraz pamięń wewnętrzną 4GB. Widocznie jeszcze nie wszystkie błędy poprawili. Aczkolwiek funkcja ETP nie jest niezbędna, no chyba , że ktoś jeździ tylko tunelami to napewno mu się przyda.

 :mrgreen:

Pozdrawiam

Dariusz-s

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 19, 2008, 08:50:42 »
No właśnie mi coś nie pasowało z tym Go 730. Musi być biedniejszy bo tak po co by go wypuszczali heh  :mrgreen:

*

Offline dariusz-s

  • ***
  • 433
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG-E900 (WP7) > TomTom Go 940 Live > TomTom Go 720
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 19, 2008, 09:07:11 »
Modele GO x30 to technicznie dokładnie te same urządzenia co modele GO x20 (tylko polakierowane na czarno) różnica polega tylko na oprogramowaniu (Navcore v8.xxx) oraz posiadają również najnowsze mapy v8.xxx, pozatym sprzętowo modele x30 oraz x20 niczym się nie różnią.

 :grin:

Pozdrawiam

Dariusz-s

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 19, 2008, 09:11:51 »
Modele GO x30 to technicznie dokładnie te same urządzenia co modele GO x20 (tylko polakierowane na czarno) różnica polega tylko na oprogramowaniu (Navcore v8.xxx) oraz posiadają również najnowsze mapy v8.xxx, pozatym sprzętowo modele x30 oraz x20 niczym się nie różnią.

 :grin:

Pozdrawiam

Dariusz-s

A co sądzisz o tym? Go 930 - Udoskonalona Technologia Pozycjonowania  :|

*

Offline dariusz-s

  • ***
  • 433
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG-E900 (WP7) > TomTom Go 940 Live > TomTom Go 720
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 19, 2008, 09:24:18 »
Modele GO x30 to technicznie dokładnie te same urządzenia co modele GO x20 (tylko polakierowane na czarno) różnica polega tylko na oprogramowaniu (Navcore v8.xxx) oraz posiadają również najnowsze mapy v8.xxx, pozatym sprzętowo modele x30 oraz x20 niczym się nie różnią.

 :grin:

Pozdrawiam

Dariusz-s

A co sądzisz o tym? Go 930 - Udoskonalona Technologia Pozycjonowania  :|


Jeżeli technicznie to te same urządzenia, wynika z tego, że mają wbudowane te same sensory do ETP co modele x20, natomiast Navcore v8.xx działa bardziej płynnie, czy firmware ma to również wpływ na lepsze działanie ETP, narazie trudno ocenić, gdyż niewiele osób już te modele posiada i mogło je testować. Napewno za nowymi modelami x30 przemawiają nowe funkcje. Czy Navcore v8.xx bedzie dostępne do modeli x20 narazie nie wiadomo.

 :smile:

Pozdrawiam

Dariusz-s




*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 19, 2008, 11:42:05 »
O mało nie kupiłem wczoraj 930-tki, przegrałem aukcję o jakieś 50 PLN. Potem poszedłem jednak po rozum do głowy, że to był chyba jakiś atak gadgetitis acuta.

95% moich podróży przebiega po Polsce. O pokryciu PL w 930 niezbyt wiele wiem, chyba, że coś przeoczyłem, poza 99% siatki dróg. Mapy USA i Kanady nie są mi zupełnie potrzebne, zaś Guam musiałbym długo szukać w atlasie. Zatem i 4MB flash jest mi zbędny.
EPT (ETP?) jest niewątpliwie przydatnym ficzerem, ale przy obecnej czułości odbiorników, raczej nie w Polsce. Jeździłem jakiś czas temu po całkiem długich paryskich tunelach, z lewo- i prawoskrętami na wylotach i TTN6 w zupełności dawał radę. Myślę, że jakieś funkcje dead reckoningu zaimplementowano już dawno i działają przyzwoicie.
Z asystentem pasa ruchu trzeba poczekać na porównanie z Navigonem i nowymi Garminami (wstępnie TA wypada nieco słabiej, niż Navteq), ale również z Sygic Drive'em 8, szczególnie w Polsce. Nie wiadomo, co wymyślą jeszcze w iGO 8, a także w navmanowo-miotechowym Moov/Smart, bo oni też będą IMHO walczyć mapowo jak Nav'n'go, czyli niekoniecznie bazując wyłącznie na TeleAtlasie lub Navteq'u.
A te mapy są dla mnie dość ważne, bo pozostałych 5% podróży, to Zachód i Wschód, fifty-fifty. Do ruskich i ukraińskich programów nawigacyjnych, jakich używam za Bugiem, mapowo jeszcze bardzo daleko dowolnemu unijnemu softowi. Tu sytuacja jest jednak dynamiczna, wszak w Polsce dwa-trzy lata temu też nie było sensu korzystania z map PL w zachodnich navi. Ostatnio nawet Białoruś uwolniła rynek GIS, więc ostatni, istotny bastion kartograficznej komuny padł.
HD Traffic jeszcze pewnie z rok będzie testowym gadgetem, póki nie przećwiczą tego solidnie w Niemczech, więc i IQ routing musi poczekać na solidną bazę danych dla traffic prediction.

Chyba zatem wstrzymam się z bólem i zaczekam co najmniej do wakacji. Choć najbardziej mnie kusi kusi MapShare. Mało jednak słyszę o tym, by działało to aż tak, jak w garminowskim UMP-ie w Warszawie. Dziś istniejącej w realu, nowej drogi brak, jutro-pojutrze już jest. Bo dobrzy ludzie, w tym ja, Ty, czy sąsiad, wrzucili ją na serwer.

*

kichu1979

Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 19, 2008, 13:10:53 »
Kilka pytan/uwag.

Ktory Garmin ma miec 'asystenta pasa ruchu', bo szczerze mowiac w zadnym z istniejacych i zapowiadanych modeli takiej
informacji kompletnie nie widzialem.

Porownujac swego czasu Garmin z TT920 (mialem oba urzadzenia) stwierdzilem, ze problemem Garmina jest wlasnie nie dosc dokladne informowanie  o kierunku skretu/jazdy w przypadku wielopoziomowych skrzyzowan typu, mamy 4 pasu, dwa ida prosto w tunel, jeden
gdziestam a drugi gdziestam. Informacja podawane przez Garmina sa niejednoznacze (komunikat tekstowy) + sposob wyswietlania
grafiki (gruba kreska etc) nimoznosc chociaz wizualnego zaorientowania sie jak mozemy jechac. TomTom duzo czytelniejszy (informacja
glosowa typu trzymaj sie prawej/lewej, jedz prosto) a i sama grafika bardziej czytelniejsza.

Natomiast co do nowych ficzerow to mi sie statyczna grafika po prostu nie podoba, zdecydowanie bardziej podoba mi sie asystent pasa
ruchu w postaci tylko kilku strzalek kierunkowych na niebieskim pasku imitujacych oznaczenia na drodze.

IQ Routing nie ma nic wspolnego z HD Traffic. To sa 2 niezaleznie od siebie dzialajce technologie, mimo ze o podobnym zalozeniu.

HD Traffic opera sie na analizie "gestosci ruchu", gdzie dane sa zbierane i dystrybuowane do uzytkownikow w czasie rzeczywistym.

Natomiast IQ Routing opiera sie na historycznych danych o predkosciach na danych drogach zebranych od roznych podmiotow
(uzytkownikow nawigacji, wspolpracujacych z producentem map duzych firm - kurierzy spedytorzy etc. etc.) zaszytych w danych
mapowych. Tutaj dane sa  zbierane od dobry kilku (a moze i wiecej lat). I takie produkty producenci mapowi maja w swojej ofercie
juz od dlugiego czasu, sek w tym, ze poki co nikt wczesniej tego nie implementowal w urzadzeniach nawigacyjnych... pewnie ze
wzgledu na koszty... kupno odpowiedniej mapy, implementacja itp itd. Teraz konkurencja wymusza "innowacje", wiec ktos sie w
koncu za to wzial.

Odnosnie IQ routingu czytalem ze 2 czy 3 recenzje i ta cecha nowego urzadzenia akurt jest bardzo chwalona, duzo lepej TT przewiduje
czas dojazdu do celu, drogi najszybsze fatycznie sa teraz tymi, ktorymi jedzie sie najkrocej.

Chociaz jak jedzilem z 920 i nuvi 250 z najnowsza GPmapa po Wawie, to TomTom lepiej wybieral trasy najszybsze niz Garmin. Trase
najszybsza sugerowana przez TomToma przejezdzalem szybciej niz Garminowska. (puszczal mnie lokalna obwodnica, mniej swiatel
po drodze, mimo ze trasa bylo kilometrowo troche dluzsza).

Odnosnie MapShare vs UMP porownania IMHO bez sensu i po czesci wynikaja z faktu, ze mapy PL w TT jeszcze nie maja 100% pokrycia
sitatki drogowej.

W UMP owszem mozna zrobic wszystko, bo robimy cala mape od zera. Ale z drugiej strony mamy w zasadzie tylko Polske i to z dziurami,
bo  pokrycie mimo, ze imponujace na darmowa robote miewa duzo dziur szczegolnnie jesli chodzi o "drogi mniejszej wagi" i rejony Polski,
gdzie UMPowicze, nie byli, rzadko jezdza itd.

MapShare to (obok operowaniu na POI oraz zmianie nazw ulic) przede wszytkim manipulowanie kierunkowoscia istniejacych na mapie
drog (blokada  drogi, kierunek ruchu, zakazy/nakazy skretu). W praktyce to tam gdzie producent mapy oferuje pelne pokrycie siatka
drogowa, tego typu poprawki dotyczace kierunkowosci, to mozna smialo powiedziec zalatwiaja na dzien dobry 90% bubli na mapach.
Tutaj z praktyki moge powiedziec, ze tam gdzie jezdzielm po PL to ilosc sytuacji, gdzie navi kierowala mnie pod prad lub na zakaz
spadla prawie do zera w porownaniu np. z takim Garinem i GPMapa.

W krajach gdzie mapy maja 100% pokrycia sieci drogowej poprawki typu dodamy nowa droge schodza na plan dalszy (bo zmian takich
jest relatywnie niewiele), a istotniejsze sa jednak bledy kierunkowosci itp itd bo tutaj sytuacja zmienia sie duzo czesciej.

Jeszcze o UMP, majac Garmina i GPMape to mimo, iz supportowalem projekt jak tylko moglem, wysylalem tracki itp itd. samej mapki do
nawigacji na co dzien nie uzywalem, chyba ze dla idei.


A o samym urzadzeniu 930. Jak ktos nie ma TT to moim daniem urzadzenie prezentuje sie bardzo atrakcyjnie, dla mnie, jako uzytkownika
920, juz mniej. Z mojego punktu widzenia wypuszczenie 930 to tylko nieznaczny face lifting, na dodatek nowe features nie sa mi jakos
niezbedne do zycia na drodze. Tam gdzie jezdzilem jakos sobie radzilem bez problemu bez nich.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2008, 13:14:37 wysłana przez kichu1979 »

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 19, 2008, 14:33:03 »
Garmin & lane assistant - żaden Garmin nie ma aktualnie tej funkcji. Z powodu tego, o czym piszesz w drugim akapicie, a także rynku, na którym prawie każdy liczący się producent all-in-one ma zaimplementowanego lane assistanta, idę o zakład, że jeszcze w tym roku pojawi się taki model/firmware Garmina.

IQ routing - nie ma znaczenia, z jakiej i jak dużej oraz wiekowej bazy aktualnie korzysta algorytm. To wszystko może (i powinno) się przewrócić po wdrożeniu IQ routingu i HD. Do tej pory bywały sytuacje, że "dzięki" TMC na bocznych, małych drogach pojawiały się nagle setki, czy tysiące samochodów usiłujących ominąć zdarzenie zaistniałe na drodze głównej. Skutek bywał taki, że tworzył się nowy, czasem większy korek, tyle że na objeździe. To samo musi się zdarzyć z IQ Routing. Jeśli wielu użytkowników nagle zacznie wybierać drogi dotychczas mało uczęszczane, niezakorkowane w szczycie, to dopiero przebudowa/odnowienie bazy dla IQ routingu i - zdecydowanie najlepiej - skojarzenie jej z HD Traffic, pozwoli na lepszy komfort podróżowania. IQ Routing i HD Traffic oraz związane z nimi trasy wyznaczane odmiennymi od niedawna algorytmami, mogą uczynić dotychczasową bazę danych dla traffic prediction niemal bezużyteczną.

UMP - zauważ, że wspomniałem o nim tylko w kontekście Warszawy. Np. wiadukt na Poleczki/Wirażowej już jest. W żadnym innym programie (AFAIK) nie istnieje. Nowe rozwiązania komunikacyjne i ich brak w odwzorowaniach dla systemów nawigacyjnych jest w Polsce bardzo poważnym problemem. Poza Polską mnie interesuje jedynie w 5%, o których wspominałem. Kierunkowość ulic nie stanowi większego kłopotu, bo jeśli nie ta, w którą usiłujemy właśnie skręcić, to następna ulica ma właściwy kierunek ruchu. Re-routing działa dziś błyskawicznie. Gorzej, gdy nie ma całego odcinka autostrady, ważnego wiaduktu lub obwodnicy.

*

kichu1979

Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 19, 2008, 15:16:40 »
UMP - zauważ, że wspomniałem o nim tylko w kontekście Warszawy. Np. wiadukt na Poleczki/Wirażowej już jest. W żadnym innym programie (AFAIK) nie istnieje. Nowe rozwiązania komunikacyjne i ich brak w odwzorowaniach dla systemów nawigacyjnych jest w Polsce bardzo poważnym problemem. Poza Polską mnie interesuje jedynie w 5%, o których wspominałem. Kierunkowość ulic nie stanowi większego kłopotu, bo jeśli nie ta, w którą usiłujemy właśnie skręcić, to następna ulica ma właściwy kierunek ruchu. Re-routing działa dziś błyskawicznie. Gorzej, gdy nie ma całego odcinka autostrady, ważnego wiaduktu lub obwodnicy.

Odkladajac UMP na bok to tutaj dotykamy generalnie wiekszego problemu jakim jest czas odworowania nowego obiektu/drogi w dowolnym
sofcie nawigacyjnym... droga od producenta mapy, poprzez producenta navi do uzytkownika w postaci urzadzenia/aktualizacji mapy. I tak
generalnie patrzac to zaden z producentow nie oferuje tutaj zadowalajacego rozwiazania w tym zakresie. I zbytnio perspektyw na poprawe
nie widac.

Drobna jaskolka jest tu nowa polityka TT dotyczace czestszych aktualizacji map, czyli nowa mapa co kwartal oparta na release TeleAtlasa z poprzedniego kwartalu (w styczniu/lutym mielismy mapy oparte na 2007.10), na maj spodziewane sa mapy 2008.1 i tak dalej...

MapShare w postaci biezacych uaktualnien (POI, nazwy drog, cala kierunkowosc) zalatwia czesc bledow, natomiast na implementacje
tych pozostalych (nowe drogi i tak dalej) przyjdzie pewnie jeszcze troche poczekac. TomTom z Open Letter to TeleAtlas customers
w zwiazku z przejeciem tej firmy zapowiadal, ze scisla integracja MapShare z baza mapowa Tele Atlas nastapi dopiero po skutecznym
przejeciu Tele Atlasa, co pewnie jeszcze jakis czas potrwa.

TomTom has developed unique technologies to collect and process map related data from our user base of over 15 million navigation devices.  This information will be delivered to Tele Atlas after the proposed merger to allow Tele Atlas to substantially improve its map creation, enrichment and maintenance process. The improved maps will then be made available to all Tele Atlas’ customers at the same time.

We will also speed up the process, and introduce new product features, such as intelligent routing


*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 19, 2008, 15:20:33 »
Kierunkowość ulic nie stanowi większego kłopotu, bo jeśli nie ta, w którą usiłujemy właśnie skręcić, to następna ulica ma właściwy kierunek ruchu. Re-routing działa dziś błyskawicznie.

Tu jednak jest pewna pułapka. Testowałem wczoraj GPMapę, wyznaczając trasę spod hotelu Victoria na ulicę Górczewską. Najpierw chciał żebym z uliczki między Victorią a Zachętą skręcił w lewo w Królewską (zakaz), potem uparcie trzymał się tej Królewskiej, mimo że skręciłem w prawo i potem pojechałem trasą przy Teatrze Wielkim (ul. Moliera) nawet wtedy gdy byłem przy Senatorskiej, wciąż chciał bym zawrócił i pojechał tą nieszczęsną Królewską. W efekcie trasa wytyczona na GPMapie wyglądała tak:



Mimo, że "na oko" widać, że nie jest to trasa optymalna.
Może jest to problem ustawień wytyczania trasy, choć korzystałem z domyślnych ustawień profilu "samochodowego".
W każdym razie, na mniej niż 2km odcinku (Victoria - Al Solidarności) GPMapa poległa na całej linii. A prawdopodobnie, gdyby prawidłowo ustawić zakazy/możliwości skrętu, byłoby zupełnie inaczej...

Przy czym ciekawostka. Na powyższym screenshocie widać, że program nie chce korzystać z ulicy Senatorskiej, tylko zawraca uparcie do Królewskiej. Za to widać, że trasa jest poprowadzona z Placu Bankowego w lewo w Al Solidarności. Za to jak już pojechałem Senatorską, to zrobił takiego hołubca -


Widać wyraźnie, że skręt w prawo z Senatorskiej był jednak wykonalny, za to nagle przestał chcieć skręcić w lewo z Placu Bankowego - zamiast tego próbował poprowadzić mnie w prawo z nawrotką koło Kina Paradiso.
(szczerze mówiąc, póki nie zacząłem wklejać pierwszego screenshota, myślałem, że po prostu mapa ma ustawiony zakaz skrętu w lewo z Placu Bankowego w Al. Solidarności)

Nie wiem, czy to jest jakiś garminowy sposób inteligentnego wyznaczania tras, czy jak, ale jak dla mnie błędy są nazbyt "szkolne".
I rzeczywiście, możliwość poprawek kierunkowości ulic prawdopodobnie sporo tych błędów by wyeliminowała.



Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 19, 2008, 15:33:30 »
Cytat: Moi
UMP - zauważ, że wspomniałem o nim tylko w kontekście Warszawy.
Np. wiadukt na Poleczki/Wirażowej już jest. W żadnym innym programie (AFAIK) nie istnieje.

Właśnie sobie pomyślałem, że to doskonała okazja przetestowania sloganu reklamowego NaviExperta,
korzystajacego z map rzekomo aktualizowanych praktycznie non-stop  :mrgreen:

Obstawiajcie wynik, czy taki wiadukt w centrum Warszawy, znalazł się już na ich non-stop aktualizowanych mapach?
Nie zaryzykowałbym żadnej gotówki ... i okazuje się słusznie, w końcu mają mapy od Imagisu  :evil:



AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 19, 2008, 19:07:40 »
Kierunkowość ulic nie stanowi większego kłopotu, bo jeśli nie ta, w którą usiłujemy właśnie skręcić, to następna ulica ma właściwy kierunek ruchu. Re-routing działa dziś błyskawicznie.
Tu jednak jest pewna pułapka. Testowałem wczoraj GPMapę, wyznaczając trasę spod hotelu Victoria na ulicę Górczewską. Najpierw chciał żebym z uliczki między Victorią a Zachętą skręcił w lewo w Królewską (zakaz), potem uparcie trzymał się tej Królewskiej, mimo że skręciłem w prawo i potem pojechałem trasą przy Teatrze Wielkim (ul. Moliera) nawet wtedy gdy byłem przy Senatorskiej, wciąż chciał bym zawrócił i pojechał tą nieszczęsną Królewską. W efekcie trasa wytyczona na GPMapie wyglądała tak:

Ładne screenshoty  :grin: Colorado One wylądował?  :ok: Pozazdrościć...

W Królewską skręca się spod samej Zachęty, czyli lewej flanki pl. Małachowskiego, a nie z prawej, czyli z przedłużenia Mazowieckiej. Wiem o tym dzięki... GPMapie, która mnie tu ustawicznie wpuszczała w maliny (ten lewoskręt), podobnie jak TomTom. Bo dla mnie malinami jest skutek w postaci kontaktu w szczycie z pl. Teatralnym od południa - kwitnie się na Moliera na obu pasach.
Ten skręt jest chyba legalny, tak wyznacza AM i UMP, tak też jeżdżą taksówkarze. A oni i IQ Routing, i HD traffic mają w głowie, w genach i w radio.
Jedyna trasa w korkowym czasie, to IMHO Królewska-Grzybowska-Żelazna, z alternatywą do Siedmiogrodzkiej, Skierniewickiej, Płockiej.

Coś chyba namieszałeś "w tym Koloradzie", bo Ci kroi zadziwiające trasy. :O
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 19, 2008, 19:11:22 wysłana przez Moi »

*

Offline dariusz-s

  • ***
  • 433
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG-E900 (WP7) > TomTom Go 940 Live > TomTom Go 720
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 20, 2008, 07:18:42 »

GO 930
http://web.hoh.de/datenblaetter/133906.pdf

GO 530 & 730
http://web.hoh.de/datenblaetter/133912.pdf

Videoprezentacja
http://www.dailymotion.com/video/x4x8x4_presentation-tomtom-go-730-et-tomto_tech

Test
http://www.dailymotion.com/video/x50pie_test-tomtom-go-730-et-go-930_tech

Pliki mapy WE&CE 800.1766 (TT GO 930) posiadają datę utworzenia 21.03.2008, więc prawdopodobnie nowe mapy v8.xxx posiadają dane mapowe Teleatlas Multinet 2008.01

 :mrgreen:


Pozdrawiam

Dariusz-s
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2008, 15:49:58 wysłana przez dariusz-s »

Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 20, 2008, 11:58:13 »
skoro x30 sprzętowo nie odbiega od x20 to nie ma co się napinać na jego zakup.
Dla samego Navicore 8.xxx? Mozna już odszukać w necie emulatory 8-mki, a dopoki nie bedzie map 8.xxx z większą dokladnościa, aktualniejszą siatką itp, to ten argument także słabnie. W końcu główne różnice pomiędzy sprzętami i markami, opierają się na jakości map (umówmy się, do menu można się przyzwyczaić).
Nim te wszystkie dodatki jak IQ Routing zaczną w Polsce być użyteczne minie jeszcze kilka lat (vide: RDStraffic, czy fotoradary). Najpierw sieć dróg w kraju musi się "ustabilizować" i pokrycie mapami zapełnić, żeby takie funkcje wprowadzać i żeby były one rzeczywiście pomocne. A do tego czasu kilka lat minie, już pomijając fakt, że szybciej wymienimy urządzenia ze względu na ich awarie i żywotność :)

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 20, 2008, 20:36:35 »
skoro x30 sprzętowo nie odbiega od x20 to nie ma co się napinać na jego zakup.
Dla samego Navicore 8.xxx? Mozna już odszukać w necie emulatory 8-mki, a dopoki nie bedzie map 8.xxx z większą dokladnościa, aktualniejszą siatką itp, to ten argument także słabnie. W końcu główne różnice pomiędzy sprzętami i markami, opierają się na jakości map (umówmy się, do menu można się przyzwyczaić).
Nim te wszystkie dodatki jak IQ Routing zaczną w Polsce być użyteczne minie jeszcze kilka lat (vide: RDStraffic, czy fotoradary). Najpierw sieć dróg w kraju musi się "ustabilizować" i pokrycie mapami zapełnić, żeby takie funkcje wprowadzać i żeby były one rzeczywiście pomocne. A do tego czasu kilka lat minie, już pomijając fakt, że szybciej wymienimy urządzenia ze względu na ich awarie i żywotność :)

A niby co się ma poprawić w sieci dróg??? W mojej ocenie jest ona lepsza niż w AM (mam obie nawigacje, obu używam, a jeżdżę naprawdę dużo). IQ Routing jest już teraz użyteczny w Polsce, wystarczy wyznaczy kilka testowych tras (szczególnie przez duże miasta) żeby zobaczyć różnicę. O jakich paru latach Ty piszesz ?!?! Na a już zupełnie nie rozumiem tej aluzji do fotoradarów.
I nie prawdą jest też to co piszesz, że "główne różnice pomiędzy sprzętami i markami, opierają się na jakości map" - bo żeby nie wiem jak dokładne mapy były, to przy kiepskich algorytmach wyznaczania tras satysfakcji nie uzyskamy. Już to w paru programach przećwiczyłem empirycznie, he.., he.., a siła TT tkwi min. właśnie w doskonałym wyznaczaniu tras.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 20, 2008, 22:06:07 »
emisiu,
Wątpię, aby dane ew. IQ Routingu dla PL były danymi rzeczywistymi. Bo, niby skąd mieliby je wziąć? Nikt takich badań AFAIK nie robi na skalę ogólnopolską. Szczyt poranny - to i owszem. Również i użytkownicy TT w Polsce raczej nie przesyłają swoich tras/śladów, szczególnie on-line. Jedyna możliwość, to firmy logistyczne, kurierzy, etc. Coś byśmy jednak chyba usłyszeli...
Sądzę, że to jakiś współczynnik nocno-weekendowy (albo i oba), stosowany dla nominalnego obciążenia/przepustowości drogi, uwzględnianego w routingu.

*

kichu1979

Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 20, 2008, 22:42:09 »
A dlaczego nie. Jedyne co uzytkownik TomTom ma w tym zakresie do zrobienia to zaznaczenie w opcja TT HOME zezwol na anonimowe wysylanie danych statystycznych i samo sie robi. To po pierwsze. Po drugie w polowie maja bede mial u siebie 930, wiec porownam z 920 i dam znac
jako to w praktyce wyglada.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 20, 2008, 23:05:02 »
I sądzisz, że już zebrało się tyle zapisów od użytkowników Navcore 8 z Polski, że na tej bazie można inteligentnie wyznaczać trasy? Bez jaj...

*

kichu1979

Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 20, 2008, 23:07:41 »
Nie zarzekam sie ani w jedna ani druga, pozyjemy zobaczymy. Natomiast doswiadczenie wlasne z TomTomw kwestii wyznaczania tras uczy, ze juz na wczesniejszych mapach (bez IQ routingu) trasy najszybsze wyznaczane sa duzo sensowniej niz u konkurencji.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 20, 2008, 23:26:24 »
Masz może na myśli jakąś konkretną, przykładową trasę?

*

kichu1979

Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 21, 2008, 01:15:15 »
Na przyklad Warszawa z Powsinskiej na Rakowiecka. TomTom kaze jechac prosto Powsinska i dalej Czerniakowska, az do estakady na Aleje Armii Ludowej, z ktorej zjezdzam na Niepodleglosci i pozniej odbijam tylko na Batorego i juz prawie jestem.

Garmin z kolei kazal jechac na Sobieskiego pozniej duzo wczesniej w lewo i jakos tam kolo Silver Screen itd. (ogolnie duzo wiecej swiatel po drodze i postojow, mimo ze trasa nieco krotsza).

Przy czym zaznaczam, z gory, ze jako konkurencja mam na mysli przede wszystkim Garmina z GPMapa.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2008, 01:22:13 wysłana przez kichu1979 »

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 21, 2008, 07:04:37 »
Ładne screenshoty  :grin: Colorado One wylądował?  :ok: Pozazdrościć...

Sprzętu - tak. Software jest... dziwny...


Coś chyba namieszałeś "w tym Koloradzie", bo Ci kroi zadziwiające trasy. :O

No więc w tym sęk, że nie. Metoda wyznaczania "na drodze - czas", oblicz dla samochód/motocykl, unikaj zawracania i tyle... To "unikaj zawracania" mnie śmieszy najbardziej w kontekście trasy.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Nowa seria TT już w sprzedaży ........................
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 21, 2008, 09:06:54 »
No więc w tym sęk, że nie. Metoda wyznaczania "na drodze - czas", oblicz dla samochód/motocykl, unikaj zawracania i tyle... To "unikaj zawracania" mnie śmieszy najbardziej w kontekście trasy.
Sens jest wg. mnie taki:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94825.msg642151#msg642151