Omnia HD a serwis - przygody

  • 79 Odpowiedzi
  • 9508 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpień 17, 2009, 10:58:33 »
oddałem sprzet do sklepu bez gwarancji nie przyjmą wiec dalem z gwarancją

po czym stwierdzic czy to  reklamacja towaru niezgodnego z umową czy naprawa gwarancyjna ?

Bo masz potwierdzenie - na którym jest napisane - "Oddanie na naprawę gwarancyjną". Sprzedawcy bronią się rękoma, nogami i wszystkim co mogą przed niezgodnością/rękojmą. Musisz mieć papier że oddałeś urządzenie jako "Niezgodne z umową" inaczej jest pozamiatane i sprzedawca umyje ręce od wszystkiego.


Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia towaru wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

dalem zeby naprawił.

A sprzedawca jak zwykle poleciał po bandzie, i zamiast przyjąć zgłoszenie niezgodności przyjął telefon na serwis i uciął swoją odpowiedzialność.


Cytuj

Napisane: Sierpień 17, 2009, 10:20:26
http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,6387275,Zasady_udzielania_odpowiedzi_na_reklamacje.html

Czego powinien zażądać konsument?

Konsument w razie wystąpienia wady towaru może żądać od sprzedawcy doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy (art. 8 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Składając reklamację kupujący nie powinien ograniczyć się do zgłoszenia wystąpienia wady - powinien także wystąpić do sprzedawcy z przynajmniej jednym z tych żądań. Jeśli sprzedawca do takiego żądania nie ustosunkuje się w terminie 14 dni, to jest to równoznaczne z jego uznaniem (art. 8 ust. 3 ustawy).

wyboldowane ważne zdania. Słowa kluczowe na czerwono.

Cały czas mówimy o prawach przysługujących konsumentowi gdy zgłasza urządzenie na niezgodność towaru z umową a nie o prawach przysługujących z tytułu gwarancji.

w tym przypadku Samsung jest tylko importerem i dystrybutorem hurtowym (tak naprawdę jak każdy z producentów aparatów telefonicznych).

Sprzedawcą jest punkt w którym zakupiłeś urządzenie. Cyrk to dopiero mają ludzie którzy chcą reklamować niezgodność u sprzedawców z allegro...

a link który jest wklejony dokładnie to opisuje... Odpowiedzialność sprzedawcy przed Kupującym.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2009, 11:07:31 wysłana przez beju »
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline slawrumia

  • ******
  • 3932
  • Płeć: Mężczyzna
  • The Best Game UT3
    • filmiki
  • Sprzęt: Galaxy s4 96GB
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpień 17, 2009, 11:43:34 »
faktycznie jes dopisek w ramach gwarancji no to dupa,

jak zwykle muszę sie uczyc na własnych błedach  :E i tak cale zycie
po miesiacu oczekiwan (zresztą nie wiadomo ile bedzie) mam nadzieje ze zapamietam do nastepnego razu słow rękojmia

pani zadzwonila z ccs ma byc w srode waly jagielonskie 24 w gdansku do rumi pewnie zleci w piatek (pytanie tylko ktora sroda ktory piatek)

olewam sprawę szkoda nerwów kupilem iphona mam na razie czym sie bawic

« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2009, 11:49:14 wysłana przez slawrumia »
Mda II --> Mda Pro --> Toshiba G910 --> HTC Diamond --> SE Xperia X1 --> Asus P565 --> OmniaHD i8910 24GB --> IPhone 3G  --> Nokia N810 --> i780 --> Galaxy s --> IPhone 4 32GB --> Galaxy Note 80GB exFAT -- Galaxy s4 96GB

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpień 17, 2009, 11:56:57 »
jak zwykle muszę sie uczyc na własnych błedach  :E

dlatego wszystkim polecam niezgodność towaru z umową a nie naprawe gwarancyjną... bo ja już to przerabiałem :E
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline bikekowal

  • ******
  • 13104
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpień 17, 2009, 21:07:33 »
jak zwykle muszę sie uczyc na własnych błedach  :E

dlatego wszystkim polecam niezgodność towaru z umową a nie naprawe gwarancyjną... bo ja już to przerabiałem :E

i to działa?z
Bądźcie realistami, żądajcie niemożliwego...

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpień 17, 2009, 21:10:30 »
działa :)

zamieniłem wartą dwa kartofle G500 na nowiutką E51 którą sprzedałem drożej niż kwota na jaką opiewa cały mój abonament w Play przy którym brałem G500 :)

Prosto u sprzedawcy, czyli w firmie play :) gdzieś nawet mam kopie pism reklamacyjnych :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2009, 21:13:15 wysłana przez beju »
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #65 dnia: Sierpień 18, 2009, 08:54:01 »
Rozmawialem z rzecznikiem odnosnie terminow gwarancyjnych.
Dobra umowa oczywiscie powinna zawierac zapisy co sie dzieje w wypadku niedotrzymania terminu naprawy.
Jesli takiego zapisu nie ma to jak wskazywala logika jest to jakby przyznanie sie gwaranta, ze nie byl w stanie w tym okresie wykonac
naprawy, czyli wynika z tego zadoscuczynienie w postaci wymiany sprzetu na nowy lub zwrot gotowki.
Nie trzeba sie w tym momencie godzic na jakies przedluzenia okresu naprawy skoro sam gwarant nie byl w stanie dotrzymac przez siebie okreslonego maksymalnego terminu.
Oczywiscie trzeba miec udokumentowana cala historie sprawy na pismie, a nie rozmowy telefoniczne.
W takim wypadku sprawa rowniez zajmuje sie rzecznik, prowadzi ja, a ewentualna rozprawa przeprowadzana jest na koszt skarbu panstwa.
W wiekszosci wypadkow wystarczy interwencja rzecznika, wystosowanie przez niego odpowiedniego pisma i sprawa konczy sie ugodowo wymiana sprzetu na nowy.
Dzieje sie tak w wypadku szczegolnie duzych firm.
Dobrym posunieciem przed interwencja rzecznika jest wystosowanie do gwaranta pisma odnosnie nie wywiazania sie przez serwis, nie dotrzymania terminu naprawy, bo to gwarant, a nie serwis odpowiada za roszczenia gwarancyjne stad bardzo czesta olewka serwisu.

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #66 dnia: Sierpień 18, 2009, 09:02:22 »
Horde ale nadal stoimy w miejscu i nie mamy w wątku żadnej podstawy prawnej co się dzieje po 14 dniach od przekroczenia terminu na naprawę gwarancyjną.

PS: Htc ma to doskonale rozwiązane. "Gwarant zobowiązuje się do naprawy sprzętu w najszybszym możliwym terminie"...
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #67 dnia: Sierpień 18, 2009, 09:11:59 »
Ale sie uparles :)
Jak nie ma podstawy prawnej jak nie zostal dotrzymany jeden z zapisow umowy.
To co myslisz, ze rzecznik ich grzecznie prosi, a oni wspanialomyslnie sie zgadzaja?

*

Offline slawrumia

  • ******
  • 3932
  • Płeć: Mężczyzna
  • The Best Game UT3
    • filmiki
  • Sprzęt: Galaxy s4 96GB
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #68 dnia: Sierpień 18, 2009, 09:18:01 »
najwazniejsze ze samsug ma te 14dni, mi to rozwiazanie bardziej odpowiada niz wojowanie ze sklepikiem na allegro,
a tam gdzie nie ma zapisu w gwarancji pozostaje rękojmia






Napisane: Sierpień 18, 2009, 09:14:07
żadnej podstawy prawnej co się dzieje po 14 dniach od przekroczenia terminu na naprawę gwarancyjną.
w pismie piszesz zwrot kasy albo sprzet jak nie kum kum to rzecznik im wyklaruje
Mda II --> Mda Pro --> Toshiba G910 --> HTC Diamond --> SE Xperia X1 --> Asus P565 --> OmniaHD i8910 24GB --> IPhone 3G  --> Nokia N810 --> i780 --> Galaxy s --> IPhone 4 32GB --> Galaxy Note 80GB exFAT -- Galaxy s4 96GB

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #69 dnia: Sierpień 18, 2009, 09:22:09 »
Ale sie uparles :)
Jak nie ma podstawy prawnej jak nie zostal dotrzymany jeden z zapisow umowy.
To co myslisz, ze rzecznik ich grzecznie prosi, a oni wspanialomyslnie sie zgadzaja?

w sumie uparłem się dla zasady, bo wszyscy tutaj zgromadzeni mówią o nieprzekraczalnych terminach etc etc.
A do zrobienia [FAQ - Gwarancja, Rękojma/Niezgodność towaru z umową] potrzebne są definicje :)


najwazniejsze ze samsug ma te 14dni, mi to rozwiazanie bardziej odpowiada niz wojowanie ze sklepikiem na allegro,
a tam gdzie nie ma zapisu w gwarancji pozostaje rękojmia

Slawrumia - to jasne że lepiej walczyć z firmą która ma siedzibę i normalnie działające biuro niż z jednoosobowym sklepikiem Pana Zenka, gdzie jedna OMNIA HD reklamowana z tytułu niezgodności spowoduje że może głodować miesiąc.
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #70 dnia: Sierpień 18, 2009, 10:21:43 »
Rozumiem, ze potrzebne sa definicje, ale raczej nikt z nas nie jest prawnikiem i nie sa to az tak proste sprawy.
Jeszcze niezgodnosc towaru z umowa jest prostsza bo ustawowo zapisane sa terminy itp., natomiast roszczenia gwarancyjne sa trudniejsze
bo do tego potrzebna jest dobra znajomosc kodeksu cywilnego, rozeznanie sytuacji, konkretnej sprawy itp.
Jesli tak Cie interesuje to porozmawiaj z rzecznikiem, zreszta po to jest ta instytucja.
Chyba oczywiste dla Ciebie jest, ze umowa jest zobowiazujaca obydwie strony, a nie jest tylko bonusowym, do niczego niepotrzebnym swistkiem papieru.
A gwoli wyjasnienia to w kontaktach z indywidualnym klientem niezgodnosc towaru z umowa zastapila wlasnie rekojmie.
Oczywiscie mozna korzystac rownolegle, przemiennie i z gwarancji i z tytulu niezgodnosci towaru z umowa, jedno nie wyklucza drugiego.

*

Offline slawrumia

  • ******
  • 3932
  • Płeć: Mężczyzna
  • The Best Game UT3
    • filmiki
  • Sprzęt: Galaxy s4 96GB
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #71 dnia: Sierpień 19, 2009, 13:16:39 »
zadzwonilem ostatni raz do ccs bo mial byc telefon dzisiaj oczywiscie nie wyslali i kolejna opowiesc  :-|, na dodatek zaczela mi klarowac ze zapis 14dni nic nie znaczy bo nie ma zapisane co potem, wymiana  sie nie nalezy, jedynie po 3 naprawach, a ja sie jej pytam to co sie nalezy po 14dniach kolejny miesiąc czekania czy jak ? i ją przytkało 
w koncu sie zebralem i puscilem fax do samsunga
Mda II --> Mda Pro --> Toshiba G910 --> HTC Diamond --> SE Xperia X1 --> Asus P565 --> OmniaHD i8910 24GB --> IPhone 3G  --> Nokia N810 --> i780 --> Galaxy s --> IPhone 4 32GB --> Galaxy Note 80GB exFAT -- Galaxy s4 96GB

*

Offline horde

  • ******
  • 2638
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Lg 2x, SGS3
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #72 dnia: Sierpień 19, 2009, 14:21:57 »
Jaja sobie normalnie robia, niby powazna firma.
Dobrze, ze wyslales fax, moze Samsung do konca nie ma pojecia co ich serwis wyprawia, chyba, ze tez zlewaja.
Jak to nic nie da to uderz do rzecznika, moze wtedy w koncu przejrza, podobno to skutecznie na nich dziala.

*

Offline alvaro99

  • **
  • 223
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Desire Z, myPhone Luna
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #73 dnia: Sierpień 29, 2009, 11:24:00 »
wymiana  sie nie nalezy, jedynie po 3 naprawach
Po 3 naprawach? Ja juz miałem czwartą czy piątą, za każdym razem pisałem we wniosku gwarancyjnym "Klient żadą wymiany telefonu na nowy" ... i co ? I nic... Zawsze mam naprawiany. Babka z Play mówiła, że to normalka i nie pamieta żadnego klienta któremu by wymienili aparat na nowy...

Ps- Jak to jest z tą niezgodnością towaru z umową?
Ide do babki z dowolnego salonu Paly (tel. kupoiony powiedzmy w Gdyni, a ja składam go w Katowicach) i mówię, że chciałbym nie oddać na gwarancję, tylko oddać ze względu na niezgodność towaru z umową? Muszę to zrobić w salonie w którym został kupiony telefon czy niekoniecznie?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 29, 2009, 11:26:38 wysłana przez alvaro99 »
Tosia G900, i600, i780, Desire Z

*

Offline slawrumia

  • ******
  • 3932
  • Płeć: Mężczyzna
  • The Best Game UT3
    • filmiki
  • Sprzęt: Galaxy s4 96GB
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 01, 2009, 13:14:31 »
jesli serwis firmowy to mysle ze w kazdym salonie mozna oddac, ale jesli prowadzony przez kolejna firmę to mysle ze trzeba udac sie do punktu,
mysle ze najlepiej skontaktowac sie z powiatowym rzecznikiem konsumentow nic to nie kosztuje a mozna sie duzo dowiedziec


dostalem odpowiedz z samsunga


Cytuj
Szanowny Panie,

   W imieniu firmy Samsung Electronics Polska Sp. z o. o. chciałabym podziękować Panu za kontakt z naszym Działem Reklamacji oraz nadesłaną korespondencję w sprawie telefonu SGH-i8910 o numerze IMEI
   Po dokładnym zapoznaniu się ze sprawą w imieniu Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. pragnę poinformować, iż zgodnie z informacjami posiadanymi przez Gwaranta a uzyskanymi z Autoryzowanego Punktu Serwisowego Pana telefon zostanie wymieniony na nowy. 
   W celu wymiany oraz dostawy nowego sprzętu Autoryzowany Serwis podejmie z Panem kontakt.
   Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. liczy, iż zaproponowane wyżej rozwiązanie spełni Pana oczekiwania.

normalna olewka, odsylają do serwisu o ktorym pisałem ze mnie olał   :kill:
najwazniejsze ze mam juz kilka papierków i mam z czym jechac do rzecznika a dalej juz on sie bedzie bujał

Mda II --> Mda Pro --> Toshiba G910 --> HTC Diamond --> SE Xperia X1 --> Asus P565 --> OmniaHD i8910 24GB --> IPhone 3G  --> Nokia N810 --> i780 --> Galaxy s --> IPhone 4 32GB --> Galaxy Note 80GB exFAT -- Galaxy s4 96GB

*

Offline slawrumia

  • ******
  • 3932
  • Płeć: Mężczyzna
  • The Best Game UT3
    • filmiki
  • Sprzęt: Galaxy s4 96GB
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 16, 2009, 15:14:58 »
dzisiaj dostalem nową omnię jakby ktos nie wierzył ze naprawa flesha tyle trwa to raport z naprawy w zalaczniku
ja swoj sprzet oddałem 13-07-2009 a odebralem dzisiaj 16-09-2009 jako pierwszy bo w sklepie w którym oddawałem pozostali jeszcze nie dostali a oddali co niektórzy jeszcze przede mną  :-|
Mda II --> Mda Pro --> Toshiba G910 --> HTC Diamond --> SE Xperia X1 --> Asus P565 --> OmniaHD i8910 24GB --> IPhone 3G  --> Nokia N810 --> i780 --> Galaxy s --> IPhone 4 32GB --> Galaxy Note 80GB exFAT -- Galaxy s4 96GB

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 16, 2009, 15:36:19 »
gratuleję zakończenia sprawy.

Są jeszcze bardziej kabalaste sprawy, np j700 naprawiany od kwietnia, ale nie mogę się bardziej wypowiadać na ten temat.

Jest ona całkiem nowa czy refurbished?
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline slawrumia

  • ******
  • 3932
  • Płeć: Mężczyzna
  • The Best Game UT3
    • filmiki
  • Sprzęt: Galaxy s4 96GB
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 16, 2009, 16:05:01 »
wyglada na zupelnie nową, oklejona orginalnie tak jak nowe,  nowa karta gwarancyjna w sklepie tez mówią ze nowa
mysle ze nie ma mozliwosci poznac czy refurbished
Mda II --> Mda Pro --> Toshiba G910 --> HTC Diamond --> SE Xperia X1 --> Asus P565 --> OmniaHD i8910 24GB --> IPhone 3G  --> Nokia N810 --> i780 --> Galaxy s --> IPhone 4 32GB --> Galaxy Note 80GB exFAT -- Galaxy s4 96GB

*

Offline beju

  • Android Singularity
  • ******
  • 7093
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mini poradnik przed zakupem - co wybrać
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 16, 2009, 16:08:42 »
a masz protokół wymiany dla niej? bo stary dowód zakupu stracił już ważność...
iPhone SE 10.1
NEXUS 4 5.1
i780 6.1

*

Offline slawrumia

  • ******
  • 3932
  • Płeć: Mężczyzna
  • The Best Game UT3
    • filmiki
  • Sprzęt: Galaxy s4 96GB
Odp: Omnia HD a serwis - przygody
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 16, 2009, 17:18:41 »
mam tylko ten raport z naprawy podany jest stary imei i nowy
opis naprawy wymiana i nizej nowy imei
Mda II --> Mda Pro --> Toshiba G910 --> HTC Diamond --> SE Xperia X1 --> Asus P565 --> OmniaHD i8910 24GB --> IPhone 3G  --> Nokia N810 --> i780 --> Galaxy s --> IPhone 4 32GB --> Galaxy Note 80GB exFAT -- Galaxy s4 96GB