AM totalny bubel

  • 177 Odpowiedzi
  • 54886 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 06, 2009, 17:33:54 »
Jako fan ??? AM muszę przyznać, że babol niezły, tym bardziej, że u konkurencji (tej na zrzutach), nie występuje  :)
Poniżej zrzuty z wyznaczonej trasy jak w pierwszym poście z Navigo Professional PLUS, MapyMap i Navigona.


W powyższym kontekście chciałbym wiedzieć jaka jest generalna "usterkowość" AM w porównaniu do konkurencyjnych softów - kto wie niech się wypowie; AM jest lepsza, gorsza czy podobna do innych? Oczywiście chodzi mi o dokładność routingu a nie o dokładność map bo tu AM jest generalnie górą. Jak dla mnie opisany na wstępie problem to problem z routingiem, nie pierwszy niestety za to faktycznie krytyczny. Porównując z Destinatorem AM ma jak dla mnie routing wyraźnie gorszy.
I pozostaje mieć nadzieję że producent AM czyta ze zrozumieniem niniejsze forum i w następnej aktualizacji ten błąd krytyczny zostanie wyeliminowany - to jest ważniejsze od wielu innych aktualizacji jakie AM wprowadza z każdym apdejtem. Najwyższa pora dopracować fundamenty softu nawigacyjnego bo konkurencja zmniejsza przewagę, jak widać na w/w screenach...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 06, 2009, 17:40:55 »
A możesz sprawdzić jak zachowa się Desti jeżeli ustawisz POI blisko autostrady
(bliżej niż innej drogi) i skalkulujesz trasę do tego POI?
Użytkowników TT iGO i innych prosiłbym o podobny test.

I gdyby ktoś spóbował inny test, trasa skądkolwiek do punktu o współrzednych:
N 50°12'45''
E 19°08'30''
(N50,21250° E19,14167°)
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2009, 18:03:08 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Dżeju

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 06, 2009, 17:58:52 »
Generalnie jest tak, że z tym wyznaczaniem tras jest u AM dobrze, ale nie bardzo dobrze. Jeśli jedziemy w nieznane miejsce i ustalamy trasę w sposób: mając ustaloną pozycję GPS, stukamy w "prowadź do" > "adres" lub "POI", to po wyznaczeniu trasy, należy ją bezwzględnie podejrzeć, a w szczególności punkt końcowy. Robię zresztą tak z każdą navi. Ale pomimo załączonych zrzutów z posiadanej konkurencji i tak 95 % tras przemierzam z AM i nieśmiertelną Jadźką  :wink:  Jadźka THE BEST  :E
Osobiście także uważam, że z mapami to AM może ciut wyluzować, a położyć nacisk na routing oraz szybkość działania.
Napisane: 06-03-2009, 17:48:13
A możesz sprawdzić jak zachowa się Desti jeżeli ustawisz POI blisko autostrady
(bliżej niż innej drogi) i skalkulujesz trasę do tego POI?
Użytkowników TT iGO i innych prosiłbym o podobny test.

W takim przypadku TT zazwyczaj kończy trasę na autostradzie. Ale na przedmiotową ul. Ziętka, prowadzi poprawnie.

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 06, 2009, 18:06:10 »
Już pisałem o tym w innym temacie, że wyznaczanie trasy w AM zasługuje na 2 (w skali od 2 do 5). Myślę, że bardziej zajmują się wodotryskami mniej potrzebnymi niż porządnym dopracowaniem map (w tym kategoryzacji dróg, nr budynków) i algorytmu wyznaczania trasy.

*

Dżeju

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 06, 2009, 18:12:18 »
... w tym kategoryzacji dróg, nr budynków...

Nie zapędzajmy się  :)  Tu akurat wypadają o wiele lepiej od konkurencji - w PL oczywiście

... algorytmu wyznaczania trasy.

100 % racji

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 06, 2009, 18:15:45 »
Cytat: Dżeju
W takim przypadku TT zazwyczaj kończy trasę na autostradzie. Ale na przedmiotową ul. Ziętka, prowadzi poprawnie.

Tak myślałem, przypuszczam że inne programy przy nawigowaniu do POI/UMów/Ulubionych/współrzednych
zachowają sie w takiej sytuacji identycznie jak AM, zakończą trasę na autostradzie.

Moim zdaniem problem polega na tym, że AM ma dokładne adresy punktowe
przypisane do konkretnych współrzednych, (tak samo jak POI)
a nawigacje z mapami które mają adresy przybliżone (aproksymowane do odcinka drogi)
przy wybraniu celu wg adresu po prostu nawigują do tego miejsca na drodze do którego jest przypisany adres.

Tak samo (spodziewam się) jest z AM za granicą, mapy TA czy Navteqa nie mają adresacji punktowej,
tylko odcinkową przypisaną do odcinka drogi, dlatego sądzę, że za granicą nie znajdziecie w AM adresu
pod który AM poprowadzi kończąc trasę na autostradzie.

AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Dżeju

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 06, 2009, 18:22:52 »
... Moim zdaniem problem polega na tym, że AM ma dokładne adresy punktowe
przypisane do konkretnych współrzędnych, (tak samo jak POI)
a nawigacje z mapami które mają adresy przybliżone (aproksymowane do odcinka drogi)
przy wybraniu celu wg adresu po prostu nawigują do tego miejsca na drodze do którego jest przypisany adres...

Też tak myślę, a ideał byłby taki, że po ustaleniu punktu końcowego trasy, AM pyta uprzejmie: Czy pragniesz w punkcie końcowym zaparkować na dłużej ? Jeśli tak, to prowadzi końcówkę trasy do najbliższego możliwego punktu parkowania, którym nie może być autostrada  :wink:

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 06, 2009, 18:23:23 »
... w tym kategoryzacji dróg, nr budynków...

Nie zapędzajmy się  :)  Tu akurat wypadają o wiele lepiej od konkurencji - w PL oczywiście

... algorytmu wyznaczania trasy.

100 % racji


No tak, tylko wyznaczanie trasy to nie tylko algorytm, ale i dobrze dopracowana mapa w tym kategoryzacja dróg. Skoro wyznaczanie trasy szwankuje to chyba z tymi mapami coś jest nie do końca tak.

*

Dżeju

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 06, 2009, 18:47:13 »
Algorytm szwankuje czasem, ale jest to w każdej navi   B)  Moim skromnym zdaniem, nie kategoryzacja dróg jest tu najważniejsza, a i w tym przypadku, od którego zaczął się ten wątek, kategoryzacja nie ma tu nic do rzeczy.
Co do kategoryzacji dróg, to nie ma ideałów, zarówno Navigon jak i TT, MM czy Navigo już nie raz prowadziły mnie na wertepy, na szczęście w tym momencie poruszałem sie 4x4  :evil: 

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 06, 2009, 19:58:05 »
pegaziatko - aż żal ciebie czytać
Oczywiście, że jest to błąd. Nie wiem czy brak tam jest drogi dojazdowej do posesji czy ten numer jest tak pechowo usytuowany. Niemniej dokładne posadowienie numerów to jedna z największych zalet AM czy chcesz tego czy nie. A że czasem prowadzi to do takich baboli... to trzeba zgłosić i tyle.

W innych mapach punkty masz przywiązane do drogi - a gdy numerację masz aproksymowaną a nie faktyczną, to dopiero będziesz miał jazdy np. z objechaniem całego osiedla od innej strony, a na końcu i tak nie znajdziesz numeru bo wjazd jest od innej ulicy :D :D.

Jeżeli z powodu tego błędu wyrzucasz AM to powodzenia w używaniu map Navteqa czy Emapy - może uda ci się nie skończyć gdzieś w polu z autem zakopanym po progi :D. Zapewniam ciebie, że wszystkie nawigacje (razem z AM) posiadają dużo większe błędy niż ten - który zresztą jest bardziej śmieszny niż poważny.

Jeżeli tak samo produkowałeś się do supportu jak tutaj to nic dziwnego, że dostałeś na końcu odpowiedź - "idź pan lepiej sp*****".

Jak dla mnie jesteś zwykłym pieniaczem.

Zmień nawigację i daj znać jak to inne prowadzą ciebie pod same drzwi... hehe

Edit: Teraz już wiem, że powodem błędu jest po prostu mała liczba dróg w AM w tym rejonie
http://maps.google.pl/maps?f=q&source=s_q&hl=pl&geocode=&q=mys%C5%82owice,+zi%C4%99tka+126&sll=52.025459,19.204102&sspn=6.085835,14.150391&ie=UTF8&ll=50.210884,19.157217&spn=0.00585,0.021973&z=16
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2009, 20:07:10 wysłana przez rgr »
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 07, 2009, 08:19:48 »
Wydaje się, że sprawa z adresem gen. Ziętka 126 jest dość prosta do rozwiązania. Wystarczy punktowy adres przesunąć ze środka na płn-wsch róg obrysu posesji. Wtedy najkrótszy dojazd do punktu będzie od Ziętka, a nie od A-4.

Support AutoMapy zareagował idiotycznie na zgłoszenie. Być może pod wpływem jakichś nieprzyjemnych, agresywnych akcentów w zgłoszeniu.
Ale tytuł wątku jest jeszcze głupszy, bo nawigowanie do adresu punktowego (nie aproksymowanego) jest wybitną przewagą AutoMapy. A że zdarzą się takie kwiatki jak ten opisany - cóż, dopust Boży. Trzeba je tylko zgłaszać i likwidować.

A ulic, faktycznie, jakoś mało w tej okolicy, w porównaniu z guglmapsami. Nie wiem co to za okolica i na ile są te ulice ważne, jako dojazdy do istotnych adresów/posesji. Pod adresem Ziętka 126 jest Viessmann, jak wynika z Google. To dość znana marka, której adresu wiele osób może poszukiwać.

Nie określałbym tej sytuacji jako błąd krytyczny algorytmu. Bo znakomicie się sprawdza w sytuacjach "normalnych". Prościej zwracać uwagę w lokalizowaniu adresów punktowych, szczególnie w kontekście bliskości autostrad. I likwidować błędne zaszłości, jak ta opisana, nie rozbudowywać w nieskończoność algorytm wyznaczania tras.

Moim zdaniem Pegaziątko miał rację domagając się reakcji na błąd. Napotkał reakcję nieprawidłową, ale nie wiadomo w odpowiedzi/retorsji na co? Bo Pegaziątko cytuje tylko Support, swoich słów nie przytacza. Jeśli były grzeczne, to Supportowi należy się żółta kartka. A jeśli forma użyta przez Pegaziątko nie była zwyczajowo uprzejma, to może wyciągnie wnioski ze skuteczności takich metod.

*

Offline debart

  • **
  • 181
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: VIVO PLUS + 16GB SDHC + VW Phaeton
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 07, 2009, 09:25:12 »
Takich przykładów jest wiele. Ja kiedyś wpadłem podobnie jadąc na Wyczółkowskiego 9b w Gdańsku. AM zaprowadziła mnie na ul. Gierymskiego 19 i kazała się przespacerować 10m do Wyczółkowskiego 9b. Ale tak się nie da.... Tam są prywatne posesje otoczone płotami. Obejście tego zajęło by ze 20 minut :)
Powodem był (i jest) brak odcineczka utwardzonej drogi na Wyczółkowskiego, jak zaznaczyłem na zielono. Gdyby ten odcinek był na mapie, to AM pewnie  by zaprowadziła poprawnie pod wskazany adres. Tak samo z tą autostradą. Gdyby na mapie był wjazd od Zietka to by było OK. I takich miejsc są pewnie tysiące w AM. Moim zdaniem przez to, że mapy są zbyt mało szczegółowe. Jeśli chodzi o takie "drobne" uliczki, czy też osiedlowe drożki to chyba TT wypada lepiej.
No ja przynajmniej miałem gdzie zawrócić :) i nie kończyłem na autobahnie :D

*

Dżeju

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 07, 2009, 10:27:09 »
... Nie określałbym tej sytuacji jako błąd krytyczny algorytmu. Bo znakomicie się sprawdza w sytuacjach "normalnych"...

Dla trasy pieszej OK, ale dla trasy dla samochodu - to wg mnie jest to błąd krytyczny. Przykładowo: Starszy człowiek (lata i polot już nie ten), jedzie na podany w wątku adres i co ? Zatrzymuje się na autostradzie i co robi ? Głupieje i jeszcze zechce wysiadać z autka i oglądać co i jak  :-|

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #73 dnia: Marzec 07, 2009, 10:40:48 »
Dżeju, błędy krytyczne to się łata natychmiast, udostępniając łatkę najprędzej jak się da.
Ten algorytm działa w AM tak samo od lat, AM3 też kończy trasę na autostradzie.
Jak to możliwe że błąd krytyczny nie został wykryty tyle lat?
Miej trochę wyczucia skali, jeśli to naprawdę byłby błąd krytyczny,
to miał rację założyciel wątku pisząc w tytule 'AM totalny bubel'.

MZ to ficzer, TTTM, nic więcej.

ps.
miej trochę więcej wiary w starszych ludzi
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Dżeju

Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #74 dnia: Marzec 07, 2009, 10:47:24 »
Krytyczny - to tylko słowo  :D  Każdy rozumie je ciut inaczej. Ja stawiając się w roli Dziadka, uważam go za błąd o dużej skali (nie używając spornego słowa) i program taki jak AM nie powinien kończyć trasy dla samochodu (po wpisaniu konkretnego adresu), na autostradzie bez możliwości zaparkowania i bez ostrzeżenia o tym. Jest to niedociągnięcie i tyle.
Wiarę to mam ale w AM, że to naprawi, zaś w Dziadków, to już gorzej  :wink:
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2009, 10:48:57 wysłana przez Dżeju »

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #75 dnia: Marzec 07, 2009, 11:17:21 »
Dżeju, błędy krytyczne to się łata natychmiast, udostępniając łatkę najprędzej jak się da.
Ten algorytm działa w AM tak samo od lat, AM3 też kończy trasę na autostradzie.
Jak to możliwe że błąd krytyczny nie został wykryty tyle lat?


Jeżeli od lat jest tak jak jest to tylko źle świadczy o AM, przecież jak w realu da się dojechać to co za problem poprawić to na mapie ?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #76 dnia: Marzec 07, 2009, 11:23:56 »
I pewnie poprawią ten przypadek, sposób został tu już podany. Ktoś zauważył i zgłosił.
A problem nie jest w poprawieniu tego błędu, tylko z prewencyjnym wykryciem tego typu błędów.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #77 dnia: Marzec 07, 2009, 11:30:35 »
Nie określałbym tej sytuacji jako błąd krytyczny algorytmu. Bo znakomicie się sprawdza w sytuacjach "normalnych". Prościej zwracać uwagę w lokalizowaniu adresów punktowych, szczególnie w kontekście bliskości autostrad. I likwidować błędne zaszłości, jak ta opisana, nie rozbudowywać w nieskończoność algorytm wyznaczania tras.
Z całym szacunkiem Moi ale patrzysz na problem oczami bardzo doświadczonego usera. Tymczasem przeciętny user wpisuje adres, wciska "wio" i jedzie. Ja (średnio doświadczony user) zawsze sprawdzam sposób wyznaczenia trasy (rzut całej trasy) na tych screenach, które pojawiają się zaraz po wyznaczeniu trasy ale nie chce mi się / nie mam czasu sprawdzać wszystko w szczegółach i zapewne tak podchodzi do tematu większość userów, IMHO całkiem słusznie.
O ile błędy, wynikające z niedostatku map są dla mnie zrozumiałe (i nad tym widać że AM dobrze pracuje) o tyle już błędy routingu nie. Myślę że AM nie musi w w/w przypadku rozbudowywać algorytmu routingu lecz po prostu go poprawić.

Opisany błąd uważam za krytyczny, a fakt że tak rzadko go spotykamy wynika li tylko z tego że w Polsce nadal prawie nie ma autostrad... Tyle że AM działa też w całej Europie, gdzie sytuacja pod tym kątem jest odmienna. Akurat przymierzam się do zakupu jakiegoś softu na całą Europę (bo Destinator padł) i najchętniej rozszerzyłbym licencję AM na EU ale opisany problem nie zachęca do tego...

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #78 dnia: Marzec 07, 2009, 11:34:16 »
I pewnie poprawią ten przypadek, sposób został tu już podany. Ktoś zauważył i zgłosił.
A problem nie jest w poprawieniu tego błędu, tylko z prewencyjnym wykryciem tego typu błędów.


No to czemu, zamiast napisać klientowi, że błąd zostanie poprawiony, piszą głupoty w stylu, że program można sobie odsprzedać. Jak by napisali, że program można zwrócić producentowi i producent odda pieniądze to bym zrozumiał. Przecież to producent reklamuje swój towar i namawia do jego zakupu. Według mnie nie wypada pisać w stylu odsprzedaj pan sobie program, nawet jak zgłoszenie nie jest "grzeczne".

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #79 dnia: Marzec 07, 2009, 11:43:26 »
Niezawodny czytałeś cały wątek? Jestem niemal pewien, że dla adresów za granicą on nie występuje,
a dla POI występuje w takim samym stopniu we wszystkich innych programach.
Prosiłem Cię o mały test, spróbowałeś go wykonać?

Cytat: matmat
No to czemu, zamiast napisać klientowi, że błąd zostanie poprawiony, piszą głupoty w stylu,
że program można sobie odsprzedać ...
Moi już napisał, zgadzam sie z nim, zupełnie nie wiemy co zawierał mail do supportu,
moze komuś puściły nerwy (tak, wiem że nie powinny), jedno wiem, to nie jest standardowa
odpowiedź supportu nie taka jest norma.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #80 dnia: Marzec 07, 2009, 12:06:30 »
Niezawodny czytałeś cały wątek? Jestem niemal pewien, że dla adresów za granicą on nie występuje,
a dla POI występuje w takim samym stopniu we wszystkich innych programach.
Wątek czytałem. Dlaczego uważasz że dla adresów za granicą ten problem nie będzie występował?

Prosiłem Cię o mały test, spróbowałeś go wykonać?
Chwilowo nie mam zainstalowanego D6 bo ostatnio nie korzystałem z navi-PDA za granicą. Ale OK, zainstaluję wkrótce, sprawdzę i dam znać - też jestem ciekawy wyniku.

*

Offline andrep

  • ***
  • 432
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MioP550,VivoS6,Samsung M51 AM PL Android i AA
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #81 dnia: Marzec 07, 2009, 12:11:15 »

Witam
Za granicą mapy są od innego dostawcy.
Pozdrawiam

*

Offline _TB_TB_

  • ****
  • 791
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung SGH-i780 + 4GB microSDHC
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 07, 2009, 12:23:24 »
Hmm, brawo dla autora wątku za przepiękny trolltytuł :)
1) błędy krytyczne to takie, które UNIEMOŻLIWIAJĄ dalszą pracę z programem, np. zawieszenie po kliknięciu "Nawiguj"; przedstawiony błąd to dla mnie co najwyżej "Improvement".

2) ŻADEN program nawigacyjny nie zastąpi MÓZGU (to takie coś, co się ma w głowie:P ); jak jesteś kretynem (bo jak nazwać sytuację, że sobie parkujemy na autostradzie, bo "AM tak kazało"?), to nic nie pomoże. Jeżeli AM kazała Ci się zatrzymać na autostradzie radośnie krzycząc "Jesteś U Celu!", to chyba logicznym jest, że się NIE zatrzymujesz, tylko jedziesz dalej i znów nawigujesz do tego samego miejsca?

3) odpowiedź supportu - zamieść chłopie DOKŁADNIE co im napisałeś, oraz które to było Twoje zgłoszenie danego dnia... :]
_________________________________________
Simlock i780/Omnia: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=120622.0
Demotywatory na Titanium: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=147136

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 07, 2009, 12:35:13 »
Cytat: niezawodny
Wątek czytałem. Dlaczego uważasz że dla adresów za granicą ten problem nie będzie występował?

Dlatego:
Tak samo (spodziewam się) jest z AM za granicą, mapy TA czy Navteqa nie mają adresacji punktowej,
tylko odcinkową przypisaną do odcinka drogi, dlatego sądzę, że za granicą nie znajdziecie w AM adresu
pod który AM poprowadzi kończąc trasę na autostradzie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 07, 2009, 12:35:29 »
Prościej zwracać uwagę w lokalizowaniu adresów punktowych, szczególnie w kontekście bliskości autostrad.
Z całym szacunkiem Moi ale patrzysz na problem oczami bardzo doświadczonego usera.

Wyraziłem się nieprecyzyjnie. Miałem na myśli baczniejsze zwracanie uwagi na lokalizowanie punktów adresowych przez programistów AM budujących bazę adresową, nie przez użytkownika planującego trasę.
Program musi być idiotoodporny. User zwykle wpisuje adres i jedzie. Nie musi i nie powinien sprawdzać, czy soft nie doprowadzi go (przypadkiem) w maliny. Co innego jest z weryfikacją przebiegu wyznaczonej trasy, bo dotrzeć z punktu A do B można na niezliczone sposoby. Algorytm doskonały tu nie istnieje.
Ale lokalizacja końca trasy powinna być sensowna. W przedmiotowym przypadku jest kosmicznie nonsensowna. Nie dość, że nie ma tam zjazdu z autostrady (za to jest zakaz zatrzymywania się), to odległość od końca wyznaczonej trasy do faktycznego wjazdu na posesję wynosi kilka kilometrów.
Takich przypadków jest na Śląsku sporo w pobliżu A-4. AM powinna przeczesać bazę pod tym kątem (nie tylko A-4). Jakieś sprytne zapytanie do bazy pewnie dałoby się skonstruować.

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #85 dnia: Marzec 07, 2009, 12:55:16 »
1) błędy krytyczne to takie, które UNIEMOŻLIWIAJĄ dalszą pracę z programem, np. zawieszenie po kliknięciu "Nawiguj"; przedstawiony błąd to dla mnie co najwyżej "Improvement".
Heh, jak program w ogóle nie działa to w ogóle nie ma o czym dyskutować. Natomiast gdy w jakimś punkcie program działa krytycznie to jak dla mnie jest to błąd krytyczny a tak jest w opisanym przypadku (mniejsza z tym czy tytuł wątku jest OK)

2) ŻADEN program nawigacyjny nie zastąpi MÓZGU (to takie coś, co się ma w głowie:P ); jak jesteś kretynem (bo jak nazwać sytuację, że sobie parkujemy na autostradzie, bo "AM tak kazało"?), to nic nie pomoże. Jeżeli AM kazała Ci się zatrzymać na autostradzie radośnie krzycząc "Jesteś U Celu!", to chyba logicznym jest, że się NIE zatrzymujesz, tylko jedziesz dalej i znów nawigujesz do tego samego miejsca?
Ale złota myśl...  :P Masz userów AM za debilów, parkujących na autobahnie?
Problem w tym że w opisanym przypadku AM zaprowadzi cię na miejsce, z którego do celu może być jeszcze 50 km albo lepiej... Więc użyj mózgu i zastanów się co ile km są zjazdy z autostrady??? A jeśli miałbym za każdym razem sprawdzać czy program nawigacyjny "wie co robi" to już wolę mapę tradycyjną lub... inny program nawigacyjny, który wie jak prowadzić do celu. Podstawą dobrej nawigacji jest dobry routing a dopiero na drugim miejscu dobre mapy i mam wrażenie że twórcy AM o tym zapomnieli...
Napisane: Marzec 07, 2009, 12:48:13
Cytat: niezawodny
Wątek czytałem. Dlaczego uważasz że dla adresów za granicą ten problem nie będzie występował?

Dlatego:
Tak samo (spodziewam się) jest z AM za granicą, mapy TA czy Navteqa nie mają adresacji punktowej,
tylko odcinkową przypisaną do odcinka drogi, dlatego sądzę, że za granicą nie znajdziecie w AM adresu
pod który AM poprowadzi kończąc trasę na autostradzie.
OK. Wszystko jasne. Nie używam AM EU lecz XL więc zakładałem że w Europie to będzie działać analogicznie. THX za uświadomienie :ok:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 07, 2009, 13:02:28 »
Cytat: Moi (Adam Kubicki)
Takich przypadków jest na Śląsku sporo w pobliżu A-4. AM powinna przeczesać bazę pod tym kątem (nie tylko A-4). Jakieś sprytne zapytanie do bazy pewnie dałoby się skonstruować.

Przegladałem pod tym kątem mapę od Krakowa do Katowic, pojedyncze przypadki,
ale za to budynki grubszego kalibru, w Katowicach załapał sie budynek COIG-u (Mikołowska 100)
poczta o ośrodek zdrowia (Mikołowska 70). Nie zawsze da się sensownie przesunąć numer,
ale za każdym razem okazywało się, że mapa nie zawiera końcowego odcinka dojazdu pod budynek,
tak więc MZ problem rozwiąże uszczegółowienie map. Ale to jeszcze trochę potrwa ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 07, 2009, 13:16:19 »
Trudno mi się zgodzić z Twoją opinią. Przypadków jest naprawdę dużo. Abstrahuję już od sytuacji, kiedy numer posesji zlokalizowany jest... na autostradzie (Ruda Śl., ul. Gajowa 1 - wyznacz sobie ten adres jako docelowy  :grin: ).
To poważny problem, który trzeba zlikwidować. A jeśli nie ma sensownego rozwiązania, bo nie ma dojazdu (nie naniesiono ulic), to byłbym nawet za tymczasowym wycięciem z bazy numerów posesji do których nie sposób dotrzeć, nie porzucając auta na pasie awaryjnym. Trudno iść w gości w żółtej, odblaskowej kamizelce.  :E

*

Offline niezawodny

  • ****
  • 793
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SG Note II, Nokia E52
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 07, 2009, 13:28:27 »
Przegladałem pod tym kątem mapę od Krakowa do Katowic, pojedyncze przypadki,
ale za to budynki grubszego kalibru, w Katowicach załapał sie budynek COIG-u (Mikołowska 100)
poczta o ośrodek zdrowia (Mikołowska 70). Nie zawsze da się sensownie przesunąć numer,
ale za każdym razem okazywało się, że mapa nie zawiera końcowego odcinka dojazdu pod budynek,
tak więc MZ problem rozwiąże uszczegółowienie map. Ale to jeszcze trochę potrwa ...
Wystarczyłoby wprowadzić (tymczasowo rzecz jasna) komunikat ostrzegawczy: "koniec trasy na autostradzie?". Jak dla mnie spowodowałoby to konieczność zagłębienia się w mapę i wyboru innego punktu docelowego/inne jego zdefiniowanie. Tak czy inaczej ten babol powienien zostać czym prędzej wyeliminowany tak szybko jak to możliwe. Wprawdzie autostrad za dużo nie mamy ale nie zdziwiłbym się gdyby ten problem dotyczył też dróg ekspresowych etc.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: AM totalny bubel
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 07, 2009, 13:30:51 »
Wystarczyłoby wprowadzić (tymczasowo rzecz jasna) komunikat ostrzegawczy: "koniec trasy na autostradzie?". Jak dla mnie spowodowałoby to konieczność zagłębienia się w mapę i wyboru innego punktu docelowego/inne jego zdefiniowanie.

I to jest bardzo dobra koncepcja.  :ok: