Kichu, czy ty naprawdę nie widzisz różnicy między 'działa wolno'
a 'nie nadaje się do nawigacji' i to w kontekście sprzętu z naprawdę lichym prockiem?
Ale ja nie mowie, ze sie nie nadaje do nawigacji, bo sie nadaje
tylko ze po prostu jest programem, ktory szybkoscia nie grzeszy,
bo najwet na jednym z najszybszych obecnie sprzetow wyraznie
odstaje od konkurencji. (c.d. nizej)
Może faktycznie AM nie nadaje się do nawigacji z Wizardem,
a może Piasaecznik przesadza, ale takie uogólnianie,
że w ogóle się nie nadaje, jest grubą przesadą, zwłaszcza gdy ktoś ma
obiektywnie słaby sprzęt i wymagania z górnej półki jednocześnie.
Ze swojej strony ja ujalbym to tak. Zanalizujemy, ktore aspekty
odnosnie szybkosci dzialania maja najwieksze znaczenie.
Czas ladowania programu bedzie mial znaczenie najmniejsze, laduje sie raz, nawet jesli to trwa te kilkanascie sekund dluzej tragedii nie ma.
Kalkulacja trasy, w AMwolniej niz konkurencja, ale na moim sprzecie az
takiej tragedii jak koledzy pisza (ze minuta albo dwie) nie ma.
Rekalkulacja trasy w czasie jazdy. Tu niestety pierwszy zgrzyt na ktory
nakladaja sie 2 rzeczy. Po pierwsze czas zanim program zaorientuje sie
ze minelismy zadana trase (za wolno), po drugie opoznienie wynikajace z dluzszego obliczania trasy. W miescie mozemy w tym czasie w bardziej
zageszczonych miejscach przejechac jedno/dwa skrzyzowania
a jak bedziemy mieli pecha - w sensie konfiguracji drug - to program
moze sie nam zapetlic. Co pokaze obliczona trase to ja wlasnie miniemy.
Mialem tak, jak jezdzilem sobie sie po mojej rodzinnej miejscowosci na osiedlu domkow jednorodzinnych.
W tych samych sytuacjach problemem jest takze wolne odswiezanie
mapy szczegolnie gdy ma sie wlaczona auto-rotacje.W miescie powoduje to ze i tak juz srednio czytelna mapa laguje w stosunku do tego co dzieje
sie na drodze, chociaz tu az takiego problemu nie ma, bo informacje o skretach "strzalki" + glos, pojawiaja sie o czasie. Jednakze sama wizualizacja mapy bardziej przeszkadza wtedy niz pomaga, bo zamiast zerknac i wiedziec co masz robic nasz umysl poswieca czas i uwage
na analize opoznionej mapy.
Na trasie w/w problemy u mnie beda zaliczac sie do kategorii "lekko irytujacych" natomiast realnie w nawigacji przeszkadzac raczej nie beda. Tam odstepy miedzy skretami sa zazwyczaj duzo wieksze.
Dlatego ogolnie rzecz ujmujac da sie nawigowac i zadnej tragedii nie ma.
Jesli mam taka potrzebe, odpalam AM, jade i juz.
Patrzac jednak caloksztaltowo, szybkosc programu jest dla mnie na powiedzmy pewnym minimalnym akceptowalnym poziomie, tym
bardziej po doswiadczeniach z konkurencja, bo powoduje, ze w
pewnych okolicznosciach - miasto, waskie drogi - to ja musze sie
dostosowac do programu swoim stylem jazdy, tak aby ten w razie
potrzeby zdazyl wyliczyc nowa trase... zwalniajac w przypadku pomylki.
Natomiast praca softu sporo wolniejsza niz to co mam teraz, bylaby
dla mnie osobiscie juz ponizej akceptowalnego poziomu... jesli kolega
ktory wczesniej pisal ma faktycznie tak wolno, to powinien faktycznie
- jesli chce zostac przy AM -zmienic sprzet, albo poszukac innego programu..
Co mnie zastanawia, z czysto technicznego punktu widzenia, to dlaczego
program chodzi tak a nie inaczej. Slaba optymalizacja, zbyt duzo danych do przerobienia... konkurencja operujac na duzo wiekszych mapach
radzi sobie lepiej.
Szkoda, ze ten problem z szybkoscia - obliczenia gdy mamy duzo malych uliczek - najbardziej upierdliwy jest wlasnie tam, gdzie wykorzystuje sie najwiekszy atut AM, czyli dokladne dane adresowe.
Prosze tego co pisze nie traktowac naprawde w stylu zadnej swietej wojny. Sa to moje normalne obserwacje w czasie uzywania programu.
Co wiecej, licze po cichu, ze jednak wypuszcza 4 i poprawia, bo mimo
ze zrezygnowalem z dalszej subskrypcji po zakupie, to gdyby mapy
zostaly, a doszla ladna wizualizacja 3D i poprawiono by szybkosc
i intefejs, bylbym sklonny wrocic i zostac.
Screeny z 4 wygladaly obiecujaco, ciekawe jak bedzie w praktyce.
A apropos interfejsu, bardzo ladnie prezentuje sie wizualnie viaGPS 2.0.
Link tutaj:
http://www.msan.hr/default.aspx?tabid=142&newsType=ArticleView&articleId=1410