Przyznaję, nie miałem okazji bo nie odczuwam potrzeby; szybkość dotarcia do celu (trasa szybka) jest dla większości userów najważniejsza i ważne żeby ta opcja była należycie dopracowana a w AM jest.
KAZDY program ma nalezycie opracowana trase szybka :")
Problem sie zaczyna gdy trasa szybka jest nieskuteczna. Na przyklad z powodu korkow, albo tego, ze w gorzystym terenie kaze Ci nadkladac kilkadziesiat/set kilometrow drogi.
Podam prosty przyklad: z W-wy do Krakowa mozesz pojechac na dwa sposoby - "Gierkowka" przez Katowice i potem A4 (platna) do Krakowa, oraz trasa przez Radom-Kielce. Obie drogi potrafia byc dosc uciazliwe. Pierwsza nadkladasz 60km na 300km trasie (czyli 20%!), do tego placisz za autostrade. Ponadto, przy duzym ruchu nie jedzie sie zbyt wygodnie (ciagle przyspieszanie i hamowanie), no i jest pare fotoradarow na trasie + patrole - o ile wiec czasem da sie jechac tamtedy szybko, to zwykle tak rozowo nie jest.
Druga z tych tras jest krotsza, natomiast jej uciazliwosc jest wiele wyzsza - przede wszystkim tylko gdzieniegdzie masz dwupasmowke (dwa pasy w jednym kierunku), do tego droga jest dosc mocno rozjezdzona przez tiry (koleiny, dziury) poza tym idzie tamtedy spory ruch lokalny.
Kiedys z glupia frant wyznaczylem sobie trase "krotka" - biegnaca przez rozne ciekawe miejscowosci o nazwach typu "odrzywol" :") Niezy asfalt, mikroskopijny ruch - moze nie mozna jechac bardzo szybko, ale mozesz za to jechac non-stop 80-ka, zamiast przyspieszac do 160km/h a nastepnie po paru kilometrach zwalniac do 50km/h (obie pozostale trasy)
Czas przejazdu wyznaczany wg ETA rozni sie w granicach 25 minut - a trasa "krotka" jedzie sie o wieeeeele spokojniej (i ekonomiczniej).
Krotka trasa sprawdza sie rowniez w miastach - mimo ze sporo jezdze po Warszawie, dzieki tej opcji nauczylem sie bardzo ciekawych skrotow :")
Inny przyklad - rejony gorskie. Tam zdarza sie, ze trasa krotka jedziesz gdzies 20km, a trasa szybka - 80km. Owszem, trasa krotka jest podlawa -ale z drugiej strony... nadkladalbys 400% drogi? A taka jest specyfika terenu, ze albo jedziesz droga podla - albo dobra (szybka) ale dookola gorskich pasm. Wyznacz sobie np. trase krotka z Krempnej do Koniecznej (Beskid Niski) - bedzie to okolo 25km. Wyznacz szybka - i objazd bedzie siegal niemalze Gorlic - dlugosc trasy to prawie 70km.
Jest takze jeszcze jedna opcja ktorej brakuje (z tego co pamietam - jesli sie myle, to prosze mnie poprawic) w AM, a ktora swietnie sie sprawdza w przypadku TT - "wyznaczanie trasy alternatywnej". Mozesz wyznaczyc trase alternatywna do zadanej, ale niekoniecznie innego rodzaju - mozesz wiec dla wyliczonej trasy szybkiej kazac poszukac alternatywy - ale rowniez wg kryteriow "szybka"! Jesli alternatywa Ci sie nie spodoba, mozesz szukac nastepnej, i nastepnej....
BTW, jak napisalem TT ma szesc typow wyznaczania trasy. O ile "piesza" i "rowerowa" przydaje sie rzadko, o tyle "ograniczona predkosc", czy "omijaj drogi ekspresowe" moze sie przydac - np. jesli kogos holujesz, albo jedziesz z przyczepa.
No to veto za veto. Weź pod uwagę że dla wielu osób kontakt z programem nawigacyjnym to także pierwszy kontakt z samym pocketem (tak było np. u mnie), więc mozna nie wiedzieć na początku tak prozaicznej rzeczy jak instalacja softu. Oczywiście można doczytać to w instrukcji ale szybciej i przyjemniej moze być zadzwonić i miłe jest że ktoś cię prowadzi za rączkę step by step.
Nie rozumiem. W iGO program dziala po prostu po wlozeniu karty do slotu palmtopa. W przypadku TT albo masz obrazkowa (sic!) instrukcje jak to zainstalowac (miesci sie na kartce A4), albo, w przypadku TTN 6 sprzedawanego na karcie pamieci - masz dokladnie tak samo jak w iGO - wkladasz do palmtopa i jedziesz.
Po co tu support?
Owszem, dla PPC masz absurdalna konfiguracje portow COM dla polaczen bluetooth (ani na Symbianie, ani na Palm OS nie ma takiej potrzeby - parujesz urzadzenie i dziala), no ale to specyfika Windowsa i sadzac z opisow na forum - na kazdym pockecie dzialaja inne ustawienia :"P
Poza tym - nie wiem czy support AM odstaje na plus (lub minus) od supportu innych firm - po prostu soft ktorego uzywam sprawia, ze NIGDY nie musialem korzystac z pomocy technicznej.
Wiem że AM ma gorsze "czasy" od wielu innych programów, tylko że te różnice liczone w sekundach mają niewielkie znaczenie praktyczne - jeśli rekalkulacja nastąpi przed następnym skrzyżowaniem to na prawdę jest mi to obojętne kto będzie szybszy.
A jesli nie nastapi? (co AM zdarza sie pono dosc czesto?)
A jesli komenda o skrecie padnie w momencie mijania drogi w ktora nalezalo pojechac? (moj podstawowy problem z czasow uzywania AM)
Lekkim dyskomfortem jest w AM zimny start - ten parametr mógłby być lepszy ale powiem, cóż nobody is perfect.
Nobody's perfect, ale co innego jesli problem jest tylko z czasem startu, a co innego gdy problem dotyczy CALOKSZTALTU predkosci dzialania programu.
Czyli de facto znowu się "zgadzamy inaczej": AM ma podobne plusy do konkurencji albo konkurencja do AM
Nie. To co wymieniles jako plusy jest standardem u konkurencji, ponadto konkurencja oferuje szereg opcji, ktorych w AM brak.
Natomiast biorąc pod uwagę dokładność i aktualność dróg jako najważniejszy parametr nawigacji (obok logiki wyznaczania trasy) to IMHO AM nadrabia niedostaki w innych punktach i daje finalnie kopa konkurencji (pomijam tu najnowszy program - Autopilota bo jeszcze zbyt świeży to temat żeby mieć pełną opinię).
Znowu blad. Znam co najmniej jeden program konkurencji (nie mowie tu o Autopilocie), ktory ma mapy LEPSZE niz Automapa (przynajmniej tak wynika z opinii forumowiczow ktorzy go uzywaja).
Poza tym, Kazdy inny soft daje kopa Automapie tym, ze ma mapy innych krajow (np. cala Europa Zachodnia) - a AM oferuje tylko Polske.
Do tego - jak juz powiedzialem - przewaga AM juz w tej chwili sprowadza sie do wiekszej ilosci danych adresowych (oczywiscie z wylaczeniem programu o ktorym pisze powyzej - ktory ma lepsza baze adresowa niz AM). Pokrycie drog jest bardzo zblizone, przynajmniej jesli mowimy o drogach przejezdnych dla samochodu osobowego :")
II-go rzędne parametry (np. funkcjonalność dodatkowa) nie zniwelują niedostatków w mapach - nie czarujmy się Kwieto
Owszem, dlatego w Niemczech, Czechach, Slowacji, na Wegrzech - moge sobie schowac AM do kieszeni. W Polsce obecne pokrycie TomToma jest wystarczajace bym pojechal tam gdzie chce. Tam gdzie TT nie ma drog - nie ma ich rowniez Automapa.
Dżeju - porownaj sobie screenshoty, ja raczej nie mam watpliwosci ktore mapy sa czytelniejsze:
http://img98.imageshack.us/my.php?image=screen38ny.jpg http://img95.imageshack.us/my.php?image=screen0237qy.jpghttp://img88.imageshack.us/my.php?image=screen106ir.jpg http://img88.imageshack.us/my.php?image=screen0303dt.jpgA to tylko standardowe interface, mozna stworzyc indywidualne, akcentujace wybrane i wazne dla danego uzytkownika elementy (ja np. w nocnym mam wszystko niemalze czarne, tylko linie drog mocno zaakcentowane)