REKLAMACJE
• Kupiłam odkurzacz wodny. Zgodnie z instrukcją są tam części zamienne, takie jak np. filtr, który po pół roku trzeba wymienić. Okazało się jednak, że w Warszawie, mimo że producent wymienia sklepy, gdzie można nabyć filtry, nie ma ich. Dlaczego nie ma w sklepach? Bo nie ma ich w hurtowni. Czy w takim przypadku mogę zwrócić odkurzacz uznając, że producent nie zapewnił, na rynku warszawskim, części zamiennych.
– Nie ma przepisów prawa, które wskazują, że producent musi zapewnić części zamienne. To jest rzeczywiście problem znany od lat. Dziwne, że producent wyprodukuje towar, a później okazuje się, że nie ma do niego części wymiennych. Dobre obyczaje kupieckie wymagają, aby producent dbał o swoich klientów i chociaż w okresie gwarancji zapewniał elementy zamienne. Najlepszym jednak rozwiązaniem jest list do producenta, w którym zgłosi pani problem.
Jest więcej tego typu i innych spraw , możecie sobie poczytać
http://www.trybuna.com.pl/n_show.php?code=2005033017