wariacje na temat Live(?)Drive

  • 122 Odpowiedzi
  • 27290 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 09, 2010, 23:43:48 »
Nie, nie używam AM Center, chyba jak jest LD to nie trzeba AMC?
A może należy pobierać bo jak nie będzie pobrane to więcej AM będzie musiała pobierać przez GPRS?
ISTQB Certified Tester

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 09, 2010, 23:45:42 »
Nie, nie używam AM Center, chyba jak jest LD to nie trzeba AMC?
Jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego.
Za pomocą SmartRoutes AM wytycza na początku trasę a potem LiveDrive ją ewentualnie koryguje.
Polecam aktualizację.
Chodzi o profile prędkości w ustawieniach trasy? No, mam ustawione...
Bilunia zaraz mnie zje  :wink: ale polecę wyłączyć całkowicie (po aktualizacji SmartRoutes).
"Moje" trasy są ok?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline janlol

  • *
  • 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • ?
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, Automapa 6.15 Europa
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 10, 2010, 00:05:25 »
Nie, nie używam AM Center, chyba jak jest LD to nie trzeba AMC?
Jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego.
Cytuję:" Służy do synchronizacji danych SmartRoutes na urządzeniach z AutoMapą nie posiadających dostępu do Internetu."
Nie dopisujmy filozofii do czegoś, co jest niedopracowane. Cały czas się pocieszam, że to jest beta ta AM.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 10, 2010, 00:13:30 »
Ale co Ci szkodzi uruchomić AM'Center, zaktualizować pliki i zobaczyć czy coś się zmieni.
Ja uważam, że trasy, które przedstawiłem na zrzutach są ok i nie prowadzą "dziwnymi, trzyliterowymi drogami".
Ale rób jak uważasz.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline janlol

  • *
  • 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • ?
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, Automapa 6.15 Europa
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 10, 2010, 00:25:30 »
Ale co Ci szkodzi uruchomić AM'Center, zaktualizować pliki i zobaczyć czy coś się zmieni.
Ja uważam, że trasy, które przedstawiłem na zrzutach są ok i nie prowadzą "dziwnymi, trzyliterowymi drogami".
Ale rób jak uważasz.
Przed chwilą AM wyznaczyła mi tak jak u Ciebie trasę do Porąbki Uszewskiej, a do Starego Lichenia przez Łódź, Zgierz.
I tak mi wyznacza trasy na początku, dopiero potem jak zacznie działać LD to się te trasy potem "psują" - takie mam wrażenie.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 10, 2010, 00:45:55 »
Profile prędkości może mieszają.
Wyłącz LD - na razie (z lektury tego forum) wynika, że to pic na wodę.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline janlol

  • *
  • 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • ?
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, Automapa 6.15 Europa
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 10, 2010, 00:54:09 »
Profile prędkości może mieszają.
Wyłącz LD - na razie (z lektury tego forum) wynika, że to pic na wodę.

Właśnie tak mi się też cały czas wydaje i potrzebowałem potwierdzenia czy się mylę czy mam coś rzeczywiście porąbane czy wszystkie te LD SR AMC itd. itp nie są warte zainteresowania bo mogą więcej zepsuć niż pomóc.
Jeżeli chodzi o profile to jak wyłączyłem to trasa była już całkiem bez sensu.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 10, 2010, 00:55:58 »
SR jest jak najbardziej ok.
Tylko aktualizować, aktualizować...
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 10, 2010, 01:22:29 »

... Potem w Koninie i za Koninem zgubiła się (jakiś remont mostu cy cuś)...
No sorry, sorry, ale właśnie dlatego, że tam była blokada myśmy się zgubili (my z Hołowczycem)

Możesz rozjaśnić, co to znaczy że Hołek się zgubił? W koninie faktycznie jest remont mostu na DW266 i AM wyznacza trasę objazdem przez Ślesin. Wolałbyś żeby pakowała na most w remoncie? :ohreally:
Chciałbyś przejechać przez most w takim stanie?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline janlol

  • *
  • 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • ?
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, Automapa 6.15 Europa
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 10, 2010, 09:55:17 »
Możesz rozjaśnić, co to znaczy że Hołek się zgubił? W koninie faktycznie jest remont mostu na DW266 i AM wyznacza trasę objazdem przez Ślesin.
Napisałem, że Hołek i ja ;)
O remoncie wiedziałem bo przed wyjazdem się zainteresowałem, widziałem też żółty drogowskaz kierujący do Lichenia, ale postanowiłem jechać tak jak każe nawigacja.
Jadąc z powrotem AM rzeczywiście poprowadziła mnie przez Ślesin, ale w stronę Starego Lichenia, jak dobrze pamiętam (odczytuję to teraz z mapy) puściła mnie przez: Wąsosze, Stary Półwiosek, Piotrkowice, Leśniczówka Licheń. W pewnym momencie zwątpiłem - dróżki więcej niż lokalne, wąziutkie i dość dziurawe. Ale dojechałem!

*

Offline jacoo

  • *
  • 81
  • Sprzęt: MIO P560, AM EU
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 10, 2010, 10:44:44 »
Wyłącz LD - na razie (z lektury tego forum) wynika, że to pic na wodę.

ochkarol wszystkim proponujesz wylaczenie LD? W ten sposob to na zawsze pozostanie "pic na wode"...
Powiem wiecej, wg mnie funkcjonalnosc LD powinna rowniez pozwalac na rezygnacje z Miplo Traffic, ale to juz moje zyczenia chyba na razie.

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 10, 2010, 10:53:48 »
Jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego.
Za pomocą SmartRoutes AM wytycza na początku trasę a potem LiveDrive ją ewentualnie koryguje.
Polecam aktualizację.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę ale chyba LD i SR mają dużo wspólnego - to są przecież te same dane tyle tylko, że SR - uśrednione z dłuższego czasu a LD - chwilowe. Oczywiście to oznacza, że SR są w pewnym sensie bardziej godne zaufania ale jeśli metodologia zbierania danych Trafficowych jest zła albo przynajmniej nie najlepsza to będzie to miało wpływ zarówno na LD jak i SR.

Pewnie jest wiele miejsc o stabilnych warunkach ruchu ale np. w mojej, za przeproszeniem, stolicy :) dzieje się tyle - remonty, budowy - że sytuacja zmienia sie b. dynamicznie i wątpię, by SR mogły na to wiele poradzić, nawet zaktualizowane. Jednego dnia gdzieś jest pusto a nastepnego, w związku z remontem innej ulicy, może być giga-korek. Jeśli LD z tym sobie nie poradzi to wszystko to psu na budę.

Przy okazji - skarżyłem się (i inni też) na bezustanne przeliczanie trasy i głośne oznajmianie tego, wyświetlanie całości itp., nawet jeśli trasa nie uległa zmianie. Wczoraj AM zaskoczyła mnie w drugą stronę. Trasa (w Warszawie) wyznaczona przed wyruszeniem w drogę zmieniła się istotnie po kilku minutach bez żadnego komunikatu. W ostatniej chwili zauważyłem tę zmianę, już mając skręcać wg pierwotnego planu. Oczywiście jako "miejscowy" często patrzę na całość trasy i już wiem dokładnie jak jechać więc tak bardzo nie śledzę przed każdym skrzyżowaniem. A tu w dodatku zmiana polegała na tym że zamiast "w lewo" miałem jechać prosto, więc Hołek w ogóle nic nie mówił.

Inny kwiatek - ul. Jana Pawła II od ronda ONZ do Dworca Centralnego - 5 pasów, dwa z lewej idą na wiadukt nad Al. Jerozolimskimi, ja mam skręcać w lewo, więc muszę się trzymać prawej strony. Ja to wiem, ale jak ktoś przyjezdny to niekoniecznie. Hołek milczy jak zaklęty. Mówi "w lewo" w miejscu, w którym jadąc niewłaściwym pasem byłbym już 4 m wyżej, na wiadukcie. To co tu mówić o APR?

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 10, 2010, 11:06:48 »
Poprawcie mnie, jeśli się mylę ale chyba LD i SR mają dużo wspólnego - to są przecież te same dane tyle tylko, że SR - uśrednione z dłuższego czasu a LD - chwilowe.
I to jest ta ogromna różnica. Dlatego napisałem, że niewiele, bo wspólne jest tylko to, że są to dane o średnich prędkościach.

Pewnie jest wiele miejsc o stabilnych warunkach ruchu ale np. w mojej, za przeproszeniem, stolicy :) dzieje się tyle - remonty, budowy - że sytuacja zmienia sie b. dynamicznie i wątpię, by SR mogły na to wiele poradzić, nawet zaktualizowane. Jednego dnia gdzieś jest pusto a nastepnego, w związku z remontem innej ulicy, może być giga-korek. Jeśli LD z tym sobie nie poradzi to wszystko to psu na budę.
I dlatego jest MiploTraffic (a pro pos remontów itp.).
SmartRoutes nie ma tu nic do rzeczy. I danych o zerowych prędkościach na remontowanym odcinku mam nadzieję nikt nie dorzuca do SR.
Problemem SR są odcinki, dla których nie ma danych. Jeśli na tych odcinkach zostaną "zaszyte" zbyt duże prędkości (jak to miało miejsce jeszcze niedawno) AM zaczyna "bardzo lubić" drogi wojewódzkie i gminne. Ale z tego co widzę po mojej ulubionej trasie i jeszcze paru innych, testowych to już jest za nami.

Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline janlol

  • *
  • 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • ?
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, Automapa 6.15 Europa
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 10, 2010, 11:49:14 »

Problemem SR są odcinki, dla których nie ma danych. Jeśli na tych odcinkach zostaną "zaszyte" zbyt duże prędkości (jak to miało miejsce jeszcze niedawno) AM zaczyna "bardzo lubić" drogi wojewódzkie i gminne. Ale z tego co widzę po mojej ulubionej trasie i jeszcze paru innych, testowych to już jest za nami.
Właśnie, czy nie dlatego na moich dwóch trasach AM przepuściła mnie drogami trzyliterowymi, gminnymi itp. bo po nich jeżdżą "młodzi kierowcy w starych Golfach", a po drogach ważniejszych, szerszych i w rzeczywistości szybszych jeżdżą TIRy, które mimo wszystko nie jadą z szybkością osobówki?

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 10, 2010, 12:58:31 »
Nie wiem dlaczego trasę miałeś poprowadzoną tak a nie inaczej, bo do dziś nie wiadomo jak miałeś ustawione profile prędkości (a tu mogła być przyczyna).
Poza tym pokazałem Ci na zrzutach, że z wyłączonymi profilami prędkości i włączynym SR oraz zaktualizowanymi przez AM'Center danymi SmartRoutes tamtędy nie prowadzi.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2010, 13:02:22 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline janlol

  • *
  • 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • ?
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, Automapa 6.15 Europa
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 10, 2010, 14:42:16 »
do dziś nie wiadomo jak miałeś ustawione profile prędkości (a tu mogła być przyczyna).

Autostr-130, międz.-100, głów.-90, drugorz.-65, miejs. gł.-50, miejs.-45, grunt.-20

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 10, 2010, 14:47:43 »
  wszystkim proponujesz wylaczenie LD? W ten sposob to na zawsze pozostanie "pic na wode"...
Masochistą nie jestem.
Tym bardziej, ze aby móc z tego "dobrodziejstwa" korzystać trzeba płacić za połączenie. Może i niewiele, ale jednak.
A poza tym już wiadomo, że to pic na wodę i nic sie nie zmieni do wydania nowej wersji.
Wtedy można od nowa testować.

Połączone: [time]Sierpień 10, 2010, 14:52:06[/time]
Autostr-130, międz.-100, głów.-90, drugorz.-65, miejs. gł.-50, miejs.-45, grunt.-20
Ja bym ustawił (jeśli juz musisz korzystać z profili) dla drugorzędnych w przedziale 50-55 km/h.
Onegdaj miałem trochę inne ustwienia:
130, 80, 80, 55, 50 i 50, 20.
(o ile dobrze pamietam)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2010, 14:54:33 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 10, 2010, 20:05:44 »
Pytałem się AM o LD i uzyskałem info, że LD dotyczy Polski i przy pytaniu dociskającym odmawiają info o planach ew rozszerzenia LD na Europę...
ISTQB Certified Tester

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #48 dnia: Sierpień 10, 2010, 23:20:21 »
Ani SR też nie. W ogóle Traffic poza Polska nie działa.

Połączone: Sierpień 10, 2010, 23:42:03
Czy ktoś wie dokładnie co znaczą kolory "guzika AM'Traffic" w 6.5? W opisie interfejsu AM 6.0 (dla 6.5 nie ma takiego obrazka do ściągnięcia) używa się enigmatycznie "danych" - szary - "brak danych", zielony - "są dane". W opisie AM6.5 (n.b. w PDF nie udało mi się znaleźć kodu kolorów, są tylko w dokumentacji on-line  :( ) pojawia się fraza "do wysłania". Jeśli to nie jest przejęzyczenie to wydaje mi się to bez sensu - guzik mnie obchodzi, czy mam jakieś dane do wysłania, zresztą jak jadę to chyba zawsze jakieś mam? Bardzo by mnie za to interesowało, czy LD ma dla mnie jakieś dane - wiedziałbym wtedy czy jadę używając SR czy LD. I może przestałbym się wkurzać, że mnie źle poprowadziła, gdyby na danej trasie nie było (domyślnie: wystarczająco dużo) danych on-line.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2010, 23:42:03 wysłana przez msz1959 »

Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 13, 2010, 14:42:54 »
À propos tej "wystarczającej ilości" danych on-line, to jestem bardzo sceptyczny. Wydaje się, że za "zmierzone" uważa się jakikolwiek ślad i wtedy o rozsądnej statystyce nie ma mowy. Najbardziej powalone jest to "przeliczanie" trasy po ściągnięciu kolejnej paczki, które zawsze (beta2) się kończy sakramentalnym stwierdzeniem "utrudnienia w ruchu" - nawet jeśli właśnie droga jest nadzwyczajnie pusta. Ale o tym już pisano...

Twórcy AM, jeśli rzeczywiście widzą w LiveDrive jakiś potencjał i przyszłość, powinni premiować tych użytkowników, którzy mają LD aktywne i emitują dane. Jak premiować? Bardzo prosto - np. za przyjęte do dalszego użytku dane wydłużać czas ważnej subskrypcji AM o czas jazdy z przekazanymi * Faktor (Faktor - może być 10, może być więcej ;-) Wtedy, być może nawet ci, którzy "jeżdżą po mieście" po dobrze sobie znanych trasach, włączaliby sprzęt, z pożytkiem dla siebie i dla innych.


BTW, bo nie zwracałem na to większej uwagi wcześniej  - czy głosowe komunikaty o tym ile zostało jeszcze trasy zawsze zaokrąglały do pół kilometra? W beta2 tak właśnie jest, jak zostało 2,3 km (wyświetlacz) to głosowo podaje 2,5 a jak zostało 2,2 - to podaje 2 km. Raz usłyszałem coś jeszcze bardziej zabawnego - było 6,7 km (poprawnie), a głos powiedział, że "jeszcze 12 km" (to wszystko po łyknięciu danych LD i "przeliczeniu" trasy).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 13, 2010, 16:52:01 wysłana przez man4business »

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 13, 2010, 23:44:07 »
Twórcy AM, jeśli rzeczywiście widzą w LiveDrive jakiś potencjał i przyszłość, powinni premiować tych użytkowników, którzy mają LD aktywne i emitują dane. Jak premiować? Bardzo prosto - np. za przyjęte do dalszego użytku dane wydłużać czas ważnej subskrypcji AM o czas jazdy z przekazanymi * Faktor (Faktor - może być 10, może być więcej ;-) Wtedy, być może nawet ci, którzy "jeżdżą po mieście" po dobrze sobie znanych trasach, włączaliby sprzęt, z pożytkiem dla siebie i dla innych.

Proste i nie, bo to rodzi poważne problemy natury fiskalnej. Pamiętacie problem piekarza co rozdawał biednym pieczywo ze zwrotów? Do dziś ciągają go po sądach.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 13, 2010, 23:55:52 »
Bo robił to za darmo. Jakby sprzedawał po 1 groszu miałby święty spokój.
Poza tym Aqurat i tak rozdaje niektórym licencje bezpłatnie (celowo nie napisałem, że "za friko  :wink:) i jakoś sobie z tym radzi.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 14, 2010, 00:16:33 »
Co by nie gadać.. dane danymi ale najpierw powinni poprawić koncepcję działania tej usługi bo LD z tymi ciągłymi rekalkulacjami trasy co chwila się nie przyjmie bo to jakaś porażka....
ISTQB Certified Tester

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 14, 2010, 09:37:38 »
Pamiętacie problem piekarza co rozdawał biednym pieczywo ze zwrotów? Do dziś ciągają go po sądach.

Problem piekarza leży w trochę innym miejscu. Nie był on taki do końca dobry i uczciwy.

Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #54 dnia: Sierpień 14, 2010, 15:00:32 »
Ale zasada jest aktualna, nic za darmo bo Urzędy Skarbowe tego nie lubią.

Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #55 dnia: Sierpień 14, 2010, 23:08:51 »
W wydłużaniu subskrypcji nie widzę żadnego problemu fiskalnego. Różnego rodzaju bonusy dają tysiące firm i jakoś nie mają z tym problemu. Przecież licencji i abonamentu nie mam za darmo, a firma może ustalić dowolne reguły, na jaki okres czasu chce mi abonament przydzielić bądź przedłużyć. A darmowe minuty u różnych operatorów komórkowych za przeróżne rzeczy? itp. itd. Technicznie to też nie problem, bo każdy kto się łączy on-line jest weryfikowany (wiedzą o tym dobrze... posiadacze pirackich wersji). Inna sprawa, że w całości zgadzam się z tym, że obecny sposób działania LD to jakiś nonsens, to przeliczanie i stawianie co chwilę nowej chorągiewki, jak gdyby nagle się zaczęła nowa trasa... To się powinno dziać kompletnie w tle i tylko radykalna zmiana parametrów trasy powinna skutkować jakimś ekstra komunikatem. Zaburzanie wyświetlania obrazu podczas jazdy, bo akurat "nadszedł czas", jest niedopuszczalne.

Jak już tak uprawiam(y) wakacyjne spekulacje, to dopiszę coś off-topic, ale też "o abonamencie". Uważam, że powinno się zdecydowanie wprowadzić jakiś krótkoterminowy abonament (coś w stylu NaviExpert-a), zwłaszcza dotyczy to Europy. Jeśli ktoś raz, albo dwa razy na rok, wybiera się autem za granicę, to bardzo wątpię, żeby był skłonny wydać na program do nawigacji kilkaset złotych na jednorazową potrzebę. Niech się Aquart nie dziwi, że im uciekają pieniądze przy takiej polityce sprzedaży. Oczywiście trzeba by pomyśleć o jakimś sposobie zablokowania / aktywowania / programu po określonym czasie - np. wystarczyłaby może konieczność łączenia się on-line (wiem, zadowoli to tylko tych co taką możliwość mają) - ale czyż nie w tym kierunku Aquart chce iść? (nie będę cytował, bo wszyscy znamy te teksty). Mała wymiana danych (weryfikująca program) na pewno by nie zrujnowała posiadaczy nawet za granicą - zwłaszcza że czytałem, że niektórzy są na tyle szaleni, że używają NaviExperta jeżdżąc po Europie...

*

Offline janlol

  • *
  • 65
  • Płeć: Mężczyzna
  • ?
  • Sprzęt: Navroad Auro 2S, Automapa 6.15 Europa
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #56 dnia: Sierpień 14, 2010, 23:20:57 »
Uważam, że powinno się zdecydowanie wprowadzić jakiś krótkoterminowy abonament (coś w stylu NaviExpert-a), zwłaszcza dotyczy to Europy. Jeśli ktoś raz, albo dwa razy na rok, wybiera się autem za granicę, to bardzo wątpię, żeby był skłonny wydać na program do nawigacji kilkaset złotych na jednorazową potrzebę
Bardzo dobry pomysł, ale czy do zrealizowania?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #57 dnia: Sierpień 15, 2010, 11:23:19 »
To może być nierealne, nie mają przecież swoich map Europy, sami muszą kupować licencję...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline LuzZz

  • **
  • 184
  • Płeć: Mężczyzna
    • Sith Clan page!
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpień 15, 2010, 23:55:15 »
Czas i miejsce akcji: Sobota, 14.08.2010, Kabaty, godzina 10:00
Docel: 80km na północ w stronę Płońska (działka)
SR i LD włączone.
Trasa szybka, dolinką do czerniakowskiej, Wisłostradą do Łomianek i "na Gdańsk".

Na dwupasmówkach (okolice ekspresówki niedaleko Modlina) AM notorycznie, na każdym skrzyżowaniu, sugerowała zjazd z absolutnie pustej drogi (góra kilka samochodów, prędkości ~110) i kontynuowanie podróży równoległym, "lokalnym" pasem, przeznaczonym na dojazdy do posesji dla mieszkańców...

Miodzio :)

Jeszcze jeden kwiatek:
Jadąc z południa na północ Wisłostradą, trasa szybka + LD na słynnym rondzie "pod Poniatoszczakiem" ( http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,21.03793,52.23494?l=f1ae983b2c5f8ceb ) słyszy się "trzymaj się lewego pasa, na rondzie prosto, pierwszy wyjazd". Ofkorz pas środkowy i prawy prowadzą bezkolizyjnie z pominięciem ronda danej na północ.

No i na koniec - cudowne komunikaty co każde pobranie danych o dystansie i czasie do celu (ale o tym już pisano).
Nokia 3210 -> Nokia 6210 -> Nokia 3310 -> Nokia 6610 -> Nokia 6233 -> Samsung SGH-i900 Omnia ^^

*

Offline matmic

  • ****
  • 583
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: wariacje na temat Live(?)Drive
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpień 16, 2010, 00:02:28 »
No i na koniec - cudowne komunikaty co każde pobranie danych o dystansie i czasie do celu (ale o tym już pisano).
To jest najlepsze, ale do tego co 2 minuty mam jeszcze wypowiadany następny manewr.
Przez LD, komunikaty głosowe oraz pasek postępu trasy stały się prawie bezużyteczne... wyłączyłem... zgłosiłem do supportu.
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6