Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia

  • 53 Odpowiedzi
  • 7749 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 08, 2006, 12:42:19 »
tzn. Kwieto tylko faktem jest, że niepokorny ma ciutkę sporo racji

forum niestety pełne jest nic nie wnoszących opinii ludzi, którzy czegoś tam nie wiedzą, czegoś innego nie wiedzieli albo ktoś im coś powiedział i teraz to ślepo powtarzają
oczywiście każdy ma prawo do wypowiadania własnych opinii ale tak naprawdę niech każdy się popuka pięć razy w czoło i zastanowi zanim się wypowie (tak więc w tym sensie nie używałeś iGO to się nie wypowiadaj bo co jest warta Twoja opinia ugruntowana na podstawie przeglądu kilku screenów - warta jest niestety tyle co zeszłoroczny śnieg :)) )
szczerze mówiąc ja w podobny sposób  :( wypowiadam się o palm os, i co miło Ci ?

ja w wątku o MN6 już się dalej nie wypowiadam bo mnie któryś mądry admin skasował moją ripostę a wypowiada się gość który nie ma pojęcia porównując zopytmalizowane co do wielkości pliku wynikowego mapy Teleatlasa i TT i te niezoptymalizowane Navignona Navteq. I dyskutuj tu z takim  :(
(gość niech na kucharza, może się nada)

oczywiście zawsze trudno jest stwierdzić kiedy nasz wiedza pozwala już na wypowiadanie się a kiedy nie ale przykładów z forum jest mnóstwo, że ktoś coś usłyszał albo zobaczył i już przechodzi do wniosków końcowych  :(

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 08, 2006, 12:54:54 »
widzę Kwieto, że także brylujesz w tym wątku lecz nawet nie zwróciłeś uwagi na bzdury powyżej

acha funkcja lane assist z MN6 jest istotnie przydatna (szczególnie ofermom orientacyjnym) i nie znajduje ona swojego odpowiednika w innych nawigacjach więc nie broń tak zawzięcie tylko TT bo wszystkie warte choć funta nawigacje podpowiadają keep left albo keep right

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 08, 2006, 17:16:25 »
Moze automapa ma wieksze pokrycie ale nie prawda jest ze TT ma w wiekszosci glowne drogi bo jechalem trase katowice-tarnow wioskami ze wzgledu na stan drogi kr-tar i to wlasnie automapa wyswietlila mi szczere pole po przelaczeniu na tt  byla normalnie droga. Zaraz ktos mi powie, ze to moze jakas jedna niedorobka ale jak na razie w moim przypadku tt wykazal ich mniej niz am.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 08, 2006, 17:28:22 »
Cytat: "tramp"
widzę Kwieto, że także brylujesz w tym wątku lecz nawet nie zwróciłeś uwagi na bzdury powyżej


Nie rozumiem?


Co do iGO - w tym watku napisalem jedynie:
"Zbyt duza ilosc informacji sprawia ze mapa/program staje sie nieczytelna (vide iGo), ja np. wole oszczedniejszy widok i mniej informacji, za to bardziej czytelne."
a potem odeslalem do watku ze screenshotami z iGO.

Znalazlem tamten watek i zacytuje swoja wypowiedz:

"TomTom najczytelniejszy, iGo najbardziej gadzeciarskie (ale zarazem najwiekszy smietnik przy pokazywaniu duzego obszaru), AM najbrzydsza (ale czytelniejsza od iGo)"

A screenshoty o ktorych mowa mozna znalezc tutaj.
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=38961&postdays=0&postorder=asc&highlight=igo&start=120

Argument o uzywaniu jest slabym argumentem -
Po pierwsze screenshoty pokazywaly programy w ich domyslnych konfiguracjach, wiec pokazuja jak program bedzie widziany przez (IMO) wiekszosc uzytkownikow.
Po drugie, pokazuja pewne zalozenia konstrukcyjne programu - np. TomTom przy podgladzie trasy w ogole nie pokazuje nazw ulic, a iGO stara sie pokazac je wszystkie - co sprawia ze zaplanowana trasa jest slabo widoczna spod natloku nazw. Byc moze da sie to przekonfigurowac, tyle ze tak samo da sie przekonfigurowac TomToma (np. ja sobie zrobilem wlasne skorki dzienna i nocna, by uwypuklic te informacje ktorych najbardziej potrzebuje podczas jazdy) :")
Po trzecie, czy musze byc wlascicielem/uzytkownikiem produktu by moc go ocenic? Czy musze byc wlascicielem Ferrari, by moc oceniac ze jest "ladny" lub "brzydki"? To nie-wlascicielom i nie-kierowcom nie wolno wydawac takich opinii? Zwroc uwage - nie krytykuje np. funkcjonalnosci iGO (choc czytam wiele zazalen np. na klopoty iGo z ulicami jednokierunkowymi itd., itp.), a moj komentarz dotyczyl jedynie wygladu tego programu. Screenshotow jest w sieci na tyle wiele, by wyrobic sobie na ten temat opinie, bez potrzeby uzywania tego softu.
Po czwarte wreszcie - napisalem swoja opinie na temat wygladu iGo. Nie zmuszam nikogo by sie ze mna zgadzal. Moge podjac dyskusje na temat argumentow DLACZEGO mam zarzuty do czytelnosci iGO, chcialbym jednak aby rozmowa przebiegala na pewnym, hmmm..., minimalnym poziomie. Teksty w stylu "Skoro dla Ciebie IGO jest nieczytelny i musisz korzystac z papierowych map na terenie polski to moze pomyliles fora?" sa ponizej poziomu przeze mnie akceptowalnego. Moge dyskutowac, natomiast tlumaczyc sie w odpowiedzi na ataki wynikajace z niezrozumienia tego co napisalem (choc wydaje mi sie ze pisalem dosc prostymi slowami) nie zamierzam.
Zwroc uwage - nie krytykuje sposobu kalkulacji trasy, wyboru drog, czy innych tego typu rzeczy (w odniesieniu do pkt. 3 - nie opisuje tego czy dobrze lub zle sie jezdzi Ferrari), ale tylko i wylacznie wyglad, ktory nawet jesli moze ulegac modyfikacjom (inne skorki, wlaczenie/wylaczenie POI, itd) to ilosc tych modyfikacji jest ograniczona. Podobnie do Ferrari moge dodac spoiler, szersze opony, zmienic niektore elementy zawieszenia itp., itd. - ale samego "rdzenia", czyli silnika, skrzyni biegow, przelozenia napedu czy karoserii nie zmienie. Reasumujac - "karoseria" iGO, na podstawie tego co widzialem, mi nie odpowiada.

Poza tym, nie rozumiem rozdmuchiwania wielkiego tematu z jednej uwagi na marginesie, sprowadzajacej sie do dwoch slow w nawiasie - cytuje: "vide iGO" - i sluzacej jedynie ilustracji pewnej mysli.
Przypominam, ze watek dotyczy TomToma...


Co do MN6 - dobrze by bylo nie mieszac watkow i na wypowiedzi z tamtego watku odpisywac w tamtym watu, a na wypowiedzi z tego - tutaj.
Ja nie bronie TT, jedynie zwracam uwage, ze stwierdzenie iz nie ma on ZADNEJ informacji o tym ktorej strony drogi sie trzymac, mija sie z prawda.
Nie znam MN6, ale przypuszczam (na podstawie wiekszosci softu do nawigacji z ktorym mialem stycznosc), ze informacja na jego ekranie rowniez de facto sprowadza sie do info typu "trzymaj sie lewej strony". Zwroc uwage, ze na screenshocie MN6 nie pokazuje JEDNEGO pasa, ktorego nalezaloby sie trzymac, a trzy do wyboru - i przypuszczam ze podobnie pokazywal w przypadku opisanego w tamtym watku skretu w prawo - pokazalby, zeby zajac jeden (dowolny) z trzech pasow do skretu i tyle. Pytanie do uzytkownikow MN6 czy mam racje czy nie - ale trzymajmy sie tamtego watku jesli chcesz odpowiadac.

Przypomne tez, ze w tamtym watku rowniez napisalem, ze wiadoma opcja dla mnie raczej jest nieprzydatna, ale dopuscilem tez mozliwosc, ze dla kogos innego moze byc pomocna. Kusi mnie by powiedziec, ze opcja ta rowniez IMO tylko zaciemnia obraz i sprawia ze ekran nawigacji staje sie mniej czytelny - ale moze sie od tego powstrzymam :"P
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline gps_am

  • *
  • 80
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 08, 2006, 17:31:06 »
Dajcie se po POI i będzie kwita  :))
Każdy z tych programów (i map) ma inne uwarunkowania i udowadnianie, który lepszy to raczej dobra okazja do skakania sobie do oczu, nizdo dojścia o konsensusu.
Prawda jest taka, że nie ma idealnego oprogramowania.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 08, 2006, 17:38:04 »
Cytat: "gps_am"
Dajcie se po POI i będzie kwita  :))
Każdy z tych programów (i map) ma inne uwarunkowania i udowadnianie, który lepszy to raczej dobra okazja do skakania sobie do oczu, nizdo dojścia o konsensusu.
Prawda jest taka, że nie ma idealnego oprogramowania.


Zgadza sie. I usiluje to wytlumaczyc od wczoraj - ze to co napisalem jest moja opinia, i "strzelanie do mnie" ze nie mam racji mija sie w tym przypadku z celem - ocena wygladu zawsze bedzie subiektywna, w przeciwienstwie do oceny parametrow technicznych (choc i tu mozna podciagnac je pod specyficzne, indywidualne preferencje)

Przejrzalem jeszcze raz screenshoty z iGO i podtrzymuje zdanie - znalazlem tez pare innych nieczytelnosci (np. gorsze niz w TT oznaczenie ulic wylaczonych z ruchu)
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline niepokorny666

  • **
  • 227
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Galaxy SII
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 08, 2006, 23:09:05 »
Kazdy ma swoje zdanie i chyba o to chodzi, bo jak kazdy by mial ejakulacje po pierwszym uzyciu soft do navi, to pewnie tego forum by nie bylo.

*

Offline renmar

  • **
  • 108
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 09, 2006, 09:27:07 »
Tez uwazam, ze nie ma co sie czepiac slow innch choc czasem warto kiedy mozna cos uswiadomic lub wskazac blad.

Ja uzywam TT i AM, a ostatnio troche iGO. Kady z programow jest inny i to pod wieloma wzgledami. Ja bym z nich zrobil jeden super programik (co nie znaczy, ze pasowalby wszystkim  :D

Prezentacja mapy: Dla mnie prosta prezentacja TT jest zupelnie OK, ale iGO ma niesamowity "engine" graficzny (plynnosc porownywalna z TT, a bardziej efekowny z paroma sensownymi udogodnieniami np. autooddalanie, przyblizanie).

Istrukcje glosowe: tutaj TT jest swietny (dla mnie  :))  gada tyle ile trzeba, nie chlapie jezykiem bez potrzeby, nie powtarza, glos ma (meski) sensowny, a komunikaty sa po polsku poprawnie (przy iGO mozna sie usmiac, albo zdenerwowac jesli jest sie z LPR  :terrified:

Funcjonalnosc/interface: tutaj przyzwyczajenia znacza naprawde duzo, ktos nawykly od poczatku do Am to nie dziwie sie, ze ma klopoty czy awersje do innych podejsc, a co tu duzo mowic TT i iGO sa naprawde sensowne w obsludze, oczywiscie wszyscy uzytkownicy iGO czekaja na ostrzeganie (kombinatorzy robia jaka hybrydowa mieszanke miomap 3.2 z igo i w rezultacie maja ostrzezenia), za to poi.mobile.net jest dzieki uzytkownikom AM znakomitym zrodlem ciagle darmowych  :O~  punktow rowniez dla TT i iGO

Ogolnie mowiac nie dziwie sie, ze ktos jezdzi w Polsce tylko z AM, albo tylko z TT/iGO  (dla mnie np. Trojmiasto maja swietnie pokryte i mi wystarcza), w Europie Zach TT/iGO sa dla mnie rownowazne (zwlaszcza jak sie pokaze iGO 2006SE - to ostrzeganie, bo czasem sie przydaje
 :proud: ), w Europie Wsch za to iGO jest nie do pobicia (choc jak podejrzewam/mam nadzieje za jakis rok wiele sie wyrowna w tym wzgledzie)  >:)

Jeszcze jedno TT i iGO nie wieszaja sie w zasadzie, AM niestety tak :(

Niech kazdy uzywa co uwaza, dla mnie TT jest super i wystarcza w 99% przypadkow  (no i na Nokii z Symbianem tez mi sie spisywal swietnie), ale jesli wybiore sie do Rumunii  ]:>  to skorzystam z iGO  (no ale jak jade do jakies pipidowki to AM wraca do lask  :huh: )

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 09, 2006, 10:09:54 »
trochę tu trzeba wyprostować  :)

Cytat: "renmar"

Istrukcje glosowe: tutaj TT jest swietny (dla mnie  :))  gada tyle ile trzeba, nie chlapie jezykiem bez potrzeby, nie powtarza, glos ma (meski) sensowny, a komunikaty sa po polsku poprawnie (przy iGO mozna sie usmiac, albo zdenerwowac jesli jest sie z LPR  :terrified:


nowa w tym temacie na rynku firma musiała opracować komunikaty w x językach więc czego się od razu spodziewasz
no i dobrze, że napisałeś dla mnie bo włącz sobie komunikaty angielskie w iGO to zobaczysz poziom TT a włącz sobie Navignona to zobaczysz mistrzostwo świata (mówimy oczywiście o jedynym słusznym języku nie-polskim)

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 09, 2006, 10:14:32 »
a ludzie dodam, że piszą rózne rzeczy

np. w jednym z wątków jeden mędrzec "analizuje" funkcję przełączania dzień/noc w iGO powątpiewając, że nie zawsze da nam to efekt idealny bo raz jest mocniej ciemniej raz mniej :))))
o ile jest to jasne jak drut nawet dla laika to gość kompletnie zapomina, że jak ktoś łyka w szybkim tempie kilometry i nie jedzie tirem to nie ma czasu przełączać ręcznie dzień/noc i funkcja według zegara astonomicznego działa fantastico

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 09, 2006, 11:58:21 »
Cytat: "tramp"
a ludzie dodam, że piszą rózne rzeczy

np. w jednym z wątków jeden mędrzec "analizuje" funkcję przełączania dzień/noc w iGO powątpiewając, że nie zawsze da nam to efekt idealny bo raz jest mocniej ciemniej raz mniej :))))
o ile jest to jasne jak drut nawet dla laika to gość kompletnie zapomina, że jak ktoś łyka w szybkim tempie kilometry i nie jedzie tirem to nie ma czasu przełączać ręcznie dzień/noc i funkcja według zegara astonomicznego działa fantastico


Ale to tez wynika z rozwiazan zastosowanych w programie!
Jesli w TT przelaczenie sie miedzy trybem dziennym/nocnym to dwa tapniecia palcem w ekran, (zaznaczam - wystarczy palec, nie ma potrzeby uzywania rysika), to nawet jadac 200km/h na autostradzie mozna spokojnie wykonac taka operacje.

Ciekawe jak w takim razie wyglada to w iGO....

Owszem autmoatyczna zmiana kolorow to opcja ciekawa, ale znowu - znaczenie (dla mnie) jest czwartorzedne.
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 09, 2006, 12:18:38 »
a dla mnie na znaczenie pierwszorzędne bo doceniam, że ktoś pomyślał

a poza tym zamiast tapac dwa razy w pocketa zawsze można przyspieszyc do 220 :)))))

ps1. w iGO są dwa ale może trzy tapnięcia bo trzeba tam na dole wybrać podmenu chyba, nie pamiętam bo nie trzeba nic ręcznie przełączać
na dzień dzisiejszy brakuje tylko automatycznej regulacji jasności z zadanymi parametrami tak jak w Navignonie, bardzo fajna sprawa, ja np. zawsze mam dzień jasność max, noc drugie od dołu i i jest poezja ale niestety muszę ręcznie przełączać jasność na całe szczęście w N-ce skrótem klawiszowym hardware'owymi (wbudowanym w N-kę i niewyłączalnym)
ps.2 Kwieto to, że nie trzeba używć rysika to jest jasne w każdej nawigacji wartej choć funta, przynajmniej dla mnie, więc nie wiem po co tak podkreślasz elementarną funkcjonalnośc bez której żaden program nie może się nazywać nawigacją :))))

*

Offline renmar

  • **
  • 108
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 09, 2006, 13:15:19 »
no nie zalamuj - kiepsko nadaja po angielsku ? - pokieralo ich, tam jest duzo latwiej przygotowac pewne schematy, bo nie ma przeciez takich porabanych koncowek jak w naszym ojczystym jezyku  :surprised:

fakt pozostaje faktem, ze jak mniej gada to mniejsza szansa na bledy jezykowe  >:)
(a przynajmniej na powtarzanie takowych)  :]

*

Offline gps_am

  • *
  • 80
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 09, 2006, 13:22:15 »
Co do głosów w TT, to proponuję wgrać sobie japoński i chiński - idealne do jazdy po mieście w taką pogodę - działają jak słuchanie "loitumy".
Polecam szczególnie gdy w radio lecą smutne kawałki lub "ekstra" newsy z wiejskiej.  :))

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 09, 2006, 13:35:52 »
Cytat: "tramp"
a dla mnie na znaczenie pierwszorzędne bo doceniam, że ktoś pomyślał

a poza tym zamiast tapac dwa razy w pocketa zawsze można przyspieszyc do 220 :)))))


A co za roznica, 200 czy 220?  Naprawde taki klopot oderwac wzrok od drogi na te 1 sekunde?
Mysle ze spodobalaby Ci sie w takim razie opcja w TomTomie, w ktorym mozna powyzej ustalonej predkosci wylaczyc w ogole wyswietlanie mapy (by nie rozpraszala kierowcy) i zastapic widok mapy pelnoekranowa informacja o najblizszym manewrze. :")

Cytat: "tramp"

ps1. w iGO są dwa ale może trzy tapnięcia bo trzeba tam na dole wybrać podmenu chyba, nie pamiętam bo nie trzeba nic ręcznie przełączać
na dzień dzisiejszy brakuje tylko automatycznej regulacji jasności z zadanymi parametrami tak jak w Navignonie, bardzo fajna sprawa, ja np. zawsze mam dzień jasność max, noc drugie od dołu i i jest poezja ale niestety muszę ręcznie przełączać jasność na całe szczęście w N-ce skrótem klawiszowym hardware'owymi (wbudowanym w N-kę i niewyłączalnym)


Znowu zalezy co kto lubi - ja np. wole jasnosc regulowac recznie, podobnie jak to jaka mam wlaczona "skorke". Chocby dlatego, ze skorke nocna mam zoptymalizowana na jazde w ciemnosci, tak zeby ekran jak najmniej swiecil i jak najmniej meczyl oczy. Dziala super, tyle ze uruchomienie takiej skorki wieczorem w miescie (gdzie sa latarnie) mija sie z celem.
Fakt faktem, w Palm Os regulacja jasnosci to znowu jedno tapniecie w ekran i przesuniecie suwaczka "navigatorem"

Cytat: "tramp"

ps.2 Kwieto to, że nie trzeba używć rysika to jest jasne w każdej nawigacji wartej choć funta, przynajmniej dla mnie, więc nie wiem po co tak podkreślasz elementarną funkcjonalnośc bez której żaden program nie może się nazywać nawigacją :))))


Nie podkreslam tej funkcjonalnosci, tylko zauwazam, ze jestem przyzwyczajony do zmiany opcji ktora wspomniales, za pomoca dwoch tapniec w ekran. Dlatego bardzo sie dziwie, ze Ty z kolei podkreslasz jaki to klopot - w koncu trafic palcem w ikonke chyba nie jest tak trudno?
Z Twojej wypowiedzi zrozumialem wiec, ze iGo ma to rozwiazane inaczej, gorzej niz TomTom?
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 09, 2006, 13:45:39 »
Cytat: "gps_am"
Co do głosów w TT, to proponuję wgrać sobie japoński i chiński - idealne do jazdy po mieście w taką pogodę - działają jak słuchanie "loitumy".
Polecam szczególnie gdy w radio lecą smutne kawałki lub "ekstra" newsy z wiejskiej.  :))


Chinski jest super ale tylko w wersji mandarynskiej - kantonska jest mniej dzwieczna :"P
Probowalem jeszcze wegierskiego i Finskiego, tez ladne (moja luba obrazila sie wtedy ze wylaczylem Rumunski, ktory mialem ustawiony wczesniej, hehe)

BTW, kombinuje nad tym, zeby zrobic wlasny zestaw glosow z wykorzystaniem Bogusia Lindy - wie ktos moze w jakich filmach BL mowi cos co daloby sie podciagnac pod komendy kierunkow?
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 09, 2006, 13:47:01 »
Cytat: "kwieto"
A co za roznica, 200 czy 220?  Naprawde taki klopot oderwac wzrok od drogi na te 1 sekunde?
Mysle ze spodobalaby Ci sie w takim razie opcja w TomTomie, w ktorym mozna powyzej ustalonej predkosci wylaczyc w ogole wyswietlanie mapy (by nie rozpraszala kierowcy) i zastapic widok mapy pelnoekranowa informacja o najblizszym manewrze. :")

nie jedną tylko sobie policz trochę dokładniej
cieszę się, że opcję dla nierozgarniętych okrasiłeś znakiem :')
zaś jak się jedzie 220 to trzeba bardzo uważać na tych co jadą 200 i właśnie usiłują tapać w swojego pocketa :)))) zamiast wrócić szybciutko na przynależny im prawy pas  :P


Cytat: "kwieto"

Znowu zalezy co kto lubi - ja np. wole jasnosc regulowac recznie, podobnie jak to jaka mam wlaczona "skorke". Chocby dlatego, ze skorke nocna mam zoptymalizowana na jazde w ciemnosci, tak zeby ekran jak najmniej swiecil i jak najmniej meczyl oczy. Dziala super, tyle ze uruchomienie takiej skorki wieczorem w miescie (gdzie sa latarnie) mija sie z celem.

jednym słowem lubisz prace ręczne :)) i kombinujesz ile wlezie a to skórka a to jasność a to dzień/noc
Wybacz Kwieto ale mam nadzieję, że Cię nie spotkam przed sobą na drodze :))

Cytat: "kwieto"

Nie podkreslam tej funkcjonalnosci, tylko zauwazam, ze jestem przyzwyczajony do zmiany opcji ktora wspomniales, za pomoca dwoch tapniec w ekran. Dlatego bardzo sie dziwie, ze Ty z kolei podkreslasz jaki to klopot - w koncu trafic palcem w ikonke chyba nie jest tak trudno?
Z Twojej wypowiedzi zrozumialem wiec, ze iGo ma to rozwiazane inaczej, gorzej niz TomTom?

podkreślałeś powyżej, że nie trzeba używać rysika czy to był niejaki Hans Kloss  :P
lubisz kombinować, nie doceniasz rozwiązań OK
TT nie jest zły to go sobie używaj i bądź szczęśliwy :)))

*

Offline gps_am

  • *
  • 80
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 09, 2006, 13:54:50 »
Cytat: "kwieto"
BTW, kombinuje nad tym, zeby zrobic wlasny zestaw glosow z wykorzystaniem Bogusia Lindy - wie ktos moze w jakich filmach BL mowi cos co daloby sie podciagnac pod komendy kierunkow?

Tego nie wiem, ale czasem brakuje mi jedego zdania, które mógłby GPS wypowiedzieć.
Jak wiadomo, żaden GPS nie poprowadzi przez dobrze znane nam miasto taką trasą, jaką mu uznamy za optymalną dla danego dnia lub pory dnia. Gdy nie wyłaczy się w opcjach komunikatu o zjechaniu z trasy, to co chwilę słychać "zjechałeś ..." lub "jesteś poza ...". Gdy jedziemy trasą mocno odbiegającą od tego co GPS sobie wyliczył, to moze pojawiać się częto. Czasami po n-tym komunikacie zastanawiam się czy następnym nie będzie ... "a mam cię w dupie jak mnie nie słuchasz".  :))

No i niekiedy tak jest, ale zamiast komunikatu głosowego, nawigacja się po prostu zawiesza  :))  Szczególnie ma tak Que (ale to przypadłość chyba wszystkiego od Garmina), bo przy jego "szybkości" reakcji na zjechanie, to zanim poda nową trasę, to juz jesteśmy poza nią   :))

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 09, 2006, 14:02:14 »
no nie bardzo coś piszesz chyba na podstawie AM tak ???

iGO przeliczy w góra 2-ie sekundy i będzie Cię prowadził nową, głowy nie zawraca jak pewne oprogramowanie pod nazwą AM
no i oczywiście nie ma mowy o żadnym zawieszaniu

*

Offline gps_am

  • *
  • 80
  • Płeć: Mężczyzna
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 09, 2006, 14:05:55 »
AM też szybko przelicza i można w ustawieniach zablokować komunikaty o zjechaniu.
Uwaga jest ogólna, choć TTN5 i AM akurat się nie wieszały. To odnosiło się do Que.

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 09, 2006, 15:03:14 »
choć generalnie jak i iGO tak i TT oraz 99.9% dostępnych na rynku nawigacji będzie usiłowało zawrócić Cię na drogę główną dostępnymi łącznikami w szczególności jeśli jedzie się równoległą do tej głównej

dopiero ostatnio po raz pierwszy zetknąłem się z HandyMAP AI Gold (Artificial Intelligence) z mapami South Africa, która potrafi nauczyć się indywidualnie preferowanych tras, reklamują to jako:

Fuzzy Learning feature - will remember the route you prefer to take

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 09, 2006, 16:48:21 »
Cytat: "tramp"
Cytat: "kwieto"
A co za roznica, 200 czy 220?  Naprawde taki klopot oderwac wzrok od drogi na te 1 sekunde?
Mysle ze spodobalaby Ci sie w takim razie opcja w TomTomie, w ktorym mozna powyzej ustalonej predkosci wylaczyc w ogole wyswietlanie mapy (by nie rozpraszala kierowcy) i zastapic widok mapy pelnoekranowa informacja o najblizszym manewrze. :")

nie jedną tylko sobie policz trochę dokładniej


Moze w iGo wiecej. w TT jest to tapniecie w dolny lewy rog, potem tapniecie w gorny prawy - wlasciwie mozna to zrobic nawet nie patrzac...

Cytat: "tramp"

cieszę się, że opcję dla nierozgarniętych okrasiłeś znakiem :')
zaś jak się jedzie 220 to trzeba bardzo uważać na tych co jadą 200 i właśnie usiłują tapać w swojego pocketa :)))) zamiast wrócić szybciutko na przynależny im prawy pas  :P


Jezdziles kiedys 220? Ja jezdzilem. Pamietaj ze roznica predkosci miedzy 220 a 200km/h wynosi raptem 20km, wiec wyprzedzasz w tempie spacerowej jazdy rowerem. Do tego elastycznosc pojazdu przy takiej predkosci jest "zadna" - nie dramatyzowalbym wiec z tym "bardzo uwazaniem"
BTW, ja nie mam pocketa.

Cytat: "tramp"

jednym słowem lubisz prace ręczne :)) i kombinujesz ile wlezie a to skórka a to jasność a to dzień/noc
Wybacz Kwieto ale mam nadzieję, że Cię nie spotkam przed sobą na drodze :))


Primo - nawigacje mozna skonfigurowac PRZED wyruszeniem w podroz. Nie wierze, ze ciagle jezdzisz po kilka godzin i niemal zawsze zmierzch/swit zastaje Cie gdy akurat jedziesz 220km/h, do tego wyprzedzajac inny samochod.
Secundo - opcje automatyczne maja to do siebie ze sa automatyczne. Powtorze co kiedys uslyszalem na targach foto od przedstawiciela Nikona o jednym z modeli aparatow foto - "jak sie wylaczy wszystkie automatyki, to da sie tym aparatem zrobic dobre zdjecia" :"))
Wole pewne opcje ustawiac recznie, kiedy mam nad tym kontrole (np. moge sie zatrzymac), niz awaryjnie kombinowac w trasie, bo akurat w kluczowym momencie program zmienil skorke na taka, ktora akurat w danym swietle jest nieczytelna. Zwlaszcza ze, Tertio - przyporzadkowywanie zmiany skorki do godzin przypomina gotowanie jajek na miekko przy pomocy zegarka ze stoperem. Zaleznie od wielkosci jajka a takze np. tego czy bylo zimne (prosto z lodowki), czy cieple (np. lezalo na stole), "typowe" 3 minuty moga wynosic 2:30, 4:00, 3:15, i tak dalej. Gdyby funkcja byla sprzezona na przyklad z czujnikiem zmierzchowym - zgoda, super opcja. Ale poniewaz dziala jako swego rodzaju "budzik", to jej przydatnosc jest bardzo rozna w zaleznosci od preferencji uzytkownika - w skrajnym przypadku moze bardziej przeszkadzac niz pomagac.



Cytat: "tramp"

podkreślałeś powyżej, że nie trzeba używać rysika czy to był niejaki Hans Kloss  :P


Podkreslilem, bo IMO tapniecie palcem w ekran mozna wykonac niemal na niego nie patrzac. Gdyby wymagalo to uzycia rysika, rozumialbym Twoj argument, ze " jak ktoś łyka w szybkim tempie kilometry i nie jedzie tirem to nie ma czasu przełączać ręcznie dzień/noc". A jesli moze to zrobic palcem, to tym bardziej nie rozumiem dlaczego ktos jadac droga (nawet niech bedzie te 220km/h) ma nie miec czasu na dwa tapniecia w ekran, zwlaszcza ze mozna je wykonac niemal na slepo?
W czym problem?

Cytat: "tramp"

lubisz kombinować, nie doceniasz rozwiązań OK


Doceniam, tyle ze nie mam zamiaru ich uzywac "na slepo". I zauwazam ze nie zawsze automatyka sie sprawdza. Generalnie autmatyczne przelaczanie skorek jest ok, ale nie jest to dla mnie opcja "musze miec", no i jestem w stanie zrozumiec argument, ze taka opcja nie zawsze sie sprawdzi - ba, moge sobie nawet wyobrazic sytuacje, ze bardziej zaszkodzi niz pomoze.
Co nie znaczy ze opcja jest zla, nie mam po prostu zamiaru przed nia "klekac".
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.

*

tramp

Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 10, 2006, 20:11:42 »
Cytat: "kwieto"

Moze w iGo wiecej. w TT jest to tapniecie w dolny lewy rog, potem tapniecie w gorny prawy - wlasciwie mozna to zrobic nawet nie patrzac...

a w iGO można to zrobić zapalając papierosa i nie patrząc :))

Cytat: "kwieto"

Jezdziles kiedys 220? Ja jezdzilem. Pamietaj ze roznica predkosci miedzy 220 a 200km/h wynosi raptem 20km, wiec wyprzedzasz w tempie spacerowej jazdy rowerem. Do tego elastycznosc pojazdu przy takiej predkosci jest "zadna" - nie dramatyzowalbym wiec z tym "bardzo uwazaniem"

sorry kwieto ale jeździłeś kiedyś przyzwoicie szybkim samochodem ?
ja jeździłem
pamiętaj, że @#$#@ audi to nie to co niektóre inne pojazdy  :)
tak więc nie dramatyzowałbym tak z tą elestycznością

Cytat: "kwieto"

Primo - nawigacje mozna skonfigurowac PRZED wyruszeniem w podroz.

tak jak pooglądać sobie papierowego Shella albo inne Marco Polo
dziękuję i pozdrawiam

Cytat: "kwieto"

Secundo - opcje automatyczne maja to do siebie ze sa automatyczne. Powtorze co kiedys uslyszalem na targach foto od przedstawiciela Nikona o jednym z modeli aparatow foto - "jak sie wylaczy wszystkie automatyki, to da sie tym aparatem zrobic dobre zdjecia" :"))

a przedstawiciel Canona leje z głupka w kącie bo Canon na aparatach, które dzięki rewelacyjnej automatyce robią wspaniałe, amatorskie zdjęcia robi 10 razy więcej kasy niż Nikoś
na sposób profesjonalny ma rację ale my mówimy o podstawowej funkcjonalności a nie zdjęciach na World Press Photo

Cytat: "kwieto"

Zwlaszcza ze, Tertio - przyporzadkowywanie zmiany skorki do godzin przypomina gotowanie jajek na miekko przy pomocy zegarka ze stoperem.

działa bardzo dobrze, jak nie używałeś to się nie mądrz; a przełącza nie według godzin tylko czasów zmierzchu i świtu w danej lokacji oczywiście
to czy przełączy 15 minut wcześnie albo później nie ma już takiego znaczenia tym bardziej, tym bardziej, że ewentualny np. wjazd albo wyjazd z lasu może i tak nam popsuć nastawę ręczną
generalnie zrobi się porządnie ciemno to przełączy, zacznie robić się jasno znów przełączy
to tak jak lekceważona przez Ciebie automatyka typu Nikon 3D-Color Matrix Metering, z której korzysta non-stop 90% nabywców wszystkich d-SLR-ów Nikona
jak komuś się nie podoba automat to zawsze jest ręczna optymalizacja albo bracketing ale raczej tak trudno bez automatu w ogóle coś działać :))))

Cytat: "kwieto"

ma nie miec czasu na dwa tapniecia w ekran, zwlaszcza ze mozna je wykonac niemal na slepo?
W czym problem?

problem w tym kwieto, że jedni muszą klikać a drudzy nie
każdy ma jak lubi

*

Offline kwieto

  • ******
  • 2785
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 10, 2006, 21:42:52 »
Cytat: "tramp"
tak więc nie dramatyzowałbym tak z tą elestycznością


Nie zmienia to faktu, ze w podanym przez Ciebie przykladzie wyprzedzasz z zawrotna predkoscia spacerowej jazdy rowerem. Doprawdy, wymaga to wyjatkowego skupienia, zwlaszcza na autostradzie.
BTW, to ze mam Audi, nie oznacza ze jest to jedyny samochod jakim jezdzilem, wiem ze to szokujace, ale jednak.

Cytat: "tramp"

działa bardzo dobrze, jak nie używałeś to się nie mądrz; a przełącza nie według godzin tylko czasów zmierzchu i świtu w danej lokacji


A czasy zmierzchu i switu czym sa okreslone, jak nie godzinami? To ze te godziny zmieniaja sie zaleznie od pory dnia i polozenia geograficznego jest oczywiste. Tak jak powiedzialem, zasada jest taka jak w "budziku", i nijak sie ma do faktycznych warunkow na drodze. BTW, mamy trzy rozne godziny zmierzchu i switu - "cywilny", "nawigacyjny", i "astronomiczny". Wg zmierzchu astronomicznego (najpozniejsza godzina zachodu slonca i najwczesniejsza godzina wschodu) w Polsce w okresie od mniej wiecej polowy maja do polowy lipca slonce w ogole nie zachodzi... :")

Cytat: "tramp"

problem w tym kwieto, że jedni muszą klikać a drudzy nie
każdy ma jak lubi


No wiec w czym problem?

Widze ze mniej interesuje Cie rozmowa prowadzaca do czegokolwiek, a bardziej udowadnianie "wyzszosci swiat wielkiej nocy nad swietami bozego narodzenia". Akurat nie mam na takie dysputy ochoty, wiec... PLONK
Ludzie zazdroszczą ci nie tego, że coś zrobiłeś, ale tego że ci się chciało to zrobić.