PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Windows Mobile (Classic, Professional, Standard), Windows Phone 6.x oraz 7/8.x/10 => Pocket PC - ogólnie (WM Classic) => Wątek zaczęty przez: gregorb w Marzec 01, 2007, 17:09:26
-
Wlasnie jestem na etapie korzystania z naprawy gwarancyjnej mojego Asusa A636N (sprawa rozkalibrowywania sie ekranu). Sprzet zostal wyslany do serwisu po 6 dniach od zakupu, lecz z ciekawosci pokusilem sie o kontakt z Federacja Konsumentow i okazuje sie, ze "Konsument ma prawo wyboru między dobrowolną gwarancją a ustawową odpowiedzialnością sprzedawcy –ustawa w załączeniu.
" Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
Przepisy prawne - ogólne
2005-05-24 14:25:36
Rozdział 1
Sprzedaż konsumencka
[...]
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.Sprzedawca nie ma prawa zmuszać do korzystania z gwarancji . z ustawy może Pan żądać wymiany. Sprzedawca na 14 dni na decyzje patrz art. 8 w/w ustawy". Wg osoby, ktore sie ze mna kontaktowala dodala rowniez, ze w przypadku zakupu na firme nalezy w tym przypadku skorzystac z tytulu rekojmii. W zalaczeniu ponizej zalaczam wyciag z tej ustawy wraz z interesujacym artykulem 8." "
-
jeżeli w ciągu 31 dni (chyba) ci nie naprawia to powinni ci albo oddac pieniadze albo dac nowy sprzęt
a dali ci jakiś zastępczy palmtop? bo chyba powinni ci dać (przynajmniej tak jest z telefonami)
-
Nie dostalem nic zastepczego.
Na ta chwile wyslalem maila z informacja o powyzszej ustawie do sklepu, w ktorym zakupilem palmtopa, o to co oni sadza o tej sprawie. Jutro mam dostac od nich odpowiedz - przekaze Wam jakie sa kolejne watki w tej sprawie.
-
ornitolog:: nie ma takich przepisów
gregorb:: palmtopa kupiłeś prywatnie, czy jako firma?
-
ornitolog:: nie ma takich przepisów
gregorb:: palmtopa kupiłeś prywatnie, czy jako firma?
Prywatnie...
-
Caly czas czekam na swój sprzet z serwisu, bo brakuje czesci. Po porannym programie w TV odnośnie problemow konsumenckich zadzwoniłem do ogólnopolskiego infoliniii dla konsumentow (0 800 800 008) i jak kiedys pisałem, potwierdzono mi, ze w przypadku wady sprzętu klient ma prawo skorzystac z dwóch drog: naprawa gwarancyjna realizowana wg gwarancji producenta lub wymiana sprzętu na nowy przez sprzedawce w mysl ustawy konsumenckiej. Dziala ona przez okres dwóch lat od zakupienia sprzętu czyli wg prawa kazda rzecz zakupiona w Polsce ma gwarancje ustawowa 2 lata (!). Po wymianie sprzętu na nowy musimy dostac również nowa gwarancje i prawo zaczyna działać od nowa. Wazne: w przypadku decyzji klienta o checi wymiany sprzętu na nowy, sprzedawca ma ustawowe 14 dni na podjecie decyzji. Po decyzji odmownej zostaje nam zlozenie sprawy do sadu.
Co Wy na to ? Dzis chce zadzwonic do Asus Polska i ponownie porozmawiac ze sprzedawca, bo dlaczego to klient musi cos zawsze tracic, a tak naprawde prawo jest po jego stronie.
-
Tematy gwarancji, rękojmi, odpowidzialności sprzedawcy z tyt. niezgodności z umową wałkowany był dziesiątki razy na forum. Warto robić to poraznkolejny?
A co do odpowiedzialności sprzedawcy, to zdecydowana większość z Was popełnia ten sam błąd: jak Wam się zepsuje sprzęt to idziecie do sklepu i go zostawiacie. W takiej sytuacji sprzedawca sam zdecyduje co zrobić z Waszym sprzętem - i zawsze odsyła do serwisu w ramach gwarancji.
Pamiętajcie! Jeśli chcecie skorzystać z "niezgodności z umową" sprzęt do sklepu zanieście razem z pismem, w którym wyraźnie napiszcie, z czego korzystacie i czego żądacie.
Uwaga 2.
Nigdy nie czytajcie wyrywków ustaw zacytowanych tak jak w tym temacie! Zawsze najpierw przeczytajcie CAŁĄ ustawę, a potem szukajcie w niej tego co Was interesuje.
Uwaga 3
Dwuletnia odpowiedzialność sprzedawcy to utopia. Owszem jest taki zapis, tylko, że nizgodność z umową to nie gwarancja. Tutaj nie wystarczy, że się coś popsuje. Usterka musi wynikać z wady tkwiącej w rzeczy w chwili wydania. I tę okoliczność to Wy musicie wykazać. A zatem bez biegłego ani rusz! Z jednym wyjątkiem! W ustawie jest domniemanie, że jeśli usterka wystąpiła w 6 m-cy od zakupu, oznacza domniemuje się, że wada tkwiła w rzeczy w chwili wydania rzeczy. Tak więc tylko do tych 6m-cy nic nie musicie udowadniać.
-
Tematy gwarancji, rękojmi, odpowidzialności sprzedawcy z tyt. niezgodności z umową wałkowany był dziesiątki razy na forum. Warto robić to poraznkolejny?
Może warto...
napisać w końcu treściwy wątek i go przykleić ?
-
Własnie szczerze to by się przyznało tak dokładnie opisać co nam przysługuje i na co sie powoływać.
Nie wiem czy to prawda, ja np. słyszałem ze w ciągu 7 dni można spokojnie towar zwrócić, bez podawania przyczyny.
tz wiem też że tak jest w hiper marketach i MediaMarkt. ale u "drobnych" dystrybutorów??
to jak z tym jest ktoś dokładnie wie i jest na to ustawa??
-
jakiś czas temu oddawałem kilkukrotnie telefon nokię do serwisu gwarancyjnego. Ta sama wada wystąpiła w telefonie 4-krotnie. Naiwnie sadziłem, ze po 4 naprawie dostanę nowy telefon od nokii. Tak przynajmniej było napisane w warunkach gwarancji. Nokia się wypięła i stwierdzili, że mogę próbować swoich sił w sądzie. Wtedy zadzwoniłem do Rzecznika Praw Konsumenta. Poradził mi, abym w ogóle z nikim nie dyskutować i zanieść telefon sprzedawcy wraz z żądaniem wymiany na nowy z tytułu niezgodności towaru z umową. W uzasadnieniu podałem, że wada która występowała po roku pojawiła się wielokrotnie w przeciągu pierwszych 6-ciu miesięcy (tzw. domniemanie). Wszystkie naprawy oczywiście były wpisane z opisami i datami w karcie gwarancyjnej. Po dwóch tygodniach dostałem z salonu plusa nowy telefon.
P.
-
ja jestem ciekaw jak wyglada sprawa z zwrotem towaru w orginalnym opakowaniu.
W przypadku kart SD nie ma raczej mowy żeby po otwarciu opakowania zostało z niego coś w co można poźniej włożyć karte spowrotem i odnieść do sklepu.
-
xprimo
nie ma takiego przepisu, że kupiony towar możesz zwrócić ot tak, bo Ci się nie podoba. Nie dotyczy to zakupów on-line. Niektóre sklepy czy też sieci sklepów wprowadzają jednak takie zapisy aby przyciągnąć klientów. Dla przykładu w Stanach praktycznie w każdej większej sieci sklepów jest okres (30-90 dni) w którym można bez podawania przyczyny zwrócić towar. Ale u nas takich sklepów jest naprawdę niewiele. I z pewnością nie ma takiej możliwości w MM ;)
-
DinthKSC
Tak jak napisałem powyżej nie ma takiego przepisu, że sprzedawca ma obowiązek przyjąć towar. Nawet w oryginalnym opakowaniu.
-
ja jestem ciekaw jak wyglada sprawa z zwrotem towaru w orginalnym opakowaniu.
W przypadku kart SD nie ma raczej mowy żeby po otwarciu opakowania zostało z niego coś w co można poźniej włożyć karte spowrotem i odnieść do sklepu.
Moje opakowanie po karcie GoodRam można otwierać i zamykać. Przechowuję tam drugą kartę obecnie :) Jakbym włożył papierki i zamknął to nie byłoby poznać, że to używane :))
-
p77
to wyjaśnij mi dlaczego nie podbijają odrazu karty gwarancyjnej tylko dają na to 7 dni?
Sami mówią żeby sprawdzić towar i w ciągu 7 dni przyjść podbić gwarancje (market Anchuan) w MM tez tak kiedys miałem.
A jak nie to zwrócić.
A co do tych gwarancji.
Kupiłem buty ze sklepu "Bata" niestety w domu odrazu sie odkleiła podeszwa. Przyniosłem na drugi dzień. Trafiłem na panią kierowniczke z "okresem" tylko przyjęcie na Gwarancje.
Odebrałem 2 tygonie później. 2 dni po tym znowu sie rozklekotały w tym samym miejscu i innym też.
Następny dzień znowu ta sama kierowniczka - i znowu gwarancja.
I tak dopieo po 4 gwarancjach w tym sklepie miałem możliwość wymiany na inny towar (gdyż tego nie chciał bo ewidentna wada fabryczna) na sklepie nic mi sie wtedy nie podobało nast 3 tygodnie spedziłem aż coś ciekawego znajde. razem ponad 2 miesiace a buty załozyłem 2 razy.
A telefonów i nerwów i kosztów z dojazdem nie wlicze.
I gdzie tu klient ma jakieś prawa - robią co chcą.
-
xprimo
Nie podbijasz karty gwarancyjnej aby w przypadku wady przedmiotu i reklamacji otrzymać nowy produkt "od ręki". Zresztą nie musisz jej podbijać w przeciągu 7 dni. Karta gwarancyjna niewypełniona jest wtedy ważna z dokumentem zakupu - paragon/faktura.
Co do butów: to TY decydujesz czy reklamujesz korzystając z gwarancji czy niezgodności towaru z umową. Kierowniczka nie ma tu nic do gadania. Albo przynosisz gwarancję albo paragon. Do reklamowania niezgodności towaru z umową nigdy nie dostarczaj gwarancji ! (to rada jaką otrzymałem od Rzecznika Praw Konsumenta). Aha... i wszystko pisemnie z datami itp.
P.