X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.

  • 24 Odpowiedzi
  • 3796 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« dnia: Październik 01, 2008, 13:11:13 »
Mam problem z ładowaniem w samochodzie mojego X600.
Wyjechałem służbowo i zaczęła mi w czasie jazdy padać bateria (miała 5%) . Kupiłem ładowarkę samochodową z miniUSB na stacji BP (5V 500mA), podłączyłem, zapaliła się na PDA czerwona dioda ładowania i zielona na ładowarce (czyli ładuje), po 3 godzinach zatrzymałem się i okazało się że stopień naładowania baterii to nadal 5% (w czasie jazdy nie korzystałem z GPS i z telefonu). W czasie kolejnej podróży to samo. Uznałem, iż ładowarka ma za mały prąd ładowania i wymieniłem ładowarkę (5V 1000mA - czyli parametry jak w oryginalnej)- kupiłem na Allegro nową w/g sprzedawcy kompatybilna z Mio i Eten X600. W czasie kolejnego wyjazdu (5 godzin) zrobiłem 2 małe testy: 1) palm naładowany do 30% wyłączony GPS i telefon, podpiąłem ładowarkę (diody świecą jak powinny), ładowałem przez 5 godzin i nic nadal 30%. 2) palm rozładowany 0%, podpiąłem ładowarkę (diody świecą jak powinny-czyli chyba ładuje) włączony GPS i kilka rozmów przez telefon, po 5 godzinach stan naładowania 0%.
Wygląda mi na to iż palmtop nie pozwala ładować baterii z instalacji samochodowej, a podpięte z ładowarki samochodowej zasilanie wykorzystuje jedynie do bierzącego działania.
Czy tak powinno być  (może ten palm tak ma)?
Czy ktoś ma oryginalną ładowarkę i jak się ona zachowuje?




Już wiem, że oryginalna dedykowana do X600/650 działa bez zarzutów.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2008, 13:24:35 wysłana przez waldekosa »

*

Offline BliSki

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: M700
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2008, 14:19:09 »
Nie wiem jak w tym konkretnym modelu, ale wątpię żeby jak to opisałeś:
Wygląda mi na to iż palmtop nie pozwala ładować baterii z instalacji samochodowej

Natomiast spotkałem się już z tym w innych modelach, że tylko oryginalne ładowarki ładowały w samochodzie poprawnie. Nie wiem w czym dokładnie jest problem. Ktoś kiedyś twierdził, że ładowarka oryginalna ma wyższe napięcie niż 5V, ale nikt tego nie potwierdził.

Ja miałem taki sam problem z normalnym telefonem czyli z Nokią 6310i, też nie ładowała się z 3 różnych ładowarek samochodowych i dopiero na czwartej zadziałała.
Zatem moja rada albo poszukaj jeszcze innej ładowarki alb zainwestuj od razu w oryginalną.
Napisane: Październik 01, 2008, 14:16:31
Dodatkowe pytanie, jak jest przy ładowaniu z USB na kompie?
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Znajdziesz mnie także na: http://forum-laptopy.info.pl/
Sygnatura zatwierdzona przez administrację.

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2008, 15:46:20 »
U mnie przy wyłączonym kompie z USB ładuje do 45%, wcześniej HTC ładowało do 100%.
Wniosek z tego taki że X650 potrzebuje prądu o wyższych parametrach.

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2008, 23:33:13 »
Dodatkowe pytanie, jak jest przy ładowaniu z USB na kompie?

Na USB w lapku i na kompie wszystko jest OK. Ładuje do 100%.

Problem wyjaśniony .......
Pożyczyłem od kolegi oryginalną ładowarkę Eten dedykowaną do X600/650 (5V  1000mA=1A) i przetestowałem w czasie 0,5h jazdy do Centrum Handlowego. W 1 stronę wyłączony GPS,w 2 włączony GPS i ........... eureka w obu przypadkach wszystko OK tzn bateria jest doładowywana (wzrost poziomu naładowania o 10-20%). Czyli wada ładowarki.  Pozostaje kupić oryginała :( cena !@$&..... Chyba że ktoś ma sprawdzony zamiennik (może jakiś link do Allegro bądź Świstaka ???).

P.S. W oryginalnej ładowarce przeraża mnie długość kabelka - bez rozciągania spiralki palm sięga tylnego siedzenia :( a gdy palm zamocowany w uchwycie to w okolicach sterowania klimy i radia plącze mi się prawie metr przewodu. Jeśli kupię oryginał będę musiał kabelek gdzieś owinąć :)
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2008, 23:39:11 wysłana przez waldekosa »

*

Offline banny

  • 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten X650
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2008, 00:08:28 »
------------------------
Pozdrawiam
Banny

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2008, 07:14:54 »
Ale powstaje pytanie czy ładowarka od Eten M500/ P300/700 będzie pasowała do X600/650 ??? Testował ktoś takową na X600/650 ???

*

Offline BliSki

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: M700
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2008, 08:39:25 »
Problem wyjaśniony .......
Pożyczyłem od kolegi oryginalną ładowarkę Eten dedykowaną do X600/650 (5V  1000mA=1A) [...] eureka w obu przypadkach wszystko OK

Czyli się wyjaśniło i było tak jak napisałem ;)

Ale powstaje pytanie czy ładowarka od Eten M500/ P300/700 będzie pasowała do X600/650

Jeżeli ma takie same parametry 1A, to powinno być OK. Przecież złącze jest to samo. Ale nie testowałem, więc na 100% nie powiem. Może spróbuj gdzieś przetestować sam?
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Znajdziesz mnie także na: http://forum-laptopy.info.pl/
Sygnatura zatwierdzona przez administrację.

*

Offline banny

  • 37
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten X650
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2008, 11:02:17 »
Cytuj
Ale powstaje pytanie czy ładowarka od Eten M500/ P300/700 będzie pasowała do X600/650
Heh mysle, ze za 8 zetow to moglbys to sprawdzic i nas powiadomic...
------------------------
Pozdrawiam
Banny

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2008, 11:46:45 »
Cytuj
Ale powstaje pytanie czy ładowarka od Eten M500/ P300/700 będzie pasowała do X600/650
Heh mysle, ze za 8 zetow to moglbys to sprawdzic i nas powiadomic...


Przetestuję i dam znać. Chociaż nie oczekuję cudów po ładowarce za 8 zeta (dziwne - bo komplet  uchwyt i ładowarka kosztuje 100 zł, a zamienniki samej ładowarki ponad 20 zł) - czyli coś mi śmierdzi. Ale zamówiłem w Komputroniku i w poniedziałek sprawdzę.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2008, 13:21:18 wysłana przez waldekosa »

*

Offline technikpl

  • *
  • 50
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: X600, 4GB SDHC
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2008, 13:14:02 »
Mam oryginalną Etenowską i działa poprawnie w samochodzie (X600)
X600 zdarzało mi się ładować poprze USB z laptopa i też ładuje się bez problemu (choć dłużej niż na ładowarce sieciowej).
Problem z ładowarkami jest związany z wydolnością prądową zasilacza (czyli ładowarki) czyli ile może dostarczyć ładowarka, jeżeli zbyt mało to nie nastąpi ładowanie.
kto pyta nie błądzi;  nie każdy musi odpowiadać

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 03, 2008, 13:19:48 »
Mam oryginalną Etenowską i działa poprawnie w samochodzie (X600)
X600 zdarzało mi się ładować poprze USB z laptopa i też ładuje się bez problemu (choć dłużej niż na ładowarce sieciowej).
Problem z ładowarkami jest związany z wydolnością prądową zasilacza (czyli ładowarki) czyli ile może dostarczyć ładowarka, jeżeli zbyt mało to nie nastąpi ładowanie.

Ładowarkka dedykowana do X600 czy do jakiegoś innego modelu?

*

Offline BliSki

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: M700
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 03, 2008, 19:29:46 »
Problem z ładowarkami jest związany z wydolnością prądową zasilacza (czyli ładowarki) czyli ile może dostarczyć ładowarka, jeżeli zbyt mało to nie nastąpi ładowanie.

Tak mnie tą uwagą skłoniłeś do sprawdzenia mojej starej ładowarki do Nokii ;) może tam też był problem z pradem.

Wracając do Etena, zadziwiające jest to, że ładowarka oryginalna jak pisaliście ma 1A a max prąd z portu USB z kompa, to 0,5A. A jednak z USB jakoś ładuje. Zatem ta opisywana w tym wątku nieoryginalna ładowarka jaki prąd maksymalnie jest w stanie dostarczyć?
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Znajdziesz mnie także na: http://forum-laptopy.info.pl/
Sygnatura zatwierdzona przez administrację.

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 06, 2008, 11:08:25 »
Problem z ładowarkami jest związany z wydolnością prądową zasilacza (czyli ładowarki) czyli ile może dostarczyć ładowarka, jeżeli zbyt mało to nie nastąpi ładowanie.

Tak mnie tą uwagą skłoniłeś do sprawdzenia mojej starej ładowarki do Nokii ;) może tam też był problem z pradem.

Wracając do Etena, zadziwiające jest to, że ładowarka oryginalna jak pisaliście ma 1A a max prąd z portu USB z kompa, to 0,5A. A jednak z USB jakoś ładuje. Zatem ta opisywana w tym wątku nieoryginalna ładowarka jaki prąd maksymalnie jest w stanie dostarczyć?

Sprawdziłem tą moją nieorginalną ładowarkę miernikiem i oto wynik: prąd 1,56 A (czyli 1560mA a wg  naklejki na ładowarce powinno być 1000mA) napięcie 5,4-5,6V na biegu jałowym a do 6V przy gazowaniu (wg naklejki na ładowarce powinno być 5,0-5,2V).
Ładowarka sieciowa (oryginał) daje 1000mA i 5,0V - X600 naładowane w ciągu 1-1,5 h.
A może Palm nie pozwala ładować baterii bo z nieorginalnej  ładowarki samochodowej dostaje za wysokie napięcie lub za duży prąd (może ma jakieś zabezpieczenie)???
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2008, 07:47:51 wysłana przez waldekosa »

*

Offline BliSki

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: M700
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 06, 2008, 14:26:42 »
A może Palm nie pozwala ładować baterii bo z nieoryginalnej  ładowarki samochodowej dostaje za wysokie napięcie lub za duży prąd (może ma jakieś zabezpieczenie)??
Jest taka możliwość. Dla przykładu powiem, że sprawdzałem przyczynę problemów z ładowarką do Nokii w sobotę. Okazało się, że ładowarka ma ograniczenie prądowe ustawione na 2A. Oryginalna ładowarka ma około 500mA. Zmieniłem ograniczenie prądu na 0,5A przy niezmienionym napięciu i ładowarka działa. Może w tym opisywanym przez Ciebie przykładzie jest ten sam problem?
Jaki tam siedzi układ od ładowania? W tej ładowarce do Nokii był MC34063 (a dokładnie to jakiś zamiennik 34063. Jeżeli takowy tam jest, to proponuję Rezystor między nóżkami 6 i 7 wymienić na 0,5 oma. U mnie był 0.15 oma. Ale przed wymianą sprawdźcie jaki jest rezystor i jaki prąd wyjściowy jest ustawiony. Wszystko robicie na własną odpowiedzialność!
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Znajdziesz mnie także na: http://forum-laptopy.info.pl/
Sygnatura zatwierdzona przez administrację.

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 07, 2008, 07:38:51 »
Cytuj
Pozostaje kupić oryginała  cena !@$&.....

Hmmm... Oryginalna ladowarka etenowska kosztuje raptem 8 pln: http://www.komputronik.pl/Nawigacje_i_Palmtopy/Smartphone_PDA_z_funkcja_telefonu/GPS_/gratis_do_Etena/Akcesoria/Eten_akcesoria_Ladowarka_samochodowa_M500/_P300/P700/pelny,id,19166,s,1/

No i sprawdziłem,byłem w Komputroniku i ładowarka nie pasuje do naszych X600/650. Ma inną wtyczkę do urządzenia (inną niż mini USB). Na marginesie, nie jest to ładowarka oryginalna Etena.

BliSki dzięki za radę z rezystorkiem - nie jestem elektronikiem, ale dzięki podpowiedzi chyba sobie poradzę, rozbiorę ładowarkę i sprawdzę, przelutuję - o efektach poinformuję.

Na marginesie dodam, że dzięki uprzejmości kolegi sprawdziłem parametry oryginalnej ładowarki samochodowej Etena : prąd 1000mA  napięcie 5,0V

Według znajomego elektronika co do zamienników ładowarek:
1. za wysoki prąd uszkodzi baterię lub Palma
2. za wysokie napięcie również
3. za niskie napięcie może nie być w stanie wzbudzić ładowania
4. za niski prąd nie jest wstanie doładować Palma (wszystko zużywa bieżąca działalność)
Podsumowując wychodzi, że ładowarka powinna mieć 500-1000mA i 5,0-5,2V
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2008, 10:22:48 wysłana przez waldekosa »

*

Offline BliSki

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: M700
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 07, 2008, 10:46:49 »
BliSki dzięki za radę z rezystorkiem - nie jestem elektronikiem, ale dzięki podpowiedzi chyba sobie poradzę, rozbiorę ładowarkę i sprawdzę, przelutuję - o efektach poinformuję.

Ja tylko opisałem moje doświadczenia z ładowarką do Nokii. Tej od Etena nie sprawdzałem, wiec nie wiem czy to zadziała. Nie wiem też, czy w ładowarce pracuje ten sam układ.
W tej opisywanej był taki układ jak w tym poście: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=963858#963858 i tym PDFie na stronie 6. Chodzi o rezystor Rsc, który tam ma wartość 0,33 a ja dałem 0,5. Oryginalnie był 0,15.
Pamiętaj też, że wszystkie eksperymenty robisz na własne ryzyko ;)

Według znajomego elektronika co do zamienników ładowarek:
1. za wysoki prąd uszkodzi baterię lub Palma
2. za wysokie napięcie również
3. za niskie napięcie może nie być w stanie wzbudzić ładowania
4. za niski prąd nie jest wstanie doładować Palma (wszystko zużywa bieżąca działalność)
Podsumowując wychodzi, że ładowarka powinna mieć 500-1000mA i 5,0-5,2V

Tak, jest to prawdą.
Tylko zawsze sądziłem, że napięcie jest najważniejsze a prąd telefon pobierze sobie taki jaki powinien, zgodnie z prawem Ohma I=U/R
Jak się okazało Nokia testuje sobie jakoś wydajność prądową ładowarki (bo wszystko mi na to wskazuje) i jeżeli stwierdzi, że wydajność źródła jest za duża nie zainicjuje ładowania. Mamy wtedy komunikat - „Nie ładuje”, czyli telefon informuje, że coś mu się nie podoba.
Zatem domyślam się (ale są to tylko moje domysły), że podobnie może być z nieoryginalnymi ładowarkami do Etenów. Może one też sobie testują parametry ładowarki i nie ładują poprawnie wtedy.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Znajdziesz mnie także na: http://forum-laptopy.info.pl/
Sygnatura zatwierdzona przez administrację.

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 07, 2008, 20:23:22 »
Ja tylko opisałem moje doświadczenia z ładowarką do Nokii. Tej od Etena nie sprawdzałem, wiec nie wiem czy to zadziała. Nie wiem też, czy w ładowarce pracuje ten sam układ.
W tej opisywanej był taki układ jak w tym poście: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=963858#963858 i tym PDFie na stronie 6. Chodzi o rezystor Rsc, który tam ma wartość 0,33 a ja dałem 0,5. Oryginalnie był 0,15.
Pamiętaj też, że wszystkie eksperymenty robisz na własne ryzyko ;)

No cóż ładowarka i tak leży więc co mi szkodzi poeksperymentować. Rozebrałem to ustrojstwo i u mnie jest układ ..........MC34063A czyli taki sam. Rezystorek ma 0,22 ohma - czyli jutro zasuwam do sklepu i kupię 0,5 ohma +/-5%  przelutuję i opiszę efekt.

*

Offline Kalidoro

  • 11
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Eten x600>Eten x650>HTC Pharos>HTC Polaris>HTC Venus
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 08, 2008, 11:15:55 »
Ja posiadam do X600 ładwarke HAMA 88474 kosztuje około 35 zeta ale działa w 100% i szybko ładuje, polecam.  :ok:

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 08, 2008, 17:10:12 »
Ja tylko opisałem moje doświadczenia z ładowarką do Nokii. Tej od Etena nie sprawdzałem, wiec nie wiem czy to zadziała. Nie wiem też, czy w ładowarce pracuje ten sam układ.
W tej opisywanej był taki układ jak w tym poście: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=963858#963858 i tym PDFie na stronie 6. Chodzi o rezystor Rsc, który tam ma wartość 0,33 a ja dałem 0,5. Oryginalnie był 0,15.
Pamiętaj też, że wszystkie eksperymenty robisz na własne ryzyko ;)

No cóż ładowarka i tak leży więc co mi szkodzi poeksperymentować. Rozebrałem to ustrojstwo i u mnie jest układ ..........MC34063A czyli taki sam. Rezystorek ma 0,22 ohma - czyli jutro zasuwam do sklepu i kupię 0,5 ohma +/-5%  przelutuję i opiszę efekt.

Eksperymenty przeprowadzone. Niestety żadnych widocznych zmian. Ale ... rozebrałem drugą ładowarkę (tę zakupioną jako pierwszą), miała podobny układ ale inny opornik - zamieniłem go i drgnęło - niestety doładowywuje tylko gdy palm używa jedynie GSM,  nadal za mało aby doładowywała przy włączonym GPS-ie lub WLAN-ie. Ale i to sukces.
Okazało się że mam kolegę w Komputroniku i udostępnił mi na dwa dni 3 ładowarki - mogę przetestować czy zadziałają.

*

Offline BliSki

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: M700
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 08, 2008, 20:48:04 »
Eksperymenty przeprowadzone. Niestety żadnych widocznych zmian. Ale ... rozebrałem drugą ładowarkę (tę zakupioną jako pierwszą), miała podobny układ ale inny opornik - zamieniłem go i drgnęło - niestety doładowywuje tylko gdy palm używa jedynie GSM

Czyli układ jest ten sam.
Skoro w drugiej coś drgnęło, to może jednak wymaga to eksperymentu z tym rezystorem. Ja opisałem wartość dla Nokii, może dla Etena wymagany jest inny maksymalny prąd i wartość tego rezystora tym samym też będzie inna. Ciekawe jaki układ jest w oryginalnej ładowarce i jeżeli taki sam, to jaki tam jest rezystor i jakie dokładne napięcie.
Napisane: Październik 08, 2008, 20:46:08
Tu jeszcze jest podobne zagadnienie: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94423.msg778780#msg778780
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Znajdziesz mnie także na: http://forum-laptopy.info.pl/
Sygnatura zatwierdzona przez administrację.

*

Offline ravros

  • Ekspert Eten
  • ****
  • 903
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: X800
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 08, 2008, 22:15:05 »
Tu jeszcze jest podobne zagadnienie: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94423.msg778780#msg778780
Ja właśnie mam taka samochodową, do której wkładam kabel USB. Na obudowie napisali niby 1500mAh, więc możliwe że mój problem wynika z tego co w linku.

*

Offline BliSki

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: M700
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 09, 2008, 11:01:23 »
Ja właśnie mam taka samochodową, do której wkładam kabel USB. Na obudowie napisali niby 1500mAh

Ciekawe tylko ile ma faktycznie? ;) Bo często to co opisują to jedno a praktyka to drugie ;)
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Znajdziesz mnie także na: http://forum-laptopy.info.pl/
Sygnatura zatwierdzona przez administrację.

Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 09, 2008, 11:08:08 »
Eksperymenty przeprowadzone. Niestety żadnych widocznych zmian. Ale ... rozebrałem drugą ładowarkę (tę zakupioną jako pierwszą), miała podobny układ ale inny opornik - zamieniłem go i drgnęło - niestety doładowywuje tylko gdy palm używa jedynie GSM

Czyli układ jest ten sam.
Skoro w drugiej coś drgnęło, to może jednak wymaga to eksperymentu z tym rezystorem. Ja opisałem wartość dla Nokii, może dla Etena wymagany jest inny maksymalny prąd i wartość tego rezystora tym samym też będzie inna. Ciekawe jaki układ jest w oryginalnej ładowarce i jeżeli taki sam, to jaki tam jest rezystor i jakie dokładne napięcie.
Napisane: Październik 08, 2008, 20:46:08
Tu jeszcze jest podobne zagadnienie: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94423.msg778780#msg778780

Korzystając z tego, że mam urlop - wyjąłem lutownicę, pożyczyłem miernik i postanowiłem zbadać sprawę dogłębnie.
1. Przeczytałem to zagadnienie http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=94423.msg778780#msg778780 i w przypadku ładowarki ze stacji BP (czyli tej która po zamianie rezystora zadziałała) wlutowałem stary rezystor, zwarłem te styki we wtyczce cienkim drucikiem i kroplą lutu, pomogło chociaż to prowizorka - teraz ładuje i to całkiem szybko (prawie jak oryginał). Druga ładowarka zwierana, przelutowana i nadal ani drgnie tzn. zasila ale brak ładowania - "magiczne cudo made in China" - nie mam już sił i ochoty jej badać - wysyłam ją na wysypisko.

2. Przetestowałem pożyczone 3 ładowarki (takie same-ten sam producent "noname") z Komputronika - testowałem 1 godzinę i ....... znowu niespodzianka: 2 ładowarki zasilają ale nie ładują, ale 1 zadziałała i ładuje ( w czasie 15 minut - poziom naładowania podskoczył o 15% przy GSM,  a przy włączonym GSM,GPS,WLAN i ekranie  o 5% CUD !!!) napięcie 5,1V prąd skacze 500-1000mA.  Jako ciekawostkę dodam że te 3 szt. wyglądają identycznie, ale ta która zadziałała ma troszeczkę inną wtyczkę miniUSB (tak jakby od innego producenta)

Z pomiarów miernikiem wychodzi mi, że tabliczki na wszystkich ładowarkach swoje, a miernik swoje - i jak tu nie uszkodzić PDA?

Podsumowując: jeśli ktoś będzie miał taki problem jak w temacie to niech postąpi jak radzi BliSki (rezystor) lub jak w cytowanym wątku zewrze styki miniUSB, ale pamiętajcie  EKSPERYMENTY ROBICIE NA WŁASNE RYZYKO.

Koniec udręki - w Komputroniku oddałem testowane ładowarki i kupiłem tę sztukę która zadziałała (koszt 24 zł) , ponadto 1 ładowarka wyrzucona, 1 przelutowana i może służyć jako awaryjna. Człowiek uczy się na błędach.
Dzięki wszystkim za pomoc (BliSki :) )
« Ostatnia zmiana: Październik 09, 2008, 11:14:51 wysłana przez waldekosa »

*

Offline BliSki

  • *****
  • 1059
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: M700
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 09, 2008, 14:44:43 »
Podsumowując: jeśli ktoś będzie miał taki problem jak w temacie to niech postąpi jak radzi BliSki (rezystor)
Ja jednak będę radził zakup takiej ładowarki, która działa ze wskazaniem na oryginalną ;)
Eksperymenty z rezystorem tylko w przypadku, jeżeli komuś się nudzi i nie ma innego wyjścia.

EKSPERYMENTY ROBICIE NA WŁASNE RYZYKO.
Dokładnie tak!

Dzięki wszystkim za pomoc (BliSki :) )
Proszę bardzo.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Znajdziesz mnie także na: http://forum-laptopy.info.pl/
Sygnatura zatwierdzona przez administrację.

*

Offline piotr02031973

  • 16
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 3gs 8gb
Odp: X600 Problem z ładowaniem w samochodzie.
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 24, 2009, 21:10:48 »
kupiłem jadowarke samochodowom . 1A i problem z glowy .25 zl mnie to kosztowało .
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2009, 21:13:51 wysłana przez piotr02031973 »