aktualizacja

  • 177 Odpowiedzi
  • 23287 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

aktualizacja
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 08, 2006, 20:25:21 »
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"


Mówiąc szczerze po poście Cavalinno zastanawiam się: jeśli to taki zly program, mapy i producent to po co tu  niektórzy traca weekendowy czas ba po co w ogole chcą testowac i rejestrowac N2.

Chyba że uwazacie ze producenci nawigacji to są instytucje charytatywne i powinny nam wszystko dac a za testy zaplacic.


Napisałem dlaczego nam się chce.
Koncepcja programu jest dobra, wykonanie i mapy - fatalne.
Tyle że to idzie zmienić i wtedy 100 zł to byłaby dobra cena.
Jednak ostatnie kroki Navigo każą przypuszczać że może nam nie być dane się tego dowiedzieć, Ci których obecny program zawodzi zostaną za 23 dni zmuszeni do rezygnacji z jego testowania (bo do używania się nie nadaje), a nowej wersji nie obejrzą.

A za testowanie oczywiście że autor oprogramowania musi płacić (choćby zatrudnionym testerom), względnie w ZAMIAN dać jakiś fant, choćby omawianą zniżkę w cenie.
Ale zniżkę w cenie wersji PEŁNEJ a nie wersji Alfa jaką na dziś jest Navigo.
Nawet do bety mu sporo brakuje.



Tu sie akurat nie zgadzam zarzuty co do map sa powiedzmy nadwyrezone poczytajcie posty  - AM i innych  - ile jest takich sytuacji (błedów w mapach a przeciez tam tylu jest testrów)
Soft nawiguje i tu moim zadniem czyni to nie gorzej od innych softow (chyba o to w tym chodzi)
Jeszcze raz powiem nie ma zadnych przeszkod zeby testowac i mapy i soft bezograniczen o ile się tylko chce to robic dla przyjemnosci badz z ciekawości.
A jak kolega chce fant niech sie zglosi na stalego testera a nie anonimowo badz na maila zglosza błedy.

Panowie przesadzacie. Postarajcie sie w tym wszystkim zachowac obiektywizm. Czy jest na forum ktos kto moze powiedziec jak dziala ostrzeganie.

*

Offline yarocz

  • **
  • 137
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.mobilni.cba.pl
  • Sprzęt: HP 114,HOLUX 240,Goclever:T76 GPS TV i Phone 500
aktualizacja
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 08, 2006, 20:25:44 »
Widac ,że niektórzy chcieliby widzieć navigo2 jako soft napisany tylko pod swoje potrzeby i upodabania.
Niestety koledzy !!   Są tacy którym zależy aby pracując w zespole osiągnąć coś wsólnie - czyli dobry program do nawigacji .
I godzą się z tym ,że program uwzględniać będzie również uwagi innych ,a nie tylko ich samych.
Osobiście testuję ten program od wersji 487 przez 5 dni w tygodniu robiąc kilka tysięcy km i nie dostaję za to wynagrodzenia .
Za to mam przekonanie ,że moje uwagi pomagają w jego udoskonaleniu i kiedyś będę w pełni zadowolony z tego programu .
Po prostu jeśli ktoś uważa ,że wie najlepiej niech sam coś napisze i udostępni za darmo wersję beta.
Zobaczymy jakie wtedy dostanie oceny za swoją pracę.

Nawiasem mówiąc jak już kupią sobie ten jedyny słuszny swoim zdaniem produkt to proszę niech pogrzebią sobie trochę i pozmieniają ustawienia programu ( np. trasa krótka i powiadamianie o zjechaniu ).
Aby nie naraziać ich na duży stres w czasie takiej nawigacji dobrze radzę : lina holownicza i łopata będą niezbędne aby dotrzeć do celu.

powodzenia.......................

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 08, 2006, 20:35:27 »
Cytat: "sponczbob"


Tu sie akurat nie zgadzam zarzuty co do map sa powiedzmy nadwyrezone poczytajcie posty  - AM i innych  - ile jest takich sytuacji (błedów w mapach a przeciez tam tylu jest testrów)



Nie są nadwyrężone.
Przynajmniej na trasach mój dom-moja praca, program nie potrafi wytyczyć poprawnej trasy, przez błędy w mapach i w algorytmie.
Krótka nie jest najkrótsza (10% za długa), najszybsza jest prawie dwa razy dłuższa i wcale najszybsza nie jest.

Cytat: "sponczbob"

Soft nawiguje i tu moim zadniem czyni to nie gorzej od innych softow (chyba o to w tym chodzi)


U mnie praktycznie nie działa nawigacja.
Działa głównie wyświetlanie komunikatu: "oczekiwanie na sygnał gps".
A mapa to pokaz slajdów, a nie prowadzenie po trasie.

Cytat: "sponczbob"

A jak kolega chce fant niech sie zglosi na stalego testera a nie anonimowo badz na maila zglosza błedy.


Zgłosił się, czeka na odpowiedź.
Ale i tak PODOBNO to jest wersja końcowa, a nie testowa, więc powinien już być wytestowany.

Cytat: "sponczbob"

Panowie przesadzacie. Postarajcie sie w tym wszystkim zachowac obiektywizm. Czy jest na forum ktos kto moze powiedziec jak dziala ostrzeganie.


1,5 km przed punktem mówi jedno słowo: "uwaga", potem co kilkaset metrów to powtarza, jeśli włączyłeś również ostrzeganie wizualne to widzisz na ekranie przed czym ostrzega i odległość do punktu.
Ale już tego nie mówi.

Dopiero w bezpośredniej odległości od punktu mówi jaki to punkt.
IMO to jest do zmiany, po "uwaga" powinien być też wypowiedziany rodzaj punktu i odległość do niego.

aktualizacja
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 08, 2006, 20:38:47 »
Wzialem i przeczytalem na str 83 "Do końca roku PEŁNA wersja programu Navigo 2 TYLKO 99 zł"

Z tego wynika ze nie trzeba ani w tej chwili ani za 23 dni ani nawet za miesiąc nic kupowac i nie dziwie sie producentowi, że wersje bez ograniczen daje tym ktorzy zaplacili i zarejestrowali full wersje bo przecież cos powinni za to dostac.

A my nie mamy żadnych ograniczeń ( przynajmniej w odniesieniu do zwyczajow panujacych na tym rynku w Polsce) aby testowac i obserwowac co sie dzieje z softem.

Na decyzje mamy czas do konca roku.

Dla mnie to jest fair.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 08, 2006, 20:43:44 »
Cytat: "sponczbob"
Wzialem i przeczytalem na str 83 "Do końca roku PEŁNA wersja programu Navigo 2 TYLKO 99 zł"

Z tego wynika ze nie trzeba ani w tej chwili ani za 23 dni ani nawet za miesiąc nic kupowac.

A my nie mamy żadnych ograniczeń ( przynajmniej w odniesieniu do zwyczajow panujacych na tym rynku w Polsce) aby testowac i obserwowac co sie dzieje z softem.

Na decyzje mamy czas do konca roku.

Dla mnie to jest fair.


A dla mnie nie.
Fair to byłoby gdyby użytkownik który ma za coś płacić dostał do ręki wersję końcową, a nie wersję nie będącą nawet betą.
A jak ktoś szuka testerów, to nie dość że nie powinien za to wołać kasy (jakiejkolwiek), to jeszcze powinien im zapłacić, choćby licencją na soft.

Powtarzam - ten program jest daleko w lesie, jeśli chodzi o wersję końcową (zwłaszcza silnik mapowy, współpracę z gps i mapy).
Ale idzie w dobrym kierunku.

Poza tym z punktu widzenia jego producenta każdy kto chce testować ZA DARMO ten program jest na wagę złota i dlatego nie powinna mu być ograniczana możliwość tego testowania, czyli powinien mieć prawo do używania aktualizacji. Inaczej to strzał we własną stopę.

aktualizacja
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 08, 2006, 20:44:29 »
Cavalinno konkrety oprocz problemu z GPS, podaj jakies konkrety gdzie i  jaka trasa.

Bo co do algorytmow mam clakiem odmienne doswiadczenia jesli mapy sa ok to nawigacja jest ok.

Zreszta z tego co piszesz ten soft poprostu u Ciebie nie dziala skontaktuj sie z infolinia oni Tobie pomoga skonfigurowac sprzet.

aktualizacja
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 08, 2006, 20:48:18 »
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"
Wzialem i przeczytalem na str 83 "Do końca roku PEŁNA wersja programu Navigo 2 TYLKO 99 zł"

Z tego wynika ze nie trzeba ani w tej chwili ani za 23 dni ani nawet za miesiąc nic kupowac.

A my nie mamy żadnych ograniczeń ( przynajmniej w odniesieniu do zwyczajow panujacych na tym rynku w Polsce) aby testowac i obserwowac co sie dzieje z softem.

Na decyzje mamy czas do konca roku.

Dla mnie to jest fair.


A dla mnie nie.
Fair to byłoby gdyby użytkownik który ma za coś płacić dostał do ręki wersję końcową, a nie wersję nie będącą nawet betą.
A jak ktoś szuka testerów, to nie dość że nie powinien za to wołać kasy (jakiejkolwiek), to jeszcze powinien im zapłacić, choćby licencją na soft.

Powtarzam - ten program jest daleko w lesie, jeśli chodzi o wersję końcową (zwłaszcza silnik mapowy, współpracę z gps i mapy).
Ale idzie w dobrym kierunku.



Powiedz no Ty mi za co i ile do tej pory zaplacileś i za co konkretnie masz dostac wynagrodzenie bo ja nic nie rozumiem.

Jasno napisali ze obecna wersja updatu jest wersja testowa a końcowa będzie za 2 weeki proszą o uwagi i nie każą za nic płacic.

Ludzie o co tu chodzi????

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 08, 2006, 20:51:34 »
Cytat: "sponczbob"
Cavalinno konkrety oprocz problemu z GPS, podaj jakies konkrety gdzie i  jaka trasa.


Chcesz konkretnie?
Ok.
Poznań.
początek: skrzyżowanie Jarosławska/Pokrzywno
koniec: Rondo Starołęka (skrzyżowanie Zamenhofa/Hetmańska)

I-go i Automapa wyznaczają najkrótszą trasę 6,3 km.
Napisz ile wynosi to w Navigo.

Cytat: "sponczbob"

Bo co do algorytmow mam clakiem odmienne doswiadczenia jesli mapy sa ok to nawigacja jest ok.
.


Mapy nie są ok, jeśli oleję to co twierdzi navigo w pewnym momencie i skręcę z Sandomierskiej tak jak każe I-go, to Navigo dalej wytycza mi trasę przez drogę gruntową.

Cytat: "sponczbob"

Zreszta z tego co piszesz ten soft poprostu u Ciebie nie dziala skontaktuj sie z infolinia oni Tobie pomoga skonfigurowac sprzet.


A co chcesz konkretnie w sprzęcie konfigurować, skoro inne programy na tym samym sprzęcie działają?
Widać są w stanie działać na słabszym sygnale, Navigo próg ma za wysoki.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 08, 2006, 20:55:26 »
Cytat: "sponczbob"
Powiedz no Ty mi za co i ile do tej pory zaplacileś i za co konkretnie masz dostac wynagrodzenie bo ja nic nie rozumiem.


Chcę zapłacić za pełną wersję, oferującą to co ma napisane w opisie systemu, które to założenia mi się podobają.
I jest problem - program tego nie oferuje, mapy do luftu, program do luftu.
Więc za co mam płacić?
Za możliwość testowania im produktu?
Jeśli tak to nie ja mam płacić, tylko mi należy zapłacić.
Wiele nie chcę - chcę tylko aby za rezultat mojej pracy dać mi jej efekt.

Cytat: "sponczbob"

Jasno napisali ze obecna wersja updatu jest wersja testowa a końcowa będzie za 2 weeki proszą o uwagi i nie każą za nic płacic.
Ludzie o co tu chodzi????


Czytaj co piszą, to nie będziesz musiał trzy razy o to samo pytać, odpowiedź na to pytanie już cztery razy padła.

aktualizacja
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 08, 2006, 20:59:36 »
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"
Cavalinno konkrety oprocz problemu z GPS, podaj jakies konkrety gdzie i  jaka trasa.


Chcesz konkretnie?
Ok.
Poznań.
początek: skrzyżowanie Jarosławska/Pokrzywno
koniec: Rondo Starołęka (skrzyżowanie Zamenhofa/Hetmańska)

I-go i Automapa wyznaczają najkrótszą trasę 6,3 km.
Napisz ile wynosi to w Navigo.

Cytat: "sponczbob"

Bo co do algorytmow mam clakiem odmienne doswiadczenia jesli mapy sa ok to nawigacja jest ok.
.


Mapy nie są ok, jeśli oleję to co twierdzi navigo w pewnym momencie i skręcę z Sandomierskiej tak jak każe I-go, to Navigo dalej wytycza mi trasę przez drogę gruntową.

Cytat: "sponczbob"

Zreszta z tego co piszesz ten soft poprostu u Ciebie nie dziala skontaktuj sie z infolinia oni Tobie pomoga skonfigurowac sprzet.


A co chcesz konkretnie w sprzęcie konfigurować, skoro inne programy na tym samym sprzęcie działają?
Widać są w stanie działać na słabszym sygnale, Navigo próg ma za wysoki.


No byc moze rozumiem ze te 10% to jest 600 m.
Ok mysle, poprostu wylacz w navigo jezdzenie po gruntowych, chyba że navigo ma blad w mapie i gruntowka to droga utwardzona  - to go zglos bo to dosc czesty blad w nawigo.

Masz moze jakis inny albo kolejny problem z wyznaczaniem tras przy zalozeniu ze mapy sa takie same bo to by bylo ciekawe.

Co do problemu z hardwarem nie potarfi nic powiedziec jezdze na  najpodlejszym typhoonie i nie mam problemu z GPS.

Sprobuj z konfiguracją coś zmienic

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
aktualizacja
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 08, 2006, 21:01:58 »
Cytat: "Cavallino"


Przynajmniej na trasach mój dom-moja praca, program nie potrafi wytyczyć poprawnej trasy, przez błędy w mapach i w algorytmie.
Krótka nie jest najkrótsza (10% za długa), najszybsza jest prawie dwa razy dłuższa i wcale najszybsza nie jest.



Określe to tak. Musisz być bardzo zapracowany, bo nawet nie przejrząłeś funkcji tego programu. Powiem więcej, jeszcze plujesz na coś czego nie znasz. To nie jest obiektywizm. Ktoś kto tworzył ten program dodał taką ciekawą i bardzo przydatną funkcję zmieniania prędkości domyślnych. Jeśli Ci nie pasuje prowadzenie trasy to ta właśnie funkcja do tego służy!


Cytuj
U mnie praktycznie nie działa nawigacja.
Działa głównie wyświetlanie komunikatu: "oczekiwanie na sygnał gps".



Z takim sprzętem to wątpię że Ci się kiedyś połączy. Sam używałem kiedyś tego PDA, z AM akurat. Naładuj go sobie na 100% albo najlepiej podłącz odbiornik na BT, ten wbudowany to tylko z nazwy jest odbiornikiem. Jednym słowem bez rewelacji, mówie poważnie.

Co do map, masz uwagi do Poznania, ale jeździsz na starych mapach jak sam napisałeś. Wrzuć nowe mapy jeśli chcesz pisac obiektywne posty, jeśli nie wyrzuć program do kosza i skończ z tym.
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

aktualizacja
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 08, 2006, 21:03:42 »
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"
Powiedz no Ty mi za co i ile do tej pory zaplacileś i za co konkretnie masz dostac wynagrodzenie bo ja nic nie rozumiem.


Chcę zapłacić za pełną wersję, oferującą to co ma napisane w opisie systemu, które to założenia mi się podobają.
I jest problem - program tego nie oferuje, mapy do luftu, program do luftu.
Więc za co mam płacić?
Za możliwość testowania im produktu?
Jeśli tak to nie ja mam płacić, tylko mi należy zapłacić.
Wiele nie chcę - chcę tylko aby za rezultat mojej pracy dać mi jej efekt.

Cytat: "sponczbob"

Jasno napisali ze obecna wersja updatu jest wersja testowa a końcowa będzie za 2 weeki proszą o uwagi i nie każą za nic płacic.
Ludzie o co tu chodzi????


Czytaj co piszą, to nie będziesz musiał trzy razy o to samo pytać, odpowiedź na to pytanie już cztery razy padła.


Rozumiem ze zakladasz ze na testera Cie nie wezmą ??? Bo za nic nie kazą płacic Ty za nic nie zapłaciłeś. Nie znalazłem tez Twoich wczesniejszych uwag na forum wiec prawdopodobnie tez nic nie zgłosiłeś do infolinii lub BOK u.
I teraz o co walczysz ??? O mozliwosc testów chyba nie bo takowa jest!

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 08, 2006, 23:02:21 »
Cytat: "sponczbob"
No byc moze rozumiem ze te 10% to jest 600 m.
Ok mysle, poprostu wylacz w navigo jezdzenie po gruntowych, chyba że navigo ma blad w mapie i gruntowka to droga utwardzona  - to go zglos bo to dosc czesty blad w nawigo.


W tym przypadku to 600m, ale nie o to chodzi, chodzi o to że NIE JEST to trasa najkrótsza, pozostałe programy wyznaczają ją idealnie zgodnie, Navigo nie - wyznacza źle (dodatkowo przejazd kolejowy zamiast wiaduktu).
W innym przypadku te 10% to może być 100 km.
Oczywiście jeżdżenie po gruntowych mam wyłączone z zasady, trasa wyznaczona przez inne programy jest w całości po asfalcie.
Tak więc algorytm jest zły, skoro nie osiąga wyznaczonego celu, czyli nie wyznacza trasy najkrótszej.
Widać ma inne priorytety, ale jakie?

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 08, 2006, 23:11:59 »
Cytat: "bikekowal"

Określe to tak. Musisz być bardzo zapracowany, bo nawet nie przejrząłeś funkcji tego programu. Powiem więcej, jeszcze plujesz na coś czego nie znasz. To nie jest obiektywizm. Ktoś kto tworzył ten program dodał taką ciekawą i bardzo przydatną funkcję zmieniania prędkości domyślnych. Jeśli Ci nie pasuje prowadzenie trasy to ta właśnie funkcja do tego służy!


Możesz mi wytłumaczyć jaki ma związek długość trasy z prędkościami na poszcz. rodzajach dróg?
To co piszesz ma oczywiście sens w przypadku drogi najszybszej, ale w przypadku najkrótszej nie ma żadnego.
Chyba że U Ciebie odległości zmieniają się wraz ze zmianą prędkości. ;-)
Pomyśl trochę zanim odpowiesz....

Cytat: "bikekowal"

Z takim sprzętem to wątpię że Ci się kiedyś połączy. Sam używałem kiedyś tego PDA, z AM akurat. Naładuj go sobie na 100% albo najlepiej podłącz odbiornik na BT, ten wbudowany to tylko z nazwy jest odbiornikiem. Jednym słowem bez rewelacji, mówie poważnie.
.


Zdaję sobie z tego sprawę, napisałem to na forum, niemniej na innych programach jest zdecydowanie lepiej, I-go przeprowadził mnie przez całą Europę, praktycznie bez problemów.

Cytat: "bikekowal"

Co do map, masz uwagi do Poznania, ale jeździsz na starych mapach jak sam napisałeś. Wrzuć nowe mapy jeśli chcesz pisac obiektywne posty, jeśli nie wyrzuć program do kosza i skończ z tym.


Jeżdżę na najnowszych mapach, 3.2.1.
Masz wobec tego coś jeszcze do dodania?

Wyrzucenie programu to chyba nie jest cel który wszyscy zamierzamy osiągnąć, prawda?
IMO lepiej skłonić producenta do poważnego zajęcia się sprawą map, bo jak startują z 5-10% pokrycia (tak na oko więcej nie ma), a i to z błędami, to lepiej żeby od razu zmienili dostawcę map.
No chyba że i w przypadku map to wersja testowa i kiedyś dadzą porządne, każąc sobie za to drugi raz płacić.
Wolałbym wiedzieć o tym już teraz.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 08, 2006, 23:15:07 »
Cytat: "sponczbob"
Cytat: "Cavallino"

Chcę zapłacić za pełną wersję, oferującą to co ma napisane w opisie systemu, które to założenia mi się podobają.
I jest problem - program tego nie oferuje, mapy do luftu, program do luftu.
Więc za co mam płacić?
Za możliwość testowania im produktu?
Jeśli tak to nie ja mam płacić, tylko mi należy zapłacić.
Wiele nie chcę - chcę tylko aby za rezultat mojej pracy dać mi jej efekt.


Rozumiem ze zakladasz ze na testera Cie nie wezmą ??? Bo za nic nie kazą płacic Ty za nic nie zapłaciłeś. Nie znalazłem tez Twoich wczesniejszych uwag na forum wiec prawdopodobnie tez nic nie zgłosiłeś do infolinii lub BOK u.
I teraz o co walczysz ??? O mozliwosc testów chyba nie bo takowa jest!


Źle czytasz, oczywiście wysłałem im całą masę błędów do poprawy (pisałem o tym na forum).

Za nic nie każą płacić?
To wobec powyższego czego dotyczy opłata 99 zł którą zamierzałem wydać?
Dobrowolna dotacja?

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
aktualizacja
« Odpowiedź #75 dnia: Październik 08, 2006, 23:15:47 »
Cytat: "Cavallino"
Tak więc algorytm jest zły, skoro nie osiąga wyznaczonego celu, czyli nie wyznacza trasy najkrótszej.
Widać ma inne priorytety, ale jakie?


Jak grochem w ściane. Człowieku, jak Ty chcesz testować coś czego nie znasz? Zapoznaj się trochę z programem, lub przynajmniej przeczytaj mojego poprzedniego posta. Oceniać jest łatwo, postarać się coś zmienić już nie. Zanim coś zaczniesz krytykować najpierw poznaj jak sprawa wygląda i potem oceniaj, nie znasz programu, nie próbowałeś nic zmieniać. Trochę więcej cierpliwości a mniej zapału do krytykowania.

Zmiana prędkości powoduje to że na jednych drogach prowadzi cie szybciej a na innych wolniej. Podczas liczenia trasy najszybszej priorytetem jest szybkość, nie odległość, zatem program będzie dowiązywał trasę do dróg o wyższym standardzie prędkości. Tak samo sprawa wygląda w przypadku trasy najszybszej, tyle że w tym przypadku priorytetem jak się domyślam jest z pewnością odległość. Mam nadzieję że takie wytłumaczenie wystarczy, jeśli to mało, pomęcz troche program na sucho zmieniając prędkości, zobacyzsz jak ta funkcja działa.

Pozdrawiam
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #76 dnia: Październik 08, 2006, 23:17:37 »
Cytat: "bikekowal"
Cytat: "Cavallino"
Tak więc algorytm jest zły, skoro nie osiąga wyznaczonego celu, czyli nie wyznacza trasy najkrótszej.
Widać ma inne priorytety, ale jakie?


Jak grochem w ściane. Człowieku, jak Ty chcesz testować coś czego nie znasz? Zapoznaj się trochę z programem, lub przynajmniej przeczytaj mojego poprzedniego posta.


Masz rację - jak grochem o ścianę.
Czytałeś co napisałem?
Przeciez namawiałem......

Czego znowu nie znam?
Związku między prędkością a odległością?
Faktycznie - nie dostrzegam, oświeć mnie, proszę.

Żeby nie być gołosłownym, cytat z instrukcji obsługi, z punktu dotyczącego ustawień prędkości w mieście:
"Im dokładniej dopasujesz prędkości do własnego stylu jazdy tym dokładniej będą wyznaczane trasy najszybsze".

O najkrótszych ani słowa, a o nich przecież mowa.
Tak więc - czytaj na co odpowiadasz.

*

Offline AKM

  • **
  • 199
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum-akm.net
  • Sprzęt: HTC Kaiser
aktualizacja
« Odpowiedź #77 dnia: Październik 08, 2006, 23:28:42 »
Widzę, że swoim postem sprzed kilku stron rozpetałem dyskusję, która powoli posuwa się za daleko.
Moim w zasadzie jedynym zastrzeżeniem jest wprowadzenie w błąd. Instalując logowersję byłem przekonany, że jej jedynym ograniczeniem jest czas używania - owe magiczne dwa miesiące. Wersji demo nie zainstalowałbym, jak nie zainstalowałem AutoPilota.
Nie spotkałem się do tej pory ze zwyczajem, żeby użytkownicy wersji ograniczonej czasowo byli traktowani inaczej, niż ci zwani przez NAVIGO "komercyjnymi".
Nawet nie cieszący się dobrą sławą Microsoft udostępnia wszzystkie poprawki i aktualizacje użytkownikom wersji czasowych, jakie ukazują się zanim program wyświetli "Twój czas już minął". Takie postępowanie jest nie tylko fair, ale ma też głęboki sns marketingowy: w końcu te poprawki mogą wpłynąć korzystnie na decyzję o zakupe. Tym bardziej, że do NAVIGO zgłoszono sporo uwag - ja też - i z opisu wynikało, że rzekomo zostały uwzględnione. No, ale nie wiem jak. Zastanawiam się, na jakie straty naraziłoby się NAVIGO, gdyby użytkownicy logowersji pobawili się betą przez te 20 dni do końca października?
Któryś z kolegów pisał o 30 minutach w betawersji - chyba jest jednak użytkownikiem komercyjnym. Po odinstalowaniu logowersji, zainstalowaniu beta i uruchomieniu natychmiast pokazuje się żądanie rejestracji, więc jedyne, co w nowej wersji mogłem zobaczyć, to okienko do wpisania kodu - zresztą niezmienione.
Natomiast, i o tym też pisałem na forum, program sam w sobie zyskał moją sympatię, trasy wyznaczał rozsądnie, a firma wykazywała chęć do słuchania głosów użytkowników i w miarę szybko reagowała. To spory plus, niestety zmarnowany - jak dla mnie - przez ostatnie decyzje.
bikekowal
Mapy NAVIGO są naprawdę - używając eufemizmu - mocno niedoskonałe, pisałem w innym temacie, że w wielu miejscach odzwierciedlają stan sprzed wielu lat. I niestety, najnowsze poprawki - w tym zgłoszone przeze mnie - są zrobione - używając tym razem kolokwializmu - "na odczep się" - rondo na wjeździe do Nowej Soli od strony Zielonej Góry ma oznaczone trzy zjazdy, podczas gdy w rzeczywistości jest czterozjazdowe. Jadący na południe słyszą więc komunikat, żeby zjechać pierwszym zjazdem i lądują gdzieś w lesie, na terenie kostrzyńsko-słubickiej SSE, w Gorzowie Wlkp. za to w krzakach, bo tam pierwszy zjazd (wg komunikatu) to droga kończąca się niczym. No i druga jezdnia (północna) na moście Pionierów Miasta Szczecina, i skrzyżowanie dróg 36 i 94 w Prochowicach, i brak ronda na pl. Lotników w Szczecinie, i... jest tego jeszcze trochę, a dotyczy tylko trasy Wrocław - Szczecin.
Więc i w drugą stronę nie przesadzajmy, mapy nie są doskonałe i pod tym względem nawet MapaMap je bije na głowę. I jeszcze ta niewielka liczba miejscowości z planami adresowymi.
Ok, rozpisałem się, a chciałem powiedzieć tylko, że program nie jest ani tak zły, jak tu niektórzy piszą, ani tak dobry, jak piszą ich adwersarze.
Pozdrawiam
AKM

aktualizacja
« Odpowiedź #78 dnia: Październik 09, 2006, 08:27:19 »
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"
No byc moze rozumiem ze te 10% to jest 600 m.
Ok mysle, poprostu wylacz w navigo jezdzenie po gruntowych, chyba że navigo ma blad w mapie i gruntowka to droga utwardzona  - to go zglos bo to dosc czesty blad w nawigo.


W tym przypadku to 600m, ale nie o to chodzi, chodzi o to że NIE JEST to trasa najkrótsza, pozostałe programy wyznaczają ją idealnie zgodnie, Navigo nie - wyznacza źle (dodatkowo przejazd kolejowy zamiast wiaduktu).
W innym przypadku te 10% to może być 100 km.
Oczywiście jeżdżenie po gruntowych mam wyłączone z zasady, trasa wyznaczona przez inne programy jest w całości po asfalcie.
Tak więc algorytm jest zły, skoro nie osiąga wyznaczonego celu, czyli nie wyznacza trasy najkrótszej.
Widać ma inne priorytety, ale jakie?


Sprawdze to dzisiaj ale jestem gotow sie zalozyc, że to jest blad w danych nie algorytm. Podales dobra trase i obie najszybsza i najkrotsza nie liczy? Mnie jak do tej pory to sie nie zdarzalo

aktualizacja
« Odpowiedź #79 dnia: Październik 09, 2006, 08:29:30 »
Cytat: "AKM"
Widzę, że swoim postem sprzed kilku stron rozpetałem dyskusję, która powoli posuwa się za daleko.
Moim w zasadzie jedynym zastrzeżeniem jest wprowadzenie w błąd. Instalując logowersję byłem przekonany, że jej jedynym ograniczeniem jest czas używania - owe magiczne dwa miesiące. Wersji demo nie zainstalowałbym, jak nie zainstalowałem AutoPilota.
Nie spotkałem się do tej pory ze zwyczajem, żeby użytkownicy wersji ograniczonej czasowo byli traktowani inaczej, niż ci zwani przez NAVIGO "komercyjnymi".
Nawet nie cieszący się dobrą sławą Microsoft udostępnia wszzystkie poprawki i aktualizacje użytkownikom wersji czasowych, jakie ukazują się zanim program wyświetli "Twój czas już minął". Takie postępowanie jest nie tylko fair, ale ma też głęboki sns marketingowy: w końcu te poprawki mogą wpłynąć korzystnie na decyzję o zakupe. Tym bardziej, że do NAVIGO zgłoszono sporo uwag - ja też - i z opisu wynikało, że rzekomo zostały uwzględnione. No, ale nie wiem jak. Zastanawiam się, na jakie straty naraziłoby się NAVIGO, gdyby użytkownicy logowersji pobawili się betą przez te 20 dni do końca października?
Któryś z kolegów pisał o 30 minutach w betawersji - chyba jest jednak użytkownikiem komercyjnym. Po odinstalowaniu logowersji, zainstalowaniu beta i uruchomieniu natychmiast pokazuje się żądanie rejestracji, więc jedyne, co w nowej wersji mogłem zobaczyć, to okienko do wpisania kodu - zresztą niezmienione.
Natomiast, i o tym też pisałem na forum, program sam w sobie zyskał moją sympatię, trasy wyznaczał rozsądnie, a firma wykazywała chęć do słuchania głosów użytkowników i w miarę szybko reagowała. To spory plus, niestety zmarnowany - jak dla mnie - przez ostatnie decyzje.
bikekowal
Mapy NAVIGO są naprawdę - używając eufemizmu - mocno niedoskonałe, pisałem w innym temacie, że w wielu miejscach odzwierciedlają stan sprzed wielu lat. I niestety, najnowsze poprawki - w tym zgłoszone przeze mnie - są zrobione - używając tym razem kolokwializmu - "na odczep się" - rondo na wjeździe do Nowej Soli od strony Zielonej Góry ma oznaczone trzy zjazdy, podczas gdy w rzeczywistości jest czterozjazdowe. Jadący na południe słyszą więc komunikat, żeby zjechać pierwszym zjazdem i lądują gdzieś w lesie, na terenie kostrzyńsko-słubickiej SSE, w Gorzowie Wlkp. za to w krzakach, bo tam pierwszy zjazd (wg komunikatu) to droga kończąca się niczym. No i druga jezdnia (północna) na moście Pionierów Miasta Szczecina, i skrzyżowanie dróg 36 i 94 w Prochowicach, i brak ronda na pl. Lotników w Szczecinie, i... jest tego jeszcze trochę, a dotyczy tylko trasy Wrocław - Szczecin.
Więc i w drugą stronę nie przesadzajmy, mapy nie są doskonałe i pod tym względem nawet MapaMap je bije na głowę. I jeszcze ta niewielka liczba miejscowości z planami adresowymi.
Ok, rozpisałem się, a chciałem powiedzieć tylko, że program nie jest ani tak zły, jak tu niektórzy piszą, ani tak dobry, jak piszą ich adwersarze.


Zgadzam sie z AKM o N2 z dobrych rzeczy mozna powiedziec ze nawiguje i ze kosztuje 99 zl (na razie) rozumiem ze problem i zachowanie nie fair polega na tym: że nie udostepnili wersji czasowej dla Logowiczow?

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 09, 2006, 08:33:00 »
Cytat: "sponczbob"

Sprawdze to dzisiaj ale jestem gotow sie zalozyc, że to jest blad w danych nie algorytm. Podales dobra trase i obie najszybsza i najkrotsza nie liczy? Mnie jak do tej pory to sie nie zdarzalo


Liczy, ale źle liczy, trasa nie jest najkrótsza (jest 10% dłuższa).
Błędu w danych raczej nie ma, bo jadąc trasą wytyczoną przez I-go wszystkie ulice są.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 09, 2006, 08:36:10 »
Cytat: "sponczbob"

Zgadzam sie z AKM o N2 z dobrych rzeczy mozna powiedziec ze nawiguje i ze kosztuje 99 zl (na razie) rozumiem ze problem i zachowanie nie fair polega na tym: że nie udostepnili wersji czasowej dla Logowiczow?


Też, ale również dlatego że dopuścili do sprzedaży obecnej wersji - toto się do sprzedaży jeszcze nie nadaje.
No a dla logowiczów udostępnili (np. ja zdążyłem w piątek pobrać) ale później nie wiedzieć czemu się z tego wycofali.
I tu już czuję jakieś nieczyste zamiary i pobudki.

aktualizacja
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 09, 2006, 08:36:57 »
Wersja demonstracyjna pyta o rejestracje ale mozna to pominac i dziala 30 min - wiec nie jest tak jak mowisz AKM, spróbuj.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 09, 2006, 08:43:03 »
Cytat: "sponczbob"
Wersja demonstracyjna pyta o rejestracje ale mozna to pominac i dziala 30 min - wiec nie jest tak jak mowisz AKM, spróbuj.


Ale on mówił o wersji beta z piątku a nie demo.
A ta faktycznie wywala się od razu bez zarejestrowania.

aktualizacja
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 09, 2006, 08:47:08 »
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"

Zgadzam sie z AKM o N2 z dobrych rzeczy mozna powiedziec ze nawiguje i ze kosztuje 99 zl (na razie) rozumiem ze problem i zachowanie nie fair polega na tym: że nie udostepnili wersji czasowej dla Logowiczow?


Też, ale również dlatego że dopuścili do sprzedaży obecnej wersji - toto się do sprzedaży jeszcze nie nadaje.
No a dla logowiczów udostępnili (np. ja zdążyłem w piątek pobrać) ale później nie wiedzieć czemu się z tego wycofali.
I tu już czuję jakieś nieczyste zamiary i pobudki.


i Chyba generalnie o to się toczy ten caly spór, ja uwazam ze takie twierdzenia sa nieuzasadnione. Bo soft doskonaly nie jest a producent jako jedyny podkreslam jedyny w Polsce dal sznase wszystkim zaintersowanym go sprawdzic. Wiec jesli ktos ma takie zdanie jak Ty tego nie kupi (bo poprostu emiprycznie się o tym przekonal).

Nieprawdą jest ze cos napierw udostepnili a potem sie wycofali na stronie caly czas wisi ta sama wersja do sciagniecia z zastrzeżeniem ze jest to pelna wersja dla tych co kupili licencje i demo dla pozostalych.

Jedyne co sie zmienilo ze wylecial im modul rejestracji.

Co do wyczucia nieczystych pobudek i zamiarów to chyba przesada ale oczywiscie masz do tego prawo.

I naprawde przywolywanie tu przykladow IGO AM to kolokwializm - wierz mi forumowicze moga Tobie podac wiele przykladow na "zle dzialanie " owych mistrzow i co tez alfa wersje do kosza!!!.

*

Offline dabek0312

  • **
  • 213
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch PRO
aktualizacja
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 09, 2006, 08:56:41 »
Cytat: "sponczbob"

Zgadzam sie z AKM o N2 z dobrych rzeczy mozna powiedziec ze nawiguje i ze kosztuje 99 zl (na razie) rozumiem ze problem i zachowanie nie fair polega na tym: że nie udostepnili wersji czasowej dla Logowiczow?


Tak, dokładnie o to chodzi. Przez te parę tygodni użytkowania wielu z nas testowało program, zgłaszało błędy i proponowało poprawki. Większości z nas (czyli użytkowników Navigo 2 z LOGO) zostało jeszcze ok. 20 dni do końca czasu używania aplikacji. W chwili obecnej pozbawiono nas możliwości sprawdzenia co zostało poprawione i czy warto wydać nawet tak niewielką kwotę jaką jest 99 pln. Zgadzam się z Cavallino, na obecnym etapie zarówno aplikacja jak i mapy nie nadają się do użytkowania, w szczególności dla tych którzy już mają jakąś nawigację.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 09, 2006, 09:10:03 »
Cytat: "sponczbob"
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"

Zgadzam sie z AKM o N2 z dobrych rzeczy mozna powiedziec ze nawiguje i ze kosztuje 99 zl (na razie) rozumiem ze problem i zachowanie nie fair polega na tym: że nie udostepnili wersji czasowej dla Logowiczow?


Też, ale również dlatego że dopuścili do sprzedaży obecnej wersji - toto się do sprzedaży jeszcze nie nadaje.
No a dla logowiczów udostępnili (np. ja zdążyłem w piątek pobrać) ale później nie wiedzieć czemu się z tego wycofali.
I tu już czuję jakieś nieczyste zamiary i pobudki.


i Chyba generalnie o to się toczy ten caly spór, ja uwazam ze takie twierdzenia sa nieuzasadnione.



Po przeczytaniu Twojej twórczości ws AP już domyślam się dlaczego.
Za dużo masz wspólnego z producentem Navigo !!!!

Cytat: "sponczbob"
I naprawde przywolywanie tu przykladow IGO AM to kolokwializm - wierz mi forumowicze moga Tobie podac wiele przykladow na "zle dzialanie " owych mistrzow i co tez alfa wersje do kosza!!!.


Ja sam znam dużo błędów owych programów.
Różnica polega na tym, że one się czasem mylą, a w Navigo to jest zasada działania !!!!
Nie udało mu się jeszcze wyznaczyć poprawnej trasy dla mnie.

aktualizacja
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 09, 2006, 10:07:35 »
Cytat: "sponczbob"
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"
Cytat: "Cavallino"
Cytat: "sponczbob"

Zgadzam sie z AKM o N2 z dobrych rzeczy mozna powiedziec ze nawiguje i ze kosztuje 99 zl (na razie) rozumiem ze problem i zachowanie nie fair polega na tym: że nie udostepnili wersji czasowej dla Logowiczow?


Też, ale również dlatego że dopuścili do sprzedaży obecnej wersji - toto się do sprzedaży jeszcze nie nadaje.
No a dla logowiczów udostępnili (np. ja zdążyłem w piątek pobrać) ale później nie wiedzieć czemu się z tego wycofali.
I tu już czuję jakieś nieczyste zamiary i pobudki.


i Chyba generalnie o to się toczy ten caly spór, ja uwazam ze takie twierdzenia sa nieuzasadnione.



Po przeczytaniu Twojej twórczości ws AP już domyślam się dlaczego.
Za dużo masz wspólnego z producentem Navigo !!!!

Cytat: "sponczbob"
I naprawde przywolywanie tu przykladow IGO AM to kolokwializm - wierz mi forumowicze moga Tobie podac wiele przykladow na "zle dzialanie " owych mistrzow i co tez alfa wersje do kosza!!!.


Ja sam znam dużo błędów owych programów.
Różnica polega na tym, że one się czasem mylą, a w Navigo to jest zasada działania !!!!
Nie udało mu się jeszcze wyznaczyć poprawnej trasy dla mnie.



He he Cavalino tam mnie odsadzono od czci i wiary posadzajac ze jestem zwiazany z AM teraz Ty piszesz ze z N2. Jesli wygodnie Tobie tak twierdzic to ok placa mi wszyscy.

To wyjaw Ty nam czemu tyle czasu marnujesz piszac w watku dotyczacycym programu który nie dziala zawsze sie myli i którego producent zamierza zniewolic Twoj umysl i konto bankowe.

Chcesz mi udowodnic ze cos nie dziala to podaj wiecej niz jeden przyklad nie dzialania a nie walisz ogolniki ze zawsze Tobie nie dziala .
Narazie podales jeden.

Teraz to ja ide do pracy tylko gdzie dzis: do PPWK, Geosystemy czy AQuratu sam nie wiem.

*

Offline Cavallino

  • ****
  • 664
  • Sprzęt: Eten G500+
aktualizacja
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 09, 2006, 10:25:15 »
Cytat: "sponczbob"
To wyjaw Ty nam czemu tyle czasu marnujesz piszac w watku dotyczacycym programu który nie dziala zawsze sie myli i którego producent zamierza zniewolic Twoj umysl i konto bankowe.


Chyba to jest jasne - piszę po to, żeby producent zweryfikował swoje działania w kwestii logo i konkretnie poprawił program i mapy.
Wtedy z czystym sumieniem wydam 99 zł na program DZIAŁAJĄCY (po uprzednim sprawdzeniu że działa oczywiście).

A jeśli uważasz, że jeden przykład nie wystarczy do pokazania złego działania algorytmu to się po prostu mylisz, no chyba że producent wypowie się co to złe zadziałanie spowodowało i oczywiście to poprawi.

aktualizacja
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 09, 2006, 11:41:28 »
A ja tak trochę z innej beczki: w jaki sposób można przetestować działanie Automapy? Bo czytając ten wątek dochodze do wniosku, że może faktycznie lepiej jest wydać więcj, ale mieć dobry program. W każdym razie przed zakupem chciałbym sprawdzić, czy AM jest faktycznie taka dobra, jak niektórzy twierdzą...