AM 6.7 na Trzech Króli ;)

  • 392 Odpowiedzi
  • 115481 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #150 dnia: Styczeń 10, 2011, 09:25:13 »
Kilka screenów z cyklu : AM Traffic
Długości trasy podane w okienku koloru czerwonego.




« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2011, 09:32:08 wysłana przez JR.Nysa »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #151 dnia: Styczeń 10, 2011, 09:47:12 »
Gdybyś miał do kompletu jeszcze screeny tych tras przed i po zmianie
to byłoby już znacznie więcej niż tylko ciekawostka.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #152 dnia: Styczeń 10, 2011, 10:43:51 »
W czasie jazdy ciężko o screeny. To z pewnością błąd programu i takowy zostanie wysłany do supportu.
Niestety AM Traffic od kilku wersji to TYLKO BETA bez podanego terminu wydania finalnego!!!!
Testują to na nas i naszym kosztem niestety.

*

Offline rpp

  • *
  • 88
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #153 dnia: Styczeń 10, 2011, 11:12:52 »
puniek mam wrażenie, że problemem są trasy do Danii.
Support przyznał się, że w wersji 6.6.1 coś popsuli i dopiero w okrojonej wersji do kart 2GB poprawili. Teoretycznie poprawka powinna przejść do wersji 6.7.x ale wg mnie znowu jest ten sam błąd.

Wyznaczam trasę do Billund (Dania) i po kilkuset metrach na demie mam pierwszą wywałkę.
Dodatkowo przeliczenie trasy trwa koszmarnie długo (pokazuje 100% po tym pierwszym przeliczeniu [przed "nawigacja"] i się zawiesza na kilkadziesiąt sekund, dopiero po tym idzie drugi pasek i po nim już od razu jest pokazana trasa).
Kasuję trasę i ustawiam przejazd do Włoch (bez restartu AM) i wszystko jest ok. Na demie nie wywala się (nawet puszczone x8 czy x16 nie powoduje przeliczeń).

Co ciekawe - przy wyłączonych SR i LD problem z przeliczaniem tras do Danii nie występuje (przynajmniej na kilkunastu pierwszych km puszczonych na demie).

Trasa do np. Włoch zarówno z włączonym jak i wyłączonym SR/LD nie powoduje zbędnych przeliczeń i dodatkowo trasa wyznaczana jest zdecydowanie szybciej (pomimo, że jest dłuższa) bez tego zawieszania się przy wyliczaniu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2011, 11:16:03 wysłana przez rpp »

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #154 dnia: Styczeń 10, 2011, 12:30:31 »
puniek mam wrażenie, że problemem są trasy do Danii.
Support przyznał się, że w wersji 6.6.1 coś popsuli i dopiero w okrojonej wersji do kart 2GB poprawili. Teoretycznie poprawka powinna przejść do wersji 6.7.x ale wg mnie znowu jest ten sam błąd.

Wyznaczam trasę do Billund (Dania) i po kilkuset metrach na demie mam pierwszą wywałkę.
Dodatkowo przeliczenie trasy trwa koszmarnie długo (pokazuje 100% po tym pierwszym przeliczeniu [przed "nawigacja"] i się zawiesza na kilkadziesiąt sekund, dopiero po tym idzie drugi pasek i po nim już od razu jest pokazana trasa).
Kasuję trasę i ustawiam przejazd do Włoch (bez restartu AM) i wszystko jest ok. Na demie nie wywala się (nawet puszczone x8 czy x16 nie powoduje przeliczeń).

Co ciekawe - przy wyłączonych SR i LD problem z przeliczaniem tras do Danii nie występuje (przynajmniej na kilkunastu pierwszych km puszczonych na demie).

Trasa do np. Włoch zarówno z włączonym jak i wyłączonym SR/LD nie powoduje zbędnych przeliczeń i dodatkowo trasa wyznaczana jest zdecydowanie szybciej (pomimo, że jest dłuższa) bez tego zawieszania się przy wyliczaniu.
Proszę Cię więc zatem byś przy wysyłaniu zgłoszenia powołał się na mój przypadek (poznają po adresie mail: piotr.lutynski@wp.pl ) i, że to w wersji 6.6.3 naprawili - może będzie to dla nich wskazówką gdzie szukać problemu...

Pozdr
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2011, 12:32:15 wysłana przez puniek »
ISTQB Certified Tester

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #155 dnia: Styczeń 10, 2011, 15:49:15 »
Niestety AM Traffic od kilku wersji to TYLKO BETA bez podanego terminu wydania finalnego!!!!

Beta jest od poczatku istnienia :) Niestety zaobserwowalem, ze w ostatnich wersjach zwiekszono jakby "czulosc" LD. Mam wrazenie, ze wystarczy teraz mniej informacji o sredniej predkosci, zeby AM proponowala innym uzytkownikom zmieniona trase. Wczoraj jechalem A4 i AM w trakcie jazdy najpierw zaproponowala pierwszy zjazd z A4 (zrzuty robione przez wymuszenie punktu przelotowego, niestety w trakcie jazdy nie bylem w stanie ich zrobic). Kiedy zignorowalem ta bezsensowna propozycje, to za chwile dostalem kolejna. Nie zjechalem, a A4 byla normalnie przejezdna. Natomiast gdy wracalem A4 pozna noca, wtedy zadnych propozycji "objazdow" nie otrzymywalem - wnioskuje, ze jeszcze mniej osob wysyla wtedy dane do AM, wiec nie bylo powodow, zeby manipulowac trasa. Tak zdarzylo mi sie juz drugi raz na tej trasie, wczesniej na wersji 6.7 beta. W dzien nietrafiona zmiana, w nocy spokoj.

Kiedys byla rozmowa na temat co sie dzieje, jesli np taksowkarze stoja z wlaczona AM i wysylaja dane albo pojedynczy pojazd jedzie powoli (np bardzo ciezka przyczepa). Odnosze wrazenie, ze na ta chwile nie ma na to zadnego algorytmu, co wiecej te dane sa czesciej uzywane.

We wczesniejszych wersjach LD w zasadzie w mojej okolicy nie dawalo o sobie znac, teraz daje, ale kompletnie bez sensu.

---
Tak mi sie przypomnialo, chociaz moze to nie ma znaczenia. W okolicach punktu 1 (pierwszy zrzut) jest wzniesienie, dosc dlugie. Calkiem mozliwe, ze jechal tam mocno obciazony pojazd ciezarowy (moze nie jeden) z wlaczona AM. Srednia predkosc na tym odcinku mogla mu mocno spasc, a np inne dane z innych pojazdow przez pewien czas nie byly wysylane do AM. Wtedy tak ustawiony system (moje domysly) mogl juz uznac, ze tam sa korki...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2011, 16:04:45 wysłana przez Miedzio »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #156 dnia: Styczeń 10, 2011, 19:32:07 »
Cytat: rpp
Wyznaczam trasę do Billund (Dania) i po kilkuset metrach na demie mam pierwszą wywałkę.
Dodatkowo przeliczenie trasy trwa koszmarnie długo ...
Mając na uwadze Twój post, kręciłem się dziś w okolicach Katowic, zbaczałem z trasy
kilkadziesiąt razy, w tym jechałem 20 km zupełnie w przeciwną stronę niż cel,
żadnych niepokojących objawów jednak nie zaobserwowałem.
Później zmieniłem Billund na via, a koniec trasy ustawiłem w Bordeaux, tak że trasa miała prawie 3 kkm,
ale to nic nie 'pomogło' nadal rekalkulacje odbywały się bez zarzutu.

Jest tylko jedno 'ale', LD mam tylko w Viliku, a to zupełnie inna półka ... tym niemniej  mogę stwierdzić,
że te problemy które opisujesz nie są 'generalne' (czytaj: niezależne od sprzętu/systemu),
muszą być spowodowane jakimiś szczególnymi okolicznościami.
Ciebie to pewnie jednak zbytnio nie pocieszy ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #157 dnia: Styczeń 10, 2011, 20:02:17 »
Dzisiaj miałem okazję zrobić na wersji 6.7 dłuższą trasę (W-wa - Będzin -W-wa).
1. Kilka razy miałem komunikat "Słaby sygnał GPS", co do tej pory mi się nie zdarzało.
2. Kursor na mapie obok trasy - denerwujące jak diabli, dość często (MiploLoc - godz. 8.10).
3. W pewnym momencie, jadąc po DK8 w okolicy Mszczonowa, kursor w AM był gdzieś w okolicach Mogielnicy, a AM pokazywała wysokość n.p.m około 5 tys. metrów. Jak byłem w Siewierzu to AM była w okolicach Pyrzowic (widać to w MiploLoc- godz. 8.20 i 11.00).
4. Na wszystkie te dolegliwości pomagało wyjście i ponowne uruchomienie programu, co czasami wystarczało na 10 km, a czasem na 50 km.
5. Powrót z Będzina do Warszawy via. punkt w Częstochowie - zero problemów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2011, 20:06:28 wysłana przez jerzu »
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline Eldorado9

  • **
  • 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #158 dnia: Styczeń 10, 2011, 21:51:04 »
Witajcie!

Ja również dziś chwilkę przejechałem na najnowszej AM (Lublin-Wawa i z powrotem).
Jeden WIELKI KOSZMAR!!!
Jak do tej pory wiele problemów z tym softem mnie nie dotyczyło. Jakoś wszystko działało jak należy, ale wersja 6.7 to już przeszła samą siebie i nie mam tu na myśli dziwacznego routingu a stabilność pracy samej aplikacji.
W ciągu 6h jazdy zaliczyłem:
* 3 zwisy kończące się wyjęciem baterii,
* 10 trwających kilka, kilkanaście sekund,
* kilka komunikatów o "braku danych z GPS"
* 2 razy skończył się dźwięk
* kilkanaście problemów z połączeniem z netem,
* wielokrotnym przeliczaniem trasy trwającym od kilkunastu po kilka (1-2) minuty,
więcej grzechów nie pamiętam za wszystkie .... itd ale wracam na 6.6.2

P.S. Co do wyznaczania tras - to już nie będę opisywać pomysłów AM na przejechanie np. odcinka Kurów->Żyrzyn o 6 rano bez żadnych utrudnień w ruchu (jej pomysł przez Puławy). Oczywiście pojechałem normalnie.

P.S.1 Tak dla jasności - karta formatowana, świeża instalacja.
Pozdrawiam
Eldorado9

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #159 dnia: Styczeń 10, 2011, 22:10:50 »
Dzisiaj miałem okazję zrobić na wersji 6.7 dłuższą trasę (W-wa - Będzin -W-wa).

Jutro sprawdzę tą trasę, jadę w tym samym kierunku - Myszków, Mysłowice, Oświęcim i Niepołomice.
Jak na razie przez weekend i dzisiaj zrobiłem ~140 km po Wawie i faktycznie przeliczanie trasy potrafi trwać zadziwiająco długo w niektórych momentach. A najdłuższe trasy to miałem po ~20 km. Zobaczymy jak jutro będzie na wyznaczonej trasie 460km.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #160 dnia: Styczeń 10, 2011, 22:32:30 »
Z moich obserwacji wynika, że należy wyrzucić sprzęty oparte na WM i przejść na WCE bo sam miałem kilka palmtopów i widzę, że WCE działa o niebo stabilniej. W przeciągu roku tylko raz musiałem robić reset a na sprzętach z WM musiałem robić je kilka-kilkanaście razy w ciągu dnia....
ISTQB Certified Tester

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #161 dnia: Styczeń 10, 2011, 22:51:59 »
Mysle, ze to nie jest regula. Sklanialbym sie raczej do tego, ze WM mozna latwiej "zepsuc", zasmiecic itd. Rowniez stosowanie gotowanych romow nie poprawia sprawy (wiele ma podstawowe bledy). Niestety o WM trzeba dbac, bo zasmiecony traci stabilnosc.

*

Offline yossarian-67

  • **
  • 174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: PNA NAVROAD 430BT, HTC HD2, TT GO LIVE 1000
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #162 dnia: Styczeń 10, 2011, 22:54:26 »
Co do rekalkulacji tras i ich zmieniania, to AM powinna pokazywać komunikat: "na podstawie nowych danych znaleziono krótszą/szybszą trasę, czy zmienić/pokazać nową?". To by załatwiało wiele niespodzianek w czasie jazdy i jednocześnie dawało świadomy wybór kierowcy czy chce się pakować w domniemany korek, czy jechać jak kieruje AM.

*

Bilunia

Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #163 dnia: Styczeń 10, 2011, 23:11:57 »
Z moich obserwacji wynika, że należy wyrzucić sprzęty oparte na WM i przejść na WCE bo sam miałem kilka palmtopów i widzę, że WCE działa o niebo stabilniej. W przeciągu roku tylko raz musiałem robić reset a na sprzętach z WM musiałem robić je kilka-kilkanaście razy w ciągu dnia....
Może to kwestia sprzętu, a nie np. PDA z WM 6 (w moim przypadku).
Ja już nie pamiętam, co to HR, ale w pogotowiu mam zawsze kopię systemu (SPB) ze świeżo zainstalowaną kolejną AM :ok:

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #164 dnia: Styczeń 10, 2011, 23:37:17 »
Co do rekalkulacji tras i ich zmieniania, to AM powinna pokazywać komunikat: "na podstawie nowych danych znaleziono krótszą/szybszą trasę, czy zmienić/pokazać nową?". To by załatwiało wiele niespodzianek w czasie jazdy i jednocześnie dawało świadomy wybór kierowcy czy chce się pakować w domniemany korek, czy jechać jak kieruje AM.
Popieram w 100% :ok:. Wysmażyłem kilka e-mailów do supportu AM w tej sprawie.
Może należy ich zasypać tego typu uwagami aby zmiana trasy po zaciągnięciu nowych danych była świadomą zmianą dokonywaną przez użytkownika a nie "jazdą bez trzymanki" jak jest to obecnie.
Juto trasa do Poznania - zobaczę jak wypadnie test v. 6.7
« Ostatnia zmiana: Styczeń 10, 2011, 23:41:43 wysłana przez JR.Nysa »

Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #165 dnia: Styczeń 10, 2011, 23:50:16 »
P.S.1 Tak dla jasności - karta formatowana, świeża instalacja.

Ludzie, przyzwyczailiście się do patologii i stała się ona dla Was normalnością! Jaki inny program wymaga do prawidłowego działania formatowania nośnika!? Czy jak instalujecie nową wersję np. Win RAR'a, to robicie do tego format całego komputera, żeby wszystko działało?!

Ja te dziwne wychodzenia kursora poza trasę odnotowałem już przy wersji 6.6.1 ale tłumaczyłem to sobie zmianą sprzętu nawigacyjnego.

Co do tego, że Live Drive jest nadal betą.... Nie łudźcie się, że kiedykolwiek będzie inaczej! Przecież na te dane przychodzące od użytkowników wpływają miliony rzeczy o których gadaliśmy (taksówkarz, siku w krzakach, postój na zakupy, AM odpalona na biurku  itd.). Czy na prawdę wierzycie, że programiści, którzy mają problem z napisaniem programu, który normalnie działa "offline" napiszą skrypt, który idealnie skraca czas podróży na podstawie danych traffic'kowych?! Ja im tego serdecznie życzę, ale jestem realistą.

Uważam, że jeśli program na 100 podróży 20 razy wyprowadzi was dzięki LD w maliny i 2 razy pozwoli ominąć korek, to rachunek zysków do strat jest prosty.

Cały czas uważam, że dane oparte na sprawdzonym od lat TMC byłyby bardziej wiarygodne i łatwiejsze do okiełznania, ale nie mój cyrk, więc i nie moja małpy...


*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #166 dnia: Styczeń 11, 2011, 00:05:01 »
...
2. Kursor na mapie obok trasy - denerwujące jak diabli, dość często (MiploLoc - godz. 8.10)....
Prowadzimy korespondencję z supportem na ten (m.in.) temat już od wersji beta.
Jak zeszli na kiepski odbiornik w mojej Omni, to doszedłem do wniosku, ze nie mają pomysłu na rozwiązanie problemu.

Połączone: Styczeń 11, 2011, 00:07:09
Mysle, ze to nie jest regula. Sklanialbym sie raczej do tego, ze WM mozna latwiej "zepsuc", zasmiecic itd. Rowniez stosowanie gotowanych romow nie poprawia sprawy (wiele ma podstawowe bledy)....
Powiem tak. na gotowanym romie aż do 6.7beta nie miałem żadnych problemów z sygnałem a z funkcjonowaniem AM żadnych, oprócz ogólnie wiadomych błedów.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2011, 00:07:09 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #167 dnia: Styczeń 11, 2011, 00:17:58 »
Mysle, ze to nie jest regula. Sklanialbym sie raczej do tego, ze WM mozna latwiej "zepsuc", zasmiecic itd. Rowniez stosowanie gotowanych romow nie poprawia sprawy (wiele ma podstawowe bledy)....
Powiem tak. na gotowanym romie aż do 6.7beta nie miałem żadnych problemów z sygnałem a z funkcjonowaniem AM żadnych, oprócz ogólnie wiadomych błedów.

Nie twierdze, ze to musi byc wina gotowanego romu, pisalem tylko ogolnie, ze niektore gotowane romy maja straszne bledy, ale zapewne nie raz sie o tym przekonales :) Niestety nie mam pojecia czemu u Ciebie nagle przestalo "dzialac". Ja mam jeszcze to szczescie, ze oprocz tych ogolnych bledow, AM wciaz zachowuje sie stabilnie.

*

Konrad4x

Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #168 dnia: Styczeń 11, 2011, 07:50:02 »
Co do rekalkulacji tras i ich zmieniania, to AM powinna pokazywać komunikat: "na podstawie nowych danych znaleziono krótszą/szybszą trasę, czy zmienić/pokazać nową?". To by załatwiało wiele niespodzianek w czasie jazdy i jednocześnie dawało świadomy wybór kierowcy czy chce się pakować w domniemany korek, czy jechać jak kieruje AM.
Popieram w 100% :ok:. Wysmażyłem kilka e-mailów do supportu AM w tej sprawie.
Może należy ich zasypać tego typu uwagami aby zmiana trasy po zaciągnięciu nowych danych była świadomą zmianą dokonywaną przez użytkownika a nie "jazdą bez trzymanki" jak jest to obecnie.
A ja nie popieram tego pomysłu i jak dla mnie z prostego powodu. Jakoś nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, że jadę sobie gdzieś w ruchliwym mieście, a tu nagle AM robi mi zatrzymanie nawigacji, no bo będzie przecież musiała się zatrzymać, żeby wyświetlić mi komunikat o propozycji zmiany trasy i oczekiwać na moją decyzję. I co wtedy ? Nie wiem, ale jak dla mnie dziwna sytuacja. Raz, że niebezpieczna, a dwa, że co mam teraz zatrzymać się na drodze i analizować, czego AM ode mnie chce ? Może gdzies na szosie to się da zrobić, ale w mieście chyba trudniej. A jak mam to analizować, przecież nawet nie będę wiedział jak mnie za chwile poprowadzi. Mogę jej zaufać i bez żadnej analizy klepnąć "zmieniaj", albo tego "kota w worku"  odrzucić. Wg mnie, jeżeli ktoś włącza LD, to powinien dostać inny komunikat, który pewnie niektórych z Was zirytuje, ale to będzie jedyny słuszny wg mnie komunikat, a powinien brzmieć przykładowo tak : "Włączając Live Drive godzisz się na automatyczną zmianę wcześniej ustalonej trasy. Naciśnij tak jeżeli się zgadzasz lub nie by zrezygnować z tej usługi". Podsumowując na pierwszy rzut oka to co proponujecie jest ciekawe, natomiast przy głębszym zastanowieniu , to jakoś to nie bardzo mi pasuje. Oczywiście jak udałoby się to w miarę dobrze zaimplementować, to ok, choć przyznam, że takie pomysły odbieram jako zapowiedź nadchodzącego sezonu ogórkowego na forum AM, kiedy to nadejdzie okres fantazjowania.  :mrgreen: Pewnie gdyby to zadziałało, to ucieszą się Live Drajwowcy. Ja nie korzystam z tej usługi i raczej nie zamierzam, nawet gdyby proponowane rozwiązanie zostało kiedyś tam zaimplementowane i głównie ze względu na troskę o moje zdrowie psychiczne i bezpieczeństwo moich pasażerów oraz innych uczestników ruchu  :grin:
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2011, 08:00:48 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline maryszek

  • ***
  • 326
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: S. GALAXY S5 Neo+aAMPL
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #169 dnia: Styczeń 11, 2011, 08:37:16 »
Czytając uwagi na temat złego działania AM 6.7 dochodzę do wniosku, że większość kłopotów wiąże się z PDA (to nie tylko nawigacja). Na PNA jest mniej problemów (chyba). Może się mylę. Co o tym myślicie?
Pozdrawiam
Leszek

*

Offline rpp

  • *
  • 88
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #170 dnia: Styczeń 11, 2011, 09:00:42 »
Cytat: rpp
Wyznaczam trasę do Billund (Dania) i po kilkuset metrach na demie mam pierwszą wywałkę.
Dodatkowo przeliczenie trasy trwa koszmarnie długo ...
Mając na uwadze Twój post, kręciłem się dziś w okolicach Katowic, zbaczałem z trasy
kilkadziesiąt razy, w tym jechałem 20 km zupełnie w przeciwną stronę niż cel,

....

Jest tylko jedno 'ale', LD mam tylko w Viliku, a to zupełnie inna półka ...

Dzięki za test. Nie do końca zrozumiałem czy testowałeś z SR/LD czy bez? Bo mam wrażenie, że bez SR/LD akurat na trasie do Danii działa ok. Przy trasie do Włoch przynajmniej na demie nie miało to znaczenia a czy tak będzie w rzeczywistości to przetestuję już za parę dni i na pewno dam znać.

*

Offline sbi

  • ****
  • 592
  • Sprzęt: 6630, Tungsten T3, N73, GO930, 5800XM, HTC Hero
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #171 dnia: Styczeń 11, 2011, 10:17:26 »
Co do rekalkulacji tras i ich zmieniania, to AM powinna pokazywać komunikat: "na podstawie nowych danych znaleziono krótszą/szybszą trasę, czy zmienić/pokazać nową?". To by załatwiało wiele niespodzianek w czasie jazdy i jednocześnie dawało świadomy wybór kierowcy czy chce się pakować w domniemany korek, czy jechać jak kieruje AM.
Popieram w 100% :ok:. Wysmażyłem kilka e-mailów do supportu AM w tej sprawie.
Może należy ich zasypać tego typu uwagami aby zmiana trasy po zaciągnięciu nowych danych była świadomą zmianą dokonywaną przez użytkownika a nie "jazdą bez trzymanki" jak jest to obecnie.
A ja nie popieram tego pomysłu ......

W innych nawigacjach w konfigurcji programu po prostu się ustawia albo automatyczne przeliczanie trasy albo  potwierdzane przez użytkownika i wtedy każdy jest zadowolony.
Może w AM też tak jest ale w "bogactwie" możliwości konfiguracji to gdzieś przeoczyliście i macie ustawienia domyślne  :]
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2011, 10:20:44 wysłana przez sbi »

*

Offline yossarian-67

  • **
  • 174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: PNA NAVROAD 430BT, HTC HD2, TT GO LIVE 1000
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #172 dnia: Styczeń 11, 2011, 10:42:57 »
A ja nie popieram tego pomysłu i jak dla mnie z prostego powodu. Jakoś nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, że jadę sobie gdzieś w ruchliwym mieście, a tu nagle AM robi mi zatrzymanie nawigacji, (...)
Wystarczy aby w opcjach  była mozliwość:
  • Zawsze zmieniaj bez pytania
  • Pytaj czy zmienić
  • Nigdy nie zmieniaj trasy

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #173 dnia: Styczeń 11, 2011, 10:55:50 »
Cytat: nocnyMarek
Jest tylko jedno 'ale', LD mam tylko w Viliku, a to zupełnie inna półka ...
Dzięki za test. Nie do końca zrozumiałem czy testowałeś z SR/LD czy bez? Bo mam wrażenie, że bez SR/LD ...
Skąd to wrażenie?
To moje zdanie powyżej znaczyło, że wiedząc o tym, że zwisy następowały przy włączonym LD
testowałem to na Vilivie, bo tylko w nim mogę LD używać. (a nie na PDA, na którym nie mam dostępu do LD)
i w związku z tym wyniki testu nie będą do końca miarodajne,
bo to sprzęt o znacznie większej wydajności (procesor 1.33GHz, RAM 1GB, WinXP)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #174 dnia: Styczeń 11, 2011, 12:36:32 »
Czytając uwagi na temat złego działania AM 6.7 dochodzę do wniosku, że większość kłopotów wiąże się z PDA (to nie tylko nawigacja). Na PNA jest mniej problemów (chyba). Może się mylę. Co o tym myślicie?
No właśnie podobnego zdania jestem ja.
ISTQB Certified Tester

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #175 dnia: Styczeń 11, 2011, 15:05:00 »
Wykonano na świeżutkiej zainstalowanej na czysto AM. Wszystkie ustawienia tak, jak zostawił instalator (TR wyłączony, Profil wyłączony).
Jak teraz suwak obliczania trasy jest defaultowo ustawiony?
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #176 dnia: Styczeń 11, 2011, 15:24:57 »
Blizej lewej strony (czyli jest dokladniejszy). Do skrajnego polozenia ma 2 "klikniecia"
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2011, 15:28:25 wysłana przez Miedzio »

*

Offline bromden

  • 23
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mark it zero!
  • Sprzęt: A696, AM 6, iGO8
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #177 dnia: Styczeń 11, 2011, 20:25:10 »
Dołączam do chóru malkontentów. U mnie również AM 6.7 znajduje dziwne upodobanie w przeliczaniu trasy i skakaniu po poboczach.
A na nowym węźle w Siewierzu (jechałem od Dąbrowy w kierunku Częstochowy) Hołek doradził, bym zjechał na prawo  :-? (na pas do zjadu na wschód i potem do włączania się na DK1) i po 200m wrócił na DK1 - trasa optymalna). Podobną fantazją lubi wykazać się na węźle murckowska w kierunku do Krakowa. Przykro mi to stwierdzać, ale program na żadnych ustawieniach nie powinien sugerować, że na węzłach dróg szybkiego ruchu/autostrad warto robić cokolwiek innego, niż trzymać się się głównej  :S

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #178 dnia: Styczeń 11, 2011, 20:59:31 »
A na nowym węźle w Siewierzu (jechałem od Dąbrowy w kierunku Częstochowy) Hołek doradził, bym zjechał na prawo  :? (na pas do zjadu na wschód i potem do włączania się na DK1) i po 200m wrócił na DK1 - trasa optymalna)

Miałem wczoraj to samo w tym miejscu, trasa szybka.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline yossarian-67

  • **
  • 174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: PNA NAVROAD 430BT, HTC HD2, TT GO LIVE 1000
Odp: AM 6.7 na Trzech Króli ;)
« Odpowiedź #179 dnia: Styczeń 11, 2011, 23:02:37 »
A ja nie popieram tego pomysłu i jak dla mnie z prostego powodu. Jakoś nie bardzo wyobrażam sobie sytuację, że jadę sobie gdzieś w ruchliwym mieście, a tu nagle AM robi mi zatrzymanie nawigacji, (...)
Wystarczy aby w opcjach  była mozliwość:
  • Zawsze zmieniaj bez pytania
  • Pytaj czy zmienić
  • Nigdy nie zmieniaj trasy
Wracając jeszcze do tego tematu. Program powinien uwzględniać specyfikę zaplanowanej trasy.
  • Jeśli nawigujemy po mieście, to przeważnie planujemy trasę niezbyt długą, powiedzmy jakieś 20-40 km, którą pokonujemy w czasie powiedzmy ok. godziny. W takim wypadku sytuacja nie zmienia się tak dynamicznie. Wiadomo że są roboty drogowe na ulicy X (tzn. program to wie na podstawie wprowadzonych blokad, informacji drogowej, komunikatów odpowiednich służb) i wiadomym jest że są kilkudniowe utrudnienia w ruchu, dzięki temu już w czasie planowania trasy program powinien omijać te miejsca. Na ekranie gdzie będzie pokazana cała trasa w formie piktogramów powinny być zaznaczone miejsca utrudnień drogowych, z boku tabelka z informacją, że na trasie znajduje się Y utrudnień i zapytanie czy minimalizować opóźnienie. Jeśli TAK, to program przelicza trasę tak, aby ominąć remonty, przebudowy itp. Jeśli nie to pcha nas najkrótszą/najszybsza trasą wg algorytmu bez uwzględnienia utrudnienień. Oczywiście w takim wypadku możemy trafić na korek, ale nawet przy najlepszym planowaniu zawsze może się to zdarzyć - policja na sygnale też czasami stoi w korku. W zależności od ważności zdarzenia (całkowita blokada drogi - ulica nieprzejezdna; zwężenie drogi, zamknięcie jednego pasa, wypadek na drodze - ruch bardzo spowolniony; częste korki, trasa wylotowa w godzinach szczytu - mniejsze opóźnienia), program będzie potrafił kategoryzować przejezdność zaplanowanej trasy. To ostanie nie wydaje się trudne z programistycznego punku widzenia.
  • W przypadku długich tras - 200-500 km, w czasie planowania nie można przewidzieć wszystkich utrudnień (poza tymi opisanymi w punkcie powyżej), program w czasie jazdy powinien zaproponować zmianę trasy w przypadku zmiany warunków na drodze i wtedy zapytać "czy zmienić trasę" (o ile w opcjach zaznaczyliśmy taka możliwość). W przypadku odebrania w czasie jazdy przez LD komunikatu o korku, wypadku, trudnych warunkach meteo, zablokowaniu drogi itp. w miejscu asystentka pasa ruchu powinien pojawić się piktogram który będzie oznaczał zdarzenie drogowe z czytelna informacją o odległości od niego. Gdy piktogram będzie czerwony będzie to oznaczało, że droga za X kilometrów jest nieprzejezdna, gdy żółty można oczekiwać spowolnienia, gdy zielony, to tylko będzie informacja że zdarzenie jest,ale nie ma spowolnień. Dzięki temu kierowca będzie miał wybór i świadomie wybierał trasę.
Abstrahuje od tego że takie dane trzeba zbierać, uaktualniać, to sprawa rzetelności dostawcy danych.