Ile pamięci potrzeba...?

• 1 Odpowiedzi
  • 586 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline DaRu

• 36
Ile pamięci potrzeba...?
« dnia: Luty 07, 2006, 16:10:28 »
Ile pamięci potrzeba na to aby na palmtopie z wbudowanym GPSem zainstalować i obsługiwać bez problemów AutoMapeXL + Destinatora (Niemcy, Czechy, Słowacja)?

O co dokładnie chodzi.... O ile zdążyłem się nauczyć (jestem początkujący) z niniejszego forum, pamięć RAM w palmtopach służy do "obsługi" programów i tego typu pamięci ni wykorzystuje się do przechowywania tam zainstalowanych programów. (Najczęściej w obecnie sprzedawanych modelach jest to 64Mb)
W pamięci ROM natomiast, mozna instalować i przechowywać programy. Wtedy w odróżnieniu od programów instalowanych na zewnętrznych kartach, działają one podobno szybciej i stabilniej. Do czego zmierzam.... chcę przy wyborze modelu "wycelować" w taki, w którm będę mógł zainstalować w pamięci wewnęrznej palmptopa oba wspomniane wcześniej programy (tak jak np. na twardym dysku PCta). CHodzi o to abym nie musiał później wozić tych programów na dodatkowych kartach....  tak więc ile tej pamięci (i ewentualnie jakiej) potrzeba????  i czy wogóle są takie palmtopy w których zmieszczą się oba te programy naraz???

*

Offline MaDuch

• 1518
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
Ile pamięci potrzeba...?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2006, 16:17:26 »
I tak nie zmieścisz całego oprogramowania w pamięci wewnętrznej PDA.
Mapy AM w wersji r to ok 75 MB. Komplet map Destinatora który cię interesuje to ok 500 MB.
Niby można instalować program w PDA, a mapy na karcie, ale i tak wtedy program musi sięgać na kartę.

Ja mam zarówno AM jak i TT zainstalowane na karcie i nie odczuwam żadnego spowolnienia.

Inna sprawa to to, że im więcej pamieci tym lepiej :) Więc najlepszym wyjściem jest PDA z maksymalną ilością pamięci i szybkim procesorem, a potem do niego duuużaaaa karta lub dwie (jeśli twój PDA to dopuszcza) czyli np 2 GB