Teoretycznie, zgodnie z polskim prawem nie jest potrzebny dowód zakupu. Ale znając serwis noki to mogą być kłopoty ( najgorsze podejscie do klienta - serwis w Falentach ), możesz udać się do sprzedawcy aby wystawił duplikat dowodu zakupu.
Oj chyba polskie prawo nie ingeruje (bo nie za bardzo może) w zasady gwarancji.... Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta, który ustala jej zasady w dość dowolny sposób. Faktycznie niektóre rygorystyczne wymogi (np. konieczność zachowania oryginalnego opakowania) zostały pod naciskiem organizacji konsumenckich w większości wycofane, ale zapisy dotyczące konieczności przedstawienia dowodu zakupu występują chyba w większości kart gwarancyjnych i nie są, moim zdaniem, niezgodne z prawem.
Polskie prawo reguluje za to zasady odpowiedzialności sprzedawcy za "zgodność towaru z umową". No ale w tym przypadku dowód zakupu jest bardziej potrzebny niż w przypadku gwarancji, bo konsument musi udowodnić sprzedawcy, że to właśnie u niego kupił reklamowany produkt.
Jeśli w karcie gwarancyjnej jest zapis dotyczące wymogu posiadania dowodu zakupu, to albo bym - tak jak piszesz - postarał się o duplikat/kopie albo udał się do serwisu i ... udał głupa/fujarę, że niby zapomniałem zabrać kwitka... albo że faktura jest u księgowej/w biurze rachunkowym... itp.