GlobalSat BT GPS Receiver BT-338

  • 159 Odpowiedzi
  • 15028 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jacol

  • ***
  • 400
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: całe pudło złomu
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #120 dnia: Kwiecień 18, 2005, 18:19:20 »
Cytat: moi
W samolocie b. dlugo nie mogl sie odnalezc. Z pol godziny trwalo zanim zaczal lapac pojedyncze satelity. Ale potem trzymal fix na 6-7 z nich do konca. Ozi i Russa pokazywaly trase super.
Przelot Berlin-Kijow, B 737, alt 10-11kkm, v 830-850 km/h.
BTW - pierwszy raz zdarzylo mi sie, ze kapitan "nie dal glosu". Zawsze przy takiej okazji konfrontowalem jego zeznania ze wskazaniami GPSa.


Trzymałeś go przy oknie?
Parę razy próbowałem swojego socketa i żeby mieć ciągły fix nie mógł być dalej jak z 10 cm od szyby...

Swoją drogą zawsze mam wątpliwości z użyciem GPS na BT w samolocie... niby niektóre linie lotnicze zezwalają na włączony GPS ale czy to dotyczy również GPS BT to nie drążyłem.

Cytuj
No, a ukrainski Visicom? Jemu, poki co, zaden odbiornik nie pomoze w dorownywaniu do przyzwoitego standardu...

W zeszłym roku spędziłem trochę czasu na Ukrainie i bardzo ładnie sprawdził się tam Ozi. Dość dokładne (1:100000) mapy Ukrainy są dostępne w internecie, po ich skalibrowaniu rejestrowany track rzadko schodził ze zarysu drogi.
Oczywiście wygoda użycia Oziego do nawigacji samochodowej nie jest taka sama jak programów z routingiem, jednak można powiedzieć że całkiem nieźle współgrał ze stanem większości ukraińskich dróg - chwilami czułem się jak off roadowiec... ;)

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #121 dnia: Kwiecień 18, 2005, 19:08:14 »
Cytat: jacol
Trzymałeś go przy oknie?Parę razy próbowałem swojego socketa i żeby mieć ciągły fix nie mógł być dalej jak z 10 cm od szyby...
Swoją drogą zawsze mam wątpliwości z użyciem GPS na BT w samolocie... niby niektóre linie lotnicze zezwalają na włączony GPS ale czy to dotyczy również GPS BT to nie drążyłem.

Samolot nie byl przepelniony, wiec mimo ze poprosilem o miejsce przy oknie, to i tak przesiadlem sie do calkowicie pustego rzedu. Mialem do dyspozycji 3 fotele i 3 rozkladane stoliki. Zyc, nie umierac...
Na stoliku od okna GPSy i iPAQi, na srodkowym jedzonko, na aisle seat gazetki. A moje 4 litery na srodkowym.
338 i GPS 10 polozylem na skraju stolika, odbiornikiem w strone okna. I tak przelezaly caly lot.
Stewardessa oczywiscie zwrocila mi uwage, ze "mobilnyi nado vykluchit", jednak doszlismy do porozumienia, ze to nie GSM.
Co do uzywania BT, mysle ze to nie jest grozne, bowiem mozna uzywac laptopow i pda bez ograniczen (poza startem i ladowaniem), a czesto BT uruchamia sie w tych urzadzeniach w start-up'ie. Sadze, ze mowiono by o tym...

Cytat: jacol
W zeszłym roku spędziłem trochę czasu na Ukrainie i bardzo ładnie sprawdził się tam Ozi. Dość dokładne (1:100000) mapy Ukrainy są dostępne w internecie, po ich skalibrowaniu rejestrowany track rzadko schodził ze zarysu drogi.
Oczywiście wygoda użycia Oziego do nawigacji samochodowej nie jest taka sama jak programów z routingiem, jednak można powiedzieć że całkiem nieźle współgrał ze stanem większości ukraińskich dróg - chwilami czułem się jak off roadowiec... ;)

Po zimie, zanim zalataja dziury, zwane tu - nomen omen- jamy, wiekszosc ukrainskich drog, szczegolnie poczas jazdy noca, to extreme specials...

Nie uzywalem Visicoma od lata ub.r.  a we wrzesniu zmienilem iPAQa do GPSu z 3970 na 5550.
Potrzebowalem wiec nowych kodow aktywacyjnych na nowe urzadzenie (dziala to tak, jak w AM). Zwrocilem sie do Visicoma te kody oraz informacje czy sa dostepne jakiekolwiek upgrade czy update. Kody przyslali, a odpowiedz brzmiala "niet". Od poltora roku brak...

Generalnie, mapy (mam Ukraine i Kijow) sa dobre. Mysle, ze nieosiagalne w Ozi'm, tylko ta nawigacja, informujaca 50m za skrzyzowaniem, ze powinienes na nim skrecic. Mimo odswiezania co 1s nie daje rady...

*

Offline misiaczek

  • **
  • 100
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation + HTC Touch Pro2 + HTC TyTN2
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #122 dnia: Kwiecień 18, 2005, 21:33:46 »
Cytat: jacol
Trzymałeś go przy oknie?
Parę razy próbowałem swojego socketa i żeby mieć ciągły fix nie mógł być dalej jak z 10 cm od szyby...

Swoją drogą zawsze mam wątpliwości z użyciem GPS na BT w samolocie... niby niektóre linie lotnicze zezwalają na włączony GPS ale czy to dotyczy również GPS BT to nie drążyłem.

Jesli chodzi o kwestie BT - to na pewno mozna uzywac na pokladzie samolotu - tzn. nie stanowi to zadnego zagrozenia, mimo ze w wielu liniach lotniczych zabraniaja uzywania wszelkiej komunikacji radiowej - ale to wynika bardziej z niewiedzy. Podobnie jesli chodzi o uzywanie GPS czy GSM. Co ciekawe we wszystkich liniach lotniczych zadaja wylaczenia telefonu komorkowego - ale kiedys rozmawialem z kapitanem i powiedzial, ze generalnie nie powinno to stanowic zadnego zagrozenia - poza tym podczas kazdego lotu znajdzie sie osoba, ktora zapomni wylaczyc telefon ... i jakos samoloty nie spadaja :)

*

Offline darekz

  • **
  • 100
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #123 dnia: Kwiecień 19, 2005, 00:19:09 »
3. Specification
3.1 System Specification
Electrical Characteristics (Receiver)
Frequency L1, 1575.42 MHz
C/A Code 1.023 MHz chip rate
Channels 20 all-in-view tracking
Tracking Sensitivity -159 dBm
Accuracy
Position Horizontal 10m 2D RMS (SA off)
WAAS enabled 5m 2D RMS (SA off)
Time 1 micro-second synchronized to GPS time
Velocity 0.1m/sec 95% (SA off)
Datum
Datum WGS-84
Acquisition Rate
Hot start 1 sec., average (with ephemeris and almanac valid)
Warm start 38 sec., average (with almanac but not ephemeris)
Cold start 42 sec., average (neither almanac nor ephemeris)
Reacquisition 0.1 sec. average (interruption recovery time)
Protocol
GPS Output Data NMEA 0183 protocol, and supports command:
GGA(1sec), GSA(1 sec), GSV(5 sec), RMC(1sec)
( VTG and GLL are optional)
GPS transfer rate 38400,N,8,1
Dynamic Condition
Acceleration Limit Less than 4g
Altitude Limit 18,000 meters (60,000 feet) max.
Velocity Limit 515 meters/sec. (1,000 knots) max.
Jerk Limit 20 m/sec**3


Jednak jest napisane ze waas
to z instrukcji ktora przyszla z urzadzeniem

*

Offline Claude

  • *****
  • 2086
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #124 dnia: Kwiecień 19, 2005, 01:01:37 »
..."WAAS w Ameryce, EGNOS w Europie oraz japoński MSAS w Azji. Mnogość nazw jest skutkiem zarządzania każdego z systemów przez odrębne instytucje. Jako że wersja w zasięgu której się znajdziemy nosi nazwę EGNOS, natomiast producent odbiorników np. Garmin znajduje się w zasięgu WAAS - w Polsce często używa się zamiennie obu tych nazw. WAAS, EGNOS i MSAS są też niekiedy wspólnie określane jako SBAS..."
[pic=http://www.totenhosen.neostrada.pl/pictures/waas_wem.gif]
Calosc pochodzi ze strony http://www.nawigatornia.pl/o_gps/nawigatornia.html
1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #125 dnia: Kwiecień 19, 2005, 13:11:49 »
Sluchajcie!
chcialem zamowic Globalsat BT-388, napisalem maila, brak odpowiedzi, dzwonie do nich do bialegostoku i okazuje sie ze numer telefonu nieprawidlowy...numer wzialem z panoramy firm - globalsat polska.
czy ktos sie orientuje co sie dzieje ?
tak przy okazji, kupujac od globalsat (z ktorym sie tak ciezko skontaktowac), jakie otrzymuje sie warunki gwarancyjne (chodzi o ewent naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne) ???

pozdrawiam,
qlex

ps kiedy w koncu zaczne ta przygode z ipaq1940 i bt388 ?

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #126 dnia: Kwiecień 19, 2005, 13:22:49 »
Cytat: qlex23
Sluchajcie!
chcialem zamowic Globalsat BT-388, napisalem maila, brak odpowiedzi, dzwonie do nich do bialegostoku i okazuje sie ze numer telefonu nieprawidlowy...numer wzialem z panoramy firm - globalsat polska.
czy ktos sie orientuje co sie dzieje ?
tak przy okazji, kupujac od globalsat (z ktorym sie tak ciezko skontaktowac), jakie otrzymuje sie warunki gwarancyjne (chodzi o ewent naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne) ???

pozdrawiam,
qlex

ps kiedy w koncu zaczne ta przygode z ipaq1940 i bt388 ?


Dzieje się dziwnie, ale jeśli możesz to zobacz tu:

http://www.entre.pl/

co prawda na stronie internetowej nie pokazują BT-338, ale w sprzedaży mają. Zadzwoń po prostu. Sprzedają przy odbiorze własnym za: cena det - 10 zł - 2% w sumie ok 570 zł
Polecam Regulamin forum !!

*

Offline Claude

  • *****
  • 2086
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #127 dnia: Kwiecień 19, 2005, 13:46:07 »
Pytalem Globalsata o warunki gwarancyjne :
Gwarancja 12 miesiecy, rekojmia 24 miesiace, podstawa jest zalaczany paragon ewentualnie faktura
1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #128 dnia: Kwiecień 19, 2005, 15:56:41 »
Cytat: jacek123
Claude, czekam z niecierpliwością na porównanie.
Narazie jestem zadowolony z działania 338. Wszystkie wskaźniki sygnałów w AM na 8 czy 9, a gps w schowku.Działa na com8.
Miałem trochę problemów z ustawieniami portów ale od czego metoda prób i błędów.W czasie jazdy jest OK,  w domu pokazuje , że mam mieszkanie wielkości 2 boisk piłkarskich i do tego dosyć szybko spaceruję.Czasu startów nie mierzyłem ale są szybkie. Przy zimnym nie więcej jak 0,5 min.
No i jest mały, trzeba uważać żeby się nie zagubił w bałaganie schowkowym.
Najpierw byłem zdegustowany pływaniem pozycji w domu ale podczas jazdy wszystko jest OK.
Pzdrw.Jacek

Czy możesz powiedzieć jak powinny wyglądać ustawienia między 338 a MDAII, bo jak na razie to całą tą historię o dokładności pomiaru w budynkach, sygnałach odbitych itd. mogę włożyć między bajki.
Jak 338 fizycznie nie widzi sporego kawałka nieba, to w ogóle nie łapie żadnych satelit, nawet położony przy oknie, nie wspominając już o łapaniu sygnału i określaniu pozycji w samochodzie, w betonowym garażu... (niezły marketing)
Na otwartym terenie łapie max 7-8 satelit i tyle.
Być może mam coś nie tak z konfiguracją, ale jak czytam o tej super czułości to...
Podczas konfiguracji MDA sam otworzył odpowiedni port Com5: BTOBserial.
Szybkość przesyłu ustawiona na 38400.


*

Offline Claude

  • *****
  • 2086
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #129 dnia: Kwiecień 19, 2005, 16:06:29 »
Dokladnie tak samo mam ustawione to w mda compact.Teraz siedze w biurze kawalek od okna i widzi 8 satelit, 6 z nich ma naprawde mocny sygnal. pomiar jednak "plywa", np.predkosc skacze miedzy 0 a 3km/h mimo, ze oczywscie odbiornik sie nie przemieszcza.
   Generalnie moge powoli pokusic sie juz na male podsumowanie.
Tak jak wczesnie wspomniano, tak naprawde jedynym mankamentem dla mnie w tym odbiorniku jest ta fatalna gumka na wejsciu do ladowarki.Faktycznie bardzo szybko lapie pierwszego fix-a, nawet w budynkach.Doskonale pracuje z AM,TTN3,Russa i AstroNavigator.Gdybym mial ten odbiornik prownywac do rikaline 6031 x7 to wlasnie ten szybki fix go wyroznia, ilosc satelit na w miare otwartym terenie"widzianych" przez globalsat jaki i rikaline jest porownywalna.Globalsat 338 jest rowniez wyraznie mniejszy i zgrabniejszy.Do przetestowania zostala jeszcze dlugosc czasu pracy bateri, rikaline (mam dwie baterie) pracuje od 12do 14,5 h.Jesli globalsat potrafi pracowac faktycznie okolo 17-18h to jak dla mnie na jakis czas bedzie to moj "major" gps :)
1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #130 dnia: Kwiecień 19, 2005, 16:29:41 »
To chyba mamy dwa całkiem inne odbiorniki, bo mój działa TYLKO pod przednią szybą w samochodzie i na otwartym terenie.
Jak tylko zasłoni mu się kawałek nieba natychmiast traci połączenie ze WSZYSTKIMI satelitami. To samo w tunelach, nawet tych krótkich.
Poza tym często zrywał połączenia z BT i wymagał restartu "na porcie".

*

Offline Claude

  • *****
  • 2086
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: htc hd7, ipad2, acer iconia tab w501,
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 19, 2005, 16:36:54 »
Hm, nie napisze ze jestem zachwycony tym odbiornikiem ale na 100% jestem z niego zadowolony(stosunek jakosci do ceny ).W Wawie chyba jest kilka osob, ktore maja juz te odbiorniki, faktycznie chyba powinienes porownac swoj z jakims innym.A zrywanie polaczenie - nie wiem jakiego softu uzywasz, byc moze to nie wina odbiornika
1942, irgendwo im Nordatlantik - "Alaaarm!"....

*

Offline kanczug

  • ******
  • 19211
    • http://www.pdaclub.pl
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 19, 2005, 20:23:06 »
Cytat: Cypis
To chyba mamy dwa całkiem inne odbiorniki, bo mój działa TYLKO pod przednią szybą w samochodzie i na otwartym terenie.
Jak tylko zasłoni mu się kawałek nieba natychmiast traci połączenie ze WSZYSTKIMI satelitami. To samo w tunelach, nawet tych krótkich.
Poza tym często zrywał połączenia z BT i wymagał restartu "na porcie".
To brzmi jakby to byl Twoj pierwszy GPS... Miales kiedys stycznosc z takimi urzadzeniami? Wszystko zalezy od aktualnej konfiguracji "nieba" od faktycznych warunkow otoczenia itd. W betonowym garazu to nie ma cudow... by to dzialalo dobrze, jesli w ogole. Sygnal slabo penetruje takie materialy. Nawigacja satelitarna GPS nie zostal zaprojektowana do pracy wewnatrz budynkow. To ze wszyscy tutaj wypisuja ze dziala lepiej czy gorzej w pomieszczeniach... to jest tylko ciekawostka. Raz zadziala ... raz nie. To nie jest wyznacznikiem tego czy GPS jest dobry czy tez nie. Jak GPS traci sygnal w tunelu to tez normalne! Wazne by w miare szybko odzyskal pozycje zaraz po wyjechaniu. To ze trzyba 7-8 satelitow to tez norma... bo jest to praktycznie maksymalna liczba jaka znajduje sie w dogodnej pozycji nad danym obszarem globu.

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #133 dnia: Kwiecień 19, 2005, 22:04:15 »
Kilka dni temu kupiłem BT-338, choć przedtem moimi faworytami były PretecBT z funkcją data logger i Fortuna ClipOn.

Pretec odpadł ze względów cenowych, za to Fortunę miałem okazję testować przez kilka godzin.

Porównanie wypada moim zdaniem zdecydowanie na korzyść BT-338 nawet jeśli porównujemy to z Fortuną po włączeniu opcji XTrack.

Porównując mówię o tym samym obszarze na którym używałem tych odbiorników i tej samej porze dnia. Fortuna bez anteny zewnętrznej widziała 5-6 satelitów i z 3-4 z nich brała fix. Z anteną zewnętrzną zaczynała widzieć 7-8 satelitów i brała fix z 5-6 z nich.

BT-338 widzi od 8 do 11 satelitów i bierze fix z 9-10, a czasem nawet wszystkich 11.

Jest przy tym istotna różnica w sile sygnału.

Obserwacje prowadziłem na h6340 przy wykorzysaniu VisualGPS.

Dla ciekawości mogę podać, że w Warszawie na Koszykowej w budynku CEPELEKu (przedwojenny wojskowy budynek, grube na 0,5 m mury, z 3 stron równa wysokością zabudowa) BT-338 widział 8 satelitów i pobierał fix z 6 z nich.

Natomiast, jak już wspominałem, faktycznie zdaża się tak, że gdy PDA jest zamocowany na przedniej szybie, a GPS leży na półce pod tylną szybą to mam problemy z nawiązaniem łączność BT.

Polecam Regulamin forum !!

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #134 dnia: Kwiecień 19, 2005, 22:34:50 »
Cypis, potwierdzam to co pisałem ja i Claude. Nie mam zwyczaju ubarwiać.Jadąc po W-wie bardzo rzadko zdarza się aby sygnał GPS w AM spadał poniżej 4 kresek a przeważnie jest na maxa.Ilość satelit prawie cały czas z AM 8 tylko w miejskich kanionach chwilowo spada.
Nigdy w otwartym , wysoko zabudowanym terenie nie słyszałem komunikatu - brak sygnału.
Jedynie w tunelu( rondo Zesłańców Syberyjskich) gdy stałem w korku usłyszałem ten komunikat. Ok. 10-15m. od wyjazdu odzyskuje błyskawicznie sygnał. Tyle.
Leży w zamkniętym schowku na podszybiu(Ford Fusion)

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #135 dnia: Kwiecień 19, 2005, 23:50:59 »
Dzięki za wyjaśnienia. Rzeczywiście nie mam zbyt dużego doświadczenia w użytkowaniu tych odbiorników.
W jeździe po mieście spisuje się całkiem nieżle. Tylko wstrząsnęły mną trochę te historie o działaniu pod siedzeniem samochodu w podziemnym garażu... ;)
Potestuję go trochę, porównam z innymi i pewnie się przekonam.
Z działania w samochodzie, po W-wie jestem raczej zadowolony. Nawet połączeń jakoś tak nie zrywa ostatnio.
Pozdrawiam

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #136 dnia: Kwiecień 20, 2005, 10:13:08 »
Historie z garażem możesz między bajki włożyć.
Co do BT to w samochodzie zero problemów a domu co najmniej 5-6 m, dokładnie nie sprawdzałem.

*

Offline macak

  • 10
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #137 dnia: Kwiecień 20, 2005, 11:10:36 »
Obiecane porównanie:

Testy wykonałem w Warszawie (głównie Centrum, Mokotów, Ursynów, Piaseczno etc). GPS-y
Fortuna-ClipON oraz BT-338. Test był robiony na dwóch IPAQ na podstawie AM.
Fortuna włączony XTrack 2.

Czułość
 Porównanie trasy zapisanej z wyłączeniem opcji AM „Przyciąganie do drogi” oraz „Przewidywanie pozycji” w największym zbliżeniu pokazują (prawie) odchylenia od drogi rysowanej przez AM. Przy normalnej nawigacji (a nie patrzenie z uporem maniaka na wskaźnik sygnału ) oba odbiorniki działają bardzo dobrze (takie same rezultaty)

Podczas normalnej nawigacji w AM nie zauważyłem żadnych różnic!.

Kolejny test polegał na zebraniu 100 pomiarów za pomocą programu GPS TUNER.
http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=11820

BT338 – pływanie w granicach 6 (promień) metrów
Fortuna ClipON z włączonym XT2 0 (ZERO) metrów (promień)  odchyłki (być może kwestia Static Navigation)
Fortuna ClipON w trybie ST pływanie 6 mertów (promień)

FIX
BT338 łapie fix o około 5 sekund szybciej niż ClipOn po wymuszenia zimnego startu. Około BT 338 – 40 sekund
ClipOn – 45 sekund
Test wykonany z dala od budynków przy bardzo dobrej pogodzie.  

Drobna uwaga. Fortuna która posiadam jest drugą. Pierwsza która się popsuła. Miała XTrack 1 (można samemu zaktualizować do v2 ) i niestety miała znacznie niższą czułość.

Jeśli mamy zamiar używać odbiornika do nawigacji pieszej (lub każdej innej gdzie nie jest możliwe zasilania PPC z zewnętrznego źródła zasilania) lepiej wybrać Fortunę ClipON. Jest tak z powodu funkcji Auto-OFF  w BT338 która wyłącza odbiornik po 10 minutach niezależnie od źródła zasilania. Podobnie sprawa wygląda jeśli chcemy odbiornik ukryć w samochodzie z uwagi na to że kłopotliwe będzie jego włączanie. Również dyskusyjna wydaje się być sprawa dystrybucji nowych wersji firmware dla BT338. Pomysł importera (lub producenta) polega na dzień dzisiejszy na wykonaniu operacji w autoryzowanym serwisie (w Białymstoku).

Moim zdaniem jeśli ktoś ma fortunę z XT2 i jest z niej zadowolony to nie warto zamieniać na BT338. Jeśli planujemy zakup nowego odbiornika to BT338 jest dobrą do nawigacji samochodowej w trudnych warunkach.  Ponieważ mam oba a wystarczy mi jeden to fortunę sprzedaję ;)

Zalety / wady eksploatacyjne.

Fortuna ClipON
Zalety:
Typowy akumulator od Noki serii 9XXX.
Producent udostępnia aktualizacje oprogramowania (firmware) przez Internet.
Możliwość przedłużenia ładowarki samochodowej za pomocą standardowego kabla USB.

Wady
 „stara” prawdopodobnie mniej rozwojowa technologia
Brzydki
Wyższa cena.
Wolniej łapie FIX.


BT338
Zalety
Nowa technologia
Ładny ;)
Niska cena
Bardzo długi czas pracy na akumulatorze

Wady
Tryb Auto Off  który niezależnie od źródła zasilania  wyłącza po 10 minutach GPS-a jeśli nie ma połączenia BT.
Prawdopodobnie aktualizacja firmware będzie odbywała się w autoryzowanym serwisie.

Pozdrawiam

---------------------------------------------------------------------------------------------
Update 21.04.2005
Zauważyłem że BT338 potrafi złapać fix po około 15 sekundach pomimo przebywania w stanie wyłączonym przez noc w budynku. Być może to zmniejszy niedogodność przy nawigacji pieszej. Fortuna zawsze kiedy jest wyłączona ponad 20 minut potrzebuje około 45 sekund na złapanie fixa.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Update 25.04.2005
Fortuna ma ładowarkę której kabel można przedłużyć zwykłym kabelkiem USB. GlobalSat... spiralka wystarcza żeby położyć odbiornik na siedzeniu pasażera.
Ogólnie coraz lepsze wrażenia z pracy GlobalSat BT-338. Mogę już powiedzieć że jest stabilny (zrobiłem około 1 500 km), a bateria prawie tak wytrzymała jak sugeruje producent.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Update 26.04.2005
Wczoraj podjąłem decyzję. BT338 zostaje Fortuna do sprzedania ;)

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #138 dnia: Kwiecień 25, 2005, 23:36:41 »
Jako potencjalny uzytkownik 338 do współpracy z Ozi chyba sie na niego zdecyduję. Czy myślicie, że przy prędkościach ok 5km/h (czyli przy łażeniu) powinien sie sprawdzić?
Kiedyś myślałem, że potrzebny mi będzie WAAS do pomiarów punktów do kalibracji mapy w Ozi-m ale widzę, że byłoby to zbytnie przekombinowanie nawet przy mojej ulubionej skali 1:25000.
Jeszcze jedno pytanie - co wchodzi w skład kompletu przy zakupie?
Aha i jeszcze jedno. JAkie są wskazania wysokości? Cz tak jak w Rikeline tzn o ok 40m z a dużo?

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #139 dnia: Kwiecień 26, 2005, 13:12:45 »
Makabunda, jesli poruszasz się nawet z małą prędkością wskazania trasy są dokładne. Dopiero, gdy się zatrzymasz, GPS lekko wariuje.
(ustawienia static navigation). Co do dokładności wysokości jaką podaje, nie mam możliwości zweryfikowania.
Zestaw: ładowarki( sam. i 220V), etui, płytka,gps.

*

Offline macak

  • 10
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #140 dnia: Kwiecień 26, 2005, 16:19:02 »
Cytat: makabunda
Jako potencjalny uzytkownik 338 do współpracy z Ozi chyba sie na niego zdecyduję. Czy myślicie, że przy prędkościach ok 5km/h (czyli przy łażeniu) powinien sie sprawdzić?

Sprzedawane w Polsce odbiorniki mają wyłaczony tryb StaticNavigation. Więc chyba powinny działać wystarczająco dobrze. Oczywiście jeśli funkcja AutoOff nie jest problemem.

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #141 dnia: Kwiecień 26, 2005, 17:54:59 »
No to chyba sie zdecyduję. Dzięki z ainfo.

*

Offline KrzysiekM

  • ***
  • 371
  • Płeć: Mężczyzna
  • Warszawa
  • Sprzęt: iPAQ hx4700, Nokia N95 8GB
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #142 dnia: Kwiecień 27, 2005, 01:59:41 »
Macak, czy mógłbyś odezwać się do mnie na:
k.m@neostrada.pl ?
Z góry - dziękuję.
Krzysiek.

W moim adresie między "k" i "m" jest kropka.

*

Offline darekz

  • **
  • 100
GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #143 dnia: Kwiecień 27, 2005, 03:17:59 »
Cytat: jacek123
Makabunda, jesli poruszasz się nawet z małą prędkością wskazania trasy są dokładne. Dopiero, gdy się zatrzymasz, GPS lekko wariuje.
(ustawienia static navigation). Co do dokładności wysokości jaką podaje, nie mam możliwości zweryfikowania.
Zestaw: ładowarki( sam. i 220V), etui, płytka,gps.


Kupilem to z buygpsnow.com dodatkowo dorzucaja tam uchwyt samochodowy do pda, przejsciowki do zasilacza sieciowego (na stany i anglie) i do wyboru daja 30-to dniowa wersie
destinatora (usa+kanada lub europa).
jak na razie jestem bardzo zadowolony:)

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #144 dnia: Kwiecień 27, 2005, 09:56:35 »
darekz, a sprawdzałeś czy masz w Polsce gwarancje?

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #145 dnia: Kwiecień 29, 2005, 21:16:27 »
mam od wczoraj, działa naprawdę dobrze - szybko łapie kontakt z AM, ale ta funkcja AUTO OFF to tragedia - do tej pory miałem na stałe zasilany (gniazdo zapalniczki) odbiornik na tylnej pólce w samochodzie, teraz po 10 minutach muszę otworzyc bagaznik i właczyc sprzet. Nieporozumienie

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #146 dnia: Kwiecień 29, 2005, 21:47:54 »
baszek, BT to nie kabelek.Poza tym jak masz włączona AM to chyba ci sie nie wyłącza? I poco trzymać gps na tylnej półce?

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #147 dnia: Kwiecień 29, 2005, 21:52:24 »
a bo pod przednia zero sygnalu, pokryta jakims czymsc do czegos, a jak wychodze z auta  na wicej niz 10 minut to mam w zwyczaju chowac ipaq-a i wyłaczac go

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #148 dnia: Kwiecień 29, 2005, 21:57:42 »
to trzeba było sobie nie kupować BT jak ci to przeszkadza. Jak sobie wyobrażasz działanie gps BT bez autooffu? Poto to jest , aby oszczędzać energię, no chyba , że się mylę.
Albo trzeba było kupić Rikaline, a nie Globalsata.

GlobalSat BT GPS Receiver BT-338
« Odpowiedź #149 dnia: Kwiecień 29, 2005, 22:07:13 »
do tej pory uzywalem BTC na BT i chodzil tak sobie, lezal sobie na tylnej polce zasilany z gniazda w bagazniku i jakos nie mial autooffu wiec sobie wyobrazam ze takowe istnieja. A kupilem 338 bez wiedzy ze ma "niewylaczalny" autooff