programy do buforowania trasy

  • 14 Odpowiedzi
  • 1636 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

programy do buforowania trasy
« dnia: Sierpień 03, 2005, 13:52:11 »
Iteresuję się kupnem GPSa do celu wycieczek rowerowych (całodziennych) i chodzi o to że potrzebuję zapis całej trasy z przeciągu ok 10-14h, bateria z GPSu wystarcza (można kupić drugą) ale z PDA jest gorzej bo wytrzymuje tylko ok. 3h (a kupowanie 3 baterii nie jest śmieszne) poza tym i tak pocket podróżuje w plecaku przez większą część trasy więc nie musi nic robić oprócz zapisywania trasy.
Kiedyś była mowa o GPSie który posiadał pamięć i nie musiał być stale podłączony prze BT do PDA. Pytanie:
1) czy jakieś GPSy na SS3 posiadają taką funkcję?
2) czy istnieje jakieś inne rozwiązanie problemu np.  czy w automapie da się wyłączyć ekranik i na ile to poprawia żywotność baterii?

*

Offline Maap

  • ****
  • 737
programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 03, 2005, 13:56:13 »
Tutaj możesz przeczytać test odbiornika GPS na BT firmy Pretec wyposażonego w Data Logger http://www.pdaclub.pl/view.php?news_id=8789

programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2005, 14:01:02 »
A jest coś z SirfStarIII i Data Loggerem?

programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2005, 20:46:41 »
Cytat: adie
zapis całej trasy z przeciągu ok 10-14h ..... z PDA jest gorzej bo wytrzymuje tylko ok. 3h
A koniecznie potrzebujesz do tego celu rozwiązanie oparte na PocketPC ?
Nie lepiej kupić do tego celu niezależny odbiornik turystyczny ?
Np. jakiegoś niemapowego Magellana czy Garmina ?

Będzie tańszy - lub porównywalny w cenie z modułem GPS BT na SiRF III, za to zdecydowanie bardziej praktyczny :)


*

Offline timokie

  • ****
  • 610
  • Sprzęt: Loox C550
programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2005, 12:11:49 »
Cytat: gps maniak
Będzie tańszy - lub porównywalny w cenie z modułem GPS BT na SiRF III, za to zdecydowanie bardziej praktyczny :)
Ale duzo mniej czuly :). Wlasnie przypadkowo przeczytalem watek, w ktorym porownywane sa czulosci GPS'ow:
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=23286
i odbiornik Garmina znajduje sie na koncu listy (chodzi o GPS 16 w formie "myszy", ale chipset jest chyba ten sam, co w innych aktualnych Garminach). Zastanawiam sie, dlaczego Garmin nie wykorzystuje bardziej zaawansowanych chipsetow innych firm (np. SiRF, czy RFMD)?

Jesli chodzi o GPS na SiRF 3 z data loggerem to chyba jeszcze takiego nie ma (ja widzialem tylko z SiRF 2 i Nemerix'em).

programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2005, 12:16:44 »
Masz całkowitą rację ale wtedy będzie mniej praktyczny w aucie :( a pocketa i tak zabieram ze sobą. Myslalem że btgps bedzie bardziej uniwersalny. Data Logger był by optymalny, szkoda że producenci nie podchwycili tego pomysłu.

programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2005, 15:06:09 »
Cytat: timokie
i odbiornik Garmina znajduje sie na koncu listy (chodzi o GPS 16 w formie "myszy", ale chipset jest chyba ten sam, co w innych aktualnych Garminach).

A skąd to przypuszczenie ?  Sądzisz, że świat idzie naprzód tylko Garmin się cofa ?
Co ma GPS 16 np. do 60CS z zewnętrzną anteną typu quad helix ? Albo jak to się ma do nowych (kolorowych) etrexów jeszcze bardziej czułych niż seria "60" ?

Zamiast pisać takie teksty i czytać "obiektywne" testy wybranych (!!) odbiorników poczytaj trochę pl.rec.gps i zobacz co o czułości obecnych odbiorników turystycznych Garmina mówią użytkownicy Visty_C czy Legenda_C :)  Zdziwisz się.  Ba !!! Nawet ja się dziwię :))

Zobacz np. ten artykuł:  http://www.klimkiewicz.com/Vista/Vista.htm
Zobaczysz że Garmin Garminowi nie równy.

Nawiasem mówiąc właśnie zrobiłem 10 tras w bukowych lasach Bieszczad (w tym 1 trasa w totalnej w ulewie) i mój 60CS ani razu się "nie zająknął". Nie zgubił sygnału, na dowód czego każdemu "niewiernemu Tomaszowi" mogę podesłać tracki.

Oczywiście nie neguję faktu że w obecnych Garminach na pewno nie siedzi SiRF III, a i zapewne z SiRFem II Garmin przegrałby konkurencję czułości. To fakt. Tyle, że sama czułość to nie wszystko.

Najlepiej świadczy o tym ten wątek :))
Na cholerę dobra czułość, skoro adie przez 10-14 godzin nie można zapisywać tracka ?
No to zaczynają się poszukiwania - może trackloger może coś innego, byle nie zerwać z mitem. Mitem, że pocket PC jest lekarstwem na wszystko, a Garmin ma marną czułość.

Też wierzyłem w ten mit. Nie rozstawałem się z pocketem ani na chwilę, ale kiedy zacząłem go intensywniej (MemoryMap - mapy skanowane etc) wykorzystywać w turystyce, ....... mit prysnął - bo prostu to urządzenie nie jest stworzone do tego celu.  Na siłę oczywiście można, tylko po co ?  Skoro są inne - znacznie wygodniejsze rozwiązania.

A do tego moja "60"-tka z GPMapą wystarcza mi w 100% w samochodzie - zresztą z Pocketem i AutoMapą też może współpracować.

Niestety jeżeli postawi się na topowe odbiorniki to problemem zaczynają być koszty :(  No ale zo komfort trzeba zapłacić :)

I to by było na tyle ;)

Pozdrawiam, Lechu

*

Offline timokie

  • ****
  • 610
  • Sprzęt: Loox C550
programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2005, 16:06:10 »
Hehe, wiedzialem :)). Przeciez ja tylko obietywnie stwierdzilem, ze skoro ktos specjanie szuka GPS'a z data loggerem i SiRF III (wiedzac, ze na rynku sa dostepne takie modele, ale z SiRF II), to oczekuje bardzo duzej czulosci. A z czuloscia SiRF III, jak sam stwierdziles, Garmin nie moze sie rownac. I tyle. Ja sam mam stary GPS na chipsecie Evermore, ktory wg. danych fabrycznych ma taka sama czulosc, jak ten Garmin GPS 16. Mimo to mi w zupelnosci wystarcza. A to, ze Garmin np. na rower (szczegolnie przy moim stylu jazdy :)) ) jest o wiele lepszy, niz pocket, zgadzam sie w 100% (z SiRF III na pokladzie bylby jeszcze lepszy...).

programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 04, 2005, 17:27:30 »
Cytat: timokie
Hehe, wiedzialem :)).
Trzeba wykonywać pracę od podstaw ;)

Powiem szczerze, że jest to niewiarygodne jak niewielki odsetek ludzi "zarażonych" nowoczesnością (czyli teoretycznie świadomych) wie o tym, że istnieje taki segment rynku jak turystyczne GPS-y.

Odrębnym zagadnieniem jest fakt, że zakup turystycznego odbiornika to nie zawsze dobre rozwiązanie, a tanie już raczej wcale.

Co nie oznacza że zawsze powinniśmy mówić: na wszelkie bolączki najlepszy jest Mio 168 z AutoMapą.  Zapewne w 80%-90% przypadków (nawigacja samochodowa w Polsce) - to najlepsze rozwiązanie, ale tym pozostałym 10%-20% wypada jednak zasygnalizować inne - lepsze rozwiązania.

Tak na marginesie. Wczoraj odwiedził mnie jeden człowiek napalony na .... garminowskiego Questa lub 60CS, a wyszedł ode mnie przekonany do MIO :)   Wiesz, on potrzebował odbiornik wyłącznie do samochodu (4x4), ale za to z jak najbardziej szczegółowymi mapami obszarów leśnych. Cóż miałem robić ? Pokazałem mu moje papierowe mapy topo 1:25000 i 1:10000,  a potem jak to wygląda po zeskanowaniu w Ozim_CE i ...... już było po nim :))

To tak, żeby ludziska nie myśleli że ja tylko:
....turystyczny Garmin, ...... turystyczny Garmin.  ;)
Oczywiście  per pedes  i na rower to TAK ! do samochodu już nie koniecznie.

programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2005, 11:23:50 »
Mając Pocketa rozwiązanie z BT-GPS będzie chyba najtańsze(400-600). Chociaż nie wiem czy np. kupując eTrexa może dałoby się podłączyć go kablem do ppc to by załatwiło sprawę auta.
Wniosek: albo turystycznie albo autonav nie ma dobrego 2-w-1

programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 05, 2005, 12:48:01 »
Cytat: adie
Chociaż nie wiem czy np. kupując eTrexa może dałoby się podłączyć go kablem do ppc to by załatwiło sprawę auta.
Jeżeli Pocket ma port RS232 - to oczywiście dałoby się. Sam mam trochę softu mapowego na ipaqu i używam go wraz z Garminami (dawniej - właśnie z serii etrex)

Miałem kiedyś niemapowego etrexa (summita) i też takie rozwiązanie przyjąłem. Ale to dobre  tylko wówczas gdy w samochodzie korzystasz z tego sporadycznie :(

Wady tego rozwiązania to:
- kabelkomania (nie cierpię plątających się kabelków)
- nienajlepsza czułość etrexa oraz brak możliwośći podłączenia anteny zewnętrzenej co powduje że czasem (np. w terenie o wysokiej zabudowie lub wśród drzew) jedziesz i tak "po omacku"

Zaleta (to już poza samochodem)
- to czego oczekujesz - kilkunastogodzinna możliwość pracy w terenie na aku AA
- wodoodporność sprzętu pozwalająca na umocowanie go na kierownicy !

Niestety tak jak napisałeś - nie ma dobrego rozwiązania: 2 w 1
Jakimś pomysłem na połaczenie samochodu i outdooru są nowoczesne, bardzo czułe turystyczne odbiorniki mapowe z routingiem. Czyli takie "prawie" uniwersalne np: 60C/CS 76C/CS i Quest, no ale to już nie ta półka cenowa :(

*

Offline waflo

  • ***
  • 334
programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 15, 2005, 11:20:32 »
Cytat: timokie
Jesli chodzi o GPS na SiRF 3 z data loggerem to chyba jeszcze takiego nie ma (ja widzialem tylko z SiRF 2 i Nemerix'em).

Mozesz dac jakies namiary na odbiornik na Nemerix'ie z data loggerem ? Z checia bym cos takiego kupil. Uzywam odbiornika na Nemerix'ie od ponad 4 miechow i jestem z niego zadowolony. Testowalem go juz w roznych warunkach i nigdy nie zawiodl. Data logger to fajny bajer...przydalby sie :)

*

Offline jablo

  • *
  • 63
programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 15, 2005, 12:43:11 »
Tutaj możesz obejrzeć data loggery:
http://homepages.tig.com.au/~robk/datalogger.html

*

Offline timokie

  • ****
  • 610
  • Sprzęt: Loox C550
programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 20, 2005, 21:11:44 »
Cytat: waflo
Mozesz dac jakies namiary na odbiornik na Nemerix'ie z data loggerem ?
Sanav GL-50B:
http://www.sanav.com/gps_loggers/gl-50B.htm
Ale to nie jest ten, o ktory mi chodzilo, bo Sanav nie ma bluetooth, tylko USB. W miedzyczasie padl moj notebook (wlasnie wczoraj wrocil z serwisu :)) ) i nie moge teraz znalezc tego z bluetooth...

programy do buforowania trasy
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 19, 2006, 11:55:07 »
Cytat: "Maap"
Tutaj możesz przeczytać test odbiornika GPS na BT firmy Pretec wyposażonego w Data Logger http://www.pdaclub.pl/view.php?news_id=8789


SSIII jako data logger nie do końca się sprawdza. Ma duże skoki pozycji, które w trakcie nawigacji samochodowej soft może filtrować, ale przy logowaniu nie ma już takiej możliwości.

DL-200 EverMore'a jest układem nowocześniejszym od SiRFa II w Pretecach, ale czułość ma niższą od SSIII. Sprawdza się jednak w logowaniu bardzo dobrze i posiada zaawansowane możliwości obsługi logów. Więcej informacji na:

http://www.rikaline-gps.pl/content/view/97/34/

Pozdrawiam
Piotr