Wygaśnięcie subskrypcji

  • 122 Odpowiedzi
  • 31389 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 01, 2009, 14:44:22 »
Obawiam się że było tak - ktoś kupił urządzenie z wersją OM zarejestrował i używał potem zwolnił licencję w AM i sprzedał dalej samą mapę. Paragon wystawił bo skoro prowadzi sklep to kupił ją na FV ewentualnie wystawił paragon dla picu.

P.S. Apo zwolnieniu licencji możesz mapy zarejestrować sobie gdzie chcesz i jak chcesz dlatego z rejestracją nie miałeś problemu
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2009, 14:51:24 wysłana przez plusfoto »

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 01, 2009, 14:49:08 »
No dobrze to jakim cudem koperta była nieotwierana ? ,  pamiętam że leżała tam sterta kopert z automapami bo towar odbierałem w sklepie osobiście.

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 01, 2009, 14:53:35 »
Nie powiem że takie cuda to tylko w ERZE. Ale otwarcie koperty to chyba nie jest jakis znaczący problem.
Dla chcącego nic trudnego

PS Mało tego jeśli facet prowadzi też komis to również tak jak ty mógł być zrobiony na szaro.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2009, 15:19:20 wysłana przez plusfoto »

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 01, 2009, 15:38:48 »
Czyli czyja jest wina ?

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 01, 2009, 15:46:35 »
Masz paragon z datą zakupu idź do sklepu i powiedz jak sprawa wygląda. Dalej niech martwi się sprzedawca.
Tylko będziesz musiał mu udowodnić że kupiłeś akurat od niego program o tym nr. licencji a nie inny a to jest praktycznie niemożliwe więc chyba wygląda na to że jesteś na straconej pozycji. Gdybyś przy nim odpakował i naparagonie ten nr by ci zapisał to co innego
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2009, 16:56:44 wysłana przez plusfoto »

*

Offline igab

  • *****
  • 1119
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Clarion Map780+AM6.6EU
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 01, 2009, 17:29:25 »
Czyli czyja jest wina ?
Sam napisałeś we wstępie, że sprzedawca ma wyjaśniać sprawę z suportem AM.
Skontaktuj się, zapytaj czy wyjaśnił...

Moim zdaniem powinien Ci wymienić licencję na inną (chyba, że sam nie wiedział co robi, w co wątpię).
Myślał, że support AM nie wie jakie numery licencji były wydane do sprzedaży "promocyjnej" i z czym.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 01, 2009, 17:42:49 »
No dobrze to jakim cudem koperta była nieotwierana ? ,  pamiętam że leżała tam sterta kopert z automapami bo towar odbierałem w sklepie osobiście.

Czy ja piszę mało wyraźnie?
Są wersje AM na kartach SD które są zarejestrowane 'fabrycznie' z licencją przypisaną do karty,
taką kartę wsadzasz do sprzętu, odczekujesz moment aż się zainstaluje i działa, możesz używać.
To wersja bardzo wygodna dla sprzedawców sprzętu, klient kupuje sprzęt, wkłada kartę i w drogę ...
nie zawraca głowy pytaniami 'a jak to się instaluje/rejestruje' etc.
Ale ta wersja jest przeznaczona do zakupu razem ze sprzętem a nie samej koperty luzem.
Zapewne też jest dla producenta łatwo rozpoznawalna po fragmencie numeru seryjnego.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Jackal

  • ***
  • 295
    • www.pdaclub.pl
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 01, 2009, 17:57:48 »
... jeśli automapie zależałoby na kliencie to wyrównaliby mi termin subskrypcji ...

Też mi się tak wydaje, masz kwity, kartę z numerem, a ich to nic nie kosztuje. Niestety liderowanie w statystykach sprzedaży nie polega na dbaniu o już złapanych klientów, tylko na wyszukiwaniu/pozyskiwaniu nowych (vide nasi "komórkowcy").

Ciekawe jak się sprawa zakończy, a jeśli niepomyślnie dla Ciebie, to czy ponownie wykupisz licencję AM w przyszłości, czy raczej sprawdzisz produkty konkurencji? ;)

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 01, 2009, 18:19:24 »
Nie bardzo rozumiem co to jest zarejestrowane fabrycznie (chyba dotyczy to urządzeń z AM w pamięci wewnętrznej)?, no ale jak już takie są to chyba koperta z taką kartą (a i sama karta) jest jakoś oznaczona, przynajmniej powinna być, inaczej za program i jego oznaczenie odpowiada producent. Klient kupuje towar i ma prawo oczekiwać że to co jest na opakowaniu to to kupuje. Jak nie ma żadnych informacji o ograniczeniach to ograniczeń z formalnego punktu nie ma. Nie ma obowiązku kupowania w sklepie z paragonem. Mogę odkupić towar od kogoś kto np. dostał w prezencie a AM nie potrzebuje. Mam przed sobą kopertę AM i nigdzie nie ma napisane że to OEM, nie jest napisane że muszę mieć paragon, w środku była karta ze zdrapką i to jest dowód licencji. Jeżeli koperta nie jest we właściwy sposób zabezpieczona przez producenta (np. plomba) to nie ma większego znaczenie czy koperta jest otwarta czy nie bo otworzyć niezauważalnie kopertę to żaden problem. W tym konkretnym przypadku producent przenosi odpowiedzialność za złe oznakowanie  na klienta i to jest nie w porządku.  Niestety wielu producentów oprogramowania ma swoich klientów gdzieś a później się dziwią, że jest piractwo.

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 02, 2009, 07:32:35 »
... jeśli automapie zależałoby na kliencie to wyrównaliby mi termin subskrypcji ...

 
Ciekawe jak się sprawa zakończy, a jeśli niepomyślnie dla Ciebie, to czy ponownie wykupisz licencję AM w przyszłości, czy raczej sprawdzisz produkty konkurencji? ;)

Więc tak, jeśli chodzi o suport to po za szybką odpowiedzią nie zauważyłem chęci do współpracy, natomiast sprzedawca po przesłaniu mu mojej korespondencji z suportem odpowiedział że wyrówna termin subskrypcji ale w jego przekonaniu całą sprawę powinien uregulować producent automapy.Powiem tak, jeśli by sprawa nie poszła po mojej myśli to nie wiem co bym zrobił dalej, swego czasu wiązałem duże nadzieje też z programem na A...., ale oni chyba zasnęli . Automapa mało za swoje usługi nie żąda , więć wyrównanie terminu subskrypcji nie naraża ich w bilansie rocznym na jakieś gigantyczne straty. A klient no cóż ten akurat umiał walczyć o swoje - w tą sprawę zaangażowałem też serwis aukcyjny - a jak nie to i tak wykupi subskrypcję dokładając do interesu

*

Offline tasba

  • 46
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 02, 2009, 08:33:21 »
Przy okazji - zawsze zastanawiałem się jak to jest z licencją AM preinstalowanej na kupowanym w sklepie/u dealera urządzeniu. Nie uruchomi się mapy/aplikacji bez aktywacji on-line? Czy też są one jakoś "pre-aktywowane" (cokolwiek by to technicznie nie oznaczało).

No więc ja ten temat przerabiałem nie dalej jak tydzień temu.
Zakupiłem nawigację Aristo Voyager M700 z Automapą XL. Automapa była zainstalowana na karcie pamięci SD. Karta miała wygrawerowany kod licencji na sobie.

Po włożeniu karty pamięci do urządzeniu i uruchomieniu, automapa rusza bez potrzeby jakiejkolwiek instalacji i  rejestracji, i działa bez żadnych ograniczeń. Gdy wejdę w zakładkę "O programie", widnieje w nim informacja, że rejestracja jest dokonana na firmę Aristo oraz jest podany email, na który zarejestrowano automapą. Jak się nie trudno domyślić, jest to email wspólny dla wszystkich nawigacji Voyager M700.

Start odliczania subskrypcji rusza w chwili gdy na stronie automapy w celu weryfikacji poda się adres email podany w zakładce "O programie" oraz numer licencji wygrawerowany na karcie.

Rejestracji na własny email można dokonać w dowolnym momencie, ale i tak czas subkrypcji rozpoczyna się w chwili gdy po raz pierwszy wprowadzi się kod licencji na stronie automapy. Nie jest istotne do jakiego emaia licencja jest dopisana. Istotne jest kiedy po raz pierwszy numer licencji został wpisany na stronie www w celu weryfikacji!

Swoją drogą proces rejestracji automapy jest tak nieprzejrzysty i pogmatwany, że głowa boli.  Bardzo słabo jest on opisany na stronie www, a dokumenty jakie dostałem z AM kompletnie o nim nie wspominają.  Jedna wielka kostka Rubika. Jeśli dodać do tego, że występują problemy z rejestracją o czym już nie będę pisać, bo to dłuższa historia (potrzeba formatowania karty, licencja dopisana do nie wiadomo jakiego urządzenia - ponoć jakiś błąd, problemy z instalatorem niewidzącym czytnika kart SD pomimo, że XP widzi czytnik i kartę wraz z zawartością)

Mój proces rejestracji jest pewnie jednym z wielu możliwych, ale powinien wiele wyjaśnić.

Pzdr
Mirek
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2009, 11:19:33 wysłana przez tasba »

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 02, 2009, 08:50:14 »
Ja swoją mapę zakupiłem i zarejestrowałem w grudniu 2008 i od razu zaktualizowałem do wersji 5.3 bo miałem 5.1. Jednak nie pamiętam co było jak " włożyłem ją pierwszy raz " do urządzenia po prostu nie zwróciłem na to uwagi i do głowy mi nie przyszło że to może mieć jakieś znaczenie. Jednak Ty kupiłeś razem z urządzeniem a ja nie ....

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 02, 2009, 09:27:05 »
Nie bardzo rozumiem dlaczego masz jakieś pretensje do AM? Przecież to sprzedawca z Allegro sprzedał Ci nie w pełni funkcjonalny produkt i do niego miej pretensje. Czy gdyby sprzedał Ci pirata, to też zwracałbyś się do AM o wymianę na oryginał?

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 02, 2009, 09:59:37 »
A dlaczego mam nie mieć, produkt kupiłem oryginalny z legalnego żródła i nie muszę domniemywać że sprzedawca mnie oszukuje, a niby jak mam sprawdzić przed zakupem ( " Otwarcie tej koperty oznacza akceptację warunków Umowu Licencyjnej )  czy towar spełnia swoja funkcjonalność w 100% i skąd mam wiedzieć czy to wersja przeznaczona do sprzedaży z urządzeniem czy nie. Kupiłem produkt i chcę go legalnie użytkować nic więcej, a jako nowy użytkownik należy mi sie 1 rok bezpłatnej subskrypcji. AM powinna tak zorganizować dystrybucję swojego oprogramowania żeby nie było takich sytuacji . Można to np. sprzedawać w innym opakowaniu lub stosownym dopiskiem np. do użytku z tym i tym urządzeniem i po problemie .
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2009, 10:03:44 wysłana przez sosek2 »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 02, 2009, 10:03:43 »
A dlaczego mam nie mieć...

Bo kupiłeś w firmie X a pretensje masz do Y.
Jak kupisz kradziony samochód i policja go zabierze to też będziesz miał pretensje do prawowitego właściciela czy do pasera, który Ci lewe auto sprzedał?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 02, 2009, 10:05:04 »
Tylko paser nie urzęduje w sklepie i nie wystawia faktur za to co sprzedaje. Ja chcę dojść jednoznacznie do tego czyja wina a Am pisze sprzedawca powinien to, aten drugi pisze AM powinna to ....a czas leci. A soft chyba mam legalny , a ty mówisz o złodziejstwie, nikt w tym przypadku niczego nie ukradł bo sam juz nie wiem.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 02, 2009, 10:08:26 wysłana przez sosek2 »

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 02, 2009, 10:27:51 »
A kupiłeś ten program na siebie osobiście czy na firmę ?
Jeżeli masz dowód zakupu to idź do sprzedawcy i zażądaj "dobrej" wersji lub obniżenia ceny o taką kwotę jaka pozwoli Tobie aktualizować ten program - to jest sprawa sprzedawcy.

Co prawda otworzyłeś opakowanie z programem, ale towar jest ewidentnie nie zgodny z umową.
W momencie zakupu nikt Tobie nie powiedział o tych ograniczeniach.
Jak sprzedawca będzie się bronił - to skontaktuj się z najbliższym rzecznikiem konsumenta.
Według prawa sprzedawca odpowiada za to co sprzedaje
( później może się sądzić z Automapą , ale to już jego zmartwienie )..
 

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 02, 2009, 10:31:51 »
Kupiłem na siebie, ja od początku uważam że to nie moja sprawa tylko sprzedawcy i AM, ktoś z ich dwojga powinien mi wyrównać subskrypcję a między soba dalej powinni gadać kto gra w "kulki"

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 02, 2009, 10:44:59 »
Kupiłem na siebie, ja od początku uważam że to nie moja sprawa tylko sprzedawcy i AM, ktoś z ich dwojga powinien mi wyrównać subskrypcję a między soba dalej powinni gadać kto gra w "kulki"
Zacznij od sprzedawcy - to on odpowiada za to co sprzedaje, i zadzwoń do rzecznika konsumenta jak sprzedawca będzie oporny -(  to nie jest jego dobra wola tylko prawo, które musi przestrzegać )
A jak sprzedaje jakąś dziwną wersję Automapy to sam jest sobie winien - w każdym bądź razie to nie jest twoim zmartwieniem.
Ty żądasz Automapy z rocznym abonamentem na aktualizację, tak jak jest to opisane na wszystkich materiałach reklamujących ten produkt.

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 02, 2009, 15:22:31 »
Nie rozumiem czemu bronisz tak producenta (no chyba że masz jakiś cichy układ), bo za towar odpowiada producent nie sprzedawca. Jeżeli kupuję samochód to gwarancji udziela producent nie sprzedawca. Jak kupuje się towar fabrycznie zapakowany to za ten towar odpowiada producent. Sprzedawca może pośredniczyć w reklamacji (i pewnie można u niego reklamować), ale klient ma pełne prawo do zgłoszenia się do producenta lub wyznaczonego serwisu. Tutaj ewidentnie towar był oryginalny i bez problemu dał się zarejestrować, do tego nie było żadnych oznaczeń że przypisany jest do jakiegoś urządzenia itp.,  co jest dowodem że nie był kradziony. To że producent tak a nie inaczej oznacza towar to jego sprawa i to on bierze za to odpowiedzialność, w szczególności dotyczy to oprogramowania.
Nie klient ma się martwić o te sprawy.
Postawa tutaj AM jest dla mnie zupełnie niezrozumiała i wiele daje do myślenia.

A dlaczego mam nie mieć...

Bo kupiłeś w firmie X a pretensje masz do Y.
Jak kupisz kradziony samochód i policja go zabierze to też będziesz miał pretensje do prawowitego właściciela czy do pasera, który Ci lewe auto sprzedał?

*

Offline plusfoto

  • ***
  • 329
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.plusfoto.pl
  • Sprzęt: MIO MOOV 500
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 02, 2009, 15:35:58 »
Jeśli producen przekazał sprzedawcy komplet czyli mapę i urządzenie a sprzedawca zrobił jak mu było wygodnie to dlaczego masz pretensje do producenta? To że producent towaru nie oznaczył w żaden sposób go nie obciąża. Namącił sprzedawca i wszystko.

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 02, 2009, 15:37:13 »
Nie rozumiem czemu bronisz tak producenta (no chyba że masz jakiś cichy układ), bo za towar odpowiada producent nie sprzedawca. Jeżeli kupuję samochód to gwarancji udziela producent nie sprzedawca. Jak kupuje się towar fabrycznie zapakowany to za ten towar odpowiada producent.

Tu akurat się mylisz - za towar odpowiada sprzedawca - w momencie, kiedy towar nie jest zgodny z umową klient wybiera czy chce skorzystać z rękojmi sprzedawcy  , czy gwarancji producenta.
Na gwarancję producenta nie mamy wpływu - może on sobie napisać tam co chce - w momencie , kiedy wybraliśmy tą drogę oznacza to że akceptujemy te warunki.
Sposób postępowania z rękojmią sprzedawcy jest dokładnie opisany w ustawie - i to jest to na co powinniśmy się powoływać...


*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 02, 2009, 15:54:13 »
To właśnie poprzednio napisałem klient ma prawo skorzystać z gwarancji producenta lub zgłosić się do sprzedawcy. Ale za oznakowanie towaru odpowiada producent. Przy oprogramowaniu jest dodatkowo licencja, która określa warunki. Według licencji klient ma prawo do roku subskrypcji.
Jeszcze raz podkreślam, towar według tego co napisał Sosek2 był w oryginalnym opakowaniu nie było żadnych zastrzeżeń, że przypisany jest do jakiegoś tam urządzenia dał się zarejestrować, to kto ma za to odpowiadać sprzedawca czy zgodnie z licencją producent ? Oczywiście można iść do sprzedawcy, ale dla klienta łatwiej jest złościć się do producent (internet) i ma prawo taką drogę wybrać.

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 02, 2009, 17:32:00 »
Jestem świeżo co po rozmowie z pracownikiem firmy w której zakupiłem program automapa.Według jego relacji jego firma dysponuje wszelkimi dokumentami które potwierdzają że moja licencja nie była w jakikolwiek sposób powiązana z jakimś urządzeniem i nigdy nie pozwoliłaby sobie na oszukiwanie klienta. Pracownik tej firmy po otrzymaniu mojej korespondencji z suportem był bardzo poruszony faktem że Jego firma została nazwana cyt.  " sprzedawca oszukuje w tym momencie dystrybutora, kupujac tansza licencje oem i sprzedajac ja jako licencja box. Oszukuje tez klienta sprzedajac tania licencje oem w cenie drozszej licencji box.  " koniec cytatu z suportu. Firma w której kupiłem soft próbowała się skontaktować z AM, ale bez rezultatu, mimo to dostałem zapewnienie że dostanę wyrównanie terminu subskrypcji.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 02, 2009, 19:23:57 »
Jestem świeżo co po rozmowie z pracownikiem firmy w której zakupiłem program automapa.Według jego relacji jego firma dysponuje wszelkimi dokumentami które potwierdzają że moja licencja nie była w jakikolwiek sposób powiązana z jakimś urządzeniem i nigdy nie pozwoliłaby sobie na oszukiwanie klienta.

Rozumiem, że przedstawili Ci te dokumenty.

Firma w której kupiłem soft próbowała się skontaktować z AM, ale bez rezultatu, 

AM zeszła do podziemia  :evil:

mimo to dostałem zapewnienie że dostanę wyrównanie terminu subskrypcji.

Tutaj akurat nikt nikomu łaski nie robi. Ani Twój sprzedawca, ani AM w przypadku dowiedzenia ich winy.

*

Offline sosek2

  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: A 632N
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 02, 2009, 20:00:51 »
A jak mi przedstawią te dokumenty to co się zmieni ?, oni powinni się dogadać między sobą a kto mi wyrówna licencję to mnie jest obojętne. Sprawa powinna wyglądać wg. mnie tak 1 telefon do suportu, 1 do sprzedawcy  i te firmy powinny między sobą ustalić kto kłamie a kto czegoś nie dopilnował lub ma w systemie nawalone. Póki co większy profesjonalizm wykazuje sprzedawca, AM wogóle się niczym nie interesuje, a jeśli jest tak jak mówią że ktoś coś zrobił niezgodnie z umową to czemu nie wyciągną  konsekwencji w stosunku do sprzedawcy ?

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 02, 2009, 20:11:10 »
Pracownik tej firmy po otrzymaniu mojej korespondencji z suportem był bardzo poruszony faktem że Jego firma została nazwana cyt.  " sprzedawca oszukuje w tym momencie dystrybutora, kupujac tansza licencje oem i sprzedajac ja jako licencja box. Oszukuje tez klienta sprzedajac tania licencje oem w cenie drozszej licencji box.

Też byłbym poruszony na jego miejscu. A nie powiedział, przy okazji, dlaczego tak robi?
Jeśli kupiłeś AM w wersji OEM, poniżej ceny rynkowej, bez towarzyszącego jej w pakiecie telefonu (karty SIM, odbiornika GPS, whatever), to sprzedawca popełnił nadużycie. Koniec, kropka. Poruszać może sobie palcem w bucie.

Zaś AutoMapa sama sobie zepsuła rynek własnego oprogramowania, dając nieuczciwym dealerom półdarmowe wersje OEM, które następnie zostały wrzucone na rynek solo, bez spakietowanych urządzeń, po cenach zabójczych dla dystrybutorów softu AM. Dlatego ilość dystrybutorów AM zmalała drastycznie, bo większość z nich została z zapasami softu AM, kupionymi w cenie nierzadko wyższej, niż oferowane ceny rynkowe wersji OEM.

Dla nas dobrze, dla AM nauczka.

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 02, 2009, 20:41:30 »
Zaraz, czy to oprogramowanie jest oznaczone jako OEM ?. Ja na tych kopertach nigdzie nie widziałem takiego oznaczenia.
Drugie, co oznacza poniżej ceny rynkowej ?, cena rynkowa jest taka jaka jest na rynku, a że nie zawsze jest to cena opłacalna dla "innych dystrybutorów" to już inna sprawa.
Malejąca liczba dystrybutorów, wynika raczej z faktu, że AM niestety nie spełnia oczekiwań klientów ( w tym jak niniejszy przykład "olewania") stąd spada jej sprzedaż (rynek się nasycił i malej liczba chętnych). Niestety mapy jak i algorytm wyznaczania nie jest wystarczający, reszta OK, ale nie o to głownie chodzi.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 02, 2009, 20:51:12 »
A jak mi przedstawią te dokumenty to co się zmieni ?

W Twoim przypadku nic. Bo wierzysz swojemu sprzedawcy. A w moim przypadku bardzo wiele, bo zamiast nasłać na niego Policję (gdyby nie zechciał sprawy załatwić), zacząłbym od wyciągnięcia od niego pełnej, legalnej i nieograniczonej licencji AM. Do załatwienia od ręki przez uczciwego sprzedawcę. Potem niech on sobie wyjaśnia niuanse licencji z AM.

, oni powinni się dogadać między sobą a kto mi wyrówna licencję to mnie jest obojętne. Sprawa powinna wyglądać wg. mnie tak 1 telefon do suportu, 1 do sprzedawcy  i te firmy powinny między sobą ustalić kto kłamie a kto czegoś nie dopilnował lub ma w systemie nawalone.

AM nie jest stroną w tym sporze. Sprzedała produkt OEMowy Twojemu sprzedawcy i między nimi zachodzi związek (o ile w ogóle, bo nie znamy dokładnie pochodzenia tej licencji).

Póki co większy profesjonalizm wykazuje sprzedawca, AM wogóle się niczym nie interesuje, a jeśli jest tak jak mówią że ktoś coś zrobił niezgodnie z umową to czemu nie wyciągną  konsekwencji w stosunku do sprzedawcy ?

Jeśli za profesjonalizm uznajesz czczą gadaninę... Jak już napisałem, profesjonalnie to by było wymienić licencję natychmiast.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: Wygaśnięcie subskrypcji
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 02, 2009, 21:14:46 »
Zaraz, czy to oprogramowanie jest oznaczone jako OEM ?. Ja na tych kopertach nigdzie nie widziałem takiego oznaczenia.

Chodzi o zastosowany system sprzedaży, a nie o to co widziałeś, a czego nie. Ten co powinien widzieć i wiedzieć, dystrybutor, z pewnością widział i wiedział. Jeśli sprzedał soft OEM-wy na warunkach softu Box, to dokonał nadużycia. I nie ma znaczenia dla ustalenia stanu faktycznego w tej kwestii, co widziałeś.

Drugie, co oznacza poniżej ceny rynkowej ?, cena rynkowa jest taka jaka jest na rynku, a że nie zawsze jest to cena opłacalna dla "innych dystrybutorów" to już inna sprawa.

To elementarne, drogi Watsonie - jeśli 80% softu jest oferowane na rynku w zbliżonej cenie, to to jest cena rynkowa. Reszta to m.in. nieuczciwi sprzedawcy "Boxowych OEMów". Takie postępowanie łamie wiele standardów.

Malejąca liczba dystrybutorów, wynika raczej z faktu, że AM niestety nie spełnia oczekiwań klientów ( w tym jak niniejszy przykład "olewania") stąd spada jej sprzedaż (rynek się nasycił i malej liczba chętnych). Niestety mapy jak i algorytm wyznaczania nie jest wystarczający, reszta OK, ale nie o to głownie chodzi.

Tobie się coś wydaje, a ja - po prostu - wiem, dlaczego wielu sprzedawców odeszło od dystrybucji AutoMapy. Bo z nimi rozmawiam. Kupuję AM, przedłużam licencje, robię upgrade'y od sześciu lat. Dla siebie, rodzinie, znajomym. Znam wielu sprzedawców AM, najczęściej allegrowych, ale też kilku prowadzących sklepy. Niestety, większość z nich, to byli sprzedawcy AM. Zostali przez nią wyrolowani.
Cena pewnie z tego tytułu spadła, ale nie wszyscy byli szczęśliwi. I ja ich rozumiem.

Nie rozumiem za to "poruszenia" opisywanego w tym wątku sprzedawcy.