PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => TomTom => Wątek zaczęty przez: SaxxonS w Sierpień 16, 2006, 10:39:44
-
Pierwsza trasa z TomTom, wrażenia
Witam
Wczoraj byłem w trasie. Warszawa – Gdańsk – Sopot – Westerplatte – Warszawa.
No i tak. Mam również od wczoraj TomTom’a w wersji 5.210 (5430) wraz z mapą DE_AT_CH_PL_CZ_Plus-Map w v.571
No i muszę szczerzę powiedzieć że się rozczarowałem. Wcześniej używałem Automapy (3.9.3)
Niby trasa Gdańska nie jest wymagająca dla nawigacji, ale pod Warszawa jest dużo przecinających uliczek, miasteczek które TT pokazywał jako takie krótki przecinające główną drogę paski. AM jest dużo bardziej dokładna w trasie. Informacje prezentowane nie są tak ubogie jak w TT. W sumie to było widać tylko główną drogę i jakiś od czasu do czasu małe szczegóły. Wracałem, już z AutoMapą do domu.
W TT brakuje takich funkcji jak licznik czasu postoju, średnia prędkość, a w moim przypadku czas dojazdu do celu jakoś dziwnie się nie skarał mimo większej prędkości przez długi czas.
No ale teraz zalety. Ten system 3D w mieście jest rewelacyjny. Niestety TT nie wiedział co to Westerplatte (AM wiedziała) za to miał plan dojazdu na parking, a AM nic nie miała po za nazwą. W Warszawie mam wrażenie że TT jest bardziej szczegółowy lub mam po prostu starą AM.
Reasumując dziwie się ludziom którzy płaca prawie 2 tysiące za TomTom’a który przy pokryciu 19% nie ma żadnych szans z AutoMapa.
Jeśli jestem w błędzie to niech mnie ktoś uświadomi.
Pozdrawiam saxxons.
-
nie ma to jak wybrac sie w trase z mapa ze sredniowiecza i narzekac. lol
-
Jeśli jestem w błędzie to niech mnie ktoś uświadomi.
Pozdrawiam saxxons.
No to uswiadamiam:
No i tak. Mam również od wczoraj TomTom’a w wersji 5.210 (5430) wraz z mapą DE_AT_CH_PL_CZ_Plus-Map w v.571
To mapa co najmniej dwa "oczka" w dol do aktualnej wersji. Obecnie mamy mape DE_AT_CH_PL_CZ_Plus w wersji 608 (dla Navigatora) oraz PL_CZ_SK_HU w wersji 645 (dla serii GO). Pierwsza z nich ma 23% pokrycia, natomiast druga - 26%. Niby to niewielki skok, jednak wystarczajacy, by miec lokalne drogi np. na Jurze (sprawdzane jakies pol roku temu), oraz miejscowosci na trasie W-wa<>Gdansk (sprawdzane w ostatni weekend, trasa Bory Tucholskie (okolice Tlenia) - Grudziadz - Wabrzezno - Warszawa.
AM jest dużo bardziej dokładna w trasie.
Dokladna, czy "pokazuje wiecej szczegolow"? Bo jedno nie koniecznie idzie w parze z drugim. IMO TomTom, tam gdzie ma pokrycie, jest dokladniejszy.
W TT brakuje takich funkcji jak licznik czasu postoju, średnia prędkość,
Rzecz gustu - czas postoju mi nie potrzebny, natomiast srednia predkosc pokazuje komputer pokladowy :"P Zbyt duza ilosc informacji sprawia ze mapa/program staje sie nieczytelna (vide iGo), ja np. wole oszczedniejszy widok i mniej informacji, za to bardziej czytelne.
Reasumując dziwie się ludziom którzy płaca prawie 2 tysiące za TomTom’a który przy pokryciu 19% nie ma żadnych szans z AutoMapa.
hmmm, TomTom Navigator kosztuje obecnie cos kolo 700PLN, a ZTCW mozna go dostac juz za kwote rzedu 100-130 EURO. GO/ONE to inna para kaloszy, ale tam placisz nie tylko za program, ale tez urzadzenie nawigacyjne spelniajace tez funkcje np. zestawu glosnomowiacego - jesli policzysz koszt AM + Pocket + Odbiornik GPS + Zestaw glosnomowiacy, to koszt takiego zestawu moze byc wyzszy od wspomnianych przez Ciebie 2000 PLN (nawiasem mowiac, TomTom ONE mozna kupic juz za niecale 1400 PLN)
AM za to ma mapy jedynie dla obszaru Polski, TomTom - cala Europe Zachodnia + poszerzajacy sie wschod. Dla mnie np. bardziej jest istotna mozliwosc nawigacji po Europie niz szczegolowe mapy Polski - tam gdzie potrzebuje map "lokalnych" rowniez AM sobie nie radzi i tak czy siak musze korzystac ze skanowanych map papierowych.
Z TT pojade natomiast np. do Grecji, a z AutoMapa juz nie...
-
a ja wczoraj bylem we wroclawiu mam tomtom-a na N6600 i jestem bardzo zadowolony z tego zestawu. ciekawy jestem kiedy wyjdzie nowa mapa polski z wiekszym pokryciem polski dla TomTom-a ??
-
PL_CZ_SK_HU wersja 647 będzie lepsza od DE_AT_CH_PL_CZ_Plus wersji 571 ?
Niebędzie zadnego konfliktu pomiędzy ONE a Navigator?[/url]
-
Konflikt będzie, nie zarejestrujesz tej mapy na Navigatorze.
No chyba że masz Navigatora letko zmodyfikowanego ;)
Mi ETA TT wylicza zdecydowanie trafniej niż AM. Nie wspominając że w TT mam ETA odrazu, nie po 5 minutach jazdy.
-
przypadkiem ostatnia wersja DE_AT_CH_PL_CZ_Plus to nie 6.32 ?
-
przypadkiem ostatnia wersja DE_AT_CH_PL_CZ_Plus to nie 6.32 ?
owszem :"P
Tym bardziej wersja 571 to prehistoria.
-
... TT pokazywał ... takie krótki przecinające główną drogę paski. AM jest dużo bardziej dokładna w trasie. Informacje prezentowane nie są tak ubogie jak w TT. W sumie to było widać tylko główną drogę i jakiś od czasu do czasu małe szczegóły.
To ma chyba nawigować czyli prowadzić do celu, a nie pokazywać ładne obrazki. Prowadząc auto wolę by na ekranie pojawiało się tylko tyle danych ile jest koniecznych - dużo więcej danych masz na "wyświetlaczu" pod nazwą "przednia szyba", prawda ? :)
W TT brakuje takich funkcji jak licznik czasu postoju, średnia prędkość, ....
Mam możliwość używania trzech systemów - AM, TT i G.Que.
Swoje wymagania dzielę na kilka grup (oprogramowanie w kolejności "dobroci")
I. Dokładność map
Garmin, TT, AM
II. Pokrycie (odnoszę tylko do Polski)
Garmin ...... AM (za skąpą bazę adresową) ... ... TT
III. Czas reakcji na zły manewr (zjechanie z trasy)
TT, AM (prawie równo) ... ... Garmin (cholery idzie dostać w gęstej zabudowie - czasem warto się zatrzymać, bo Jadźcce zaczynają się nakładać komunikaty o zjechaniu i przeliczaniu ). Ten problem mają zresztą wszystkie urządzenia Garmin'a, niezależnie od ceny.
IV. Czas przeliczenia nowej trasy po zjechaniu
TT, AM, Garmin
V. "Funkcjonalności" przygotowania tras
AM, Garmin ... TT
VI. "Inteligentność" wytyczenia nowej trasy po zjechaniu z wytyczonej.
TT, AM, Garmin (choć tym dwóm ostatnim trafiają się czasem rózne "kwiatki").
VII. Funkcjonalność POI
Garmin i TT (chyba równo), ... AM
VIII. Szybkość przygotowania nowej trasy (przed podróżą)
TT ... AM, Garmin (te dwa prawie równo)
IX. Funkcje statystyczne
Garmin ... AM ... TT
X. Czytelność nawigacji - Zostawiłem to na koniec, bo trudno tu o jednoznaczność, AM to 2D a pozostałe to juz 3D, jednak odnosząc się do tego co można spotkać to :
TT, Garmin (3D), AM, ... Garmin 2D
To oczywiście moje subiektywne odczucia, ale do żadnego z systemów nie mam uprzedzeń, więc chyba opinia jest zbliżona do obiektywnej.
-
gps am brawo, dobre porównanie ;]
jako ciekawostkę powiem że we wrocku to nawet gps wam nie pomoże ;]
jak [lubosz kubik]-czech nowy trener sląska wrocław
chciał dojechać do klubu w centrum miasta bo była prezentacja drużyny to jego sprzęt naeigacyjny wpuściłgo w manowce ;] ktoś go musiał odebrać z pod galerii dominikańskiej ;]
pzdr
-
ja jak pisalem wczesniej z tt po wrocku czuje sie bardzi pewnie i nie wpuscil mnie w maliny. moze ktos z was wie kiedy beda nowe mapy z wiekszym pokryciem polski do tt ??
-
Razem z TT6 beda mapy 6.50 (te same co w GO 910)
-
no ale w GO 910 widze ze pokrycie polski jest 26 % ?? czyli nic sie nie zmieni ??
-
W TT Navigator 5 jest 23% wg strony TomTom
-
W TT Navigator 5 jest 23% wg strony TomTom
nie wiem czy mi sie wydaje ale ty mowisz chyba o mapie Map of DE, AT, CH, PL and CZ
a PL-CZ-SK-HU-Map ma 26 % pokrycia
-
W TT Navigator 5 jest 23% wg strony TomTom
nie wiem czy mi sie wydaje ale ty mowisz chyba o mapie Map of DE, AT, CH, PL and CZ
a PL-CZ-SK-HU-Map ma 26 % pokrycia
Tak, ale ona jest dla GO/ONE, a nie dla Navigatora.
-
moze ktos z was wie kiedy beda nowe mapy z wiekszym pokryciem polski do tt ??
Pracownik GPS24.pl w rozmowie telefonicznej zapewnił mnie że nowa mapa Polski z pokryciem 40% będzie dostępna zimą/wczesną wiosną.
-
Mam urządzenie TomTom GO 700, Aplik. 5,440, GPS v1.21, Mapa: Western Europe-Map" v606. Mam dwa pytania:
1. Od kilku dni bardzo słabo TT "widzi" satelity. Włączy sie na kilka minut a później np. przez 0,5 godz. jazdy jest komunikat "Czeka na prawidłowy sygnał GPS...." Zatrzymam się postoje 10 minut i nic - nie "załapuje". Zrobiłem "przywróć ustawienia fabryczne" i nie pomogło. Czy mogę zrobić bez konsekwencji "reset" i czy pomoże? Ten od strony stacji dokującej. Mam go na gwarancji - czy pozostał mi tylko serwis ?
2. Podałem na wstępie swoja konfigurację - czy i gdzie moge dokupić szczegółowsze mapy ?
Tomasz
-
moze ktos z was wie kiedy beda nowe mapy z wiekszym pokryciem polski do tt ??
Pracownik GPS24.pl w rozmowie telefonicznej zapewnił mnie że nowa mapa Polski z pokryciem 40% będzie dostępna zimą/wczesną wiosną.
haha, a skąd on wie ? ... chyba z porannej herbaty wywróżył, chociaż jeśliby tak po "automapowemu" popatrzeć, to jest jeszcze pytanie: a która zima/wiosna wchodzi w grę? No i jeszcze skąd ta liczba 40%? Wolałbym byśmy sobie podawali informacje poparte jakimś chociażby linkiem, popatrz na posty np.: Moi.
pozdr
Sebastian
-
haha, a skąd on wie ? ... chyba z porannej herbaty wywróżył
haha strzal w 10. :) Herbatka robiona przez TomTom LTD zapewniała nas o takim stanie rzeczy więc co my skromni sprzedawcy mamy mowic naszym kochanym klientom??
-
Najnowsza wersja mapy Polski jest w pakiecie 660.1212_Cen_Eur_plus_major_roads_of_WE
Jest dużo dokładniejsza niż ostatnia wersja PL-CZ-SK-HU_V652.1211
Pozdrawiam
-
Teraz używam TT 5.2 z mapami 6.47 na N70.
Z tą antena GPS od Nokii i jest super.
Gorąco polecam takie zestawienie.
-
TomToma v. 5.0 na PDA testowalem w Szwecji, spisal sie rewelacyjnie, za kazdym razem znajdowal kazda najmniejsza uliczke. Pokrycie chyba 99% o ile pamietam.
-
Jeśli jestem w błędzie to niech mnie ktoś uświadomi.
Pozdrawiam saxxons.
No to uswiadamiam:
No i tak. Mam również od wczoraj TomTom’a w wersji 5.210 (5430) wraz z mapą DE_AT_CH_PL_CZ_Plus-Map w v.571
To mapa co najmniej dwa "oczka" w dol do aktualnej wersji. Obecnie mamy mape DE_AT_CH_PL_CZ_Plus w wersji 608 (dla Navigatora) oraz PL_CZ_SK_HU w wersji 645 (dla serii GO). Pierwsza z nich ma 23% pokrycia, natomiast druga - 26%. Niby to niewielki skok, jednak wystarczajacy, by miec lokalne drogi np. na Jurze (sprawdzane jakies pol roku temu), oraz miejscowosci na trasie W-wa<>Gdansk (sprawdzane w ostatni weekend, trasa Bory Tucholskie (okolice Tlenia) - Grudziadz - Wabrzezno - Warszawa.
AM jest dużo bardziej dokładna w trasie.
Dokladna, czy "pokazuje wiecej szczegolow"? Bo jedno nie koniecznie idzie w parze z drugim. IMO TomTom, tam gdzie ma pokrycie, jest dokladniejszy.
W TT brakuje takich funkcji jak licznik czasu postoju, średnia prędkość,
Rzecz gustu - czas postoju mi nie potrzebny, natomiast srednia predkosc pokazuje komputer pokladowy :"P Zbyt duza ilosc informacji sprawia ze mapa/program staje sie nieczytelna (vide iGo), ja np. wole oszczedniejszy widok i mniej informacji, za to bardziej czytelne.
Reasumując dziwie się ludziom którzy płaca prawie 2 tysiące za TomTom’a który przy pokryciu 19% nie ma żadnych szans z AutoMapa.
hmmm, TomTom Navigator kosztuje obecnie cos kolo 700PLN, a ZTCW mozna go dostac juz za kwote rzedu 100-130 EURO. GO/ONE to inna para kaloszy, ale tam placisz nie tylko za program, ale tez urzadzenie nawigacyjne spelniajace tez funkcje np. zestawu glosnomowiacego - jesli policzysz koszt AM + Pocket + Odbiornik GPS + Zestaw glosnomowiacy, to koszt takiego zestawu moze byc wyzszy od wspomnianych przez Ciebie 2000 PLN (nawiasem mowiac, TomTom ONE mozna kupic juz za niecale 1400 PLN)
AM za to ma mapy jedynie dla obszaru Polski, TomTom - cala Europe Zachodnia + poszerzajacy sie wschod. Dla mnie np. bardziej jest istotna mozliwosc nawigacji po Europie niz szczegolowe mapy Polski - tam gdzie potrzebuje map "lokalnych" rowniez AM sobie nie radzi i tak czy siak musze korzystac ze skanowanych map papierowych.
Z TT pojade natomiast np. do Grecji, a z AutoMapa juz nie...
Skoro dla Ciebie IGO jest nieczytelny i musisz korzystac z papierowych map na terenie polski to moze pomyliles fora?
-
Skoro dla Ciebie IGO jest nieczytelny i musisz korzystac z papierowych map na terenie polski to moze pomyliles fora?
To do mnie?
Jesli tak, to uprasza sie o czytanie ze zrozumieniem...
Jesli chcesz pisac byle cos napisac, to zapraszamy do hyde parku.
-
Skoro dla Ciebie IGO jest nieczytelny i musisz korzystac z papierowych map na terenie polski to moze pomyliles fora?
To do mnie?
Jesli tak, to uprasza sie o czytanie ze zrozumieniem...
Jesli chcesz pisac byle cos napisac, to zapraszamy do hyde parku.
Nie mam zamiaru sie powtarzac, co do IGO zupelnie sie z Toba nie zgadzam, jest to program gdzie sam sobie mozesz ustalac ile chcesz miec info w trybie mapa czy tez kokpit.
Wiec Twój wywód vide natłoku informacji na ekranie jest chybiony albo po prostu nie umiesz go obsługiwac.
Co do AM to jest to mapa na drogi a jak sie wybierasz w gleboki las to nie dziwota ze sie gubisz.
A propos - do hyde parku i tak zajrze :D
-
Nie mam zamiaru sie powtarzac, co do IGO zupelnie sie z Toba nie zgadzam, jest to program gdzie sam sobie mozesz ustalac ile chcesz miec info w trybie mapa czy tez kokpit. Wiec Twój wywód vide natłoku informacji na ekranie jest chybiony albo po prostu nie umiesz go obsługiwac.
Ilosc info to jedno, a sposob pokazania drog czy innych informacji to drugie. iGo nie uzywam, ocene opieram na screenshotach podanych przez innych uzytkownikow. IMO TomTom jest o wiele bardziej czytelny, kropka. Wynika to nawet ze screenshotow podanych przez tych samych uzytkownikow - uzyj opcji "szukaj" jesli chcesz sie do nich dokopac.
P.S.
Nie ma obowiazku zgadzania sie z moja opinia.
Co do AM to jest to mapa na drogi a jak sie wybierasz w gleboki las to nie dziwota ze sie gubisz.
Jeszcze raz uprasza sie o czytanie ze zrozumieniem. Powtorze lopatologicznie - jesli wybieram sie w gleboki las, to AM, mimo teoretycznie doskonalej siatki drog, i tak sobie nie radzi (co sam zreszta powyzej bez zdziwienia przyznales). Dlatego IMO twierdzenie o "najlepszosci" AM tylko na podstawie tego ile km drog zawiera sie w tym programie, mija sie z celem. Bo w wiekszosci przypadkow gdy juz te "lokalne drogi" sa potrzebne, i tak okazuje sie ze zwykla mapa papierowa (lub jej skan) lepiej spelniaja swoje zadanie.
Powtorze jeszcze raz - sugeruje czytanie tekstu ze zrozumieniem - to naprawde nie boli.
-
Też mam aktualną AM i właśnie wczoraj kupiłem nowego TT6,, choć miałem TT5! Czemu?
- Przewaga AM w trasie. Poza miastami w Polsce TT ma za małe pokrycie. Jak jeżdzę po Polsce, to faktycznie stan pokrycia mam TT jest w trasie niewystarczający. Fajnie jest póki jedziesz głowną drogą, ale jak ostatnio droga była zablokowana, to AM pozwoliła skutecznie objechać korek po lokalnych dróżkach, których w TT nie ma.
- Punkty użytkownika - wtyczka AMPOISync - i ściąganie z netu np. pozycji np. ulubionych bankomatów czy sklepów, to super wygoda. Pod tym względem totalna przewaga AM
- Poza tym same przewagi TT. 3D, sposób prowadzenia, płynność przewijania za zakręcie czy na rondzie. Zawsze tylko czekam na okazję, żeby przełąćzyć się na TT. Za granicą oczywiśćie tylko TT, ale wczoraj kupiłem właśnie nową TT6 na Polskę i EW. Z wytęsknieniem będę czekać, aż TT będą mieć mapy z taką ilością szczegółow co AM. Wtedy wyrzucę AM. Bo w jej nową wersję już chyba nikt nie wierzy!!!
-
Nie mam zamiaru sie powtarzac, co do IGO zupelnie sie z Toba nie zgadzam, jest to program gdzie sam sobie mozesz ustalac ile chcesz miec info w trybie mapa czy tez kokpit. Wiec Twój wywód vide natłoku informacji na ekranie jest chybiony albo po prostu nie umiesz go obsługiwac.
Ilosc info to jedno, a sposob pokazania drog czy innych informacji to drugie. iGo nie uzywam, ocene opieram na screenshotach podanych przez innych uzytkownikow. IMO TomTom jest o wiele bardziej czytelny, kropka. Wynika to nawet ze screenshotow podanych przez tych samych uzytkownikow - uzyj opcji "szukaj" jesli chcesz sie do nich dokopac.
P.S.
Nie ma obowiazku zgadzania sie z moja opinia.
Co do AM to jest to mapa na drogi a jak sie wybierasz w gleboki las to nie dziwota ze sie gubisz.
Jeszcze raz uprasza sie o czytanie ze zrozumieniem. Powtorze lopatologicznie - jesli wybieram sie w gleboki las, to AM, mimo teoretycznie doskonalej siatki drog, i tak sobie nie radzi (co sam zreszta powyzej bez zdziwienia przyznales). Dlatego IMO twierdzenie o "najlepszosci" AM tylko na podstawie tego ile km drog zawiera sie w tym programie, mija sie z celem. Bo w wiekszosci przypadkow gdy juz te "lokalne drogi" sa potrzebne, i tak okazuje sie ze zwykla mapa papierowa (lub jej skan) lepiej spelniaja swoje zadanie.
Powtorze jeszcze raz - sugeruje czytanie tekstu ze zrozumieniem - to naprawde nie boli.
Jezeli nie uzywalem programu to po prostu sie nie wypowiadam i kropka. Kazdy moze sie wymadrzac o czyms o czym nie ma pojecia, a Ty jak sam przyznales nie miales IGO tylko opierasz swoja opinie na opiniach innych, bo gdzies widziales screeny itp.
Sposob pokazania drog w IGO nie jest w lepszy od Tomtoma ale za to posiada wiecej opcji zoomu i trybu przegladowego.
Co do czytania ze zrozumieniem:
1.AM jest na drogi, nie w las, w tym sie zgadzam.
2.Kto twierdzi ze AM jest najlepsza?Ja napewno nie.
-
Juz pisalem - jesli chcesz sie klocic, to idz do HydePark i tam sobie znajdz temat.
Napisalem o swojej opinii na podstawie screenshotow z trzech programow publikowanych na forum, kropka.
Nikt nie ma obowiazku zgadzac sie z moja opinia
Ja nie mam obowiazku zgadzac sie z opinia innych.
Swoim czepianiem sie nie wnosisz nic do tematu, moze napisalbys cos konstruktywnego? Przypominam ze temat jest w dziale i dotyczy TomToma, moze napiszesz swoja opinie o tym programie?
Wrazenia z pierwszej trasy przy uzyciu tego programu?
Z mojej strony EOT.
-
tzn. Kwieto tylko faktem jest, że niepokorny ma ciutkę sporo racji
forum niestety pełne jest nic nie wnoszących opinii ludzi, którzy czegoś tam nie wiedzą, czegoś innego nie wiedzieli albo ktoś im coś powiedział i teraz to ślepo powtarzają
oczywiście każdy ma prawo do wypowiadania własnych opinii ale tak naprawdę niech każdy się popuka pięć razy w czoło i zastanowi zanim się wypowie (tak więc w tym sensie nie używałeś iGO to się nie wypowiadaj bo co jest warta Twoja opinia ugruntowana na podstawie przeglądu kilku screenów - warta jest niestety tyle co zeszłoroczny śnieg :)) )
szczerze mówiąc ja w podobny sposób :( wypowiadam się o palm os, i co miło Ci ?
ja w wątku o MN6 już się dalej nie wypowiadam bo mnie któryś mądry admin skasował moją ripostę a wypowiada się gość który nie ma pojęcia porównując zopytmalizowane co do wielkości pliku wynikowego mapy Teleatlasa i TT i te niezoptymalizowane Navignona Navteq. I dyskutuj tu z takim :(
(gość niech na kucharza, może się nada)
oczywiście zawsze trudno jest stwierdzić kiedy nasz wiedza pozwala już na wypowiadanie się a kiedy nie ale przykładów z forum jest mnóstwo, że ktoś coś usłyszał albo zobaczył i już przechodzi do wniosków końcowych :(
-
widzę Kwieto, że także brylujesz w tym wątku lecz nawet nie zwróciłeś uwagi na bzdury powyżej
acha funkcja lane assist z MN6 jest istotnie przydatna (szczególnie ofermom orientacyjnym) i nie znajduje ona swojego odpowiednika w innych nawigacjach więc nie broń tak zawzięcie tylko TT bo wszystkie warte choć funta nawigacje podpowiadają keep left albo keep right
-
Moze automapa ma wieksze pokrycie ale nie prawda jest ze TT ma w wiekszosci glowne drogi bo jechalem trase katowice-tarnow wioskami ze wzgledu na stan drogi kr-tar i to wlasnie automapa wyswietlila mi szczere pole po przelaczeniu na tt byla normalnie droga. Zaraz ktos mi powie, ze to moze jakas jedna niedorobka ale jak na razie w moim przypadku tt wykazal ich mniej niz am.
-
widzę Kwieto, że także brylujesz w tym wątku lecz nawet nie zwróciłeś uwagi na bzdury powyżej
Nie rozumiem?
Co do iGO - w tym watku napisalem jedynie:
"Zbyt duza ilosc informacji sprawia ze mapa/program staje sie nieczytelna (vide iGo), ja np. wole oszczedniejszy widok i mniej informacji, za to bardziej czytelne."
a potem odeslalem do watku ze screenshotami z iGO.
Znalazlem tamten watek i zacytuje swoja wypowiedz:
"TomTom najczytelniejszy, iGo najbardziej gadzeciarskie (ale zarazem najwiekszy smietnik przy pokazywaniu duzego obszaru), AM najbrzydsza (ale czytelniejsza od iGo)"
A screenshoty o ktorych mowa mozna znalezc tutaj.
http://www.pdaclub.pl/forum/viewtopic.php?t=38961&postdays=0&postorder=asc&highlight=igo&start=120
Argument o uzywaniu jest slabym argumentem -
Po pierwsze screenshoty pokazywaly programy w ich domyslnych konfiguracjach, wiec pokazuja jak program bedzie widziany przez (IMO) wiekszosc uzytkownikow.
Po drugie, pokazuja pewne zalozenia konstrukcyjne programu - np. TomTom przy podgladzie trasy w ogole nie pokazuje nazw ulic, a iGO stara sie pokazac je wszystkie - co sprawia ze zaplanowana trasa jest slabo widoczna spod natloku nazw. Byc moze da sie to przekonfigurowac, tyle ze tak samo da sie przekonfigurowac TomToma (np. ja sobie zrobilem wlasne skorki dzienna i nocna, by uwypuklic te informacje ktorych najbardziej potrzebuje podczas jazdy) :")
Po trzecie, czy musze byc wlascicielem/uzytkownikiem produktu by moc go ocenic? Czy musze byc wlascicielem Ferrari, by moc oceniac ze jest "ladny" lub "brzydki"? To nie-wlascicielom i nie-kierowcom nie wolno wydawac takich opinii? Zwroc uwage - nie krytykuje np. funkcjonalnosci iGO (choc czytam wiele zazalen np. na klopoty iGo z ulicami jednokierunkowymi itd., itp.), a moj komentarz dotyczyl jedynie wygladu tego programu. Screenshotow jest w sieci na tyle wiele, by wyrobic sobie na ten temat opinie, bez potrzeby uzywania tego softu.
Po czwarte wreszcie - napisalem swoja opinie na temat wygladu iGo. Nie zmuszam nikogo by sie ze mna zgadzal. Moge podjac dyskusje na temat argumentow DLACZEGO mam zarzuty do czytelnosci iGO, chcialbym jednak aby rozmowa przebiegala na pewnym, hmmm..., minimalnym poziomie. Teksty w stylu "Skoro dla Ciebie IGO jest nieczytelny i musisz korzystac z papierowych map na terenie polski to moze pomyliles fora?" sa ponizej poziomu przeze mnie akceptowalnego. Moge dyskutowac, natomiast tlumaczyc sie w odpowiedzi na ataki wynikajace z niezrozumienia tego co napisalem (choc wydaje mi sie ze pisalem dosc prostymi slowami) nie zamierzam.
Zwroc uwage - nie krytykuje sposobu kalkulacji trasy, wyboru drog, czy innych tego typu rzeczy (w odniesieniu do pkt. 3 - nie opisuje tego czy dobrze lub zle sie jezdzi Ferrari), ale tylko i wylacznie wyglad, ktory nawet jesli moze ulegac modyfikacjom (inne skorki, wlaczenie/wylaczenie POI, itd) to ilosc tych modyfikacji jest ograniczona. Podobnie do Ferrari moge dodac spoiler, szersze opony, zmienic niektore elementy zawieszenia itp., itd. - ale samego "rdzenia", czyli silnika, skrzyni biegow, przelozenia napedu czy karoserii nie zmienie. Reasumujac - "karoseria" iGO, na podstawie tego co widzialem, mi nie odpowiada.
Poza tym, nie rozumiem rozdmuchiwania wielkiego tematu z jednej uwagi na marginesie, sprowadzajacej sie do dwoch slow w nawiasie - cytuje: "vide iGO" - i sluzacej jedynie ilustracji pewnej mysli.
Przypominam, ze watek dotyczy TomToma...
Co do MN6 - dobrze by bylo nie mieszac watkow i na wypowiedzi z tamtego watku odpisywac w tamtym watu, a na wypowiedzi z tego - tutaj.
Ja nie bronie TT, jedynie zwracam uwage, ze stwierdzenie iz nie ma on ZADNEJ informacji o tym ktorej strony drogi sie trzymac, mija sie z prawda.
Nie znam MN6, ale przypuszczam (na podstawie wiekszosci softu do nawigacji z ktorym mialem stycznosc), ze informacja na jego ekranie rowniez de facto sprowadza sie do info typu "trzymaj sie lewej strony". Zwroc uwage, ze na screenshocie MN6 nie pokazuje JEDNEGO pasa, ktorego nalezaloby sie trzymac, a trzy do wyboru - i przypuszczam ze podobnie pokazywal w przypadku opisanego w tamtym watku skretu w prawo - pokazalby, zeby zajac jeden (dowolny) z trzech pasow do skretu i tyle. Pytanie do uzytkownikow MN6 czy mam racje czy nie - ale trzymajmy sie tamtego watku jesli chcesz odpowiadac.
Przypomne tez, ze w tamtym watku rowniez napisalem, ze wiadoma opcja dla mnie raczej jest nieprzydatna, ale dopuscilem tez mozliwosc, ze dla kogos innego moze byc pomocna. Kusi mnie by powiedziec, ze opcja ta rowniez IMO tylko zaciemnia obraz i sprawia ze ekran nawigacji staje sie mniej czytelny - ale moze sie od tego powstrzymam :"P
-
Dajcie se po POI i będzie kwita :))
Każdy z tych programów (i map) ma inne uwarunkowania i udowadnianie, który lepszy to raczej dobra okazja do skakania sobie do oczu, nizdo dojścia o konsensusu.
Prawda jest taka, że nie ma idealnego oprogramowania.
-
Dajcie se po POI i będzie kwita :))
Każdy z tych programów (i map) ma inne uwarunkowania i udowadnianie, który lepszy to raczej dobra okazja do skakania sobie do oczu, nizdo dojścia o konsensusu.
Prawda jest taka, że nie ma idealnego oprogramowania.
Zgadza sie. I usiluje to wytlumaczyc od wczoraj - ze to co napisalem jest moja opinia, i "strzelanie do mnie" ze nie mam racji mija sie w tym przypadku z celem - ocena wygladu zawsze bedzie subiektywna, w przeciwienstwie do oceny parametrow technicznych (choc i tu mozna podciagnac je pod specyficzne, indywidualne preferencje)
Przejrzalem jeszcze raz screenshoty z iGO i podtrzymuje zdanie - znalazlem tez pare innych nieczytelnosci (np. gorsze niz w TT oznaczenie ulic wylaczonych z ruchu)
-
Kazdy ma swoje zdanie i chyba o to chodzi, bo jak kazdy by mial ejakulacje po pierwszym uzyciu soft do navi, to pewnie tego forum by nie bylo.
-
Tez uwazam, ze nie ma co sie czepiac slow innch choc czasem warto kiedy mozna cos uswiadomic lub wskazac blad.
Ja uzywam TT i AM, a ostatnio troche iGO. Kady z programow jest inny i to pod wieloma wzgledami. Ja bym z nich zrobil jeden super programik (co nie znaczy, ze pasowalby wszystkim :D
Prezentacja mapy: Dla mnie prosta prezentacja TT jest zupelnie OK, ale iGO ma niesamowity "engine" graficzny (plynnosc porownywalna z TT, a bardziej efekowny z paroma sensownymi udogodnieniami np. autooddalanie, przyblizanie).
Istrukcje glosowe: tutaj TT jest swietny (dla mnie :)) gada tyle ile trzeba, nie chlapie jezykiem bez potrzeby, nie powtarza, glos ma (meski) sensowny, a komunikaty sa po polsku poprawnie (przy iGO mozna sie usmiac, albo zdenerwowac jesli jest sie z LPR :terrified:
Funcjonalnosc/interface: tutaj przyzwyczajenia znacza naprawde duzo, ktos nawykly od poczatku do Am to nie dziwie sie, ze ma klopoty czy awersje do innych podejsc, a co tu duzo mowic TT i iGO sa naprawde sensowne w obsludze, oczywiscie wszyscy uzytkownicy iGO czekaja na ostrzeganie (kombinatorzy robia jaka hybrydowa mieszanke miomap 3.2 z igo i w rezultacie maja ostrzezenia), za to poi.mobile.net jest dzieki uzytkownikom AM znakomitym zrodlem ciagle darmowych :O~ punktow rowniez dla TT i iGO
Ogolnie mowiac nie dziwie sie, ze ktos jezdzi w Polsce tylko z AM, albo tylko z TT/iGO (dla mnie np. Trojmiasto maja swietnie pokryte i mi wystarcza), w Europie Zach TT/iGO sa dla mnie rownowazne (zwlaszcza jak sie pokaze iGO 2006SE - to ostrzeganie, bo czasem sie przydaje
:proud: ), w Europie Wsch za to iGO jest nie do pobicia (choc jak podejrzewam/mam nadzieje za jakis rok wiele sie wyrowna w tym wzgledzie) >:)
Jeszcze jedno TT i iGO nie wieszaja sie w zasadzie, AM niestety tak :(
Niech kazdy uzywa co uwaza, dla mnie TT jest super i wystarcza w 99% przypadkow (no i na Nokii z Symbianem tez mi sie spisywal swietnie), ale jesli wybiore sie do Rumunii ]:> to skorzystam z iGO (no ale jak jade do jakies pipidowki to AM wraca do lask :huh: )
-
trochę tu trzeba wyprostować :)
Istrukcje glosowe: tutaj TT jest swietny (dla mnie :)) gada tyle ile trzeba, nie chlapie jezykiem bez potrzeby, nie powtarza, glos ma (meski) sensowny, a komunikaty sa po polsku poprawnie (przy iGO mozna sie usmiac, albo zdenerwowac jesli jest sie z LPR :terrified:
nowa w tym temacie na rynku firma musiała opracować komunikaty w x językach więc czego się od razu spodziewasz
no i dobrze, że napisałeś dla mnie bo włącz sobie komunikaty angielskie w iGO to zobaczysz poziom TT a włącz sobie Navignona to zobaczysz mistrzostwo świata (mówimy oczywiście o jedynym słusznym języku nie-polskim)
-
a ludzie dodam, że piszą rózne rzeczy
np. w jednym z wątków jeden mędrzec "analizuje" funkcję przełączania dzień/noc w iGO powątpiewając, że nie zawsze da nam to efekt idealny bo raz jest mocniej ciemniej raz mniej :))))
o ile jest to jasne jak drut nawet dla laika to gość kompletnie zapomina, że jak ktoś łyka w szybkim tempie kilometry i nie jedzie tirem to nie ma czasu przełączać ręcznie dzień/noc i funkcja według zegara astonomicznego działa fantastico
-
a ludzie dodam, że piszą rózne rzeczy
np. w jednym z wątków jeden mędrzec "analizuje" funkcję przełączania dzień/noc w iGO powątpiewając, że nie zawsze da nam to efekt idealny bo raz jest mocniej ciemniej raz mniej :))))
o ile jest to jasne jak drut nawet dla laika to gość kompletnie zapomina, że jak ktoś łyka w szybkim tempie kilometry i nie jedzie tirem to nie ma czasu przełączać ręcznie dzień/noc i funkcja według zegara astonomicznego działa fantastico
Ale to tez wynika z rozwiazan zastosowanych w programie!
Jesli w TT przelaczenie sie miedzy trybem dziennym/nocnym to dwa tapniecia palcem w ekran, (zaznaczam - wystarczy palec, nie ma potrzeby uzywania rysika), to nawet jadac 200km/h na autostradzie mozna spokojnie wykonac taka operacje.
Ciekawe jak w takim razie wyglada to w iGO....
Owszem autmoatyczna zmiana kolorow to opcja ciekawa, ale znowu - znaczenie (dla mnie) jest czwartorzedne.
-
a dla mnie na znaczenie pierwszorzędne bo doceniam, że ktoś pomyślał
a poza tym zamiast tapac dwa razy w pocketa zawsze można przyspieszyc do 220 :)))))
ps1. w iGO są dwa ale może trzy tapnięcia bo trzeba tam na dole wybrać podmenu chyba, nie pamiętam bo nie trzeba nic ręcznie przełączać
na dzień dzisiejszy brakuje tylko automatycznej regulacji jasności z zadanymi parametrami tak jak w Navignonie, bardzo fajna sprawa, ja np. zawsze mam dzień jasność max, noc drugie od dołu i i jest poezja ale niestety muszę ręcznie przełączać jasność na całe szczęście w N-ce skrótem klawiszowym hardware'owymi (wbudowanym w N-kę i niewyłączalnym)
ps.2 Kwieto to, że nie trzeba używć rysika to jest jasne w każdej nawigacji wartej choć funta, przynajmniej dla mnie, więc nie wiem po co tak podkreślasz elementarną funkcjonalnośc bez której żaden program nie może się nazywać nawigacją :))))
-
no nie zalamuj - kiepsko nadaja po angielsku ? - pokieralo ich, tam jest duzo latwiej przygotowac pewne schematy, bo nie ma przeciez takich porabanych koncowek jak w naszym ojczystym jezyku :surprised:
fakt pozostaje faktem, ze jak mniej gada to mniejsza szansa na bledy jezykowe >:)
(a przynajmniej na powtarzanie takowych) :]
-
Co do głosów w TT, to proponuję wgrać sobie japoński i chiński - idealne do jazdy po mieście w taką pogodę - działają jak słuchanie "loitumy".
Polecam szczególnie gdy w radio lecą smutne kawałki lub "ekstra" newsy z wiejskiej. :))
-
a dla mnie na znaczenie pierwszorzędne bo doceniam, że ktoś pomyślał
a poza tym zamiast tapac dwa razy w pocketa zawsze można przyspieszyc do 220 :)))))
A co za roznica, 200 czy 220? Naprawde taki klopot oderwac wzrok od drogi na te 1 sekunde?
Mysle ze spodobalaby Ci sie w takim razie opcja w TomTomie, w ktorym mozna powyzej ustalonej predkosci wylaczyc w ogole wyswietlanie mapy (by nie rozpraszala kierowcy) i zastapic widok mapy pelnoekranowa informacja o najblizszym manewrze. :")
ps1. w iGO są dwa ale może trzy tapnięcia bo trzeba tam na dole wybrać podmenu chyba, nie pamiętam bo nie trzeba nic ręcznie przełączać
na dzień dzisiejszy brakuje tylko automatycznej regulacji jasności z zadanymi parametrami tak jak w Navignonie, bardzo fajna sprawa, ja np. zawsze mam dzień jasność max, noc drugie od dołu i i jest poezja ale niestety muszę ręcznie przełączać jasność na całe szczęście w N-ce skrótem klawiszowym hardware'owymi (wbudowanym w N-kę i niewyłączalnym)
Znowu zalezy co kto lubi - ja np. wole jasnosc regulowac recznie, podobnie jak to jaka mam wlaczona "skorke". Chocby dlatego, ze skorke nocna mam zoptymalizowana na jazde w ciemnosci, tak zeby ekran jak najmniej swiecil i jak najmniej meczyl oczy. Dziala super, tyle ze uruchomienie takiej skorki wieczorem w miescie (gdzie sa latarnie) mija sie z celem.
Fakt faktem, w Palm Os regulacja jasnosci to znowu jedno tapniecie w ekran i przesuniecie suwaczka "navigatorem"
ps.2 Kwieto to, że nie trzeba używć rysika to jest jasne w każdej nawigacji wartej choć funta, przynajmniej dla mnie, więc nie wiem po co tak podkreślasz elementarną funkcjonalnośc bez której żaden program nie może się nazywać nawigacją :))))
Nie podkreslam tej funkcjonalnosci, tylko zauwazam, ze jestem przyzwyczajony do zmiany opcji ktora wspomniales, za pomoca dwoch tapniec w ekran. Dlatego bardzo sie dziwie, ze Ty z kolei podkreslasz jaki to klopot - w koncu trafic palcem w ikonke chyba nie jest tak trudno?
Z Twojej wypowiedzi zrozumialem wiec, ze iGo ma to rozwiazane inaczej, gorzej niz TomTom?
-
Co do głosów w TT, to proponuję wgrać sobie japoński i chiński - idealne do jazdy po mieście w taką pogodę - działają jak słuchanie "loitumy".
Polecam szczególnie gdy w radio lecą smutne kawałki lub "ekstra" newsy z wiejskiej. :))
Chinski jest super ale tylko w wersji mandarynskiej - kantonska jest mniej dzwieczna :"P
Probowalem jeszcze wegierskiego i Finskiego, tez ladne (moja luba obrazila sie wtedy ze wylaczylem Rumunski, ktory mialem ustawiony wczesniej, hehe)
BTW, kombinuje nad tym, zeby zrobic wlasny zestaw glosow z wykorzystaniem Bogusia Lindy - wie ktos moze w jakich filmach BL mowi cos co daloby sie podciagnac pod komendy kierunkow?
-
A co za roznica, 200 czy 220? Naprawde taki klopot oderwac wzrok od drogi na te 1 sekunde?
Mysle ze spodobalaby Ci sie w takim razie opcja w TomTomie, w ktorym mozna powyzej ustalonej predkosci wylaczyc w ogole wyswietlanie mapy (by nie rozpraszala kierowcy) i zastapic widok mapy pelnoekranowa informacja o najblizszym manewrze. :")
nie jedną tylko sobie policz trochę dokładniej
cieszę się, że opcję dla nierozgarniętych okrasiłeś znakiem :')
zaś jak się jedzie 220 to trzeba bardzo uważać na tych co jadą 200 i właśnie usiłują tapać w swojego pocketa :)))) zamiast wrócić szybciutko na przynależny im prawy pas :P
Znowu zalezy co kto lubi - ja np. wole jasnosc regulowac recznie, podobnie jak to jaka mam wlaczona "skorke". Chocby dlatego, ze skorke nocna mam zoptymalizowana na jazde w ciemnosci, tak zeby ekran jak najmniej swiecil i jak najmniej meczyl oczy. Dziala super, tyle ze uruchomienie takiej skorki wieczorem w miescie (gdzie sa latarnie) mija sie z celem.
jednym słowem lubisz prace ręczne :)) i kombinujesz ile wlezie a to skórka a to jasność a to dzień/noc
Wybacz Kwieto ale mam nadzieję, że Cię nie spotkam przed sobą na drodze :))
Nie podkreslam tej funkcjonalnosci, tylko zauwazam, ze jestem przyzwyczajony do zmiany opcji ktora wspomniales, za pomoca dwoch tapniec w ekran. Dlatego bardzo sie dziwie, ze Ty z kolei podkreslasz jaki to klopot - w koncu trafic palcem w ikonke chyba nie jest tak trudno?
Z Twojej wypowiedzi zrozumialem wiec, ze iGo ma to rozwiazane inaczej, gorzej niz TomTom?
podkreślałeś powyżej, że nie trzeba używać rysika czy to był niejaki Hans Kloss :P
lubisz kombinować, nie doceniasz rozwiązań OK
TT nie jest zły to go sobie używaj i bądź szczęśliwy :)))
-
BTW, kombinuje nad tym, zeby zrobic wlasny zestaw glosow z wykorzystaniem Bogusia Lindy - wie ktos moze w jakich filmach BL mowi cos co daloby sie podciagnac pod komendy kierunkow?
Tego nie wiem, ale czasem brakuje mi jedego zdania, które mógłby GPS wypowiedzieć.
Jak wiadomo, żaden GPS nie poprowadzi przez dobrze znane nam miasto taką trasą, jaką mu uznamy za optymalną dla danego dnia lub pory dnia. Gdy nie wyłaczy się w opcjach komunikatu o zjechaniu z trasy, to co chwilę słychać "zjechałeś ..." lub "jesteś poza ...". Gdy jedziemy trasą mocno odbiegającą od tego co GPS sobie wyliczył, to moze pojawiać się częto. Czasami po n-tym komunikacie zastanawiam się czy następnym nie będzie ... "a mam cię w dupie jak mnie nie słuchasz". :))
No i niekiedy tak jest, ale zamiast komunikatu głosowego, nawigacja się po prostu zawiesza :)) Szczególnie ma tak Que (ale to przypadłość chyba wszystkiego od Garmina), bo przy jego "szybkości" reakcji na zjechanie, to zanim poda nową trasę, to juz jesteśmy poza nią :))
-
no nie bardzo coś piszesz chyba na podstawie AM tak ???
iGO przeliczy w góra 2-ie sekundy i będzie Cię prowadził nową, głowy nie zawraca jak pewne oprogramowanie pod nazwą AM
no i oczywiście nie ma mowy o żadnym zawieszaniu
-
AM też szybko przelicza i można w ustawieniach zablokować komunikaty o zjechaniu.
Uwaga jest ogólna, choć TTN5 i AM akurat się nie wieszały. To odnosiło się do Que.
-
choć generalnie jak i iGO tak i TT oraz 99.9% dostępnych na rynku nawigacji będzie usiłowało zawrócić Cię na drogę główną dostępnymi łącznikami w szczególności jeśli jedzie się równoległą do tej głównej
dopiero ostatnio po raz pierwszy zetknąłem się z HandyMAP AI Gold (Artificial Intelligence) z mapami South Africa, która potrafi nauczyć się indywidualnie preferowanych tras, reklamują to jako:
Fuzzy Learning feature - will remember the route you prefer to take
-
A co za roznica, 200 czy 220? Naprawde taki klopot oderwac wzrok od drogi na te 1 sekunde?
Mysle ze spodobalaby Ci sie w takim razie opcja w TomTomie, w ktorym mozna powyzej ustalonej predkosci wylaczyc w ogole wyswietlanie mapy (by nie rozpraszala kierowcy) i zastapic widok mapy pelnoekranowa informacja o najblizszym manewrze. :")
nie jedną tylko sobie policz trochę dokładniej
Moze w iGo wiecej. w TT jest to tapniecie w dolny lewy rog, potem tapniecie w gorny prawy - wlasciwie mozna to zrobic nawet nie patrzac...
cieszę się, że opcję dla nierozgarniętych okrasiłeś znakiem :')
zaś jak się jedzie 220 to trzeba bardzo uważać na tych co jadą 200 i właśnie usiłują tapać w swojego pocketa :)))) zamiast wrócić szybciutko na przynależny im prawy pas :P
Jezdziles kiedys 220? Ja jezdzilem. Pamietaj ze roznica predkosci miedzy 220 a 200km/h wynosi raptem 20km, wiec wyprzedzasz w tempie spacerowej jazdy rowerem. Do tego elastycznosc pojazdu przy takiej predkosci jest "zadna" - nie dramatyzowalbym wiec z tym "bardzo uwazaniem"
BTW, ja nie mam pocketa.
jednym słowem lubisz prace ręczne :)) i kombinujesz ile wlezie a to skórka a to jasność a to dzień/noc
Wybacz Kwieto ale mam nadzieję, że Cię nie spotkam przed sobą na drodze :))
Primo - nawigacje mozna skonfigurowac PRZED wyruszeniem w podroz. Nie wierze, ze ciagle jezdzisz po kilka godzin i niemal zawsze zmierzch/swit zastaje Cie gdy akurat jedziesz 220km/h, do tego wyprzedzajac inny samochod.
Secundo - opcje automatyczne maja to do siebie ze sa automatyczne. Powtorze co kiedys uslyszalem na targach foto od przedstawiciela Nikona o jednym z modeli aparatow foto - "jak sie wylaczy wszystkie automatyki, to da sie tym aparatem zrobic dobre zdjecia" :"))
Wole pewne opcje ustawiac recznie, kiedy mam nad tym kontrole (np. moge sie zatrzymac), niz awaryjnie kombinowac w trasie, bo akurat w kluczowym momencie program zmienil skorke na taka, ktora akurat w danym swietle jest nieczytelna. Zwlaszcza ze, Tertio - przyporzadkowywanie zmiany skorki do godzin przypomina gotowanie jajek na miekko przy pomocy zegarka ze stoperem. Zaleznie od wielkosci jajka a takze np. tego czy bylo zimne (prosto z lodowki), czy cieple (np. lezalo na stole), "typowe" 3 minuty moga wynosic 2:30, 4:00, 3:15, i tak dalej. Gdyby funkcja byla sprzezona na przyklad z czujnikiem zmierzchowym - zgoda, super opcja. Ale poniewaz dziala jako swego rodzaju "budzik", to jej przydatnosc jest bardzo rozna w zaleznosci od preferencji uzytkownika - w skrajnym przypadku moze bardziej przeszkadzac niz pomagac.
podkreślałeś powyżej, że nie trzeba używać rysika czy to był niejaki Hans Kloss :P
Podkreslilem, bo IMO tapniecie palcem w ekran mozna wykonac niemal na niego nie patrzac. Gdyby wymagalo to uzycia rysika, rozumialbym Twoj argument, ze " jak ktoś łyka w szybkim tempie kilometry i nie jedzie tirem to nie ma czasu przełączać ręcznie dzień/noc". A jesli moze to zrobic palcem, to tym bardziej nie rozumiem dlaczego ktos jadac droga (nawet niech bedzie te 220km/h) ma nie miec czasu na dwa tapniecia w ekran, zwlaszcza ze mozna je wykonac niemal na slepo?
W czym problem?
lubisz kombinować, nie doceniasz rozwiązań OK
Doceniam, tyle ze nie mam zamiaru ich uzywac "na slepo". I zauwazam ze nie zawsze automatyka sie sprawdza. Generalnie autmatyczne przelaczanie skorek jest ok, ale nie jest to dla mnie opcja "musze miec", no i jestem w stanie zrozumiec argument, ze taka opcja nie zawsze sie sprawdzi - ba, moge sobie nawet wyobrazic sytuacje, ze bardziej zaszkodzi niz pomoze.
Co nie znaczy ze opcja jest zla, nie mam po prostu zamiaru przed nia "klekac".
-
Moze w iGo wiecej. w TT jest to tapniecie w dolny lewy rog, potem tapniecie w gorny prawy - wlasciwie mozna to zrobic nawet nie patrzac...
a w iGO można to zrobić zapalając papierosa i nie patrząc :))
Jezdziles kiedys 220? Ja jezdzilem. Pamietaj ze roznica predkosci miedzy 220 a 200km/h wynosi raptem 20km, wiec wyprzedzasz w tempie spacerowej jazdy rowerem. Do tego elastycznosc pojazdu przy takiej predkosci jest "zadna" - nie dramatyzowalbym wiec z tym "bardzo uwazaniem"
sorry kwieto ale jeździłeś kiedyś przyzwoicie szybkim samochodem ?
ja jeździłem
pamiętaj, że @#$#@ audi to nie to co niektóre inne pojazdy :)
tak więc nie dramatyzowałbym tak z tą elestycznością
Primo - nawigacje mozna skonfigurowac PRZED wyruszeniem w podroz.
tak jak pooglądać sobie papierowego Shella albo inne Marco Polo
dziękuję i pozdrawiam
Secundo - opcje automatyczne maja to do siebie ze sa automatyczne. Powtorze co kiedys uslyszalem na targach foto od przedstawiciela Nikona o jednym z modeli aparatow foto - "jak sie wylaczy wszystkie automatyki, to da sie tym aparatem zrobic dobre zdjecia" :"))
a przedstawiciel Canona leje z głupka w kącie bo Canon na aparatach, które dzięki rewelacyjnej automatyce robią wspaniałe, amatorskie zdjęcia robi 10 razy więcej kasy niż Nikoś
na sposób profesjonalny ma rację ale my mówimy o podstawowej funkcjonalności a nie zdjęciach na World Press Photo
Zwlaszcza ze, Tertio - przyporzadkowywanie zmiany skorki do godzin przypomina gotowanie jajek na miekko przy pomocy zegarka ze stoperem.
działa bardzo dobrze, jak nie używałeś to się nie mądrz; a przełącza nie według godzin tylko czasów zmierzchu i świtu w danej lokacji oczywiście
to czy przełączy 15 minut wcześnie albo później nie ma już takiego znaczenia tym bardziej, tym bardziej, że ewentualny np. wjazd albo wyjazd z lasu może i tak nam popsuć nastawę ręczną
generalnie zrobi się porządnie ciemno to przełączy, zacznie robić się jasno znów przełączy
to tak jak lekceważona przez Ciebie automatyka typu Nikon 3D-Color Matrix Metering, z której korzysta non-stop 90% nabywców wszystkich d-SLR-ów Nikona
jak komuś się nie podoba automat to zawsze jest ręczna optymalizacja albo bracketing ale raczej tak trudno bez automatu w ogóle coś działać :))))
ma nie miec czasu na dwa tapniecia w ekran, zwlaszcza ze mozna je wykonac niemal na slepo?
W czym problem?
problem w tym kwieto, że jedni muszą klikać a drudzy nie
każdy ma jak lubi
-
tak więc nie dramatyzowałbym tak z tą elestycznością
Nie zmienia to faktu, ze w podanym przez Ciebie przykladzie wyprzedzasz z zawrotna predkoscia spacerowej jazdy rowerem. Doprawdy, wymaga to wyjatkowego skupienia, zwlaszcza na autostradzie.
BTW, to ze mam Audi, nie oznacza ze jest to jedyny samochod jakim jezdzilem, wiem ze to szokujace, ale jednak.
działa bardzo dobrze, jak nie używałeś to się nie mądrz; a przełącza nie według godzin tylko czasów zmierzchu i świtu w danej lokacji
A czasy zmierzchu i switu czym sa okreslone, jak nie godzinami? To ze te godziny zmieniaja sie zaleznie od pory dnia i polozenia geograficznego jest oczywiste. Tak jak powiedzialem, zasada jest taka jak w "budziku", i nijak sie ma do faktycznych warunkow na drodze. BTW, mamy trzy rozne godziny zmierzchu i switu - "cywilny", "nawigacyjny", i "astronomiczny". Wg zmierzchu astronomicznego (najpozniejsza godzina zachodu slonca i najwczesniejsza godzina wschodu) w Polsce w okresie od mniej wiecej polowy maja do polowy lipca slonce w ogole nie zachodzi... :")
problem w tym kwieto, że jedni muszą klikać a drudzy nie
każdy ma jak lubi
No wiec w czym problem?
Widze ze mniej interesuje Cie rozmowa prowadzaca do czegokolwiek, a bardziej udowadnianie "wyzszosci swiat wielkiej nocy nad swietami bozego narodzenia". Akurat nie mam na takie dysputy ochoty, wiec... PLONK