LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 426628 Wyświetleń

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #150 dnia: Kwiecień 04, 2011, 22:05:15 »
Moim zdaniem to źle kolego rozumujesz działanie Miplo Trafficu i odpowiedź supportu w tym temacie.
Przykład z krojeniem chleba i tłumaczenie każdemu zasad funkcjonowania Miplo   :ok: trafienie w samo sedno.

Zachęcam do zapoznania się z zasadami Miplo Trafficu.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #151 dnia: Kwiecień 04, 2011, 22:06:20 »
Nie chodzi o znaczenie różnych kolorków, tylko o to czego dotyczą. To co widzisz to dane SR, które mogą ulec zmianie dopiero po zsynchronizowaniu przez AMCenter, gdy tylko takowe nowe się pojawią. Natomiast do blokowania odcinków używane są zdarzenia drogowe.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #152 dnia: Kwiecień 04, 2011, 22:25:29 »
Kol. Miedzio - zgadzam się że Miplo to użytkownicy dla użytkowników. Ale skoro użytkowanie tej funkcjonalności nie jest do końca polecane przez producenta AM i może to prowadzić do błędów czy kłopotów w nawigacji to raczej powinna to być usługa dla "wtajemniczonych" użytkowników AM, którzy są świadomi i zdają sobie sprawę z potencjalnych problemów. Ta grupa bedzie wiedziała jak sobie z tym poradzić.

A przepraszam dla kogo jest wlasnie Miplo? Nie wiem czy zauwazyles, ale zeby uruchomic ta usluge, trzeba wejsc na strone Miplo, powiazac licencje z AM, sciagnac odpowiednie oprogramowanie, troche pogrzebac w ustawieniach, teoretycznie z automatu przydaloby sie cos poczytac... Tej uslugi zwykly Kowalski, ktory kupil AM, nie dostaje. Moze to dzialanie przypadkowe, a moze celowe, zeby taki uzytkownik wlasnie czegos nie namieszal.

Natomiast jesli chodzi o to, ze takie zdarzenia drogowe powinny byc w LD, to jak najbardziej sie zgadzam. To jest najprostsza i najpewniejsza metoda wprowadzania zatorow drogowych/utrudnien, a zarazem nie wymaga niewiadomo jakich technologii czy tez algorytmow. Co wiecej wyraznie pokazuje (badz nie), ze system dziala (lub nie) co wprost wplywalo by na lepszy (gorszy) odbior LD.


Wracając do tematu blokady to skoro AM odradziła mi użytkowanie Miplo to dlaczego mam ich nie słuchac i wpisywac do tego systemu blokady, których nie będę użytkował zamiast zgłosić to do supportu.

To juz jest wyzsza szkola myslenia o problemie i rzeczywiscie odpusc sobie Miplo.

*

Offline PiotrWu

  • 33
  • iPAQ 6515d, HTC Diamond, HTC HD2, iPhone4S
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #153 dnia: Kwiecień 04, 2011, 22:33:56 »
Kol. Akubit:
Myślę, że również dane wysyłane/odbierane on-line z mojego urządzenia (nie tylko z AMCenter) maja wpływ na kolorystykę.
Natomiast zdarzenia drogowe pochodzą chyba z różnych innych źródeł takich jak GDDKiA lub innych instytucji lub np. z doniesień prasowych co wcześniej przytaczałem. Aktualnie nie znalazłem metody aby zgłosić bezpośrednio z AM zdarzenie drogowe np.wypadek

Tutaj może wspólnie powinniśmy wystąpić z prośbą do programistów AM o w miarę rzetelny i czytelny opis funkcji SR i LD i wtedy wszelkie domysły i gdybania zostałyby ucięte.

Kol. Morette
Nie staram się tutaj analizować działania Miplo - to jest dyskusja o LD i SR. Po prostu tak, jak z przytacznym nożem - chwilowo go nie używam. Kupuję dane LD i SR jak krojony chleb) - powinien dać się zjeść :wink: a nie popsuć się bo sprzedawca tak go opakował że nie da się go otworzyć i nie widać co jest w opakowaniu.
Staram sie zrozumiec działanie AM z SR i LD. jednak tak jak już wcześniej pisałem aktualnie brakuje mi rzetelnego opisu tych funkcjonalności oraz skutecznego działania polegającego na analizie danych i odpowiednio szybkim ich wprowadzaniu do systemu.
Czyżby programiści AM zachęcali wszystkich do wykreowania wielu możliwych scenariuszy "jak to jest zrobione" i tą metoda pozyskania ewentualnych nowych pomysłów?

pzdr

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #154 dnia: Kwiecień 04, 2011, 23:01:46 »
Kol. Akubit:
Myślę, że również dane wysyłane/odbierane on-line z mojego urządzenia (nie tylko z AMCenter) maja wpływ na kolorystykę.

Owszem, ale tylko tam gdzie jeżdżą pojazdy i ilość danych jest wystarczająca. Tam, gdzie most jest w remoncie, żadnych danych LD nie ma.
 
Natomiast zdarzenia drogowe pochodzą chyba z różnych innych źródeł takich jak GDDKiA lub innych instytucji lub np. z doniesień prasowych co wcześniej przytaczałem. Aktualnie nie znalazłem metody aby zgłosić bezpośrednio z AM zdarzenie drogowe np.wypadek

Nie ma takiej metody. Tylko poprzez Miplo, ale niestety MiploTraffic też ma swoje wady.

Tutaj może wspólnie powinniśmy wystąpić z prośbą do programistów AM o w miarę rzetelny i czytelny opis funkcji SR i LD i wtedy wszelkie domysły i gdybania zostałyby ucięte.

Wystarczy poczytać forum. Na swoje problemy na pewno odpowiedź znajdziesz. Natomiast pisanie z sarkazmem o sprawach, których się nie rozumie, nie jest najmądrzejsze.


*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #155 dnia: Kwiecień 04, 2011, 23:57:16 »
Dodatkowo z odpowiedzi z supportu zaobserwowalem że lepiej Miplo nie używać bo jest w konflikcie z AM - cytuję support@automapa.pl:
---
Problemy z wyznaczaniem tras czesto wynikaja z uzycia systemu Miplo Traffic. Polecamy w pierwszej kolejnosci usunac blokady pobrane z tego systemu...
No cóż, czytając po raz kolejny takie posty jak ten:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/automapa-v6-8-finalna/msg1474983/#msg1474983
wcale się nie dziwię że support tak odpowiada.
Gorzki wniosek z wątku Dać małpie brzytwę, czyli MiploTraffic dla Kowalskiego:
Krótko mówiąc i Miplo i Aqurat dali Kowalskiemu do ręki brzytwę,
a żadne z nich nie zadbało o to, by nauczyć Kowalskiego się nią posługiwać

nadal nie stracił nic ze swojej aktualności  :S
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2011, 00:02:52 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #156 dnia: Kwiecień 05, 2011, 14:11:36 »
Kolego ubawiłeś mnie tą odpowiedzią supportu w sprawie zalecenia niekorzystania z miplo trafika  :E :E :E . Oczywiście jak producent zaleca, to chyba warto to zrobić. Tak więc blokady z miplo out  :ok:

Jeżeli ktoś nie potrafi korzystać z MiplloTraffica, to rzeczywiście powinien nie korzystać. Przykład w innym wątku.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #157 dnia: Kwiecień 05, 2011, 15:05:44 »
Kolego ubawiłeś mnie tą odpowiedzią supportu w sprawie zalecenia niekorzystania z miplo trafika  :E :E :E . Oczywiście jak producent zaleca, to chyba warto to zrobić. Tak więc blokady z miplo out  :ok:

Jeżeli ktoś nie potrafi korzystać z MiplloTraffica, to rzeczywiście powinien nie korzystać. Przykład w innym wątku.
[/i]
Kolego popieram Twoją tezę.  :ok: A ode mnie dodatkowo, jeżeli usługa w swoim założeniu jest oparta na nieprofesjonalnych założeniach, to ja wolę z tego nie korzystać, ponieważ system oparty tylko na społecznej inicjatywie nie jest dla mnie wiarygodny. Z resztą już wspominałem wcześniej, że tę rolę MiploTrafika mogłyby przejąć zdarzenia w ramach AMtraffic. Bo przy obecnym stanie jest trochę bałagan. Ale to tylko moje zdanie i jestem przekonany, że baaaaardzo odosobnione.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #158 dnia: Kwiecień 05, 2011, 15:40:10 »
A ja się a Tobą zgodzę.

Dlaczego AQ nie wprowadza na bieżąco tych danych i nie udostępnia dla użytkowników? Miplo to usługa (niby) niezależna i nie może producent zaniedbywać swoich obowiązków zasłaniając się istnieniem miplo. Tym bardziej, że nie bierze odpowiedzialności za jakość danych miplo.

Zdarzenia AM i SR powinny być aktualizowane znacznie częściej. A czy ktoś to sobie pobierze, to jego wybór.

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #159 dnia: Kwiecień 05, 2011, 15:46:30 »
A ja się a Tobą zgodzę.

No to jest nas już dwóch   :)

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #160 dnia: Kwiecień 05, 2011, 16:03:11 »
Kolego popieram Twoją tezę.  :ok: A ode mnie dodatkowo, jeżeli usługa w swoim założeniu jest oparta na nieprofesjonalnych założeniach, to ja wolę z tego nie korzystać, ponieważ system oparty tylko na społecznej inicjatywie nie jest dla mnie wiarygodny. Z resztą już wspominałem wcześniej, że tę rolę MiploTrafika mogłyby przejąć zdarzenia w ramach AMtraffic. Bo przy obecnym stanie jest trochę bałagan. Ale to tylko moje zdanie i jestem przekonany, że baaaaardzo odosobnione.
Tak by było w idealnym świecie, gdyby istniał jakiś centralny rejestr zablokowanych dróg. A w chwili obecnej zdarzenia bazują na danych przekazanych od zarządców dróg (co jest dobre), za to zablokowany odcinek w Pierdziszewie Dolnym może nanieść tylko społeczność, bo informacja o tym znajdzie się w najlepszym przypadku w lokalnej gazecie.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #161 dnia: Kwiecień 05, 2011, 16:30:41 »
No nie przesadzaj. Większość informacji jest w necie. Trzeba tylko chcieć. A jak ma się ambicję bycia najlepszym programem to nawet trzeba musieć.

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #162 dnia: Kwiecień 05, 2011, 16:40:41 »
tylko aby tak było to ktoś musi usiąść za sterami jakiegoś centrum zarządzania i się tymi wszystkimi sprawami zajmować od A do Z łącząc to ze wszystkimi służbami typu Policja, Straż Pożarna etc.  a w obecnej chwili nikt się tego jeszcze nie podjął. TEMAT poruszany wiele razy na forum w różnych wątkach.

Cytuj
Tak by było w idealnym świecie, gdyby istniał jakiś centralny rejestr zablokowanych dróg. A w chwili obecnej zdarzenia bazują na danych przekazanych od zarządców dróg (co jest dobre), za to zablokowany odcinek w Pierdziszewie Dolnym może nanieść tylko społeczność, bo informacja o tym znajdzie się w najlepszym przypadku w lokalnej gazecie.

A jak ktoś się zajmie to trzeba będzie bulić i znowu pewna grupa osób będzie biadoliła.
Już nie wspomnę o kosztach utworzenia takiego centrum.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #163 dnia: Kwiecień 05, 2011, 21:06:00 »
Korek A4 - wywrócona ciężarówka
Targeo oraz LiveDrive! pokazują bardzo podobnie!

Niestety, jedna jaskółka wiosny nie czyni  :P

Wczoraj około godziny 5.00 miał miejsce wypadek na DK8, na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego - http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/artykul/847790,znow-wypadek-na-remontowanym-odcinku-dk-8,id,t.html
Około godziny 7.00 wyjeżdżałem z Warszawy, na CB mówili o tym wypadku, i o tym, że droga praktycznie zablokowana jest w obu kierunkach - wypadek miał miejsce na jednaj ze zwężek. Około godziny 8:50 byłem w okolicy Piotrkowa. AM dalej uparcie prowadziła przez zablokowany odcinek. W "podglądzie zdarzeń" była tylko ikonka przewróconego samochodziku z informacją o wypadku, na podglądzie "kolorków" droga była przejezdna. Korek na DK8 zaczynał się już przed zjazdem na Koluszki/Piotrków. Pojechałem przez zakorkowany Piotrków Trybunalski, na wyjeździe z Piotrkowa spojrzałem jeszcze raz w "podgląd zdarzeń" i... cud się stał, pojawiła się blokada tego odcinka ósemki. Była godzina 9.05. Czyli AM ze swoim LD potrzebowała czterech godzin, aby zablokować na mapie ten odcinek drogi.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 05, 2011, 21:21:29 wysłana przez jerzu »
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #164 dnia: Kwiecień 05, 2011, 21:26:32 »
Korek A4 - wywrócona ciężarówka
Targeo oraz LiveDrive! pokazują bardzo podobnie!

Niestety, jedna jaskółka wiosny nie czyni  :P

Wczoraj około godziny 5.00 miał miejsce wypadek na DK8, na wysokości Piotrkowa Trybunalskiego - http://piotrkowtrybunalski.naszemiasto.pl/artykul/847790,znow-wypadek-na-remontowanym-odcinku-dk-8,id,t.html
Około godziny 7.00 wyjeżdżałem z Warszawy, na CB mówili o tym wypadku, i o tym, że droga praktycznie zablokowana jest w obu kierunkach - wypadek miał miejsce na jednaj ze zwężek. Około godziny 8:50 byłem w okolicy Piotrkowa. AM dalej uparcie prowadziła przez zablokowany odcinek. W "podglądzie zdarzeń" była tylko ikonka przewróconego samochodziku z informacją o wypadku, na podglądzie "kolorków" droga była przejezdna. Pojechałem przez zakorkowany Piotrków Trybunalski, na wyjeździe z Piotrkowa spojrzałem jeszcze raz w "podgląd zdarzeń" i... cud się stał, pojawiła się blokada tego odcinka ósemki. Była godzina 9.05. Czyli AM ze swoim LD potrzebowała czterech godzin, aby zablokować na mapie ten odcinek drogi.

Dzisiaj mialem podobny przypadek wywrocony TIR na DK46 w m. Frydrychow.
Brak jakichkolwiek danych LD! Tylko ikona wypadku poczatek-koniec. Bez zadnego efektu blokady drogi. Stalem w korku ok 1.5h
Zdenerwonany napisalem do supportu w tej sprawie z podaniem okolicznosci zdarzenia , odpisali lakonicznie ze przekazali sprawe do jakiegos tam dzialu .

Mysle ze ten wątek należy pociągnąć do końca aby zajęli sie tym na poważnie i do końca.

Co o tym myślicie?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 10:32:55 wysłana przez JR.Nysa »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #165 dnia: Kwiecień 05, 2011, 23:32:22 »
tylko aby tak było to ktoś musi usiąść za sterami jakiegoś centrum zarządzania i się tymi wszystkimi sprawami zajmować od A do Z łącząc to ze wszystkimi służbami typu Policja, Straż Pożarna etc.  a w obecnej chwili nikt się tego jeszcze nie podjął. TEMAT poruszany wiele razy na forum w różnych wątkach.

...
A jak ktoś się zajmie to trzeba będzie bulić i znowu pewna grupa osób będzie biadoliła.
Już nie wspomnę o kosztach utworzenia takiego centrum.
Dla ścisłości powinieneś dodać, że i o kosztach była dyskusja. Przy koszcie 1 zł (rocznie - subskrypcja 500 tys. użytkowników) daje to pół miliona. Nie wystarczy na początek? A sądzą, że gdyby to radykalnie poprawiło jakość routingu, 99% gotowych by było wysupłać tą złotówkę. To raptem 1/3 grosza dziennie.

*

Bilunia

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #166 dnia: Kwiecień 06, 2011, 03:24:29 »
Dla ścisłości powinieneś dodać, że i o kosztach była dyskusja. Przy koszcie 1 zł (rocznie - subskrypcja 500 tys. użytkowników) daje to pół miliona. Nie wystarczy na początek? A sądzą, że gdyby to radykalnie poprawiło jakość routingu, 99% gotowych by było wysupłać tą złotówkę. To raptem 1/3 grosza dziennie.
Dodam tylko, że poprawa routingu, generuje wzrost sprzedaży.
Zebrane i profesjonalnie, na bieżąco przetwarzane dane, dają dodatkowe możliwości wykorzystania ich do innych celów (w tym zarobkowych).
Jednak by coś zaczęło procentować, najpierw musi to coś powstać. To jak lokata bankowa - stały zysk, bez ryzyka. :proud:
Jeżeli system zacznie działać, poprawi się routing, omijanie korków, robót ... itp, to ludzie zaczną włączać gadżety i z tych dobrodziejstw korzystać, co w efekcie spowoduje, lawinowy przyrost danych.
Pomarzyć - fajna rzecz :wink:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 03:37:05 wysłana przez Bilunia »

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #167 dnia: Kwiecień 06, 2011, 09:06:02 »
Jeżeli system zacznie działać, poprawi się routing, omijanie korków, robót ... itp, to ludzie zaczną włączać gadżety i z tych dobrodziejstw korzystać, co w efekcie spowoduje, lawinowy przyrost danych.

Masz rację, bo teraz toto LD nadaje się o kant wiesz czego. A teraz do rzeczy, bo mi zaraz stała ekipa zarzuci, że nie piszę konkretów, tylko w kółko się czepiam i czepiam. Więc teraz troszkę konkretu. Jeżdżę od kilku dni z LD, a dokładnie od rozpoczęcia remontu Alej Niepodległości w Warszawie, którymi codziennie przemierzam trasę do pracy z Ursynowa. Mój punkt docelowy, to mniej więcej ulica Żelazna róg Chmielnej. Obecnie remontowane Aleje Niepodległości praktycznie stoją szczególnie na odcinku od skrzyżowania z ulicą Wawelską w stronę ronda ONZ (zwężka do jednego pasa). No i jak zapewne się domyślacie AM z LD codziennie rano pcha mnie w oko cyklonu, czyli każe mi właśnie pchać się od Wawelskiej dalej prosto Alejami Niep do Chałbińskiego i dalej prosto do ronda ONZ. Dojeżdżając Alejami do skrzyżowania z Wawelską już z daleka widać jak wszystko dalej jest sparaliżowane, o czym z resztą piszą regularnie w mediach np na stronie tvnwarszawa. A wystarczy (i jak tak robię), skręcić w Wawelską w lewo , przejechać jakieś 200 metrów (tu się troszkę wolno przemieszcza, ale to tylko krótki odcinek) i skręcić w prawo w Krzywickiego, dojechać do Koszykowej, w lewo i zaraz po 300 metrach skręcić w Lindleya w prawo i już tylko prosto i jesteśmy na Żelaznej. No ale jak toto ma dobrze prowadzić jak na sparaliżowanym odcinku alej nie ma danych LD, co obrazuje mój załącznik (jest konkret Nocny Marku ?) . Gdzieś tu wyczytałem, że producent napisał, że jak nie ma kolorków, to znaczy, że tam ruch odbywa się normalnie  :E :E :E To ja pytam co oznacza kolor zielony ? Pewnie super ekstra normalny przejazd. Ja dziś z Ursynowa rano jechałem Alejami Niepodległości aż do skrzyżowania z Rakowiecką po sraczkowatym kolorze (a nie zielonym, czy bezkolorkowym) prawie 75 km/h i to na naprawdę długim odcinku. Powiem tyle cytując Bilunię, żeby coś działało, to to trzeba najpierw zbudować.  I ostatnie zdanie, które pewnie nieźle rozkręci kolegę Jachraniaka, ale pisząc  takie fajne zdanie(moje ulubione u Ciebie), cytuję: "Zjeździłem dziś Wa-wę i okolice wzdłuż i wszerz. Pięknie... wszędzie pełno danych LD. Korki oglądałem z daleka" (koniec cytatu) jest zwykłą propagandą reklamującą tę amatorską usługę. Postaram się, aby każdy mój kolejny post dotyczący LD był poparty konkretami. Nie zawsze się to udaje, bo w końcu prowadzę auto. Dziękuję za uwagę.

Acha i jeszcze na marginesie dodam, że z moich obserwacji zauważam, że dane LD są praktycznie tylko na głównych traktach i to też jak widać poszatkowane. Piszę to oczywiście w uproszczeniu, bo pewnie zawsze ktoś wklei tu obrazek, gdzie będzie widać jakieś kolorki na jakiejś bocznej drodze. Ale to są sporadyczne dane, więc praktycznie nie ma w moim odczuciu sensu o nich pisać. Pewnie nikt po tych bocznych nie jeździ z włączonym LD i stąd niema danych, tiaa  :grin: :grin: :grin:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 09:15:35 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #168 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:00:03 »
Konrad4x może nie jesteś głupi, ale rozumu nie masz za grosz  :mrgreen:

Zdanie które byłeś łaskaw przytoczyć miało odniesienie tylko do doświadczeń z tamtego dnia. Zobacz kiedy to było i porównaj z innymi informacjami o działaniu LD. Chciałbym żeby danych o ruchu było dziś tyle albo więcej niż tego dnia. Niestety tak nie jest. Nie wiem co tam planuje Aqurat, ale widać anormalne wahania ilości danych LD.

Ponieważ JR.Nysa też się tematem interesuje i czasami sprawdza, podaję do wiadomości że np teraz 9:51 dla Nysy jest 1KB danych (z moich obserwacji wynika że standard to ok 5KB)... Przedwczoraj o 23:30! tych danych było 14KB.

Przed chwilą dla Warszawy pobrało 76KB. W porze porannego szczytu, podczas gdy kilka dni temu przed szczytem popołudniowym danych było 97KB.
http://pdaclub.pl/forum/automapa/livedrive-i-smartroutes-w-nowej-am-6-8/msg1472504/#msg1472504

Jak danych jest dużo to routing jest lepszy - co do tego nie ma dwóch zdań. A jak widać ostatnio nie ma tego za dużo.

Twój zrzut i owszem pokazuje że brakuje danych na Niepodległości/Chałubińskiego Nieznana pora czas dojazdu i w ogóle - poćwicz prezentowanie.

No ale nawet przy tak małej ilości danych LD, AM jakoś sobie radzi - zrzut na dole.

Wracając do ulubionych zdań... Pozwolisz?...

Zastanawiam się jaka byłaby AutoMapa bez nocnegoMarka.

Ale jazda  :grin: Gdzie sie zaopatrujesz w towar, musi byc niezly, skoro takie masz jazdy. A swoja droga twoje glebokie przemyslenie pasowaloby na tytul wydzielonego watku. Co o tym myslisz ? Zacny pomysl co nie ?  :grin:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 10:01:42 wysłana przez jachraniak »

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #169 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:00:17 »
Konrad4x - na załączonym zrzucie ekranu brak danych dla odcinka al. Niepodległości godz. 9.55

Po Warszawie nie jeżdżę i nie wiem jakie znaczenie ma ten odcinek dla ruchu pojazdów - jeżeli jest tak jak mówisz to ilość danych ma się niekiedy nijak do ich przydatności.


*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #170 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:03:09 »
JR - ilość ma znaczenie. Zapewniam.

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #171 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:08:02 »
Konrad4x - na załączonym zrzucie ekranu brak danych dla odcinka al. Niepodległości godz. 9.55

Mój obrazek , który załączyłem był dokładnie z godziny 7:58, czyli to są tzw godziny szczytu, chociaż w Warszawie, to pojęcie już raczej wyszło z użycia.
Tak więc widzisz, Twój obrazek powstał dwie godziny później i dalej zero danych na tym samym odcinku. I jak ja mam dobrze pisać o tej usłudze  :S

Połączone: Kwiecień 06, 2011, 10:12:21
Konrad4x może nie jesteś głupi, ale rozumu nie masz za grosz  :mrgreen:

Uuuu, to zdanie nie było konieczne  :wink: Nie upodabniaj się do .... , bo mam dobrą opinię na Twój temat.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 10:12:21 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #172 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:16:42 »
Aqurat nie pobiera pieniążków za dane LiveDrive! więc to nie jest usługa.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #173 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:17:35 »
JR - ilość ma znaczenie. Zapewniam.

Wiesz , zastanawia mnie jedno dlaczego nocami są aż tak duże ilości danych do pobrania.
Potwierdzam to co piszesz dla Nysy w obrębie dużym było to nawet i 15-16kB a dla Warszawy udało mi się przechwycić 102kB w nocy!

Dane nocne (Nysa) patrząc na ich kolory odbiegają znacznie od warunków panujących na drodze (mieszkam dosyć wysoko i mam świetny wgląd na dużą cześć Nysy).

Moim zdaniem to nocne testy wydajności serwerów oraz możliwości pobierania danych.




 


Połączone: Kwiecień 06, 2011, 10:21:41
Aqurat nie pobiera pieniążków za dane LiveDrive! więc to nie jest usługa.

W moim przekonaniu Aqurat "udoskonala" funkcjonalność programu pod nazwą "LiveDrive" aby docelowo wydzielić ją z programu i wprowadzić jako tzw. usługę dodatkową.

Ale to pewnie kwestia wersji  10.8.1  :wink:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 10:21:41 wysłana przez JR.Nysa »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #174 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:23:01 »
Testy czemuś mają służyć.

Wcale bym się nie zdziwił gdyby np w AM7 SmartRoutes zostało free tak jak jest a LiveDrive płatną usługą.


*

Offline statler

  • **
  • 209
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Moto G6 Plus
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #175 dnia: Kwiecień 06, 2011, 10:26:01 »
To smutne, ale ten post http://pdaclub.pl/forum/automapa/czy-am'traffic-dziala/msg1445060/#msg1445060 sprzed dwóch miesięcy nie stracił na aktualności...

Robię codziennie "wycieczki" po Łodzi i ani razu program nie skierował mnie na inne "szlaki".
Stojąc w korku i pobierając dane dla otoczenia punktu nawigacyjnego nie widziałem nawet raz koloru czarnego nie wspominając o przeliczeniu trasy. Nawet tam gdzie ja już przejechałem, a przecież dane o korku wysłałem.

Potwierdzam słowa ppepe. W Łodzi LD nie działa poprawnie. Już we wrześniu ub. roku zgłaszalem kilkakrotnie do supportu informację, że nie ma danych LD na głównych trasach przelotowych przez miasto, a jeśli są to są już nieaktualne. W efekcie w godzinach szczytu zwiedzało się korki, a wieczorem i w nocy uliczki osiedlowe.  Support zgłoszenia przyjmował i przesyłał dalej do przeżucia. Efektów specjalnie nie widzę...  :(

Swojego czasu (jak sytem działał  :) ) obserwowałem kiedy dane wysłane przeze mnie pojawia się jako dane pobrane (widoczne dla wszystkich)
I tutaj tkwi problem : dopiero po ok. 40-50 min od wysłania danych były one prezentowane jako dane LD!

Czy to jest system Live?

LD żeby miało sens musi podawać dane na bieżąco z maks. opóźnieniem kilku/kilkunastu minut. Dane dla głównych ulic Łodzi nadal w AM są często prognozowane (Targeo podaje w miarę prawidłowo), albo pojawiają się z dużym opóżnieniem.

Jeżdzę z aktualizowanym SR i włączonym LD i nie mam nic przeciwko zwiedzaniu parkingów, stacji benzynowych i innych dziwnych skrótów pod warunkiem, że FAKTYCZNIE omijam korki. Na chwilę obecną to, co oferuje nam LD nie ma żadnego pokrycia z marketingowym bełkotem ze strony Automapy. W efekcie wielu z użytkowników rezygnuje z tego dodatku jeszcze bardziej uszczuplając i tak skromne żródła danych (w mityczne inne źródła mało już wierzę).

PNA nie jest "user friendly" jeśli chodzi o robienie screenów, ale chyba zainstaluję z powrotem 6.7.
Chcę jasno podkreślić, że nie marudzę dla samego marudzenia, od 2,5 roku jestem legalnym użytkownikiem AM i zależy mi na tym, aby program, którego używam był jak najlepszy.
Jeśli w aglomeracji, którą znam AM z LD nie daje sobie rady, to jak mogę liczyć, że po odebraniu świeżych danych wytyczy sensowną trasę w nieznanym terenie? No, może poza Warszawą  :mrgreen:, przecież szef PR musi jakoś trafić do pracy  :P

Wcale bym się nie zdziwił gdyby np w AM7 SmartRoutes zostało free tak jak jest a LiveDrive płatną usługą.

Życzę powodzenia Aquratowi, bo z taką jakością/ilością danych ciężko ciężko im będzie łapać jeleni...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 11:07:25 wysłana przez statler »

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #176 dnia: Kwiecień 06, 2011, 11:16:33 »
Słuchajcie Koledzy, moim zdaniem wszystko byłoby w porządku, nawet przy obecnym stanie Live Drive, gdyby uczciwie producent napisał nam w komunikacie, który pojawia się gdy zaznaczamy LD (ten komunikat o pobieraniu opłat przez operatora), że funkcjonalność ta ma charakter testowy i , że zastrzegają sobie możliwość występowania niezgodności, niekompletności danych z rzeczywistością na drodze. Oczywiście podobna informacja powinna być zamieszczona na głównej witrynie AM w internecie, a nie tak jak obecnie, cytuję:

AutoMapa Traffic doskonale wie, z jaką predkością można jechać w danym momencie i którędy należy prowadzić, by ominąć zatory, korki, czy remonty na drodze. Dzięki AutoMapa Traffic kierowca otrzymuje dokładną informację, o której godzinie dotrze na miejsce, mając jednocześnie przekonanie, że czas jazdy będzie najkrótszy z możliwych. koniec cytatu

Takie podejście producenta dezorientuje użytkownika i powoduje takie posty jak teraz. Jeżeli by mi producent napisał, słuchajcie to jest cały czas funkcjonalność w wersji beta, to wszystko jasne i nie mam pretensji. Natomiast jak mi to reklamuje jako pełnowartościowe i działające rozwiązanie to sorki, ale będą takie posty pisane w kółko.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #177 dnia: Kwiecień 06, 2011, 11:32:35 »
I jeszcze niektórzy usiłują udowodnić nam, ze wszystko jest ok.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #178 dnia: Kwiecień 06, 2011, 11:59:27 »
No!

I żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe a czarne jest czarne. :E

To tak a propos swoistej polaryzacji opinii... Czarne albo białe... Działa albo nie działa. A to nie czarne i nie białe bo działa w pełnej skali. Jednego dnia bardzo dobrze, dwa dni słabo... Rozbieżność ilości danych dla Wawy w ostatnich dniach od 18KB do 96KB.

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #179 dnia: Kwiecień 06, 2011, 12:10:13 »
Rozbieżność ilości danych dla Wawy w ostatnich dniach od 18KB do 96KB.
No widzisz sam, że takie zachowanie systemu dla beta wersji byłoby całkiem normalne i akceptowalne, natomiast dla wersji reklamowanej jako działająca już nie.