TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)

  • 16 Odpowiedzi
  • 4315 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« dnia: Maj 03, 2004, 18:45:27 »
Kupiłem w wersji z mapami D+A+CH, bez Blue Tooth'a.

Żeby zainstalować mapę Niemiec i nie żonglować mapami podczas przekraczania obszarów jaki mapy obsługują, trzeba zakupić kartę 512, bo same Niemcy zajmują 230 MB. Do tego "must be" is Major Roads of Europe, która zajmuje kolejne 85 MB.  I tak 350 MB karty "poszło" na samego TomToma (program też mam na karcie).

Można wgrywać "poszatkowane" mapy poszczególnych regionów (mniejsze 16, większe 32 MB <AFAIR>).

Mapa Niemiec ma sensacyjną szczegółowość. Wpisuje się ulicę i numer domu w dowolnym mieście (nawet małym) i faktycznie program prowadzi "do drzwi". Nie ma w tym przesady!!! Wpisywałem adresy małych hotelików w maleńkich miasteczkach i dostawałem komunikat "You have reached your destination" pod samą bramą wjazdową hotelu / firmy / instytucji. Dodatkowo, jeśli w POI są wyświetlane parkingi, to łatwo można zaparkować samochód w najbliższej okolicy.

Zszokowany natomiast byłem kiedy wjechaliśmy dość głęboko w las i były tam zaznaczone wszystkie (!!!) szutrowe dukty leśne, mało tego - program nadal nawigował, wyprowadzając mnie z głębi lasu do punktu przeznaczenia.

Myliłby się jednak ktoś, kto twierdziłby, że TomTom nie każe skakać z wiaduktów. Oj każe, każe... Przykład: zjazd z B5 na A10 w miejscowości Erkner jest faktycznie w lewo (aby zjechać z drogi z Kostrzynia w prawo autostradą na Hamburg), zaś TomTom każe wykonać ten zjazd w prawo, który od długiego czasu nie funkcjonuje (został przebudowany jakieś 2 lata temu).

Są również ulice, widać po zabudowie, że istnieją kilkadziesiąt lat, których na mapie nie ma i jedzie się "przez pole".

"Nasza" AutoMapa nie jest więc odosobniona...

Uważam również, że AM ma nieco ładniejszy ekran nawigacji. Jest zbliżony to mapy fizycznej, z którą oswojony jest każdy, kto przechodził kurs geografii w szkole podstawowej.

W TomTomie ekran zarówno ten w "wersji mapowej", jak i "elektronicznej" jest faktycznie bardzo "wirtualny". Nie pozostawia wątpliwości którą drogą należy pojechać, gdzie skręcić, ale jakiś taki hmmm... obco wyglądający.

Nie pokazuje również nazw mijanych miejscowości, rzek, jezior, etc., ale może się to gdzieś ustawia. W "default'cie" nie ma.

Ponadto, nigdy nie wiem w TT który punkt dużej strzałki symbolizującej moje auto dokładnie wyznacza faktyczne jego położenie. Czy "czubek" strzałki, czy środek, czy też może środek "ogona"? A strzałka na prawdę jest duża...

Ciągle mam problemy z ujarzmieniem TTN3. Po uruchomieniu iPAQa, po wymianie karty, z resetem czy bez, TT nie uruchamia się. Nie ma nawet prawidłowej ikony (jest "zastępcza"). Klikanie na ikony TomToma powoduje tylko tzw. "beep błędu".

Dopiero uruchomienie "TT wizarda" (stanowiącego odrębny program) i przejście przez dwadzieścia ekranów informacyjnych o obsłudze TTN3 i ponowne skonfigurowanie GPSa (lub odstąpienie od konfiguracji, bo prawidłowa jest zapisana) pozwala na uruchomienie programu.

Nie wiem o co chodzi, czy problemem jest to, że program jest zapisany na karcie, czy też są to "defaultowe" próby wybierania "na wejściu" TomTomowego GPSa via BT...? Popracuję nad tym, a może ktoś doradzi (nie odinstalowywałem "TomTom ~GPS", bo się trochę boję)?

Co jeszcze? Próbowałem obszarów "niechcianych". Koło Osnabruck'u wiedziałem, że są korki w piątek (gdzie ich w tym dniu nie było!), więc zablokowałem dojazd do O. autobahnem. Program znakomicie poprowadził mnie bocznymi drogami. Funkcja rzeczywisćie bardzo przydatna.

Nie korzystałem z info po GPRS/GSM o korkach i wypadkach. Szczerze mówiąc nawet nie wiem jak się do tego zabrać by to ustawić / wykupić abonament(?)...

Nie wstawiałem również własnych (obcych) POI. Zrobię to jednak dziś, bo dwukrotnie załapałem się na sesję zdjęciową i instalacja zbioru POI z  fotoradarami wydaje się nieodzowna.

Niestety, nie ma drukowanej instrukcji obsługi dołączonej do pakietu z softem (na 4 CD!!! - pewnie jest na którymś z nich w jakimś PDF-ie lub CHM-mie), co utrudnia poznanie i używanie programu.

Co prawda, jest kilkustronicowa książeczka z podstawowymi ekranami, ale po... holendersku. Dodatkowo, jest gwarancja (or so) w jęz. niemieckim i umowa licencyjna w angielskim. Jest nawet jakaś kartka po francusku i hiszpańsku (chyba dotyczy tego, że jeśli chcesz obsługiwać program w czasie jazdy, to na własną odpowiedzialność). Słowem - witamy w zjednoczonej Europie...

Ćwiczyłem TTN3 przez cztery ostatnie dni. Program absolutnie rewelacyjny jeśli chodzi o pewność działania (nie zawiesił się ani razu!!!) i dokładność map. Pieniądze wydane na TomToma są dobrą inwestycją.

Nadal jednak twierdzę, że AutoMapa nie odbiega w znaczący sposób od dobrego światowego poziomu softu GPS for PDA.

*

Offline FalconPDA

  • **
  • 108
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pda.pl
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2004, 19:36:02 »
Fakt, że TomTom to niezły soft, ale jak dla mnie ma pewną wadę, której jednak nie da się ominąć... Jest DUŻY !!!! Jak na razie 512MB na SD jest drogie...

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2004, 21:09:34 »
Cytat: Moi
Kupiłem w wersji z mapami D+A+CH, bez Blue Tooth'a.

Żeby zainstalować mapę Niemiec i nie żonglować mapami podczas przekraczania obszarów jaki mapy obsługują, trzeba zakupić kartę 512, bo same Niemcy zajmują 230 MB. Do tego "must be" is Major Roads of Europe, która zajmuje kolejne 85 MB.  I tak 350 MB karty "poszło" na samego TomToma (program też mam na karcie).

Rozumiem że cały region (czyli D+A+CH) to 230 MB. Podobny rozmiar (229 MB) miały mapy do TTN2.

Cytuj
Można wgrywać "poszatkowane" mapy poszczególnych regionów (mniejsze 16, większe 32 MB <AFAIR>).

Zgadza się - można wgrywać takie mniejsze sekcje jeżeli zakładamy poruszanie się w ograniczonym rejonie.

Cytuj
Mapa Niemiec ma sensacyjną szczegółowość.
Myliłby się jednak ktoś, kto twierdziłby, że TomTom nie każe skakać z wiaduktów. Oj każe, każe... Przykład: zjazd z B5 na A10 w miejscowości Erkner jest faktycznie w lewo (aby zjechać z drogi z Kostrzynia w prawo autostradą na Hamburg), zaś TomTom każe wykonać ten zjazd w prawo, który od długiego czasu nie funkcjonuje (został przebudowany jakieś 2 lata temu).

Są również ulice, widać po zabudowie, że istnieją kilkadziesiąt lat, których na mapie nie ma i jedzie się "przez pole".

"Nasza" AutoMapa nie jest więc odosobniona...

Oficjalnie oświadczenie TomTom'a mówi że data ostatniej aktualizacji map to listopad 2003. Niestety, informacje z TeleAtlas prezentowane na zachodnich forach przesuwają tą datę na luty/marzec 2003, a tam gdzie dane są pobierane od firm trzecich (np. Ordnance Survey) nawet na rok 2002. Wiele zastrzeżeń w UK wzbudził brak na mapach M6 Toll Road - drogi którą budowano od 10 lat ale oficjalnie i w całości oddano do ruchu w styczniu 2004. Z racji jej istotności nawigacja TTN3 w środkowej Anglii jest znacznie zniekształcona i daleka od optymalnych rozwiązań.

W rejonie Niemiec w którym często się poruszam oprócz rzeczywiście zadziwiającej dokładności, są również miejsca (i to wcale nie wyglądające na modernizowane w ostatniej dekadzie) w których mapy pokazują jakieś zupełnie wirtualne drogi.

Cytuj
Uważam również, że AM ma nieco ładniejszy ekran nawigacji. Jest zbliżony to mapy fizycznej, z którą oswojony jest każdy, kto przechodził kurs geografii w szkole podstawowej.

W TomTomie ekran zarówno ten w "wersji mapowej", jak i "elektronicznej" jest faktycznie bardzo "wirtualny". Nie pozostawia wątpliwości którą drogą należy pojechać, gdzie skręcić, ale jakiś taki hmmm... obco wyglądający.

Można się przyzwyczaić ;)
Uważam że interfejs jest jedną z mocniejszych stron TomTom'a. Oczywiście przejście z AM może sprawiać przez chwilę dyskomfort, ale po paru dniach/tygodniach obraz na ekranie staje się bardzo przejrzysty i intuicyjny.

Cytuj
Nie pokazuje również nazw mijanych miejscowości, rzek, jezior, etc., ale może się to gdzieś ustawia. W "default'cie" nie ma.

W TTN2 nie było takiej możliwości, o ile wiem w TTN3 również tego nie ma (3D).

Cytuj
Ponadto, nigdy nie wiem w TT który punkt dużej strzałki symbolizującej moje auto dokładnie wyznacza faktyczne jego położenie. Czy "czubek" strzałki, czy środek, czy też może środek "ogona"? A strzałka na prawdę jest duża...

Raczej początek strzałki... ;)

Cytuj
Ciągle mam problemy z ujarzmieniem TTN3. Po uruchomieniu iPAQa, po wymianie karty, z resetem czy bez, TT nie uruchamia się. Nie ma nawet prawidłowej ikony (jest "zastępcza"). Klikanie na ikony TomToma powoduje tylko tzw. "beep błędu".

Dopiero uruchomienie "TT wizarda" (stanowiącego odrębny program) i przejście przez dwadzieścia ekranów informacyjnych o obsłudze TTN3 i ponowne skonfigurowanie GPSa (lub odstąpienie od konfiguracji, bo prawidłowa jest zapisana) pozwala na uruchomienie programu.

Nie wiem o co chodzi, czy problemem jest to, że program jest zapisany na karcie, czy też są to "defaultowe" próby wybierania "na wejściu" TomTomowego GPSa via BT...? Popracuję nad tym, a może ktoś doradzi (nie odinstalowywałem "TomTom ~GPS", bo się trochę boję)?

Nie spotkałem się z takim zachowaniem. Ikona TTN2 zawsze jest na miejscu i nie ma potrzeby przeprowadzania dodatkowych operacji przy uruchamianiu (program zainstalowany w pamięci głównej, mapy na SD). Jak kiedyś pisałem na forum, pewnym problemem było automatyczne szukanie GPSa i otwieranie okna menedżera BT przy starcie programu. Jeżeli GPS nie był w danym momencie aktywny, to zabawa z Cancel i ponownym otwieraniem okna potrafiła trwać parę minut. Modyfikacja rejestru zlikwidowała jednak tą niedogodność.

Wydaje mi się, że Ty masz raczej problem z wstępnym czytaniem karty przez system operacyjny IPAQ'a (mogą o tym świadczyć trudności ze znalezieniem ikony programu). Zauważyłem u mnie, że przy kartach o dużej pojemności (od 512 MB w górę) i sformatowanych z FAT32 z małym klastrem, mój 5550 często przy starcie zgłaszał problemy z rozpoznaniem karty. Sformatowanie karty w FAT16 z klastrem 16/32 kB zlikwidowało te komunikaty. Oczywiście upakowanie plików jest słabsze, ale przy dużych mapach, mp3 itp.  zwiekszony slack jest w sumie nieistotny. O parę procent zwiększyła się również prędkość komunikacji z kartą. Możesz spróbować tego rozwiązania -  pliki z mapami można chwilowo przekopiować w inne miejsce.

Ciekaw jestem czy działa Ci AutoMapa i inne aplikacje korzystające z portów COM BT?
U mnie przy TTN2 było to niemożliwe -  ciągle zgłaszana była zajętość portów.
Z tego co wiem, TTN3 ma również tą przypadłość, niestety parę osób raportowało ostatnio że po zastosowaniu sposobu znanego z poprzednich wersji, aplikacja główna przestaje działać i łączyć się z GPS. Remedium na to jest podobno "downgrade" TomTom ~GPS do wersji poniżej 3.0 (2.08 lub 2.09).

Cytuj
Co jeszcze? Próbowałem obszarów "niechcianych". Koło Osnabruck'u wiedziałem, że są korki w piątek (gdzie ich w tym dniu nie było!), więc zablokowałem dojazd do O. autobahnem. Program znakomicie poprowadził mnie bocznymi drogami. Funkcja rzeczywisćie bardzo przydatna.

Nie korzystałem z info po GPRS/GSM o korkach i wypadkach. Szczerze mówiąc nawet nie wiem jak się do tego zabrać by to ustawić / wykupić abonament(?)...

Podobno info działa i to przy akceptowalnych kosztach. Godzinna transmisja danych dla jednego regionu zamyka się w coś około 10 kB, więc znośnie.

Cytuj
Nie wstawiałem również własnych (obcych) POI. Zrobię to jednak dziś, bo dwukrotnie załapałem się na sesję zdjęciową i instalacja zbioru POI z  fotoradarami wydaje się nieodzowna.

:))

Cytuj
Ćwiczyłem TTN3 przez cztery ostatnie dni. Program absolutnie rewelacyjny jeśli chodzi o pewność działania (nie zawiesił się ani razu!!!) i dokładność map. Pieniądze wydane na TomToma są dobrą inwestycją.

Nadal jednak twierdzę, że AutoMapa nie odbiega w znaczący sposób od dobrego światowego poziomu softu GPS for PDA.

Popieram!
Dokładnie takie mam wrażenia z używania AM i TTN2.
A właśnie przed chwilą dostałem maila, że moje upgrade zostało wysłane dziś wieczorem (też przez TNT). Jak dostanę i potrenuję, to chętnie przedstawię swoje uwagi i porównanie najnowszych wersji...

Pozdro

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 04, 2004, 00:02:38 »
Cytat: jacol
Rozumiem że cały region (czyli D+A+CH) to 230 MB. Podobny rozmiar (229 MB) miały mapy do TTN2.

Cały region, to 295 MB. Same Niemcy to 230 MB (A-45 MB, CH-25 MB)

Cytat: jacol
Uważam że interfejs jest jedną z mocniejszych stron TomTom'a. Oczywiście przejście z AM może sprawiać przez chwilę dyskomfort, ale po paru dniach/tygodniach obraz na ekranie staje się bardzo przejrzysty i intuicyjny.

Poza sporem - ekran TTN3 doskonale spełnia swoją rolę. Nie sposób tu pomylić właściwego ślimaka w skomplikowanych autostradowych zjazdach/rozjazdach. Ale mnie kojarzy się on w takich sytuacjach tylko z talerzem spaghetti, na którym tylko jedna nitka makaronu jest innego koloru niż pozostałe. Żadnego uroku...

Cytat: Moi
Ponadto, nigdy nie wiem w TT który punkt dużej strzałki symbolizującej moje auto dokładnie wyznacza faktyczne jego położenie. Czy "czubek" strzałki, czy środek, czy też może środek "ogona"? A strzałka na prawdę jest duża...
Cytat: jacol
Raczej początek strzałki... ;)

I mnie na to wychodziło. A chyba nie jest to najlepszy pomysł, przede wszystkim z tak ogromną strzałką.

Cytat: jacol
Wydaje mi się, że Ty masz raczej problem z wstępnym czytaniem karty przez system operacyjny IPAQ'a (mogą o tym świadczyć trudności ze znalezieniem ikony programu). Zauważyłem u mnie, że przy kartach o dużej pojemności (od 512 MB w górę) i sformatowanych z FAT32 z małym klastrem, mój 5550 często przy starcie zgłaszał problemy z rozpoznaniem karty. Sformatowanie karty w FAT16 z klastrem 16/32 kB zlikwidowało te komunikaty. Oczywiście upakowanie plików jest słabsze, ale przy dużych mapach, mp3 itp.  zwiekszony slack jest w sumie nieistotny. O parę procent zwiększyła się również prędkość komunikacji z kartą. Możesz spróbować tego rozwiązania -  pliki z mapami można chwilowo przekopiować w inne miejsce.

Spróbuję pokombinować. Trochę to będzie pracochłonne, ale pewnie pomoże...

Cytat: jacol
Ciekaw jestem czy działa Ci AutoMapa i inne aplikacje korzystające z portów COM BT?

Nie używam w ogóle tego iPAQa do czego innego poza nawigacją. Ale przećwiczyłem z BT telefonem - działa.

Cytat: Moi
Nie korzystałem z info po GPRS/GSM o korkach i wypadkach. Szczerze mówiąc nawet nie wiem jak się do tego zabrać by to ustawić / wykupić abonament(?)...
Cytat: jacol
Podobno info działa i to przy akceptowalnych kosztach. Godzinna transmisja danych dla jednego regionu zamyka się w coś około 10 kB, więc znośnie.

Ale jak to ustawić???

*

Offline WaldekGo

  • *****
  • 1522
    • smartphone.net.pl
  • Sprzęt: Touch HD2, TyTN II, Hero, Diamond, HTC p3300, SPV, SPV e200, SPV c500, SPV c550
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 04, 2004, 00:12:39 »
Cytat: Moi
Poza sporem - ekran TTN3 doskonale spełnia swoją rolę. Nie sposób tu pomylić właściwego ślimaka w skomplikowanych autostradowych zjazdach/rozjazdach. Ale mnie kojarzy się on w takich sytuacjach tylko z talerzem spaghetti, na którym tylko jedna nitka makaronu jest innego koloru niż pozostałe. Żadnego uroku...


A probowales wlaczyc widok 3D??? ;)

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2004, 01:16:47 »
Cytat: Moi
Spróbuję pokombinować. Trochę to będzie pracochłonne, ale pewnie pomoże...

No a jeżeli nie pomoże, to nie pozostanie nic innego jak przeinstalować program do pamięci głównej...

Cytuj
Nie używam w ogóle tego iPAQa do czego innego poza nawigacją. Ale przećwiczyłem z BT telefonem - działa.

No to postęp :)
Jak pamiętam, bezpośrednio po instalacji TTN2 SmartGSM odmawiał współpracy. Jakbyś jeszcze potwierdził że AutoMapa chodzi...


Cytuj
Nie korzystałem z info po GPRS/GSM o korkach i wypadkach. Szczerze mówiąc nawet nie wiem jak się do tego zabrać by to ustawić / wykupić abonament(?)...

Ale jak to ustawić???

Nie wiem :)

jeszcze...

Ale na stronie TomToma znalazłem:

Cytat: TomTom
All TomTom Navigator 3 purchases and upgrades come with a free three-month trial subscription to TomTom Traffic. After that, pay just 49 Euro per year or 9.95 Euro per month for this time-saving feature.

TomTom Traffic will become available in May 2004, only in the UK, Germany, France and the Netherlands. If you subscribe to the TomTom newsletter, you will be informed when TomTom Traffic becomes available.

Coś mi parę dni temu od nich przyszło, niestety nie mam w tej chwili dostępu do tamtej poczty. Nic mi się nie rzuciło w oczy, ale być może nie przeczytałem tego wystarczająco dokładnie.

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2004, 15:50:12 »
A propos inicjujacego postu...

nie mam jeszcze tt3 (czekam...) - mam od dluzszego czasu tt2 z mapa beneluxu.

fakt troche mnie niepokoia rozmiary map - do tt3 zamowilem cala europe zachodnia - nie wiem czy nawet 512 MB na karcie wystarczy...

oczywiscie potwierdzam szczegolowosc door-to-door map , chociaz jak zwykle sa wyjatki (rzadkie) jechalem kiedys do hotelu w Roosendaal (NL), TT2 doprowadzil mnie jednak na wysokosc hotelu na autostradzie n ie pokazujac dojazdu (bocznymi uliczkami od tylu...)

zdarzalo sie, ze po wybraniu nawigacji do punktu (ulubione) x, program ni ztąd ni zowąd nawigowal do punktu y.

Ale porownujac dokladnosc map AM i TT2 jak dla mnie 2 do 9 w skali 1-10.

Interfejs AM jest niezly, to prawda, nie wiem o ile zmienil sie wyglad TT3 w porownaniu do TT2, ale ten ostatni w wersji 3D jest uwazam tez fajny. dodatkowe info typu ETA, DTD... sa podane wieksza czcionka w TT niz w AM - w AM po prostu ich  nie widze (wzrok juz nie ten...)

Natomiast co do ujarzmienia....no chyba masz piracka wersje :)
Nigdy (Era MDA I) nie  mialem zadnego problemu ani z uruchomieniem TT ani z synchronizacja z GPS (HI), ani z kolejnoscia wlaczania ani z niczym !!
Po prostu odpalam program i juz. Staje na stacji, wylaczam silnik, wychodze, wlaczam ponownie i TT nawiguje dalej jak gdyby nigdy nic :)
Poza tym jest SZYBKI

z AM nigdy nie wiem czy sie odpali czy nie. Najpierw trzeba podlaczyc GPS dopiero potem program, bo sie nie zsynchronizuja. Wyznaczanie trasy jest wolne jak 100 slimakow, poza tym nigdy nie wiem czy wyznaczy czy nie - bo nie ! Wyszukanie punktu w AM - dlugie minuty. Korekta trasy - dlugie minuty, poza tym ciagle gubienie trasy - rozgladam sie (z irytujacym w tym momencie usmieszkiem)
No i najwazniejsze - jezeli w trakcie navigacji zadzwoni telefon Am sie wypiep..... i musimy wszystko od nowa odpalac - co na autostradzie jak wiadomo nie jest najsensowniejszym zajeciem.

Zatem generalnie AM ma niezly interfejs i - mam nadzieje - dobre zadatki na pzyszlosc, ale na razie jako  "user friendly software" nie ma jeszcze zadnych szans do TT

TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2004, 22:49:45 »
Jakby ktoś nie wiedział to można kupić zestaw:
Jeden wybrany region TomToma Navigatora (4 CD) i pakiet map Zachodniej Europy (9 CD) i ma się całą Zachodnią Europę door-to-door. My to sprzedajemy za 1980 netto. Trzeba co prawda mieć trochę pojemnych kart pod ręką ;) bo całość zajmuje 1192 MB. Dla zaintereowanyc wielkośći poszczególnych regionów:

Region niemieckojęzyczny
Niemcy - 225 MB
Austria - 45 MB
Szwajcaria - 25 MB

Benelux
Holandia 33 MB
Belgia - 22 MB
Luxemburg - 2 MB

Francja  - 235 MB

Wielka Brytania - 105 MB

Włochy - 190 MB

Półwysep Iberyjski - 120MB
(Hiszpania, Portugalia, Andora)

Skandynawia
Norwegia - 56 MB
Szwecja  - 95 MB
Dania - 21 MB
Południowa Finlandia - 18 MB

Jacek Kapela
www.palmtops.com.pl

[Dodano: 2004-05-07 00:28:29]
A swoją drogą czy ktoś miał do czynienia z jakimiś porządnymi mapami Czech, Węgier i Słowacji?

JK

*

Offline mago

  • ***
  • 325
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 07, 2004, 08:00:40 »
Cytat: jacek_k
A swoją drogą czy ktoś miał do czynienia z jakimiś porządnymi mapami Czech, Węgier i Słowacji?

JK
Mobile Navigator ma "major roads" Czech i Slowacji. TomTom RoutePlanner ma dosc dokladne mapy Czech (dokladniejsze niz Polski).

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 08, 2004, 22:56:39 »
Cytat: jacek_k
Jakby ktoś nie wiedział to można kupić zestaw:
Jeden wybrany region TomToma Navigatora (4 CD) i pakiet map Zachodniej Europy (9 CD) i ma się całą Zachodnią Europę door-to-door.

A czy macie same mapy Europy Zachodniej bez TTN3 (nie mogę znaleźć info na Waszych stronach www)?


[Dodano: 2004-05-08 23:48:24]
Cytat: mago
Cytat: jacek_k
A swoją drogą czy ktoś miał do czynienia z jakimiś porządnymi mapami Czech, Węgier i Słowacji?

JK
Mobile Navigator ma "major roads" Czech i Slowacji. TomTom RoutePlanner ma dosc dokladne mapy Czech (dokladniejsze niz Polski).

Jeździlem na RoutePlannerze po Czechach i jest bardzo niedokladny oraz nieaktualny (w Czechach wiele się buduje/przebudowuje dróg). Podobnie chyba jednak jak Polska w Plannerze.
Przypomina mi ukrainskiego Visicom'a, który już po przejechaniu skrzyzowania każe na nim skręcać.

Nie mam opinii o przywolywanym kilkakrotnie na różnych forach:
http://www.pocketkim.cz/
Pelna wersja (Slowacja Pro + Czechy Pro) z planami miast kosztuje 7.500 CZK.
Może ktoś to ćwiczy?

*

Offline dr_Henio

  • ***
  • 453
  • Płeć: Mężczyzna
    • pdaclub
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 11, 2005, 12:38:22 »
PocketKiM SK uzywal ktos ? potrzebuje informacji

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 13, 2005, 15:02:20 »
Cytat: falconpda
Fakt, że TomTom to niezły soft, ale jak dla mnie ma pewną wadę, której jednak nie da się ominąć... Jest DUŻY !!!! Jak na razie 512MB na SD jest drogie...


Karta MMC 512MB Kingston High Speed na Allegro kosztuje 113zł - To Twoim zdaniem drogo? Jak dla mnie cena bardzo atrakcyjna :) 1GB High Speed 210zł



Cytat: jacek_k
Jakby ktoś nie wiedział to można kupić zestaw:
Jeden wybrany region TomToma Navigatora (4 CD) i pakiet map Zachodniej Europy (9 CD) i ma się całą Zachodnią Europę door-to-door. My to sprzedajemy za 1980 netto. Trzeba co prawda mieć trochę pojemnych kart pod ręką ;) bo całość zajmuje 1192 MB.

Hehe No to nieźle jak za program anglo-języczny. TomTom5 kosztuje jakieś 199euro w sprzedarzy przez internet. Więc cena za jaką w Polsce dostaniemy na pewno nie będzie wyższa niż 999zł. Na Twoim miejscu już bym przestał sprzedawać TomTom3 :) i skontaktował się z dystrybutorem w sprawie wersji 5 :)



Cała Europa (z polską i czechami) to około 1400MB Rozglądałem się na Ebayu amerykańskiem (w końcu mamy już PayPala więc można i tam kupować) Karta 2 GB MMC/SD to wydatek 99$ + 26$ wysyłka + 21$ ubezpieczenie. Razem to 146$, Kurs kupna dolara to około 3.30zł za 1 $. Całkowita cena Karty 2GB to około 480zł. Czyli nie wiele drożej niż 4 karty po 512MB kupione na Allegro. Pozdrowienia

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 13, 2005, 15:31:12 »
Odgrzewasz post sprzed ponad roku...

*

Offline TOMAN

  • ***
  • 252
    • http://www.diagnoserwis.pl
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 13, 2005, 17:46:39 »
Cytat: lechupe
A propos inicjujacego postu...

nie mam jeszcze tt3 (czekam...) - mam od dluzszego czasu tt2 z mapa beneluxu.

fakt troche mnie niepokoia rozmiary map - do tt3 zamowilem cala europe zachodnia - nie wiem czy nawet 512 MB na karcie wystarczy...

oczywiscie potwierdzam szczegolowosc door-to-door map , chociaz jak zwykle sa wyjatki (rzadkie) jechalem kiedys do hotelu w Roosendaal (NL), TT2 doprowadzil mnie jednak na wysokosc hotelu na autostradzie n ie pokazujac dojazdu (bocznymi uliczkami od tylu...)

zdarzalo sie, ze po wybraniu nawigacji do punktu (ulubione) x, program ni ztąd ni zowąd nawigowal do punktu y.

Ale porownujac dokladnosc map AM i TT2 jak dla mnie 2 do 9 w skali 1-10.

Interfejs AM jest niezly, to prawda, nie wiem o ile zmienil sie wyglad TT3 w porownaniu do TT2, ale ten ostatni w wersji 3D jest uwazam tez fajny. dodatkowe info typu ETA, DTD... sa podane wieksza czcionka w TT niz w AM - w AM po prostu ich  nie widze (wzrok juz nie ten...)

Natomiast co do ujarzmienia....no chyba masz piracka wersje :)
Nigdy (Era MDA I) nie  mialem zadnego problemu ani z uruchomieniem TT ani z synchronizacja z GPS (HI), ani z kolejnoscia wlaczania ani z niczym !!
Po prostu odpalam program i juz. Staje na stacji, wylaczam silnik, wychodze, wlaczam ponownie i TT nawiguje dalej jak gdyby nigdy nic :)
Poza tym jest SZYBKI

z AM nigdy nie wiem czy sie odpali czy nie. Najpierw trzeba podlaczyc GPS dopiero potem program, bo sie nie zsynchronizuja. Wyznaczanie trasy jest wolne jak 100 slimakow, poza tym nigdy nie wiem czy wyznaczy czy nie - bo nie ! Wyszukanie punktu w AM - dlugie minuty. Korekta trasy - dlugie minuty, poza tym ciagle gubienie trasy - rozgladam sie (z irytujacym w tym momencie usmieszkiem)
No i najwazniejsze - jezeli w trakcie navigacji zadzwoni telefon Am sie wypiep..... i musimy wszystko od nowa odpalac - co na autostradzie jak wiadomo nie jest najsensowniejszym zajeciem.

Zatem generalnie AM ma niezly interfejs i - mam nadzieje - dobre zadatki na pzyszlosc, ale na razie jako  "user friendly software" nie ma jeszcze zadnych szans do TT


Ciekawe jak teraz wygląda to porównanie po roku, czy dysponuje kolega AM 3.8.1.1 i jak to się sprawuje w stosunku do TT ?

*

Offline radoskur

  • *****
  • 1921
    • http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=414522
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 13, 2005, 20:55:30 »
to dr_Henio odgrzał post. Odpisując sugerowałem się datą ostatniego postu.

TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 13, 2005, 21:09:31 »
Poza tematem.

TOMAN czy żeby zadać swoje pytanie musiałeś zacytować pół Forum ?
Przecież wystarczyłoby żebyś z wypowiedzi "lechupe" dał taki tekst:

Zatem generalnie AM ma niezly interfejs i - mam nadzieje - dobre zadatki na pzyszlosc, ale na razie jako "user friendly software" nie ma jeszcze zadnych szans do TT

A potem swoje pytanie:

Ciekawe jak teraz wygląda to porównanie po roku, czy dysponuje kolega AM 3.8.1.1 i jak to się sprawuje w stosunku do TT ?

Jak widzisz, wszystko zajęłoby 4 linijki, byłoby jasne, proste, czytelne i logiczne, a co ważniejsze zgodne z Netykietą.

Bez urazy, ale na cholerę cytowałeś cały tekst "lechupe" ? Przecież to zupełnie bez sensu skoro Twoje pytanie dotyczyło tylko ostatniego zdania jego wypowiedzi ! Nie gniewaj się, ale czasem do czytania Twoich postów naprawdę potrzeba cholernie dużo samozaparcia ;)


*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
TomTom Navigator 3 - wrażenia (długie!)
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 16, 2005, 09:21:31 »
Z tym cytowaniem to sie czepiasz :-D

A co do meritum - aktualnie AM 3.8.2.2. i Polska w wersji m. (Wersja n za chwile, wlasnie dostalem update) na MDA 3 + BT Rikaline X7.

Po wakacyjnych wojazach po kraju - dokladnosc mapy oceniam bardzo wysoko. Widac ogromny postep. Przejechalem Polske wzdluz i wszerz, widząc niekiedy większe, niekiedy mniejsze prace drogowe (niekiedy wcale) i aktualność danych jest prawie on-line.

Mysle ze lepiej jest nawet "wierzyc" teraz AM niz oznakowaniu drog :)
czego doswiadczylem AFAIR gdzies w okolicach Turku...

Co do performance'u samego softu, tez inaczej ale to juz osobna bajka...(w innym watku)

jednym slowem AM - duzy postep !