Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...

  • 241 Odpowiedzi
  • 26917 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« dnia: Listopad 26, 2006, 15:00:57 »
Jak w temacie. Ciągle się czyta różne szyderstwa z AM i narzekania.
Więc pomyślałem że może dla odmiany choć raz ktoś napisze że są jakieś plusy tego programu.
Dla mnie sporymi plusami są:
1. Bardzo dobra dokładność map (wersja 3.9.7U)
2. Bardzo dobra logika wytaczania tras (3.9.7)
3. Ładny wygląd map
4. Nieograniczone możliwości rozszerzenia o własne POI w oparciu o istniejącą bazę "mobilne.net"
5. Systematyczna i bezpłatna aktualizacja softu i map
6. Bardzo dobry support techniczny na telefon/e-mail
7. Brak uwag odnośnie stabilności i szybkości działania
8. Dla patriotów dochodzi argument "made in Poland" (mnie to akurat nie bierze) - o ile wiem to jedyny tej klasy program lokalnej produkcji.

Porównując z Destinatorem bardzo sobie cenię punkty 3-6, których tam mi brakuje. Reasumując zaliczam się do zadowolonych klientów AM, tzn tych którzy uważają że ten program nawigacyjny dobrze nawiguje.
Biorąc pod uwagę zadowolenie i zaufanie do producenta, przyzwyczajenie oraz cenę przedłużenia subskrypcji AM w stosunku do ceny innego, nowego programu ciężko mi będzie się przesiąść na coś innego.

Czytając większość narzekań na AM (np. brak 3D itp.) mam wrażenie że to takie nasze typowe polskie narzekanie na wszystko, więcej w tym emocji niż logiki. Ma ktoś podobne odczucia?

P.S.
Za ten pean ku czci AM liczę że przedłużą mi licencję za free ;)  :P

*

Offline ravel

  • *****
  • 1017
    • http://www.grom.org.pl
  • Sprzęt: FS Loox N560
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2006, 15:19:02 »
To ze jest wogole to juz plusa ma .
Bo czym bym nawigowal gdyby jej nie bylo ? Nie wiem , bo inne softy to wielka kiszka stolcowa.
AutoMapo - kocham Cie !

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Re: Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2006, 15:30:38 »
Heh, pobawie sie w "szyderce"

Dla mnie sporymi plusami są:
Cytat: "niezawodny"
1. Bardzo dobra dokładność map (wersja 3.9.7U)


Pokrycie - tak. Czy dokladnosc? Hmmmm... Tu mozna polemizowac.
Jesli zas idzie o pokrycie, to konkurenci odstaja w coraz mniejszym stopniu, wiadomo tez o co najmniej jednym producencie, ktory ma wieksze pokrycie (lepsza baza adresowa).

Cytat: "niezawodny"

2. Bardzo dobra logika wytaczania tras (3.9.7)


A probowales jechac kiedys trasa "krotka"?
Albo jeszcze lepiej - 4x4? :"P

Cytat: "niezawodny"

3. Ładny wygląd map


Rzecz gustu. Mi np. bardziej odpowiada TomTom, zwlaszcza ze jest do niego szereg "skorek" dosc istotnie zmieniajacych jego wyglad - ja np. stworzylem sobie wlasne. Czasem drogi w AM wygladaja troche tak jakby rysowalo je dziecko - i to dosc znacznie pogarsza czytelnosc mapy.
Wielu zwolennikow ma rowniez interface iGO.

Cytat: "niezawodny"

4. Nieograniczone możliwości rozszerzenia o własne POI w oparciu o istniejącą bazę "mobilne.net"


Jak 90% innych programow obecnych na rynku (AFAIK tylko iGO ma z tym klopoty). Oczywiscie uzywac mozna rowniez bazy z mobilne.net (ja stamtad sciagam sobie POI do TomToma)

Cytat: "niezawodny"

5. Systematyczna i bezpłatna aktualizacja softu i map


To plus, owszem. Tyle ze rowniez inni producenci to stosuja - platnie lub bezplatnie. Poza tym, aktualizacje maja czesto skutek odwrotny do zamierzonego - po wejsciu AM 3.9.x wielu narzekalo na podwyzszona pamieciozernosc tego programu

Cytat: "niezawodny"

6. Bardzo dobry support techniczny na telefon/e-mail


Tu nie bede polemizowal bo nie mam porownania. Z supportu TT jestem raczej zadowolony, ale tez moj kontakt z nimi ogranicza sie glownie do pytan "informacyjnych" (typu: "kiedy bedzie update map?"). Problemow "technicznych" jak na razie nie mialem.

Cytat: "niezawodny"

7. Brak uwag odnośnie stabilności i szybkości działania


???!! poczytaj sobie chocby to forum, to zmienisz zdanie :")
Wsrod ludzi uzywajacych roznego softu do nawigacji (TomTom, iGO, Destinator, itp.) AM jest wymieniana jako najwolniejszy i najmniej stabilny program.

Cytat: "niezawodny"

8. Dla patriotów dochodzi argument "made in Poland" (mnie to akurat nie bierze) - o ile wiem to jedyny tej klasy program lokalnej produkcji.


Tyle ze ta patriotycznosc polega tez na tym, ze jest to (chyba) jedyny program tej klasy (nawigacja z routingiem), ktory ma mapy wylacznie jednego kraju - za ktore kaze sobie placic tyle, ile inni za mapy kilku-kilkunastu Panstw.

Cytat: "niezawodny"

Czytając większość narzekań na AM (np. brak 3D itp.) mam wrażenie że to takie nasze typowe polskie narzekanie na wszystko, więcej w tym emocji niż logiki. Ma ktoś podobne odczucia?


Wiesz - ja specjalnie dla AutoMapy przerzucilem sie na PPC. Rozczarowanie przyszlo szybko (wolne, wieszajace sie, nieuzytecznosc trasy krotkiej, absurdalnosc trasy "4x4", ciagle klopoty z "szukaniem sygnalu GPS" itd.), i bardzo szybko stalem sie szczesliwym uzytkownikiem TomToma. Newsy o AM podczytuje regularnie (licze ze moze cos sie zmieni wraz z wejsciem AM 4.0), ale z tego co czytam, to wiele sie od tamtego czasu nie zmienilo :(
Zwlaszcza ze konkurenci maja lepsze "silniki" i ich problemem staja sie jedynie mapy - nad ktorych update'ami dosc szybko pracuja. A pozbawiona przewagi map, AM stanie sie jednym z gorszych programow na rynku.

Jesli masz ten program i spisuje Ci sie swietnie - to super :")
Jednak ciezko nie przyznac, ze konkurencja ma naprawde sporo do zaoferowania.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Re: Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2006, 17:59:36 »
Cytat: "kwieto"
Heh, pobawie sie w "szyderce"

Dla mnie sporymi plusami są:
Cytat: "niezawodny"
1. Bardzo dobra dokładność map (wersja 3.9.7U)


Pokrycie - tak. Czy dokladnosc? Hmmmm... Tu mozna polemizowac.

Po to jest forum żeby polemizować.... ;)


Cytat: "kwieto"

A probowales jechac kiedys trasa "krotka"?
Albo jeszcze lepiej - 4x4? :"P

A czy muszę koniecznie używać wszystkich opcji? Ja nie szukam Kwieto dziury w całym czyli tego co nie działa tylko to co działa :P  A tak całkiem serio powiem że moje potrzeby (i zapewne większości userów) ograniczają się do "trasy szybkiej" która działa bardzo dobrze. I prawdę powiedziawszy nie wiem co jest nie tak w trasie "krótkiej" czy "4x4"

Cytat: "kwieto"

Cytat: "niezawodny"

4. Nieograniczone możliwości rozszerzenia o własne POI w oparciu o istniejącą bazę "mobilne.net"


Jak 90% innych programow obecnych na rynku (AFAIK tylko iGO ma z tym klopoty). Oczywiscie uzywac mozna rowniez bazy z mobilne.net (ja stamtad sciagam sobie POI do TomToma)


Ja Kwieto widzę te 10% gdzie to nie działa, Ty widzisz te 90% gdzie działa  :P  Krótko mówiąc w AM też działa...

Cytat: "kwieto"

Cytat: "niezawodny"

5. Systematyczna i bezpłatna aktualizacja softu i map


To plus, owszem. Tyle ze rowniez inni producenci to stosuja - platnie lub bezplatnie. Poza tym, aktualizacje maja czesto skutek odwrotny do zamierzonego - po wejsciu AM 3.9.x wielu narzekalo na podwyzszona pamieciozernosc tego programu


No Kwieto, sorry ale płatne aktualizacje to duży minus w stosunku do bezpłatnych, nie mówiąc o tym że u wielu producentów możesz sobie tylko kupić nowy program (vide Destinator)

Cytat: "kwieto"

Cytat: "niezawodny"

6. Bardzo dobry support techniczny na telefon/e-mail


Tu nie bede polemizowal bo nie mam porownania. Z supportu TT jestem raczej zadowolony, ale tez moj kontakt z nimi ogranicza sie glownie do pytan "informacyjnych" (typu: "kiedy bedzie update map?"). Problemow "technicznych" jak na razie nie mialem.


Zważ Kwieto że każdy kiedyś zaczyna zabawę z pocketem GPS a wtedy taki support bardzo się przydaje. W AM działa to IMHO wzorowo - korzystałem na początku a teraz już nie muszę ale wiem że jakby co to dźwieknę i się dowiem.

Cytat: "kwieto"

Cytat: "niezawodny"

7. Brak uwag odnośnie stabilności i szybkości działania


???!! poczytaj sobie chocby to forum, to zmienisz zdanie :")
Wsrod ludzi uzywajacych roznego softu do nawigacji (TomTom, iGO, Destinator, itp.) AM jest wymieniana jako najwolniejszy i najmniej stabilny program.


Kwieto, mając za porównanie Destinatora nie widzę różnic w szybkości działania a ze stabilnością miałem problemy właśnie w Destinatorze, nigdy w AM. Ale jak dobrze wiesz to zależy od hardwareu - jak ktoś ma za słaby hardware to narzeka. Cóż AM nie ukrywa swoich wymagań sprzętowych. Ja kupiłem co trzeba i nie mam żadnych problemów.



Cytat: "kwieto"

Wiesz - ja specjalnie dla AutoMapy przerzucilem sie na PPC. Rozczarowanie przyszlo szybko (wolne, wieszajace sie, nieuzytecznosc trasy krotkiej, absurdalnosc trasy "4x4", ciagle klopoty z "szukaniem sygnalu GPS" itd.), i bardzo szybko stalem sie szczesliwym uzytkownikiem TomToma.


Tu widzę że mamy zupełnie różne doświadczenia wynikające zapewne z zastosowania różnego sprzętu. Na czym miałeś takie problemy?

Cytat: "kwieto"

Jesli masz ten program i spisuje Ci sie swietnie - to super :")
Jednak ciezko nie przyznac, ze konkurencja ma naprawde sporo do zaoferowania.


Ja Kwieto nie twierdzę że konkurencja nie ma nic do zaoferowania i nie rośnie w siłę - zgadzam się z tobą. Tylko że AM też ma sporo do zaoferowania - tego tyczy się mój post

*

Offline vikelf

  • ***
  • 392
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2006, 18:17:33 »
Tryb 4x4 jest wielką zaletą... dla pilota śmigłowca np pogotowia lecącego do wypadku :). Widziałem w jakimś reportażu jak ten po prawej w śmigłowcu trzymał PDA z automapą.
Stabilność i szybkość działania? Proszę was nie rozśmieszajcie mnie. Na procesorze 624 (?) MHz trzeba wyłączyć obracanie mapy, żeby dało się słuchać mp3 (zacina czasem). Na innych programach nie ma z tym problemu.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Re: Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 26, 2006, 20:10:32 »
Cytat: "niezawodny"

8. Dla patriotów dochodzi argument "made in Poland" (mnie to akurat nie bierze) - o ile wiem to jedyny tej klasy program lokalnej produkcji.


Świetny argument dla ludzi, którzy mają wydać cięzko zarobione pieniądze....
ISTQB Certified Tester

*

Jinks

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2006, 21:01:39 »
Ja mam AM i jestem zadowolony. Nie twierdzę,że nie ma żadnych wad,ale przywykłem,zjeździłem pół Polski i ani razu nie miałem problemów (co prawda była to Polska z południa na północ,może z zachodu na wschód byłyby cyrki ;)  ) Miałem iGO przez tydzień i krew mnie zalewała przez to skakanie po ekranach. Wybierz kraj, miasto,ulicę itd.itp. a na końcu jeszcze pięć ekranów do tyłu aż do głównego menu po to tylko,żeby kliknąć na kokpit,żeby sie mapa w tryb pilota przełączyła. Może zresztą da się na skróty to zrobić,ja miałem iGo krótko i, byc może nie odkryłem tego. A w AM tylko KONIEC-START GPS i jazda. Ale graficznie iGO muszę przyznać ładnie sie prezentuje. Uśmiałem się zdrowo przy komunikatach o przekroczeniu prędkości,nie zawsze adekwatnych do rzeczywistości.
A co do patriotyzmu to dla mnie nie ma znaczenia,kto mapę robił,byleby mnie doprowadziła do celu,mówiła po polsku i najlepiej tego języka nie kaleczyła.

*

Dżeju

Re: Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2006, 21:21:21 »
Cytat: "piotr.lutynski"
Cytat: "niezawodny"

8. Dla patriotów dochodzi argument "made in Poland" (mnie to akurat nie bierze) - o ile wiem to jedyny tej klasy program lokalnej produkcji.


Świetny argument dla ludzi, którzy mają wydać cięzko zarobione pieniądze....


A dlaczego nie, skoro wydaję swoją kasę  ]:>  Mnie ten argument odpowiada.

Cytat: "kwieto"


                  niezawodny napisał:

                  3. Ładny wygląd map


Rzecz gustu. Mi np. bardziej odpowiada TomTom, zwlaszcza ze jest do niego szereg "skorek" dosc istotnie zmieniajacych jego wyglad - ja np. stworzylem sobie wlasne. Czasem drogi w AM wygladaja troche tak jakby rysowalo je dziecko - i to dosc znacznie pogarsza czytelnosc mapy.
Wielu zwolennikow ma rowniez interface iGO. ....


Rzeczywiście rzecz gustu, bo wygląd map w TTN6 to katastrofa  :wkurzony: Mapy w TTN6 zaś na pewno rysowało dziecko  >:), a  do tego brak możliwości zatrzymania zoomu - tragizm.

Na Polskę to tylko AM  :proud:

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Re: Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2006, 22:03:29 »
Cytat: "niezawodny"

Po to jest forum żeby polemizować.... ;)


No to polemizujmy :")

Cytat: "niezawodny"

Cytat: "kwieto"

A probowales jechac kiedys trasa "krotka"?
Albo jeszcze lepiej - 4x4? :"P

A czy muszę koniecznie używać wszystkich opcji? Ja nie szukam Kwieto dziury w całym czyli tego co nie działa tylko to co działa :P  A tak całkiem serio powiem że moje potrzeby (i zapewne większości userów) ograniczają się do "trasy szybkiej" która działa bardzo dobrze. I prawdę powiedziawszy nie wiem co jest nie tak w trasie "krótkiej" czy "4x4"


Smiem twierdzic, ze mowisz tak glownie dlatego, ze nie miales okazji zobaczyc jak dzialaja te opcje w sofcie gdzie rzeczywiscie dzialaja.
Ja regularnie korzystam z "trasy krotkiej" w TomTomie, pozwolila mi na "obczajenie" paru bardzo fajnych skrotow tudziez znalezienie drog malo uczeszczanych (wszyscy jezdza glownymi, ktorymi prowadzi tez AM) a pozwalajacych sprawnie pokonac trase typu W-wa <-> Krakow, albo W-wa <-> Rzeszow. Ja tez wiec szukam "tego co dziala" - tyle ze znalazlem to nie w Automapie, ale w TomTomie. Ktory, nawiasem mowiac, ma az szesc sposobow wyznaczania trasy do wybour - i zareczam, ze wszystkie dzialaja lepiej niz "trasa 4x4" w AM :"P Inni szukaja innych opcji (np. "funkcji komiwojazera" i znajduja je rowniez gdzie indziej - np. w iGO.

Pomijam juz to, ze dziwna to logika - wprowadzic do programu jakas opcje, a nastepnie przez wlasny support odradzac korzystania z niej.


Cytat: "niezawodny"

Ja Kwieto widzę te 10% gdzie to nie działa, Ty widzisz te 90% gdzie działa  :P  Krótko mówiąc w AM też działa...


Owszem, tyle ze skoro innym tez dziala, ciezko tu mowic o "plusach".
To troche tak jakbys mowil ze "plusem Poloneza jest to ze jezdzi"


Cytat: "niezawodny"

No Kwieto, sorry ale płatne aktualizacje to duży minus w stosunku do bezpłatnych, nie mówiąc o tym że u wielu producentów możesz sobie tylko kupić nowy program (vide Destinator)


Zgoda. Tyle ze aktualizacje w przypadku AM potrafily wygladac tak, ze znikaly z nich poprawki ktore naniesiono wczesniej... Przy czym na pewnym poziomie nie ma zbyt wiele do aktualizowania, wiec znaczenie ilosci aktualizacji przestaje byc az tak wielkie. Zgoda, darmowe aktualizacje sa pewnym plusem, zreszta przyznalem to wczesniej.


Cytat: "niezawodny"
Zważ Kwieto że każdy kiedyś zaczyna zabawę z pocketem GPS a wtedy taki support bardzo się przydaje. W AM działa to IMHO wzorowo - korzystałem na początku a teraz już nie muszę ale wiem że jakby co to dźwieknę i się dowiem.


Veto. Po pierwsze - moze rozpoczac zabawe z Palmem, Garminem, Magellanem, urzadzeniem nawigacyjnym typu TomTom ONE/GO, samochodowa nawigacja fabryczna... itd. Przy czym nie rozumiem do czego mialby sie przydawac tu support. Jesli zainstalowanie programu oznacza koniecznosc kontaktowania sie z supportem, to IMO oznacza to ze program jest do bani. Oczywiscie, jakis procent uzytkownikow cos pomiesza i zainstaluje sobie program nie tak jak powinno, ale... jaki to bedzie procent? Przy dobrze skonfigurowanym instalatorze + dobrze konfigurujacym sie programie, podejrzewam ze mniej niz 5%. Nie przeceniajmy wiec roli supportu.

Cytat: "niezawodny"

Kwieto, mając za porównanie Destinatora nie widzę różnic w szybkości działania a ze stabilnością miałem problemy właśnie w Destinatorze, nigdy w AM. Ale jak dobrze wiesz to zależy od hardwareu - jak ktoś ma za słaby hardware to narzeka. Cóż AM nie ukrywa swoich wymagań sprzętowych. Ja kupiłem co trzeba i nie mam żadnych problemów.


Przeczytaj o tym jak jest oceniana predkosc AM, TT oraz iGO. Przez wielu uzytkownikow.


Cytat: "niezawodny"

Tu widzę że mamy zupełnie różne doświadczenia wynikające zapewne z zastosowania różnego sprzętu. Na czym miałeś takie problemy?


Asus A730w (czyli "blizniak" Looxa 720). Raczej topowy sprzet jakis rok temu (czyli wtedy gdy testowalem Automape). Automapa 3.8.x

Cytat: "niezawodny"

Ja Kwieto nie twierdzę że konkurencja nie ma nic do zaoferowania i nie rośnie w siłę - zgadzam się z tobą. Tylko że AM też ma sporo do zaoferowania - tego tyczy się mój post


OK. Tyle ze IMO z plusow ktore wymieniles akurat bardzo niewiele jest "plusami" - wiekszosc jest standardem u konkurencji, wiec...
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline stwf

  • *
  • 81
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A716, BT GPS
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 26, 2006, 22:08:03 »
Z AM jestem zadowolony o czym świadczy to, że po raz drugi przedłużyłem licencję. Mam też TT3, nie opłacało mi się - pomimo atrakcyjnej ceny - kupić nowszej wersji. Jeżdżę "trasą szybką" niekiedy też "krótką", ale moja octavia niezbyt to lubi ;) !!
Nie sprawdzałem tras 4x4, moim patrolem jeżdżę "na kompas".

Oczywiście można powiedzieć, że włączając AM nie odpali się żadnego filmu na PDA, ale i tak nie stosuję mego asusa do oglądania filmów.

Jest wolny rynek i możliwość wyboru. Mnie w Polsce odpowiada AM, liczę że dożyję czasu "AM-Europa".
A mnie się marzy kurna chata........

*

Offline grisza[gen]

  • ***
  • 266
  • Płeć: Mężczyzna
    • FotoGrisza
  • Sprzęt: [StarTrek][Nokia 770][Nokia 70][MIO P550M][Nokia 9210i][Nokia Ld-3W][Simpad SL4]
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 26, 2006, 22:44:00 »
Jakieś dwa tygodnie temu zmalowałem małą tabelkę swojemu szefowi ( skurczybyk podpatrzył że używam ;)



Więc zostaje uzupełnić o kilka spostrzeżeń

- AM jest polska, TT nie - i cóż z tego, nie widzę potrzeby "dotowania" słabego softu tylko dlatego że jest polski. Reguły rynku są proste.

- AM - tylko polska, TT - Europa - chyba tu nie ma nic do gadania

- Co do interface - najciekawszy miał iGO i jego opcja Find&Go, jednak ze względu na mapy i ogólną prostotę wygrał TT6.

Pewne nadzieje budzi AutoPilot, ale daje mu jeszcze trochę czasu ,aby dorosnął.
Dawniej ludzie byli bliżsi sobie. Musieli. Broń nie niosła daleko.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 26, 2006, 22:52:34 »
Cytat: "grisza[gen
"]Jakieś dwa tygodnie temu zmalowałem małą tabelkę swojemu szefowi ( skurczybyk podpatrzył że używam ;)



No to Ci polecam instrukcję obsługi Automapy
żeby Cię szef z roboty nie wywalił*  :P  :P  :P

*jak się dowie, że autozoom w AM jest już hohoho ...
A z tym 80% to chyba teź przesadziłeś.

edit:
Aha, teraz widzę że używasz wersji XT,
takiej to jeszcze na oczy nie widziałem,
kto wie, może tam faktycznie tego autozoomu nie ma ... ]:>
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

kichu1979

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 26, 2006, 23:06:32 »
Panowie, ja wiem ze argumentami na temat wyzszosci jednego programu nad drugim mozna sie przerzucac bez konca. Nie o to tu jednak chodzi.

Nie da sie zaprzeczyc ze atutem Automapy - jesli chodzi o Polske - na dzien dzisiejszy jest jakosc map i to fakt niezaprzeczalny. I wiele osob jezdzacych po Polsce wybiera ten program wlasnie z tego powodu.

Z drugiej strony mamy sam program i jego interfejs, ktory w rowzoju, w porownaniu z konkrencja jest nieco do tylu i zatrzymal sie na pewnym etapie. I mozna sie pokusic o stwierdzenie,z e w dniu dzisiejszym w bezposrednim porownaniu z konkurencja po prostu taki interfejs traci
troche myszka. Nie wdajac sie w niuanse jako dwie najpowazniejsze
wady mozna wskazac...

Po pierwsze szybkosc dzialania programu. Na N560 (procek 624mhz) kazdy program konkurencji z ktorym mialem do czynienia czyli TomTom, Destinator, iGo, Navigon, viaMichelin byl szybszy i to zarowno w ladowaniu, wyznaczaniu trasy, jej rekalkulacji jak i oswiezaniu ekranu.

Po drugie sama ergnomowia obslugi programu, ktory owszem ma spore mozliwosci, ale nadal pod wzgledem ergonomii obslugi przypomia raczej
program na PC z rozbudowanym menu niz program ktory powinno sie
obslugiwac bez uzycia rysika aka 'finger-friendly'. Samo powiekszenie liter czy tez duze ikony nie wystarcza, bo nadal zostaje ilestam menu
i opcji wystepujacych w tradycyjnej czcionce, czy chociaz pasek zblizania
i oddalania mapy, ktory bez rysika obslugiwac jest raczej ciezko, tym
bardziej gdyby sie chcialo tego dokonac w czasie jazdy.

O kwestii 2d vs 3d dyskutowac nie bede, kazdy uzywa tego co lubi, niemniej jednak konkurencja tutaj oferuje mozliwosc wyboru, bo ich
programy pracuja w obu trybach na przyklad.

Z tego wszystkie mysle, ze producent doskonale sobie zdaje sprawe -
prosze sobie popatrzec na zapowiedzic 4.0, niemniej jednak poki co
nie ma az takiego cisnienia, glownie dlatego, ze konkrencja, szczegolnie
zachodnia, pod wzgledem dokladnosci sporo odstaje, a to mimo wszystko jeden z duzych atutow Automapy.

Zamiast klocic sie ktory program jest lepszy, co i tak prowadzi do niczego (patrz moja sygnaturka) proponuje chwilke sie zastanowic i pomyslec jak wygladalby np. rozklad rynku programow do nawigacji w Polsce, gdyby np. konkurencja oferowala mapy o identycznej dokladnosci jak Automapa.

Co jak co, ale jestem pewien ze udzial w rynku nie byl by taki
jak dzis, a i producent Automapy wykazywal wiekszosc aktywnosc w aktualizacjach, poprawianiu bledow,rozwijaniu programu i tym podobnych.

Byc moze wtedy aby ktorys z producentow aby skusic do uzywania jego programu wzialby sie za swiadczenie uslug typu informacja o pogodzie, czy o ruchu jak to robia inni producenci softu w innych krajach.

Na dzien dzisiejszy producent Automapy ma jeszcze jakis czas spokoj, ale konkurencja, szczegolnie zachodnia goni. Zarowno Teleatlas jak i Navteq zapowiadaja, ze biora sie za robienie dokladnych mapy Europy Wschodniej i na przyklad mapa Navteq z I kwartalu 2006 roku, udostepniana z Destinatorem 6, jesli chodzi o moja miejscowosc
(miasto 30 pare tys mieszkancow) dokladnoscia odpowiada Automapie.

Psy szczekaja, a cala karawna jedzie dalej... co z tego wyniknie... zobaczymy za jakis czas :)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 26, 2006, 23:20:35 »
Cytat: "Jinks"
Miałem iGO przez tydzień i krew mnie zalewała przez to skakanie po ekranach. Wybierz kraj, miasto,ulicę itd.itp. a na końcu jeszcze pięć ekranów do tyłu aż do głównego menu po to tylko,żeby kliknąć na kokpit,żeby sie mapa w tryb pilota przełączyła.

Jakie skakanie po ekranach?????????
Widzę, że nie poznałeś go dobrze bo żeby przełączać pomiędzy mapą a kokpitem wytarcz naciskać klawisz numer 4 (chyba tak się nazywa).
ISTQB Certified Tester

*

Offline grisza[gen]

  • ***
  • 266
  • Płeć: Mężczyzna
    • FotoGrisza
  • Sprzęt: [StarTrek][Nokia 770][Nokia 70][MIO P550M][Nokia 9210i][Nokia Ld-3W][Simpad SL4]
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 26, 2006, 23:22:24 »
Cytuj
*jak się dowie, że autozoom w AM jest już hohoho ...
A z tym 80% to chyba teź przesadziłeś.


Nie wywali, bo jest szczęśliwym użytkownikiem TT  ]:> A i AM też testował

Co do 80% - myślisz że przesadziłem ? Oki niech ci będzie 85%  >:) z najnowszymi mapami.

XL :P -literówka nie poprawi wad programu :P - Auto- zoomu też nadal nie widzę :P
Dawniej ludzie byli bliżsi sobie. Musieli. Broń nie niosła daleko.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Re: Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 26, 2006, 23:22:38 »
Cytat: "Dżeju"
Cytat: "piotr.lutynski"
Cytat: "niezawodny"

8. Dla patriotów dochodzi argument "made in Poland" (mnie to akurat nie bierze) - o ile wiem to jedyny tej klasy program lokalnej produkcji.


Świetny argument dla ludzi, którzy mają wydać cięzko zarobione pieniądze....


A dlaczego nie, skoro wydaję swoją kasę  ]:>  Mnie ten argument odpowiada.

Cytat: "kwieto"


                  niezawodny napisał:

                  3. Ładny wygląd map


Rzecz gustu. Mi np. bardziej odpowiada TomTom, zwlaszcza ze jest do niego szereg "skorek" dosc istotnie zmieniajacych jego wyglad - ja np. stworzylem sobie wlasne. Czasem drogi w AM wygladaja troche tak jakby rysowalo je dziecko - i to dosc znacznie pogarsza czytelnosc mapy.
Wielu zwolennikow ma rowniez interface iGO. ....


Rzeczywiście rzecz gustu, bo wygląd map w TTN6 to katastrofa  :wkurzony: Mapy w TTN6 zaś na pewno rysowało dziecko  >:), a  do tego brak możliwości zatrzymania zoomu - tragizm.

Na Polskę to tylko AM  :proud:

No widzsz, ja mam tą wyższośc nad tymi, którzy mają Automapę i wypowiadzją się o innych bo ja kupiłem i i AM i iGO....i oba użytkuję w proporcjach: iGO 98% AM 2%  :-)

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Re: Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 26, 2006, 23:26:03 »
Cytat: "kwieto"

Smiem twierdzic, ze mowisz tak glownie dlatego, ze nie miales okazji zobaczyc jak dzialaja te opcje w sofcie gdzie rzeczywiscie dzialaja.

Przyznaję, nie miałem okazji bo nie odczuwam potrzeby; szybkość dotarcia do celu (trasa szybka) jest dla większości userów najważniejsza i ważne żeby ta opcja była należycie dopracowana a w AM jest.

Cytat: "kwieto"

Veto. Po pierwsze - moze rozpoczac zabawe z Palmem, Garminem, Magellanem, urzadzeniem nawigacyjnym typu TomTom ONE/GO, samochodowa nawigacja fabryczna... itd. Przy czym nie rozumiem do czego mialby sie przydawac tu support. Jesli zainstalowanie programu oznacza koniecznosc kontaktowania sie z supportem, to IMO oznacza to ze program jest do bani. Oczywiscie, jakis procent uzytkownikow cos pomiesza i zainstaluje sobie program nie tak jak powinno, ale... jaki to bedzie procent? Przy dobrze skonfigurowanym instalatorze + dobrze konfigurujacym sie programie, podejrzewam ze mniej niz 5%. Nie przeceniajmy wiec roli supportu.


No to veto za veto. Weź pod uwagę że dla wielu osób kontakt z programem nawigacyjnym to także pierwszy kontakt z samym pocketem (tak było np. u mnie), więc mozna nie wiedzieć na początku tak prozaicznej rzeczy jak instalacja softu. Oczywiście można doczytać to w instrukcji ale szybciej i przyjemniej moze być zadzwonić i miłe jest że ktoś cię prowadzi za rączkę step by step.

Cytat: "kwieto"

Przeczytaj o tym jak jest oceniana predkosc AM, TT oraz iGO. Przez wielu uzytkownikow.


Wiem że AM ma gorsze "czasy" od wielu innych programów, tylko że te różnice liczone w sekundach mają niewielkie znaczenie praktyczne - jeśli rekalkulacja nastąpi przed następnym skrzyżowaniem to na prawdę jest mi to obojętne kto będzie szybszy. Lekkim dyskomfortem jest w AM zimny start - ten parametr mógłby być lepszy ale powiem, cóż nobody is perfect.

Cytat: "kwieto"

OK. Tyle ze IMO z plusow ktore wymieniles akurat bardzo niewiele jest "plusami" - wiekszosc jest standardem u konkurencji, wiec...


Czyli de facto znowu się "zgadzamy inaczej": AM ma podobne plusy do konkurencji albo konkurencja do AM  ;)
Natomiast biorąc pod uwagę dokładność i aktualność dróg jako najważniejszy parametr nawigacji (obok logiki wyznaczania trasy) to IMHO AM nadrabia niedostaki w innych punktach i daje finalnie kopa konkurencji (pomijam tu najnowszy program - Autopilota bo jeszcze zbyt świeży to temat żeby mieć pełną opinię). II-go rzędne parametry (np. funkcjonalność dodatkowa) nie zniwelują niedostatków w mapach - nie czarujmy się Kwieto  ;)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 26, 2006, 23:27:35 »
Cytat: "kichu1979"
czy chociaz pasek zblizania
i oddalania mapy, ktory bez rysika obslugiwac jest raczej ciezko, tym
bardziej gdyby sie chcialo tego dokonac w czasie jazdy.

Trochę OT, ale dlaczego to tego celu nie użyjesz klawiszy sprzętowych?
Znacznie wygodniej, a i ekranu nic nie zasłania :)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

kichu1979

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 26, 2006, 23:31:58 »
Cytat: "nocny_m"
Cytat: "kichu1979"
czy chociaz pasek zblizania
i oddalania mapy, ktory bez rysika obslugiwac jest raczej ciezko, tym
bardziej gdyby sie chcialo tego dokonac w czasie jazdy.

Trochę OT, ale dlaczego to tego celu nie użyjesz klawiszy sprzętowych?
Znacznie wygodniej, a i ekranu nic nie zasłania :)


A i owszem uzywam, bardziej chodzilo mi po prostu o to, ze interfejs AM jest to po prostu program a la tradycyjny PC (czyli klasyczne menu, opcje i tak dalej). Owszem, jest opcja duze przyciski, niemniej jednak, duze przyciski i czcionki wszystkie nie wylecza, struktura menu i sposob ustawiania pewnych opcji pozostaje nadal w stylu tradycyjnego programu PC. I pewne rzeczy, ktore u konkrencji robi sie pukajac kilka razy w ekran - nawet w czasie jazdy bez odrywania uwagi od drogi- tutaj wymagaja wglebiania sie w menu i bieganie po opcjach... albo trafienia w mikroskopijna ikonke - vide zmiana glosnosci powiadomien glosowych o manewrach.

IMO Auto Mapie przydalaby sie optymalizacja samego programu pod wzgledem szybkosci dzialania jak i ergonomii obslugi samego programu pod katem obslugi bez rysika. Jak to ladnie anglicy nazywaja 'finger-friendly'. I to sa moim zdaniem dwie najwazniejsze rzeczy wymagajace dopracowania, bo w obu tych przypadkach konkurencja jest sporo z przodu.

W kwesti opcji X czy Y wnikal nie bede, bo to prowadzi do klasycznych dicksize wars, czyli udowadniania sobie nawzajem kto ma wiekszego ;)

Poki Auto Mapa ma dobre mapy, to sie broni. Jesli jednak panowie nie wezma sie do roboty pcoraz bardziej aktualne bedzie pytanie jak dlugo...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 26, 2006, 23:35:54 »
Cytat: "grisza[gen
"]- Auto- zoomu też nadal nie widzę :P


Grisza, czytając dotąd Twoje posty nie podejrzewałem Cię o dyletanctwo,
może to więc problem ze wzrokiem?  :P

Hint: menu skala/auto
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline grisza[gen]

  • ***
  • 266
  • Płeć: Mężczyzna
    • FotoGrisza
  • Sprzęt: [StarTrek][Nokia 770][Nokia 70][MIO P550M][Nokia 9210i][Nokia Ld-3W][Simpad SL4]
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 26, 2006, 23:48:50 »
Jutro sprawdze u kupla w pokecie jak działa, bo przyznam że jakoś nie rzuciła mi się w oczy ( czy to działaniem, czy obecnością )  ]:>
Dawniej ludzie byli bliżsi sobie. Musieli. Broń nie niosła daleko.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 27, 2006, 00:16:00 »
Cytat: "kichu1979"
I pewne rzeczy, ktore u konkrencji robi sie pukajac kilka razy w ekran - nawet w czasie jazdy bez odrywania uwagi od drogi- tutaj wymagaja wglebiania sie w menu i bieganie po opcjach... albo trafienia w mikroskopijna ikonke - vide zmiana glosnosci powiadomien glosowych o manewrach.

Kichu, na początek wyjaśnienie,
to z czym się zgadzam 'wycinam w pień', bo o czym tu dyskutować? :))
Chętnie dowiedziałbym się więcej o tych 'pewnych rzeczach',
które masz na myśli, bo nie mam TT ani iGo więc do nich nie mam jak porównać.
Poza AM mam za to DPN, NP+ i AP a w tym towarzystwie
AM jest dla mnie o mało co wzorem ergonomii,
co absolutnie nie znaczy, że twierdzę, że lepiej się nie da ...
Wracając do Twojego przykładu, masz na myśli tą małą ikonkę z głośniczkiem?
W Palmaxie do tego celu też używam klawiszy sprzętowych :)
A do włączenia pocketa, uruchomienia AM i wyznaczenia trasy do domu,
też potrzebuję tylko 2 (słownie: dwóch) klawiszy sprzętowych  B)
Można jeszcze prościej?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

kichu1979

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 27, 2006, 00:46:23 »
Taaa... w Destinatorze na przyklad masz w lewym dolny rogu ikonke domu, wiec w dowolnej chwili klikasz na nia i masz trase do domu :)

Ale wiesz co, tu nie chodzi o to, czy cos sie zrobi jednym kliknieciem czy dwoma, bo to w praktyce nie ma wiekszego znaczenia. Kazdy program i kazdy uzytkownik ma swoje widzimisie, i to co sie komus bedzie podobalo w jednym, nie bedzie mu sie podobalo w drugim... bo on wolalbym jednym kliknieciem a nie dwoma.

Chodzi glownie o to ze konkurencja stara sie, aby caly program latwo lekko i przyjemnie daloby sie obslugiwac bez uzycia rysika tylko pukajac palcem w duze wyrazne klawisze / przyciski. Skocz sobie na google wpisz "TomTom review", "Destinator review", "iGo review" poogladasz troche screenow.

To rozwiazanie ma 2 zalety. Po pierwsze nie trzeba uzywac rysika, po drugie da sie 99% rzeczy w takim programie ustawic nawet w czasie jazdy. Owszem, producenci pisza, ze sie nie powinno, ale jak robi sie to z glowa i nie jednym ciagiem gapiac sie w ekran, to wcisniecie przycisku na ekranie PDA nie rozni sie w praktyce niczym od od obslugi radiootwarzacza w samochodzie czy klimatyzacji. Wcisniecie przycisku zabiera ok sekundy, na co w odpowiednich warunkach na drodze mozna sobie pozwolic. Oczywiscie przypadki, gdy ktos jedzie wpatrzony w ekran PDA i majstruje cos a la kobieta malujaca usta w lusterku pomijam.

W Automapie ze wzgledu na hybrydowy interfejs pewne rzeczy robi sie ciezko... zmiana ustawien programu, zmiana ustawien powiadomien i radarach, czy chocby cos a la "ulubione miejsca".  Zeby pozniej takie cos wybrac, trzeba albo operowac na zapisanych punktach - interfejs wczytaj/zapisz a la windows, albo na bazie POI. Tez nie najwygodniejszy interfejs.


Swoja droga napisz mi jak masz skonfigurowane klawisze sprzetowe, moze cos sciagne do siebie. Ja poki co mam na jednym full screen, na
innym night mode i na przyciskach oddalanie przyblizanie i glosnosc.

*

Jinks

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 27, 2006, 01:21:37 »
Cytuj
Widzę, że nie poznałeś go dobrze bo żeby przełączać pomiędzy mapą a kokpitem wytarcz naciskać klawisz numer 4 (chyba tak się nazywa).

Proszę o DOKŁADNE czytanie postów. WYRAŹNIE napisałem,że mogłem to i owo przeoczyć bo miałem ją krótko i nie zdążyłem obcykać. Oczywiście nie zawracałem sobie też głowy czyms takim jak czytanie instrukcji ;)  A zdania i tak nie zmienię. Jedyne czego się boję to tego żeby AM 4.0 nie okazała się gorzej zrobiona od obecnej i nie mam na mysli grafiki a obsługę interfejsu.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 27, 2006, 02:11:59 »
Cytat: "kichu1979"
Taaa... w Destinatorze na przyklad masz w lewym dolny rogu ikonke domu, wiec w dowolnej chwili klikasz na nia i masz trase do domu :)

Żeby się tak jeszcze chciał otwierać na pozycji gdzie został zamknięty
a nie w Paryżu, albo Pradze, w zależności od ostatnio uzywanej mapy.

Cytuj
Ale wiesz co, tu nie chodzi o to, czy cos sie zrobi jednym kliknieciem czy dwoma, bo to w praktyce nie ma wiekszego znaczenia.

Nie rozumiem, przecież jedną z miar ergonomii jest liczba ruchów
które trzeba wykonać, żeby uzyskać zmierzony efekt,
zwłaczcza przy czynnościach często wykonywanych,
a Ty sam  narzekasz, że w AM musisz się przebijać
przez kilkuetapowe menu ... tylko podajesz akurat przyklady
ktorych nie ma sensu zmieniać w czasie jazdy (vide powiadomienia o radarach)

Cytuj
Chodzi glownie o to ze konkurencja stara sie, aby caly program latwo lekko i przyjemnie daloby sie obslugiwac bez uzycia rysika ...

Nie zapominaj, że AM3 w zasadzie nie jest juz od dawna rozwijana
AM4 miała być już hohoho a może jeszcze dawniej ...
a w becie AM4 'palcopukliwość'  :lol:  jest zdecydowanie lepsza

Cytuj
Swoja droga napisz mi jak masz skonfigurowane klawisze sprzetowe, moze cos sciagne do siebie. Ja poki co mam na jednym full screen, na
innym night mode i na przyciskach oddalanie przyblizanie i glosnosc.

Większość już znasz,
mam jeszcze zał/wył zapis śladu, i pusty przypisany do screenshota
(dzięki temu mapy okolic gdzie się poruszam są w AM niemal perfekcyjne :) )
Jeszcze chętnie używałbym funkcji 'blokuj odcinek' gdyby ... działała jak nalezy.
wiecej mo nie potrzeba, tryb nocny spokojnie sobie trafiam paluchem,
a np. w takim Autopilocie to samo wymaga:
-wywołania ikony menu
-uruchomienia menu
-przewinięcia menu
-przełączenia trybu nocny/dzienny
Co z tego, że wszystko palcem, jeśli w AM trafiam 'na ślepo'
w róg ekranu, a AP wymaga na kilka sekund uderwania wzroku od drogi?
(dwie to też kilka :) a ile metrów można w tym czasie przejechać?)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 27, 2006, 10:33:19 »
Cytat: "niezawodny"

Przyznaję, nie miałem okazji bo nie odczuwam potrzeby; szybkość dotarcia do celu (trasa szybka) jest dla większości userów najważniejsza i ważne żeby ta opcja była należycie dopracowana a w AM jest.


KAZDY program ma nalezycie opracowana trase szybka :")
Problem sie zaczyna gdy trasa szybka jest nieskuteczna. Na przyklad z powodu korkow, albo tego, ze w gorzystym terenie kaze Ci nadkladac kilkadziesiat/set kilometrow drogi.

Podam prosty przyklad: z W-wy do Krakowa mozesz pojechac na dwa sposoby - "Gierkowka" przez Katowice i potem A4 (platna) do Krakowa, oraz trasa przez Radom-Kielce. Obie drogi potrafia byc dosc uciazliwe. Pierwsza nadkladasz 60km na 300km trasie (czyli 20%!), do tego placisz za autostrade. Ponadto, przy duzym ruchu nie jedzie sie zbyt wygodnie (ciagle przyspieszanie i hamowanie), no i jest pare fotoradarow na trasie + patrole - o ile wiec czasem da sie jechac tamtedy szybko, to zwykle tak rozowo nie jest.
Druga z tych tras jest krotsza, natomiast jej uciazliwosc jest wiele wyzsza - przede wszystkim tylko gdzieniegdzie masz dwupasmowke (dwa pasy w jednym kierunku), do tego droga jest dosc mocno rozjezdzona przez tiry (koleiny, dziury) poza tym idzie tamtedy spory ruch lokalny.

Kiedys z glupia frant wyznaczylem sobie trase "krotka" - biegnaca przez rozne ciekawe miejscowosci o nazwach typu "odrzywol" :") Niezy asfalt, mikroskopijny ruch - moze nie mozna jechac bardzo szybko, ale mozesz za to jechac non-stop 80-ka, zamiast przyspieszac do 160km/h a nastepnie po paru kilometrach zwalniac do 50km/h (obie pozostale trasy)
Czas przejazdu wyznaczany wg ETA rozni sie w granicach 25 minut - a trasa "krotka" jedzie sie o wieeeeele spokojniej (i ekonomiczniej).
Krotka trasa sprawdza sie rowniez w miastach - mimo ze sporo jezdze po Warszawie, dzieki tej opcji nauczylem sie bardzo ciekawych skrotow :")

Inny przyklad - rejony gorskie. Tam zdarza sie, ze trasa krotka jedziesz gdzies 20km, a trasa szybka - 80km. Owszem, trasa krotka jest podlawa -ale z drugiej strony... nadkladalbys 400% drogi? A taka jest specyfika terenu, ze albo jedziesz droga podla - albo dobra (szybka) ale dookola gorskich pasm. Wyznacz sobie np. trase krotka z Krempnej do Koniecznej (Beskid Niski) - bedzie to okolo 25km. Wyznacz szybka - i objazd bedzie siegal niemalze Gorlic - dlugosc trasy to prawie 70km.

Jest takze jeszcze jedna opcja ktorej brakuje (z tego co pamietam - jesli sie myle, to prosze mnie poprawic) w AM, a ktora swietnie sie sprawdza w przypadku TT - "wyznaczanie trasy alternatywnej". Mozesz wyznaczyc trase alternatywna do zadanej, ale niekoniecznie innego rodzaju - mozesz wiec dla wyliczonej trasy szybkiej kazac poszukac alternatywy - ale rowniez wg kryteriow "szybka"! Jesli alternatywa Ci sie nie spodoba, mozesz szukac nastepnej, i nastepnej....

BTW, jak napisalem TT ma szesc typow wyznaczania trasy. O ile "piesza" i "rowerowa" przydaje sie rzadko, o tyle "ograniczona predkosc", czy "omijaj drogi ekspresowe" moze sie przydac - np. jesli kogos holujesz, albo jedziesz z przyczepa.

Cytat: "niezawodny"

No to veto za veto. Weź pod uwagę że dla wielu osób kontakt z programem nawigacyjnym to także pierwszy kontakt z samym pocketem (tak było np. u mnie), więc mozna nie wiedzieć na początku tak prozaicznej rzeczy jak instalacja softu. Oczywiście można doczytać to w instrukcji ale szybciej i przyjemniej moze być zadzwonić i miłe jest że ktoś cię prowadzi za rączkę step by step.


Nie rozumiem. W iGO program dziala po prostu po wlozeniu karty do slotu palmtopa. W przypadku TT albo masz obrazkowa (sic!) instrukcje jak to zainstalowac (miesci sie na kartce A4), albo, w przypadku TTN 6 sprzedawanego na karcie pamieci - masz dokladnie tak samo jak w iGO - wkladasz do palmtopa i jedziesz.
Po co tu support?

Owszem, dla PPC masz absurdalna konfiguracje portow COM dla polaczen bluetooth (ani na Symbianie, ani na Palm OS nie ma takiej potrzeby - parujesz urzadzenie i dziala), no ale to specyfika Windowsa i sadzac z opisow na forum - na kazdym pockecie dzialaja inne ustawienia :"P

Poza tym - nie wiem czy support AM odstaje na plus (lub minus) od supportu innych firm - po prostu soft ktorego uzywam sprawia, ze NIGDY nie musialem korzystac z pomocy technicznej.

Cytat: "niezawodny"

Wiem że AM ma gorsze "czasy" od wielu innych programów, tylko że te różnice liczone w sekundach mają niewielkie znaczenie praktyczne - jeśli rekalkulacja nastąpi przed następnym skrzyżowaniem to na prawdę jest mi to obojętne kto będzie szybszy.


A jesli nie nastapi? (co AM zdarza sie pono dosc czesto?)
A jesli komenda o skrecie padnie w momencie mijania drogi w ktora nalezalo pojechac? (moj podstawowy problem z czasow uzywania AM)

Cytat: "niezawodny"

 Lekkim dyskomfortem jest w AM zimny start - ten parametr mógłby być lepszy ale powiem, cóż nobody is perfect.


Nobody's perfect, ale co innego jesli problem jest tylko z czasem startu, a co innego gdy problem dotyczy CALOKSZTALTU predkosci dzialania programu.

Cytat: "niezawodny"

Czyli de facto znowu się "zgadzamy inaczej": AM ma podobne plusy do konkurencji albo konkurencja do AM  ;)


Nie. To co wymieniles jako plusy jest standardem u konkurencji, ponadto konkurencja oferuje szereg opcji, ktorych w AM brak.

Cytat: "niezawodny"

Natomiast biorąc pod uwagę dokładność i aktualność dróg jako najważniejszy parametr nawigacji (obok logiki wyznaczania trasy) to IMHO AM nadrabia niedostaki w innych punktach i daje finalnie kopa konkurencji (pomijam tu najnowszy program - Autopilota bo jeszcze zbyt świeży to temat żeby mieć pełną opinię).


Znowu blad. Znam co najmniej jeden program konkurencji (nie mowie tu o Autopilocie), ktory ma mapy LEPSZE niz Automapa (przynajmniej tak wynika z opinii forumowiczow ktorzy go uzywaja).
Poza tym, Kazdy inny soft daje kopa Automapie tym, ze ma mapy innych krajow (np. cala Europa Zachodnia) - a AM oferuje tylko Polske.
Do tego - jak juz powiedzialem - przewaga AM juz w tej chwili sprowadza sie do wiekszej ilosci danych adresowych (oczywiscie z wylaczeniem programu o ktorym pisze powyzej - ktory ma lepsza baze adresowa niz AM). Pokrycie drog jest bardzo zblizone, przynajmniej jesli mowimy o drogach przejezdnych dla samochodu osobowego :")

Cytat: "niezawodny"

 II-go rzędne parametry (np. funkcjonalność dodatkowa) nie zniwelują niedostatków w mapach - nie czarujmy się Kwieto  ;)


Owszem, dlatego w Niemczech, Czechach, Slowacji, na Wegrzech - moge sobie schowac AM do kieszeni. W Polsce obecne pokrycie TomToma jest wystarczajace bym pojechal tam gdzie chce. Tam gdzie TT nie ma drog - nie ma ich rowniez Automapa.

Dżeju - porownaj sobie screenshoty, ja raczej nie mam watpliwosci ktore mapy sa czytelniejsze:
http://img98.imageshack.us/my.php?image=screen38ny.jpg

http://img95.imageshack.us/my.php?image=screen0237qy.jpg

http://img88.imageshack.us/my.php?image=screen106ir.jpg

http://img88.imageshack.us/my.php?image=screen0303dt.jpg

A to tylko standardowe interface, mozna stworzyc indywidualne, akcentujace wybrane i wazne dla danego uzytkownika elementy (ja np. w nocnym mam wszystko niemalze czarne, tylko linie drog mocno zaakcentowane)
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 27, 2006, 11:09:01 »
Cytat: "kwieto"
Znowu blad. Znam co najmniej jeden program konkurencji (nie mowie tu o Autopilocie), ktory ma mapy LEPSZE niz Automapa
(przynajmniej tak wynika z opinii forumowiczow ktorzy go uzywaja) ... Do tego - jak juz powiedzialem - przewaga AM juz w tej
chwili sprowadza sie do wiekszej ilosci danych adresowych
(oczywiscie z wylaczeniem programu o ktorym pisze powyzej - ktory ma lepsza baze adresowa niz AM).

A po jakie licho tworzysz taką 'aurę tajemniczości'?
Gdybyś po prostu wymienił nazwę, zaoszczędziłbyś kilka linijek
zbędnego tekstu ... chcesz odgrywać 'guru nawigacji'?  ]:>
A ten 'co najmniej jeden program' to nie przypadkiem dokładnie jeden,
albo co najwyżej jeden?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 27, 2006, 11:13:11 »
Cytat: "Jinks"
Jedyne czego się boję to tego żeby AM 4.0 nie okazała się gorzej zrobiona od obecnej i nie mam na mysli grafiki a obsługę interfejsu.

Albo zmiana trasy oznacza konieczność resetu co skrzyżowanie :)

Pozdrawiam
ISTQB Certified Tester

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 27, 2006, 11:34:50 »
Cytat: "nocny_m"
A po jakie licho tworzysz taką 'aurę tajemniczości'?
Gdybyś po prostu wymienił nazwę, zaoszczędziłbyś kilka linijek
zbędnego tekstu ...


Heh, zeby nie byc posadzonym o kryptoreklame :"P
Ale pewnie masz racje - dokladnie jeden.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

kichu1979

Dlaczego tyle ludzi wiesza psy na AM??? Pora na plusy...
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 27, 2006, 12:17:59 »
A powiedzcie ktory ? :)