PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Oprogramowanie Smartphone => Wątek zaczęty przez: kartam w Lipiec 13, 2007, 19:50:09

Tytuł: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: kartam w Lipiec 13, 2007, 19:50:09
Przez długi czas dużo osób miało z tym problem, również ja. spędziłem dużo czasu próbując uruchomić jakąkolwiek lepszą grę na swoim C600. Problem stał się jeszcze większy gdy zainstalowałem ROM iPhone - bez żadnego emulatora Javy. Wówczas musiałem poszukać i wybrać odpowiedniego emulatora samodzielnie. Warto jednak przerzucić się z Tao na tą aplikację - bo możemy uruchamiać gry.

Mój wybór padł na Javę firmy Esmertec - Jeodek (wersja zrzucona z romu WM6 Dash). jest kompatybilna z WM5 (mi działa) no i na pewno WM6. Co do innych platform - nie wiem, należałoby spróbować.

Potrzebne:
WinRAR aby rozpakować poniższe pliki i nie tylko (później będzie jeszcze potrzebny)
http://www.speedyshare.com/262826640.html (http://www.speedyshare.com/262826640.html) >> maszyna wirtualna Jeodek
http://www.speedyshare.com/381212432.html (http://www.speedyshare.com/381212432.html) >> com.zip
Oprócz tego potrzebny jeszcze będzie WinRAR.

1. Instalujemy "Jeodek WM6 Dash" - najlepiej na karcie pamięci. Wówczas aplikacje również będą umieszczone na karcie pamięci, co zaoszczędzi cenne miejsce wbudowanej pamięci.
2. Już teraz będą działały aplety typu Opera Mini, JaduGadu, jednak próba uruchomienia gry będzie kończyła się komunikatem NoClassDefFoundError lub czymś podobnym. Dlatego plik JAR z grą musimy odpowiednio przygotować.
3. W pliku com.zip znajduje się folder "com". Skopiujmy go najlepiej na pulpit, będzie potrzebny.
4. Mając plik JAR z grą, przeciągamy na niego folder COM tak, że WinRAR doda go do archiwum z grą.
(Ogólnie chodzi o to żeby dodać folder com do pliku .jar z grą tak aby mieć potrzebne klasy).
5. Gra jest już gotowa - kopiujemy ją do telefonu, uruchamiamy jeodek'a i wybieramy install > local files. Program wyszuka JARy, następnie wybieramy ten z grą i instalujemy. Gra już powinna chodzić bezproblemowo ;)

Mam nadzieję że wytłumaczyłem to dość jasno ;)

Podejrzewam że nie wszystkie tytuły będą działały z tą metodą (może to dotyczyć gier 3D, nie wiem) mi jak na razie działa ale nie testowałem dużej ilości gier. Dobrze by było jeżeli coś działa bądź nie, dopisać to do wątku.

Parę zrzutów ekranowych z QVGA:
(http://chaser2.top100.org.pl/Screen001.png)
(http://chaser2.top100.org.pl/Screen002.png)
(http://chaser2.top100.org.pl/Screen004.png)
(http://chaser2.top100.org.pl/Screen005.png)
(gry miałem tylko 176x220 dlatego zajmują tylko kawałek ekranu, z tego co wiem SE K800 ma 240x320 więc jeśli szukamy pełnoekranowych gier Java - warto szukac gier dla K800) no chyba że mamy ekran 176x220 - wtedy wiadomo ;)
Tytuł: Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: jaged w Lipiec 15, 2007, 22:52:38
Nie chce mi się uruchomić Jeodek, posiadam mio p550. Po zainstalowaniu i probie uruchomienia otrzymuję komunikat:

Cytuj
Nie można otworzyć pliku 'jeodek. Nie jest podpisany zaufanym certyfikatem bądź jedna z części nie została odnaleziona...
Tytuł: Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: kartam w Lipiec 16, 2007, 10:42:34
mio to POCKET PC a nie SMARTPHONE
Tytuł: Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: kmicic01 w Lipiec 26, 2007, 15:49:54
Witam.
Uważajcie na nie, które programy/gry. Zawieszają całkowicie dźwięk. Telefon nie wydaje z siebie, jakiegokolwiek dźwięku. Nawet programy do odtwarzania muzyki zawieszają się. Pomaga restart, włączenie i wyłączenie telefonu.
Telefon to SPV C600

Pozdr
Tytuł: Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: Pele^^ w Lipiec 29, 2007, 16:39:04
udało mi się uruchomić gierki java QVGA  :D

_________Doom RPG___________________Carmageddon________
(http://img01.picoodle.com/img/img01/9/7/29/f_java1pelem_3c718f4.jpg).(http://img37.picoodle.com/img/img37/9/7/29/f_java2pelem_5366302.jpg)

testowałem gierki z SE K800 i Samsung D600. Z gier do tego drugiego nic nie chcialo dzialac, za to z SE bylo lepiej i dużo działało (niestety oprocz gier 3D)  :ok:
Tytuł: Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: marianpower w Październik 06, 2008, 19:24:08
moze ktos jeszcze raz zamiescic te pliki z pierwszego postu??mam windowsa 6.1  monalisa w vox i nie dzialaja mi gry ;(
Tytuł: Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: marianpower w Październik 08, 2008, 00:09:49
juz mam znalalzme taka java ktora dziala

http://www.wrzuta.pl/pliki/aTf3PK4nRT/smartphonejrebeiro_esmertec_jbed_-_build_20071119.3.1
Tytuł: Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: Kolagi w Październik 13, 2008, 18:56:53
Poniżej link do wersji która bez problemu otwiera również gierki Java 3D:
http://rapidshare.com/files/153639620/JBed3dMod_RU_FIX.cab (http://rapidshare.com/files/153639620/JBed3dMod_RU_FIX.cab)

Parę zrzutów z SPV C600 (HTC Tornado):
Tytuł: Odp: Poradnik jak bezproblemowo uruchomić gry Java 2.0 MIDP na WM5/6 :)
Wiadomość wysłana przez: rafx205 w Grudzień 03, 2009, 17:57:24
Mógłby ktoś podać nowy link do tego "com.zip"