Gwarancja Nokia

  • 10 Odpowiedzi
  • 2085 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gwarancja Nokia
« dnia: Wrzesień 29, 2005, 16:51:42 »
Może troszke nie na temat... Mam Nokie 9500 i musze ją oddać do naprawy ale gdzieś posiałem dowód zakupu, czy przyjmą mi telefon na serwis z samą gwarancją?

*

Offline bret

  • *****
  • 1964
Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2005, 22:41:20 »
Powinni. Nigdy nie pytali mnie o dowód zakupu w serwisie Nokii. Jednak to pewnie zależy od polityki (czyt.: upierd****** :) ) konkretnego serwisu.

*

Offline cytryna

  • *****
  • 2390
  • Płeć: Mężczyzna
  • Herb Pruszkowa
  • Sprzęt: Nokia N70 BLACK, FS N520
Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2005, 22:45:04 »
Teoretycznie, zgodnie z polskim prawem nie jest potrzebny dowód zakupu. Ale znając serwis noki to mogą być kłopoty ( najgorsze podejscie do klienta - serwis w Falentach ), możesz udać się do sprzedawcy aby wystawił duplikat dowodu zakupu.

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2005, 22:59:02 »
Cytat: cytryna2
Teoretycznie, zgodnie z polskim prawem nie jest potrzebny dowód zakupu. Ale znając serwis noki to mogą być kłopoty ( najgorsze podejscie do klienta - serwis w Falentach ), możesz udać się do sprzedawcy aby wystawił duplikat dowodu zakupu.

Oj chyba polskie prawo nie ingeruje (bo nie za bardzo może) w zasady gwarancji.... Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta, który ustala jej zasady w dość dowolny sposób. Faktycznie niektóre rygorystyczne wymogi (np. konieczność zachowania oryginalnego opakowania) zostały pod naciskiem organizacji konsumenckich w większości wycofane, ale zapisy dotyczące konieczności przedstawienia dowodu zakupu występują chyba w większości kart gwarancyjnych i nie są, moim zdaniem, niezgodne z prawem.

Polskie prawo reguluje za to zasady odpowiedzialności sprzedawcy za "zgodność towaru z umową". No ale w tym przypadku dowód zakupu jest bardziej potrzebny niż w przypadku gwarancji, bo konsument musi udowodnić sprzedawcy, że to właśnie u niego kupił reklamowany produkt.

Jeśli w karcie gwarancyjnej jest zapis dotyczące wymogu posiadania dowodu zakupu, to albo bym - tak jak piszesz - postarał się o duplikat/kopie albo udał się do serwisu i ... udał głupa/fujarę, że niby zapomniałem zabrać kwitka... albo że faktura jest u księgowej/w biurze rachunkowym... itp.
Pozdrawiam,
biblo

*

Offline cytryna

  • *****
  • 2390
  • Płeć: Mężczyzna
  • Herb Pruszkowa
  • Sprzęt: Nokia N70 BLACK, FS N520
Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2005, 15:34:13 »
Napisałem tak na podstawie wypowiedzi radcy prawnego Pana Pawła Jóźwiaka, w artykule "Zgubiony paragon" ( Komputer Świat nr 19/2005 )
cytuje:
"Zwracam uwagę, że przepisy wyraźnie nie nakazują okazywania paragony fiskalnego przy składaniu reklamacji"

*

Offline Cat^

  • *****
  • 1017
    • http://www.catsoft.com.pl
  • Sprzęt: iPhone 4S/32, iPad 2 64/3G, TomTom GO 1005 LIVE
Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 03, 2005, 16:30:24 »
W serwisie Nokia na Siennej w Warszawie nie wymagali nigdy ode mnie dowodu zakupu - jedynie gwarancji.

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 04, 2005, 10:28:08 »
Ja tylkp polecę Ci żebyś BARDZO UWAŻNIE obejrzał sprzęt po naprawie. Dwa razy oddwałem sprzęt w serwisie na siennej i dwa razy były szopki. Za pierwszym razem połamali mi klapkę od karty MMC, za drugim ciekawiej: uszodzili mi zewnętrzny wyświetlacz w 9210. To przykre ale ja swojej 9500 na razie nie oddaje nawet na aktualizację softu. Paragon nie jest konieczny w serwisie.

*

Offline tomgru

  • ***
  • 307
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 4 32GB, iPad 2 32GB WiFi 3G
Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 07, 2005, 11:02:22 »
pewnie że nie jest potrzebny....jeżeli na samej gwarancji nie pisze że "warunkiem przyjecia telefonu do serwisu jest posiadanie orginalenego dowodu zakupu i gwarancji" to nie musisz i mozesz spac spokojnie, motorole i sony ericssony maja taki wymog, jezli w serwisie beda czego czepiac to mozesz jeszcze ewentualnie dolaczyc  umowe jezli taka posiadasz...


Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 07, 2005, 23:15:00 »
Oddałem i nierobili problemów :) ale za to mam inny z nimi problem, aktualizuja mi oprogramowanie juz 6 dzien, babka stwierdziła ze to trwa długo i nie mogą mi zrobić tego od ręki. Tak więc mam putanie do tych co juz zmieniali oprogramowanie:) ile dokładnie trwa aktualizacja softu w N9500? Chcę sie upewnic.

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 08, 2005, 09:04:16 »
Aktualizacja softu to max godzina.

Gwarancja Nokia
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2005, 16:02:37 »
No tyle to ja też wiem ale mi chodzi o w miare dokładne określenie czasu ile fizycznie, bo tą godzine to pewnie większość czasu zajmie im zrobienie kawy itp bo nie chce mi sie wierzyc ze godzine on sie flashuje