Problem z DIGITIZEREM

  • 10 Odpowiedzi
  • 1171 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Szakalabombas

  • ***
  • 366
    • Silesiarock.pl - Portal śląskiej społeczności muzycznej
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S2
Problem z DIGITIZEREM
« dnia: Kwiecień 20, 2010, 12:12:13 »
Witajcie,

Nie wiem czy ktoś z was miał już podobną sytuację ale na moim wyświetlaczu pojawiły się smugi (typowe dla odklejającej się wartwy dotykowej). Pod światło jest to zupełnie nie widoczne, tak samo przy włączonym wyświetlaczu. Ale jeśli pda leży z wygaszonym ekranem to człowieka szlag trafia :)

Czy ktoś ma podobną przygodę i mógłby to zdiagnozować (jeśli się mylę)?
Ps. kontaktowałem się z serwisem Tośki w Polsce (CCS) i może być problem z realizacją gwarancji dla naszych urządzeń, każdą naprawę w ramach gwarancji (poza krajem zakupu) muszą uzgadniać indywidualnie z Toshibą, jak stwierdzili nie z każdego źródła telefony kwalifikują się do naprawy. Dodatkowo przypadkiem dowiedziałem się że sieć serwisowa (CCS) jest rozległa i obejmuje praktycznie punkty serwisowe w każdym większym mieście. Więc z dostarczaniem sprzętu i jego odbiorem nie powinno być komplikacji.

W każdym bądź razie: TAK - serwisujemy TG01 w Polsce, NIE - nie z każdego źródła i kraju... :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2010, 12:13:54 wysłana przez Szakalabombas »
Powered by S5PV310 Exynos 4210™

*

Offline sasio

  • **
  • 246
  • Płeć: Mężczyzna
  • Redaktor Mobility
  • Sprzęt: TG01 White & 5230 & N96 & many more
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 20, 2010, 18:38:08 »
Hmm ostatnio założyłem folię poliwęglanową na ekran i mam przed środek ekranu pionowo pasek jakby wilgoć się dostała pod ekran czy coś takiego gdyż jest to zlepek pomieszanych kolorów widocznych tylko pod światłem sztucznym, w dzień tego nie widać.
Naciśnięcie tego podowuje że to się jakby rozlewa aby po puszczeniu wrócić na swoje miejsce.
Nie udało mi się dziś zrobić tego fotki, może jutro wyjdzie


Masz może fotki tego zjawiska gdyż chciałbym porównać


Mam gwarancję niby z komisu w Szczecinie, ciekawe co by powiedzieli.

Połączone: Kwiecień 21, 2010, 20:59:39
Nareszcie udało mi się zrobić tego fotkę




Nie widoczne w świetle normalnym, musi być mocne światło sztuczne (białe).
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 20:59:40 wysłana przez sasio »
Biała księżniczka zmieniła właściciela...

*

Offline rodam

  • 42
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2010, 16:26:44 »
u mnie nieststy to samo wystąpiło na czanej tośce, wielkość około 2 cm w kształcie koniczynki na samym środku ekranu. pierw myślałem że może gdzieś ją zamoczyłem przez przypadek, ale teraz już wszystko jasne
Toshiba Tg 01

*

Offline sasio

  • **
  • 246
  • Płeć: Mężczyzna
  • Redaktor Mobility
  • Sprzęt: TG01 White & 5230 & N96 & many more
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2010, 16:50:52 »
Napisalem do CCS emaila co z tym moga zrobic w przypadku gwarancji komisowej
Biała księżniczka zmieniła właściciela...

*

Offline pdakocjo

  • **
  • 174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba TG01
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2010, 19:18:19 »
Napisalem do CCS emaila co z tym moga zrobic w przypadku gwarancji komisowej

Niektóre rzeczy są już jasne rano, zanim człowiek wstanie z łóżka...
Pod adresem:
http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/artykul/rekojmia;i;gwarancja;-;odpowiedzialnosc;sprzedawcow,199,0,431303.htmlmasz objaśnione co oznacza pojęcie gwarancji.
Gdybyś nie chciał zapoznać się z tym tekstem, to przyjmij do wiadomości główny z niego wniosek:
To sprzedawca decyduje jak będzie świadczona gwarancja.
Dlaczego zwracasz się z zapytaniem do CCS, zamiast do sprzedawcy?
Co ma Ci odpowiedzieć firma, która może nie mieć (i pewnie nie ma) żadnej umowy ze wspomnianym przez Ciebie komisem?

*

Offline sasio

  • **
  • 246
  • Płeć: Mężczyzna
  • Redaktor Mobility
  • Sprzęt: TG01 White & 5230 & N96 & many more
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2010, 21:56:37 »
Zgłosiłem się tu i tu :)

Z tego co się dowiadywałem działa to na takiej zasadzie że ja jestem użytkownikiem końcowym, i za przeproszeniem co to mnie obchodzi czy sam prezes Toshiby sprzedał mi ten telefon czy 50 firma z rzędu.
Tośka była zakupiona w o2 przez komis, komis przekazał mi swoją gwarancję i gwarancja powinna być realizowana przez Tośkę na podstawie IMEI, a FVAT ma potwierdzać zakup i legalność na terenie RP.
Telefon jest zakupiony w Polsce, zgodnie z polskim prawem Toshiba powinna się wywiązać z umowy świadczenia usługi gwarancyjnej, a że był model brany jakby przez pośrednika to zbytnio mnie nie obchodzi, ja jestem użytkownikiem końcowym oraz jesteśmy w UE.
W FVAT nie jest napisane gwarancja serwisowa w firmie xxx tylko gwarancja 12 miesięcy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2010, 22:06:13 wysłana przez sasio »
Biała księżniczka zmieniła właściciela...

*

Offline pdakocjo

  • **
  • 174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba TG01
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2010, 23:30:25 »
Żeby było jasne: życzę Ci, aby telefon naprawiono za darmo.
Ale tylko sprzedawca jest zobowiązany do realizacji gwarancji, bo tak stanowi prawo.
Co ciekawe, sprzedawca nie ma obowiązku niczego gwarantować. Gwarancja to część produktu.
Może dawać klientowi  więcej możliwości lub mniej. O tym decyduje sprzedawca i mieści się to w cenie towaru.
Co innego dochodzenie praw na zasadach rękojmi.
Tu odpowiedzialność sprzedawcy jest obowiązkowa i za ukryte wady, nie znane kupującemu w czasie transakcji, sprzedawca ponosi odpowiedzialność z mocy prawa.
Argumentem:
(...)
za przeproszeniem co to mnie obchodzi czy sam prezes Toshiby sprzedał mi ten telefon czy 50 firma z rzędu
(...)
nic nie zwojujesz.

Wniosek: musisz dochodzić praw u sprzedawcy.

*

Offline sasio

  • **
  • 246
  • Płeć: Mężczyzna
  • Redaktor Mobility
  • Sprzęt: TG01 White & 5230 & N96 & many more
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2010, 23:39:54 »
Czyli w zasadzie jeżeli dostałem samą FVAT i na niej, ani na niczym innym nie ma wpisanego regulaminu czy też postanowień gwarancyjnych to w zasadzie sprzedawca może nic nie zrobić bo stwierdzi że w jego warunkach jest że model nie może mieć ryski wtedy przyjmie?
Biała księżniczka zmieniła właściciela...

*

Offline pdakocjo

  • **
  • 174
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Toshiba TG01
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2010, 23:51:01 »
Jeśli nie ma gwarancji, pozostaje rękojmia.
Musisz zrobić pierwszy ruch i zgłosić się ze sprzętem tam, gdzie go kupiłeś.
I to jak najszybciej, bo prawo ogranicza czas działania rękojmi. Nie pamiętam teraz zasad, ale zawsze gdzieś to znajdziesz.
Możesz twierdzić, że w telefonie ujawniły się wady, o których nie wiedziałeś i nie byłeś powiadomiony w czasie zakupu.
Jeśli sprawa jest sporna, dopilnuj, aby cała wymiana informacji między Tobą a sprzedawcą odbywała się na piśmie.
Sprzedawca wtedy raczej dobrze się zastanowi zanim spróbuje "olać" sprawę.
Na koniec pozostają rozstrzygnięcia trzeciej strony: są organizacje konsumenckie, sądy...

Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 23, 2010, 09:43:32 »
Mozesz oddac tlefon z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
Wtedy od sprzedawcy zalezy czy naprawi telefon, wymieni, badz odda pieniadze.
Przeczytaj sobie:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
W szczególności akapity:
"Co to jest gwarancja i ile czasu musi trwać?"
"Czy sprzedawca musi wymienić wadliwy produkt?"
"W jakim czasie możemy reklamować towar?"
"Co napisać w reklamacji?"
"W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?"

Jezeli sprzedawca bedzie problemowy, to staraj sie miec wszystko na pismie.
Jezeli oddajesz telefon, to pamietaj, zeby sprzedawca podpisal ci pokwitowanie w ktorym bedziesz mial wyszczegolnione co i kiedy oddales do naprawy.
W rozmowie ze sprzedawca nie napinaj sie za bardzo. Staraj sie grzecznie zalatwic sprawe.

Powodzenia w realizacji gwarancji ;)
fangcm

*

Offline sasio

  • **
  • 246
  • Płeć: Mężczyzna
  • Redaktor Mobility
  • Sprzęt: TG01 White & 5230 & N96 & many more
Odp: Problem z DIGITIZEREM
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 23, 2010, 09:57:05 »
Narazie napisałem email gdyż wróciłem do domu.
Zrobię kopię fvat żeby "dziwnym sposobem" nie zniknęła po wizycie w komisie, przejdę się tam w przyszłym tygodniu
Biała księżniczka zmieniła właściciela...