PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Pozostałe platformy => Perły z lamusa => Symbian OS => Wątek zaczęty przez: DJInformatyk w Wrzesień 29, 2005, 16:51:42
-
Może troszke nie na temat... Mam Nokie 9500 i musze ją oddać do naprawy ale gdzieś posiałem dowód zakupu, czy przyjmą mi telefon na serwis z samą gwarancją?
-
Powinni. Nigdy nie pytali mnie o dowód zakupu w serwisie Nokii. Jednak to pewnie zależy od polityki (czyt.: upierd****** :) ) konkretnego serwisu.
-
Teoretycznie, zgodnie z polskim prawem nie jest potrzebny dowód zakupu. Ale znając serwis noki to mogą być kłopoty ( najgorsze podejscie do klienta - serwis w Falentach ), możesz udać się do sprzedawcy aby wystawił duplikat dowodu zakupu.
-
Teoretycznie, zgodnie z polskim prawem nie jest potrzebny dowód zakupu. Ale znając serwis noki to mogą być kłopoty ( najgorsze podejscie do klienta - serwis w Falentach ), możesz udać się do sprzedawcy aby wystawił duplikat dowodu zakupu.
Oj chyba polskie prawo nie ingeruje (bo nie za bardzo może) w zasady gwarancji.... Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem producenta, który ustala jej zasady w dość dowolny sposób. Faktycznie niektóre rygorystyczne wymogi (np. konieczność zachowania oryginalnego opakowania) zostały pod naciskiem organizacji konsumenckich w większości wycofane, ale zapisy dotyczące konieczności przedstawienia dowodu zakupu występują chyba w większości kart gwarancyjnych i nie są, moim zdaniem, niezgodne z prawem.
Polskie prawo reguluje za to zasady odpowiedzialności sprzedawcy za "zgodność towaru z umową". No ale w tym przypadku dowód zakupu jest bardziej potrzebny niż w przypadku gwarancji, bo konsument musi udowodnić sprzedawcy, że to właśnie u niego kupił reklamowany produkt.
Jeśli w karcie gwarancyjnej jest zapis dotyczące wymogu posiadania dowodu zakupu, to albo bym - tak jak piszesz - postarał się o duplikat/kopie albo udał się do serwisu i ... udał głupa/fujarę, że niby zapomniałem zabrać kwitka... albo że faktura jest u księgowej/w biurze rachunkowym... itp.
-
Napisałem tak na podstawie wypowiedzi radcy prawnego Pana Pawła Jóźwiaka, w artykule "Zgubiony paragon" ( Komputer Świat nr 19/2005 )
cytuje:
"Zwracam uwagę, że przepisy wyraźnie nie nakazują okazywania paragony fiskalnego przy składaniu reklamacji"
-
W serwisie Nokia na Siennej w Warszawie nie wymagali nigdy ode mnie dowodu zakupu - jedynie gwarancji.
-
Ja tylkp polecę Ci żebyś BARDZO UWAŻNIE obejrzał sprzęt po naprawie. Dwa razy oddwałem sprzęt w serwisie na siennej i dwa razy były szopki. Za pierwszym razem połamali mi klapkę od karty MMC, za drugim ciekawiej: uszodzili mi zewnętrzny wyświetlacz w 9210. To przykre ale ja swojej 9500 na razie nie oddaje nawet na aktualizację softu. Paragon nie jest konieczny w serwisie.
-
pewnie że nie jest potrzebny....jeżeli na samej gwarancji nie pisze że "warunkiem przyjecia telefonu do serwisu jest posiadanie orginalenego dowodu zakupu i gwarancji" to nie musisz i mozesz spac spokojnie, motorole i sony ericssony maja taki wymog, jezli w serwisie beda czego czepiac to mozesz jeszcze ewentualnie dolaczyc umowe jezli taka posiadasz...
-
Oddałem i nierobili problemów :) ale za to mam inny z nimi problem, aktualizuja mi oprogramowanie juz 6 dzien, babka stwierdziła ze to trwa długo i nie mogą mi zrobić tego od ręki. Tak więc mam putanie do tych co juz zmieniali oprogramowanie:) ile dokładnie trwa aktualizacja softu w N9500? Chcę sie upewnic.
-
Aktualizacja softu to max godzina.
-
No tyle to ja też wiem ale mi chodzi o w miare dokładne określenie czasu ile fizycznie, bo tą godzine to pewnie większość czasu zajmie im zrobienie kawy itp bo nie chce mi sie wierzyc ze godzine on sie flashuje