AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)

  • 257 Odpowiedzi
  • 82290 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #150 dnia: Luty 05, 2011, 11:27:26 »
Napiszę tak:
różnica czasu między trasą przez Toruń, a tą którą jechałeś, wynosi wg AM (o tej godzinie!) ok. 10min i 1km, na korzyść Twojej.

O ile nie zatrzyma go na dłużej przejazd kolejowy i światła w Łysomicach.

Połączone: Luty 05, 2011, 11:28:46
Cała sytuacja wyglądałaby dużo gorzej kilka tygodni temu. Drogi w okolicy Łubianki były prawie nieprzejezdne (śnieg), a wtedy straciłbyś ładnych parę godzin.

Dlatego ja się na takie "nieznane" drogi nie zapuszczam w zimie. O ile osobówką może nie być problemuy, to załadowanym busem można się nieźle wkopać.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline tesbor

  • **
  • 242
  • Sprzęt: Galaxy sIII + Galaxy Note II
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #151 dnia: Luty 05, 2011, 19:32:05 »
Nad jedna rzecza sie zastanawiam.
Mam 3 licencje AM PL na 3 urzadzeniach, na wszystkich zainstalowana najnowsza AM6.7.0 (1294)/identyczne ustawienia/ aktualne dane SR - wykonana synchronizacja na wszystkich urzadzeniach.
Wytyczylem trase z Wodzislawia Slaskiego do Poznania i tak (wlaczone LD, SR, trasa SZYBKA):

1. na HD: wyznacza poczatek w kierunku na rybnik i dalej do A4 - 392km, czas do celu 6h 30m
(wytycza tez przez Raciborz--->Krapkowice--->A4)

2. BLOW GPS43YBT: trasa przez Marklowice do fragmentu A1 i dalej do A4 - 408km, czas do celu 6h 26m

3. OMNIA I8000: wytyczona trasa identycznie jak na BLOW identycznie jak BLOW

Nie mam pojecia dlaczego HD2 wytycza inna trase jedyna roznice, ktora wychwycilem to data mapy:
na HD2 2010-12-31, a na BLOW i OMNIA I8000 2011-00-12(!)

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #152 dnia: Luty 06, 2011, 10:56:21 »
Napiszę tak:
różnica czasu między trasą przez Toruń, a tą którą jechałeś, wynosi wg AM (o tej godzinie!) ok. 10min i 1km, na korzyść Twojej.

O ile nie zatrzyma go na dłużej przejazd kolejowy i światła w Łysomicach.

Połączone: Luty 05, 2011, 11:28:46
Cała sytuacja wyglądałaby dużo gorzej kilka tygodni temu. Drogi w okolicy Łubianki były prawie nieprzejezdne (śnieg), a wtedy straciłbyś ładnych parę godzin.

Dlatego ja się na takie "nieznane" drogi nie zapuszczam w zimie. O ile osobówką może nie być problemuy, to załadowanym busem można się nieźle wkopać.

Chyba nie zatrzymał ;)
Ale poważnie nie rozumiem takiego routingu, algorytm szybki, a z tego co piszecie miałem więcej szczęścia niż AM rozumu  :E
Wszystkie dane aktualne, cały czas online...

Hmmm i co tu robić, jazda bez SD i LD wg niektórych miesza, jazda z wodotryskami miesza...
Następny krok producenta AM to powinna gratis być załączana papierowa mapa i załącznik jak w aptece...
Nadużywanie AM może spowodować poważne choroby, prosimy o kontakt ze specjalistą  :E :E :E
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #153 dnia: Luty 06, 2011, 12:20:38 »
Witam,
ostatnio mało coś czasu na zaglądanie na forum, nawał pracy.

Kilka moich uwag po przejechaniu 7k km na AM6.7 - mam zainstalowaną tą pierwszą wersję, chyba z 5 stycznia. Wersji 'a' i 'b' nie instalowałem bo z tego co pisaliście to jakieś poprawki kosmetyczne instalatora.

Grubszych, krytycznych uwag brak, ale 'drobnostek' trochę się znajdzie.

1. To co już wspominaliście - AM ma nadal tendencje na ściąganie na drogi równoległe do dróg głównych i pomimo jechania nadal główną AM twierdzi że jadę lokalną-równoległą. Jak wtedy z przesyłaniem danych trafficowych ??? Zaliczane są do tych lokalnych jak niby jadę ???
Przykład z Łomianek, oczywiście cały czas jechałem ul. Kolejową, ale ktoś nie znający okolic a słuchający navi mógłby zjechać i przejechać się po dziurawej i pełnej progów prawie drodze polnej.




1a. Dodatkowa sprawa - dlaczego na ulicy Kolejowej w Łomiankach jest dopuszczalna prędkość 70 km/h ?? Do niedawna było 100 w AM. Ten kto to zmienił mam nadzieje że wie co oznacza tabliczka T-23b pod znakiem ograniczenia :S


2. Wyjazd z Piaseczna (Outleet) w kierunku Magdalenki i dalej na E77. Czy nie można po ludzku na Puławską w prawo na Okulickiego i cały czas drogą krajową/wojewódzką ?? Niestety każe zwiedzić uliczki osiedlowe  :-|




3. Aleksandrów Łódzki - znowu zwiedzamy okolice zamiast do skrzyżowania ciągnąć Wojska Polskiego. Co ciekawe w powrotną stronę już prowadzi poprawnie.




4. Dojazd do Citibanku na Kasprzaka w Warszawie. Dlaczego każe mi jechać dalej i dopiero nawracać jak jest właściwy zjazd wcześniej ?? Już pomijam fakt że tak jak prowadzi wjazd jest niemożliwy bo jest droga jednokierunkowa i w tym miejscu można tylko wyjechać z parkingu na ul. Kasprzaka - ale ok, tego nie ma zaznaczonego na mapie. Ale mimo wszystko powinno prowadzić tym pierwszym zjazdem na parking, a nie dalej i dopiero nawracać  :-|




5. Obwodnica Strykowa. Chyba od niedawna otwarta - dlaczego przez nią nie prowadzi trasy ?? Po  dodaniu punktu przez trasę wytycza, w innym przypadku woli przez zakorkowany Stryków z wąskimi uliczkami, światłami, przejściami dla pieszych  :-|




6. Jadę ul. Prymasa 1000-lecia w Wawie w kierunku Poznania. Dlaczego nie prowadzi ulicą Wolską tylko na siłę kieruje na Kasprzaka które i tak za chwilę się łączą i stanowią dalej ulicę Połczyńska ?? I to za wszelką cenę chce tak kierować, bo nawet jak wjadę na Wolską to za moment każe mi znowu zjechać na Elekcyjną aby wjechać na kilkadziesiąt metrów na Kasprzaka aby za moment i tak połączyć się z Wolską  :-|




7. Nowy odcinek trasy S-8 w Wawie dostał chyba jakiś najwyższy priorytet, bo AM za wszelką cenę stara się tamtędy tyczyć trasę. Jadąc Powstańców Śląskich każe skręcać w Górczewską w lewo - jechać 1,5km aby dojechać do S-8 aby raptem przejechać odcinek 3-4 km do węzła przy Powązkach. Bez sensu - jadąc prosto Powstańców do Maczka i do TT jest sporo bliżej. A w sobotę wieczorem z włączonym SR navi powinna się orientować że korków tam nigdzie nie ma  :S




Na koniec nadmienię że orientuję się że sprawcą tych niektórych tras jest SR więc proszę mnie nie uświadamiać o jego szkodliwości  :mrgreen:
Niestety ma jedną zaletę - znakomitą ETA z której korzystam i jest dla mnie ważna  :ok:

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #154 dnia: Luty 06, 2011, 13:05:31 »
Dolek daj znak z których danych SR korzystałeś przy wyznaczaniu tych tras...
menu>2strona>AM'Traffic>Statystyka użycia AM'Traffic... piąta linijka prognozy z:

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #155 dnia: Luty 06, 2011, 13:13:52 »

2. Wyjazd z Piaseczna (Outleet) w kierunku Magdalenki i dalej na E77. Czy nie można po ludzku na Puławską w prawo na Okulickiego i cały czas drogą krajową/wojewódzką ?? Niestety każe zwiedzić uliczki osiedlowe  :|


Tak jest po prostu szybciej.

Cytuj

5. Obwodnica Strykowa. Chyba od niedawna otwarta - dlaczego przez nią nie prowadzi trasy ?? Po  dodaniu punktu przez trasę wytycza, w innym przypadku woli przez zakorkowany Stryków z wąskimi uliczkami, światłami, przejściami dla pieszych  :|


J.w. - jest szybciej. Od momentu otwarcia obwodnicy Strykowa nie ma w mieście korków. Co do świateł - raptem jedne, przejść za dużo nie ma, wąskie uliczki - przesada.

Cytuj

6. Jadę ul. Prymasa 1000-lecia w Wawie w kierunku Poznania. Dlaczego nie prowadzi ulicą Wolską tylko na siłę kieruje na Kasprzaka które i tak za chwilę się łączą i stanowią dalej ulicę Połczyńska ?? I to za wszelką cenę chce tak kierować, bo nawet jak wjadę na Wolską to za moment każe mi znowu zjechać na Elekcyjną aby wjechać na kilkadziesiąt metrów na Kasprzaka aby za moment i tak połączyć się z Wolską  :|


Będę upierdliwy - tak jest szybciej  :P
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #156 dnia: Luty 06, 2011, 13:40:39 »
Cytuj

2. Wyjazd z Piaseczna (Outleet) w kierunku Magdalenki........

Tak jest po prostu szybciej.


Powiedz że żartujesz  :O - przejazd kolejowy + ul. Stołeczna z ograniczeniem 30 km/h + kilka progów zwalniających.



Cytuj
5. Obwodnica Strykowa. ....

J.w. - jest szybciej. Od momentu otwarcia obwodnicy Strykowa nie ma w mieście korków. Co do świateł - raptem jedne, przejść za dużo nie ma, wąskie uliczki - przesada.

No proszę Cię. Wolisz przez miasto niż dwupasmową drogą o dopuszczalnej prędkości 100km/h ??  :O


Cytuj
6. Jadę ul. Prymasa 1000-lecia w Wawie.....

Będę upierdliwy - tak jest szybciej  :P


Ale jak to Ci wychodzi ?? Te ulicę stanowią trójkąt, uważasz że dwie przyprostokątne to to samo co przeciwprostokątna ?? Do tego jedne dodatkowe światła przy skrzyżowaniu Prymasa/Kasprzaka  i to mocno zakorkowane bo na Rondzie Tybetu ze skrajnego prawego dużo aut jedzie przez rondo prosto w kierunku dworca zachodniego :O

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #157 dnia: Luty 06, 2011, 13:42:59 »
w nawiązaniu do postu nocnegoMarka
http://pdaclub.pl/forum/automapa/bledy-am!/msg1449285/#msg1449285
nMarku - Zdarzenia mam aktualne... i wygląda na to że Zdarzenia mogą więcej zamieszać niż SR i LD razem wzięte :)
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 14:39:22 wysłana przez jachraniak »

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #158 dnia: Luty 06, 2011, 13:46:48 »
Dolek daj znak z których danych SR korzystałeś przy wyznaczaniu tych tras...
menu>2strona>AM'Traffic>Statystyka użycia AM'Traffic... piąta linijka prognozy z:


Proszę bardzo, dane z końca stycznia. Ale ani wczoraj, ani na początku stycznia żadnych różnic w tych trasach nie powinno być (no może oprócz nowej S-8).

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #159 dnia: Luty 06, 2011, 14:09:25 »
Powiedz że żartujesz  :O - przejazd kolejowy + ul. Stołeczna z ograniczeniem 30 km/h + kilka progów zwalniających.

Przejazd kolejowy przez bocznicę do Laminy, zerowy ruch pociągów. Za to na Okulickiego masz światła (x2 - Puławska i Powstańców Warszawy). Dodatkowo jak zamknięty jest przejazd na linii radomskiej, to korek sięga często do wjazdu na magazyny Rochlinga. Jadąc Stołeczną masz szanse wjechać  ten sznur aut wcześniej  ;)

Cytuj
No proszę Cię. Wolisz przez miasto niż dwupasmową drogą o dopuszczalnej prędkości 100km/h ??  :O

Ograniczenie to jest tam do 70 km/h, często stoją miśki z radarem. Tak, wolę przez miasto.

Cytuj
Ale jak to Ci wychodzi ?? Te ulicę stanowią trójkąt, uważasz że dwie przyprostokątne to to samo co przeciwprostokątna ?? Do tego jedne dodatkowe światła przy skrzyżowaniu Prymasa/Kasprzaka  i to mocno zakorkowane bo na Rondzie Tybetu ze skrajnego prawego dużo aut jedzie przez rondo prosto w kierunku dworca zachodniego :O

Normalnie, sprawdzone klika razy.
Do skrętu w prawo w Wolską też jest spora kolejka, dodatkowo po drodze masz jeszcze 2 x światła.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #160 dnia: Luty 06, 2011, 14:45:50 »
Cytuj
Przejazd kolejowy przez bocznicę do Laminy, zerowy ruch pociągów. Za to na Okulickiego masz światła (x2 - Puławska i Powstańców Warszawy). Dodatkowo jak zamknięty jest przejazd na linii radomskiej, to korek sięga często do wjazdu na magazyny Rochlinga. Jadąc Stołeczną masz szanse wjechać  ten sznur aut wcześniej  ;)

Nie przekonujesz mnie. Jeszcze w druga stronę - do ronda rzeczywiście nieraz się korkuje, ale w stronę Magdalenki nie jest na tyle źle aby jechać drogą osiedlową pełną progów.


Cytuj
Ograniczenie to jest tam do 70 km/h, często stoją miśki z radarem. Tak, wolę przez miasto.

Mimo wszystko - przy trasie szybka/optymalna - nieporozumieniem jest pchanie przez miasto gdy dostępna jest obwodnica.


Cytuj
Normalnie, sprawdzone klika razy.
Do skrętu w prawo w Wolską też jest spora kolejka, dodatkowo po drodze masz jeszcze 2 x światła.

Jeżdżę tym odcinkiem kilka razy tygodniowo. Sporo więcej się stoi w korku przed Kasprzaka - tam sporo osób jadących prosto jedzie z prawego pasa aby za rondem pojechać przez pas z przystankiem bo tak jest szybciej.
Świateł na Kasprzaka jest tyle samo co na Wolskiej - a odcinek krótszy i uważam że mniej korkogenny.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 06, 2011, 17:50:22 »
Dziś, oprócz klasycznego już dla aktualnej wersji gubienia sygnału GPS, AM stwierdziła, że dotarłem do celu będąc od niego ok 100km :O :worried:
Poza tym jakoś dziwnie się zachowała. Zaplanowana trasa (ok 100km) i po kilku kilometrach pojechałem w kierunku przeciwnym do zaplanowanego. Po kilku (oczekiwanych) komunikatach nakazujących zawrócenie nagle ujrzałem ekran całej trasy (taki jak po zaplanowaniu). Zrobiłem jeszcze kilkaset metrów w stronę przeciwległą do zaplanowanej, zatrzymałem się na chwilę, zawróciłem i kontynuowałem jazdę już zgodnie z planem. Po kilkuset metrach usłyszałem, że jestem u celu.  :O :worried:
Dobrze, że mam zdrowe serce...  :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline mobilex

  • *
  • 74
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad VIVO_S + AutoMapa Europe
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #162 dnia: Luty 06, 2011, 19:41:23 »
Wystarczy w Menu - Ustawienia - GPS - 3/3 - Ilość odczytów portu GPS ustawić zamiast Auto na 2.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #163 dnia: Luty 06, 2011, 19:44:37 »
Nie mam "Auto" - mam na 5.
Sądzisz, że ustawienie na 2 rozwiąże wszystkie problemy jakie opisałem w poście?  :sleepy:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline sp4jkk

  • ***
  • 322
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.odkurzacze.elk.pl
  • Sprzęt: HTC ONE V, Nokia E51 i E52
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #164 dnia: Luty 06, 2011, 21:05:59 »
Ciekawe co piszecie o tych błędach. Ja najdalej jechałem z Ełku do Warszawy (jakieś 230 km w jedną stronę) i nie miałem problemu z dotarciem do celu i po drodze w nawigacji. Jedyne to te odstępy między poszczególnymi słowami w komunikatach - jakby procek nie wyrabiał? Poza tym to wydaje się być ok.
sprzęt - Lark 50.2, karta 2gb Kingston.
SPV M3100 był, był Samsung Omnia. Była Omnia jest Nokia E51 i E52 oraz HTC ONE V. Do nawigacji jest Lark 50.2.

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #165 dnia: Luty 06, 2011, 22:25:45 »
Ciekawe co piszecie o tych błędach. Ja najdalej jechałem z Ełku do Warszawy (jakieś 230 km w jedną stronę) i nie miałem problemu z dotarciem do celu i po drodze w nawigacji. Jedyne to te odstępy między poszczególnymi słowami w komunikatach - jakby procek nie wyrabiał? Poza tym to wydaje się być ok.
sprzęt - Lark 50.2, karta 2gb Kingston.

Dziś jechałem trasę Gorzów - Poznań drogą via Pniewy i Am ciągnęła mnie w Pniewy, jak pojechałem obwodnicą okazało się, iż trasa przez centrum jest 1 min szybsza (alg. szybki). i niby ok. bo szybsza ale czy zawsze cel uświęca środki.
Moim zdaniem dopiero po utracie kilkunastu min na 100 km, AM powinna ściągać na boczne szlaki ale nie od 1 minuty.  :-|
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #166 dnia: Luty 06, 2011, 23:25:05 »
Ale algorytm nie rozumie rozmytej logiki. Coś jest szybsze, albo nie. Wg Ciebie trzeba by ustawiać serię warunków: o ile dłużej i dla jakiej kategorii dróg, czy uwzględniać w nocy itd. Dopiero wyznaczone trasy byłyby dziwne.

Ty oczekujesz trasy łatwej. Ale takiej AM nie ma.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #167 dnia: Luty 06, 2011, 23:36:58 »
Bez przesady. Np:
Do 100km - 10minut
od 101 do 200 - 15 minut
od 201 do 300 - 20 minut
itd.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline rrudas

  • **
  • 210
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Xiaomi Mi6, Modecom SX 7.1
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #168 dnia: Luty 07, 2011, 00:08:59 »
Nie mam "Auto" - mam na 5.
Sądzisz, że ustawienie na 2 rozwiąże wszystkie problemy jakie opisałem w poście?  :sleepy:

SiRF III ma  "update rate" równe 1 Hz, czyli chipset podaje nową pozycję maksymalnie co 1 sekundę.

Odczytywanie 5 razy tej samej pozycji tylko zamula procesor.
"Nie wystarczy mieć sprawny umysł, trzeba go jeszcze dobrze używać." - Kartezjusz (1596-1650)

Uczcie się języków - curva dei pedali

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #169 dnia: Luty 07, 2011, 01:25:37 »
Do tej pory nic niczego nie zamulało. Takie dolegliwości  mam dopiero w AM 6.7 (zresztą kilka innych osób też).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #170 dnia: Luty 07, 2011, 16:04:34 »

Cytuj
Ograniczenie to jest tam do 70 km/h, często stoją miśki z radarem. Tak, wolę przez miasto.

Mimo wszystko - przy trasie szybka/optymalna - nieporozumieniem jest pchanie przez miasto gdy dostępna jest obwodnica.

A na jakiej podstawie przy trasie szybkiej z wlaczonym SR ma zawsze kierowac obwodnica? AM ma wtedy kierowac tak, zeby trasa byla szybsza (zeby zajelo, to mniej czasu), jezeli przez miasto jest szybciej, to niech tak kieruje.

Połączone: [time]Luty 07, 2011, 16:09:34[/time]
Bez przesady. Np:
Do 100km - 10minut
od 101 do 200 - 15 minut
od 201 do 300 - 20 minut
itd.

Mysle, ze szybka powinna byc zawsze szybka (najkrotszy czas dotarcia do celu), nawet dla tej jednej minuty. Tak samo krotka, powinna byc krotka. Mieszanie w tak jednoznacznych typach tras, to raczej nieporozumienie.  Natomiast optymalna ze swoim suwakiem powinna spelniac takie wymagania. Ewentualnie "latwa"... ;)

Połączone: [time]Luty 07, 2011, 16:39:40[/time]
Dziś podczas jazdy na 18km przed osiągnięciem celu AM poinformowała mnie, że dotarłem do celu :?

Witaj w klubie :)

Ten blad zaczyna byc irytujacy. U mnie wystepuje ok 3 razy na 10 przypadkow.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 16:40:41 wysłana przez Miedzio »

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AM 6.7 - błędy!
« Odpowiedź #171 dnia: Luty 07, 2011, 23:15:45 »
Mysle, ze szybka powinna byc zawsze szybka (najkrotszy czas dotarcia do celu), nawet dla tej jednej minuty. Tak samo krotka, powinna byc krotka. Mieszanie w tak jednoznacznych typach tras, to raczej nieporozumienie.  Natomiast optymalna ze swoim suwakiem powinna spelniac takie wymagania. Ewentualnie "latwa"... ;)

Zgodzę się z Tobą, ale pod jednym warunkiem. Dane "trafficowe" w AM będą co najmniej w 75% odpowiadały rzeczywistości.
25% błędu jestem w stanie zaakceptować, choć to i tak dużo.
Bo problemem nie jest to że AM wyznacza trasę 1 min szybszą. Problemem jest to że ta 1 min oszczędności wg danych w AM odpowiada rzeczywistym 15 min straty. i Tu jest problem.
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #172 dnia: Luty 07, 2011, 23:20:52 »
Ale błędy rzeczywistego czasu pokonania odcinka mogą być na plus jak i na minus. Dodatkowo, jeżeli z góry założymy, że nic nie wiemy (może być błąd i to dowolnie duży), to jakiekolwiek wyznaczanie trasy oparte o czas przejazdu nie ma sensu. Lepiej skorzystać z wróżki.

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #173 dnia: Luty 07, 2011, 23:21:47 »
Kolejny babol..
Już nie chodzi o ściąganie kiedy trasa jest 1 min szybsza.

Am ściąga kiedy trasa jest o 12 min dłuższa.

Dk 10 odc. Kalisz Pom. - Wałcz.

1. zrzut AM usiłuje ściągnąć na bok.
2. zrzut po przejechaniu manewru wbrew AM dalej DK10

odległości i czas do celu się przeliczył na krótszy  :O

Czyli AM nie wiedziała że można szybciej, dopóki jej nie zmusiłem do myślenia zbaczając z jej propozycji  :-|
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #174 dnia: Luty 07, 2011, 23:22:10 »
Oczywiscie, ze prawidlowe dane, to podstawa wyznaczania trasy. Czyli w tym wypadku AM powinna pracowac nad prawidlowoscia tych danych, ale sama idee trasy szybkiej powinna zostawic w spokoju.

Zebysmy sie dobrze zrozumieli... Ja nie twierdze, ze teraz AM idealnie wyznacza trase szybka, wiem ze czasami ma dziwne bledy, chodzi mi tylko o to, ze trasa szybka to nawet taka, ktora bedzie o ta jedna minute szybsza. Tak samo jak krotka, to taka, ktora ma najmiej kilometrow. Jasne reguly, lepiej tego nie zmieniac i nie komplikowac.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 23:26:53 wysłana przez Miedzio »

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #175 dnia: Luty 07, 2011, 23:24:59 »
Ale błędy rzeczywistego czasu pokonania odcinka mogą być na plus jak i na minus. Dodatkowo, jeżeli z góry założymy, że nic nie wiemy (może być błąd i to dowolnie duży), to jakiekolwiek wyznaczanie trasy oparte o czas przejazdu nie ma sensu. Lepiej skorzystać z wróżki.

Póki co 80% błędów na znanych mi trasach jest na minus - patrz post z DK10  :-|.
Co wpływa na na moje podejście do AM na trasach których nie znam.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 23:26:31 wysłana przez matthiasgor »
--
Pozdrawiam
Maciej

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #176 dnia: Luty 07, 2011, 23:42:09 »
Póki co AM wyznacza trasę. Kropka. A jaką i czy zakończy się u celu, to już loteria. Plus atrakcje zwiedzania zakątków stacji benzynowych, dróg technicznych, osiedlowych.

Zatem ponieważ już dzisiaj algorytmy gonią w piętkę jestem przeciwny kolejnym "usprawnieniom". Najpierw niech dopracują to co jest, a na "nowości" przyjdzie czas. Ale znając życie będzie dokładnie odwrotnie.

Dlatego obecna AM jest średnia. Lepsza była, gorsza będzie. Tylko mapy starają się (tak starają) podtrzymać renomę (Aqurat rozumie to słowo?) wyrobu.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #177 dnia: Luty 08, 2011, 00:08:47 »
Póki co 80% błędów na znanych mi trasach jest na minus
Łał, to błędów na plus jest aż 20%?  :grin: pokaż choć jeden, bardzom ciekaw :)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #178 dnia: Luty 08, 2011, 00:17:35 »
SiRF III ma  "update rate" równe 1 Hz, ...
A tak a propos. A skąd masz takie wiadomości, ze siedzi w Omni i900 ten chipset?  :O
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline matthiasgor

  • ***
  • 368
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad Vivo S, Nokia E7
Odp: AM 6.7 - błędy! (aktualizacja 06.02.11r.)
« Odpowiedź #179 dnia: Luty 08, 2011, 01:14:57 »
Póki co 80% błędów na znanych mi trasach jest na minus
Łał, to błędów na plus jest aż 20%?  :grin: pokaż choć jeden, bardzom ciekaw :)

Po Gorzowie i niektórych wojewódzkich AM prowadzi ok. Może dlatego ze nie ma gdzie mieszać hmmm  :mysli:
--
Pozdrawiam
Maciej