Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?

  • 9 Odpowiedzi
  • 1182 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Axxel

  • 12
Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« dnia: Czerwiec 27, 2006, 05:42:32 »
Mam odbiornik BT 338, z którym mam problem, ponieważ iż pomimo odbiornik ma
kontakt z 11-12 satelitami, wyznacza kierunki,pozycje, dokładność trzyma
1-2metry to w programach nie wyświetlają się informacje o satelitach, tzn.
chodzi mi o te małe symbole satelit z ich numerami oraz siła sygnału.
Natomiast np. w narzędziowym programie TomToma pokazuje mi ile złapał
satelit i ich numery, ale nie ma siły sygnału na słupkach przy numerze
satelity. Pozatym wszystko jest w porządku.
Czy to wina odbiornika i trzeba go reklamować i prosić o nowy, czy powodem
jest coś innego i taka sytuacja nie może być powodem reklamacji. Dodam, że
po wyjęciu baterii z odbiornika i ponownym jej włożeniu na jakiś czas
wszystko jest OK.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

*

Offline ajed

  • ******
  • 6004
  • Płeć: Mężczyzna
    • Strona prywatna
  • Sprzęt: iPhone 4s, iPad 2
Re: Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2006, 07:24:13 »
Cytat: "Axxel"
Dodam, że
po wyjęciu baterii z odbiornika i ponownym jej włożeniu na jakiś czas
wszystko jest OK.

Skoro jest OK, a potem przestaje być OK, to jest to wada, którą jak najbardziej możesz reklamować. To czy producent/sprzedawca (w zależności z jakich uprawnień skorzystasz) bez wojny uzna reklamacje, nie wiadomo.

Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2006, 07:39:34 »
Skoro po wyjąciu baterii jest OK a później nie, to ja obstawiam że jakiś soft grzebie po ustawieniach NMEA (zdecydowanie bardziej prawdopodobne) stąd niekompletne dane. Oczywiście możliwe jest też uszkodzenie pamięci w której zapisana jest konfiguracja (sama pamięć, układ podtrzymania).

*

Offline angler22

  • Redaktor
  • ******
  • 4803
  • Sprzęt: Blow 50YBT, Goclever 5010, Wayteq X960, AM XL
Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 27, 2006, 15:40:37 »
Cytat: "student2"
Skoro po wyjąciu baterii jest OK a później nie, to ja obstawiam że jakiś soft grzebie po ustawieniach NMEA (zdecydowanie bardziej prawdopodobne) stąd niekompletne dane. Oczywiście możliwe jest też uszkodzenie pamięci w której zapisana jest konfiguracja (sama pamięć, układ podtrzymania).

To najbardziej prawdopodobne wyjaśnienie - po prostu jakaś aplikacja do nawigacji wyłącza Ci sekwencje GSA lub GSV (one mówią PPC o satelitach i sile sygnałów). Sprawdź sobie, czy takie sekwencje masz.

*

Offline Axxel

  • 12
Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 27, 2006, 17:12:37 »
Dzięki za odpowiedzi, jeśli moglibyście jeszcze napisać jak sprawdzić te sekwencje. Jestem posiadaczem odbiornika GPS od niedawna i jestem "zielony" w tej kwestii.
Zauważyłem, że po użyciu programów do nawigacji (TomTom lub Route66) w programach narzędziowych przestają być wyswietlane informacje o satelitach i poziomie sygnału, choć nadal odiornik łapie Fixa i pokazuje wszystkie inne dane. Po wyjęciu baterii i ponownym uruchomieniu wszystko znowu działa - do czasu uruchomienia nawigacjyjnych programów.

*

Offline angler22

  • Redaktor
  • ******
  • 4803
  • Sprzęt: Blow 50YBT, Goclever 5010, Wayteq X960, AM XL
Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 27, 2006, 17:22:44 »
No to sprawa jasna - wyłączają Ci sekwencje gsa i (lub) gsv. Włączysz je z powrotem np. programem CeMonitor (do ściągnięcia ze strony leadteka). Przestawienie jest bardzo proste, najpierw ustawiasz odpowiedni port i baudrate, łączysz, wybierasz z menu opcję command i na zakładce NMEA zaznaczasz na GGA,VTG,PRMC,GGL i na 5 GSV I GSA, potwierdzasz i gotowe.

*

Offline Axxel

  • 12
Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 27, 2006, 18:31:23 »
Naprawdę bardzo dziękuję, jeszcze tylko jedno pytanie, czy jak raz włącze te sekwencje programem CeMonitor to wystarczy, czy będę musiał tą czynność powtarzać po każdym użyciu programu do nawigacji ?

*

Offline angler22

  • Redaktor
  • ******
  • 4803
  • Sprzęt: Blow 50YBT, Goclever 5010, Wayteq X960, AM XL
Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 27, 2006, 20:24:22 »
Cytat: "Axxel"
Naprawdę bardzo dziękuję, jeszcze tylko jedno pytanie, czy jak raz włącze te sekwencje programem CeMonitor to wystarczy, czy będę musiał tą czynność powtarzać po każdym użyciu programu do nawigacji ?

Nie używam ani TomToma ani route 66, więc nie wiem, czy da się w nich jakoś "wyłączyć" to grzebanie w ustawieniach. Jeśli nie da się wyłączyć, to niestety będziesz musiał przestawiać za każdym razem. Swoją drogą to dziwny pomysł, by program "obcinał" protokół GPS, żaden z programów jakie używałem nie robił czegoś takiego.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 27, 2006, 20:48:49 »
Ja mam i TTN, i R66. Żaden mi takich numerów nie robi, ani z odbiornikami na BT (m.in. 338), ani na CF, ani na myszce.
A może jest pokaszaniony firmware w tym konkretnym egzemplarzu?
Jakoś dziwnie...

*

Offline Axxel

  • 12
Czy można reklamować odbiornik w takiej sytuacji ?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 28, 2006, 00:02:21 »
Niestety ja używam BT-338 z telefonem Nokia 6630, więc chyba nie mogę użyć programu CeMonitor, ale może uda mi się to zrobić z PC programem GPSInfo, jeśli nie to będę się starał o przyjecie reklamacji u sprzedawcy od którego kupiłem odbiornik. Raz jeszcze bardzo dziękuję.