Oryginalna wersja poradnika dostępna jest na forum XDA, tutaj tylko przetłumaczona i lekko zmodyfikowana wersja.Przygotowanie PC do całej operacji.1. Windows Development Tools -
kliknij tutaj2. Zune PC App -
kliknij tutajŚciąganie i instalacja Windows Development Tools potrafi zająć trochę czasu, więc należy uzbroić się w cierpliwość.
Odblokowanie telefonu.1. Ściągamy paczkę potrzebnych plików (wypakuj gdziekolwiek) -
kliknij tutaj2. Umieszczamy ChevronWP7.exe bezpośrednio na dysku C:
3. Wysyłamy chevronwp7.cer sami do siebie na maila w postaci załącznika
4. Uruchamiamy maila na HD2, odbieramy wcześniej wysłanego maila, po czym instalujemy certyfikat z pobranego załącznika.
5. Podłączamy telefon za pomocą usb do komputera, a następnie czekamy, aż Zune złapie synchronizacje z telefonem.
6. Uruchamiamy (jako Administrator) wcześniej przygotowany ChevronWP7 z dysku C: - zaznaczamy obydwie opcje, klikamy Unlock, a następnie Exit.
Edycja rejestru w telefonie.1. Uruchamiamy Tom XAP Installer, zaznaczamy jedyną możliwą opcję i możemy wyjść
2. Uruchamiamy XBMODDeployer.xap, wybieramy instalację na "Device", po czym klikamy Install - to wrzuci plik do katalogu /My Documents/My Ringtones/ na naszym urządzeniu.
3. Uruchamiamy TouchExplorer.xap - instalujemy w identyczny sposób, jak w punkcie 2.
4. Za pomocą TouchXplorer (już na telefonie) kopiujemy plik z /My Documents/My Ringtones/ do katalogu /Windows/ (zastąp, jeżeli zapyta). - Otwieranie folderu Windows może trochę potrwać, cierpliwości.
5. Instalujemy HTC Connection Setup - patrz 2 i 3.
6. Uruchamiamy HTC Connection Setup i pozwalamy mu skonfigurować naszą sieć
7. Jeżeli występują problemy z kamerą, jak na przykład brak ustawień, w "settings region", zmieniamy "display language" na: United States - nie powinno mieć to wpływu na nic.
Zdobycie kodu aktywacyjnego do usług Live.1. Za pomocą Skype dzwonimy pod numer Microsoftu w stanach
1-800-642-76762. Odbierze automat - jak skończy gadać, mówimy "Technical Support".
3. Chwilka gadki, znowu z automatem - tym razem zapyta o typ klienta - mówimy "Personal".
4. Chwilka gadki, znowu z automatem - dla czujących się na siłach mówimy "HTC HD7", albo można olać i powiedzieć "I don't know".
5. W końcu żywa osoba! Przedstawiamy się - imię, nazwisko, numer telefonu oraz mail powiązany z kontem LIVE.
6. Mówimy, o co nam chodzi, np. "Mój HTC HD7 wciąż prosi o jakiś dziwny kod aktywacyjny przy próbie podłączenia do usług Live" bądź inna, dowolna bajeczka.
7. Próbujemy wpisać otrzymany kod, po czym cieszymy się jak dziecko.
Uwaga!Powyższe czynności zadziałały bezbłędnie u mnie, usługi LIVE oraz MARKETPLACE działają, i nie mam z urządzeniem żadnych problemów. W miarę możliwości, jeżeli będą jakieś zgłaszane błędy, powrzucam również rozwiązania.