Gwarancja na MDA Compact IV

  • 45 Odpowiedzi
  • 6073 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline mike1986

  • *****
  • 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Windows Revolution
  • Sprzęt: HTC Magic
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 25, 2009, 14:43:01 »
Ale z tego co się orientuję, zapisy gwarancji stanowią, że gwarancja nie obejmuje uszkodzeń, które "powstały na wskutek..." a uszkodzony wyswietlacz nie powstał na wskutek np. ingerencji w oprogramowanie więc jak dla mnei jest to typowe robienie w balona co zresztą jest w PL powszechne.

*

Offline siwy05

  • **
  • 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • wytaczanie, roztaczanie, tulejowanie otworów, szczecin, dojazd do klienta
  • Sprzęt: MDA Compact IV runing on WM 6.5.1 by Makeveral
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 25, 2009, 15:16:51 »
nie chce mi sie szukac ale SN wyał kiedyś orzeczenie w tej sprawie brzmiało ono mnieje więcej tak, iż jeśli zmiana oprogramowania nie jest powodem powstania usterki, w ramach której przedmiot jest reklamowany, gwarant nie ma prawa odmówić naprawy gwarancyjnej, akurat wtedy chodziło o sim-locki, ale uzasadnienie obejmowało nie tylko usunięcie simlocka ale inne zmiany w oprogramowaniu
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2009, 15:18:59 wysłana przez siwy05 »
MDA Compact IV
HP dv2535ea

*

Offline Jamirq

  • ****
  • 640
    • http://www.jamirq.com
  • Sprzęt: bylo minelo
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 25, 2009, 15:45:03 »
nie chodzi o to co jest skutkiem, ale czy sama gwrancja jest wazna. akcetujac gwarancje akceptujemy wszytskie zapisy. jezeli serwis stwierdza ze urzadzenie jako urzadzenie nie spelnia warunkow naprawy gwarancyjnej to niezaleznie od tego co sie popsulo nie masz gwarancji.

pomijajac to w tym przypadku jest uszkodzenie mechaniczne ktore z gory zostanie odrzucone i tylko eskpertyza jak pisalem wczesniej moze cos pomoc.

*

Offline mike1986

  • *****
  • 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Windows Revolution
  • Sprzęt: HTC Magic
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 25, 2009, 16:18:13 »
Jamirq nie rozumiesz. Nie mogą odmowić całej naprawy gwaranacyjnej bo jakiś zapis został naruszony. Jeśli padły dwie rzeczy - np klawiatura i np coś związanego z softem to jeśli była ingerenacja w oprogramowanie to muszą naprawić klawiaturę a zwolnieni są z naprawy "tego czegoś" związanego z softem.

*

Offline jurek007

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Defy
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 25, 2009, 20:31:33 »
W moim przypadku chodzi o to że rozkalibrowuje się ekran (niezależnie od ROMu jaki używam - pisałem o tym w innym wątku http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=140975.0) i w zasadzie było tak od początku (nasilało się to przy ładowaniu, nawigacji i BT jednocześnie) i jest to oczywista wada sprzętowa ale serwis po prostu stwierdził nieważność gwarancji ze względu na nieautoryzowaną ingerencję w oprogramowanie (zostawiłem -HardSPL) i w ogóle nie zajął się sprzętem a gwarant (Era) przyjęła interpretację serwisu. W gwarancji jest zapis że nie są objęte gwarancją wady powstałe na skutek instalacji obcego oprogramowania.
Niby mam rację ale co z tego...
Jeśli ktoś chciałby mi pomóc, poradzić co dalej robić to proszę o info na PW - nie chcę zaśmiecać wątku, chyba że uważacie że to też może się komuś przydać.
MDA Compact IV > Xperia X1 > GarminAsus M20 > Samsung Galaxy Ace > Motorola Defy RedLens
ROM: Defy+ 4.5.1-134_DFP-125
Operator: Play

*

Offline siwy05

  • **
  • 236
  • Płeć: Mężczyzna
    • wytaczanie, roztaczanie, tulejowanie otworów, szczecin, dojazd do klienta
  • Sprzęt: MDA Compact IV runing on WM 6.5.1 by Makeveral
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 27, 2009, 10:45:30 »
nie chodzi o to co jest skutkiem, ale czy sama gwrancja jest wazna. akcetujac gwarancje akceptujemy wszytskie zapisy. jezeli serwis stwierdza ze urzadzenie jako urzadzenie nie spelnia warunkow naprawy gwarancyjnej to niezaleznie od tego co sie popsulo nie masz gwarancji.

pomijajac to w tym przypadku jest uszkodzenie mechaniczne ktore z gory zostanie odrzucone i tylko eskpertyza jak pisalem wczesniej moze cos pomoc.
to nie do końca jest tak, że to co w gwarancji jest jak słowo boże, są pewne niedozwolone zapisy, i nawet jeśli znajdą się w gwarancji są nieważne
MDA Compact IV
HP dv2535ea

*

Offline jurek007

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Motorola Defy
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 27, 2009, 11:49:42 »
Śledzę tak ten wątek i same ogólniki tu padają.
Może ktoś potrafi poradzić coś konkretnego w danej sprawie, jak np rozegrać sprawę odmiennej interpretacji zapisów gwarancyjnych.
Na przykład w mojej sprawie jakbym chciał powołać biegłego, czy zrobić ekspertyzę (jak ktoś powiedział) to pewnie lepiej zapłacić 160 PLN za nowy wyświetlacz i po sprawie.
Tylko niesmak pozostanie, że masz rację i nic nie możesz zrobić....
MDA Compact IV > Xperia X1 > GarminAsus M20 > Samsung Galaxy Ace > Motorola Defy RedLens
ROM: Defy+ 4.5.1-134_DFP-125
Operator: Play

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 01, 2009, 16:59:12 »
Śledzę tak ten wątek i same ogólniki tu padają.  

mnie te, jak to eufemistycznie okresliles, ogolniki .... w zupelnosci wystarcza
dzis skladam pisemko o wymiane tel na nowy ... bo 4 naprawy w ciagu pierwszych 6 miesiecy od daty zakupu
tak wiec dziekuje wszystkim za inputy ..... bo tak nie wiedzialbym sam co napisac a tak ..... juz cala strone niemal naskrobalem  :ok:

*

Offline mike1986

  • *****
  • 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Windows Revolution
  • Sprzęt: HTC Magic
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 01, 2009, 17:03:42 »
Śledzę tak ten wątek i same ogólniki tu padają.
Może ktoś potrafi poradzić coś konkretnego w danej sprawie, jak np rozegrać sprawę odmiennej interpretacji zapisów gwarancyjnych.
Na przykład w mojej sprawie jakbym chciał powołać biegłego, czy zrobić ekspertyzę (jak ktoś powiedział) to pewnie lepiej zapłacić 160 PLN za nowy wyświetlacz i po sprawie.
Tylko niesmak pozostanie, że masz rację i nic nie możesz zrobić....

Musiałbyś dokładnie przedstawić sytuację, tj. jaki podmiot dokonał zakupu, napisać postanowienia umowy gwarancyjnej, czego oczekujesz, co się stało, co już zrobiłeś w tej sprawie to wtedy będziemy myśleć.

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 03, 2009, 01:31:01 »
no uffff, po bojach ze serwisem ery ..... wymienili (w moim przypadku) telefon na nowy egzemplarz .....
teraz pytanie .... wymiana nastapila w ciagu pierwszych 6 mcy .... producent (w tym przypadku LG) daje gwarancje na 2 lata
wiec ile teraz bede mial gwarancji na nowy egz ?!

18 czy 24 mce  :mysli:

pozdr

*

Offline mike1986

  • *****
  • 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Windows Revolution
  • Sprzęt: HTC Magic
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 03, 2009, 01:32:56 »
Bieg gwarancji liczony jest na nowo czyli 24mc

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 04, 2009, 00:45:43 »
Bieg gwarancji liczony jest na nowo czyli 24mc

tzn jest to oczywiste i z czegos wynika ? ze podchwytliwie tak zapytam  :wink:

*

Offline mike1986

  • *****
  • 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Windows Revolution
  • Sprzęt: HTC Magic
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 04, 2009, 07:39:40 »
art.581 KC

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 06, 2009, 00:18:02 »
dziekuje, to jeszce jedno pytanie .... na jakiej podstawie nokia moze anulowac gwarancje (zawilgocenie klawiatury w modelu np. e51) co de facto wiaze sie z utrata gwarancji na telefon i czy to jest legalne  :-|
biorac pod uwage iz slyszalem iz to jest calkiem czesty przypadek przynajmniej wsrod uzyszkodnikow tego modelu nokii   :P
i co mozna z tym fantem zrobic ?! jesli wogole ....

*

Offline mike1986

  • *****
  • 1732
  • Płeć: Mężczyzna
    • Windows Revolution
  • Sprzęt: HTC Magic
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 06, 2009, 00:20:00 »
Musiałbym zobaczyć zapisy Twojej umowy gwarancyjnej...

*

Offline andy_bez_wandy

  • ******
  • 4056
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Gwarancja na MDA Compact IV
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 06, 2009, 10:34:40 »
Musiałbym zobaczyć zapisy Twojej umowy gwarancyjnej...

to jest standardowa gwarancja firmy nokia poland .... wiec pewnie jeden z ponizszych zapisow jest tutaj obowiazujacy
http://www.nokia.pl/pomoc-i-programy/naprawa/gwarancja
http://www.nokia.pl/pomoc-i-programy/pytania/gwarancja

i jeszcze jedno male zapytanie, czy mozna domagac sie na pismie uzasadnienia oraz wyjasnienia (bo po prostu ktos dzwoni z serwisu z informacja i tyle, nie ma sie nigdy niczego na pismie) tego ze
1. naprawa gwarancyjna nie miesci sie w zakresie i jesli chce ktos naprawic telefon to musi poniesc wydatek PLN xxx z wlasnej kieszeni (czy wtedy jesli nawet poniesie takowy wydatek to bedzie mial znowu na te czesc gwarancje i i jak dlugo), albo
2. nastapilo anulowanie gwarancji i na jakiej podstawie

i male pytanie odnosnie produktow samsunga i zgodnosci zapisow z obowiazujaym prawem (co prawda to dotyczy stricte dyskow twardych) gdzie na stronie suportowej pod adresem ..... jak nizej .... okazuje sie ze gwarancja wedlug zapisow samsunga jest liczona nie od daty sprzedazy do klienta / odbiorcy ale od .... uwaga ..... daty produkcji ROFTL

link - http://www.samsung.com/pl/support/servicePolicyWarranty.do


z gory dziekuje za odp
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2009, 02:29:33 wysłana przez andy_bez_wandy »