... Włączyć zapis śladu, przejechać trasę i potem odtworzyć ślad gdzie będą informacje miedzy innymi o prędkości.
Doszedłem jednak do wniosku, że taki pomiar będzie obarczony znacznym błędem, gdyż prawdopodobnie nie będzie on
uwzględniał składowej pionowej, co przy znacznym nachyleniu stoku będzie miało duże znaczenie. A może się mylę?
Może są do tego i lepsze narzędzia od AM, ale ... z braku laku ...
AM znacznie lepsza od Destinatora (bo ten nie rysuje śladu)
a tylko to miałem do dyspozycji.
Poniżej zrzuty śladu czarnej trasy z Margherity w Dolomitach:

Jestem przekonany, że pomiar prędkości uwzględnia również wysokość,
czego pośrednim dowodem jest ostatni zrzut.
Pomiar prędkości w wagoniku wskazywał przez całą drogę prędkość
w granicach 25-30 km/h za wyjątkiem dwóch sekund, kiedy wagonik
'przyspieszył' aż do 47 km/h. W tym samym momencie wysokość
wzrastała o 7-8 m/s podczas gdy 'normalnie' rosła w tempie 4-5 m/s.
Z tego by wynikało, że chwilowe prędkości mogą być błędne
(z powodu błędnego odczytu pozycji) ale wysokość jest przy pomiarze uwzględniana.
Dodam jeszcze, że PDA w kieszeni wpływa również na 'bojaźliwość' zjazdu

przynajmniej przy obecnych cenach i trwałości tego sprzętu.