Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)

  • 8 Odpowiedzi
  • 9056 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline kartam

  • ***
  • 285
  • Płeć: Mężczyzna
  • Master of Pocket PC & Smartphone ;]
    • MediaDrain (w budowie ;))
  • Sprzęt: HTC TyTN II
Przez długi czas dużo osób miało z tym problem, również ja. spędziłem dużo czasu próbując uruchomić jakąkolwiek lepszą grę na swoim C600. Problem stał się jeszcze większy gdy zainstalowałem ROM iPhone - bez żadnego emulatora Javy. Wówczas musiałem poszukać i wybrać odpowiedniego emulatora samodzielnie. Warto jednak przerzucić się z Tao na tą aplikację - bo możemy uruchamiać gry.

Mój wybór padł na Javę firmy Esmertec - Jeodek (wersja zrzucona z romu WM6 Dash). jest kompatybilna z WM5 (mi działa) no i na pewno WM6. Co do innych platform - nie wiem, należałoby spróbować.

Potrzebne:
WinRAR aby rozpakować poniższe pliki i nie tylko (później będzie jeszcze potrzebny)
http://www.speedyshare.com/262826640.html >> maszyna wirtualna Jeodek
http://www.speedyshare.com/381212432.html >> com.zip
Oprócz tego potrzebny jeszcze będzie WinRAR.

1. Instalujemy "Jeodek WM6 Dash" - najlepiej na karcie pamięci. Wówczas aplikacje również będą umieszczone na karcie pamięci, co zaoszczędzi cenne miejsce wbudowanej pamięci.
2. Już teraz będą działały aplety typu Opera Mini, JaduGadu, jednak próba uruchomienia gry będzie kończyła się komunikatem NoClassDefFoundError lub czymś podobnym. Dlatego plik JAR z grą musimy odpowiednio przygotować.
3. W pliku com.zip znajduje się folder "com". Skopiujmy go najlepiej na pulpit, będzie potrzebny.
4. Mając plik JAR z grą, przeciągamy na niego folder COM tak, że WinRAR doda go do archiwum z grą.
(Ogólnie chodzi o to żeby dodać folder com do pliku .jar z grą tak aby mieć potrzebne klasy).
5. Gra jest już gotowa - kopiujemy ją do telefonu, uruchamiamy jeodek'a i wybieramy install > local files. Program wyszuka JARy, następnie wybieramy ten z grą i instalujemy. Gra już powinna chodzić bezproblemowo ;)

Mam nadzieję że wytłumaczyłem to dość jasno ;)

Podejrzewam że nie wszystkie tytuły będą działały z tą metodą (może to dotyczyć gier 3D, nie wiem) mi jak na razie działa ale nie testowałem dużej ilości gier. Dobrze by było jeżeli coś działa bądź nie, dopisać to do wątku.

Parę zrzutów ekranowych z QVGA:




(gry miałem tylko 176x220 dlatego zajmują tylko kawałek ekranu, z tego co wiem SE K800 ma 240x320 więc jeśli szukamy pełnoekranowych gier Java - warto szukac gier dla K800) no chyba że mamy ekran 176x220 - wtedy wiadomo ;)

Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 15, 2007, 22:52:38 »
Nie chce mi się uruchomić Jeodek, posiadam mio p550. Po zainstalowaniu i probie uruchomienia otrzymuję komunikat:

Cytuj
Nie można otworzyć pliku 'jeodek. Nie jest podpisany zaufanym certyfikatem bądź jedna z części nie została odnaleziona...

*

Offline kartam

  • ***
  • 285
  • Płeć: Mężczyzna
  • Master of Pocket PC & Smartphone ;]
    • MediaDrain (w budowie ;))
  • Sprzęt: HTC TyTN II
Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 16, 2007, 10:42:34 »
mio to POCKET PC a nie SMARTPHONE

*

Offline kmicic01

  • 7
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV C600, Soft ORAMGE PL, N96, SE C902
Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 26, 2007, 15:49:54 »
Witam.
Uważajcie na nie, które programy/gry. Zawieszają całkowicie dźwięk. Telefon nie wydaje z siebie, jakiegokolwiek dźwięku. Nawet programy do odtwarzania muzyki zawieszają się. Pomaga restart, włączenie i wyłączenie telefonu.
Telefon to SPV C600

Pozdr

*

Offline Pele^^

  • ****
  • 588
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pele.go.pl
  • Sprzęt: °SE_W995 °NDS_Lite
Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2007, 16:39:04 »
udało mi się uruchomić gierki java QVGA  :D

_________Doom RPG___________________Carmageddon________
.

testowałem gierki z SE K800 i Samsung D600. Z gier do tego drugiego nic nie chcialo dzialac, za to z SE bylo lepiej i dużo działało (niestety oprocz gier 3D)  :ok:
°Sony Ericsson W995 + R1HA035 CID 81 RED + RODRIGUEZ HDX 3.0 FINAL + Sennheiser MX 760 + Sandisk MemoryStick Micro 8GB 
°Nintendo DS Lite + EDGE DS + Kingston MicroSD 2GB

... T-Mobile SDA -> SPV C600 -> SE D750i -> SE K550i - SE K810i -> SE W995

*

Offline marianpower

  • ****
  • 960
  • Płeć: Mężczyzna
    • Pozycjonowanie stron
  • Sprzęt: HD2 , DESIRE, SENSATION
Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2008, 19:24:08 »
moze ktos jeszcze raz zamiescic te pliki z pierwszego postu??mam windowsa 6.1  monalisa w vox i nie dzialaja mi gry ;(

*

Offline marianpower

  • ****
  • 960
  • Płeć: Mężczyzna
    • Pozycjonowanie stron
  • Sprzęt: HD2 , DESIRE, SENSATION

*

Offline Kolagi

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zapraszam panie ...
  • Sprzęt: HD2 : TyTN II : HTC Tornado : SG TAB7 : SG NOTE
Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 13, 2008, 18:56:53 »
Poniżej link do wersji która bez problemu otwiera również gierki Java 3D:
http://rapidshare.com/files/153639620/JBed3dMod_RU_FIX.cab

Parę zrzutów z SPV C600 (HTC Tornado):

Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 03, 2009, 17:57:24 »
Mógłby ktoś podać nowy link do tego "com.zip"