AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic

  • 213 Odpowiedzi
  • 71088 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« dnia: Styczeń 04, 2011, 18:42:33 »
Dziś przed południem przeczytałem o wielkim karambolu na A4 pod Gliwicami,
Karambol wydarzył się (wg gliwickiej policji) tuż przed dziesiątą, pierwsze informacje
w internecie pojawiły sie ok 10:30, a ja tuż po dwunastej zajrzałem na Targeo
i spróbowałem w AM wyznaczyć trasę przez ten odcinek A4. Na Targeo było już widać korki,
ale AM nadal prowadziła trasy po A4, a na podglądzie AM`traffic panował błogi spokój.
Porównawcze dane z Targeo i z podglądu AM`Traffic zamieściłem na screenie "karambol na A4"
Do ok. 12:40 nic na wykresach się nie zmieniało, a ja co chwilę pobierałem nowe dane AM`Traffic
tracąc pomału nadzieję, że cokolwiek się zmieni.
Jednak po kolejnej próbie aktualizacji danych AM zmieniła trasę, a w podglądzie pojawił sie czarny kolor
na odcinku miedzy węzłami Sośnica i Bojków. Sytuację zilustrowałem na screenie "traffic działa"
W wiadomościach lokalnych o 16:30 usłyszałem, że z A4 usuwany jest ostatni TIR
i za chwilę autostrada zostanie ponownie otwarta, a tuż przed 17:00, AM pobraniu danych Traffic
ponownie wyznaczyła trasę na Wrocław po autostradzie. (screen "A4 znów przejezdna")

Z powyższych obserwacji wynika, że na zareagowanie na ten karambol AM potrzebowała
prawie trzech godzin, za to na wznowienie ruchu zareagowała niemal natychmiast.
Ale jest też 'drugie dno' tej całej historii, jeśli porównać zaznaczone przeze mnie
miejsce karambolu na pierwszym screenie (304 km A4), z objazdem wytyczonym przez AM
na drugim screenie, dochodzimy niestety do dość pesymistycznych wniosków.
AM`Traffic nie omijał miejsca karambolu, omijał tylko korek, który utworzył się przed tym miejscem.
Korek (po trzech godzinach) omijał skutecznie, ale pakował nas tym objazdem wprost na odcinek A4,
na którym wydarzył się ten wypadek i który od rana był całkowicie zablokowany.


To kolejny dowód na to, że o ile AM jakoś radzi sobie z korkami, to w obecnej formie nie jest w stanie
zareagować na kompletne zablokowanie odcinka drogi. Reaguje (z pewnym opóźnieniem, ale jednak)
tylko na skutki, które taka blokada wywołała (zakorkowanie drogi przed blokadą).
Jest to w sumie zrozumiałe, skoro odcinek jest zupełnie nieprzejezdny, to przecież nie ma żadnych
informacji o tym odcinku od użytkowników AM`Traffic, bo żaden z nich tym odcinkiem nie przejedzie.
Widać to załączonych przeze mnie screenach. od rana na miejscu karambolu nie ma danych,
widoczne są tylko prognozy (dane statystyczne).
Dopóki więc AM`Traffic nie zostanie uzupełniony o dane chwilowe inne, niż automatycznie zbierane
przez użytkowników, dopóty nie będzie działał tak, jak wszyscy byśmy tego oczekiwali.


A cóż to są 'inne chwilowe dane'? Ano są to dane, które nie pojawią się bez udziału człowieka.
Dopóki nie powstanie jakiś ośrodek, w którym będą pracować ludzie, którzy będą stale monitorować
sytuację na drogach, reagować na sygnały z wielu źródeł (policja, służby drogowe,
redakcje telewizyjne/radiowe/prasowe, zgłoszenia indywidualne etc.)
sytuacja nie będzie miała szans wyglądać zdecydowanie lepiej niż wygląda obecnie.

Dowód? Mam, konkretny dowód dla omawianego przypadku, tym dowodem jest screen z Miplo
(ostatni z załączonych)
Okazuje się, że już od 11:08 w Miplo były POI, które blokowały autostradę, znalazł się użytkownik
(tu akurat moderator), który pewnie usłyszał/przeczytał o wypadku i zareagował 2 godziny wcześniej
od AM`Traffikowego automatu. Zareagował wcześniej i znacznie bardziej skutecznie, bo spowodował
zablokowanie dokładnie tych miejsc które były nieprzejezdne. Zabrakło tylko "AM`Traficmana"
który skorzystałby z tego zgłoszenia, szybko zweryfikował i dodał do systemu blokady,
tak by informacji o zamknięciu A4 mogli skorzystać wszyscy użytkownicy AM`Traffic, a nie tylko
bardzo nieliczni użytkownicy MiploTraffic, subskrybujący kategorię "Droga zablokowana - wypadek, kolizja".



AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:11:21 »
Jak to rozumieć nM? jeśli ktoś subskrybuje "droga zablokowana, wypadek" i używa LD, to będzie miał w czasie jazdy rzeczywiste dane?   pozdr

*

Zachu

Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:33:03 »
Tak wygląda centrum TMC.

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:46:18 »
Dopóki więc AM`Traffic nie zostanie uzupełniony o dane chwilowe inne, niż automatycznie zbierane
przez użytkowników, dopóty nie będzie działał tak, jak wszyscy byśmy tego oczekiwali.


Podpisuje się pod tym obiema rękami. Naprawdę byłem przekonany że Am Traffic zawiera min. te i podobne funkcje.
Do poprawki.

*

Bilunia

Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:57:49 »
....jeśli ktoś subskrybuje "droga zablokowana, wypadek" i używa LD, to będzie miał w czasie jazdy rzeczywiste dane?   pozdr
Piszesz chyba o 2 różnych sprawach.
Subskrypcja "droga zablokowana, wypadek", dot. danych z MIPLO. Danych tych raczej nie aktualizujesz będąc w trasie, a ew. przed podróżą. Przy tych założeniach, dane będą pochodziły z godziny pobrania.
Natomiast włączony LD powinien Ci w czasie jazdy "poprawić" trasę, gdyby dane LD były na bieżąco aktualizowane. Jak widać z opisu przedstawionego przez nM - nie są. Mało tego, jak już zostały wprowadzone, to były już "musztardą po obiedzie" i na dodatek w złej lokalizacji (tak to zrozumiałem).
Przypadek, który opisał nocnyMarek, jest niestety smutną wizytówką LD na dzień dzisiejszy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2011, 20:00:46 wysłana przez Bilunia »

*

Offline slawrumia

  • ******
  • 3932
  • Płeć: Mężczyzna
  • The Best Game UT3
    • filmiki
  • Sprzęt: Galaxy s4 96GB
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:11:37 »
I jaki z tego morał ? Automapa jest i tak najlepsza bo ma zero  konkurencji z trafficiem  , więc  po co się nadwyrężać  :P

Mda II --> Mda Pro --> Toshiba G910 --> HTC Diamond --> SE Xperia X1 --> Asus P565 --> OmniaHD i8910 24GB --> IPhone 3G  --> Nokia N810 --> i780 --> Galaxy s --> IPhone 4 32GB --> Galaxy Note 80GB exFAT -- Galaxy s4 96GB

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:25:35 »
Cytat: hipeck
Jak to rozumieć nM? jeśli ktoś subskrybuje "droga zablokowana, wypadek" i używa LD, to będzie miał w czasie jazdy rzeczywiste dane?

Nie ma aż tak dobrze, jeślibyś subskrybował tę kategorię i miał ustawioną synchronizację z Miplo
z największą możliwą częstotliwością (co godzinę) i gdybyś dziś jechał A4 w stronę Wrocławia
to najpóźniej o 12:08 Twoja AM 'wiedziałaby już' o tym karambolu i poprowadziła objazdem
rzeczywiście go omijającym.

Cytat: Waszko
Naprawdę byłem przekonany że Am Traffic zawiera min. te i podobne funkcje.
Mają dane z różnych żródeł (nb. bardzo róznej jakości), ale głownie dotyczących
długotrwałych wyłączeń dróg z ruchu z powodu remontów dróg i innych robót drogowych.
Krótkotrwałych zdarzeń tak jak to dzisiejsze - zamkniecie drogi z powodu karambolu
nie udało mi sie do dej pory namierzyć
(co nie znaczy że wcale ich nie ma, może są w jakimś śladowym stopniu).

Tak przy okazji, śledziłem dziś też stronę serwisu dla kierowców z GDDKiA
tam przez cały dzień nie było żadnej informacji o tym wypadku, cały czas strona wygladała tak:
(no ale oni nawet (jak widać na tej mapce) nie rozróżniają Katowic od Gliwic  :mrgreen: )
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2011, 20:27:21 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:27:18 »

Dopóki więc AM`Traffic nie zostanie uzupełniony o dane chwilowe inne, niż automatycznie zbierane
przez użytkowników, dopóty nie będzie działał tak, jak wszyscy byśmy tego oczekiwali.



Co wiecej, mam takie wrazenie, ze osob wysylajacych dane do Traffica jest bardzo niewiele i stad pewnie tez bylo takie opoznienie.

Zauwazylem, ze po kazdej aktualizacji danych SR, AM chetniej wyznaczala "moje" trasy, ktorymi jezdze, a ktrora w poprzednich wersjach wyznaczala inaczej. Z poczatku myslalem, ze jest wiecej takich jak ja, ktorzy preferuja dane skroty w moim rejonie, dane Trafficowe sie uzupelnily i dlatego tak to wygladalo. Jednak ostatnio AM zaproponowala specyficzna trase dla mnie i jestem wrecz pewien, ze  pochodzi ona z moich kilku (2-3) szybszych przejazdow tymi drogami. To chyba jednak za malo zeby system mogl byc obiektywny...

PS. Nie bylem w stanie sprawdzic, ale czy informacja o tym wypadku nie pojawila sie szybko w serwisie GDDKiA? (odnosze wrazenie, ze "radza" sobie szybko z takimi rzeczami).  Jak juz dawno pisalem, wydaje mi sie ze sama prawidlowa wspolpraca z GDDKiA znacznie polepszylaby funkcjonalnosc AM Traffic, a to chyba nie jest az takie trudne do szybkiego osiagniecia... Przyznam szczerze, ze postawa AM w tej kwestii zaczyna mnie irytowac (a bylem naprawde cierpliwy), system ma juz kilka miesiecy, a wciaz nie potrafi dzialac w tak "prostej" sytuacji. Tutaj powinien bez problemu wyznaczyc objazd, a z tego co pisze nocnyMarek, wygladalo to zupelnie inaczej  :-|

Połączone: Styczeń 04, 2011, 20:29:09
Tak przy okazji, śledziłem dziś też stronę serwisu dla kierowców z GDDKiA
tam przez cały dzień nie było żadnej informacji o tym wypadku, cały czas strona wygladała tak:
(no ale oni nawet (jak widać na tej mapce) nie rozróżniają Katowic od Gliwic  :mrgreen: )

Czyli serwis GDDKiA tez sie nie popisal...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2011, 20:29:09 wysłana przez Miedzio »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:30:24 »
Miedzio, o GDDKiA napisałem właśnie tuż nad Twoim postem.
Żaluję tylko, że nie miałem jak sprawdzić, czy TMC spisał się dziś lepiej niż w/w.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2011, 13:42:38 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 04, 2011, 21:08:05 »
Dopóki AM będzie polegać głównie na użytkownikach, to będzie tak jak jest. Dlaczego? Jeżeli droga blokuje się, lub co gorsza jest wypadek, to wyłącza się silnik i nawigację. Zatem AM powinie traktować brak informacji jako blokadę ruchu, albo... brak użytkowników.


*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 04, 2011, 21:55:57 »
@nocnymarek

Spokojnie - KAŻDA firma na rynku działa najgorzej (=najtaniej), jak tylko rynek na to pozwala (=produkt ma zaplanowane wzięcie).

Wiedząc o tym, po prostu widać. że użytkownicy nie wymagają takiej funkcjonalności, to i producent spokojnie i powoli sobie ją wdraża jako nowość.

I to by się niejako zgadzało z moimi obserwacjami - szczerze mówiąc, nie znam osobiście nikogo oprócz mnie, kto używa Automapy on-line. A znam sporo użytkowników, którzy mają ją legalną.

Po prostu ta funkcjonalność wyprzedza swój czas, tak jak Blu Ray albo 3D - za 2-5 lat powinno być lepiej.

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 04, 2011, 22:22:35 »
Dziś przed południem przeczytałem o wielkim karambolu na A4 pod Gliwicami...
...

Dopóki więc AM`Traffic nie zostanie uzupełniony o dane chwilowe inne, niż automatycznie zbierane
przez użytkowników, dopóty nie będzie działał tak, jak wszyscy byśmy tego oczekiwali.


A cóż to są 'inne chwilowe dane'? Ano są to dane, które nie pojawią się bez udziału człowieka.
Dopóki nie powstanie jakiś ośrodek, w którym będą pracować ludzie, którzy będą stale monitorować
sytuację na drogach, reagować na sygnały z wielu źródeł (policja, służby drogowe,
redakcje telewizyjne/radiowe/prasowe, zgłoszenia indywidualne etc.)
sytuacja nie będzie miała szans wyglądać zdecydowanie lepiej niż wygląda obecnie.

Dowód? Mam, konkretny dowód dla omawianego przypadku, tym dowodem jest screen z Miplo
(ostatni z załączonych)
Okazuje się, że już od 11:08 w Miplo były POI, które blokowały autostradę, znalazł się użytkownik
(tu akurat moderator), który pewnie usłyszał/przeczytał o wypadku i zareagował 2 godziny wcześniej
od AM`Traffikowego automatu. Zareagował wcześniej i znacznie bardziej skutecznie, bo spowodował
zablokowanie dokładnie tych miejsc które były nieprzejezdne. Zabrakło tylko "AM`Traficmana"
który skorzystałby z tego zgłoszenia, szybko zweryfikował i dodał do systemu blokady,
tak by informacji o zamknięciu A4 mogli skorzystać wszyscy użytkownicy AM`Traffic, a nie tylko
bardzo nieliczni użytkownicy MiploTraffic, subskrybujący kategorię "Droga zablokowana - wypadek, kolizja".

No cóż, nic z tego.
Gdy byłem moderatorem globalnym miplo dwa razy zgłaszałem się z podobną propozycją do Kolegi Support Miplo, zgłaszając swoją kandydaturę - bo i tak w bazie siedziałem i punkty w tej kategorii wprowadzałem.
I tak sprawdzałem w tym czasie liczne źródła publiczne i własne (kontakty w lokalnych stacjach radiowych i wydziałach ruchu drogowego).  Czasami miałem wcześniej dane niż np. TVN24. Więc czemu nie przerodzić hobby w stałą pracę?

I co - nic.

Odzew ze strony Supportu: nie mamy na to pieniędzy aby zatrudnić ciebie lub / i jeszcze kogoś.
Panowie nie byli zainteresowani ani moderowaniem "na etacie" z nadzorem w zakresie zdarzeń (POI - wypadek, kolizja), ani wdrożeniem mojej propozycją stworzenia czegoś na zasadzie panelu operatora dla usługi AM Traffic w powiązaniu z pracą przy Miplo (taka osoba chyba wszyscy się zgodzą, że miała by co robić w dniach gdy na drogach nic się na wydarza).

Więc nie licz na to, że Miplo czy AM lub inny "chochlik" sprawi nam (użytkownikom) "przyjemność" i kogoś zatrudni.
Oni (support) się cieszą, że sami dzięki Miplo mają etat w AM.
A mniej, jak w ogóle, ich nie interesuje czy użytkownik ma informację czy nie.

Nie ma po stronie supportu sposobu myślenia takiego jaki prezentują moderatorzy. Czyli jednym zdaniem - support nie przejmuje się użytkownikami i moderatorami. Nie zwraca uwagi na jakość danych POI itd i inne.
Przykład: Pamiętasz / pamiętacie jak ja latem musiałem przepraszać publicznie cały kraj i okolicę za brak wykasowanych punktów POI co wpływało na działanie programu po aktualizacji map.
Jak wszyscy wiedzą, a jak nie wiedzą to informuję - nikt mi nic nie powiedział o aktualizacji (osobie, która zarządzała całą bazą).
Mijają kolejne miesiące. AM robi mi kolejny taki numer.
Mijają kolejne - support Miplo robi mi takie dwa numery. Pierwszy o integracji bazy Miplo z Targeo. Drugi o przechodzeniu propozycji między serwisami co skutkuje tym, że moderatorzy np. dyskutują z dzieciakami w wieku szkolnym (przykład z życia jednego z moderatorów. Pozdrawiam go w tym miejscu serdecznie.).

Więc o szanowaniu moderatorów i współpracowników ze strony AM i Miplo nie ma co pisać.

Nałóż powyższe na użytkowników pozostałych i będziesz miał odpowiedź na pytanie: czy i kiedy ktoś tematem się przejmie i powstanie coś na zasadzie centrali zarządzania tym systemem.

Nigdy. No chyba, że tacy wyklęci jak ja i inni zaczną robić negatywny wizerunek AM i może wtedy się ruszą.

Połączone: Styczeń 04, 2011, 22:24:29
I to by się niejako zgadzało z moimi obserwacjami - szczerze mówiąc, nie znam osobiście nikogo oprócz mnie, kto używa Automapy on-line. A znam sporo użytkowników, którzy mają ją legalną.

Po prostu ta funkcjonalność wyprzedza swój czas, tak jak Blu Ray albo 3D - za 2-5 lat powinno być lepiej.

Ja używam opcji on-line. (2minuty synchro + duży zasięg danych).
Znam jeszcze 4 inne osoby, które mają takie same ustawienia.

Więc jest nas sześcioro. To już coś.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2011, 22:24:29 wysłana przez ppepe »

*

Offline Visitor

  • **
  • 172
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MDA I, MDA Compact IV, HTC HD2, Galaxy S4
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 04, 2011, 22:44:25 »

Ja używam opcji on-line. (2minuty synchro + duży zasięg danych).
Znam jeszcze 4 inne osoby, które mają takie same ustawienia.

Więc jest nas sześcioro. To już coś.

Jestem siódmy  :ok:

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 04, 2011, 22:47:40 »
Ale wbrew pozorom działanie Aqurat'u ma sens. Budując LD przez lata można przy każdej aktualizacji chwalić się ogromnymi postępami w działaniu. A że ciągle funkcjonalność będzie znikoma? To użytkownik dowie się po zakupie.

A w nowej wersji będzie nowy wodotrysk: hydranty lub studzienki ściekowe. Te ostatnie są nierozerwalnie związane z drogami.

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 04, 2011, 23:07:39 »
Tyle tylko, że na takie podejście Aqurat nie może sobie już pozwolić.

To nie te czasy, gdy byli praktycznie sami na rynku.
Nie te czasy gdy mieli społeczność, która rozrastała się i sama organizowała.
Mamy jeszcze dodatkowy problem - windows mobile 7.
Mamy na horyzoncie migrację użytkowników WM6.x na inne platformy z których tylko apple ma ich program w ofercie.

Gdy ludzie zaczną wymieniać sprzęt na nowy (bo była promocja; bo się zepsuł itp.) pojawi się tendencja do zmniejszania ilości danych i cały ten Live Drive! będzie skazany na wymarcie.

Ratuje ich:
- zmiana podejścia do użytkowników na dzień dobry czyli od wczoraj.
- zmiana podejścia do Miplo i Targeo - więcej profesjonalizmu, większa jakość, większa integracja z AM. Powinni sobie uprzytomnić pewne sprawy związane z hasłem: "System Zarządzania jakością". Powiązanie całości w jeden organizm a nie akceptowanie półprywatnych prowizorek.
- zmiana podejścia do postulatów opracowania programu na inne platformy np. Android.
- zmiana w planowanym budżecie - zamiast na kolejną reklamę z helikopterkiem na TVN24 powinni wydać pieniądze na centralę zarządzania tym systemem, oprogramowanie, ludzi.
- itd.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 04, 2011, 23:14:01 »

Ja używam opcji on-line. (2minuty synchro + duży zasięg danych).
Znam jeszcze 4 inne osoby, które mają takie same ustawienia.

Więc jest nas sześcioro. To już coś.

Jestem siódmy  :ok:

Niech bedzie i setka... to wciaz za malo :/ Przeciez non stop nie jezdzimy, poza tym ilosc drog vs ilosc "wysylaczy" = kropla w morzu.

ppepe tylko potwierdza moje domysly, AM ma ta usluge "lekko" w powazaniu. Medialnie brzmi wspaniale, dzieki uzytkownikom jako tako baza SR sie powieksza, LD udaje ze funkcjonuje. Czy potrzebuja czegos wiecej, przeciez jakos sie kreci? Wydawalo mi sie, ze zatrudnienie kilku osob, ktore na powaznie by sie tym tematem zajely (a jak widac jest to do zrobienia), nie wplyneloby zle finansowo na wlasciciela AM, tylko wlasnie chyba nie maja w tym momencie "motywacji". Dla uzytkownikow byloby znacznie lepiej, a firma pewnie nie przewiduje z tego powodu wymiernych korzysci materialnych.

Pozostaje liczyc na "czas" i konkurencje, inaczej o zmiany bedzie ciezko  :-|
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2011, 23:15:48 wysłana przez Miedzio »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 05, 2011, 06:42:10 »
Niech bedzie i setka... to wciaz za malo :/ Przeciez non stop nie jezdzimy, poza tym ilosc drog vs ilosc "wysylaczy" = kropla w morzu.
Dokładnie...
Bujam się z LD po Lublinie już blisko miesiąc i nie zauważyłem, żeby proponowane trasy różniły się czymkolwiek od tych bez LD. A powinny, bo te proponowane niekoniecznie omijają korki a Lublin jest narazie jeszcze taką wiochą, że się niektóre da.
Z resztą, oprócz pożerania KB danych i zielonej ikonki LD nie odczułem żadnych efektów działania tej "technologii".
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Roberto41

  • **
  • 117
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 05, 2011, 07:37:43 »
Kurcze, tak czytam Wasze wypowiedzi od pierwszej do ostatniej. to mam wrażenie, że, gdzieś tu na forum AM ktoś krytykował funkcję Live Drive w dzisiejszym kształcie. Tyle, że wtedy jeden z drugim mnie za to karcili, że jestem nudny itp. Wtedy moje wypowiedzi o LD były odbierane jako wyraz mojej złośliwości, no ale nic to. A teraz widzą mam nadzieję, że jednak coś jest na rzeczy z tym "dobrodziejstwem". OK spadam, bo obiecałem to najważniejszemu z kolegów, że nie będę się odzywał. Pa pa

*

Offline Waszko

  • *****
  • 1330
  • Sprzęt: TomTom Go 5200 WiFi, Discover
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 05, 2011, 08:03:01 »
Niech bedzie i setka... to wciaz za malo :/ Przeciez non stop nie jezdzimy, poza tym ilosc drog vs ilosc "wysylaczy" = kropla w morzu.
Dokładnie...
Bujam się z LD po Lublinie już blisko miesiąc i nie zauważyłem, żeby proponowane trasy różniły się czymkolwiek od tych bez LD. A powinny, bo te proponowane niekoniecznie omijają korki a Lublin jest narazie jeszcze taką wiochą, że się niektóre da.
Z resztą, oprócz pożerania KB danych i zielonej ikonki LD nie odczułem żadnych efektów działania tej "technologii".

Skoro napisali że AM współpracuje z Targeo to dlaczego informacje nie pojawiają się identycznie jak w/w serwisie?
Przecież ta cała wizualizacja powinna działać tak samo jak na stronie http://mtraffic.pl/
Jechałem w grudniu z Wawy do Czewy. W okolicach Polichna wyłożył się tir. Na AM oczywiście przejezdne. Z ciekawości wrzuciłem targeo w komórce. A tam droga na czarno z dokładnością gdzie wypadek. I objechałem.
I tak trudno w dzisiejszych czasach wrzucić to do AM? Skoro partnerzy?

PS. Telefon w Erze, AM online, co 2 minuty, zasięg duży.
ANI RAZU LD mnie pozytywnie nie zaskoczył, od pewnego czasu traktuje go bardziej jako ciekawostkę...
Bardzo ciekawi mnie jak t wygląda w navigonie. Może ktoś napisze w związku z filmikiem wyżej. Działa chociaż odrobinę? Bo u nas nie.

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 05, 2011, 09:37:50 »
Moim zdaniem funkcja Traffic powinna być ściśle powiązana z MiploTraffic i kategoriiami:
Wypadek kolizja i podkategorie
Zablokowany odcinek i tu można by określić dokładnie które kategorie.

W/W blokady zatwierdzone w Miplo powinny mieć natychmiast odzwierciedlenie w LD - mowa tu o danych czasowych i o tym opóźnieniu między Miplo - Targeo - AutoMapą 

Tak jak to było opisywane wcześniej synchronizacja automatyczna w Miplo może być ustawiona minimum na godzinę (nie mówiąc o ręcznej synchronizacji) natomiast w AM można ustawić pobieranie i wysyłanie danych w czasie od 2 minut w górę.
Wystarczyło by połączyć te funkcjonalności i już było by lepiej. Oczywiście zintegrowany system zarządzania o  którym wspomniał Peppe jest jak najbardziej potrzebny. Też chętnie połączył bym przyjemne hobby z pożytecznym :) 
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 05, 2011, 10:06:44 »
Moim zdaniem funkcja Traffic powinna być ściśle powiązana z MiploTraffic i kategoriiami:
Wypadek kolizja i podkategorie
Zablokowany odcinek i tu można by określić dokładnie które kategorie.

W/W blokady zatwierdzone w Miplo powinny mieć natychmiast odzwierciedlenie w LD - mowa tu o danych czasowych i o tym opóźnieniu między Miplo - Targeo - AutoMapą

Ja miałem podobne zdanie jak nie identyczne. Nawet bardziej to uszczegóławiałem np. dostęp do aktywacji takich POI i tych kategorii ograniczony.
Dwa razy przedstawiałem propozycję na przestrzeni 3 lat.
Efekt - zero odzewu. To znaczy odzew był ale taki jak opisałem.

Niech bedzie i setka... to wciaz za malo :/ Przeciez non stop nie jezdzimy, poza tym ilosc drog vs ilosc "wysylaczy" = kropla w morzu.
Dokładnie...
Bujam się z LD po Lublinie już blisko miesiąc i nie zauważyłem, żeby proponowane trasy różniły się czymkolwiek od tych bez LD. A powinny, bo te proponowane niekoniecznie omijają korki a Lublin jest narazie jeszcze taką wiochą, że się niektóre da.
Z resztą, oprócz pożerania KB danych i zielonej ikonki LD nie odczułem żadnych efektów działania tej "technologii".

Obecnie trwają testy wersji 6.7
Więc aby testować prawidłowo / dogłębnie wyposażyłem swój pojazd w dwa urządzenia z AM.
Pierwsze ma połączenie on-line. Drugie nie.
Oba mają dokładnie te same - standardowe ustawienia. Bez zmian, modyfikacji itd.

Efekt: brak efektu.
Oba programy pracują i wyznaczają trasy dokładnie identycznie.
Nic nie daje wymuszenie pobierania danych podczas nawigacji.
Nie widzę żadnych różnic.

Testowany obszar: m. Łódź, m. Warszawa i obszar między nimi i to nie koniecznie główne ciągi komunikacyjne.

*

Offline stefanekmac

  • **
  • 124
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: keiser+navroad 460
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 05, 2011, 10:46:31 »
Konrad 4* masz rację.Dla mnie też CB górą nad wodotryskami.Ale niech pracują.Postęp jakiś jest.Pozdrawiam tych co tworzą Am i użytkowników.
sagem,nokia 3210,nokia 6320,nokia 6310,nokian70.mdaII,nokiae66.mda IIIkeiser.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 05, 2011, 10:52:20 »
Pozwolę sobie wtrącić parę groszy.

Na zdjęciu poniżej trasa Nysa - Kielce   data 3.01.2011 godz. 11.06
Utrudnienia : +267 min   :worried:
Informacja po zaciągnięciu danych AM Traffic .
Cała trasa wyznaczona na podstawie SR to 4h27min.
Brak informacji na jakiej drodze są takie utrudnienia a co gorsze brak dodania czasu tych utrudnień do czasu podawanego na skórce pilota.
267 min. to prawie 5 godz.  - czy znalazłby się odważny który wyruszyłby taką trasą ?
W przypadku takich utrudnień winna paść propozycja o zmianie trasy i poprowadzeniu jej innymi drogami.
Jesteśmy ubezwłasnowolnieni jeżeli chodzi o LD i system AM Traffic bo program sam bez zgody użytkownika dokonuje zmian trasy niekoniecznie na lepsze sygnalizując np Poprawa -11km -2 min - pytam co sie stało z tymi 11 km ?? Wyparowały?? Przecież nie wyrażałem zgody na zmianę trasy.



*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 05, 2011, 11:20:42 »
Dzisiaj mamy podobny przypadek z Obwodnicą Trójmiasta. Koparka uszkodziła wiadukt i droga jest zablokowana w obu kierunkach aż do godz. 20:00 dziś o ile nie będzie jakiś komplikacji.

Na Miplo są już odpowiednie  blokady.


Edit:
Na ostatnim obrazku dodanym o 12:04 widać że dane są zbierane bo na okolicznych drogach się poczarniło. natomiast zablokowany odcinek jest nadal nieźle przejezdny.

Na AutoMapie nie mogę sprawdzić bo mi właśnie padła i instaluje od nowa (muszę ściągnąć)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2011, 12:06:41 wysłana przez morette »
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline tesbor

  • **
  • 242
  • Sprzęt: Galaxy sIII + Galaxy Note II
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 05, 2011, 12:25:06 »
godz. 12:23. Na AM po zalaczeniu POI "Wypadek, Kolizja" pokazuje info wypadku (ikona). Ja mam ten odcinek zablokowany ze wzgledu na istniejaca blokade budowa wezla S7.
Po pobraniu zdarzen AM'Traffic jest wypadek w Kowale na liscie oraz ikona "Katastrofa". Faktycznie na targeo ten odcinek jest idealnie zielony (przejezdny). Okoliczne drogi robia sie "czarne".

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 05, 2011, 12:32:53 »
dobrze by było jak pisałem wcześniej aby targeo odzwierciedlało też poi o wypadkach i blokadach
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline Adamela

  • **
  • 124
  • Sprzęt: Xperia Z3 Compact
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 05, 2011, 13:13:58 »
Ja używam opcji on-line. (2minuty synchro + duży zasięg danych).
Znam jeszcze 4 inne osoby, które mają takie same ustawienia.

Więc jest nas sześcioro. To już coś.

Ja korzystałem do teraz , ale przestałem.
Powód - ostatni wyjazd do Zakopanego. Trasa Warszawa-Zakopane, trasą Katowicką i autostradą A4(jako optymalna).Do wjazdu na A4 było wszystko O.K. Przed wjazdem poprowadziła mnie na objazd w kierunku Oświęcimia. Pomyślałem żę LD działa i coś się dzieje na A4. Po wjechaniu na odcinek z którego już nie było zjazdu na A4, AM nagle się zawiesiła ( zniknęla trasa a kursor "wędrował" gdzieś po polach. Wkurzony wymusiłem restart mojego HD2 i ponownie uruchomiłem AM. Ta zrobiła rekalkulacje trasy i za parę minut- samoistny restart urządzenia. Po kilku minutach to samo, i tak trzy razy. Rozgrzany do białości  przypomniałem sobie opisywane problemy z LD, więc go wyłączyłem. I od tej pory zero problemów , tylko sobie trochę pozwiedzałem jadąc opłotkami do Nowego Targu.
Więc dziękuję za takie eksperymenty.

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 05, 2011, 13:26:54 »
ppepe, czy zgodzisz się, żebym Twojego posta wykorzystał w emailu do TVN Turbo ? Jakiś czas temu rozpływali sie nad super funkcjonalnością LD (pamiętacie ten reportaż o taksówkarzu warszawskim bez AM vs reporter stacji z AM z LD). Chętnie im to prześlę, żeby pomyśleli nad tematem do programu Raport Turbo.

A bardzo proszę. Tyle tylko,  że pisałem o becie więc produkcie, który nie musi pracować prawidłowo - prawda?
Masz już tłumaczenie działu PR.

Ja akurat nie oglądałem tego programu. A jeśli bym oglądał to i tak przez pryzmat programu sponsorowanego.

A co do wpływu LD! na program.
W dniu wczorajszym w Łodzi doszło do wypadku http://lodz.gazeta.pl/lodz/51,90280,8905863.html?i=0
Dowiedziałem się o tym zdarzeniu telefonicznie tuż po zdarzeniu od znajomego.
Ponieważ miałem jechać do Galerii Łódzkiej na zakupy więc postanowiłem przetestować działanie programu.
Trasa wyznaczona przez obie AM przebiegała od Widzewa ulicami: Rokicińska, Piłsudskiego do Sienkiewicza; nawrotka i pod galerię. Powrót Piłsudskiego przez skrzyżowanie marszałków w kierunku na Tomaszów Maz.

W rejonie Piłsudskiego x Kilińskiego w obu kierunkach setki aut w korku.
Komórka z Androidem gdzie mam zainstalowany Speed Alarm wyświetla cały czas komunikat o wypadku.

A co robi AM? Obie pchają po trasie przez największy korek, zamiast ominąć go np. kierując przez Rydza Śmigłego / Tymienieckiego / Piotrowską do Piłsudskiego.  :S O trasach powrotnych nawet nie wspomnę.

*

Offline Wookash82

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P560
Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 05, 2011, 13:42:15 »
No Coż AM jeszcze sporo brakuje do poprawnego działania LD. Ale powoli (z naciskiem na powoli) prace ida w dobrym kierunku. Trzeba wierzyc i czekac, że producent tak usprawni owe cudo, że bedzie można się tym nie tylko chwalic ale i używac bez grymaszenia i stresu podczas jazdy.
Kto wie może w AM 7 będziemy wszyscy bardzo miło zaskoczeni nowymi usprawniami.  :)
Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty są dla szybkich kierowców...

AutoMapa 6.10.0

*

Dżeju

Odp: AM`Traffic działa? - karambol na A4 koło Gliwic
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 05, 2011, 13:48:28 »
Jak już kiedyś pisałem: To coś nie ma prawa działać, dopóty, dopóki nie będzie aktualnych danych dostępnych online ! To, że czasem w dużych aglomeracjach zadziała, to prawda, ale cóż z tego ? Bardziej dotkliwe jest stanie na autostradzie kilka godzin, niż w miejskim korku kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt minut.
Testując AM 6.7 mam to włączone i bardzo bawią mnie komunikaty o utrudnieniach w ruchu (ten żółty pasek), podczas gdy z radyjka wiem, że dróżka jest czysta i spokojna. Zaś na zmiany trasy przez AM w trakcie podróży, to już nawet nie zwracam uwagi. AM forsuje to coś, zamiast wziąć się za inne sprawy: wersja na Androida, WP7, nowa grafika (obecną tworzyło chyba jakieś półślepe bezguście), itd.