Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada

  • 15 Odpowiedzi
  • 1194 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« dnia: Marzec 01, 2007, 17:09:26 »
Wlasnie jestem na etapie korzystania z naprawy gwarancyjnej mojego Asusa A636N (sprawa rozkalibrowywania sie ekranu). Sprzet zostal wyslany do serwisu po 6 dniach od zakupu, lecz z ciekawosci pokusilem sie o kontakt z Federacja Konsumentow i okazuje sie, ze "Konsument ma prawo wyboru między dobrowolną gwarancją a ustawową odpowiedzialnością sprzedawcy –ustawa w załączeniu.





" Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
Przepisy prawne - ogólne
2005-05-24 14:25:36


Rozdział 1
Sprzedaż konsumencka

[...]

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.Sprzedawca nie ma prawa zmuszać do korzystania z gwarancji .  z ustawy może Pan żądać  wymiany. Sprzedawca na 14 dni na decyzje patrz art. 8 w/w ustawy". Wg osoby, ktore sie ze mna kontaktowala dodala rowniez, ze w przypadku zakupu na firme nalezy w tym przypadku skorzystac z tytulu rekojmii. W zalaczeniu ponizej zalaczam wyciag z tej ustawy wraz z interesujacym artykulem 8." "

*

Offline ornitolog

  • *****
  • 2466
  • Płeć: Mężczyzna
    • Odkrywczy
  • Sprzęt: Nokia Lumia 630
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 01, 2007, 18:25:32 »
jeżeli w ciągu 31 dni (chyba) ci nie naprawia to powinni ci albo oddac pieniadze albo dac nowy sprzęt
a dali ci jakiś zastępczy palmtop? bo chyba powinni ci dać (przynajmniej tak jest z telefonami)

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 01, 2007, 18:51:10 »
Nie dostalem nic zastepczego.

Na ta chwile wyslalem maila z informacja o powyzszej ustawie do sklepu, w ktorym zakupilem palmtopa, o to co oni sadza o tej sprawie. Jutro mam dostac od nich odpowiedz - przekaze Wam jakie sa kolejne watki w tej sprawie.

*

Offline biblo

  • ******
  • 3314
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forum powinno być jak Media-Markt...
  • Sprzęt: Lumia 925, 730 Dual Sim, iPad mini Retina LTE
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2007, 00:34:48 »
ornitolog:: nie ma takich przepisów

gregorb:: palmtopa kupiłeś prywatnie, czy jako firma?
Pozdrawiam,
biblo

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 02, 2007, 07:03:07 »
Cytat: "biblo"
ornitolog:: nie ma takich przepisów

gregorb:: palmtopa kupiłeś prywatnie, czy jako firma?


Prywatnie...

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2007, 11:44:09 »
Caly czas czekam na swój sprzet z serwisu, bo brakuje czesci. Po porannym programie w TV odnośnie problemow konsumenckich zadzwoniłem do ogólnopolskiego infoliniii dla konsumentow (0 800 800 008) i jak kiedys pisałem, potwierdzono mi, ze w przypadku wady sprzętu klient ma prawo skorzystac z dwóch drog: naprawa gwarancyjna realizowana wg gwarancji producenta lub wymiana sprzętu na nowy przez sprzedawce w mysl ustawy konsumenckiej. Dziala ona przez okres dwóch lat od zakupienia sprzętu czyli wg prawa kazda rzecz zakupiona w Polsce ma gwarancje ustawowa 2 lata (!). Po wymianie sprzętu na nowy musimy dostac również nowa gwarancje i prawo zaczyna działać od nowa. Wazne: w przypadku decyzji klienta o checi wymiany sprzętu na nowy, sprzedawca ma ustawowe 14 dni na podjecie decyzji. Po decyzji odmownej zostaje nam zlozenie sprawy do sadu.

Co Wy na to ? Dzis chce zadzwonic do Asus Polska i ponownie porozmawiac ze sprzedawca, bo dlaczego to klient musi cos zawsze tracic, a tak naprawde prawo jest po jego stronie.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2007, 12:08:29 »
Tematy gwarancji, rękojmi, odpowidzialności sprzedawcy z tyt. niezgodności z umową wałkowany był dziesiątki razy na forum. Warto robić to poraznkolejny?

A co do odpowiedzialności sprzedawcy, to zdecydowana większość z Was popełnia ten sam błąd: jak Wam się zepsuje sprzęt to idziecie do sklepu i go zostawiacie. W takiej sytuacji sprzedawca sam zdecyduje co zrobić z Waszym sprzętem - i zawsze odsyła do serwisu w ramach gwarancji.

Pamiętajcie! Jeśli chcecie skorzystać z "niezgodności z umową" sprzęt do sklepu zanieście razem z pismem, w którym wyraźnie napiszcie, z czego korzystacie i czego żądacie.

Uwaga 2.
Nigdy nie czytajcie wyrywków ustaw zacytowanych tak jak w tym temacie! Zawsze najpierw przeczytajcie CAŁĄ ustawę, a potem szukajcie w niej tego co Was interesuje.

Uwaga 3
Dwuletnia odpowiedzialność sprzedawcy to utopia. Owszem jest taki zapis, tylko, że nizgodność z umową to nie gwarancja. Tutaj nie wystarczy, że się coś popsuje. Usterka musi  wynikać z wady tkwiącej w rzeczy w chwili wydania. I tę okoliczność to Wy musicie wykazać. A zatem bez biegłego ani rusz! Z jednym wyjątkiem! W ustawie jest domniemanie, że jeśli usterka wystąpiła w 6 m-cy od zakupu, oznacza domniemuje się, że wada tkwiła w rzeczy w chwili wydania rzeczy. Tak więc tylko do tych 6m-cy nic nie musicie udowadniać.

*

Offline DinthKSC

  • ****
  • 962
  • Płeć: Mężczyzna
    • Prywatny blog
  • Sprzęt: iPAQ h4150
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2007, 13:03:34 »
Cytuj
Tematy gwarancji, rękojmi, odpowidzialności sprzedawcy z tyt. niezgodności z umową wałkowany był dziesiątki razy na forum. Warto robić to poraznkolejny?

Może warto...
napisać w końcu treściwy wątek i go przykleić ?

*

Offline xprimo

  • ***
  • 477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG G (E975)
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 15, 2007, 13:15:16 »
Własnie szczerze to by się przyznało tak dokładnie opisać co nam przysługuje i na co sie powoływać.

Nie wiem czy to  prawda, ja np. słyszałem ze w ciągu 7 dni można spokojnie towar zwrócić, bez podawania przyczyny.

tz wiem też że tak jest w hiper marketach i MediaMarkt. ale u "drobnych" dystrybutorów??

to jak z tym jest ktoś dokładnie wie i jest na to ustawa??

*

Offline p77

  • ***
  • 422
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS+
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 15, 2007, 13:28:13 »
jakiś czas temu oddawałem kilkukrotnie telefon nokię do serwisu gwarancyjnego. Ta sama wada wystąpiła w telefonie 4-krotnie. Naiwnie sadziłem, ze po 4 naprawie dostanę nowy telefon od nokii. Tak przynajmniej było napisane w warunkach gwarancji. Nokia się wypięła i stwierdzili, że mogę próbować swoich sił w sądzie. Wtedy zadzwoniłem do Rzecznika Praw Konsumenta. Poradził mi, abym w ogóle z nikim nie dyskutować i zanieść telefon sprzedawcy wraz z żądaniem wymiany na nowy z tytułu niezgodności towaru z umową. W uzasadnieniu podałem, że wada która występowała po roku pojawiła się wielokrotnie w przeciągu pierwszych 6-ciu miesięcy (tzw. domniemanie). Wszystkie naprawy oczywiście były wpisane z opisami i datami w karcie gwarancyjnej. Po dwóch tygodniach dostałem z salonu plusa nowy telefon.

P.

*

Offline DinthKSC

  • ****
  • 962
  • Płeć: Mężczyzna
    • Prywatny blog
  • Sprzęt: iPAQ h4150
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2007, 13:28:35 »
ja jestem ciekaw jak wyglada sprawa z zwrotem towaru w orginalnym opakowaniu.
W przypadku kart SD nie ma raczej mowy żeby po otwarciu opakowania zostało z niego coś w co można poźniej włożyć karte spowrotem i odnieść do sklepu.

*

Offline p77

  • ***
  • 422
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS+
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 15, 2007, 13:31:25 »
xprimo

nie ma takiego przepisu, że kupiony towar możesz zwrócić ot tak, bo Ci się nie podoba. Nie dotyczy to zakupów on-line. Niektóre sklepy czy też sieci sklepów wprowadzają jednak takie zapisy aby przyciągnąć klientów. Dla przykładu w Stanach praktycznie w każdej większej sieci sklepów jest okres (30-90 dni) w którym można bez podawania przyczyny zwrócić towar. Ale u nas takich sklepów jest naprawdę niewiele. I z pewnością nie ma takiej możliwości w MM ;)

*

Offline p77

  • ***
  • 422
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS+
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 15, 2007, 13:32:56 »
DinthKSC
Tak jak napisałem powyżej nie ma takiego przepisu, że sprzedawca ma obowiązek przyjąć towar. Nawet w oryginalnym opakowaniu.

*

Offline Bat.

  • Homofob i seksista
  • ******
  • 3315
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Śląsk
    • Deskorolka Underflip
  • Sprzęt: Dell Axim X51v | Blackberry 8110, 9700, PlayBook
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 15, 2007, 13:38:01 »
Cytat: "DinthKSC"
ja jestem ciekaw jak wyglada sprawa z zwrotem towaru w orginalnym opakowaniu.
W przypadku kart SD nie ma raczej mowy żeby po otwarciu opakowania zostało z niego coś w co można poźniej włożyć karte spowrotem i odnieść do sklepu.

Moje opakowanie po karcie GoodRam można otwierać i zamykać. Przechowuję tam drugą kartę obecnie :) Jakbym włożył papierki i zamknął to nie byłoby poznać, że to używane :))

*

Offline xprimo

  • ***
  • 477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG G (E975)
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2007, 13:46:56 »
p77
 to wyjaśnij mi dlaczego nie podbijają odrazu karty gwarancyjnej tylko dają na to 7 dni?
Sami mówią żeby sprawdzić towar i w ciągu 7 dni przyjść podbić gwarancje (market Anchuan) w MM tez tak kiedys miałem.
A jak nie to zwrócić.

A co do tych gwarancji.
Kupiłem buty ze sklepu "Bata" niestety w domu odrazu sie odkleiła podeszwa. Przyniosłem na drugi dzień. Trafiłem na panią kierowniczke z "okresem" tylko przyjęcie na Gwarancje.
Odebrałem 2 tygonie później.  2 dni po tym znowu sie rozklekotały w tym samym miejscu i innym też.
Następny dzień znowu ta sama kierowniczka - i znowu gwarancja.
I tak dopieo po 4 gwarancjach w tym sklepie miałem możliwość wymiany na inny towar (gdyż tego nie chciał bo ewidentna wada fabryczna) na sklepie nic mi sie wtedy nie podobało nast 3 tygodnie spedziłem aż coś ciekawego znajde. razem ponad 2 miesiace a buty załozyłem 2 razy.
A telefonów i nerwów i kosztów z dojazdem nie wlicze.
I gdzie tu klient ma jakieś prawa - robią co chcą.

*

Offline p77

  • ***
  • 422
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS+
Postepowanie z uszkodzonym sprzetem na gwarancji - porada
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 15, 2007, 15:42:11 »
xprimo
Nie podbijasz karty gwarancyjnej aby w przypadku wady przedmiotu i reklamacji otrzymać nowy produkt "od ręki". Zresztą nie musisz jej podbijać w przeciągu 7 dni. Karta gwarancyjna niewypełniona jest wtedy ważna z dokumentem zakupu - paragon/faktura.

Co do butów: to TY decydujesz czy reklamujesz korzystając z gwarancji czy niezgodności towaru z umową. Kierowniczka nie ma tu nic do gadania. Albo przynosisz gwarancję albo paragon. Do reklamowania niezgodności towaru z umową nigdy nie dostarczaj gwarancji ! (to rada jaką otrzymałem od Rzecznika Praw Konsumenta). Aha... i wszystko pisemnie z datami itp.

P.