Czas na babole AM 5.5.3

  • 231 Odpowiedzi
  • 51091 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline QbasQ1

  • **
  • 202
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: TravelPilot 500 (480x272); Galaxy SII
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 02, 2009, 11:43:23 »
Zauważyłem dopiero jeden przypadek ostrzegania przed przejazdem na wiadukcie. Trasa Józefów - Wiązowna pow. otwocki
QbasQ1 :)

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 02, 2009, 12:02:21 »
Może ja mam źle ustawione powiadamianie, ale jeśli trasa wyznaczona skręca 100m przed przejazdem kolejowym równolegle do torów to też ostrzega zwolnij tylko po co jeśli raz i tak muszę zwolnić bo skręcam na skrzyżowaniu a dwa wcale nie wjeżdżam na przejazd.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 02, 2009, 12:13:06 »
Jeżeli ostrzega Cię przed przejazdem na drodze równoległej do torów, to albo masz ustawione ostrzeganie "kątowe", albo masz za szeroki margines ostrzegania (domyślnie jest 50m po prawej) i przejazdy na poprzecznych ulicach łapią się na ostrzeganie.

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 02, 2009, 12:32:44 »
Możliwe ale czy nie powinno ostrzegać jeśli mam zamiar przejechać przez przejazd. To jest bez sensu, że gada uważaj przejazd i nie prowadzi mnie przez niego.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 02, 2009, 12:40:19 »
Nie wiem o co Ci chodzi. Przecież, jeżeli trasa będzie prowadziła przez przejazd, to zostaniesz powiadomiony  :-?
Masz pewnie za szeroki zakres ostrzegania po prawej stronie, to go zmniejsz i nie będzie Cię ostrzegało przed przejazdem, przez który nie masz zamiaru jechać.
Czyli wszystko działa, jak powinno  :ok:

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 02, 2009, 12:58:00 »
AM wyznacza trasę która nie prowadzi przez przejazd kolejowy to po co ostrzega. To nie jest CPN czy stoisko z kaszanką, że może ostrzegać o punkcie który leży gdzieś z boku tylko ja przez ten punkt fizycznie przejeżdżam albo nie.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 02, 2009, 13:07:26 »
Przejazdy kolejowe są takimi samymi POI, jak każde inne. Ktoś, kto stawia nowe POI nie musi ustawić go ideaalnie na przejeździe, wystarczy, że kliknie opcję zamiast "w punkcie GPS", to "po jego prawej stronie", albo w danym momencie GPS wstawiającego punkt ma odchylenie kilkumetrowe od drogi, albo mapa nie jest narysowana idealnie (nigdy nie jest!). Przyczyn może być wiele, musi więc być określona tolerancja ustawienia punktu, a zarazem tolerancja ostrzegania.

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 02, 2009, 13:14:45 »
AutoMapa 5.5.2 w liczbach:
• adresy poszczególnych budynków (dokładne punktowe) 2,241,748
• przejazdy kolejowe (ostrzeganie!) 15,200
Moim zdaniem to nie są zwykle POI skoro adresy budynków można wyznaczyć dokładnie to i przejazdy też.
Niech ostrzega jeśli jadę z podglądem trasy (bo nie wie gdzie jadę) ale jak sama wyznacza trasę to wiadomo, że przejazd jest ileś tam od mojej wyznaczonej trasy i czy będę przez niego przejeżdżał czy nie. Jest to ewidentny błąd już od którejś tam wersji z kolei.
Nie mówimy o POI użytkowników.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2009, 13:17:01 wysłana przez al41 »

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 02, 2009, 13:21:22 »
A słyszałeś o POI wbudowanych?
To to samo co POI użytkownika, tylko jest wbudowane w mapę. Przejazdy kolejowe do nich należą.
Przykład z budynkami jest całkowicie nietrafny. Nie ma ostrzegania przed budynkami  :evil:

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 02, 2009, 13:25:34 »
"Tak masz całkowita racje czepiam się AM i tyle "
AutoMapa 5.5.2 w liczbach:
• punkty użyteczności publicznej (POI) 426,389
• linie kolejowe 29,900
• przejazdy kolejowe (ostrzeganie!) 15,200
Myśli za mnie a nuż zachce mi się przez ten przejazd hehe "przejechać"
Teraz się z Tobą zgadzam to nie jest babol  AM, tylko PKP, że dały niedokładne dane, i program nie wie gdzie są przejazdy tylko dlaczego ikonka jest dokładnie na drodze i w miejscu przejazdu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2009, 13:28:18 wysłana przez al41 »

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 02, 2009, 15:02:26 »
Ale co to ma za znaczenie, że AM w materiałach marketingowych wyszczególnia POI Przejazdy kolejowe, skoro są to normalne POI, których parametry można ustawiać tak jak dla wszystkich innych POI.
Co chcesz mi udowodnić?
To, że punkty są postawione dokładnie na przecięciu torów z drogą świadczy o tym, że prawdopodobnie PKP dostarczyła dane o przejazdach kolejowych w sposób opisowy lub, co bardziej prawdopodobne, że punkty poddano obróbce przez AM i zostały one dostosowane do map Aqurat, bo bez obróbki całe przedsięwzięcie by się nie powiodło.
Nie zmienia to w żadnym stopniu faktu, że są to normalne POI i ustaw sobie z łaski swojej odchylenie 5m z lewej i z prawej, a nie będziesz miał żadnych problemów.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 02, 2009, 23:20:49 »
Po przejechaniu trasy Łódź - wybrzeże (kilkanaście miejscowości nadmorskich) - Łódź, mogę stwierdzić że mniej więcej 1/3 polski jest podobnie skopana.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 02, 2009, 23:49:31 »
Ale do czego się odnosisz? Do ostrzegania o przejeździe na wiaduktach? Bo nie wiem  :mysli:

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 03, 2009, 10:28:18 »
Cytuj
Nie zmienia to w żadnym stopniu faktu, że są to normalne POI i ustaw sobie z łaski swojej odchylenie 5m z lewej i z prawej, a nie będziesz miał żadnych problemów.
A co to da (mam ustawione 10) jadę jak na obrazku przejazd kolejowy jest na prostej a ja skręcam w prawo lub w lewo.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2009, 10:29:50 wysłana przez al41 »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #74 dnia: Sierpień 03, 2009, 10:37:57 »
A trasę miałeś wyznaczoną?
Ustawienia z opcji 'Położonych przy trasie' nie działają gdy trasy nie ma.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2009, 10:40:05 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 03, 2009, 10:46:18 »
Wyznaczona i o oto mi chodzi. Strzałeczkę widać.

Cytuj
AM wyznacza trasę która nie prowadzi przez przejazd kolejowy to po co ostrzega.

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 03, 2009, 11:14:51 »
Ale do czego się odnosisz? Do ostrzegania o przejeździe na wiaduktach? Bo nie wiem  :mysli:

Tak, o wiaduktach pisałem. Najdziwniejsze było jednak to, że przejeżdżając kilkukrotnie ten sam wiadukt (w tę samą stronę) 2x miałem ostrzeżenie a 4x nie.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 03, 2009, 11:21:44 »
Testowałem to miejsce na demie - gdy mam wyznaczoną trasę to nie mam ostrzeżenia,
a może masz też POI 'Przejazdy strzeżone' i tam ustawione ostrzeganie 'w kierunku jazdy'?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpień 03, 2009, 11:24:00 »
Wyznaczona i o oto mi chodzi. Strzałeczkę widać.

Rozumiem, że cały czas mówimy o POI z kategorii "Przejazdy kolejowe" wbudowanej w AM?
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 03, 2009, 12:54:56 »
No i wszystko jasne AM wymaga nieustannego czytania instrukcji.
Fakt zaznaczyłem w wbudowanych i oki zamilkła, a ja sprawdzałem swoje (mam teraz dwie kategorie jedną trzeba usunąć)

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 03, 2009, 16:29:28 »
Prawda, jakie to proste?  :E

*

Offline al41

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad 430BT
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 03, 2009, 17:16:12 »
Cytuj
Prawda, jakie to proste?
Tak tylko takie opcje to powinny być ustawione w standardzie a nie trzeba spędzić kupę czasu na ustawienie programu żeby jako tako chodził (choć ja do jazdy po Polsce nie zamieniłbym się na inny program nawet za dopłatą.)

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 04, 2009, 08:48:17 »
Przejazdy kolejowe są takimi samymi POI, jak każde inne. Ktoś, kto stawia nowe POI nie musi ustawić go ideaalnie na przejeździe, wystarczy, że kliknie opcję zamiast "w punkcie GPS", to "po jego prawej stronie", albo w danym momencie GPS wstawiającego punkt ma odchylenie kilkumetrowe od drogi, albo mapa nie jest narysowana idealnie (nigdy nie jest!). Przyczyn może być wiele, musi więc być określona tolerancja ustawienia punktu, a zarazem tolerancja ostrzegania.

nie zgodze sie z takim rozumowaniem. Przejazdy przez tory sa jednoznaczne i maja zupelnie inna wage, niz np. knajpa z kebabem. Sa na tyle wazne, ze nie mozna ich traktowac byle jak. Musza byc zweryfikowane, a ich wspolrzedne musza byc bezdyskusyjne. Ostrzeganie przed przejazdem kolejowym powinno dotyczyc wylacznie sytuacji, gdy trasa wiedzie przez taki przejazd lub zjechalem z trasy i kieruje sie na taki przejazd. Przejechalem ostatnio 1,5 tys.km po naszych drogach i w wielu przypadkach AM ostrzegala mnie przed przejazdami, ktore znajdowaly sie w poblizu, a ja nawet nie mialem pojecia, ze tamtedy ida jakies tory. I po co ? Po to, zeby denerwowac kierowce zastanawiajacego sie "ale o co chodzi". Oczywiscie zalapalem, ze tory mieszcza sie w kacie wykrywania POI, ale nie ma to najmniejszego sensu. Pojscie ta droga, to pojscie na latwizne i zmniejszanie funkcjonalnosci produktu. O ile do wielu rodzajow POI moze miec sens takie zachowanie, o tyle do przejazdow kolejowych nie. Generalnie irytuja mnie rozwiazania w nawigacji, ktore przesadnie zakladaja ulomnosc kierowcy.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 04, 2009, 08:53:10 »
Ustaw sobie margines ostrzegania na 5-10m i nie marudź. Po jakie licho zmieniać program i dodawać funkcje, które są dobrze realizowane w obecnej wersji. Wystarczy tylko dobrze go ustawić.
Pewnie przydałaby się tylko zmiana, aby przy instalacji domyślnie zmniejszony był margines wykrywania przejazdów.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 04, 2009, 09:07:25 »
Ustaw sobie margines ostrzegania na 5-10m i nie marudź. Po jakie licho zmieniać program i dodawać funkcje, które są dobrze realizowane w obecnej wersji. Wystarczy tylko dobrze go ustawić.
Pewnie przydałaby się tylko zmiana, aby przy instalacji domyślnie zmniejszony był margines wykrywania przejazdów.

zmienilem i nie marudze, pojezdzimy i zobaczymy jak bedzie sie sprawdzac

*

Offline gruniu

  • ***
  • 250
  • Sprzęt: artemis, mysle o rhodium
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpień 10, 2009, 14:19:14 »
jechalem z Kostrzyna (woodstock) do Karpacza
pojechalem wedlug tego co pokazala AM, nie przegladajac wczesniej drogi na mapie
wniosek: koszmar, poprowadzilo mnie wioskami, ulicami z bruku i itd.

po dojechaniu na miejsce przeanalizowalem trase z mapa w reku i dla mojego doswiadczenia uruchomilem TomTom
i tu rewelacja
poprowadzilo mnie przez drogi glowne pomijajac miejscowosci, TT mial pare bledow typu zjazd na moscie w lewo a pod mostem zadnej drogi nie ma, ale z mapa w reku i wlaczonym TomTom-em jechalo sie zdecydowanie lepiej

*

Offline WWoytek

  • ***
  • 329
  • TomTom Go Mobile Android
  • Sprzęt: Xiaomi Redmi Note 4X
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 10, 2009, 14:48:58 »
jechalem z Kostrzyna (woodstock) do Karpacza
pojechalem wedlug tego co pokazala AM, nie przegladajac wczesniej drogi na mapie
wniosek: koszmar, poprowadzilo mnie wioskami, ulicami z bruku i itd.

po dojechaniu na miejsce przeanalizowalem trase z mapa w reku i dla mojego doswiadczenia uruchomilem TomTom
i tu rewelacja
poprowadzilo mnie przez drogi glowne pomijajac miejscowosci, TT mial pare bledow typu zjazd na moscie w lewo a pod mostem zadnej drogi nie ma, ale z mapa w reku i wlaczonym TomTom-em jechalo sie zdecydowanie lepiej

Ja bym w tym przypadku: zanim wybiorę trasę zwrócił uwagę jaką wybieram tzn. nie pieszą, krótką tylko optymalną z przewagą na szybką. No i oczywiście w opcjach włączone "pomijaj drogi gruntowe i ... chyba gorsze lub dobrze utrzymane" i będzie OK. Mój kolega już raz tak błądził jak odruchowo dał prowadź a ktoś zmienił mu trasę na pieszą hi hi hi no i zaczęła się jazda  :D :ok:
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2009, 14:50:40 wysłana przez WWoytek »
->>>----TomTom-Go-Mobile---->

*

Offline iceneon

  • ****
  • 995
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 10, 2009, 14:49:34 »
koszmar, poprowadzilo mnie wioskami, ulicami z bruku i itd.
Pewnie masz w ustawieniach trasy "krótka" więc się nie dziw

uruchomilem TomTom i tu rewelacja
poprowadzilo mnie przez drogi glowne pomijajac miejscowosci, TT mial pare bledow typu zjazd na moscie w lewo a pod mostem zadnej drogi nie ma, ale z mapa w reku i wlaczonym TomTom-em jechalo sie zdecydowanie lepiej
rzeczywiście rewelacja...

*

Bartek1987

Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpień 10, 2009, 15:44:28 »
uruchomiłem TomTom i tu rewelacja
poprowadziło mnie przez drogi glowne pomijając miejscowości, TT maił parę  typu zjazd na moście w lewo a pod mostem zadnej drogi nie ma, ale z mapa w reku i wlaczonym TomTom-em jechalo sie zdecydowanie lepiej

Nie wiem jaką masz mapę, ale ja jeżdżąc z TT nawet po pipidówkach nigdy nie miałem problemów.

A co do AM to trzeba więcej pogrzebać w ustawieniach i w trakcie planowania wybrać odpowiedni rodzaj trasy

*

Offline gruniu

  • ***
  • 250
  • Sprzęt: artemis, mysle o rhodium
Odp: Czas na babole AM 5.5.3
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpień 10, 2009, 17:00:25 »
grzebalem w ustawieniach
dawalem i szybko i krotka, w opcjach ustawialem poziom optymalnej, zawracajac nadrabiaj mam 10km, ta druga opcje tez 10km
uzywalem przeliczaj alternatywne, wskazywalem przez jakie punkty ma jechac, np. dalem jeden z punktow za Legnica i mimo tego nie uwzglednil obwodnicy Legnicy, co odrazu zrobil TT

jezeli ustawie pomijaj miejskie lokalne i gorsze to nie powinien wpychac mnie do miasta a tak robi