Parametry dynamiczne GPS - znaczenie

  • 5 Odpowiedzi
  • 824 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Parametry dynamiczne GPS - znaczenie
« dnia: Czerwiec 23, 2006, 11:50:57 »
Witam,

Ponieważ opcja "szukaj" nie pomogła to zakładam temat...;)

Jakie znaczenie mają walory dynamiczne odbiornika GPS?
Podawane są jakieś wartości dla wysokości (np. <18 000 m), prędkości (np. <510 m/s), przyspieszenia (np. <1G) oraz drgnięć ruchowych (np. 4 m/s)...
Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić co one oznaczają i jaką do nich przywiązywać wagę? Największe różnice są zawsze przy parametrze "przyspieszenie".

Pzdr.

Parametry dynamiczne GPS - znaczenie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2006, 22:32:24 »
Czyżby nikt nie wiedział....

Tyle mądrych wypowiedzi, który to odbiornik lepszy a który "lepsiejszy" więc na pewno ktoś wie co te parametry znaczą.
 :mysli:  :mysli:  :mysli:

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Parametry dynamiczne GPS - znaczenie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2006, 22:59:38 »
Nie mają większego praktycznego znaczenia, chyba że załapałeś się do eskadry F-16...
W cywilnym samolocie zadziała każdy cywilny odbiornik GPS (z w miarę czułym chipsetem).

Parametry dynamiczne GPS - znaczenie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 28, 2006, 16:49:02 »
Hihihihi.....może kiedyś.

Większość z tych parametrów już rozumiem. Niestety nadal nie mogę doszukać się informacji na temat drgnięć ruchowych.

Może jakaś mądra głowa mnie oświeci...

Parametry dynamiczne GPS - znaczenie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2006, 01:26:33 »
Moi: oj, te parametry mają znaczenie nie tylko w eskadrze F-16. :) Chociażby w moim projekcie (http://cygnus.moo.pl/) - nie miałby szans powodzenia z GPS-em z wbudowanym ograniczeniem 18 000m.

romisio: ograniczenia wszystkich wymienionych przez ciebie parametrów istnieją po to, by nie wykorzystać GPS-u do naprowadzania wrogiej (dla USA :) broni kierowanej. Ograniczenia w odbiornikach to po prostu nadgorliwość niektórych producentów. Co do tych "drgnięć ruchowych", podejrzewam, że może chodzić o bardzo szybkie skręty (yaw - nie wiem, jak to się po polsku nazywa, ale chodzi o zmiany kursu w płaszczyźnie poziomej).

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Parametry dynamiczne GPS - znaczenie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2006, 01:52:12 »
Cytat: "tygrys"
Moi: oj, te parametry mają znaczenie nie tylko w eskadrze F-16. :) Chociażby w moim projekcie (http://cygnus.moo.pl/) - nie miałby szans powodzenia z GPS-em z wbudowanym ograniczeniem 18 000m.


Póki jednak nie wsadzisz Romisia do swojego balonu :) , to ten parametr nie będzie miał dla niego znaczenia. Być może jest też tak, że odbiorniki nie mają de facto ograniczenia co do wysokości. Producent gwarantuje jedynie sprawne działanie odbiornika do 18 km, a w istocie działa on na dużo większych wysokościach. Przecież i tak nikomu nie przyjdzie do głowy wsadzać jakiegoś GlobalSata do pocisków samosterujących. Faceci "robiący" w tym przemyśle mają budżety, które chyba nie zmuszają ich do zaopatrywania się w podzespoły na Allegro. :))

BTW - bardzo fajny i ciekawy projekt. Gratuluję. Lubię ludzi "pozytywnie zakręconych", jak mawiają w Teleexpresie.
Wrzuciłem stronę do ulubionych, poczytam dokładniej.