Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??

  • 64 Odpowiedzi
  • 4833 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 05, 2005, 03:48:05 »
zaraz poprawie - tylko nic teraz nie edytuj bo wyjdzie sieczka... przeciez na to teraz trzeba z pol godziny zeby dojsc co jest co...

[Dodano: 2005-08-05 04:04:56]
ufff.... poprawilem wszystkie twoje wypowiedzi w tym watku i poskracalem cytaty - mam nadzieje, ze zachowalem to do czego chciales sie odniesc a przynajmniej teraz daje sie to przeczytac...

*

Offline TOMAN

  • ***
  • 252
    • http://www.diagnoserwis.pl
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 05, 2005, 05:26:16 »
Cytat: lipciopda
zaraz poprawie - tylko nic teraz nie edytuj bo wyjdzie sieczka... przeciez na to teraz trzeba z pol godziny zeby dojsc co jest co...

[Dodano: 2005-08-05 04:04:56]
ufff.... poprawilem wszystkie twoje wypowiedzi w tym watku i poskracalem cytaty - mam nadzieje, ze zachowalem to do czego chciales sie odniesc a przynajmniej teraz daje sie to przeczytac...


Dzięki wielkie, o to właśnie mi chodziło, szkoda że ja sam tak nie potrafie ale jutro poczytam to może się naucze, nie było mnie troche bo studiowałem link który wrzuciłeś, porównujący różne PDA.

Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 05, 2005, 07:16:00 »
Cytat: piotr41
Dziś wygląda to, sirf II był dobry 2 lata temu, sirf III na początku 2005 bardzo dobry , a od czerwca 2005 poprzedników nokautuje Rikaline 6033.
Latwo podwazyc to zdanie - nie podales zadnych rzeczowych argumentow.

Cytat: piotr41
Kiedyś GPS musiałem trzymać na podszybiu, kosztował 450 zł, teraz kupiłem rikaline za 700 zł i mam go na pasku w spodniach, pozycja jest zawsze poprawnie ustalana. Ot cała prawda.
Trzymam w schowku samochodowym.

Cytat: piotr41
W czym jest lepszy Epson od Sirfa, we wszystkim
- mniejszy pobór pradu (odczuwalne)
- czułość (za uwarzysz tylko w przypadku odpowiednich programów testujących, w praktyce zarówno Sirf II/III i Epson pokaże bardzo precyzyjnie pozycje.)
To jedyne dwa argumenty, jednak znowu nie poparte danychmi technicznymi. Trzeba bylo podac czulosc w dB, czy pobor pradu w mA, ewentualnie czas pracy na bateriach w przeliczeniu na ogniwo 1000mAh (wtedy jest obiektywnie, bo rozne GPSy maja rozne baterie).

Nie zrobiles tego, wiec co upowaznia Cie pisac, ze jeden GPS jest lepszy od drugiego?

*

Offline Piotr41

  • *
  • 83
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: BT620, 4700, Eten500, Eten650, AcerS200, SGS3
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 05, 2005, 21:05:07 »
Szanowni koledzy.

Starałem się pomóc koledze,  który chce kupić odbiornik GPS, nie wnikając w szczegóły techniczne. Przecież statystycznego użytkownika zupełnie nie interesuje co jest pod plastikową obudową, a jak to działa i czy spełni jego oczekiwania. Dlatego też nie chciałem się uciekać do technicznych wywodów, ale skoro muszę to postaram się w rzetelny sposób przedstawić porównanie dwóch „rywali”, w sposób techniczny, ale i zrozumiały nie tylko dla elektroników.  Choć po raz kolejny chcę zaznaczyć, iż SiRF II/III i Epson, czy też inne dekodery sygnału GPS pokażą precyzyjnie pozycję w normalnych warunkach użytkowania.

Przy zakupie urządzeń każdy z nas kieruje się jakością (choć tę trudno stwierdzić na pierwszy rzut oka), wyposażeniem, wyglądem, parametrami i co dla wielu z nas jest istotne ceną. Zazwyczaj parametry podawane przez producenta są nieco zawyżane lub co gorsza uśredniane. I niestety w przypadku urządzeń w.cz. do jakich należ odbiornik GPS tak właśnie jest. Wartości podawane w instrukcji, są uśredniane, co oznacza że podczas dokonywania pomiarów parametrów poszczególnych egzemplarzy może odbiegać od deklaracji producenta.
Część elektroniki poświęcona przekazowi bezprzewodowemu jest najbardziej złożonym odłamem elektroniki i bardzo niewdzięcznym w procesie produkcyjnym.
   
Należy pamiętać, że rozpatrujemy urządzenie, które pracuje w dwóch pasmach częstotliwości 1,5GHz(1575.42 MHz)  , oraz 2,4Ghz. Pierwsza wartość to sygnał nadawany z satelity cyfrowo w modulacji pochodnej FSK, druga to BT do komunikacji odbiornik <-> PDA. Przypomnę jeszcze, że rozpatrujemy odbiorniki GPS pracujący w L1 (poziom pierwszy). Jako ciekawostkę podam, dla osób niewtajemniczonych, że z tych samych satelitów nadawane są równolegle dwa sygnały transmisyjne. L1 jest dla użytkowników „domowych”, L2 (1227.60 MHz).  dla wojska i tych którzy potrzebują precyzyjnych odczytów pozycji.  Sygnał L1 jest przetwarzany dwoma pseudo-przypadkowymi sygnałami zagłuszającymi: chronionym kodem P i kodem C/A. Sygnał L2 zawiera jedynie kod P. Każdy satelita wysyła inny sygnał, co ułatwia odbiornikom rozpoznanie, z którego satelity pochodzi dany sygnał. Cywilne odbiorniki do nawigacji wykorzystują jedynie kod C/A na częstotliwości L1. Niemniej jednak niektóre wyspecjalizowane cywilne odbiorniki geodezyjne mogą przetwarzać sygnał o częstotliwości L2 w celu uzyskania dokładnych pomiarów, jak to się dzieje przy budowie autostrady A2. Warto tutaj wspomnieć że jeszcze do niedawna sygnał GPS był celowo zakłócany przez DOD (Departament Obrony USA) w celu obniżenia dokładności dla użytkowników cywilnych. Obecnie (od maja 2000) błąd pomiaru pozycji geograficznej wyznaczonej za pomocą każdego popularnego odbiornika GPS waha się w przedziale 3-7 metrów (przy dobrej widoczności nieba i konfiguracji satelitów). To wystarczy na początek, choć jest to szczątkowa wiedza jaką trzeba posiadać by zrozumieć zasadę działania pozycjonowania GPS.
Ktoś podłą nazwę dobrego odbiornika GPS za kwotę 4000 zł , chcę tu zaznaczyć i najwyższej klasy odbiornik jaki do tej pory miałem sposobność testować jest Black Diamond L1, L2 INS RTK (Dokładność 1 cm, częstotliwość pozycjonowania 100 Hz, OTF, PAC, moduł INS dla pozycjonowania bez satelitów GPS, cena tego urządzenia przekracza kilkadziesiąt tyś. złotych ). Przejdźmy więc do sedna sprawy, przedstawię kilka faktów, jakie ujawniłem podczas dokonywania pomiarów dwóch odbiorników GPS.

EPSON (RIKALINE 6033)
- pobór mocy bez aktywnego BT 57mA/ po aktywacji BT 74-80mA
- czułość  -192 dBW poniżej tej wartości szumy nie pozwalały na poprawną detekcje sygnału, sygnał podawany był generatorem/emulatorem GPS /urządzenie serwisowe używane przy diagnozowaniu i naprawie urządzeń gps i modulatorów QPSK i OFDM w mojej firmie/
- fix zawsze poniżej 2-3 sekund
- maksymalna ilość widzianych satelitów 12 /góra śnieżka/
- precyzyjność od 1m- 5m w aucie,  do 80m w biurowcu.
- czas pracy faktyczny, trzy próby przez kolejne dni około 11 godzin ciągłej pracy noszone na pasku spodni
- największa odległość od okna w biurowcu mojej firmy 7m /FIX/ precyzja pozycjonowania wynosiła 10m-80m,
- najlepsze wskazanie programem GPS info 8 sat/sygnał 51 dla każdego
- akumulator 1Ah 3,7v
- czułość gwałtownie spada po 8 godzinie używania odbiornika, odbiornik należało połozyc na podszybiu
- BT maksymalny zasięg 45m - moc 7mW po drugiej stronie ETEN M500
- wykonałem zapis śladu w pociągu, na odcinku 60 km’trowym, sygnał gubił pięciokrotnie na mniej niż 10s, siedziałem w środku przedziału, GPS był na pasku, GPS Info pokazywal do 7 sat., prawie zawsze 3D
- w aucie jak do tej pory nie odnotowałem zaniku sygnału.
- na plus dodam że jest mały i bardzo, bardzo estetycznie i solidnie wykonany.
- ustawianie odbiornika pod kątem do 60’ ma znikome znaczenie
 
 SIRF GPS G-Space GS-R238 Bluetooth (odbiornik kolegi z pracy)
- pobór mocy bez aktywnego BT 90 mA/ po aktywacji BT 100-130mA
- czułość  -177 dBW zimny po godzinie 175 dBW
- fix zawsze poniżej 5-10 sekund
- maksymalna ilość widzianych satelitów 8
- precyzyjność od 2m do 55m
- czas pracy faktyczny, nie sprawdzony teoretyczny 6-7 godzin na aku 1Ah
- największa odległość od okna w biurowcu mojej firmy 0,7m /FIX/ precyzja pozycjonowania wynosiła 10m-30m,
- najlepsze wskazanie programem GPS info 8 sat/sygnał 47 srednio
- akumulator nie pamiętam ale coś około 1,1 Ah
- BT maksymalny zasięg 25m - moc 3-5mW po drugiej stronie HP4700
- w pociągu w pobliżu okna utrzymywał sygnał na dobrym poziomie 3D
- w aucie działa perfekcyjnie, żadnych uwag
- na plus jest tańszy o około 100 zł
Przypomnę, że każdy odbiornik danego modelu może nieznacznie różnić się parametrami, ze względu na jakość wykonania.
Czy mam coś szerzej opisać?, celowo unikam stosowania fachowego nazewnictwa i nazw urządzeń by tekst był zrozumiały dla każdego czytelnika.
Na koniec wniosek:
- bez względu na rodzaj dekodera, każdy z odbiorników bez najmniejszych problemów wskazuje precyzyjnie pozycje w normalnych warunkach użytkowania. Ekstremalne testy w pomieszczeniach, czy też w klatce Faradaya wykazują wyższą czułość i zdolność analizy sygnału z satelity dla Rikaline 6033. Jednak wyższość ta ma tylko znaczenie w testach, bo w codziennym użytkowaniu niema to kompletnie żadnego znaczenia, AM zawsze pokaże nam pozycje poprawnie, zwłaszcza przy włączonym przyciąganiu do siatki dróg.
Pozdrawiam    

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 05, 2005, 21:20:29 »
szkoda, ze do testow nie zalapal sie BT-338 (niby ten sam chipset co 238 ale moze wyniki bylyby inne) zeby porownac go bezposrednio z 6033 - sam stoje przed kupnem w niedlugim czasie jakiegos odbiornika na BT - do tej pory bralem pod uwage GR-236 albo BT-338 ale powiem ci, ze teraz zaczalem zastanawiac sie jeszcze nad 6033

duzo jezdze po gestych lasach ostatnio i niestety potrzebuje troche czulszego odbiornika niz mam obecnie

dzieki

Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 05, 2005, 21:37:17 »
Nie chce wywolywac klotni, ale dane ktore podales nie odpowiadaja rzeczywistosci.

Cytat: piotr41

- maksymalna ilość widzianych satelitów 8
Maksymalna (oczywiscie teoretyczna) ilosc widzianych satelitow to 20. W praktyce, w gestym lesie, widzi spokojnie 8 satelitow.

Cytat: piotr41

- czas pracy faktyczny, nie sprawdzony teoretyczny 6-7 godzin na aku 1Ah
teoretyczny 9h, Cezary wyciagnal 10h, przeczytaj na stronie PDAClubu recenzje.

Cytat: piotr41

- największa odległość od okna w biurowcu mojej firmy 0,7m /FIX/ precyzja pozycjonowania wynosiła 10m-30m,
No coz, musiales trafic na uszkodzony model. U mnie w srodku pokokoju, a nawet po przeciwnej stronie (patrzac od okna) dziala bez zarzutu.
W samochodzie - w schowku, w bagazniku, pod siedzeniem, wszedzia dziala i prawidlowo wskazuje pozycje. Dokladnosci nie mierzylem, nie podam.

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 06, 2005, 00:22:59 »
Cytat: piotr41
Starałem się pomóc koledze,  który chce kupić odbiornik GPS, nie wnikając w szczegóły techniczne.
Toteż użyłeś sformułowania "nokautuje poprzedników". Dając w dodatku argumenty, które w żaden sposób nie podparły Twojej tezy.
Śledzę od bardzo długiego czasu przeróżne fora poświęcone zagadnieniom GPS i o ile o nokaucie dokonanym przez SiRF III było i nadal jest bardzo głośno, to o chipsecie RFMD/Epson i jego ewentualnych "bokserskich" wyczynach cisza.
Nikt nie twierdzi, że to nie jest bardzo dobry odbiornik. Ale mówić o przełomie i nokautach, to lekka(?) przesada.

Cytat: piotr41
Przy zakupie urządzeń każdy z nas kieruje się jakością (choć tę trudno stwierdzić na pierwszy rzut oka), wyposażeniem, wyglądem, parametrami i co dla wielu z nas jest istotne ceną.
Właśnie ta cena, nominalnie wyższa o 33% od np. BT-338 chyba jednak nie usprawiedliwia ewentualnych przewag (if any) 6033.

Cytat: piotr41
Zazwyczaj parametry podawane przez producenta są nieco zawyżane lub co gorsza uśredniane.
A jak sobie wyobrażasz podawanie parametrów odbiornika inaczej niż średnie z testów?

Co do wyników Twoich testów mam kilka zastrzeżeń:
- maksymalna ilość widzianych satelitów, to chyba jakiś żart, nie parametr (szczególnie z tą Śnieżką)
- fix - czy to jest hot start? Jeśli tak, to podajesz dwukrotnie krótszy czas dla 6033, niż producent, który - jak sam mówisz - zwykle "retuszuje" parametry. Czyżbyś poprawiał retusz?
- zasięg BT - 45 m dla 6033 to jakieś mistrzostwo świata. Producent podaje do 10 m. Chciałbym zobaczyć te 45 m.
- czas pracy na bateriach - porównaj z BT-338. Mój "czas pracy faktyczny" kilka razy przekroczył 20h. I to się nazywa nokaut....

Innych wyników nie komentuję, bo nie wiem w jakich warunkach były przeprowadzane testy.

Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 06, 2005, 00:35:59 »
Cytat: piotr41
Przy zakupie urządzeń każdy z nas kieruje się jakością (choć tę trudno stwierdzić na pierwszy rzut oka), wyposażeniem, wyglądem, parametrami i co dla wielu z nas jest istotne ceną.
Bzdura - jedyna rzecz jaką ja się kieruję przy zakupie czegokolwiek - to jest praktyczna funkcjonalność urządzenia. Funkcjonalność, którą nie zawsze da się opisać cyferkami.....

Zresztą, nie gniewaj się ale jeżeli ktoś kupuje MDA (czy coś podobnego) to chyba nie jest zbytnim koneserem elektroniki ?  To właśnie jest dla mnie dziwne. To, że w GPSach stawiasz niby na jakość, a w pockecie/telefonii na gadżeciarstwo. Jest w tym jakaś sprzeczność - nie uważasz ?

Ponadto - o ile się nie mylę to Twoje słowa:

Posiadam Asusa A620, kupionego w promocji z AutoMapą i Asus Pakiet GPS (oryginalny zestaw ASUS). Zestaw GPS kosztuje 440 zł netto....Odbiornik jest bardzo dobry, nie zdarzył się by zanikał mi sygnał nawet w lesie.
ASUS ideał dla emulatorów konsol. Gry chodzą jak burza, divxy - poezja, głośnik rewelacja(mp3), na słuchawkach miód. Z niecierpliwością czekam na Asusa 716.

Czyżby wobec głoszonych dzisiaj teorii w.wym. zakupy to był niewypał ?
A może Rikaline 6033 to też niewypał i tylko robisz dobrą minę do złej gry ?

Szkoda, że prędzej nie przeczytałem Twoich wcześniejszych tekstów - bo z założenia nie dyskutuję z ludźmi, którzy słuchają przez słuchaweczki MP3 i oglądają filmy na pocketPc.

Za poradę oczywiście dziękujemy - coolmm ma o czym myśleć :)

[Dodano: 2005-08-06 00:41:12]
Cytat: Moi
Co do wyników Twoich testów mam kilka zastrzeżeń:
- maksymalna ilość widzianych satelitów, to chyba jakiś żart, nie parametr (szczególnie z tą Śnieżką)
:))  Adam !!! Przecież gość na 99% sypnął cytatem z jakiejś www.
Po cholerę pisząc tu "dla ludu" robiłby wykład na temat L2 ?
Po prostu nie przeczytał tekstu i nie wyciął tego co potrzeba ;)

*

Offline TOMAN

  • ***
  • 252
    • http://www.diagnoserwis.pl
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 06, 2005, 05:30:04 »
Cytat: piotr41
Szanowni koledzy.

Starałem się pomóc koledze,  który chce kupić odbiornik GPS, nie wnikając w szczegóły techniczne. Przecież statystycznego użytkownika zupełnie nie interesuje co jest pod plastikową obudową, a jak to działa i czy spełni jego oczekiwania. Dlatego też nie chciałem się uciekać do technicznych wywodów, ale skoro muszę to postaram się w rzetelny sposób przedstawić porównanie dwóch „rywali”, w sposób techniczny, ale i zrozumiały nie tylko dla elektroników.  Choć po raz kolejny chcę zaznaczyć, iż SiRF II/III i Epson, czy też inne dekodery sygnału GPS pokażą precyzyjnie pozycję w normalnych warunkach użytkowania.

Przy zakupie urządzeń każdy z nas kieruje się jakością (choć tę trudno stwierdzić na pierwszy rzut oka), wyposażeniem, wyglądem, parametrami i co dla wielu z nas jest istotne ceną. Zazwyczaj parametry podawane przez producenta są nieco zawyżane lub co gorsza uśredniane. I niestety w przypadku urządzeń w.cz. do jakich należ odbiornik GPS tak właśnie jest. Wartości podawane w instrukcji, są uśredniane, co oznacza że podczas dokonywania pomiarów parametrów poszczególnych egzemplarzy może odbiegać od deklaracji producenta.
Część elektroniki poświęcona przekazowi bezprzewodowemu jest najbardziej złożonym odłamem elektroniki i bardzo niewdzięcznym w procesie produkcyjnym.
   
Należy pamiętać, że rozpatrujemy urządzenie, które pracuje w dwóch pasmach częstotliwości 1,5GHz(1575.42 MHz)  , oraz 2,4Ghz. Pierwsza wartość to sygnał nadawany z satelity cyfrowo w modulacji pochodnej FSK, druga to BT do komunikacji odbiornik <-> PDA. Przypomnę jeszcze, że rozpatrujemy odbiorniki GPS pracujący w L1 (poziom pierwszy). Jako ciekawostkę podam, dla osób niewtajemniczonych, że z tych samych satelitów nadawane są równolegle dwa sygnały transmisyjne. L1 jest dla użytkowników „domowych”, L2 (1227.60 MHz).  dla wojska i tych którzy potrzebują precyzyjnych odczytów pozycji.  Sygnał L1 jest przetwarzany dwoma pseudo-przypadkowymi sygnałami zagłuszającymi: chronionym kodem P i kodem C/A. Sygnał L2 zawiera jedynie kod P. Każdy satelita wysyła inny sygnał, co ułatwia odbiornikom rozpoznanie, z którego satelity pochodzi dany sygnał. Cywilne odbiorniki do nawigacji wykorzystują jedynie kod C/A na częstotliwości L1. Niemniej jednak niektóre wyspecjalizowane cywilne odbiorniki geodezyjne mogą przetwarzać sygnał o częstotliwości L2 w celu uzyskania dokładnych pomiarów, jak to się dzieje przy budowie autostrady A2. Warto tutaj wspomnieć że jeszcze do niedawna sygnał GPS był celowo zakłócany przez DOD (Departament Obrony USA) w celu obniżenia dokładności dla użytkowników cywilnych. Obecnie (od maja 2000) błąd pomiaru pozycji geograficznej wyznaczonej za pomocą każdego popularnego odbiornika GPS waha się w przedziale 3-7 metrów (przy dobrej widoczności nieba i konfiguracji satelitów). To wystarczy na początek, choć jest to szczątkowa wiedza jaką trzeba posiadać by zrozumieć zasadę działania pozycjonowania GPS.
Ktoś podłą nazwę dobrego odbiornika GPS za kwotę 4000 zł , chcę tu zaznaczyć i najwyższej klasy odbiornik jaki do tej pory miałem sposobność testować jest Black Diamond L1, L2 INS RTK (Dokładność 1 cm, częstotliwość pozycjonowania 100 Hz, OTF, PAC, moduł INS dla pozycjonowania bez satelitów GPS, cena tego urządzenia przekracza kilkadziesiąt tyś. złotych ). Przejdźmy więc do sedna sprawy, przedstawię kilka faktów, jakie ujawniłem podczas dokonywania pomiarów dwóch odbiorników GPS.

EPSON (RIKALINE 6033)
- pobór mocy bez aktywnego BT 57mA/ po aktywacji BT 74-80mA
- czułość  -192 dBW poniżej tej wartości szumy nie pozwalały na poprawną detekcje sygnału, sygnał podawany był generatorem/emulatorem GPS /urządzenie serwisowe używane przy diagnozowaniu i naprawie urządzeń gps i modulatorów QPSK i OFDM w mojej firmie/
- fix zawsze poniżej 2-3 sekund
- maksymalna ilość widzianych satelitów 12 /góra śnieżka/
- precyzyjność od 1m- 5m w aucie,  do 80m w biurowcu.
- czas pracy faktyczny, trzy próby przez kolejne dni około 11 godzin ciągłej pracy noszone na pasku spodni
- największa odległość od okna w biurowcu mojej firmy 7m /FIX/ precyzja pozycjonowania wynosiła 10m-80m,
- najlepsze wskazanie programem GPS info 8 sat/sygnał 51 dla każdego
- akumulator 1Ah 3,7v
- czułość gwałtownie spada po 8 godzinie używania odbiornika, odbiornik należało połozyc na podszybiu
- BT maksymalny zasięg 45m - moc 7mW po drugiej stronie ETEN M500
- wykonałem zapis śladu w pociągu, na odcinku 60 km’trowym, sygnał gubił pięciokrotnie na mniej niż 10s, siedziałem w środku przedziału, GPS był na pasku, GPS Info pokazywal do 7 sat., prawie zawsze 3D
- w aucie jak do tej pory nie odnotowałem zaniku sygnału.
- na plus dodam że jest mały i bardzo, bardzo estetycznie i solidnie wykonany.
- ustawianie odbiornika pod kątem do 60’ ma znikome znaczenie
 
 SIRF GPS G-Space GS-R238 Bluetooth (odbiornik kolegi z pracy)
- pobór mocy bez aktywnego BT 90 mA/ po aktywacji BT 100-130mA
- czułość  -177 dBW zimny po godzinie 175 dBW
- fix zawsze poniżej 5-10 sekund
- maksymalna ilość widzianych satelitów 8
- precyzyjność od 2m do 55m
- czas pracy faktyczny, nie sprawdzony teoretyczny 6-7 godzin na aku 1Ah
- największa odległość od okna w biurowcu mojej firmy 0,7m /FIX/ precyzja pozycjonowania wynosiła 10m-30m,
- najlepsze wskazanie programem GPS info 8 sat/sygnał 47 srednio
- akumulator nie pamiętam ale coś około 1,1 Ah
- BT maksymalny zasięg 25m - moc 3-5mW po drugiej stronie HP4700
- w pociągu w pobliżu okna utrzymywał sygnał na dobrym poziomie 3D
- w aucie działa perfekcyjnie, żadnych uwag
- na plus jest tańszy o około 100 zł
Przypomnę, że każdy odbiornik danego modelu może nieznacznie różnić się parametrami, ze względu na jakość wykonania.
Czy mam coś szerzej opisać?, celowo unikam stosowania fachowego nazewnictwa i nazw urządzeń by tekst był zrozumiały dla każdego czytelnika.
Na koniec wniosek:
- bez względu na rodzaj dekodera, każdy z odbiorników bez najmniejszych problemów wskazuje precyzyjnie pozycje w normalnych warunkach użytkowania. Ekstremalne testy w pomieszczeniach, czy też w klatce Faradaya wykazują wyższą czułość i zdolność analizy sygnału z satelity dla Rikaline 6033. Jednak wyższość ta ma tylko znaczenie w testach, bo w codziennym użytkowaniu niema to kompletnie żadnego znaczenia, AM zawsze pokaże nam pozycje poprawnie, zwłaszcza przy włączonym przyciąganiu do siatki dróg.
Pozdrawiam    



Teraz wiem że rozmawialiśmy na ten sam temat, ten tekst mnie przekonuje że kolega wedział co pisze a jedynie miał inne zdanie, teraz nie mam uwag.

Dziwną sprawą tylko jest ta gwałtowna utrata czułośći w 6033 po 8 godz. pracy, co ją powoduje? czyżby temperatura wewnętrzna ?

Czułość odbirników bardzo zależy od temperatury stopnia wejściowego, pisze oczywiście o odbiornikach wysokoczułych i często jest podawana nie w -dBm a w jednostkach "KTo" lub jeszcze precyzyjniej w temperaturze szumów podawanej w Kelvinach np. 50K wszystkie te jednostki są wzajemnie przeliczalne, czm niższa temperatura tym lepsza czułość.
wzmacniacze wejściowe wysokoczułych odbiorników bywają chłodzone ciekłym azotem a nawet ciekłym helem osiągając czułości na poziomie 10 Kelvinów.
Ostatnio rozwój nowoczesnych podzespołów elektronicznych spowodował znaczący spadek szumów własnych elementów już w temperaturze pokojowej, elementy te zazwyczaj wykonane są z arsenku galu, dzięki nim możemy cieszyć się wysokoczułymi odbiornikami GPS.  

czyłość jaką podałeś dla 6033 czyli -192 dBW a zatem -162 dBm jest aż o 5 db lepsza niż podał producent dla tego odbiornika, spotykałem się z rozbieżnościami na poziomie 1-2 db ale pięciu nie, skoro to zmierzyłeś nie będę dyskutował bo ja tego nie robiłem.

Jeżeli wszysto co opisałeś jest żetelnie pomierzone to 6033 zdecydowanie wart jest grzechu, tylko co będzie gdy ktoś zasili go na stałe z auta a on po 8 godzinach stanie się za mało czuły żeby leżeć w schowku ?

*

Offline lipciopda

  • ******
  • 6801
  • Płeć: Mężczyzna
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 06, 2005, 06:15:01 »
TOMAN - ty to juz mnie rozwalasz z tymi cytatami... teraz kazdy twoj post trzeba bedzie edytowac? jesli nie umiesz cytowac to pisz na poczatku tylko nick osoby, ktorej chcesz odpowiedziec!

*

Offline TOMAN

  • ***
  • 252
    • http://www.diagnoserwis.pl
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 06, 2005, 06:50:33 »
Cytat: lipciopda
TOMAN - ty to juz mnie rozwalasz z tymi cytatami... teraz kazdy twoj post trzeba bedzie edytowac? jesli nie umiesz cytowac to pisz na poczatku tylko nick osoby, ktorej chcesz odpowiedziec!

celowo nie pomijałem tekstu bo jest szczegułowy i odniosłem się do niego, a co do cytowania to jutro się naucze, obiecuje, tym razem to było celowe.

*

Offline perla

  • ******
  • 2689
  • Sprzęt: Samsung Tab2- 7, Galaxy S2 , Kindle 3,
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 08, 2005, 15:26:50 »
Cytat: gps maniak
Odrębnym zagadnieniem jest fakt, czy odnalezienie się SiRF III dzięki sygnałowi odbitemu daje wystarczającą dokładność lokalizacyjną, a jeżeli nie to czy ma jakikolwiek sens ?
Nie mam wątpliwości że urządzenia z nowym procesorem sa lepsze. Ale podobnie jak ww.  nie odczuwam dyskonfortu 'czułości' w mojej 'starej' Fortunie. Niezmiernie rzadkie utraty widoczności są na tyle szybko wznawiane , że nie jest to problem.
Jeśli już to istotnym dla mnie parametrem jest czas zimnego startu, szczególnie wtedy gdy GPS jest wyłączony a został znacznie przemieszczony /np. lot samolotem/ a nastepnie włączony i musi odbudowac baze danych.
Ten czas jest długi i takie szybsze wznawianie łączności przyjąłbym z zadowoleniem.
 

*

Offline Meach

  • *
  • 66
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 10, 2005, 22:54:53 »
pół żartem pół serio:miałem altinę blut z antenką teraz kilka dni BT338 -w PRL podstawą było Kartofle słonina,kapusta i nie wiele więcej było można Teraz wystarczy trochę dłużej popracować i wsuwasz to na co masz ochotę chociaż kapusta dalej jest niezła

Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 30, 2005, 21:29:34 »
Ja mam GS-R270 Ultra GPS na CF z zewnętrzną anteną magnesową.
Jeżdze po warszawie z tym modułem + A716 , jest niesamowita różnica , na antenie wewnętrznej i zewnętrznej.
Na wewnętrznej gdy pda jest na uchwycie przy przedniej szybie o niskim koncie nachylenia jeżdząc po wawie sygnał gubi co jakiś czas , ale szybko się odnajduje wszystko zależy od tego jak blisko i jak zagnieżdzone sa wysokie budnki, im węższe uliczki tym gorzej.

Na antenie zewnętrznej , WAŻNE - ODPOWIEDNIO UMIEJSCOWIONEJ  komfort jest nieporównywalny :) Jadąc ostatnio na trasie w-wa mikołajki, "przylepiem" antene blisko jednego z rogów dachu / róg od strony pasażera/ wyruszając w pośpiechu, jadąc , bardzo często gubił sygnał , w terenie zabudowanym domami max 3 piętrowymi w znacznej odległości od auta. I bardzo długo nie mógł sie zpozycjonować. Wreszcie nerwowo nie wytrzymałem zatrzymałem się , i poszedłem po rozum do głowy.Jestem krótkofalowcem , więc temat anten mi nie obcy. Przeniosłem antene na środek dachu to optymalne miejsce. No i jak ręką odją :d
Naprawdę polecam do auta antene zewnętrzną.

A swoją drogą , ciekaw jestem, jak by wypadły w porównaniu SiRF III wewnątrz kabiny  i SiRF II z anteną zewnętrzną.

Bo dla mnie to co mam  + zewnętrzna antena , to naprawdę działa super.

[Dodano: 2005-08-30 21:37:36]
GP-R270 + zewnętrzna antena, jest naprawde niezły.

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 30, 2005, 22:45:04 »
czy ja przeoczyłem czy wyników z porównania nie  było ?? Jeśli porównanie jest w toku chetnie sie przyłacze i wezmę ze sobą nemerix, G-space, i BT 338, niestety Fortune clip-on juz sprzedalem. I to tylko dlatego że ja GPSa używam do zabawy i g-space lepiej sprawuje się w kieszeni kurtki lub w plecaku. Duzo szybciej niż Fortuna łapie FIX po wyjechaniu z tunelu (a niemal codziennie jezdzę dzwigową- trzy dłuże tunele). Co do parametów nie będe się wypowiadał bo znam się na tym mniej niż by wypadało :D

Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 31, 2005, 01:30:36 »
Cytat: xpablo
czy ja przeoczyłem czy wyników z porównania nie  było ??
Słusznie ! Brawo ! Chyba nie było :(
I w ten sposób nadal nic nie wiem o wyższości Świąt .......

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 01, 2005, 22:22:03 »
Wybaczcie za "puste" pisanie w temacie ale ciekaw jestem obserwacji z porownania GPSów.  Specjalnie tez dla GPS maniaka mogę zabrać ze sobą 60CS :D
Co Ty Lechu na to ?? Może wesprzesz mnie w "walce o satelitę naszą i waszą":D
Dodam też że jeśli trzeba przeprowadzic test to ja się oferuję z GPSami. Ktoś musiałby zapewnić samochód ze sporym kokpitem ( powiedzmy dwa PDA, jeden telefon z GPS podpiety na BT, Jeden garmin GPSmap 60CS)
Ja osobiście nie lubie samochodów i ich prowadzenia. Zapewniam też obsługe foto:). Jakieś propozycje?? jak testować i jakie odbiornik. Do dyspozycji: nemerix, BT 338, G-space, bt 318; którys garmin (quest, 60CS, streetpilot c320)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 02, 2005, 00:44:48 »
Jestem na ukończeniu układania standardów testu.
Potrzebuję do tego tylko jeszcze informacji o trasie w Warszawie (ulicy, ulicach), na której występują wysokie budynki w niedalekiej odległości od jezdni (chodzi o topografię jak najbliższą "urban canyons") - mogą to być także wąskie uliczki staromiejskie z wysokimi kamieniczkami oraz ulicy/ulicach porośniętych drzewami o gęstych koronach możliwie blisko jezdni.
Nie znam na tyle Warszawy, by znaleźć właściwe miejsca.
Resztę potrzebnych danych i miejsc mam.

Ktoś podpowie?

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 02, 2005, 00:51:28 »
Poznańska, nowogrodzka, PAŃSKA !! Dzwigowa trzy tunele, kawałek jagielońskiej, może wiejska....

*

Offline TOMAN

  • ***
  • 252
    • http://www.diagnoserwis.pl
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 02, 2005, 02:24:14 »
Cytat: gps maniak
Cytat: xpablo
czy ja przeoczyłem czy wyników z porównania nie  było ??
Słusznie ! Brawo ! Chyba nie było :(
I w ten sposób nadal nic nie wiem o wyższości Świąt .......


Test w zasadzie był między innymi tunelami Dźwigową, ale był taki dość spontaniczny nie była ustalona metodologia, nie mniej Adam mógłby coś nie coś napisać na temat spostrzeżeń z testu może nie przygotowanego i nie profesionalnego ale jednak testu, testowany był BT338 Adama na iPAQ5550 i SysOnchip sirf ii lp  na iPAQ1940 mój, był też w tle Garmin i 4700 z GPmapą ale nie skupialiśmy się na nim bo uwierzyłem na słowo Adamowi że Garmin jest na tyle mało czuły że nie ma co go porównywać.

Pokazywałem Adamowi jak działa mój GPS w schowku i pod siedzeniem a także w tunelu, BT 338 nie stracił sygnału przez cały tunel a mój na mniej niż sekunde po za tym nigdzie nie straciłem sygnału, chętnie wzioł bym udział w teście przygotowanym bardziej profesionalnie przez Adama z ustalonymi procedurami porównawczymi

[Dodano: 2005-09-02 02:28:35]
Cytat: xpablo
Wybaczcie za "puste" pisanie w temacie ale ciekaw jestem obserwacji z porownania GPSów.  Specjalnie tez dla GPS maniaka mogę zabrać ze sobą 60CS :D
Co Ty Lechu na to ?? Może wesprzesz mnie w "walce o satelitę naszą i waszą":D
Dodam też że jeśli trzeba przeprowadzic test to ja się oferuję z GPSami. Ktoś musiałby zapewnić samochód ze sporym kokpitem ( powiedzmy dwa PDA, jeden telefon z GPS podpiety na BT, Jeden garmin GPSmap 60CS)
Ja osobiście nie lubie samochodów i ich prowadzenia. Zapewniam też obsługe foto:). Jakieś propozycje?? jak testować i jakie odbiornik. Do dyspozycji: nemerix, BT 338, G-space, bt 318; którys garmin (quest, 60CS, streetpilot c320)


Jak Adam przygotuje porządne procedury testowe to ja moge udzielić auta i swojego GPSa i pda, najlepiej jak by były uchwyty z przyzsawkami na szybe to można by wiele PDA zamocować, mój ma miejsce na kratce, nawet wysprzątałem ostatnio auto więc może się załapie ?

[Dodano: 2005-09-02 02:40:50]
Cytat: xpablo
Poznańska, nowogrodzka, PAŃSKA !! Dzwigowa trzy tunele, kawałek jagielońskiej, może wiejska....


Poznańska chyba najbardziej kanion przypomina, Nowogrodzka mniej ale też Pańska też może być oraz tunele na Dźwigowej Myśle że to powinno wystarczyć tylko wolno by trzeba jechać bo to są niezbyt długie odcinki.

Te ulice które podałeś są chyba najlepsze właśni te wybierałem do swoich testów oraz tunel trasy WZ, trace w nim sygnał na samym środku i to na moment, a może ktoś jeszcze coś dorzuci ?

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 02, 2005, 04:02:02 »
Cytuj
Test w zasadzie był między innymi tunelami Dźwigową, ale był taki dość spontaniczny nie była ustalona metodologia, nie mniej Adam mógłby coś nie coś napisać na temat spostrzeżeń z testu może nie przygotowanego i nie profesionalnego ale jednak testu
Wybacz ale to chyba Twoja metoda (nie mogłem sie powstrzymać)
Cytuj
bo uwierzyłem na słowo Adamowi że Garmin jest na tyle mało czuły że nie ma co go porównywać.

Wybaczcie Panowie ale ZTCW czasami jak garmin złpie FIX to się go trzyma jak pies i nie mozna ich tak do końca skreślać
Cytuj
Jak Adam przygotuje porządne procedury testowe to ja moge udzielić auta i swojego GPSa i pda, najlepiej jak by były uchwyty z przyzsawkami na szybe to można by wiele PDA zamocować, mój ma miejsce na kratce, nawet wysprzątałem ostatnio auto więc może się załapie ?
oki, auto nie odgrywa moim zdaniem największej roli jesli nie jest starsze niż powiedzmy 15 (jaka jest średnia wieku samochodu w Polsce o sprowadzenou zagranicznych "złomów"??) lat lub nie ma metalizowanej przedniej szyby.
Cytuj

xpablo napisał(a):
--------------------------------------------------------------------------------
Poznańska, nowogrodzka, PAŃSKA !! Dzwigowa trzy tunele, kawałek jagielońskiej, może wiejska....


Poznańska chyba najbardziej kanion przypomina, Nowogrodzka mniej ale też Pańska też może być oraz tunele na Dźwigowej Myśle że to powinno wystarczyć tylko wolno by trzeba jechać bo to są niezbyt długie odcinki.
na nich ciężko jakies predkości rozwinąć (np na dzwigowej sa b czesto korki)
Cytuj
Te ulice które podałeś są chyba najlepsze właśni te wybierałem do swoich testów oraz tunel trasy WZ, trace w nim sygnał na samym środku i to na moment, a może ktoś jeszcze coś dorzuci ?

O trasie WZ nie pomyślałem ...

Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 02, 2005, 04:04:27 »
Cytat: xpablo
60CS
O ile się nie mylę Garmin jeszcze SiRFa nie stosuje ;)
A to miał być test porównawaczy SiRF II i SiRF III, tak aby dać jednoznaczną odpowiedź czy jest zdecydowana przewaga jednego nad drugim.

To że Garmin po siedzeniem nie odbiera, to akurat wiem, ale z drugiej strony głupio by mi było podczas jazdy zaglądać pod siedzenie :)  Swoją drogą jak już robić taki test z udziałem "60" to oczywiście w odkrytym Jeepie podczas ulewy. Może jakieś SiRFy wytrzymają, ale pockety raczej nie ;)

Dobra. Poważnie mówiąc naprawdę nie wiem który z tych Garminów ma czułość lepszą niż przeciętna. 60CS co prawda w samochodzie mnie nie zawiódł, ale jak wiesz mało podróżuję.
Street Pilotem z antenką zewnętrzną (a tu nie o to chyba chodzi) kawałek się przejechałem - było dobrze.  C320 w ogóle nie znam, a Questem owszem bawiłem się, ale .... na balkonie :)

Nie wiem który z nich mógłby choćby próbować nawiązać walkę z SiRFami - pod względem czułości oczywiście, bo ogólnie i tak wiadomo że 60CS jest najlepszy :)


W samym testowaniu na razie nie do końca podoba mi się takie podejście do zagadnienia:

... Pokazywałem Adamowi jak działa mój GPS w schowku i pod siedzeniem a także w tunelu, BT 338 nie stracił sygnału przez cały tunel a mój na mniej niż sekunde po za tym nigdzie nie straciłem sygnału, chętnie wzioł bym udział w teście przygotowanym bardziej profesionalnie przez Adama z ustalonymi procedurami porównawczymi ....

Wydaje się, że ważniejsze od tego czy SiRF II juz zgubił sygnał, a SiRF III jeszcze nie jest sprawdzenie czy SiRF III w tym czasie widzi swój ruch i prawodłowo oblicza swoją lokalizację - pozycję N/E.

Dlaczego o tym piszę ? Bo wiem, że GPSy (przynajniej mój) kłamią i sztucznie "podtrzymują" sygnał. Na czym to polega ?
Np. moja "60" jak wejdę z nią z balkonu do mieszkania pokazuje że jest sygnał !
Pomimo, że na pewno sygnału nie odbiera to jeszcze przez kilkadziesiąt sekund pokazuje że łapie. Jak piszę różne teksty na moją www to czasem wychodzę na balkon, fiksusję, wracam, przechodzę przez całe mieszkanie do innego pokoju, podłączam do 60-tki kabelek USB uruchamiam Ximage robię screenshota i dopiero potem słyszę .... bip - utrata sygnału.

Czyli odbiornik mnie oszukuje. Oczywiście w ciągu tego czasu można by było zmienić lokalizację nawet o 100m, a mój GPS ciągle by pokazywał tę samą pozycję.
Sądzę, że warto to wziąć pod uwagę, a nie tylko to czy odbiornik "trzyma sygnał".


OT.
Właśnie skończyłem modernizację www.
Rzuć może okiem na to: http://gps.anv.pl/VISTA-60CS_2.htm
Jak zapewne wiesz, na grupach jestem zawadiaką. Ale na www staram się pisać już nad wyraz obiektywnie. Artykuł jest dość krytyczny, warto żeby potencjalni nabywcy sprzętu znali jego wady, chociaż .... pomimo to i tak uważam że 60CS jest "jedynym słusznym" odbiornikiem outdoorowym.

Dodam jeszcze że ostatnio Adam (MOI) odnalazł w serwisie prasowym Garmina info, że będą w mój ulubiony sprzęcik ładować SiRFy. A to checa !

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 02, 2005, 04:15:26 »
Cytat: GPS maniak
O ile się nie mylę Garmin jeszcze SiRFa nie stosuje
A to miał być test porównawaczy SiRF II i SiRF III, tak aby dać jednoznaczną odpowiedź czy jest zdecydowana przewaga jednego nad drugim.

NIE OGRANICZAJMY sie :D

Cytat: xpablo
Wybaczcie Panowie ale ZTCW czasami jak garmin złpie FIX to się go trzyma jak pies i nie mozna ich tak do końca skreślać
no to masz odpowiedz na
Cytat: GPS maniak
Dlaczego o tym piszę ? Bo wiem, że GPSy (przynajniej mój) kłamią i sztucznie "podtrzymują" sygnał. Na czym to polega ?
Np. moja "60" jak wejdę z nią z balkonu do mieszkania pokazuje że jest sygnał !
nie to zebym to chciał maskować, ale faktycznie we wcześniejszych odbiornikach tak jest. A w AM "podobnie ma się funkcha przyciagania do drogi :D ??( i nie wierze że na Dzwigowej BT 338 nie gubi sygnału!!)
Jeśli dobrze ten kawałek zrozumiałem
Cytuj
Pokazywałem Adamowi jak działa mój GPS w schowku i pod siedzeniem a także w tunelu, BT 338 nie stracił sygnału przez cały tunel a mój na mniej niż sekunde po za tym nigdzie nie straciłem sygnału,
Cytat: GPS maniak

Jak zapewne wiesz, na grupach jestem zawadiaką.

I ja właśnie licze na Ciebie (chociaż na mojego ostatniego maila nie odpisałeś :) )

Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 02, 2005, 04:24:52 »
Cytat: xpablo
na mojego ostatniego maila nie odpisałeś
Ten z 4 marca ? Sorry, ale ja naprawdę słabo znam angielski :(

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #54 dnia: Wrzesień 02, 2005, 04:29:04 »
Cytat: gps maniak
Cytat: xpablo
na mojego ostatniego maila nie odpisałeś
Ten z 4 marca ? Sorry, ale ja naprawdę słabo znam angielski :(

Dużo póżniejszy ale o tym jutro na maila Ci napisze ok ??
I tutaj  http://gps.anv.pl/VISTA-60CS_2.htm
Nie wspomniałeś moim zdaniem o jednym, że rysowanie map w garmianach jest koszmarnie długie.... To tyle uwag ! Reszta  ( czytałem pod okiem zony która goniła do łóżka ) jest SUPER
Wyrazy szacunku !!

*

Offline lechupe

  • ****
  • 781
  • Sprzęt: MDA C3, MDA III, Mio p550, jakies gpsy...
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #55 dnia: Wrzesień 02, 2005, 08:40:28 »
Cytat: GPS maniak
Zresztą, nie gniewaj się ale jeżeli ktoś kupuje MDA (czy coś podobnego) to chyba nie jest zbytnim koneserem elektroniki ? To właśnie jest dla mnie dziwne.

Hm ujezdzam juz 3-cie MDA i sam teraz nie wiem, moze juz nie jestem trendy ??
:)

*

Offline perla

  • ******
  • 2689
  • Sprzęt: Samsung Tab2- 7, Galaxy S2 , Kindle 3,
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #56 dnia: Wrzesień 02, 2005, 09:51:09 »
Cytat: gps maniak
.. jak wejdę z nią z balkonu do mieszkania pokazuje że jest sygnał !
Pomimo, że na pewno sygnału nie odbiera to jeszcze przez kilkadziesiąt sekund pokazuje że łapie.
Dokladnie, równiez obserwacje gubienia/łapania sygnału np. w tunelach równiez wskazują na to,  że pomimo braku 'fizycznej' widzialnosci sygnalu, odbiornik lub aplikacja wskazuje że sygnał jest. Co więcej pozycja może byc symulowana (przez jakis czas) na podstawie wczesniejszej szybkości , kierunku poruszania się  przed utratą sygnału. Tak więc łatwo o falszywe wnioski.
Wazne więc jest jak zachowuje sie komplet GPS + oprogramowanie .  

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #57 dnia: Wrzesień 02, 2005, 11:00:23 »
Jak wygląda prawdziwy dead reckoning, stosowany w droższych rozwiązaniach GPS można przeczytać np. tu:
http://www.tycoelectronics.com/gps/deadreckoning.asp
czy tu:
http://www.u-blox.com/technology/dr.html
A tu można sciągnąć PDF-a z testem takiego systemu na Manhattanie (urban canyons, tunele, wielopoziomowe parkingi). Zapis śladu nie ma żadnych "białych plam".
http://www.u-blox.com/products/Product_Summaries/GPS_DR_Test_Drive_NYC(GPS.G3-X-04001).pdf
SiRF-owe rozwiązanie jest do ściągnięcia tu:
http://www.sirf.com/Downloads/Collateral/Press_Releases/SiRFDRive2FINALV.pdf

Generalnie, większość chipsetów (firmware) zawiera obsługę dead reckoning. Jednak implementacja, czy raczej jej jakość, jest różna.

Ale chyba nie wyobrażam sobie przejażdzki po takim Manhattanie, bez nawigacji sprzężonej z czujnikami elektronicznymi w samochodzie.
Choćby to był i SiRF IV...

*

Offline xpablo

  • *****
  • 1294
Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #58 dnia: Wrzesień 04, 2005, 23:50:09 »
Jak widze raczej nikt nie jest zainteresowany porównaniem ...

Po co właściwie analizować parametry GPS-ów??
« Odpowiedź #59 dnia: Wrzesień 05, 2005, 02:42:34 »
Cytat: lechupe
Hm ujezdzam juz 3-cie MDA i sam teraz nie wiem, moze juz nie jestem trendy ??
:)
Zapewne jesteś trendy :) Cały świat pewnie pójdzie w tym kierunku, ale być na bieżąco z nowościami, a być koneserem to jednak coś innego.

Dla mnie koneserem jest ten, który potrzebując gpsa, telefon i PDA  ma:
- dobrego pocketa,
- dobrą komórkę
- i dobry GPS
A nie "szampon do wszystkiego" czy inne 3 w jednym ;)
I żeby nie było niedomówień: ja też nie mam, bo też nie jestem koneserem elektroniki :(