hmm miało być jutro a jednak będzie dzisiaj:
Odpalamy SirfTecha, wchodzimy w COM. Sprawdzamy jak działa nasz GPS
Powinno być NMEA i bić licznik. klikamy w OK na dole po lewej (nie w CLOSE, bo zawiesisz i soft reset
)
jeśli jest jakkolwiek inaczej, albo cokolwiek chciałem naprawić, po prostu kliknąłem w SIRF i dałem Switch to NMEA Protocol.
I to wszystko.
Później soft-reset i jakoś zadziałało.
Na początek bardzo chętnie zanim cokolwiek zrobimy, chciałbym zobaczyć co Ci pokazuje SirfTech jak wejdziesz w COM. możesz zrobić screenshota i wkleić ? Jakkolwiek mamy rozwiązywać problemy, warto wiedzieć jak to u Ciebie wygląda.
P.S. Jeśli chodzi o ustawienia w windowsie, to:
Start>Ustawienia>System>Zewnętrzny GPS
Zakładka programy: Port programu GPS: COM8
Zakładka sprzęt: Port sprzętu GPS: COM9, 4800
Dostęp: Automatycznie
Rozszerzony system GPS mam całkowicie wyłączony, ostatnio 3x dłużej mi szuka z nim niż bez, ale to pewnie wina transmiterów sieci GSM które mam wokół siebie, że podają sprzeczne informacje.
Później możemy przejść do Automapy czy innego tam programu od GPS którego używasz (ja np. lubię GPSTuner lub NoniGPSPlot)