Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...

  • 241 Odpowiedzi
  • 32288 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Piasecznik

  • **
  • 123
  • Sprzęt: iPhone 3GS, Omnia II, wczesniej Kaiser i Wizard, Palm...
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #150 dnia: Grudzień 07, 2006, 12:55:19 »
W tym akurat przypadku nie chodzi o czas działania. Chodzi o konflikt który nie pozwala użyć w danym momencie całego urządzenia.
Przełącza się ono z częstotliwością 1 raz na sekundę między landscape i portrait, zmieniając przy tym aktywną aplikację z foto na AM i odwrotnie.
Nie można ani zamknąć foto, ani AM. Pozostaje softreset.

*

Dżeju

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #151 dnia: Grudzień 07, 2006, 14:39:03 »
Cytat: "tramp"
Cytat: "Bolek^^"
każdy ma swoje indywidulane podejście do określania czy coś jest dobre czy coś jest złe, ja uważam że AM jest dobra


się zgadza  :)
z tym, że ja uważam, że do bani :)))


Tak jak madziarski badziew, też do bani  ]:>  ]:>  ]:>

*

tramp

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #152 dnia: Grudzień 07, 2006, 14:52:13 »
hehe ... Ty masz pojęcie  :terrified:
(to tak, żeby się utrzymać w tonie dyskusji)

*

Dżeju

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #153 dnia: Grudzień 07, 2006, 14:54:56 »
Cytat: "tramp"
hehe ... Ty masz pojęcie  :terrified:
(to tak, żeby się utrzymać w tonie dyskusji)


 :))  :))  :))  No właśnie nawiązałem do poziomu jaki w tym wątku się wytworzył  :))  :))  :))

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #154 dnia: Grudzień 07, 2006, 16:48:11 »
Cytat: "Piasecznik"
Nie słyszałem nawet o planach wprowadzenia dedykowanego urządzenia dla AM.


Oj nieładnie, jak można nie czytać newsów i (zwłaszcza) testów Jakuba?  ]:>
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #155 dnia: Grudzień 07, 2006, 18:05:20 »
Cytat: "Piasecznik"
Tak się niestety składa, że AM działa wyłącznie na urządzeniach z definicji przeznaczonych do wielu zadań, jakimi są niewątpliwie PDA.

Owszem. Ale Twój Wizard ma wyjątkowo energooszczędny (czytaj "mało wydajny") procek. I to niestety odbija się na wydajność AM na tym Pockecie.
Cytat: "Piasecznik"
Bardzo możliwe, ten sam sprzęt jednak radzi sobie znakomicie z TomTomem. TomToma używałem także na dużo mniej wydajnym urządzeniu jaki była Nokia 6600, z równie dobrym skutkiem.

To, że TT ma o wiele mniejsze wymagania sprzętowe to rzecz powszechnie znana. Ale jeśli robisz zarzut pod adresem programu, tylko dlatego, że masz za słaby sprzęt, to wybacz. To trochę tak jakbyś odpalał nowego Gothica 3 na Pentium II 350 MHz i miał pretensje, ze to kiepska gra, bo nie chce działać. Wiem, trochę naginam, ale chodzi mi o sposób rozumowania.

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #156 dnia: Grudzień 07, 2006, 21:15:03 »
Cytat: "nocny_m"
Cytat: "Piasecznik"
Nie słyszałem nawet o planach wprowadzenia dedykowanego urządzenia dla AM.

Oj nieładnie, jak można nie czytać newsów i (zwłaszcza) testów Jakuba?  ]:>

Marku, ale to co masz na myśli, to nie jest tak do końca "urządzenie dedykowane". Tam jednak siedzi Windows, chociaż inna odmiana niż pocketowa.

*

Offline Bolek^^

  • *
  • 55
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: N560 + E65
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #157 dnia: Grudzień 07, 2006, 21:28:28 »
Cytat: "Dżeju"
Cytat: "tramp"
hehe ... Ty masz pojęcie  :terrified:
(to tak, żeby się utrzymać w tonie dyskusji)


 :))  :))  :))  No właśnie nawiązałem do poziomu jaki w tym wątku się wytworzył  :))  :))  :))


Nie podaoba się Tobie poziom wątku to  załóż sobie nowy najlepiej o temacie:
"Wszyscy wieszają psy na AM, powieśmy parę nowych", lub coś podobnego.

*

Offline Piasecznik

  • **
  • 123
  • Sprzęt: iPhone 3GS, Omnia II, wczesniej Kaiser i Wizard, Palm...
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #158 dnia: Grudzień 07, 2006, 21:59:14 »
Cytat: "ajed"

To, że TT ma o wiele mniejsze wymagania sprzętowe to rzecz powszechnie znana. Ale jeśli robisz zarzut pod adresem programu, tylko dlatego, że masz za słaby sprzęt, to wybacz. To trochę tak jakbyś odpalał nowego Gothica 3 na Pentium II 350 MHz i miał pretensje, ze to kiepska gra, bo nie chce działać. Wiem, trochę naginam, ale chodzi mi o sposób rozumowania.


Bardziej na miejscu byłoby porównanie że na P4 3000 MHz Gothic 3 biega znakomicie, natomiast pong haczy.
Czyja to wina? Sprzętu, że pong haczy?

*

kichu1979

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #159 dnia: Grudzień 07, 2006, 23:11:16 »
Cytat: "ajed"
To, że TT ma o wiele mniejsze wymagania sprzętowe to rzecz powszechnie znana. Ale jeśli robisz zarzut pod adresem programu, tylko dlatego, że masz za słaby sprzęt, to wybacz. To trochę tak jakbyś odpalał nowego Gothica 3 na Pentium II 350 MHz i miał pretensje, ze to kiepska gra, bo nie chce działać. Wiem, trochę naginam, ale chodzi mi o sposób rozumowania.


Z calym szacunkiem, ale AM chodzi najwolniej ze wszystkich produktow nav z ktorymi mialem do czynienia (iGo, TT, Desti) i to na N560 (6xx Mhz procek). Wiec wszystko co pisal kolega odnosnie szybkosci jest niestety aktualne... jest to najdluzej ladujacy sie program, najwolniej liczacy i przeliczajacy trasy, a takze posiadajacy najmniejsza predkosci odswiezania ekranu/mapy, gdy ta automatycznie sie przesuwa wrac z kierunkiem jazdy, co w czasie jazdy po miescie, gdzie co chwile sie skreca, prowadzic do tego ze mapa zawsze jest sporo do tyl.

Konkurencja nie ma problemu z plynnym przewijaniem, pozycjonowaniem
kamery jak w filmie TV (plynne najazdy odjazdy) i tak dalej... to wszystko
przy duzo lepszej grafice niz AM na takim samym sprzecie.

Jest to najepszym dowodem na to, ze jesli sie chce to mozna...

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #160 dnia: Grudzień 08, 2006, 01:00:07 »
Cytat: "ajed"
To, że TT ma o wiele mniejsze wymagania sprzętowe to rzecz powszechnie znana.


Proszę wytłumaczcie mi - jeżeli TTN6 ma tak małe wymagania sprzętowe to dlaczego lista PDA z nim kompatybilnych jest tak krótka?


Cytat: "kichu1979"

Konkurencja nie ma problemu z plynnym przewijaniem, pozycjonowaniem
kamery jak w filmie TV (plynne najazdy odjazdy) i tak dalej... to wszystko
przy duzo lepszej grafice niz AM na takim samym sprzecie.

Jest to najepszym dowodem na to, ze jesli sie chce to mozna...


Szkoda że akurat w przypadku TTN tych płynnych najazdów i odjazdów nie można wyłączyć. Akurat dla mnie są one całkowicie zbędne i wolałbym aby program trzymał taki zoom jaki dla mnie jest wygodny. Dobrze, że chociaż dali NorthUp w widoku 2D, bo przy brakach pokrycia map widok 3D się raczej nie sprawdza.

Apropo map - wczoraj przejechałem jakieś 650 km porównując pracę TTN6 z mapą "PL_CZ_HU_SK_plus_major_roads_of_WE" ver 660 z AM z mapami v3w.

No i cóż - gratuluję kolegom głoszącym kompletność map TomTom'a dobrego samopoczucia.
To że takie mieściny jak Drezdenko czy Międzychód praktycznie nie istnieją dla TomToma to można jeszcze zaakceptować.

No ale droga E65 (Świebodzin - Zielona Góra - Legnica) to już powinna być poprawnie rozrysowana. A ilość błędów tu prezentowana nie wytrzymuje krytyki. Szczególnie Nowa Sól - na dystansie jakichś 5 km TTN ma całkowicie skaszanione ronda - pokazuje je tam gdzie nigdy ich nie było, a tam gdzie są to albo ich całkiem nie widzi albo nie może się doliczyć zjazdów.

Myślę że jednak długa droga przed nami zanim Teleatlas dorobi się rzeczywiście kompletnych i dokładnych map naszego kraju.

*

Offline ravel

  • *****
  • 1017
    • http://www.grom.org.pl
  • Sprzęt: FS Loox N560
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #161 dnia: Grudzień 08, 2006, 05:56:10 »
Zgadza sie tomTOM TO DZIADOSTWO , njadokladniejsza jest AM , wszyscy kochaja AM :D

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #162 dnia: Grudzień 08, 2006, 07:05:29 »
Cytat: "jacol"
Proszę wytłumaczcie mi - jeżeli TTN6 ma tak małe wymagania sprzętowe to dlaczego lista PDA z nim kompatybilnych jest tak krótka?


Nie wiem, np. z urzadzen na Palm OS tylko jedno jest na liscie (Treo 650), podczas gdy bez problemu dziala na T|X, T|5 itd, itp.
Moze wymienione sa tylko urzadzenia z ktorymi go testowano?


Cytat: "jacol"
Apropo map - wczoraj przejechałem jakieś 650 km porównując pracę TTN6 z mapą "PL_CZ_HU_SK_plus_major_roads_of_WE" ver 660 z AM z mapami v3w.

No i cóż - gratuluję kolegom głoszącym kompletność map TomTom'a dobrego samopoczucia.
To że takie mieściny jak Drezdenko czy Międzychód praktycznie nie istnieją dla TomToma to można jeszcze zaakceptować.
No ale droga E65 (Świebodzin - Zielona Góra - Legnica) to już powinna być poprawnie rozrysowana.


Juz pisalismy o tym w sasiednim watku - Automapa nie ma natomiast numeracji w takich miastach jak Ciechanow (prawie 50 tys miasto, dawne wojewodzkie), gdzie z kolei TomTom z tym nie ma problemu.  Autmapa (najnowsze mapy "w") ma blad w Warszawie (wiadukt nad Al. Krakowska, ktory AM omija prowadzac trase "szybka"), gdzie akurat TomTom nawiguje poprawnie (a wiadukt stoi odkad pamietam). Innych bledow, z czasow gdy uzywalem AM, nie wymienie - mam nadzieje ze do tej pory zostaly poprawione (acz przyklad wiaduktu nad Al. Krakowska pozwala mi w to watpic)
Nikt nie twierdzi, ze mapy TeleAtlasu sa lesze od map uzytych w AM. Sek w tym, ze przyklady podane powyzej pokazuja, ze nie sa to roznice tak istotne, jakby chcieli tego uzytkownicy Automapy. W jednych miejscach TomTom ma mapy zrobione lepiej, w innych miejscach lepsza jest Automapa. Przewaga numeracji w "Pipidowkach" traci swoja moc, jesli wezmie sie pod uwage, ze numeracji w AM nie maja miasta kilkudziesieciotysieczne, z siedzibami/filiami wyzszych uczelni - co ma akurat konkurencja.
Wniosek jest taki - mapy przestaja byc przewaga AM. A poza mapami nie zostaje nic.... no moze oprocz mozliwosci blokowania odcinkow drog (chyba ze ma taka opcje iGO - nie wiem)
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

kichu1979

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #163 dnia: Grudzień 08, 2006, 10:56:34 »
Cytat: "kichu1979"

Konkurencja nie ma problemu z plynnym przewijaniem, pozycjonowaniem
kamery jak w filmie TV (plynne najazdy odjazdy) i tak dalej... to wszystko
przy duzo lepszej grafice niz AM na takim samym sprzecie.

Jest to najepszym dowodem na to, ze jesli sie chce to mozna...


Szkoda że akurat w przypadku TTN tych płynnych najazdów i odjazdów nie można wyłączyć.
[/quote]

To jest wylaczenie kwestia gustu, natomiast nie to bylo sendem mojego posta, sednem bylo to, ze jesli sie chce to mozna napisac na  wspol-
czesnego" pocketa plynnie i szybko dzialajacy program, czego
przykladem sa tutaj wlasnie produkty konkurencji. Dlatego prosze juz
nie argumentowac, ze jak komus dziala wolno AM to ma slaby sprzet...

Co do reszty argumentow, juz sie wypowiadal w tym watku wiec
nie bedzie sie powtarzal.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #164 dnia: Grudzień 08, 2006, 11:26:26 »
Cytat: "kichu1979"
Dlatego prosze juz
nie argumentowac, ze jak komus dziala wolno AM to ma slaby sprzet...

Kichu, czy ty naprawdę nie widzisz różnicy między 'działa wolno'
a 'nie nadaje się do nawigacji' i to w kontekście sprzętu z naprawdę lichym prockiem?
Może faktycznie AM nie nadaje się do nawigacji z Wizardem,
a może Piasaecznik przesadza, ale takie uogólnianie,
że w ogóle się nie nadaje, jest grubą przesadą, zwłaszcza gdy ktoś ma
obiektywnie słaby sprzęt i wymagania z górnej półki jednocześnie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Jinks

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #165 dnia: Grudzień 08, 2006, 12:03:59 »
Cytuj
Autmapa (najnowsze mapy "w") ma blad w Warszawie (wiadukt nad Al. Krakowska, ktory AM omija prowadzac trase "szybka"), gdzie akurat TomTom nawiguje poprawnie (a wiadukt stoi odkad pamietam).

Rzeczywiście jest to błąd,który przesądza o wszystkim. Istna tragedia. :)  Zapewne jest tak znaczący,że uniemożliwia dalszą nawigację :))
A w trybie trasy krótkiej jakoś to wyznacza,ale to przecież nie ma znaczenia :)
To nie są błędy kolego,to zwykłe pierdoły :) , które winne być poprawione a nie są. Ja w Warszawie nie byłem nigdy, ale w ostateczności jak sobie postoję na rondzie zamiast przejechać górą, to nic mi sie nie stanie. Ważne,żebym do tego celu dojechał. Dla osoby spoza Warszawy taki błąd nie ma większego znaczenia. Ja na ten przykład mógłbym sobie postać, bo niby gdzie miałbym się spieszyć? Przecież nie do pracy, bo tam nie pracuję,ani nie mieszkam. A wystarczy zmienić na krótką i wszystko działa ;) Gdybym karetką pogotowia jeździł pewnie bym się burzył,a tak...

*

kichu1979

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #166 dnia: Grudzień 08, 2006, 12:09:56 »
Cytat: "nocny_m"

Kichu, czy ty naprawdę nie widzisz różnicy między 'działa wolno'
a 'nie nadaje się do nawigacji' i to w kontekście sprzętu z naprawdę lichym prockiem?


Ale ja nie mowie, ze sie nie nadaje do nawigacji, bo sie nadaje :)
tylko ze po prostu jest programem, ktory szybkoscia nie grzeszy,
bo najwet na jednym z najszybszych obecnie sprzetow wyraznie
odstaje od konkurencji.  (c.d. nizej)

Cytuj

Może faktycznie AM nie nadaje się do nawigacji z Wizardem,
a może Piasaecznik przesadza, ale takie uogólnianie,
że w ogóle się nie nadaje, jest grubą przesadą, zwłaszcza gdy ktoś ma
obiektywnie słaby sprzęt i wymagania z górnej półki jednocześnie.


Ze swojej strony ja ujalbym to tak. Zanalizujemy, ktore aspekty
odnosnie szybkosci dzialania maja najwieksze znaczenie.

Czas ladowania programu bedzie mial znaczenie najmniejsze, laduje sie raz, nawet jesli to trwa te kilkanascie sekund dluzej tragedii nie ma.

Kalkulacja trasy, w AMwolniej niz konkurencja, ale na moim sprzecie az
takiej tragedii jak koledzy pisza  (ze minuta albo dwie) nie ma.

Rekalkulacja trasy w czasie jazdy. Tu niestety pierwszy zgrzyt na ktory
nakladaja sie 2 rzeczy. Po pierwsze czas zanim program zaorientuje sie
ze minelismy zadana trase (za wolno), po drugie opoznienie wynikajace z dluzszego obliczania trasy. W miescie mozemy w tym czasie w bardziej
zageszczonych miejscach przejechac jedno/dwa skrzyzowania
a jak bedziemy mieli pecha - w sensie konfiguracji drug - to program
moze sie nam zapetlic. Co pokaze obliczona trase to ja wlasnie miniemy.
Mialem tak, jak jezdzilem sobie sie po mojej rodzinnej miejscowosci na osiedlu domkow jednorodzinnych.

W tych samych sytuacjach problemem jest takze wolne odswiezanie
mapy szczegolnie gdy ma sie wlaczona auto-rotacje.W miescie powoduje to ze i tak juz srednio czytelna mapa laguje w stosunku do tego co dzieje
sie na drodze, chociaz tu az takiego problemu nie ma, bo informacje o skretach "strzalki" + glos, pojawiaja sie o czasie. Jednakze sama wizualizacja mapy bardziej przeszkadza wtedy niz pomaga, bo zamiast zerknac i wiedziec co masz robic nasz umysl poswieca czas i uwage
na analize opoznionej mapy.

Na trasie w/w problemy u mnie beda zaliczac sie do kategorii "lekko irytujacych" natomiast realnie w nawigacji przeszkadzac raczej nie beda. Tam odstepy miedzy skretami sa zazwyczaj duzo wieksze.

Dlatego ogolnie rzecz ujmujac da sie nawigowac i zadnej tragedii nie ma.
Jesli mam taka potrzebe, odpalam AM, jade i juz.

Patrzac jednak caloksztaltowo, szybkosc programu jest dla mnie na powiedzmy pewnym minimalnym akceptowalnym poziomie, tym
bardziej po doswiadczeniach z konkurencja, bo powoduje, ze w
pewnych okolicznosciach - miasto, waskie drogi - to ja musze sie
dostosowac do programu swoim stylem jazdy, tak aby ten w razie
potrzeby zdazyl wyliczyc nowa trase... zwalniajac w przypadku pomylki.

Natomiast praca softu sporo wolniejsza niz to co mam teraz, bylaby
dla mnie osobiscie juz ponizej akceptowalnego poziomu... jesli kolega
ktory wczesniej pisal ma faktycznie tak wolno, to powinien faktycznie
- jesli chce zostac przy AM -zmienic sprzet, albo poszukac innego programu..

Co mnie zastanawia, z czysto technicznego punktu widzenia, to dlaczego
program chodzi tak a nie inaczej. Slaba optymalizacja, zbyt duzo danych do przerobienia... konkurencja operujac na duzo wiekszych mapach
radzi sobie lepiej.

Szkoda, ze ten problem z szybkoscia - obliczenia gdy mamy duzo malych uliczek - najbardziej upierdliwy jest wlasnie tam, gdzie wykorzystuje sie najwiekszy atut AM, czyli dokladne dane adresowe.

Prosze tego co pisze nie traktowac naprawde w stylu zadnej swietej wojny. Sa to moje normalne obserwacje w czasie uzywania programu.
Co wiecej, licze po cichu, ze jednak wypuszcza 4 i poprawia, bo mimo
ze zrezygnowalem z dalszej subskrypcji po zakupie, to gdyby mapy
zostaly, a doszla ladna wizualizacja 3D i poprawiono by szybkosc
i intefejs, bylbym sklonny wrocic i zostac.

Screeny z 4 wygladaly obiecujaco, ciekawe jak bedzie w praktyce.

A apropos interfejsu, bardzo ladnie prezentuje sie wizualnie viaGPS 2.0.
Link tutaj:

http://www.msan.hr/default.aspx?tabid=142&newsType=ArticleView&articleId=1410

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #167 dnia: Grudzień 08, 2006, 12:12:51 »
Cytat: "kwieto"

Juz pisalismy o tym w sasiednim watku - Automapa nie ma natomiast numeracji w takich miastach jak Ciechanow (prawie 50 tys miasto, dawne wojewodzkie), gdzie z kolei TomTom z tym nie ma problemu.  Autmapa (najnowsze mapy "w") ma blad w Warszawie (wiadukt nad Al. Krakowska, ktory AM omija prowadzac trase "szybka"), gdzie akurat TomTom nawiguje poprawnie (a wiadukt stoi odkad pamietam).


Nikt nie twierdzi, ze mapy TeleAtlasu sa lesze od map uzytych w AM. Sek w tym, ze przyklady podane powyzej pokazuja, ze nie sa to roznice tak istotne, jakby chcieli tego uzytkownicy Automapy. W jednych miejscach TomTom ma mapy zrobione lepiej, w innych miejscach lepsza jest Automapa.


Kwieto, upraszczasz sprawę. Kolega Jacol napisał dokładnie o braku w TT "grubej" drogi i paru innych punktów kartograficznych a ty przeciwstawiasz temu jakieś błędy w AM. A przecież sam przyznałeś wcześniej że nie ma programów bezbłędnych - przeciwnie błędy są we wszystkich programach nawigacyjnych.
Natomiast co innego są błędy a co innego jest zupełny brak mapy - to jest po prostu kicha i na szczęście AM takiej kichy nie oferuje a programy typu TT jak widać oferują. I cały problem polega na tym że jeśli wiem że mapy np. TT nie są kompletne to nie mogę takiej nawigacji w pełni zaufać a AM mogę w pełni zaufać - dla mnie to jest fundamentalna różnica na korzyść AM

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #168 dnia: Grudzień 08, 2006, 12:36:41 »
Cytat: "Jinks"
Cytuj
Autmapa (najnowsze mapy "w") ma blad w Warszawie (wiadukt nad Al. Krakowska, ktory AM omija prowadzac trase "szybka"), gdzie akurat TomTom nawiguje poprawnie (a wiadukt stoi odkad pamietam).

Rzeczywiście jest to błąd,który przesądza o wszystkim. Istna tragedia. :)  Zapewne jest tak znaczący,że uniemożliwia dalszą nawigację :))


Uprasza sie o czytanie wszystkich wypowiedzi, lacznie z cytatami do ktorych sie one odnosza.
Licze w zwiazku z tym, ze teraz pojawi sie Twoj nastepny post, w ktorym z kolei wytlumaczysz Jacolowi, ze bledy ktore on krytykuje w TT (np. rondo zamiast skrzyzowania) to tez zwykle pierdoly :"P
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline Tomek_

  • **
  • 184
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #169 dnia: Grudzień 08, 2006, 12:44:09 »
Kompatybilnosc TT nie jest taka zla. Wyglada na to, ze na stronie wymienione sa tylko te urzadzenia, z ktorymi byl testowany. W roznych miejscach strony mozna spotkac rozne listy, rozniace sie urzadzeniami.

Cytuj
Acer
n310, n311, N35, N50
Asus
Mypal A632N, Mypal A636N
Dell
Axim X51, Axim X51V
Eten
M600
Fujitsu Siemens
Pocket LOOX 720, Pocket LOOX N520
HP
HW6510, HW6515, iPAQ H4150, iPAQ H4350, iPAQ hw6910, iPAQ hw6915, iPAQ HX2190, iPAQ HX2490, iPAQ RW6815, iPAQ RX1950, iPAQ RZ1710
Imate
JAM, Jamin, PDA2K, PDA-N
Mitac
Mio 168, Mio A201, Mio A701, Mio P350, Mio P550
O2
XDA Exec
Orange
SPV M1000, SPV M2000, SPV M3000
Palm
Treo 650, Treo 700W
Qtek
9000, G100, S100, S110
T-Mobile
MDA Compact, MDA III, MDA Pro
Nokia
E50, E61, N80


Jak widac nie jest zle.

Poza tym TT najwiecej zarabia w europie zachodniej, wiec te mapy ma rewelacyjnie rozwiniete, po co ma sie troszczyc o PL, gdzie wg statystyk 3/4 osobnikow uzywa pirackiego oprogramowania.

*

Jinks

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #170 dnia: Grudzień 08, 2006, 12:54:47 »
Cytuj
Licze w zwiazku z tym, ze teraz pojawi sie Twoj nastepny post, w ktorym z kolei wytlumaczysz Jacolowi, ze bledy ktore on krytykuje w TT (np. rondo zamiast skrzyzowania) to tez zwykle pierdoly :"P

Nie,teraz pojawi się mój kolejny post w którym stwierdzę,że obu przykładów nie należy ze sobą utożsamiać. Rzeczywiście w drugim przypadku krytyka miałaby sens. A w przypadku wiaduktu? Co w tym błędzie jest aż tak dyskwalifikującego? Rondo jest przecież poprawnie naniesione,czyż nie?(przecież ci kursor z trasy nie złazi,nie słyszysz komunikatu "Jestem poza..")Wiadukt tak samo. W trakcie jazdy,czy to rondem,czy wiaduktem palmtop nie musi rekalkulować trasy. Nie masz kłopotu zapewne z numeracją zjazdów z ronda. Wszystko jest w najzwyklejszym porządku,tylko w trybie trasy szybkiej puszcza cie dołem, a nie górą. Mieszkasz w Warszawie,znasz tę trasę i, i tak jeździsz górą,jak wszyscy. Ja nie znam i mogę raz w życiu jechać dołem, a jak zmienię na tryb trasy "krótka,to też będę jeździł,jak ty.
Natomiast rondo zamiast skrzyżowania to jest to faktyczny błąd,bo wpływa na zachowanie aplikacji(od nowa rekalkuluje trasę,podaje błędnie zjazdy,czym z kolei użytkownika wprowadza w błąd)

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #171 dnia: Grudzień 08, 2006, 12:58:20 »
Cytat: "niezawodny"
Kwieto, upraszczasz sprawę. Kolega Jacol napisał dokładnie o braku w TT "grubej" drogi i paru innych punktów kartograficznych a ty przeciwstawiasz temu jakieś błędy w AM.


A gdziez on niby napisal o braku "grubej drogi"?
Owszem, napisal o braku paru rond, tudziez ich zlym rozrysowaniu.
W mysl tego co tlumaczyl mi Jinks na przykladzie wiaduktu w W-wie, nalezaloby te bledy zaliczyc do kategorii "pierdol"  :D
Na razie mam jednak wrazenie ze brak ronda w TT oznacza ze jest to program do d...., a brak ronda w AM oznacza ze jest to "pierdola ktora nie ma znaczenia". Podobnie jak numeracja domow w Ciechanowie  ]:>

Powtorze - nie twierdze ze Teleatlas ma rownorzedne mapy jak Geosystems. Twierdze tylko, ze roznica ta sie zaciera i juz dzisiaj sa w Polsce miejsca, gdzie przewage co do pokrycia i dokladnosci map ma TomTom a nie Automapa.

BTW, rzeczony wiadukt jest tylko przykladem, wyciagnietym z watku dotyczacego ostatnich map. Jest tam zreszta wiecej informacji o "nieuwzglednionych poprawkach" (czytaj: mapa ma bledy) czy o bledach ktore byly poprawione a potem wrocily do swojej pierwotnej (niepoprawnej) wersji.


Cytat: "niezawodny"

Natomiast co innego są błędy a co innego jest zupełny brak mapy - to jest po prostu kicha i na szczęście AM takiej kichy nie oferuje


O, czyzby na mapach "w" pojawila sie miedzywojewodzka droga z Krempnej do Radocyny, biegnaca przez Nieznajowa (a nie Wyszowatke?)

Moge prosic o screena?

Cytat: "niezawodny"
AM mogę w pełni zaufać - dla mnie to jest fundamentalna różnica na korzyść AM


Kiedy jeszcze jej uzywalem zaufalem - i pojechalem samochodem na nieistniejace przejscie graniczne (a de facto - piesze, zamiast - w mysl opisu z AM - drogowego).
Kosztowalo mnie to 80KM drogi.
Takich sytuacji bylo wiecej, jednak ta byla najbardziej "kosztowna"
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #172 dnia: Grudzień 08, 2006, 13:04:36 »
Cytat: "Jinks"
Nie,teraz pojawi się mój kolejny post w którym stwierdzę,że obu przykładów nie należy ze sobą utożsamiać. Rzeczywiście w drugim przypadku krytyka miałaby sens. A w przypadku wiaduktu? Co w tym błędzie jest aż tak dyskwalifikującego?
(...)

Natomiast rondo zamiast skrzyżowania to jest to faktyczny błąd,bo wpływa na zachowanie aplikacji(od nowa rekalkuluje trasę,podaje błędnie zjazdy,czym z kolei użytkownika wprowadza w błąd)


Tak myslalem....
Coz, na tym etapie zostaje rzecz zostawic bez komenatrza i zakonczyc rozmowe z Toba. Nie obraz sie, ale dla mnie zly wiadukt jest takim samym problemem jak zle rondo - i uwazam ze to jest rzecz oczywista.
Zwlaszcza ze i zlych rond by sie znalazlo w AM niemalo (a w kazdym razie gdy ja z niej korzystalem rondo zamiast skrzyzowania - lub odwrotnie - spotykalem w AM nie raz i nie dwa)

Czuje ze gdybym nawet znalazl przyklad zle oznaczonego ronda w AM rozpoczeloby sie zaraz wyjasnianie, ze zle rondo w AM nie ma znaczenia, a zle rondo w TT dyskwalifikuje mapy. Coz....

Dopisek:





Te dwa screeny powyzej to tez pewnie "pierdoly" - w przeciwienstwie do "dyskwalifikujacego" TT braku ronda na jakims zadupiu. I tym optymistycznym akcentem...
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #173 dnia: Grudzień 08, 2006, 13:15:59 »
Cytat: "kichu1979"
Screeny z 4 wygladaly obiecujaco, ciekawe jak bedzie w praktyce.

Otóż to, AM3 jako taka nie jest już w zasadzie rozwijana dobrze od ponad roku
(bo jaki sens ma rozwijanie starego produktu jeśli chce się wprowadzić nowy - napisany od nowa).
AM4 wygląda niby obiecująco, ale dopiero po betcie2 będzie można
jako tako ocenić na ile czwórka będzie lepsza od poprzedniczki,
bo na razie to mamy tylko elektroniczną mapę z określeniem pozycji GPS,
która u mnie otwiera się ciut wolniej (11-12s) niż AM3 (10s).
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Jinks

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #174 dnia: Grudzień 08, 2006, 13:20:06 »
Cytuj
Coz, na tym etapie zostaje rzecz zostawic bez komenatrza i zakonczyc rozmowe z Toba. Nie obraz sie, ale dla mnie zly wiadukt jest takim samym problemem jak zle rondo - i uwazam ze to jest rzecz oczywista.

A o cóż miałbym sie obrazić? Przyjąłem do wiadomości.
Cytuj
Czuje ze gdybym nawet znalazl przyklad zle oznaczonego ronda w AM rozpoczeloby sie zaraz wyjasnianie, ze zle rondo w AM nie ma znaczenia, a zle rondo w TT dyskwalifikuje mapy. Coz....

Nic takiego nie miałoby miejsca. Poza tym ja wcale nie wszczynam wojny z użytkownikami TomTom'a. Gdzie ja napisałem,że złe rondo w AM to dobrze a w TT to źle??? :worried:
Wypowiadam sie tylko na temat AM, zresztą zgodnie z tematem.
Poza tym nie doczytałeś dokładnie o co mi chodzi. Screeny ,które przedstawiłeś to nie są już pierdoły, bo wpływają na działanie aplikacji.(nieprawidłowe komendy głosowe,ponowna rekalkulacja trasy i jej złe wytyczenie,wprowadzające użytkowników w błąd.) W tym przypadku całkowicie sie z tobą zgadzam,tylko jak to sie ma do tego przypadku z wiaduktem???? Też ci coś takiego wyświetla???

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #175 dnia: Grudzień 08, 2006, 13:39:44 »
Cytat: "Jinks"
Screeny ,które przedstawiłeś to nie są już pierdoły, bo wpływają na działanie aplikacji.(nieprawidłowe komendy głosowe,ponowna rekalkulacja trasy i jej złe wytyczenie,wprowadzające użytkowników w błąd.) W tym przypadku całkowicie sie z tobą zgadzam,tylko jak to sie ma do tego przypadku z wiaduktem???? Też ci coś takiego wyświetla???


Wiadukt byl kontr-przykladem na informacje o zle zaznaczonych rondach podana przez Jacola - PRZYKLADEM, ktory na pewno nie jest jedyny jesli idzie o bledy.

Jacol przedstawil zle oznaczenie rond jako cos co wlasciwie dyskwalifikuje mapy - tyle ze AM zdarzaja sie identyczne bledy.
Czyli... remis.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #176 dnia: Grudzień 08, 2006, 14:28:54 »
Cytat: "kichu1979"
Z calym szacunkiem, ale AM chodzi najwolniej ze wszystkich produktow nav z ktorymi mialem do czynienia (iGo, TT, Desti) i to na N560 (6xx Mhz procek).

Oczywiście, że tak. I ja tego nie kwestionuję. Z tym, że na szybkim pockecie powolność AM nie przekreśla jej używania jako nawigacji. Na wolnym pocketcie (typu Wizard) przestaje sobie radzić kompletnie. A zatem powód dla którego Am nie przeprowadziła prawidłowo rekalkulacji, to nie tylko jej wina, ale również słabego sprzętu.
A to, że tak być nie powinno - to już inna para butów.

*

Dżeju

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #177 dnia: Grudzień 08, 2006, 20:35:07 »
Cytat: "ajed"
Cytat: "kichu1979"
Z calym szacunkiem, ale AM chodzi najwolniej ze wszystkich produktow nav z ktorymi mialem do czynienia (iGo, TT, Desti) i to na N560 (6xx Mhz procek).

Oczywiście, że tak. I ja tego nie kwestionuję. Z tym, że na szybkim pockecie powolność AM nie przekreśla jej używania jako nawigacji. Na wolnym pocketcie (typu Wizard) przestaje sobie radzić kompletnie. A zatem powód dla którego Am nie przeprowadziła prawidłowo rekalkulacji, to nie tylko jej wina, ale również słabego sprzętu.
A to, że tak być nie powinno - to już inna para butów.


Jeszcze wolniej niestety chodzi MM. Zaś co do TTN6 i jego kompatybilności (wyżej o tym mówiono), to nikt ze sprzedawców nie podaje, że z QGPS powyżej 2.02. (na HP hw 6515 oczywiście) to on praktycznie nie współpracuje.

Do kolegi Bolek^^ - proszę abyś przeglądnął moje posty (bo ten na który zacytowałeś jest wyrwany z szerszego kontekstu), to będziesz wiedział, że mam takie samo zdanie jak np. Ravel i na PL to tylko AM  ]:>

pozdrowionka

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #178 dnia: Grudzień 08, 2006, 20:56:49 »
Ludzie dajcie spokój i przestancie dyskutować na temat wyższości świąt BN nad świętami WN
oczywistą sprawą jest że (abstarachując od sytuacji w polityce) jeden woli blondynki a drugi brunetki.
pozdrawiam
PS.
temat postu ......... pora na plusy

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #179 dnia: Grudzień 08, 2006, 23:27:16 »
Cytat: "kichu1979"

Rekalkulacja trasy w czasie jazdy. Tu niestety pierwszy zgrzyt na który nakladaja sie 2 rzeczy. Po pierwsze czas zanim program zaorientuje się ze minelismy zadana trase (za wolno), po drugie opoznienie wynikajace z dluzszego obliczania trasy. W miescie mozemy w tym czasie w bardziej zageszczonych miejscach przejechac jedno/dwa skrzyzowania a jak bedziemy mieli pecha - w sensie konfiguracji drug - to program moze sie nam zapetlic. Co pokaze obliczona trase to ja wlasnie miniemy.
Mialem tak, jak jezdzilem sobie sie po mojej rodzinnej miejscowosci na osiedlu domkow jednorodzinnych.


Nooo… niech się kolega przyzna, że nie widział na przykład Garmin Que. Tam jest dopiero opóźnienie w rekalkulacji trasy (wprowadzone chyba zresztą specjalnie, aby software nie traktowało każdej niedokładności mapy czy błędnego ustalenia pozycji jako zjechania z trasy). Przyznam się że tempo rekalkulacji AM w żadnym stopniu nie jest dla mnie problemem, może dlatego że…

Cytuj

W tych samych sytuacjach problemem jest takze wolne odswiezanie
mapy szczegolnie gdy ma sie wlaczona auto-rotacje.


..nigdy nie używam TrackUp.
Przyznaję się nie mam doświadczenia w jaki sposób wpływa ono na tempo odświeżania. Możliwość ustawienia stałego kierunku północy uznaję za jeden z podstawowych wymogów programu - jeżeli system się zgubi to przynajmniej widzę w jakim kierunku jadę.

Cytuj

Na trasie w/w problemy u mnie beda zaliczac sie do kategorii "lekko irytujacych" natomiast realnie w nawigacji przeszkadzac raczej nie beda. Tam odstepy miedzy skretami sa zazwyczaj duzo wieksze.

Dlatego ogolnie rzecz ujmujac da sie nawigowac i zadnej tragedii nie ma.
Jesli mam taka potrzebe, odpalam AM, jade i juz.

Patrzac jednak caloksztaltowo, szybkosc programu jest dla mnie na powiedzmy pewnym minimalnym akceptowalnym poziomie, tym
bardziej po doswiadczeniach z konkurencja, bo powoduje, ze w
pewnych okolicznosciach - miasto, waskie drogi - to ja musze sie
dostosowac do programu swoim stylem jazdy, tak aby ten w razie
potrzeby zdazyl wyliczyc nowa trase... zwalniajac w przypadku pomylki.


No to ja jestem jednak znacznie wolniejszym kierowcą  ;)
Jedyne sytuacje kiedy rzeczywiście AM nie nadąża z rekalkulacją korekty zdarzają się przy wyznaczonej długiej trasie (powiedzmy 600km) i parokrotnym, następującym bezpośrednio po sobie zjechaniu z trasy. AM przystępuje wtedy do gruntownego przeliczenia całości trasy (a nie do najbliższego punktu węzłowego) i rzeczywiście może to potrwać na tyle długo, że możemy minąć optymalną drogę.

Cytat: "kwieto"

Licze w zwiazku z tym, ze teraz pojawi sie Twoj nastepny post, w ktorym z kolei wytlumaczysz Jacolowi, ze bledy ktore on krytykuje w TT (np. rondo zamiast skrzyzowania) to tez zwykle pierdoly :"P


Kwieto, jak ludzie piszą że w najnowszej mapie TTN brakuje całej masy miejscowości to reakcją jest komentarz o nieistotnych pipidówach.
No to piszę o głównej drodze, którą olbrzymia ilość samochodów podróżuje z przejścia w Świecku w stronę Wrocławia i Śląska. Przykład rond w Nowej Soli dałem jedynie ze względu na nagromadzenie błędów na krótkim odcinku drogi, uwierz że najróżniejszych niedokładności jest znacznie więcej.

Wiem że ciężko się porównuje jakość map, bo trudno tu o ilościowe analizy. Jednak w przypadku map TTN i AM IMHO trudno mówić w ogóle o porównywalności obu produktów. Przecież na mapie TTN są potężne dziury. Spojrzyj na wschodnią część kraju, przyjrzyj się takim miastom jak Jasło, Sanok, Krosno. Przecież to jakiś żart chyba?

O porównywalności to można mówić w przypadku GPMapy i AM. I tu rzeczywiście można się spierać co jest lepsze i gdzie.
Ale TTN w wersji 660 to, wybacz, dalej wstępna przymiarka.


Cytat: "kwieto"


Te dwa screeny powyzej to tez pewnie "pierdoly" - w przeciwienstwie do "dyskwalifikujacego" TT braku ronda na jakims zadupiu. I tym optymistycznym akcentem...


Nie wiem skąd są te mapy ale u mnie v3w wygląda trochę inaczej. Tego drugiego screena w żaden sposób nie udało mi się uzyskać, może to jakieś błędy z bety?