widzę Kwieto, że także brylujesz w tym wątku lecz nawet nie zwróciłeś uwagi na bzdury powyżej
Nie rozumiem?
Co do iGO - w tym watku napisalem jedynie:
"Zbyt duza ilosc informacji sprawia ze mapa/program staje sie nieczytelna (vide iGo), ja np. wole oszczedniejszy widok i mniej informacji, za to bardziej czytelne."
a potem odeslalem do watku ze screenshotami z iGO.
Znalazlem tamten watek i zacytuje swoja wypowiedz:
"TomTom najczytelniejszy, iGo najbardziej gadzeciarskie (ale zarazem najwiekszy smietnik przy pokazywaniu duzego obszaru), AM najbrzydsza (ale czytelniejsza od iGo)"
A screenshoty o ktorych mowa mozna znalezc tutaj.
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=38961&postdays=0&postorder=asc&highlight=igo&start=120Argument o uzywaniu jest slabym argumentem -
Po pierwsze screenshoty pokazywaly programy w ich domyslnych konfiguracjach, wiec pokazuja jak program bedzie widziany przez (IMO) wiekszosc uzytkownikow.
Po drugie, pokazuja pewne zalozenia konstrukcyjne programu - np. TomTom przy podgladzie trasy w ogole nie pokazuje nazw ulic, a iGO stara sie pokazac je wszystkie - co sprawia ze zaplanowana trasa jest slabo widoczna spod natloku nazw. Byc moze da sie to przekonfigurowac, tyle ze tak samo da sie przekonfigurowac TomToma (np. ja sobie zrobilem wlasne skorki dzienna i nocna, by uwypuklic te informacje ktorych najbardziej potrzebuje podczas jazdy) :")
Po trzecie, czy musze byc wlascicielem/uzytkownikiem produktu by moc go ocenic? Czy musze byc wlascicielem Ferrari, by moc oceniac ze jest "ladny" lub "brzydki"? To nie-wlascicielom i nie-kierowcom nie wolno wydawac takich opinii? Zwroc uwage - nie krytykuje np. funkcjonalnosci iGO (choc czytam wiele zazalen np. na klopoty iGo z ulicami jednokierunkowymi itd., itp.), a moj komentarz dotyczyl jedynie wygladu tego programu. Screenshotow jest w sieci na tyle wiele, by wyrobic sobie na ten temat opinie, bez potrzeby uzywania tego softu.
Po czwarte wreszcie - napisalem swoja opinie na temat wygladu iGo. Nie zmuszam nikogo by sie ze mna zgadzal. Moge podjac dyskusje na temat argumentow DLACZEGO mam zarzuty do czytelnosci iGO, chcialbym jednak aby rozmowa przebiegala na pewnym, hmmm..., minimalnym poziomie. Teksty w stylu "Skoro dla Ciebie IGO jest nieczytelny i musisz korzystac z papierowych map na terenie polski to moze pomyliles fora?" sa ponizej poziomu przeze mnie akceptowalnego. Moge dyskutowac, natomiast tlumaczyc sie w odpowiedzi na ataki wynikajace z niezrozumienia tego co napisalem (choc wydaje mi sie ze pisalem dosc prostymi slowami) nie zamierzam.
Zwroc uwage - nie krytykuje sposobu kalkulacji trasy, wyboru drog, czy innych tego typu rzeczy (w odniesieniu do pkt. 3 - nie opisuje tego czy dobrze lub zle sie jezdzi Ferrari), ale tylko i wylacznie wyglad, ktory nawet jesli moze ulegac modyfikacjom (inne skorki, wlaczenie/wylaczenie POI, itd) to ilosc tych modyfikacji jest ograniczona. Podobnie do Ferrari moge dodac spoiler, szersze opony, zmienic niektore elementy zawieszenia itp., itd. - ale samego "rdzenia", czyli silnika, skrzyni biegow, przelozenia napedu czy karoserii nie zmienie. Reasumujac - "karoseria" iGO, na podstawie tego co widzialem, mi nie odpowiada.
Poza tym,
nie rozumiem rozdmuchiwania wielkiego tematu z jednej uwagi na marginesie, sprowadzajacej sie do dwoch slow w nawiasie - cytuje: "vide iGO" - i sluzacej jedynie ilustracji pewnej mysli.
Przypominam, ze watek dotyczy TomToma...
Co do MN6 - dobrze by bylo nie mieszac watkow i na wypowiedzi z tamtego watku odpisywac w tamtym watu, a na wypowiedzi z tego - tutaj.
Ja nie bronie TT, jedynie zwracam uwage, ze stwierdzenie iz nie ma on ZADNEJ informacji o tym ktorej strony drogi sie trzymac, mija sie z prawda.
Nie znam MN6, ale przypuszczam (na podstawie wiekszosci softu do nawigacji z ktorym mialem stycznosc), ze informacja na jego ekranie rowniez de facto sprowadza sie do info typu "trzymaj sie lewej strony". Zwroc uwage, ze na screenshocie MN6 nie pokazuje JEDNEGO pasa, ktorego nalezaloby sie trzymac, a trzy do wyboru - i przypuszczam ze podobnie pokazywal w przypadku opisanego w tamtym watku skretu w prawo - pokazalby, zeby zajac jeden (dowolny) z trzech pasow do skretu i tyle. Pytanie do uzytkownikow MN6 czy mam racje czy nie - ale trzymajmy sie tamtego watku jesli chcesz odpowiadac.
Przypomne tez, ze w tamtym watku rowniez napisalem, ze wiadoma opcja
dla mnie raczej jest nieprzydatna, ale dopuscilem tez mozliwosc, ze dla kogos innego moze byc pomocna. Kusi mnie by powiedziec, ze opcja ta rowniez IMO tylko zaciemnia obraz i sprawia ze ekran nawigacji staje sie mniej czytelny - ale moze sie od tego powstrzymam :"P