Fakt, za takie wejście powinien być status klubowicza od pierwszego postu

ad.3&6 Ręczna zmiana kategorii byłaby dość uciążliwa, chyba że dałoby się to robić zbiorczo,
na wielu odcinkach na raz. Przypuszczam też że to zbyt daleko idąca ingerencja w dane mapowe,
by dali użytkownikom narzędzia do ich smodzielnej edycji.
Ale gdyby choć ustawiane przez użytkownika prędkości dla poszczególnych kategorii dróg
byłyby wykorzystywane przy kalkulacji tras, a nie tylko do szacowania czasu podróży,
to już byłby to istotny krok do przodu. (zwłaszcza że było to obiecywane w zapowiedziach przed AM4)
A jeszcze lepiej gdyby program sam monitorował w tle rzeczywiste średnie prędkości
i robił sobie statystyki, wykorzystywane później i to estymacji czasu i kalkulacji tras.
Z biegiem czasu AM 'uczyłaby się' sposobu jazdy użytkownika i planowała trasy
zindywidualizowane - pod jego technikę jazdy.
Pełen luksus byłby, gdyby zaimplementowano kilka możliwych profili kierowcy i dla każdego profilu
statystyki byłyby zbierane oddzielnie, wtedy dla każdego członka rodziny trasy byłyby kalkulowane odrębnie.
Nawet dla jednego kierowcy mogłyby być 2 profile, np. ogólny i 'cholernie mi się dziś spieszy'

Z DK1 i krętą krajówką chyba nie masz racji, wskazany przez Ciebie odcinek jest drogą międzynarodową
(o kategorię wyżej) i ponadto niewykluczone, że drogi 2 jezdniowe mają zaprogramowaną
większą średnią prędkość od jednojezdniowych.
ad.4 Zgadza się, tak jest np w okolicach Chrzanowa 6km autoatrady A4 do wykorzystania.
Choć tu chyba wystarczyłoby, żeby odcinki między skrajnymi zjazdami bez PPO
były sklasyfikowane jako niepłatne.
ad.1 Też początkowo byłem zwolennikiem takiego rozwiązania, ale w pilocie jest już dość ciasno,
(6 możliwości, a w QVGA tylko 3 pola do wyboru)
obecnie bardziej optuję za tym, by pozostał na dolnej belce, ale żeby były 3 możliwości wyboru:
-miejscowość
-ulica
-pikietaż +nr drogi
Na QVGA w pionie i tak zwykle nie widać więcej niż jedna, czy jedna i trochę pozycji.
Ewentualnie biorąc pod uwagę szersze ekrany, 3 możliwości wyboru
co ma być wyświetlane na pierwszej pozycji na pasku.