PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: msz1959 w Sierpień 03, 2010, 16:34:24
-
Wakacje, więc okazja do częstszego używania AM. Chciałbym się podzielić wrażeniami z używania Traffic on-line (a.k.a. LiveDrive) - kilka rzeczy tam naprawdę mnie denerwuje:
1. Przeliczanie ("na głos" i z wyświetlaniem) trasy co 10-15 minut (jak rozumiem tyle, ile ustawię jako czas odświeżania informacji LiveDrive). Rozumiałbym, gdyby trasa się zmieniała ale w 99% przypadków "nowa" jest identyczna jak stara i jedyny skutek to zamieszanie - Hołek krzyczy ile do końca, mapa nagle się przekręca (bo w skali koniecznej do wyświetlenia całości jedyną opcją jest "północ u góry", więc jeśli jedziemy z opcją "kierunek jazdy do góry" to się robi karuzela, najpierw w jedną, zaraz potem w drugą stronę. Już kilka razy mi się zdarzyło, że cała ta niepotrzebna akcja wypadała dokładnie w momencie ważnego manewru, więc strzałka pokazująca np. w lewo na chwilę zamieniała się na "w prawo", zresztą w skali "pokaż całą trasę" w ogóle niewiele było na mapie widać. Uważam, że wyświetlanie całości nowej trasy, procentów postępu liczenia nawigacji itp. już w trakcie jazdy nie powinno mieć miejsca albo w ogóle albo tylko w przypadku zmiany trasy (a i to bym opatrzył jakąś ustawialną opcją).
2. ETA. Na stronie AM czytamy:
Dzięki AutoMapa Traffic kierowca otrzymuje dokładną informację, o której godzinie dotrze na miejsce ...
Spodziewałbym się, że przy domyślnych ustawieniach w dużym mieście, gdzie profil prędkości nie ma w zasadzie żadnego znaczenia, ETA będzie odzwierciedlała średnią prędkość strumienia pojazdów. Nie odzwierciedla. Dziś już przekroczyło to wszelkie granice, gdy po przeliczeniu trasy w trakcie jazdy do pracy (Warszawa) Hołek oświadczył "3 km, 10 min do celu". Dojechałem (nie robiąc slalomu ani nie jadąc po trawnikach) w ... 4 minuty.
3. Zamknięte odcinki dróg. Skarżyłem się już na to w oddzielnym wątku http://pdaclub.pl/forum/automapa/blokady-w-am-traffic-(livedrive)/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/blokady-w-am-traffic-(livedrive)/). System, który nie jest w stanie zauważyć i obsłużyć faktu, że w pewnym momencie na jakimś odcinku drogi ruch całkowicie znika, nie jest wg mnie, wbrew zapewnieniom producenta, nadmiernie inteligentny. Wiem, że istnieje MiploTraffic ale moim zdaniem ta funkcjonalność powinna być zintegrowana w LiveDrive, jeśli to ma być rzeczywiście system informacji o 'aktualnych' warunkach na drogach.
A przy okazji pytanie do bardziej doświadczonych (poinformowanych?) kolegów. Czy ktoś wie albo się domyśla, czy "zaszyte", statystyczne informacje o ruchu (SmartRoutes a.k.a. Traffic off-line) uwzględniają zmiany sezonowe? AM chwali się, że odróżnia pory dnia i dni tygodnia ale czy zauważa również, że np. w czasie wakacji zupełnie inaczej jeździ się po dużych miastach?
-
A przy okazji pytanie do bardziej doświadczonych (poinformowanych?) kolegów. Czy ktoś wie albo się domyśla, czy "zaszyte", statystyczne informacje o ruchu (SmartRoutes a.k.a. Traffic off-line) uwzględniają zmiany sezonowe? AM chwali się, że odróżnia pory dnia i dni tygodnia ale czy zauważa również, że np. w czasie wakacji zupełnie inaczej jeździ się po dużych miastach?
Tak, stąd dane SmartRoutes zmieniają się i są dostępne nowe, co ok. 20dni, poprzez AMCenter.
-
A gdzie tu związek z sezonowością?
-
Że na początku sierpnia będziesz miał lipcowe statsy :)
A we wrześniu jak wszyscy wrócą z wakacji będą sierpniowe - ale będzie jazda :)
-
Dalej nie widzę związku cykliczności aktualizacji z sezonowością. :-|
... A we wrześniu jak wszyscy wrócą z wakacji będą sierpniowe - ale będzie jazda :)
Jakby było tak jak piszesz, to byłaby jedna z większych głupot, jaką można zrobić z SR.
-
Sezon
1. «pora roku»
2. «okres dogodny do jakichś działań»
3. «okres dojrzewania i zbiorów roślin lub owoców»
Zgodnie z definicją nr 2. aktualizacja danych SmartRoutes jest jak najbardziej sezonowa, odbywa się mniej więcej co 3 tygodnie i jest dogodna dla Aquratu B)
-
Dalej nie widzę związku cykliczności aktualizacji z sezonowością. :-|
... A we wrześniu jak wszyscy wrócą z wakacji będą sierpniowe - ale będzie jazda :)
Jakby było tak jak piszesz, to byłaby jedna z większych głupot, jaką można zrobić z SR.
Chcę wierzyć, że tak nie będzie :)
-
To, że odbywają się cykliczne aktualizacje danych SR nie świadczy jeszcze o tym, że zawierają dane np. o porach roku !!! :-|
Aktualizacja odbywa się, bo do starych danych SR są dokładane nowe, w związku z tym mogą zmienić się średnie prędkości na odcinkach dróg. Mogą być usuwane jakieś błędy.
Po tych operacjach przygotowane są nowe pliki i zamieniane za pomocą AM'Center w folderach AutoMapy.
ZTC na razie wiadomo dane SR zawierają tylko informacje o porze dnia i dniu tygodnia. Koniec kropka.
Macie jakieś inne, pewne źródło informacji? :O
Połączone: [time]Sierpień 03, 2010, 19:58:09[/time]
... Zgodnie z definicją nr 2. aktualizacja danych SmartRoutes jest jak najbardziej sezonowa, odbywa się mniej więcej co 3 tygodnie i jest dogodna dla Aquratu B)
Sezonowa w sensie cykliczna, co jakiś czas.
Ale dane trafficowe, nie zawierają informacji o miesiącu, czy porze roku. :O
A o to msz1959'owi chodziło.
-
... Zgodnie z definicją nr 2. aktualizacja danych SmartRoutes jest jak najbardziej sezonowa, odbywa się mniej więcej co 3 tygodnie i jest dogodna dla Aquratu B)
Sezonowa w sensie cykliczna, co jakiś czas.
Ale dane trafficowe, nie zawierają informacji o miesiącu, czy porze roku. :O
A o to msz1959'owi chodziło.
okej, okej, wiem, wiem, kumam, i znów zapomniałem dodać [IRONY MODE=ON] :)
-
Łobuzie :wink: :ok:
Do stopki sobie wrzuć :mrgreen:
-
Wczoraj miałem trasę ponad 600km.
Oto moje uwagi:
1) Ciągłe, uporczywe przeliczenia trasy.
Pierwszy raz jechałem z traffic -iem. Bardzo denerwującą sprawą jest ciągłe przeliczanie całej trasy (zmora). Co kilka minut (już sam nie wiem dokładnie co ile) następuje całowite przeliczanie trasy (z paskem postępu przeliczania). Co więcej, jeśli ma się np ustawione pytaj (promy, drogi płatne) co te kilka minut pokazuje się biały ekran, w którym trzeba zatwierdzać promy/drogi płatne co odwraca uwagę podczas jazdy. Na końcu przeliczania pojawia się widok całej trasy. Efektem tego jest to że co kilka minut mamy wylączone normalne funkcjonowanie trasy - co może być jeszcze gorsze w przypadku dłuższych tras.
Nie widzę uzasadnienia do tego by każde pobranie danych traffic skutkowało całkowitym przeliczaniem trasy!!!
2) Komunikaty "teraz + długość trasy" i inne...
Zupełnie niezrozumiałym jest ten komunikat bo po co podaje co chwila długość trasy zwłaszcza, gdy ma się wyłączone podawanie komunikatów co 30 minut. Beznadziejne są też są komunikaty utrudnienia ruchu zwałszcza bez żadnej informacji gdzie gdy jedzie się po doskonałej drodze!
3) Połączenia DUN
Brakuje mi automatycznego nawiazywania połączenia DUN lub choćby przycisku w menu "nawiąż połączenie" w urządzeniu na Windows CE (na ekranie głównym jest wielokolorowy przycisk statystyk i może w ten oknie powinien być przycisk nawiąż poł). Od tygodnia posiadam BLOW 50YBt i jak w innych urządzeniach z WCE trzeba nawiązywać poączenie DUN oddzielnie. Problem polega na tym, że czasami połączenie GPRS są przerywane i wtedy albo jedzie się nieświadomie bez traffica albo trzeba wejść w menu, zminimalizować AM nawiązać połączenie i wrócić do AM - a to odwraca uwagę i jest niebezpieczne!
Rozumiem, że może każde urządzenie ma inna nakładkę więc może wybierając autostart przy instalacji AM będzie instalowana łatka/dokładka na konkretne urządzenie umożliwiająca wykonywanie autopołączenia przy włączonym LiveDrive lub przycisku "wykonaj połączenie" - a może powinno być to wykonane na poziomie Windows CE (ale tak aby okienko wykonywania poł było ukryte).
-
Popieram puńka. Mam te same spospostrzeżenia. Podpisuję się pod tym
-
Popieram puńka. Mam te same spospostrzeżenia. Podpisuję się pod tym
Piszcie to na beta@automapa.com.pl
Pozdr
-
Punkt 1) Puńka jest identyczny z moim. A mnie nikt nie popiera :P
-
Jakby było tak jak piszesz, to byłaby jedna z większych głupot, jaką można zrobić z SR.
To nie jest tak, że 30 września wszyscy wracają z wakacji, opanujcie się w tym swoim dążeniu do perfekcji w teorii :P
-
O pkt. 1 pisałem już miesiąc temu:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/reklalkulacja-trasy-z-amtraffic/msg1323483/#msg1323483 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/reklalkulacja-trasy-z-amtraffic/msg1323483/#msg1323483)
i zgłosiłem do supportu, przyjęli zgłoszenie... :-|
-
No nie wiem po jakim mieście najczęściej jeździsz ale Warszawa w lipcu i sierpniu (i, w mniejszym stopniu, jeszcze we wrześniu) to w aspekcie natężenia ruchu inne miasto niż w pozostałe miesiące. Jeśli tego nie uwzględnimy w SR to przez wakacje będzie nas prowadziło po jakichś bezsensownych objazdach miejsc, które w tym czasie wcale nie są zatkane.
-
Jakby było tak jak piszesz, to byłaby jedna z większych głupot, jaką można zrobić z SR.
To nie jest tak, że 30 września wszyscy wracają z wakacji, opanujcie się w tym swoim dążeniu do perfekcji w teorii :P
30 września to tylko studenci :mrgreen:
-
No nie wiem po jakim mieście najczęściej jeździsz ale Warszawa w lipcu i sierpniu (i, w mniejszym stopniu, jeszcze we wrześniu) to w aspekcie natężenia ruchu inne miasto niż w pozostałe miesiące. Jeśli tego nie uwzględnimy w SR to przez wakacje będzie nas prowadziło po jakichś bezsensownych objazdach miejsc, które w tym czasie wcale nie są zatkane.
Odpowiem Ci na to: παντα ρει
30 września to tylko studenci :mrgreen:
Co za czujność :ohreally:
-
Płyńmy więc i my :ok:
-
Oby AM nie popłynęła.... B) i nie zamieniła się w Yellow Submarine... :ohreally:, a może wtedy dopiero będzie wesoło (bo na razie to jakoś tak nijak jest) :O~
-
...
A przy okazji pytanie do bardziej doświadczonych (poinformowanych?) kolegów. Czy ktoś wie albo się domyśla, czy "zaszyte", statystyczne informacje o ruchu (SmartRoutes a.k.a. Traffic off-line) uwzględniają zmiany sezonowe? AM chwali się, że odróżnia pory dnia i dni tygodnia ale czy zauważa również, że np. w czasie wakacji zupełnie inaczej jeździ się po dużych miastach?
Ucinając wszelkie spekulacje. Odpowiedź z supportu Automapy:
Witamy,
w danych SmartRoutes takie informacje nie sa uwzgledniane. Natomiast sezonowa zmiana ruchu jest jak najbardziej uwzgledniona w danych LiveDrive.
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen AutoMapa (pd)
> Czy dane trafficowe, którymi posiłkuje się SmartRoutes są sezonowe?
> T.j. czy inne będą dla okresu wakacyjnego lub dla każdego z miesięcy
> roku z osobna?
-
A ja mam trochę inne pytanie: czy AM Traffic - Live Drive nie dziala za granicą, czy to tylko u mnie?
Jak w 6.6 beta2 zaznaczam Podgląd AMTraffic to się coś tam pokazuje, nawet dość sporo w miejscach gdzie jeżdze, więc pytanie skąd są te dane?
Pozdr.
Daniel
-
Zrobiłem w ciągu ostatniego tygodnia dwie trasy, razem ok. 1000km z włączonym SR i LD. Jedna z Mysłowic do Lichenia, druga z Mysłowic do Porąbki Uszewskiej. Pierwsza w poprzednią niedzielę. Najpierw AM prowadziła dziwnymi trzyliterowymi drogami, nie powiem, bardzo ciekawymi, potem w Kaliszu wprowadziła mnie w niedzielny korek (przed południem) przy jakiejś chyba giełdzie samochodowej, hurtowej, coś w tym stylu. Potem w Koninie i za Koninem zgubiła się (jakiś remont mostu cy cuś) w taki sposób, że musiałem skorzystać z !ATLASU SAMOCHODOWEGO! bo ja, razem z Hołowczycem, po prostu już zgłupiałem.
Druga trasa dziś. Targeo.pl wyznacza ją normalnie, tak jak ja bym jechał bo trochę znam te tereny tzn. autostrada A4, obwodnica Krakowa, nowy odcinek A4 do Szarowa, dalej DK4 i w Dębnie w prawo. Niestety Automapa była "mądrzejsza" bo była on line - prowadziła jakimiś bocznymi drogami, na których niejednokrotnie, żeby się minąć z drugą osobówką trzeba było zwalniać do 5km/h i zjeżdżać prawie do rowu. Aż w końcu kazała wjechać w dróżkę, w którą po prostu wjechać się nie dało. Dalej musiałem jechać na wyczucie aż AM wymyśli coś nowego do przyjęcia.
Doszedłem do wniosku, że winne są temu SR, LD, a przede wszystkim zła kategoryzacja dróg. Może też coś w becie2 jest porąbane, ale to jest chyba do szybkiego naprawienia.
Ogólnie jestem fanem Automapy i jest mi bardzo smutno jak w przypadkach opisanych pasażerowie się śmieją z dżipiesa ("dobrze, że nas nie wywiodła do lasu!"). Tłumaczę, że to wersja beta, próbna, niesprawdzona, ale kto to weźmie pod uwagę :S
Uf! Jak na razie kicha, niestety.
-
Myślę, że coś mogłeś przekombinować w konfiguracji.
A na remonty - MiploTraffic :ok:
P.S. Czemu krzyczysz? (netykieta się kłania)
-
Myślę, że coś mogłeś przekombinować w konfiguracji.
A na remonty - MiploTraffic :ok:
Jeżeli miałoby coś być przekombinowane to chyba w ustawieniach trasy. Mam ustawione "Pomijaj drogi o klasie...."Gruntowa utrzymana". No nie mogłem ustawić chyba "Miejska lokalna"? Bo jak wtedy jeździłbym po mieście? O remontach nic nie pisałem, a jeżeli gdzieś były i AM chciała je ominąć to nie tymi drogami, które wybrała.
-
Jeżeli miałoby coś być przekombinowane to chyba w ustawieniach trasy. Mam ustawione "Pomijaj drogi o klasie...."Gruntowa utrzymana". ...
A profile prędkości? Suwak trasy optymalnej?
Może wybrałeś niechcący typ trasy "krótka"?
O remontach nic nie pisałem, ...
Źle czytam?
... Potem w Koninie i za Koninem zgubiła się (jakiś remont mostu cy cuś)...
Trasy szybkie, wytyczone ze startem o 11:00 (niedziela i poniedziałek).
Profile prędkości wyłączone, SR włączone, najnowsza aktualizacja AM'Center
-
A profile prędkości? Suwak trasy optymalnej?
Może wybrałeś niechcący typ trasy "krótka"?
Suwak bliżej szybkiej, ale i tak miałem ustawioną szybką.
... Potem w Koninie i za Koninem zgubiła się (jakiś remont mostu cy cuś)...
No sorry, sorry, ale właśnie dlatego, że tam była blokada myśmy się zgubili (my z Hołowczycem)
-
Profile prędkości?
Dane SmartRoutes aktualne (via AM'Center)?
-
Profile prędkości?
Dane SmartRoutes aktualne (via AM'Center)?
Nie, nie używam AM Center, chyba jak jest LD to nie trzeba AMC?
Chodzi o profile prędkości w ustawieniach trasy? No, mam ustawione...
-
Nie, nie używam AM Center, chyba jak jest LD to nie trzeba AMC?
A może należy pobierać bo jak nie będzie pobrane to więcej AM będzie musiała pobierać przez GPRS?
-
Nie, nie używam AM Center, chyba jak jest LD to nie trzeba AMC?
Jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego.
Za pomocą SmartRoutes AM wytycza na początku trasę a potem LiveDrive ją ewentualnie koryguje.
Polecam aktualizację.
Chodzi o profile prędkości w ustawieniach trasy? No, mam ustawione...
Bilunia zaraz mnie zje :wink: ale polecę wyłączyć całkowicie (po aktualizacji SmartRoutes).
"Moje" trasy są ok?
-
Nie, nie używam AM Center, chyba jak jest LD to nie trzeba AMC?
Jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego.
Cytuję:" Służy do synchronizacji danych SmartRoutes na urządzeniach z AutoMapą nie posiadających dostępu do Internetu."
Nie dopisujmy filozofii do czegoś, co jest niedopracowane. Cały czas się pocieszam, że to jest beta ta AM.
-
Ale co Ci szkodzi uruchomić AM'Center, zaktualizować pliki i zobaczyć czy coś się zmieni.
Ja uważam, że trasy, które przedstawiłem na zrzutach są ok i nie prowadzą "dziwnymi, trzyliterowymi drogami".
Ale rób jak uważasz.
-
Ale co Ci szkodzi uruchomić AM'Center, zaktualizować pliki i zobaczyć czy coś się zmieni.
Ja uważam, że trasy, które przedstawiłem na zrzutach są ok i nie prowadzą "dziwnymi, trzyliterowymi drogami".
Ale rób jak uważasz.
Przed chwilą AM wyznaczyła mi tak jak u Ciebie trasę do Porąbki Uszewskiej, a do Starego Lichenia przez Łódź, Zgierz.
I tak mi wyznacza trasy na początku, dopiero potem jak zacznie działać LD to się te trasy potem "psują" - takie mam wrażenie.
-
Profile prędkości może mieszają.
Wyłącz LD - na razie (z lektury tego forum) wynika, że to pic na wodę.
-
Profile prędkości może mieszają.
Wyłącz LD - na razie (z lektury tego forum) wynika, że to pic na wodę.
Właśnie tak mi się też cały czas wydaje i potrzebowałem potwierdzenia czy się mylę czy mam coś rzeczywiście porąbane czy wszystkie te LD SR AMC itd. itp nie są warte zainteresowania bo mogą więcej zepsuć niż pomóc.
Jeżeli chodzi o profile to jak wyłączyłem to trasa była już całkiem bez sensu.
-
SR jest jak najbardziej ok.
Tylko aktualizować, aktualizować...
-
... Potem w Koninie i za Koninem zgubiła się (jakiś remont mostu cy cuś)...
No sorry, sorry, ale właśnie dlatego, że tam była blokada myśmy się zgubili (my z Hołowczycem)
Możesz rozjaśnić, co to znaczy że Hołek się zgubił? W koninie faktycznie jest remont mostu na DW266 i AM wyznacza trasę objazdem przez Ślesin. Wolałbyś żeby pakowała na most w remoncie? :ohreally:
Chciałbyś przejechać przez most w takim stanie?
(http://img843.imageshack.us/img843/8721/most0702.jpg)
-
Możesz rozjaśnić, co to znaczy że Hołek się zgubił? W koninie faktycznie jest remont mostu na DW266 i AM wyznacza trasę objazdem przez Ślesin.
Napisałem, że Hołek i ja ;)
O remoncie wiedziałem bo przed wyjazdem się zainteresowałem, widziałem też żółty drogowskaz kierujący do Lichenia, ale postanowiłem jechać tak jak każe nawigacja.
Jadąc z powrotem AM rzeczywiście poprowadziła mnie przez Ślesin, ale w stronę Starego Lichenia, jak dobrze pamiętam (odczytuję to teraz z mapy) puściła mnie przez: Wąsosze, Stary Półwiosek, Piotrkowice, Leśniczówka Licheń. W pewnym momencie zwątpiłem - dróżki więcej niż lokalne, wąziutkie i dość dziurawe. Ale dojechałem!
-
Wyłącz LD - na razie (z lektury tego forum) wynika, że to pic na wodę.
ochkarol wszystkim proponujesz wylaczenie LD? W ten sposob to na zawsze pozostanie "pic na wode"...
Powiem wiecej, wg mnie funkcjonalnosc LD powinna rowniez pozwalac na rezygnacje z Miplo Traffic, ale to juz moje zyczenia chyba na razie.
-
Jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego.
Za pomocą SmartRoutes AM wytycza na początku trasę a potem LiveDrive ją ewentualnie koryguje.
Polecam aktualizację.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę ale chyba LD i SR mają dużo wspólnego - to są przecież te same dane tyle tylko, że SR - uśrednione z dłuższego czasu a LD - chwilowe. Oczywiście to oznacza, że SR są w pewnym sensie bardziej godne zaufania ale jeśli metodologia zbierania danych Trafficowych jest zła albo przynajmniej nie najlepsza to będzie to miało wpływ zarówno na LD jak i SR.
Pewnie jest wiele miejsc o stabilnych warunkach ruchu ale np. w mojej, za przeproszeniem, stolicy :) dzieje się tyle - remonty, budowy - że sytuacja zmienia sie b. dynamicznie i wątpię, by SR mogły na to wiele poradzić, nawet zaktualizowane. Jednego dnia gdzieś jest pusto a nastepnego, w związku z remontem innej ulicy, może być giga-korek. Jeśli LD z tym sobie nie poradzi to wszystko to psu na budę.
Przy okazji - skarżyłem się (i inni też) na bezustanne przeliczanie trasy i głośne oznajmianie tego, wyświetlanie całości itp., nawet jeśli trasa nie uległa zmianie. Wczoraj AM zaskoczyła mnie w drugą stronę. Trasa (w Warszawie) wyznaczona przed wyruszeniem w drogę zmieniła się istotnie po kilku minutach bez żadnego komunikatu. W ostatniej chwili zauważyłem tę zmianę, już mając skręcać wg pierwotnego planu. Oczywiście jako "miejscowy" często patrzę na całość trasy i już wiem dokładnie jak jechać więc tak bardzo nie śledzę przed każdym skrzyżowaniem. A tu w dodatku zmiana polegała na tym że zamiast "w lewo" miałem jechać prosto, więc Hołek w ogóle nic nie mówił.
Inny kwiatek - ul. Jana Pawła II od ronda ONZ do Dworca Centralnego - 5 pasów, dwa z lewej idą na wiadukt nad Al. Jerozolimskimi, ja mam skręcać w lewo, więc muszę się trzymać prawej strony. Ja to wiem, ale jak ktoś przyjezdny to niekoniecznie. Hołek milczy jak zaklęty. Mówi "w lewo" w miejscu, w którym jadąc niewłaściwym pasem byłbym już 4 m wyżej, na wiadukcie. To co tu mówić o APR?
-
Poprawcie mnie, jeśli się mylę ale chyba LD i SR mają dużo wspólnego - to są przecież te same dane tyle tylko, że SR - uśrednione z dłuższego czasu a LD - chwilowe.
I to jest ta ogromna różnica. Dlatego napisałem, że niewiele, bo wspólne jest tylko to, że są to dane o średnich prędkościach.
Pewnie jest wiele miejsc o stabilnych warunkach ruchu ale np. w mojej, za przeproszeniem, stolicy :) dzieje się tyle - remonty, budowy - że sytuacja zmienia sie b. dynamicznie i wątpię, by SR mogły na to wiele poradzić, nawet zaktualizowane. Jednego dnia gdzieś jest pusto a nastepnego, w związku z remontem innej ulicy, może być giga-korek. Jeśli LD z tym sobie nie poradzi to wszystko to psu na budę.
I dlatego jest MiploTraffic (a pro pos remontów itp.).
SmartRoutes nie ma tu nic do rzeczy. I danych o zerowych prędkościach na remontowanym odcinku mam nadzieję nikt nie dorzuca do SR.
Problemem SR są odcinki, dla których nie ma danych. Jeśli na tych odcinkach zostaną "zaszyte" zbyt duże prędkości (jak to miało miejsce jeszcze niedawno) AM zaczyna "bardzo lubić" drogi wojewódzkie i gminne. Ale z tego co widzę po mojej ulubionej trasie i jeszcze paru innych, testowych to już jest za nami.
-
Problemem SR są odcinki, dla których nie ma danych. Jeśli na tych odcinkach zostaną "zaszyte" zbyt duże prędkości (jak to miało miejsce jeszcze niedawno) AM zaczyna "bardzo lubić" drogi wojewódzkie i gminne. Ale z tego co widzę po mojej ulubionej trasie i jeszcze paru innych, testowych to już jest za nami.
Właśnie, czy nie dlatego na moich dwóch trasach AM przepuściła mnie drogami trzyliterowymi, gminnymi itp. bo po nich jeżdżą "młodzi kierowcy w starych Golfach", a po drogach ważniejszych, szerszych i w rzeczywistości szybszych jeżdżą TIRy, które mimo wszystko nie jadą z szybkością osobówki?
-
Nie wiem dlaczego trasę miałeś poprowadzoną tak a nie inaczej, bo do dziś nie wiadomo jak miałeś ustawione profile prędkości (a tu mogła być przyczyna).
Poza tym pokazałem Ci na zrzutach, że z wyłączonymi profilami prędkości i włączynym SR oraz zaktualizowanymi przez AM'Center danymi SmartRoutes tamtędy nie prowadzi.
-
do dziś nie wiadomo jak miałeś ustawione profile prędkości (a tu mogła być przyczyna).
Autostr-130, międz.-100, głów.-90, drugorz.-65, miejs. gł.-50, miejs.-45, grunt.-20
-
wszystkim proponujesz wylaczenie LD? W ten sposob to na zawsze pozostanie "pic na wode"...
Masochistą nie jestem.
Tym bardziej, ze aby móc z tego "dobrodziejstwa" korzystać trzeba płacić za połączenie. Może i niewiele, ale jednak.
A poza tym już wiadomo, że to pic na wodę i nic sie nie zmieni do wydania nowej wersji.
Wtedy można od nowa testować.
Połączone: [time]Sierpień 10, 2010, 14:52:06[/time]
Autostr-130, międz.-100, głów.-90, drugorz.-65, miejs. gł.-50, miejs.-45, grunt.-20
Ja bym ustawił (jeśli juz musisz korzystać z profili) dla drugorzędnych w przedziale 50-55 km/h.
Onegdaj miałem trochę inne ustwienia:
130, 80, 80, 55, 50 i 50, 20.
(o ile dobrze pamietam)
-
Pytałem się AM o LD i uzyskałem info, że LD dotyczy Polski i przy pytaniu dociskającym odmawiają info o planach ew rozszerzenia LD na Europę...
-
Ani SR też nie. W ogóle Traffic poza Polska nie działa.
Połączone: Sierpień 10, 2010, 23:42:03
Czy ktoś wie dokładnie co znaczą kolory "guzika AM'Traffic" w 6.5? W opisie interfejsu AM 6.0 (dla 6.5 nie ma takiego obrazka do ściągnięcia) używa się enigmatycznie "danych" - szary - "brak danych", zielony - "są dane". W opisie AM6.5 (n.b. w PDF nie udało mi się znaleźć kodu kolorów, są tylko w dokumentacji on-line :( ) pojawia się fraza "do wysłania". Jeśli to nie jest przejęzyczenie to wydaje mi się to bez sensu - guzik mnie obchodzi, czy mam jakieś dane do wysłania, zresztą jak jadę to chyba zawsze jakieś mam? Bardzo by mnie za to interesowało, czy LD ma dla mnie jakieś dane - wiedziałbym wtedy czy jadę używając SR czy LD. I może przestałbym się wkurzać, że mnie źle poprowadziła, gdyby na danej trasie nie było (domyślnie: wystarczająco dużo) danych on-line.
-
À propos tej "wystarczającej ilości" danych on-line, to jestem bardzo sceptyczny. Wydaje się, że za "zmierzone" uważa się jakikolwiek ślad i wtedy o rozsądnej statystyce nie ma mowy. Najbardziej powalone jest to "przeliczanie" trasy po ściągnięciu kolejnej paczki, które zawsze (beta2) się kończy sakramentalnym stwierdzeniem "utrudnienia w ruchu" - nawet jeśli właśnie droga jest nadzwyczajnie pusta. Ale o tym już pisano...
Twórcy AM, jeśli rzeczywiście widzą w LiveDrive jakiś potencjał i przyszłość, powinni premiować tych użytkowników, którzy mają LD aktywne i emitują dane. Jak premiować? Bardzo prosto - np. za przyjęte do dalszego użytku dane wydłużać czas ważnej subskrypcji AM o czas jazdy z przekazanymi * Faktor (Faktor - może być 10, może być więcej ;-) Wtedy, być może nawet ci, którzy "jeżdżą po mieście" po dobrze sobie znanych trasach, włączaliby sprzęt, z pożytkiem dla siebie i dla innych.
BTW, bo nie zwracałem na to większej uwagi wcześniej - czy głosowe komunikaty o tym ile zostało jeszcze trasy zawsze zaokrąglały do pół kilometra? W beta2 tak właśnie jest, jak zostało 2,3 km (wyświetlacz) to głosowo podaje 2,5 a jak zostało 2,2 - to podaje 2 km. Raz usłyszałem coś jeszcze bardziej zabawnego - było 6,7 km (poprawnie), a głos powiedział, że "jeszcze 12 km" (to wszystko po łyknięciu danych LD i "przeliczeniu" trasy).
-
Twórcy AM, jeśli rzeczywiście widzą w LiveDrive jakiś potencjał i przyszłość, powinni premiować tych użytkowników, którzy mają LD aktywne i emitują dane. Jak premiować? Bardzo prosto - np. za przyjęte do dalszego użytku dane wydłużać czas ważnej subskrypcji AM o czas jazdy z przekazanymi * Faktor (Faktor - może być 10, może być więcej ;-) Wtedy, być może nawet ci, którzy "jeżdżą po mieście" po dobrze sobie znanych trasach, włączaliby sprzęt, z pożytkiem dla siebie i dla innych.
Proste i nie, bo to rodzi poważne problemy natury fiskalnej. Pamiętacie problem piekarza co rozdawał biednym pieczywo ze zwrotów? Do dziś ciągają go po sądach.
-
Bo robił to za darmo. Jakby sprzedawał po 1 groszu miałby święty spokój.
Poza tym Aqurat i tak rozdaje niektórym licencje bezpłatnie (celowo nie napisałem, że "za friko :wink:) i jakoś sobie z tym radzi.
-
Co by nie gadać.. dane danymi ale najpierw powinni poprawić koncepcję działania tej usługi bo LD z tymi ciągłymi rekalkulacjami trasy co chwila się nie przyjmie bo to jakaś porażka....
-
Pamiętacie problem piekarza co rozdawał biednym pieczywo ze zwrotów? Do dziś ciągają go po sądach.
Problem piekarza leży w trochę innym miejscu. Nie był on taki do końca dobry i uczciwy.
-
Ale zasada jest aktualna, nic za darmo bo Urzędy Skarbowe tego nie lubią.
-
W wydłużaniu subskrypcji nie widzę żadnego problemu fiskalnego. Różnego rodzaju bonusy dają tysiące firm i jakoś nie mają z tym problemu. Przecież licencji i abonamentu nie mam za darmo, a firma może ustalić dowolne reguły, na jaki okres czasu chce mi abonament przydzielić bądź przedłużyć. A darmowe minuty u różnych operatorów komórkowych za przeróżne rzeczy? itp. itd. Technicznie to też nie problem, bo każdy kto się łączy on-line jest weryfikowany (wiedzą o tym dobrze... posiadacze pirackich wersji). Inna sprawa, że w całości zgadzam się z tym, że obecny sposób działania LD to jakiś nonsens, to przeliczanie i stawianie co chwilę nowej chorągiewki, jak gdyby nagle się zaczęła nowa trasa... To się powinno dziać kompletnie w tle i tylko radykalna zmiana parametrów trasy powinna skutkować jakimś ekstra komunikatem. Zaburzanie wyświetlania obrazu podczas jazdy, bo akurat "nadszedł czas", jest niedopuszczalne.
Jak już tak uprawiam(y) wakacyjne spekulacje, to dopiszę coś off-topic, ale też "o abonamencie". Uważam, że powinno się zdecydowanie wprowadzić jakiś krótkoterminowy abonament (coś w stylu NaviExpert-a), zwłaszcza dotyczy to Europy. Jeśli ktoś raz, albo dwa razy na rok, wybiera się autem za granicę, to bardzo wątpię, żeby był skłonny wydać na program do nawigacji kilkaset złotych na jednorazową potrzebę. Niech się Aquart nie dziwi, że im uciekają pieniądze przy takiej polityce sprzedaży. Oczywiście trzeba by pomyśleć o jakimś sposobie zablokowania / aktywowania / programu po określonym czasie - np. wystarczyłaby może konieczność łączenia się on-line (wiem, zadowoli to tylko tych co taką możliwość mają) - ale czyż nie w tym kierunku Aquart chce iść? (nie będę cytował, bo wszyscy znamy te teksty). Mała wymiana danych (weryfikująca program) na pewno by nie zrujnowała posiadaczy nawet za granicą - zwłaszcza że czytałem, że niektórzy są na tyle szaleni, że używają NaviExperta jeżdżąc po Europie...
-
Uważam, że powinno się zdecydowanie wprowadzić jakiś krótkoterminowy abonament (coś w stylu NaviExpert-a), zwłaszcza dotyczy to Europy. Jeśli ktoś raz, albo dwa razy na rok, wybiera się autem za granicę, to bardzo wątpię, żeby był skłonny wydać na program do nawigacji kilkaset złotych na jednorazową potrzebę
Bardzo dobry pomysł, ale czy do zrealizowania?
-
To może być nierealne, nie mają przecież swoich map Europy, sami muszą kupować licencję...
-
Czas i miejsce akcji: Sobota, 14.08.2010, Kabaty, godzina 10:00
Docel: 80km na północ w stronę Płońska (działka)
SR i LD włączone.
Trasa szybka, dolinką do czerniakowskiej, Wisłostradą do Łomianek i "na Gdańsk".
Na dwupasmówkach (okolice ekspresówki niedaleko Modlina) AM notorycznie, na każdym skrzyżowaniu, sugerowała zjazd z absolutnie pustej drogi (góra kilka samochodów, prędkości ~110) i kontynuowanie podróży równoległym, "lokalnym" pasem, przeznaczonym na dojazdy do posesji dla mieszkańców...
Miodzio :)
Jeszcze jeden kwiatek:
Jadąc z południa na północ Wisłostradą, trasa szybka + LD na słynnym rondzie "pod Poniatoszczakiem" ( http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,21.03793,52.23494?l=f1ae983b2c5f8ceb (http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,21.03793,52.23494?l=f1ae983b2c5f8ceb) ) słyszy się "trzymaj się lewego pasa, na rondzie prosto, pierwszy wyjazd". Ofkorz pas środkowy i prawy prowadzą bezkolizyjnie z pominięciem ronda danej na północ.
No i na koniec - cudowne komunikaty co każde pobranie danych o dystansie i czasie do celu (ale o tym już pisano).
-
No i na koniec - cudowne komunikaty co każde pobranie danych o dystansie i czasie do celu (ale o tym już pisano).
To jest najlepsze, ale do tego co 2 minuty mam jeszcze wypowiadany następny manewr.
Przez LD, komunikaty głosowe oraz pasek postępu trasy stały się prawie bezużyteczne... wyłączyłem... zgłosiłem do supportu.
-
:E dzisiaj przeżyłem Wasze problemy po raz pierwszy. Na początku myślałem, ze komunikaty "teraz" i "uwaga" są ważne, tylko dlaczego pojawiają się w miejscach ....żadnych.
Potem pomyślałem, ze się pobierają (te komunikaty) co 2min (tak jak dane AM traffic), niestety nie znalazłem prawidłowości w tym działaniu.
Wszystko działo się na pustej trasie Jabłonna-Secymin. Żona się ze mnie śmieje, ze wreszcie ktoś więcej "gada" niż ona podczas jazdy i to bez potrzeby. I jeszcze znalazła wytłumaczenie, że to specjalnie, aby wzmocnić moją czujność podczas jazdy ... heh... i tu się zaśmiała :-|
-
Zaczynam odnosić wrażenie, że Ci co czytają ten wątek i dalej jeżdżą z LD muszą czerpać z tego jakąś dziwną i niewytłumaczalną przyjemność. :mrgreen:
-
Zaczynam odnosić wrażenie, że Ci co czytają ten wątek i dalej jeżdżą z LD muszą czerpać z tego jakąś dziwną i niewytłumaczalną przyjemność. :mrgreen:
Chyba tak. Ja LD wyłączyłem, poczekam na finalną wersję 6.6 i znowu włączę. Ale jak dalej będą takie hocki-klocki to ja to całe LD pierniczę.
-
:E dzisiaj przeżyłem Wasze problemy po raz pierwszy. Na początku myślałem, ze komunikaty "teraz" i "uwaga" są ważne, tylko dlaczego pojawiają się w miejscach ....żadnych.
Potem pomyślałem, ze się pobierają (te komunikaty) co 2min (tak jak dane AM traffic), niestety nie znalazłem prawidłowości w tym działaniu.
Wszystko działo się na pustej trasie Jabłonna-Secymin.
Mam dokładnie te same odczucia co do tych komunikatów, że pojawiają się w miejscach żadnych....
-
Jeszcze jeden kwiatek:
Jadąc z południa na północ Wisłostradą, trasa szybka + LD na słynnym rondzie "pod Poniatoszczakiem" ( http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,21.03793,52.23494?l=f1ae983b2c5f8ceb (http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,21.03793,52.23494?l=f1ae983b2c5f8ceb) ) słyszy się "trzymaj się lewego pasa, na rondzie prosto, pierwszy wyjazd". Ofkorz pas środkowy i prawy prowadzą bezkolizyjnie z pominięciem ronda danej na północ.
Znany manewr w AM - w 6.5 też tak było :) Ale czy puści Cię przez rondo czy nie zależy od czasu w jakim się pojawiasz w okolicach ronda i czarnej magii :) Bo mi losowo pokazuje raz tu raz tu... a teraz APR tylko uwidocznił bardziej ten bug.
-
Będę przewrotny. AM prowadzi cię poprawnie. W godzinach szczytu jest to najszybszy sposób pokonania tego skrzyżowania. Sam tak najczęściej jeżdżę.
-
SR jest jak najbardziej ok.
Tylko aktualizować, aktualizować...
Postanowiłem skorzystać z tej rady. Najpierw strona AM - nie udało mi się znaleźć jakiejkolwiek wzmianki o AMCenter, no ale może źle szukałem :)
Jest na Miplo, ściągnąłem, działa, zaktualizowałem. Zastanawiam się tylko, dlaczego opisują to jako narzędzie dla urządzeń bez dostępu do internetu. Czy AM na moim zinternetowanym Palmfonie potrafi sobie odświeżyć dane SR? Może mi coś umknęło, ale nie wydaje mi się.
-
... Ale czy puści Cię przez rondo czy nie zależy od czasu w jakim się pojawiasz w okolicach ronda i czarnej magii :) Bo mi losowo pokazuje raz tu raz tu... a teraz APR tylko uwidocznił bardziej ten bug. ...
Na pewno nie losowo. Zależy to od dnia tygodnia i pory dnia.
-
Dziś w Wawie rozkopali trochę Aleje Niepodległości, bo jest remont torowiska. Pomyślałem sobie wracajac dziś z pracy, ze właczę live drive i zobacze na co to cudo stać. No i stac było na to, że trasa poprowadziła mnie na zamkniętą kobyłkami ulicę. Tak więc podjechałem pod płotek rozstawiony w poprzek ulicy, zawróciłem i pojechałem sobie dalej już wg mojego intuicyjnego live drive. Oczywiscie nie muszę dodawać, że LD przeszło właśnie u mnie do historii . Na razie i dziękuje za uwagę. :P
-
Dziś w Wawie rozkopali trochę Aleje Niepodległości, bo jest remont torowiska. Pomyślałem sobie wracajac dziś z pracy, ze właczę live drive i zobacze na co to cudo stać. No i stac było na to, że trasa poprowadziła mnie na zamkniętą kobyłkami ulicę. Tak więc podjechałem pod płotek rozstawiony w poprzek ulicy, zawróciłem i pojechałem sobie dalej już wg mojego intuicyjnego live drive. Oczywiscie nie muszę dodawać, że LD przeszło właśnie u mnie do historii . Na razie i dziękuje za uwagę. :P
Mógłbyś to opisać i wysłać do supportu AM?
-
Nie wiem jak jest w 6.6 ale jeśli na te kobyłki wyprowadziła Cię 6.5 to nie ma co zgłaszać, to już było na tym forum podnoszone wiele razy - LD nie obsługuje zablokowanych ulic (a wielka szkoda) - bez Miplo Traffic ani rusz. Czytałem tu, że 6.6 pokazuje "utrudnienia w ruchu" i "zdarzenia drogowe" ale czy to oznacza, że uwzględnia całkowicie zablokowaną ulicę w nawigacji (bez użycia MT) - nie wiem.
-
sorki za debilne pytanie ale nie doczytałem się tej informacji. Czy jak robię rano "prowadź do" np praca (z ulubionych) i AM złapie fixa i wyznaczy trasę, to czy wyznaczona trasa uwzględnia już najświeższe informacje Live Drive, czy dopiero trasa ponownie sie przeliczy za tyle minut ile w ustawieniach AMtraffic ustawilem na pobieranie danych LD, czyli np za 5 minut i dopiero ta nowa trasa uwzględni aktualną sytuację na drogach.
-
W finalnej 6.6 nie ma już tego przeliczania co chwila i bzdurnych komunikatów typu teraz czy utrudnienia co 5 minut na prostej drodze...
Pozdrawiam
-
Pisałem ostatnio w innym wątku ale chciałem powiedzieć, ze zauważyłem, ze te blokady z LD to tylko ikonki: ściągnąłem zdarzenia drogowe i w prowadzi/wyznacza trasy przez blokady - to jak to działa i czy w ogóle działa?
Pozdrawiam
-
Czasem działa. Pisałem o tym w wątku AM6.6 - np. w Wwie LD kazał mi ominąć zablokowany (remont) odcinek Al. Niepodległości od Batorego do Rakowieckiej. Być może to zależy jakoś od kategorii przypisanej takiemu "zdarzeniu".
-
Czasem działa. Pisałem o tym w wątku AM6.6 - np. w Wwie LD kazał mi ominąć zablokowany (remont) odcinek Al. Niepodległości od Batorego do Rakowieckiej. Być może to zależy jakoś od kategorii przypisanej takiemu "zdarzeniu".
Mylisz się... w tym miejscu była postawiona blokada tradycyjna czy miplo-trafficowa - sam dałem się w tym miejscu na to złapać...
-
Ostatnio we wtorek LD nie sprawdził mi się w okolicach Szczekocin. Była remontowana nawierzchnia na wiadukcie 50.62879, 19.84722. AM mnie tam kierowała w obie strony i straciłem 25 i 50 minut. Na podglądzie AM traffic droga była przejezdna, żadnych korków :S
-
Ostatnio we wtorek LD nie sprawdził mi się w okolicach Szczekocin. Była remontowana nawierzchnia na wiadukcie 50.62879, 19.84722. AM mnie tam kierowała w obie strony i straciłem 25 i 50 minut. Na podglądzie AM traffic droga była przejezdna, żadnych korków :S
Wyślij to do supportu- jeśli to tak reklamują to powinni potraktować temat poważnie....
Zresztą jaką masz pewność, ze LD nawet jak wstawi Ci blokadę to AM ominie ten odcinek - z moich obserwacji w ostatnich dniach LD tylko wstawia ikonki a trasę i tak wyznacza po tych blokadach....
-
3) Połączenia DUN
Brakuje mi automatycznego nawiazywania połączenia DUN lub choćby przycisku w menu "nawiąż połączenie" w urządzeniu na Windows CE (na ekranie głównym jest wielokolorowy przycisk statystyk i może w ten oknie powinien być przycisk nawiąż poł). Od tygodnia posiadam BLOW 50YBt i jak w innych urządzeniach z WCE trzeba nawiązywać poączenie DUN oddzielnie. Problem polega na tym, że czasami połączenie GPRS są przerywane i wtedy albo jedzie się nieświadomie bez traffica albo trzeba wejść w menu, zminimalizować AM nawiązać połączenie i wrócić do AM - a to odwraca uwagę i jest niebezpieczne!
Na navroad jest tak samo. Ale to jest cecha windowsa CE, a nie AM. Nie mówiąc już o upierdliwości przełączania trybu HF na DUN.
Lepiej to powinno działać na telefonach z Win mobile.
Np. tomtom oferuje urządzenia PNA z kartą sim+modemem gprs i tam to działa o wiele wygodniej (bo jedno urządzenie). Płacisz za usługę LIVE, a roaming jest w cenie (LIVE działa w kilku krajach).
-
Przyznam, że byłem dość entuzjastycznie nastawiony do LD :O~ i bardzo chciałem, żeby ta funkcjonalność działała. Ale po przejechaniu ponad 3,5 tys. km w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, (w tym 6.6 beta 1 i 2, 6.6 final), IMHO stwierdzam, że pragnienia pijarowców AM nijak się mają do rzeczywistości :S.
LD pcha w największe korki :-| lub prowadzi na drogi, które najlepiej pokonywać Land Roverem... :-? Oznaczałoby to brak danych dla konkretnych odcinków dróg, ale jeśli ich brakuje dla ważnych przelotówek w miastach lub DK poza, to jak to się ma do informacji na stronie AM o zbieraniu danych z kilkunastu niezależnych źródeł ? :worried:
Przez dwa tygodnie regularnie pokonywałem prawie całą Łódź na linii wschód - zachód. W godzinach szczytu LD z maniackim uporem zawsze pchał mnie w korki niezależnie od trasy szybkiej, optymalnej czy krótkiej. To moje miasto, więc wiem jak uniknąć pewnych sytuacji. Dla dobra ogółu :proud: stałem w korkach i omijałem korki własną trasą, mimo to ani razu nie dostałem od AM propozycji innej drogi. Czyli co? Byłem jedynym źródłem informacji?
A tego to już nawet nie chce mi się komentować:
Korzystając z AutoMapa Traffic kierowca już na starcie wie, że system wybrał najszybszą z możliwych w danej chwili trasę. Wie też jaki jest spodziewany czas dotarcia do celu. Nawet gdy widzi korek wie, że nie ma szybszej drogi niż wybrana przez AutoMapę.
-
Czasem działa. Pisałem o tym w wątku AM6.6 - np. w Wwie LD kazał mi ominąć zablokowany (remont) odcinek Al. Niepodległości od Batorego do Rakowieckiej. Być może to zależy jakoś od kategorii przypisanej takiemu "zdarzeniu".
Mylisz się... w tym miejscu była postawiona blokada tradycyjna czy miplo-trafficowa - sam dałem się w tym miejscu na to złapać...
Errare humanum est. Tyle, że w mapie oryginalnej blokady z pewnością nie ma (bez LD prowadzi tym odcinkiem bez problemu) a Miplo Traffic mam jeszcze po reinstalacji AM nieuruchomione. Potrafisz to wyjaśnić?
-
a Miplo Traffic mam jeszcze po reinstalacji AM nieuruchomione. Potrafisz to wyjaśnić?
Co z tego skoro było wcześniej zaimportowane....
-
Po weekendzie:
wariactwo na zakopiance, jadę spokojnie dwoma pasami, nagle AM każe zjechać na pas obok prowadzący obok cmentarza, aby za chwilę znowu wpuścić na zakopiankę...
nieładnie...:/
druga sprawa. jak usunąć na stałe blokadę? Cały czas jest blokada na trasie Oleśnica - Oława przez Jelcz Laskowice.
Automapa głupieje, zawiesza się. Włączam raz jeszcze, usuwam blokadę. Przy okazji synchronizacji miplosynca blokada wraca :/
Na stronie też zgłosiłem do usunięcia i nic....
Ktoś podpowie ?
-
a Miplo Traffic mam jeszcze po reinstalacji AM nieuruchomione. Potrafisz to wyjaśnić?
Co z tego skoro było wcześniej zaimportowane....
Po formacie SD niewiele plików wcześniej zaimportowanych miało szanse przetrwać :)
-
druga sprawa. jak usunąć na stałe blokadę? Cały czas jest blokada na trasie Oleśnica - Oława przez Jelcz Laskowice.
Automapa głupieje, zawiesza się. Włączam raz jeszcze, usuwam blokadę. Przy okazji synchronizacji miplosynca blokada wraca :/
Na stronie też zgłosiłem do usunięcia i nic....
Ktoś podpowie ?
Na pewno wczytany masz ten sam plik z blokadami, który się synchronizuje?
Spróbuj "wczytać standardowy plik" w menu/trasa/blokady.
-
Świeża synchronizacja jest zablokowany odcinek - zerwana droga DW455 Stary Otok
-
Oczywiście przejeżdżałem wczoraj. Droga jest zerwana, ale jest wahadełko i w dodatku krótkie (max 3-4 auta w kolejce wieczorem)
-
Po formacie SD niewiele plików wcześniej zaimportowanych miało szanse przetrwać :)
Jesli instalowałeś od zera nie przenosząc katalogu Profiles, nie synchronizowałes Miplosunc to widocznie AM wydała 6.6.0 z ta blokada na mapie. Traffic nie wstawia tradycyjnych blokad odcinków zaznaczanych tą niebieską linią ale wstawia płotki, które powinny (powtarzam powinny) działać identycznie - ale niestety znalazłem co najmniej kilkanaście przypadków ( na więcej szkoda było mi) gdzie blokady trafficowe to tylko ikonki bo AM prowadzi "po trupach".. tzn po blokadach... czasu)
Pozdrawiam
-
Upartyś :)
Blokady w mapie nie ma, co chyba pisałem - trasa wyznaczona "na sucho" prowadzi tym odcinkiem bez żadnych zahamowań.
-
Upartyś :)
Blokady w mapie nie ma, co chyba pisałem - trasa wyznaczona "na sucho" prowadzi tym odcinkiem bez żadnych zahamowań.
Chyba się pogubiliśmy... przecież to ja pisałem, ze prowadzi po blokadach (tych trafficowych)!
-
Może trochę ... :)
Więc zrekapituluję moje doświadczenie:
Miejsce akcji: W-wa, Al. Niepodległości, kierunek na południe, od Trasy Łazienkowskiej do Rakowieckiej.
Czas akcji: ~2 tyg. temu
Okoliczności: fresh install AutoMapy 6.6.0, Miplo nie uruchomione, jedyny przegrany plik to "punkty ulubione".
1. SR + LD włączone: AM zgodnie z realną sytuacją skierowała mnie na objazd (zamkniętego) odcinka Alei Niepodległości od Batorego do Rakowieckiej.
2. LD wyłączone, ustawienie trasy "na sucho", bez GPS itp.: AM wyznacza trasę po tym odcinku, co dowodzi, że w danych mapy on nie jest zablokowany. Zresztą byłoby b. dziwne, gdyby był, bo remont tam zaczął się już po wydaniu 6.6.0. A nawet bez wyznaczania trasy, blokady wszyte w mapę chyba są zaznaczone ikonką zakazu ruchu - nic takiego tam nie ma.
-
Może trochę ... :)
Więc zrekapituluję moje doświadczenie:
Miejsce akcji: W-wa, Al. Niepodległości, kierunek na południe, od Trasy Łazienkowskiej do Rakowieckiej.
Czas akcji: ~2 tyg. temu
Okoliczności: fresh install AutoMapy 6.6.0, Miplo nie uruchomione, jedyny przegrany plik to "punkty ulubione".
1. SR + LD włączone: AM zgodnie z realną sytuacją skierowała mnie na objazd (zamkniętego) odcinka Alei Niepodległości od Batorego do Rakowieckiej.
2. LD wyłączone, ustawienie trasy "na sucho", bez GPS itp.: AM wyznacza trasę po tym odcinku, co dowodzi, że w danych mapy on nie jest zablokowany. Zresztą byłoby b. dziwne, gdyby był, bo remont tam zaczął się już po wydaniu 6.6.0. A nawet bez wyznaczania trasy, blokady wszyte w mapę chyba są zaznaczone ikonką zakazu ruchu - nic takiego tam nie ma.
Ja jechałem Al. Niepodległości w zaszłym tygodniu w tym samym kierunku z włączonym LD (i po synchronizacji miplo):
Na odcinku Nowowiejska-Wawelska stały opłotki blokady LD przez którą mnie AM przeprowadziła (choć na koszykowej były objazdy w prawo i lewo - to ona przeprowadziła mnie przez swoją własną blokadę LD).
Jadąc dalej była blokada przez Batorego, w którą mnie kierowała. Nie zdziwiło mnie to to o tyle, że na tej trasie zawsze mnie kierowała (nawet jak nie było LD) mimo, ze na skrzyżowaniu Wołoska/Woronicza są korki. Potem sprawdziłem na AM, ze na tym odcinku stoi blokada Miplo Traffic. Skoro Cię kierowała na Batorego choć nie miałeś blokady miplo traffic to może nie działanie LD ale na tej zasadzie jak wcześniej zawsze kazała mi tam skręcać - a trasą tą jeździłem codziennie latami.
-
Po kilkumailowej dyskusji z supportem "wymusiłem" od nich stwierdzenie na temat zdarzeń drogowych (czytac od dołu):
Tu chodzi o same zdarzenia, a nie o jakas konkretna kategorie tych zdarzen. Dlatego w chwili obecnej mozna powiedziec, ze w wiekszosci przypadkow nie ma zaleznosci miedzy wizualizacja blokad a ich wykorzystywaniem do wyznaczania tras - nie sa ze soba jeszcze powiazane.
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (pd)
> Nie chodziło mi o listę a raczej o to, czy przypadkiem
> któraś "kategoria"
> zdarzeń drogowych nie powinna skutkować blokadą odcinka drogi?
> Subject: Odp: Blokady (zdarzenia drogowe) ID=[1601825] ID=[1602791]
>
> Nie ma ogolnodostepnej listy zdarzen, ktore maja charakter
> tylko wizualny
> oraz tych, ktore maja wplyw na wyznaczanie tras.
> W jednej z kolejnych aktualizacji zostanie wprowadzone
> wyznaczanie tras z
> uwzglednieniem wszystkich zdarzen drogowych.
> > A które to rodzaje zdarzeń drogowych skutkują blokadą odcinka?
> > Bo na PDAClubie nie możemy nijak dojść... :-\
> > > Dnia 30-08-2010 o godz. 15:10 AutoMapa Support napisał(a):
> > > Zdarzenia drogowe sluza jedynie do podgladu informacji nt. utrudnien na
> > > drodze, nie do blokowania odcinkow na ktorych sa one umieszczone,
> > > aczkolwiek system AM'Traffic korzysta z niektorych zdarzen przy
> > > wyznaczaniu tras w celu omijania blokad.
> > > > Czemu jedna blokada działa a druga nie?
> > > > http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-6/msg1361282/#msg1361282 (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-6/msg1361282/#msg1361282)
-
Karol, litości nie zmuszaj nas do nauki arabskiego :wink:
Nie mógłbyś pukładać tych cytatów 'po bożemu'?
-
Nawet czytane wspak świadczy o niekompetencji supportu. Odpowiedzi sugerują, jakby onisami nie wiedzieli jak to jest.
Jeśli informacja "uwzględniaj to zdarzenie w wyznaczaniu trasy" przychodzi wraz z nim z serwera LD, to znaczy, że jest taka właśnie kategoria. Jeśli nie, to by znaczyło, że to nasza AM sobie sama decyduje, które zdarzenia uwzględnić a które nie.
Niestety kolejny dowód na to, że najważniejszy jest PR a nie użytkownik. Pochwalmy się, że LD wyświetla "płotki". A że trasę wyznacza po zablokowanym odcinku, na którym te płotki wyświetla, a to już będzie tylko drobnym drukiem gdzieś na jakimś forum.
Połączone: Sierpień 31, 2010, 18:45:31
Skoro Cię kierowała na Batorego choć nie miałeś blokady miplo traffic to może nie działanie LD ale na tej zasadzie jak wcześniej zawsze kazała mi tam skręcać - a trasą tą jeździłem codziennie latami.
Być może, tego już nie jestem w stanie odtworzyć. Ale z postu Karola wynika, że jakieś, choć bardzo pokrętne, powiązanie "zdarzeń drogowych" z LD z wyznaczaniem trasy, istnieje.
-
Karol, litości nie zmuszaj nas do nauki arabskiego :wink:
Nie mógłbyś pukładać tych cytatów 'po bożemu'?
Klasyka usenetu :mrgreen:
W pracy jestem - nie miałem czasu. Pokolorowałem dla ułatwienia :wink:
Dla mnie z tej korespondencji wynika, ze algorytm blokowania na podstawie zdarzeń drogowych "wymknął się spod kontroli" i na razie raz blokuje a raz nie.
Oficjalnie nikt się do tego nie przyzna.
-
Po kilkumailowej dyskusji z supportem "wymusiłem" od nich stwierdzenie na temat zdarzeń drogowych (czytac od dołu):
czyli trafficiem ściągamy ikonki... tylko i wyłącznie....
-
Prawie tak.
Z tą róznicą, że niektóre działają a niektóre nie. I to jest ciekawostka, bo niewiadomo która ikonka i gdzie zadziała (znaczy spowoduje blokadę odcinka) :mrgreen:
-
Z tą róznicą, że niektóre działają a niektóre nie.
Jest ryzyko, jest zabawa :D :E :grin: :mrgreen:
Szkoda tylko, że kosztem użyszkodnika... :-|
-
Jest ryzyko, jest zabawa :D :E :grin: :mrgreen:
Rosyjska Ruletka
-
Pomóżcie! :)
Coś mnie podkusiło, żeby "pobrać zdarzenia drogowe" i teraz mapę przeglądową (w skali takiej na cała trase 200km) mam upstrzoną ikonkami - niewiele poza tym na niej widać. Czy to można jakoś wyrzucić?
-
Zamknąć AM
-
Genialne i proste, mil de gracias
-
... A we wrześniu jak wszyscy wrócą z wakacji będą sierpniowe - ale będzie jazda :)
Jakby było tak jak piszesz, to byłaby jedna z większych głupot, jaką można zrobić z SR.
Chcę wierzyć, że tak nie będzie :)
nadzieje płonne...
patrzę właśnie na szybkie trasy do Centrum Wa-wy z kilku podwarszawskich miejscowości... nie mam złudzeń - dane są sierpniowe, czyli pomagają... bardzo pomagają wpakować się w największe korki :E
-
Dane SmartRoutes nie uwzględniają sezonowości!
Pisałem już o tym w tym wątku. :-|
-
wiem, czytałem... ale nie wszyscy czytają całe watki dlatego pozwoliłem sobie na streszczenie :ohreally:
-
Ale z Twojego postu wynika (ja tak przynajmniej zrozumiałem), że są sezonowe. :worried:
A nie są. Nie ma znaczenia czy to zima czy lato, czy to wrzesień, sierpień czy kwiecień.
Rozróżniany jest tylko dzień tygodnia i godzina.
-
zgadza się, ale poniedziałek 8.00 15 lipca to nie to samo co poniedziałek 8.00 10 września
-
Będę przewrotny. AM prowadzi cię poprawnie. W godzinach szczytu jest to najszybszy sposób pokonania tego skrzyżowania. Sam tak najczęściej jeżdżę.
Potwierdzam. Też tak jeżdżę. Choć czasem zdarza się, że pas przyblokuje ktoś, kto w tunelu jechał lewym pasem, a tuż przed chce przedostać się na prawy i ci z prawego nie chcą go wpuścić.
-
zgadza się, ale poniedziałek 8.00 15 lipca to nie to samo co poniedziałek 8.00 10 września
Ale nie dla SmartRoutes
-
Dlatego powinni to zmienić.
-
Dlatego powinni to zmienić.
Support twierdzi, że od tego jest LiveDrive.
Nie uważam tak. Nie uważam aby trzeba było modyfikować w tym zakresie SR.
-
Cała nadzieja w tym, że tak wielu dostrzegło jednocześnie tak wiele.
Zarówno w SR, LD, jak i blokadach Miplo (czymkolwiek by nie były) .
Nie mam na myśli wyłącznie wypowiedzi zawartych w tym wątku.
Natomiast zacytowany przypadek, po prostu mnie podłamał
Po kilkumailowej dyskusji z supportem "wymusiłem" od nich stwierdzenie na temat zdarzeń drogowych (czytac od dołu):
Tu chodzi o same zdarzenia, a nie o jakas konkretna kategorie tych zdarzen. Dlatego w chwili obecnej mozna powiedziec, ze w wiekszosci przypadkow nie ma zaleznosci miedzy wizualizacja blokad a ich wykorzystywaniem do wyznaczania tras - nie sa ze soba jeszcze powiazane.
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (pd)
Nie wkleję "uśmieszka", bo byłby nie na miejscu.
Zerknijcie do wątku:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/a-mnie-sie-marzy-am-7/
Tam, co niektórym się jeszcze marzą drogowskazy, dzielnice ...
Czytając powyższe, to już będzie absolutny hit dywersyjny. Żeby tylko nie zapomniano o warstwicach i plastyce terenu - wtedy już samochodem na Giewont, to będzie "mały Pikuś".
Czasami mam wrażenie, że twórcom AM (soft+mapy), od jakiegoś czasu płaci konkurencja.
-
Dlatego powinni to zmienić.
Support twierdzi, że od tego jest LiveDrive.
Nie uważam tak. Nie uważam aby trzeba było modyfikować w tym zakresie SR.
A mi się wydaje, że jak najbardziej powinno być to uwzględnione. Okres wakacyjny czy święta wpływają równie mocno na ruch w miastach co pora dnia i są to zdarzenia jak najbardziej powtarzalne. I taka informacja powinna być zaszyta. A LD powinno jedynie korygować sytuację o korkach i innych utrudnieniach na bieżąco.
-
A mi się wydaje, że jak najbardziej powinno być to uwzględnione. Okres wakacyjny czy święta wpływają równie mocno na ruch w miastach co pora dnia i są to zdarzenia jak najbardziej powtarzalne. I taka informacja powinna być zaszyta. A LD powinno jedynie korygować sytuację o korkach i innych utrudnieniach na bieżąco.
Będę wystarczająco zadowolony, jak bez sezonowości SR będzie działał poprawnie.
Najpierw niech poprawią to co jest a potem można się zabierać za modyfikację tej funkcjonalności.
-
A mi się wydaje, że jak najbardziej powinno być to uwzględnione. Okres wakacyjny czy święta wpływają równie mocno na ruch w miastach co pora dnia i są to zdarzenia jak najbardziej powtarzalne.
Niestety TO nie może być uwzględnione, SR z definicji prezentuje dane zebrane "wstecz", a nie prognozuje ruchu drogowego. Może, może, za pare lat doczekamy się statystyk zebranych na Nowy Rok, Boże Ciało itp. (ale czy to będzie mialo jakikowiek sens gdy zmienia się infrastruktura dróg?).
A tak w ogóle, czy święta wypadające "poza niedzielą" są traktowane "jak niedziela" w SR??? :worried:
-
Niestety TO nie może być uwzględnione, SR z definicji prezentuje dane zebrane "wstecz", a nie prognozuje ruchu drogowego.
Tzn na podstawie danych z przeszłości prognozuje właśnie. Może, może, za pare lat doczekamy się statystyk zebranych na Nowy Rok, Boże Ciało itp. (ale czy to będzie mialo jakikowiek sens gdy zmienia się infrastruktura dróg?).
Z Bożym Ciałem jeszcze nie taki problem. Ale Takie Święta jak Nowy Rok właśnie czy np. 1-go listopada czy Wigilia Bozego Narodzenia, jeśli wypadną w dzień stykający się z weekendem to prognoza musiałaby być jeszcze inna.
I słusznie zauwazyłeś, że żeby racjonalnie oszacować ruch w konkretny dzień w roku trzeba danych z ładnych kilku lat, co przy zmieniającej się (co by nie mówić) infrastrukturze drogowej byłoby bardzo trudne do zrobienia w sensowny sposób.
Ja już wolę wiedzieć, że w takie dni, jeśli wypadają w środku tygodnia SR jest przekłamany.
-
Ja zauważyłem natomiast coś ciekawego. Faktycznie automapa z LD lubi zjeżdżać na drogi wojewódzkie itp. O dziwo najczęściej są to drogi nowe, wybudowane z dofinansowań UE. Świetnie się po nich jedzie ;).
Niestety ostatnio natrafiłem na drogę wojewódzką - szrutową ;(
Powinna być opcja dodatkowa w AM dla tras: "wybieraj tylko asfaltowe"
-
Faktycznie automapa z LD lubi zjeżdżać na drogi wojewódzkie itp.
Myslisz chyba o SR....
O dziwo najczęściej są to drogi nowe, wybudowane z dofinansowań UE. Świetnie się po nich jedzie ;).
Z tym bym głęboko polemizował...
-
Czy ktoś wie jaka jest "legenda" mapy z włączoną wizualizacją LD? Szukałem tego w manualu ale bez skutku. Widać tam kolor czerwony, zielony, cała mapa ma inne kolory niż kiedy jest to wyłączone. Rzecz jasna ogólny trend jest łatwy do odgadnięcia ale warto by wiedzieć, czy należy się spodziewać np. czarnego jak w Targeo, jakim prędkościom średnim odpowiadają poszczególne kolory? Jak dotąd czarnego nie zaobserwowałem nawet w Warszawie, choć w Targeo jest go pełno :mrgreen:
-
Czy ktoś wie jaka jest "legenda" mapy z włączoną wizualizacją LD? Szukałem tego w manualu ale bez skutku. Widać tam kolor czerwony, zielony, cała mapa ma inne kolory niż kiedy jest to wyłączone. Rzecz jasna ogólny trend jest łatwy do odgadnięcia ale warto by wiedzieć, czy należy się spodziewać np. czarnego jak w Targeo, jakim prędkościom średnim odpowiadają poszczególne kolory? Jak dotąd czarnego nie zaobserwowałem nawet w Warszawie, choć w Targeo jest go pełno :mrgreen:
Przyłączam się do pytania. Sam się ostatnio zastanawiałem.
Znalazłem tylko to:
W wersji AutoMapa 6.6 wprowadzona została wizualizacja danych
AM'Traffic prezentująca na mapie sytuację drogową przy pomocy różnych
kolorów.
Jasny kolor oznacza, że dane są aktualne i własnie spłynely on-line.
Kolor przydymiony (matowy) oznacza, że w danym miejscu dane są
starsze/statystyczne.
-
"Na ulicy Modlińskiej utworzył się gigantyczny korek, który sparaliżował prawobrzeżną Warszawę - informuje TVN Warszawa. Drogowcy tłumaczą, że w nocy zapadła się jezdnia i konieczne było jej szybkie naprawienie. "
Ciekawe kiedy i czy pojawi się to w LD...???
-
Na targeo od Mehoffera do Zabłockiej (zachodnia strona) widać że nie ma danych... Z moich obserwacji takie zobrazowanie świadczy o zakorkowaniu. Nie wiem dlaczego tak jest, ale już kilkanaście razy zauważyłem że zamiast czarnego kolorku jest przeźroczyste.
Edit:
w maksymalnym zbliżeniu zachodnią stronę Modlińskiej wyświetla na czarno - tak jak trzeba.
LD powinno działać jak diabli :)